❝ Emperor ၏ ဧကရာဇ္တစ္ပါး
သုိ႔မဟုတ္ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ❞
🎸 ✪ 🎸 ✪ 🎸
ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်လ်က္ မရယ္မၿပံဳး မ်က္ႏွာႏွင့္ မ်က္လံုးမ်ားကေတာ့ စူးရွလ်က္ရွိသည္။ လိႈင္းတြန္႕ဆံပင္ရွည္မ်ားက ပခံုးေပၚေက်ာ္လ်က္ ေက်ာအလယ္သုိ႕ ၀ဲက်လ်က္ရွိသည္။ မၾကာမီ သူ၏ Solo အလွည္႕ေရာက္ေတာ့မည္။ သီခ်င္း၏ Chorus အဆံုး "ေရဒီယုိေလး မရွိေတာ့ဘူး" အဆံုး၌ 16th Note Hammer on - Pull off တီးၿပီး Solo အစကို ေခၚလုိက္သည္။ ထို႕ေနာက္ စူးရွေသာ Distorted Guitar အသံက ေဖာက္ထြင္း၀င္လာသည္။ သီခ်င္း၏ Main Solo ျဖစ္သည္။ String Bending Note မ်ားမွာ ခြဲစိပ္ဓါးထက္ထက္ျဖင့္ ၀ိဥာဥ္ထဲအထိ အခြဲခံလိုက္ရသလို စူးစူးနစ္နစ္ ရွိလွသည္။ Solo မွာ ရႈပ္ယွက္ခတ္မေန၊ သီခ်င္းရဲ႕ Verse တြင္သံုးေသာ Chord Progression အထဲတြင္ပဲ သီခ်င္း၏ Melody ကုိ outline လုပ္၍ Solo အျဖစ္ ဖန္တီးထားျခင္းျဖစ္သည္။ String Bending မ်ားမွာ ေက်ာ႐ိုးထဲတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ အတုိ႕ခံရသလို ခံစားရသည္။ String Attack မွာ aggressive ျဖစ္ေသာ္လည္း control အျပည္႕ျဖစ္သည္။ Solo အစအဆံုး Right time, right place, right pitch ဘာမွ အပုိအလိုမရွိ။ ဒီလိုႏွင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂႏၱ၀င္ Rock Guitar Solo တစ္ခု ေမြးဖြားလာခဲ့သည္။ ထို Solo ကုိ ဖန္တီးသူကေတာ့ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ၊ Emperor ရဲ႕ rightful ဧကရာဇ္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္ယူရေသာ ဂစ္တာသူရဲေကာင္း တစ္ဦး။
အထက္မွာ ေျပာခဲ့ေသာ သီခ်င္းမွာ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ "ေနရာသစ္" စီးရီး ရဲ႕ အဖြင့္သီခ်င္း "အသည္းကြဲေရဒီယို"။ ေနရာသစ္ စီရီးတစ္ေခြလံုးတြင္ ကုိေဇာ္မ်ိဳး ၏ ဂစ္တာအယူအဆ၊ Note Choices, Note Phrasing မ်ားမွာ ရဲရင့္သည္။ Rock ဂီတ၏ သန္မာမႈကုိ ျပသည္။ Fast Picking, Pinch Harmonic မ်ား၊ Tapping အစရွိေသာ Rock ဂစ္တာ တီးရာတြင္ သံုးေသာ technique မ်ားကုိ ေနရာတက် အသံုးျပဳသြားသည္။ အထူးသျဖင့္ String Bending ကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ အသံုးျပဳသြားသည္။ အထူးသျဖင့္ "ပ်က္သုန္းျခင္း" သီခ်င္း Solo တြင္ သူ၏ 'Bend and Release' technique ျဖင့္ Note မ်ားကုိ sustain လုပ္ျပသြားတာ အသည္းခိုက္စရာ ေကာင္းသည္။ ယခုအခါတြင္ "ေနရာသစ္" မွ Guitar Solo မ်ားမွာ ဂႏၱ၀င္ Solo မ်ား ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂႏၱ၀င္ Rock ဂစ္တာတီးဟန္မ်ား၏ ျပယုဂ္ တစ္ခု အျဖစ္ သမိုင္းမွတ္တိုင္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။။ ကုိေဇာ္မ်ိဳး ၏ Guitar Solo မ်ားမွာ သီခ်င္း၏ ကန္႕လန္႕ကာ အသစ္ကုိ ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။ သို႕ေသာ္ သူ၏ Solo မ်ားမွာ သီခ်င္းႏွင့္ သီးျခားျဖစ္မေန။ သီခ်င္းကုိ ပံ့ပိုးမႈေပး၍ ဆက္စပ္မႈ အျပည္႕ရွိသည္။
