ဆရာ ဆရာမ ေကာင္း
+++++++++++++++++
ဆရာ၊ ဆရာမ ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ၊ ဒီေနရာမွာ ဆရာ နဲ႔ ေက်ာင္းသားလို႔ပဲ ေရးသြားပါ့မယ္။
ဆရာေကာင္း တစ္ဦးဦးနဲ႔ ေတြ႔ဖူးသူတိုင္း သိၾကပါလိမ့္မယ္။ ဆရာေကာင္းတစ္ဦးဟာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႔ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို လႊမ္းမိုးေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းသား ဟာ အသက္အရြယ္ ေတာ္ေတာ္ ႀကီးသြား တဲ့အခါေတာင္မွ အဲဒီဆရာကို စိတ္ထဲမွာ စြဲၿမဲေနစဲ၊ ၾကည္ညိဳေနစဲ ရိွေနတတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ တေတြ ေက်ာင္းဆရာ အျဖစ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳေနမွေတာ့ ဆရာေကာင္း တစ္ဦးပဲ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။
ဆရာေကာင္းဆိုတာ အဓိကကေတာ့ Lesson Plan ေကာင္းေကာင္းဆြဲတတ္မယ္။ စာအသင္အျပ ေကာင္းမယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ အာရံု ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္။ စိတ္၀င္စားေအာင္သင္ေပးႏိုင္ မယ္။ အဲဒါေတြအျပင္ အခုေခတ္ဆရာေကာင္းမ်ားအဖို႔ ေအာက္ပါအရည္အခ်င္းလည္း လိုအပ္လာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
၁။ သေဘာထားႀကီးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားတိုင္းအေပၚ ေကာင္းမယ္။ ကြာျခားမူကို ေလးစားမယ္။ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္။
၂။ ေစာင့္ဆိုင္းတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
လူငယ္လူရြယ္ေတြ ကို ပ်ဳိးေထာင္တယ္ဆိုတာ အခ်ိန္အလြန္ယူရပါတယ္။ စိတ္ရွည္ရပါတယ္။ အခုေရတြင္းတူး၊ အခု ေရၾကည္ေသာက္လို႔ မရပါဘူး၊ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဥာဏ္ပြင့္တဲ့ အခ်ိန္ကြာျခားတတ္သလို ဥာဏ္ပြင့္တဲ့ အရြယ္လည္း ပါတယ္။ အဲဒီ ဥာဏ္ပြင့္တဲ့ အခ်ိန္အခါကို ေစာင့္ၿပီး ဖမ္းဖြင့္ေပးႏိုင္ရင္ ေက်ာင္းသား ရဲ႔ တစ္သက္လံုး ကို အက်ဳိးမ်ားစြာ ရရိွသြားေစႏိုင္ပါတယ္။
၃။ နားေထာင္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
နားေထာင္တတ္ဖို႔၊ အထူးသျဖင့္ ကေလးရဲ႔ အတြင္းစိတ္ စကားကို နားေထာင္တတ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။ ကေလးက သူ႔အတြင္းစိတ္ကို ဆရာနဲ႔ ဖလွယ္ၿပီဆိုရင္ မိိဘဆယ္ခြန္းေျပာတာေတာင္မွ ဆရာတစ္ခြန္းေျပာသေလာက္ မထိေရာက္တတ္ပါဘူး။
၄။ အားက်တတ္ဖို႔ လုိပါတယ္။
ကေလးက နည္းနည္းေလးပဲ တိုးတက္တာ ျဖစ္ေနပါေစ၊ အားက်တဲ့ အၾကည့္နဲ႔ ၊ အားက်တဲ့ ေလသံနဲ႔ အားေပးသင့္ပါတယ္။ အတုအပဆိုတာကေတာ့ ကေလးေတြ အရမ္းသိလြယ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အားက်တဲ့စိတ္ကို တကယ္ေမြးမွ အကယ္အားက်တတ္မွ အက်ုဳိးရိွပါတယ္။
၅။ ခ်ီးက်ဴးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားကို အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ။ ခ်ီးက်ဴးေပးပါ။ ေက်ာင္းသားတိုးတက္ဖို႔ အေကာင္းဆံုး တြန္းအားျဖစ္ေစ တတ္ပါတယ္။
၆။ ပါ၀င္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ေရာေနာတတ္ဖို႔၊ ေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္၀င္စားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ပါ၀င္ေဆြးေႏြးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ရ။ ပူးေပါင္းတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေအာင္ျမင္တဲ့ စာသင္ခန္း ဆိုတာ ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသား ပူးေပါင္းျခင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အတူတကြ လက္ေတြ႔ ေဖၚေဆာင္ျခင္း စသည္တို႔ ပါ၀င္ပါတယ္။
၈။ စမ္းစစ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
မိမိ ရဲ႔ သင္ခန္းစာ ျပင္ဆင္မူ၊ အသင္အျပ ထိေရာက္မူ စသည္တို႔ကို အၿမဲတမ္း ျပန္လည္ စမ္းစစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။
၉။ ဖန္တီးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဖန္တီးျခင္းဟာ ပညာေရးရဲ႔ အသက္ေသြးေက်ာသဖြယ္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ ဖန္တီးမူ အေတြးအေခၚ၊ ဖန္တီးမူ အျမင္ကို ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ရင္ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ အနာဂတ္မွာ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ဖို႔ အေျခခံ ပ်ုဳိးေပးလိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ေစျခင္ းျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဖန္တီးရာ ေရာက္ပါေၾကာင္း။
