နိဗၺာန္ သို႕ ခ်ည္းကပ္ျခင္း !
----
ဗုဒၶအအလိုေတာ္အားျဖင့္ ဒုကၡ၏ အဆံုးဟု ဆိုလိုေသာ နိဗၺာန္သည္ ဒ႑ာရီဆန္ေသာ ( ဝါ ) ထင္ရွားမရွိေသာ အရာ မဟုတ္ေပ ။ ထိုနိဗၺာန္သည္ ေကာင္းကင္ ( ဝါ ) နတ္ဘံုနတ္နန္း ( ဝါ ) ဖန္ဆင္းရွင္၏ မဟာဝိညာဥ္ေတာ္ကဲ႕သို႕ မဟုတ္ေပ ။ နိဗၺာန္သည္ ပဋိသေႏၶ ေနရမႈမ်ားႏွင့္ ထိုပဋိသေႏၶ၏ အေျကာင္းတရားမ်ား လံုးဝ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျခင္းကို ဆိုလိုသည္ ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ထဲ၌ အဆံုးမရွိသည့္ ပဋိသေႏၶမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႕၏ အတူျဖစ္ဖက္တရားမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ အေျကာင္းတရားမ်ား ေတြ႕ရွိရေပမည္ ။ ထို႕ျပင္ ထိုအေျကာင္းတရားမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျခင္းသည္ အဆံုးမရွိေသာ ပဋိသေႏၶေနမႈမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႕နွင့္အတူ ျဖစ္ဖက္တရားမ်ား လံုးဝ ခ်ဳပ္ျငိ္မ္းသြားျခင္းကို မည္ကဲ႕သို႕ ေက်းဇူးျပဳ ( အက်ိဳးတက္ေရာက္ေစ ) ေျကာင္းကို စာရႈသူတို႕ေတြ႕ရွိရေပမည္ ။ ဤအေျကာင္းတရားမ်ား ပဋိသေႏၶေနမႈမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႕၏ အတူျဖစ္ဖက္တရားမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျခင္းသည္ နိဗၺာန္ပင္ ျဖစ္သည္ ။
နိဗၺာန္ႏွင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေျကာင္းတရားလမ္ းကို ေတြ႕ရွိျကေသာ ဘုရားရွင္တို႕သည္ မျကာခဏ ပြင့္ေပၚေတာ္မူျကသည္မဟုတ္ ။ ဘုရားရွင္မ်ား ပြင့္ေပၚေတာ္မူေသာအခါမွာပင္
ဘုရားရွင္တို႕သည္ လြန္စြာနည္းပါးျပီး တစ္ဆူႏွင့္ တစ္ဆူအျကား
အလြန္ကြာေဝးလွ၏ ။ သစၥာတရားကို မသိမႈ အဝိဇၨာသည္ အလြန္ပင္
ထုထည္ျကီးမားအားေကာင္းလွေသာ ေျကာင့္ သတၱဝါ အနည္းငယ္မွ်သာ ဘုရားရွင္တို႕၏ နိဗၺာန္ႏွင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေျကာင္းလမ္းဆို င္ရာ
တရားေတာ္ကို လက္ခံနိုင္ျကေပသည္ ။ မေရမတြက္နိုင္သည့္ စျကာဝဠာအားလံုး၌
မဲဆႏၵမ်ားကို ယူရလွ်င္ ဘုရားရွင္တို႕၏ နိဗၺာန္ေရာက္ေျကာင္းလမ္းဆို င္ရာ
တရားေတာ္ကို ေထာက္ခံသူတို႕သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏ လက္ဝါးေပၚရွိ ျမဴမႈန္
အနည္းငယ္ႏွင့္ တူေပလိမ့္မည္ ။ ယင္းတို႕ကို ဆန္႕က်င္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႕ကား
စျကာဝဠာအားလံုးရွိ ျမဴမႈန္မ်ားႏွင့္ တူေပလိမ့္မည္ ။
