အသုဘ ရွုတယ္ဆိုတာ
-------------------------
သုဘ -- တင့္တယ္ျခင္း
အ - မရွိျခင္း
အသုဘ --မတင့္တယ္ျခင္း
အသုဘရွု တယ္ဆိုတာ မတင့္တယ္တာေတြကို ႐ႈ ဖို ့ေျပာတာပါ။ တကယ္ေတာ့ မိုးလင္းကတည္းက မိမိ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ ဒြါရ ကိုးေပါက္ကထြက္သမွွ် အရာအားလံုးကို ရွဳမွတ္ဖို ့ပါ။ ေသဆံုးသူ ပို့တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း အေလာင္း ေကာင္ၾကီးကို ရွဳ ေပါ့။ က်န္တဲ့အခ်ိန္က်
ေတာ့ မိမိခႏၶာကိုယ္က ထြက္သမွ် က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ မစင္ ေခြ်း ႏွပ္ စတဲ့
တင့္တယ္ျခင္းမရွိတဲ့ အရာေတြပါလား။ စက္ဆုပ္ ဖြယ္ေတြပါလား ဆိုတဲ့ သံေဝဂ ဥာဏ္ေလးပါေအာင္ၾကည့္တာကို အသုဘရွဳ
တယ္လို ့ေခၚတာပါ။
အခုက်ေတာ့ မိုးလင္းကတည္းက ခႏၶာက ထြက္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အနံ ့အသက္
မေကာင္းတဲ့အရာေတြက်ေတာ့ အေမႊး အၾကိဳင္ေတြနဲ့လိုက္ဖံုးေနတယ ္။ သံေဝဂ ဥာဏ္မယူပဲ လိုက္ကာကြယ္ေပးေနတယ္။
ခႏၲာကိုယ္ၾကီးက ငါ့ရဲ့သေဘာတရားက ေကာင္းတာတခုမွမရွိဘူး တကိုယ္လံုးက ထြက္တဲ့အရာမွန္သမွ်က မတင့္တယ္ဘူး။
စက္ဆုပ္စရာေတြနဲ ့ျပည့္ေနတယ္လို ့ ေန ့တိုင္း ေန ့တိုင္း ျပေနတာေတာင္ ကိုယ္က အေမြးအၾကိဳင္ေတြ အေမႊးနံ ့သာေတြနဲ႔ လိုက္ျပီး ကာကြယ္ေပးေနတယ္ဆိုေတာ့ သံေဝဂဥာဏ္ကို ဘယ္လိုမ်ားယူၾကမွာတုန္း။
ျပီးေတာ့ အေလာင္းေကာင္ၾကီးကို သခ်ိဳင္းကုန္းပို ့ေဆာင္ေတာ့လဲ ဘယ္တုန္းက မ်ား အေလာင္းေကာင္ၾကီးကို စူးစိုက္ျပီး ရႈ ့မွတ္ခဲ့ဘူးလည္း သူမ်ားေတြ ငိုတာ ၾကည့္ျပီးျပန္လာ ျပီးေတာ့ ကားေပၚမွာ တဟီးဟီးတဟားဟားနဲ့၊ ဒုကၡေရာက္ျပီး ပူေလာင္ေနတဲ့ မသာအိမ္က ေရဘူးနဲ ့ယပ္ေတာင္ေလး ယူျပီး၊ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ ျပန္လာ
အပူသည္ေတြကိုထပ္ျပီးဒုကၡေပး သလိုပဲေခၚးစဥ္တပ္ေတာ့အသုဘရႈ ့သြားတာတဲ့။
ဗုဒၶဘာသာေတြ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ စနစ္တက် လုပ္တက္ပါ့မလဲ မသိဘူး။
တကယ္ေတာ့ အသုဘရွုတယ္ဆိုတာ မိုးလင္းကတည္းက မိမိခႏၶာကိုယ္ရဲ့
ဒြါရ ကိုးေပါက္က ထြက္ရွိတဲ့ မတင့္တယ္တဲ့ အရာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ အရာမွန္သမွ် ကို သံေဝဂဥာဏ္နဲ ့ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ ဖို ့ကို ေျပာတာပါ။
ခႏၶာကိုယ္က ျပတဲ့အတိုင္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တက္ဖို ့အဓိကပါ။