"ေနရာသစ္" ေနာက္တြင္ "ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းခရီးသည္မ်ာ း"
ထို႕ေနာက္ ပုိ၍ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရွိလွေသာ "ေဆးေပါင္းခတဲ့ည" "အားလံုးရဲ႕
ကိုယ္စား" "ျပတိုက္ထဲကေန႕/ည" စီးရီးမ်ားတြင္လဲ ကုိေဇာ္မ်ိဳး၏ ျပင္းထန္ေသာ
Rock ဂီတ၏ ေလာင္ကၽြမ္းမႈမ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ သူ၏ Solo
မ်ားကုိ ေသခ်ာ Plan လုပ္၍ ဖန္တီးသည္ ဟု ခံစားမိသည္။ သူ၏ Solo မ်ားမွာ
Well-constructed Solo မ်ားျဖစ္သည္။ ဥပမာ - ေဆးေပါင္းခတဲ့ည (၁) Solo ၌ Note
Phrasing မ်ားမွာ အသည္းခိုက္စရာ ေကာင္းသည္။ Melodic ျဖစ္သည္။ Speed
သီခ်င္းျဖစ္လို႕ 16th Note ခ်ည္းအားျဖင့္ နားေထာင္သူကုိ မပ်င္းေစရ။ Note
မ်ားၾကားတြင္ Breathing Space ေပးထားေသာေၾကာင့္ နားေထာင္သူကုိ မပ်င္းေစရ။
Legato run မ်ားမွာ အသည္းထဲစိမ့္ေနေအာင္ ေကာင္းလွသည္။ "အားလံုးရဲ႕ ကိုယ္စား
" အေခြမွာလဲ ကုိေဇာ္မ်ိဳး၏ တီးခတ္ဟန္ အသစ္မ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ အထူးသျဖင့္
ထို အေခြထဲမွ တခ်ိဳ႕သီခ်င္းမ်ား၏ Solo တြင္ Dual-Attack Style
(ဂစ္တာသမားႏွစ္ေယာက္ တီးခတ္ဟန္) မ်ားသံုးထားသည္မွာလဲ သေဘာက်စရာ
ေကာင္းလွသည္။ ထို အေခြထဲ၌ "ေရစိုေနေသာစကားလံုးမ်ား" သီခ်င္း၏ Solo ကုိ
ေျခာက္ျခားျခင္း၊ ေၾကကြဲမႈ၊ ၀မ္းနည္းျခင္းမ်ား ေပၚလြင္ေအာင္
ဖန္တီးထားသည္မွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ မိုးေရထဲတြင္ နာနာက်ည္းက်ည္း
ငုိေနသည္ကုိ မ်က္စိထဲတြင္ ေပၚေစသည္။ ( ထို Solo ၏ Tapping အပုိင္းတြင္
ငိုသံမ်ား တကယ္ၾကားေနရသလို ခံစားရသည္။) "သဘာ၀ေတးသြား" သီခ်င္းအား
ျပန္ဆန္းသစ္ထားသည္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္ ဒီလိုဂစ္တာသမားမ်ိဳး ရွိပါလားဟူ၍
ေက်နပ္မိသည္။ ထို သီခ်င္း၌လည္း ကုိေဇာ္မ်ိဳး ၏ Guitar arrangement,
Philosophy ႏွင့္ သူ၏ Rock ဂစ္တာ အယူအဆမ်ားကုိ အျပည္႕အ၀ ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။
"မဟာ" အေခြတြင္လည္း ကုိေဇာ္မ်ိဳး၏ Rock/Metal တီးဟန္မ်ားမွာ အလြန္ပင္
အရသာရွိလွသည္။ ထို အေခြ၌ သီခ်င္းမ်ားမွာ Judas Priest, Iron Maiden တို႕၏
Power Metal ဟန္မ်ားပါေသာ္လည္း ကုိေဇာ္မ်ိဳး၏ Guitar Solo မ်ားမွာ
တမူဆန္းသစ္သည္။ မဟာ -၂ ၊ မဟာ -၃ သီခ်င္း မ်ား၌ Harmonic Minor Scale