ပိုမို အသက္ရွည္ရန္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရန္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ခံစား စံစားနိုင္ရန္ လိုခ်င္ေတာင္းတမႈသည္ အလြန္ပင္ အားေကာင္းလွေသာေျကာင့္ ထာဝရ ေကာင္းကင္ဘံု ထာဝရဘဝႏွင့္ ထာဝရ ခ်မ္းသာဟူေသာ အယူအဆသည္ အလြန္အမင္ မ်ားျပားလွသည့္ သတၱဝါအမ်ားစုကို အျကိဳက္ေတြ႕ေစသည္ ။ ဤသတၱဝါအမ်ားစုျကီးအဖို႕ ( ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ ပဋိသေႏၶေနမႈႏွင့္ ယင္း၏ အေျကာင္းတရားမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ ) ဟူေသာ နိဗၺာန္ကိုမူကား ထာဝရ အမိုက္ေမွာင္ျကီးသို႕ အဆံုးစီရင္မႈဟူေသာ ထာဝရ ေသသြားမႈ အျဖစ္ျဖင့္ ယူဆေလသည္ ။
ထိုအယူအဆႏွင့္ ဆန္႕က်င္လ်က္ ဘုရားရွင္ ေဟာျကားထားခ်က္မ်ား ရွိေနငွားလည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ အခ်ိဳ႕ထဲမွာပင္ နိဗၺာန္ကို ထာဝရဘဝ ထာဝရခ်မ္းသာတည္ရာ ထာဝရေကာင္းကင္ဘံု ဟု ေဟာျကားေရးသားလိုသည့္ သေဘာထားမ်ား ရွိျကေသးသည္ ။ ဘုရားရွင္သည္ ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတ္ ( ဓမၼစျကာ ) မည္ေသာ ကိုယ္ေတာ္၏ ပထမဆံုး သုတ္တရားေတာ္ထဲ၌ အတိအက်ဆံုးေသာ ဧကဝုစ္စကားတို႕ျဖင့္ မိမိ၏ ပဋိသေႏၶသည္ ကုန္ဆံုးေလျပီ ။ စုေနျပီးေနာက္ မိမိအတြက္ ေနာက္ထပ္ဘဝ ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ေျကျငာမိန္႕ျကားျပီးျဖစ္၏ ။ ထိုအခ်က္သည္ အထင္အရွားရွိေနပါလ်က္ စုေတျပီး ဘုရားရွင္ ရဟႏၱာမ်ား အားလံုးသည္ ထာဝရဘဝ ထာဝရခ်မ္းသာကို ခံစားလ်က္ နိဗၺာန္၌ ယခုရွိေနျက၏ ဟု အယူအဆမ်ားကို ျဖန္႕ခ်ီေနျကသည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕ ရွိေနျကေသးသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္မွာ လြန္စြာ အံျသဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ေလေတာ့၏ ။
#htoohtoolay
myothetzaw23.blogspot.com
----
ဗုဒၶအအလိုေတာ္အားျဖင့္ ဒုကၡ၏ အဆံုးဟု ဆိုလိုေသာ နိဗၺာန္သည္ ဒ႑ာရီဆန္ေသာ ( ဝါ ) ထင္ရွားမရွိေသာ အရာ မဟုတ္ေပ ။ ထိုနိဗၺာန္သည္ ေကာင္းကင္ ( ဝါ ) နတ္ဘံုနတ္နန္း ( ဝါ ) ဖန္ဆင္းရွင္၏ မဟာဝိညာဥ္ေတာ္ကဲ႕သို႕ မဟုတ္ေပ ။ နိဗၺာန္သည္ ပဋိသေႏၶ ေနရမႈမ်ားႏွင့္ ထိုပဋိသေႏၶ၏ အေျကာင္းတရားမ်ား လံုးဝ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျခင္းကို ဆိုလိုသည္ ။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ထဲ၌ အဆံုးမရွိသည့္ ပဋိသေႏၶမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႕၏ အတူျဖစ္ဖက္တရားမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ အေျကာင္းတရားမ်ား ေတြ႕ရွိရေပမည္ ။ ထို႕ျပင္ ထိုအေျကာင္းတရားမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျခင္းသည္ အဆံုးမရွိေသာ ပဋိသေႏၶေနမႈမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႕နွင့္အတူ ျဖစ္ဖက္တရားမ်ား လံုးဝ ခ်ဳပ္ျငိ္မ္းသြားျခင္းကို မည္ကဲ႕သို႕ ေက်းဇူးျပဳ ( အက်ိဳးတက္ေရာက္ေစ ) ေျကာင္းကို စာရႈသူတို႕ေတြ႕ရွိရေပမည္ ။ ဤအေျကာင္းတရားမ်ား ပဋိသေႏၶေနမႈမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႕၏ အတူျဖစ္ဖက္တရားမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားျခင္းသည္ နိဗၺာန္ပင္ ျဖစ္သည္ ။
နိဗၺာန္ႏွင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေျကာင္းတရားလမ္
ပိုမို အသက္ရွည္ရန္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရန္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ခံစား စံစားနိုင္ရန္ လိုခ်င္ေတာင္းတမႈသည္ အလြန္ပင္ အားေကာင္းလွေသာေျကာင့္ ထာဝရ ေကာင္းကင္ဘံု ထာဝရဘဝႏွင့္ ထာဝရ ခ်မ္းသာဟူေသာ အယူအဆသည္ အလြန္အမင္ မ်ားျပားလွသည့္ သတၱဝါအမ်ားစုကို အျကိဳက္ေတြ႕ေစသည္ ။ ဤသတၱဝါအမ်ားစုျကီးအဖို႕ ( ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ ပဋိသေႏၶေနမႈႏွင့္ ယင္း၏ အေျကာင္းတရားမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ ) ဟူေသာ နိဗၺာန္ကိုမူကား ထာဝရ အမိုက္ေမွာင္ျကီးသို႕ အဆံုးစီရင္မႈဟူေသာ ထာဝရ ေသသြားမႈ အျဖစ္ျဖင့္ ယူဆေလသည္ ။
ထိုအယူအဆႏွင့္ ဆန္႕က်င္လ်က္ ဘုရားရွင္ ေဟာျကားထားခ်က္မ်ား ရွိေနငွားလည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ အခ်ိဳ႕ထဲမွာပင္ နိဗၺာန္ကို ထာဝရဘဝ ထာဝရခ်မ္းသာတည္ရာ ထာဝရေကာင္းကင္ဘံု ဟု ေဟာျကားေရးသားလိုသည့္ သေဘာထားမ်ား ရွိျကေသးသည္ ။ ဘုရားရွင္သည္ ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတ္ ( ဓမၼစျကာ ) မည္ေသာ ကိုယ္ေတာ္၏ ပထမဆံုး သုတ္တရားေတာ္ထဲ၌ အတိအက်ဆံုးေသာ ဧကဝုစ္စကားတို႕ျဖင့္ မိမိ၏ ပဋိသေႏၶသည္ ကုန္ဆံုးေလျပီ ။ စုေနျပီးေနာက္ မိမိအတြက္ ေနာက္ထပ္ဘဝ ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ေျကျငာမိန္႕ျကားျပီးျဖစ္၏ ။ ထိုအခ်က္သည္ အထင္အရွားရွိေနပါလ်က္ စုေတျပီး ဘုရားရွင္ ရဟႏၱာမ်ား အားလံုးသည္ ထာဝရဘဝ ထာဝရခ်မ္းသာကို ခံစားလ်က္ နိဗၺာန္၌ ယခုရွိေနျက၏ ဟု အယူအဆမ်ားကို ျဖန္႕ခ်ီေနျကသည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႕ ရွိေနျကေသးသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္မွာ လြန္စြာ အံျသဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ေလေတာ့၏ ။
#htoohtoolay
myothetzaw23.blogspot.com
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။