ဆႏၵရွိမယ္ဆိုရင္ ေန ့တိုင္း ေန ့တိုင္း ကိုယ့္အိမ္မွာ အသုဘ ရွုလို ့ရပါတယ္။
အသုဘ (မတင့္တယ္ ) ႐ႈတာနဲ ့ မသာပို ့တာကို ခြဲျခားနားလည္ႏိုင္ၾက ပါေစ။
__________________________ ______________________
အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ၁၀-ပါး
*********************
ေမး။ အရွင္ဘုရား၊ ကမၼ႒ာန္း ၁၀-ပါးရွိသည္ဟု
မွတ္သားဖူးပါသည္။ အသုဘကမၼ႒ာန္း
အားလံုး မတင့္တယ္ဖြယ္၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္
အတူတူပင္ျဖစ္၍ အသုဘကမၼ႒ာန္းကို
တမ်ိဳးတည္းဟု သတ္မွတ္လွ်င္ ရႏိုင္ပါ
သလားဘုရား။ အသုဘ ၁၀-ပါး၏
ပါဠိအနက္အဓိပၸါယ္တို႔ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍
မွတ္သားရလြယ္ကူေအာင္ ေျဖၾကားေပးေတာ္
မူပါဘုရား။
ေျဖ။ အသုဘ ဟူသမွ်သည္ မတင့္တယ္
ဖြယ္ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားႏွင့္
အမ်ိဳးသမီး ရာဂစရိုက္-တပ္မက္ႏွစ္သက္မႈ
မ်ားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ရာဂစရိုက္
ေလ်ာ့ပါးေအာင္ အသုဘကမၼ႒ာန္းကို
ရႈရပါသည္။ ထိုသို႔ရာဂစရိုက္ ျဖစ္ေပၚရာ၌
တပ္မက္ႏွစ္သက္မႈ ပံုစံ အမ်ိုးမ်ိဳးရွိၾကသည့္
အတြက္ ထိုတပ္မက္ႏွစ္သက္မႈ ကြဲျပားသည့္
အေလ်ာက္ အသုဘ ၁၀-မ်ိဳး ခြဲျခမ္းထားျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။
(၁) ကိုယ္ေနဟန္ထား-ကာယအလွေမာင္မ ယ္
တို႔၏ ပံုသ႑ာန္မ်ိဳးကို စံုမက္ႏွစ္သက္ေသာ
စရိုက္ရွိသူသည္ ဥဒၶဳမတာကအသုဘ=ေသျပီး
သံုးေလးငါးရက္ ဖူးဖူးေရာင္ထေနေသာ ပံုသ႑ာန္
မတင့္တယ္သည့္ သူေသာေကာင္ကို ရႈရမည္။
(၂) အေရာင္အဆင္း ၀ါ၀င္းျဖဴေဖြးေသာအဆင္းကို
ႏွစ္သက္တပ္မက္သူသည္ ၀ိနီလကအသုဘ=ညိဳမဲ
ေနေသာ အေကာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္စရာကို ရႈရမည္။
(၃) အေမႊးနံ႔သာ ပန္းနံ႔သာ ဆင္ျမန္းထားသျဖင့္
ကိုယ္နံ႔တသင္းသင္း ေမႊးပ်ံ႔ျခင္းကို စံုမက္ေသာ
စရိုက္ရွိသူသည္ ၀ိပုဗၺကအသုဘ=ျပည္ပုပ္မ်ား
ယိုက်သျဖင့္ ပုပ္ေဟာင္ေနေသာ အသုဘကို ရႈရမည္။
(၄) တစုတေပါင္းတည္း လံုးလံုးက်စ္က်စ္
တဆက္တစပ္တည္း တင့္တယ္မႈကို စံုမက္ေသာ
သူသည္ ၀ိစၧိႏၵကအသုက=ခါးတပိုင္း ျပတ္ေနေသာ
အေကာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္စရာကို ရႈရမည္။
(၅) အိအိစက္စက္ အသားဆိုင္ညက္ညက္
ေဖာင္းေဖာင္းအိအိ ျပည့္ျပည့္ျဖိဳးျဖိဳး ႏွစ္သက္