မ်ားႏွင့္ Phrygian - dominant mode မ်ား ထည္႕သံုးထားသည္မွာ အလြန္ပင္
ပညာယူစရာ ေကာင္းသည္။ "ျပတိုက္ထဲကေန႕/ည" အေခြ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ကုိေဇာ္မ်ဳိး ၏
ျပင္းျပင္းထန္ထန္ Rock ဂစ္တာ အသံမ်ား သိပ္မႀကားမိသလို ခံစားမိသည္။
သို႕ေသာ္လည္း "တေစၥလမ္း" စီးရီး၌ "တေစၥလမ္း" သီခ်င္း Solo အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား ႏွစ္သိမ့္ေစသည္။ (ထို solo မွာ Randy Rhoads ရဲ႕ Over the mountain ကုိ သတိရေစသည္) ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ Copy အေခြမ်ားစြာ တီးခဲ့သည္။ ကုိယ္ပုိင္ဖန္တီးမႈမွာလည္း အားေကာင္းလွသည္။ တခ်ိဳ႕ Copy သီခ်င္းမ်ားတြင္လည္း သူ၏ ကုိယ္ပုိင္ဟန္ Solo မ်ား ထည္႕သံုးသည္။ ဥပမာ "ပဲရစ္ၿမိဳ႕ကုိ ျပန္ယူသြား" တြင္ Outro Solo မွာ သူ၏ ကုိယ္ပိုင္ျဖစ္သည္။ အဲဒီ Solo က ကၽြန္ေတာ္ အိပ္မက္ထဲ အထိ ၾကားမိေသာ Solo ျဖစ္သည္။ ထို တီးဟန္မ်ားကုိ သူ ကုိယ္တုိင္လည္း မတီးေတာ့ ၊ ျမန္မာျပည္က ဘယ္ဂစ္တာသမားဆီကမွ မၾကားမိေသးေသာ တီးဟန္မ်ား ျဖစ္သည္။ ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ Rocker ျဖစ္သည္။ Emperor ၏ ဧကရာဇ္ တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ သူ၏ Rock ဂီတအေပၚထားေသာ အခ်စ္သည္ ႀကီးသည္။ ယခုအထိလည္း Rock ဂစ္တာ အသံမ်ားကုိ ဖန္တီးေနဆဲျဖစ္သည္။ Rock/Metal မ်ားသာမက သူ၏ Blues Music တီးခတ္ျခင္းမွာလည္း American လူမည္းမ်ား Blues သမားမ်ားထက္ မနိမ့္ေၾကာင္း "အမုန္းၿမိဳ႕ရဲ႕အေ၀းမွာ" စီးရီးတြင္ သက္ေသျပခဲ့သည္။ အကယ္၍ ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ မျဖစ္ဘဲ American (သုိ႕) England တြင္ ေမြးဖြားေသာ ဂစ္တာသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ Deep Purple ကဲ့သုိ႕ေသာ ဂႏၱ၀င္ Rock Band ကုိ ထူေထာင္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ေပေတာ့မည္။ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း Emperor တစ္ခု ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂုဏ္ယူရတဲ့ Rock Guitarist တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ရွိျခင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူရမည္႕ အခ်က္မ်ားထဲတြင္ ပါ၀င္ေပေတာ့သည္။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္
✍ ေအာင္ေအာင္ ✍
မွတ္ခ်က္။ ။ စာေရးသူေအာင္ေအာင္ဟာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕အေျခစုိက္တဲ႔ ျမန္မာဂစ္တာသမားတဦးျဖစ္ပါတ ယ္။ (ကုိဝီ)
Credit: Scorpion Soup For Soul
သုိ႔မဟုတ္ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ❞