Ref: Wechat
Credit;Sya Aung Ko Latt
+++++++++++++++++
ဆရာ၊ ဆရာမ ၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ၊ ဒီေနရာမွာ ဆရာ နဲ႔ ေက်ာင္းသားလို႔ပဲ ေရးသြားပါ့မယ္။
ဆရာေကာင္း တစ္ဦးဦးနဲ႔ ေတြ႔ဖူးသူတိုင္း သိၾကပါလိမ့္မယ္။ ဆရာေကာင္းတစ္ဦးဟာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႔ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို လႊမ္းမိုးေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းသား ဟာ အသက္အရြယ္ ေတာ္ေတာ္ ႀကီးသြား တဲ့အခါေတာင္မွ အဲဒီဆရာကို စိတ္ထဲမွာ စြဲၿမဲေနစဲ၊ ၾကည္ညိဳေနစဲ ရိွေနတတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ တေတြ ေက်ာင္းဆရာ အျဖစ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳေနမွေတာ့ ဆရာေကာင္း တစ္ဦးပဲ ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။
ဆရာေကာင္းဆိုတာ အဓိကကေတာ့ Lesson Plan ေကာင္းေကာင္းဆြဲတတ္မယ္။ စာအသင္အျပ ေကာင္းမယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ အာရံု ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္။ စိတ္၀င္စားေအာင္သင္ေပးႏိုင္
၁။ သေဘာထားႀကီးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားတိုင္းအေပၚ ေကာင္းမယ္။ ကြာျခားမူကို ေလးစားမယ္။ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္။
၂။ ေစာင့္ဆိုင္းတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
လူငယ္လူရြယ္ေတြ ကို ပ်ဳိးေထာင္တယ္ဆိုတာ အခ်ိန္အလြန္ယူရပါတယ္။ စိတ္ရွည္ရပါတယ္။ အခုေရတြင္းတူး၊ အခု ေရၾကည္ေသာက္လို႔ မရပါဘူး၊ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဥာဏ္ပြင့္တဲ့ အခ်ိန္ကြာျခားတတ္သလို ဥာဏ္ပြင့္တဲ့ အရြယ္လည္း ပါတယ္။ အဲဒီ ဥာဏ္ပြင့္တဲ့ အခ်ိန္အခါကို ေစာင့္ၿပီး ဖမ္းဖြင့္ေပးႏိုင္ရင္ ေက်ာင္းသား ရဲ႔ တစ္သက္လံုး ကို အက်ဳိးမ်ားစြာ ရရိွသြားေစႏိုင္ပါတယ္။
၃။ နားေထာင္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
နားေထာင္တတ္ဖို႔၊ အထူးသျဖင့္ ကေလးရဲ႔ အတြင္းစိတ္ စကားကို နားေထာင္တတ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။ ကေလးက သူ႔အတြင္းစိတ္ကို ဆရာနဲ႔ ဖလွယ္ၿပီဆိုရင္ မိိဘဆယ္ခြန္းေျပာတာေတာင္မွ ဆရာတစ္ခြန္းေျပာသေလာက္ မထိေရာက္တတ္ပါဘူး။
၄။ အားက်တတ္ဖို႔ လုိပါတယ္။
ကေလးက နည္းနည္းေလးပဲ တိုးတက္တာ ျဖစ္ေနပါေစ၊ အားက်တဲ့ အၾကည့္နဲ႔ ၊ အားက်တဲ့ ေလသံနဲ႔ အားေပးသင့္ပါတယ္။ အတုအပဆိုတာကေတာ့ ကေလးေတြ အရမ္းသိလြယ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အားက်တဲ့စိတ္ကို တကယ္ေမြးမွ အကယ္အားက်တတ္မွ အက်ုဳိးရိွပါတယ္။
၅။ ခ်ီးက်ဴးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားကို အသိအမွတ္ျပဳေပးပါ။ ခ်ီးက်ဴးေပးပါ။ ေက်ာင္းသားတိုးတက္ဖို႔ အေကာင္းဆံုး တြန္းအားျဖစ္ေစ တတ္ပါတယ္။
၆။ ပါ၀င္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ေရာေနာတတ္ဖို႔၊ ေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္၀င္စားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ပါ၀င္ေဆြးေႏြးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ရ။ ပူးေပါင္းတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ေအာင္ျမင္တဲ့ စာသင္ခန္း ဆိုတာ ဆရာနဲ႔ ေက်ာင္းသား ပူးေပါင္းျခင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အတူတကြ လက္ေတြ႔ ေဖၚေဆာင္ျခင္း စသည္တို႔ ပါ၀င္ပါတယ္။
၈။ စမ္းစစ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
မိမိ ရဲ႔ သင္ခန္းစာ ျပင္ဆင္မူ၊ အသင္အျပ ထိေရာက္မူ စသည္တို႔ကို အၿမဲတမ္း ျပန္လည္ စမ္းစစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။
၉။ ဖန္တီးတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဖန္တီးျခင္းဟာ ပညာေရးရဲ႔ အသက္ေသြးေက်ာသဖြယ္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ ဖန္တီးမူ အေတြးအေခၚ၊ ဖန္တီးမူ အျမင္ကို ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ရင္ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔ အနာဂတ္မွာ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ဖို႔ အေျခခံ ပ်ုဳိးေပးလိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ေစျခင္
Ref: Wechat
Credit;Sya Aung Ko Latt
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။