တတ္သူသည္ ၀ိကၡာယိတကအသုဘ=က်ီး၊
ေခြး၊ လင္းတတို႔ အသားဆိုင္မ်ားကို ကိုက္စား
ထားသျဖင့္ ပံုပန္းပ်က္ေနေသာ သူေသေကာင္
ပုပ္ကို ရႈရမည္။
(၆) ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္၊ အဂၤါႀကီးငယ္
တင့္တယ္လွသည္ဟု တစိမ့္စိမ္ၾကည့္ရႈ
ႏွစ္သက္ေသာသူသည္ ၀ိကၡာယိတက
အသုဘ=ေျခ၊ လက္၊ ကိုယ္၊ ေခါင္း၊
တကြဲတျပားစီ ပစ္ထားေသာ မႏွစ္သက္ဖြယ္
အသုဘကို ရႈရမည္။(တခုခ်င္းျဖစ္ေနလွ်င ္
ႏွစ္သက္ဖြယ္မဟုတ္ေတာ့)။
(၇) ေရႊငွက္ေပ်ာအသြင္ မထင္ရိုးဆစ္၊
ေခ်ေမာေျပျပစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ကို
ႏွစ္သက္သူသည္ ဟတ၀ိကၡိတၱက
အသုဘ=ဒဏ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး မႊမ္းထား
ခုတ္လွီးထားေသာ မတင့္တယ္ဖြယ္
အသုဘကို ရႈရမည္။
(၈) ေရႊေငြတန္ဆာ ရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏
အေရာင္ေၾကာင့္ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္
တင့္တယ္သည္ဟု ႏွစ္သက္တတ္သူသည္
ေလာဟိတကအသုဘ=ဒဏ္ရာအမ်ိဳးမ်ိ ဳးတို႔မွ
ေသြးမ်ားယိုစီးက်ေနေသာ အသုဘ အေကာင္
ပုပ္ကို ရႈရမည္။
(၉) ငါတဦးတည္း ပိုင္ႏိုင္စိုးမိုးသည္ဟု ျမတ္ႏိုး
စံုမက္တတ္သူသည္ ပုဠဳ၀ကအသုဘ=မေရ
တြက္ႏိုင္ေသာ ပိုးေလာက္တို႔ တဖြားဖြားက်
ေနေသာ သူေသေကာင္ပုပ္ကို ရႈရမည္။
(၁၀) ျဖဴေဖြးေသာသြား၊ ပုလဲကံုးအလားဟု
အရိုးေကာင္းျဖစ္အင္ ခံုမင္ႏွစ္သက္သူသည္
အ႒ိကအသုဘ= အရိုးမ်ားက်ေနေသာ
အေကာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္စရာကို ရႈရမည္။
ဆရာေတာ္ ရေ၀ထြန္း
(အရွင္တိေလာကသာရ)
__________________________ __________________________
အသုဘကမၼဌာန္း မ်က္ေမွာက္အကိ်ဴး (၅)ပါး
၁. တက္မက္ႏွစ္သက္တဲ့ရာဂမွ စင္ၾကယ္ျခင္း။
၂.စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေႂကြးမႈမ႐ွိျခင္း။
၃.ကိုယ္စိတ္ ဆင္းရဲျခင္းမွ ကင္းေဝးျခင္း။
၄.အရိယာ မဂ္ သို႔ ဆိုက္ေရာက္ျခင္း။
၅.နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
(စတုရာ ရကၡက်မ္း)
**ခ်စ္ခင္မူ( ့တဏွာ) ေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈျဖစ္ရ၏။
**ခ်စ္ခင္မူ႔ (တဏွာ ) ေၾကာင့္ ေၾကာက္ရြံ႔မႈျဖစ္ရ၏။
**ခ်စ္ခင္မူ႔. (တဏွာ )မွကင္းလြတ္သူအား အဘယ္မွာစိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႔ ႐ွိေတာ့အံ့နည္း။
(ဓမၼပဒ ၊ဂါထာ ၂၁၂-၂၁၆)