🎸 ✪ 🎸 ✪ 🎸
ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္က်လ်က္ မရယ္မၿပံဳး မ်က္ႏွာႏွင့္ မ်က္လံုးမ်ားကေတာ့ စူးရွလ်က္ရွိသည္။ လိႈင္းတြန္႕ဆံပင္ရွည္မ်ားက ပခံုးေပၚေက်ာ္လ်က္ ေက်ာအလယ္သုိ႕ ၀ဲက်လ်က္ရွိသည္။ မၾကာမီ သူ၏ Solo အလွည္႕ေရာက္ေတာ့မည္။ သီခ်င္း၏ Chorus အဆံုး "ေရဒီယုိေလး မရွိေတာ့ဘူး" အဆံုး၌ 16th Note Hammer on - Pull off တီးၿပီး Solo အစကို ေခၚလုိက္သည္။ ထို႕ေနာက္ စူးရွေသာ Distorted Guitar အသံက ေဖာက္ထြင္း၀င္လာသည္။ သီခ်င္း၏ Main Solo ျဖစ္သည္။ String Bending Note မ်ားမွာ ခြဲစိပ္ဓါးထက္ထက္ျဖင့္ ၀ိဥာဥ္ထဲအထိ အခြဲခံလိုက္ရသလို စူးစူးနစ္နစ္ ရွိလွသည္။ Solo မွာ ရႈပ္ယွက္ခတ္မေန၊ သီခ်င္းရဲ႕ Verse တြင္သံုးေသာ Chord Progression အထဲတြင္ပဲ သီခ်င္း၏ Melody ကုိ outline လုပ္၍ Solo အျဖစ္ ဖန္တီးထားျခင္းျဖစ္သည္။ String Bending မ်ားမွာ ေက်ာ႐ိုးထဲတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ အတုိ႕ခံရသလို ခံစားရသည္။ String Attack မွာ aggressive ျဖစ္ေသာ္လည္း control အျပည္႕ျဖစ္သည္။ Solo အစအဆံုး Right time, right place, right pitch ဘာမွ အပုိအလိုမရွိ။ ဒီလိုႏွင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂႏၱ၀င္ Rock Guitar Solo တစ္ခု ေမြးဖြားလာခဲ့သည္။ ထို Solo ကုိ ဖန္တီးသူကေတာ့ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ၊ Emperor ရဲ႕ rightful ဧကရာဇ္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္ယူရေသာ ဂစ္တာသူရဲေကာင္း တစ္ဦး။
အထက္မွာ ေျပာခဲ့ေသာ သီခ်င္းမွာ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ "ေနရာသစ္" စီးရီး ရဲ႕ အဖြင့္သီခ်င္း "အသည္းကြဲေရဒီယို"။ ေနရာသစ္ စီရီးတစ္ေခြလံုးတြင္ ကုိေဇာ္မ်ိဳး ၏ ဂစ္တာအယူအဆ၊ Note Choices, Note Phrasing မ်ားမွာ ရဲရင့္သည္။ Rock ဂီတ၏ သန္မာမႈကုိ ျပသည္။ Fast Picking, Pinch Harmonic မ်ား၊ Tapping အစရွိေသာ Rock ဂစ္တာ တီးရာတြင္ သံုးေသာ technique မ်ားကုိ ေနရာတက် အသံုးျပဳသြားသည္။ အထူးသျဖင့္ String Bending ကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ အသံုးျပဳသြားသည္။ အထူးသျဖင့္ "ပ်က္သုန္းျခင္း" သီခ်င္း Solo တြင္ သူ၏ 'Bend and Release' technique ျဖင့္ Note မ်ားကုိ sustain လုပ္ျပသြားတာ အသည္းခိုက္စရာ ေကာင္းသည္။ ယခုအခါတြင္ "ေနရာသစ္" မွ Guitar Solo မ်ားမွာ ဂႏၱ၀င္ Solo မ်ား ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဂႏၱ၀င္ Rock ဂစ္တာတီးဟန္မ်ား၏ ျပယုဂ္ တစ္ခု အျဖစ္ သမိုင္းမွတ္တိုင္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။။ ကုိေဇာ္မ်ိဳး ၏ Guitar Solo မ်ားမွာ သီခ်င္း၏ ကန္႕လန္႕ကာ အသစ္ကုိ ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။ သို႕ေသာ္ သူ၏ Solo မ်ားမွာ သီခ်င္းႏွင့္ သီးျခားျဖစ္မေန။ သီခ်င္းကုိ ပံ့ပိုးမႈေပး၍ ဆက္စပ္မႈ အျပည္႕ရွိသည္။
