Nine Nine Sanay @ ႏိုင္းႏိုင္းစေန shared 楊士毅's photo.
မိတ္ေဆြတစ္ဦး နာနတ္သီးသြားဝယ္ေတာ့ နာနတ္သီးဝယ္သူတစ္ဦးက နာနတ္သီးေရာင္းတဲ့အေဒၚႀကီးကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ယူေနတာကိုေတြ႔ျမင္ခဲ့ပါတယ္။
နာနတ္သီးဝယ္သူဟာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ယူရင္း တစ္ဘက္ကလည္း အားမနာတဲ့ေလသံနဲ႔ “Facebook ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားသိလား” လို႔ ေျပာပါတယ္။
အေဒၚႀကီးက မသိဘူးလို႔ေျပာေတာ့ ဝယ္သူက “ခင္ဗ်ားဆက္ဆံေရးအရမ္းညံ့တယ္၊ ခင္ဗ်ားဆိုင္မွာ လူေတြလာမဝယ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ Facebook ေပၚ ပို႔စ္ေရးတင္လိုက္မယ္” လို႔ဆက္ေျပာပါတယ္။
အေဒၚႀကီးဒီလိုအေျပာခံရတာဟာ အသီးဝယ္သူသြားက အေဒၚႀကီးကို ၅ဝတန္ နာနတ္သီးတစ္လံုးေ႐ြးေပးပါလို႔ ဆိုတယ္။ ဝယ္သူစိတ္တိုင္းက် အေဒၚႀကီးလည္း ေ႐ြးေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေလးခ်ိန္ခ်ိန္တဲ့အခါ ၅ဝတန္နာနတ္သီးအတိအက်မရဘဲ ၇က်ပ္ပိုလို႔ ၅၇က်ပ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါကို ဝယ္သူက အေဒၚႀကီးလူလည္က်တယ္လို႔ဆိုၿပီး စိတ္ဆိုးတယ္။ ေစ်းစစ္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အေဒၚႀကီးက လိုက္ေလ်ာၿပီး ၅ဝထားေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါကို ဝယ္သူကမေက်နပ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အေဒၚႀကီးဟာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခံၿပီး “facebook” နဲ႔ အ႐ွင္းခံလိုက္ရပါတယ္။
ဝယ္သူထြက္သြားေတာ့ အေဒၚႀကီးက သူ႔ေဘးကလူေတြကို “Facebook ဆိုတာဘာလဲ” လို႔ နားမလည္စြာေမးခဲ့ပါတယ္။
“Facebook ဆိုတာဘာလဲ”
အေဒၚႀကီးမွာ စမတ္ဖုန္းလည္းမ႐ွိသလို အင္တာနက္လည္းမသံုးပါဘူး။
“Facebook” ဆိုတာ မီဒီယာ၊ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ျဖန္႔လို႔ရတယ္၊ ခ်ိတ္ဆက္လို႔ရတယ္ဆိုတာကို အေဒၚႀကီးမသိေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “မီဒီယာဆိုတာ အင္အား”၊ “မီဒီယာဆိုတာ ပညာေရး” ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႔အားလံုးသိၾကတယ္။ အေၾကာင္းက ယံုၾကည္မႈ၊ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႔အစည္းကို အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစတဲ့ဖန္တီးမႈေတြကို ဒီမီဒီယာက ဖန္တီးႏိုင္လို႔ျဖစ္တယ္။
ကၽြန္မတို႔က မီဒီယာကို အမွီအခိုျပဳခဲ့သလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လည္းထားခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔ မီဒီယာက လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႔အစည္းကို အင္အားေတြမေပးဘဲ ပဲြဆူေအာင္ထိုးဆြတဲ့အခါ အဲဒီမီဒီယာဆိုတာကို အျပစ္တင္တာေလာက္ပဲ ကၽြန္မတို႔တတ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ဟိုးအရင္တုန္းက မီဒီယာဆိုတာ လူနည္းစုလက္ထဲမွာပဲ႐ွိခဲ့တုန္းက၊ တရားမမွ်တမွန္း လူေတြသိေပမယ့္ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္းမွာ အင္အား႐ွိဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခဲ့ၾကတယ္။
ေနာက္ပိုင္း အင္တာနက္ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္မတို႔မွာ ဆို႐ွယ္နက္ေဝါ့ေတြေပၚထြက္လာခဲ့တယ္။ facebook ႐ွိလာခဲ့တယ္။ ျပည္သူတစ္ဦးတိုင္းက မီဒီယာျဖစ္တဲ့ေခတ္ကိုေရာက္လာခဲ့တယ္။ မီဒီယာဟာ လူနည္းစုရဲ႕လက္ထဲမွာပဲမ႐ွိေတာ့ဘဲ လူတိုင္းရဲ႕လက္ထဲ အင္အားအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ကၽြန္မတို႔ဟာ အရင္ကလို အျပစ္တင္၊ လက္မႈိင္ခ်ေနစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႔အစည္းထဲ ဘယ္လိုသတင္းအခ်က္ေတြေပးပို႔မလဲ၊ ဘယ္လိုဖန္တီးမႈမ်ဳိးနဲ႔ လူေတြကို အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစမလဲဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္တယ္။
အကယ္၍ ပိုေကာင္းမြန္ေပ်ာ္႐ႊင္တဲ့ဘဝ၊ ပိုတိုးတက္လွပတဲ့ လူ႔ေလာကကို ကၽြန္မတို႔ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တရင္ အခုပဲ ပိုေကာင္းၿပီး ပိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္႐ွိတဲ့ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ကၽြန္မတို႔ ဖန္တီးသင့္ပါၿပီ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သင္ဟာ မီဒီယာ၊ သင္ဟာ အင္အားျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီေလာကရဲ႕အေကာင္းအဆိုးကို သင္က ကိုယ္စားျပဳေနပါၿပီ။ ေ႐ွာင္လဲႊမရတဲ့တာဝန္ဝတၱရားေတြ လူတိုင္းမွာ႐ွိပါတယ္။ အေၾကာင္းက ကၽြန္မတို႔က မီဒီယာနည္းလမ္းကိုအသံုးျပဳၿပီး လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႔အစည္းရဲ႕ပံုသ႑ာန္ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္လို႔ပါပဲ။
အင္တာနက္ေခတ္၊ ျပည္သူတိုင္း မီဒီယာျဖစ္တဲ့ေခတ္မွာ ကိုယ့္လက္ထဲအင္အားအာဏာ႐ွိဖို႔ထက္ အဲဒီအင္အားကို ဘယ္လိုအသံုးျပဳမယ္၊ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းထဲ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေျခဆန္႔ဝင္မယ္၊ ကိုယ့္နံေဘးကလူေတြကို ဘယ္လိုျပဳမူဆက္ဆံမယ္ဆိုတာက ပိုအေရးႀကီးတဲ့အရာျဖစ္သြားပါၿပီ။
“Facebook ဆိုတာဘာလဲ” တဲ့.. အေဒၚႀကီးေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ကၽြန္မတို႔အားလံုး ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္…..
--- ႏိုင္းႏိုင္းစေန ခံစားဘာသာျပန္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။