**အမ်က္ေဒါသ ကို စြန္႔ရာ၏။
**မာနကို ပယ္ရာ၏။
**သံေယာဇဥ္ မွန္သမ်ွကို ေက်ာ္လြန္ရာ၏၊
**႐ုပ္ နာမ္တို႔၌ မၿငိတြယ္ မေၾကာင့္ၾကသူတို႔ထံ ဆင္း
ရဲ ဒုကၡတို႔သည္ မက်ေရာက္ကုန္။
(ဓမၼပဒ ၊ကထာ-၂၂)
-------------------------
သုဘ -- တင့္တယ္ျခင္း
အ - မရွိျခင္း
အသုဘ --မတင့္တယ္ျခင္း
အသုဘရွု တယ္ဆိုတာ မတင့္တယ္တာေတြကို ႐ႈ ဖို ့ေျပာတာပါ။ တကယ္ေတာ့ မိုးလင္းကတည္းက မိမိ ခႏၶာကိုယ္ရဲ့ ဒြါရ ကိုးေပါက္ကထြက္သမွွ် အရာအားလံုးကို ရွဳမွတ္ဖို ့ပါ။ ေသဆံုးသူ ပို့တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း အေလာင္း ေကာင္ၾကီးကို ရွဳ ေပါ့။ က်န္တဲ့အခ်ိန္က်
ေတာ့ မိမိခႏၶာကိုယ္က ထြက္သမွ် က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ မစင္ ေခြ်း ႏွပ္ စတဲ့
တင့္တယ္ျခင္းမရွိတဲ့ အရာေတြပါလား။ စက္ဆုပ္ ဖြယ္ေတြပါလား ဆိုတဲ့ သံေဝဂ ဥာဏ္ေလးပါေအာင္ၾကည့္တာကို အသုဘရွဳ
တယ္လို ့ေခၚတာပါ။
အခုက်ေတာ့ မိုးလင္းကတည္းက ခႏၶာက ထြက္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အနံ ့အသက္
မေကာင္းတဲ့အရာေတြက်ေတာ့ အေမႊး အၾကိဳင္ေတြနဲ့လိုက္ဖံုးေနတယ
ခႏၲာကိုယ္ၾကီးက ငါ့ရဲ့သေဘာတရားက ေကာင္းတာတခုမွမရွိဘူး တကိုယ္လံုးက ထြက္တဲ့အရာမွန္သမွ်က မတင့္တယ္ဘူး။
စက္ဆုပ္စရာေတြနဲ ့ျပည့္ေနတယ္လို ့ ေန ့တိုင္း ေန ့တိုင္း ျပေနတာေတာင္ ကိုယ္က အေမြးအၾကိဳင္ေတြ အေမႊးနံ ့သာေတြနဲ႔ လိုက္ျပီး ကာကြယ္ေပးေနတယ္ဆိုေတာ့ သံေဝဂဥာဏ္ကို ဘယ္လိုမ်ားယူၾကမွာတုန္း။
ျပီးေတာ့ အေလာင္းေကာင္ၾကီးကို သခ်ိဳင္းကုန္းပို ့ေဆာင္ေတာ့လဲ ဘယ္တုန္းက မ်ား အေလာင္းေကာင္ၾကီးကို စူးစိုက္ျပီး ရႈ ့မွတ္ခဲ့ဘူးလည္း သူမ်ားေတြ ငိုတာ ၾကည့္ျပီးျပန္လာ ျပီးေတာ့ ကားေပၚမွာ တဟီးဟီးတဟားဟားနဲ့၊ ဒုကၡေရာက္ျပီး ပူေလာင္ေနတဲ့ မသာအိမ္က ေရဘူးနဲ ့ယပ္ေတာင္ေလး ယူျပီး၊ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ ျပန္လာ
အပူသည္ေတြကိုထပ္ျပီးဒုကၡေပး
ဗုဒၶဘာသာေတြ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ စနစ္တက် လုပ္တက္ပါ့မလဲ မသိဘူး။
တကယ္ေတာ့ အသုဘရွုတယ္ဆိုတာ မိုးလင္းကတည္းက မိမိခႏၶာကိုယ္ရဲ့
ဒြါရ ကိုးေပါက္က ထြက္ရွိတဲ့ မတင့္တယ္တဲ့ အရာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာ အရာမွန္သမွ် ကို သံေဝဂဥာဏ္နဲ ့ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ ဖို ့ကို ေျပာတာပါ။
ခႏၶာကိုယ္က ျပတဲ့အတိုင္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တက္ဖို ့အဓိကပါ။