"ေနရာသစ္" ေနာက္တြင္ "ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းခရီးသည္မ်ာ
သို႕ေသာ္လည္း "တေစၥလမ္း" စီးရီး၌ "တေစၥလမ္း" သီခ်င္း Solo အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား ႏွစ္သိမ့္ေစသည္။ (ထို solo မွာ Randy Rhoads ရဲ႕ Over the mountain ကုိ သတိရေစသည္) ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ Copy အေခြမ်ားစြာ တီးခဲ့သည္။ ကုိယ္ပုိင္ဖန္တီးမႈမွာလည္း အားေကာင္းလွသည္။ တခ်ိဳ႕ Copy သီခ်င္းမ်ားတြင္လည္း သူ၏ ကုိယ္ပုိင္ဟန္ Solo မ်ား ထည္႕သံုးသည္။ ဥပမာ "ပဲရစ္ၿမိဳ႕ကုိ ျပန္ယူသြား" တြင္ Outro Solo မွာ သူ၏ ကုိယ္ပိုင္ျဖစ္သည္။ အဲဒီ Solo က ကၽြန္ေတာ္ အိပ္မက္ထဲ အထိ ၾကားမိေသာ Solo ျဖစ္သည္။ ထို တီးဟန္မ်ားကုိ သူ ကုိယ္တုိင္လည္း မတီးေတာ့ ၊ ျမန္မာျပည္က ဘယ္ဂစ္တာသမားဆီကမွ မၾကားမိေသးေသာ တီးဟန္မ်ား ျဖစ္သည္။ ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ Rocker ျဖစ္သည္။ Emperor ၏ ဧကရာဇ္ တစ္ပါး ျဖစ္သည္။ သူ၏ Rock ဂီတအေပၚထားေသာ အခ်စ္သည္ ႀကီးသည္။ ယခုအထိလည္း Rock ဂစ္တာ အသံမ်ားကုိ ဖန္တီးေနဆဲျဖစ္သည္။ Rock/Metal မ်ားသာမက သူ၏ Blues Music တီးခတ္ျခင္းမွာလည္း American လူမည္းမ်ား Blues သမားမ်ားထက္ မနိမ့္ေၾကာင္း "အမုန္းၿမိဳ႕ရဲ႕အေ၀းမွာ" စီးရီးတြင္ သက္ေသျပခဲ့သည္။ အကယ္၍ ကုိေဇာ္မ်ိဳးသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ မျဖစ္ဘဲ American (သုိ႕) England တြင္ ေမြးဖြားေသာ ဂစ္တာသမား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ Deep Purple ကဲ့သုိ႕ေသာ ဂႏၱ၀င္ Rock Band ကုိ ထူေထာင္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ေပေတာ့မည္။ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း Emperor တစ္ခု ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂုဏ္ယူရတဲ့ Rock Guitarist တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ရွိျခင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္ရျခင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူရမည္႕ အခ်က္မ်ားထဲတြင္ ပါ၀င္ေပေတာ့သည္။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္
✍ ေအာင္ေအာင္ ✍
မွတ္ခ်က္။ ။ စာေရးသူေအာင္ေအာင္ဟာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕အေျခစုိက္တဲ႔
Credit: Scorpion Soup For Soul
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။