ဆႏၵရွိမယ္ဆိုရင္ ေန ့တိုင္း ေန ့တိုင္း ကိုယ့္အိမ္မွာ အသုဘ ရွုလို ့ရပါတယ္။
အသုဘ (မတင့္တယ္ ) ႐ႈတာနဲ ့ မသာပို ့တာကို ခြဲျခားနားလည္ႏိုင္ၾက ပါေစ။
__________________________
အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ၁၀-ပါး
*********************
ေမး။ အရွင္ဘုရား၊ ကမၼ႒ာန္း ၁၀-ပါးရွိသည္ဟု
မွတ္သားဖူးပါသည္။ အသုဘကမၼ႒ာန္း
အားလံုး မတင့္တယ္ဖြယ္၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္
အတူတူပင္ျဖစ္၍ အသုဘကမၼ႒ာန္းကို
တမ်ိဳးတည္းဟု သတ္မွတ္လွ်င္ ရႏိုင္ပါ
သလားဘုရား။ အသုဘ ၁၀-ပါး၏
ပါဠိအနက္အဓိပၸါယ္တို႔ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍
မွတ္သားရလြယ္ကူေအာင္ ေျဖၾကားေပးေတာ္
မူပါဘုရား။
ေျဖ။ အသုဘ ဟူသမွ်သည္ မတင့္တယ္
ဖြယ္ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားႏွင့္
အမ်ိဳးသမီး ရာဂစရိုက္-တပ္မက္ႏွစ္သက္မႈ
မ်ားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ရာဂစရိုက္
ေလ်ာ့ပါးေအာင္ အသုဘကမၼ႒ာန္းကို
ရႈရပါသည္။ ထိုသို႔ရာဂစရိုက္ ျဖစ္ေပၚရာ၌
တပ္မက္ႏွစ္သက္မႈ ပံုစံ အမ်ိုးမ်ိဳးရွိၾကသည့္
အတြက္ ထိုတပ္မက္ႏွစ္သက္မႈ ကြဲျပားသည့္
အေလ်ာက္ အသုဘ ၁၀-မ်ိဳး ခြဲျခမ္းထားျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။
(၁) ကိုယ္ေနဟန္ထား-ကာယအလွေမာင္မ
တို႔၏ ပံုသ႑ာန္မ်ိဳးကို စံုမက္ႏွစ္သက္ေသာ
စရိုက္ရွိသူသည္ ဥဒၶဳမတာကအသုဘ=ေသျပီး
သံုးေလးငါးရက္ ဖူးဖူးေရာင္ထေနေသာ ပံုသ႑ာန္
မတင့္တယ္သည့္ သူေသာေကာင္ကို ရႈရမည္။
(၂) အေရာင္အဆင္း ၀ါ၀င္းျဖဴေဖြးေသာအဆင္းကို
ႏွစ္သက္တပ္မက္သူသည္ ၀ိနီလကအသုဘ=ညိဳမဲ
ေနေသာ အေကာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္စရာကို ရႈရမည္။
(၃) အေမႊးနံ႔သာ ပန္းနံ႔သာ ဆင္ျမန္းထားသျဖင့္
ကိုယ္နံ႔တသင္းသင္း ေမႊးပ်ံ႔ျခင္းကို စံုမက္ေသာ
စရိုက္ရွိသူသည္ ၀ိပုဗၺကအသုဘ=ျပည္ပုပ္မ်ား
ယိုက်သျဖင့္ ပုပ္ေဟာင္ေနေသာ အသုဘကို ရႈရမည္။
(၄) တစုတေပါင္းတည္း လံုးလံုးက်စ္က်စ္
တဆက္တစပ္တည္း တင့္တယ္မႈကို စံုမက္ေသာ
သူသည္ ၀ိစၧိႏၵကအသုက=ခါးတပိုင္း ျပတ္ေနေသာ
အေကာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္စရာကို ရႈရမည္။
(၅) အိအိစက္စက္ အသားဆိုင္ညက္ညက္
ေဖာင္းေဖာင္းအိအိ ျပည့္ျပည့္ျဖိဳးျဖိဳး ႏွစ္သက္
တတ္သူသည္ ၀ိကၡာယိတကအသုဘ=က်ီး၊
ေခြး၊ လင္းတတို႔ အသားဆိုင္မ်ားကို ကိုက္စား
ထားသျဖင့္ ပံုပန္းပ်က္ေနေသာ သူေသေကာင္
ပုပ္ကို ရႈရမည္။
(၆) ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္၊ အဂၤါႀကီးငယ္
တင့္တယ္လွသည္ဟု တစိမ့္စိမ္ၾကည့္ရႈ
ႏွစ္သက္ေသာသူသည္ ၀ိကၡာယိတက
အသုဘ=ေျခ၊ လက္၊ ကိုယ္၊ ေခါင္း၊
တကြဲတျပားစီ ပစ္ထားေသာ မႏွစ္သက္ဖြယ္
အသုဘကို ရႈရမည္။(တခုခ်င္းျဖစ္ေနလွ်င
ႏွစ္သက္ဖြယ္မဟုတ္ေတာ့)။
(၇) ေရႊငွက္ေပ်ာအသြင္ မထင္ရိုးဆစ္၊
ေခ်ေမာေျပျပစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ကို
ႏွစ္သက္သူသည္ ဟတ၀ိကၡိတၱက
အသုဘ=ဒဏ္ရာအမ်ိဳးမ်ိဳး မႊမ္းထား
ခုတ္လွီးထားေသာ မတင့္တယ္ဖြယ္
အသုဘကို ရႈရမည္။
(၈) ေရႊေငြတန္ဆာ ရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏
အေရာင္ေၾကာင့္ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္
တင့္တယ္သည္ဟု ႏွစ္သက္တတ္သူသည္
ေလာဟိတကအသုဘ=ဒဏ္ရာအမ်ိဳးမ်ိ
ေသြးမ်ားယိုစီးက်ေနေသာ အသုဘ အေကာင္
ပုပ္ကို ရႈရမည္။
(၉) ငါတဦးတည္း ပိုင္ႏိုင္စိုးမိုးသည္ဟု ျမတ္ႏိုး
စံုမက္တတ္သူသည္ ပုဠဳ၀ကအသုဘ=မေရ
တြက္ႏိုင္ေသာ ပိုးေလာက္တို႔ တဖြားဖြားက်
ေနေသာ သူေသေကာင္ပုပ္ကို ရႈရမည္။
(၁၀) ျဖဴေဖြးေသာသြား၊ ပုလဲကံုးအလားဟု
အရိုးေကာင္းျဖစ္အင္ ခံုမင္ႏွစ္သက္သူသည္
အ႒ိကအသုဘ= အရိုးမ်ားက်ေနေသာ
အေကာင္ပုပ္ စက္ဆုပ္စရာကို ရႈရမည္။
ဆရာေတာ္ ရေ၀ထြန္း
(အရွင္တိေလာကသာရ)
__________________________
အသုဘကမၼဌာန္း မ်က္ေမွာက္အကိ်ဴး (၅)ပါး
၁. တက္မက္ႏွစ္သက္တဲ့ရာဂမွ စင္ၾကယ္ျခင္း။
၂.စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေႂကြးမႈမ႐ွိျခင္း။
၃.ကိုယ္စိတ္ ဆင္းရဲျခင္းမွ ကင္းေဝးျခင္း။
၄.အရိယာ မဂ္ သို႔ ဆိုက္ေရာက္ျခင္း။
၅.နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။
(စတုရာ ရကၡက်မ္း)
**ခ်စ္ခင္မူ( ့တဏွာ) ေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈျဖစ္ရ၏။
**ခ်စ္ခင္မူ႔ (တဏွာ ) ေၾကာင့္ ေၾကာက္ရြံ႔မႈျဖစ္ရ၏။
**ခ်စ္ခင္မူ႔. (တဏွာ )မွကင္းလြတ္သူအား အဘယ္မွာစိုးရိမ္ေၾကာက္ရြံ႔ ႐ွိေတာ့အံ့နည္း။
(ဓမၼပဒ ၊ဂါထာ ၂၁၂-၂၁၆)
**အမ်က္ေဒါသ ကို စြန္႔ရာ၏။
**မာနကို ပယ္ရာ၏။
**သံေယာဇဥ္ မွန္သမ်ွကို ေက်ာ္လြန္ရာ၏၊
**႐ုပ္ နာမ္တို႔၌ မၿငိတြယ္ မေၾကာင့္ၾကသူတို႔ထံ ဆင္း
ရဲ ဒုကၡတို႔သည္ မက်ေရာက္ကုန္။
(ဓမၼပဒ ၊ကထာ-၂၂)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။