စာအုပ္လင့္ေပါင္းစံု added 20 new photos to the album: ပီမိုးနင္း စာအုပ္မ်ား.
ပီမိုးနင္း - အတၳဳ ပၸတၱိ
ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းကို ၁၂၄၅ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၆) ရက္ (၁၈၈၃ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၅ ရက္) တနလၤာေန႔ နံနက္ (၈) နာရီ အခ်ိန္တြင္ ပဲခူးတိုင္း ရန္ကုန္ျပည္လမ္းေပၚရွိ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕၌ အဖ ဦးေရႊစမ္း၊ အမိ ေဒၚစိန္ႏုတို႔မွ ဖြားျမင္ခဲ့ေလသည္။
ဖြားျမင္စအခါက မိုးႏွင္းမ်ား ထူထပ္စြာက်ေနေသာေၾကာင့္ မိုးႏွင္းဟူ၍
ေခၚတြင္ေလသည္။ ဇာတာအမည္ရင္းမွာ ေန႔သင့္နံသင့္အားျဖင့္ ေမာင္ေက်ာ္ညႊန္႔ ျဖစ္ေလသည္။ ေနာင္တြင္ အဖ်ားဆြတ္၍ ေမာင္ေက်ာ္ဟု ေခၚသည္။ ပီမိုးနင္းဟု တြင္လာရျခင္းမွာ ၿဗိတိသွ်ေခတ္က အလုပ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ မ်က္ႏွာျဖဴ အမ်ိဳးသားမ်ား၊ ကျပားမ်ားကိုသာ ဦးစားေပးေလ့ရွိသည့္အတြက္ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းတြင္ အမည္ခံခဲ့ေသာ ဖိလစ္ (Philip) အမည္၏ အတိုေကာက္အကၡရာ (P) ကို ယူကာ ပီမိုးနင္းဟု အမည္ခံရာမွ ေနာင္ေသာ္ ပီမိုးနင္း ဟု တြင္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပီမိုးနင္း၏ မိဘမ်ားမွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသျဖင့္ ငယ္စဥ္က မိခင္၏လုပ္စာကိုသာ အားထားမွီခိုကာ သားဦးျဖစ္သည့္အတိုင္း အိမ္အလုပ္မ်ားကို တာဝန္ယူလုပ္ကိုင္ခဲ့ရေပသည္။ ပီမိုးနင္းသည္ ဝတ္ေကာင္းစားလွ ဝတ္ဆင္ကာ သြားလာေနၾကေသာ ၿမိဳ႕အုပ္၊ စာေရးႀကီး စသည္တုိ႔ကို ေတြ႔ျမင္ရေသာအခါ သူတို႔ကဲ့သို႔ ႀကီးပြားထြန္းကားခ်င္လွသျဖင့္ ေက်ာင္းေနခြင့္ရရန္ ပူဆာေလသည္။ မိခင္က သုံးဆယ္ၿမိဳ႕ရွိ ဘရင္ဂ်ီခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳေက်ာင္း (ရိုမန္ကက္သလစ္မစ္ရွင္ေခၚ အာစီအမ္ ေက်ာင္း) ေက်ာင္းအုပ္ခရစ္ယာန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဖာသာဝဲလဝါးထံတြင္ အပ္ႏွံ၍ ပညာသင္ၾကားေပး ေလသည္။ ထိုေက်ာင္းတြင္ သုံးႏွစ္ခန္႔ ၾကာေသာအခါ ေက်ာင္းအုပ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ရုိမန္ကက္သလစ္ ဘုန္းႀကီးလုပ္ရန္ တိုက္တြန္းၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ရွိ စာသင္ေက်ာင္း (Seminary) သိို႔ ပို႔ေပးသျဖင့္ ထိုေက်ာင္းတြင္ လက္တင္ဘာသာ သဒၵါႏွင့္ ေရွးဘရင္ဂ်ီ သူေတာ္စင္မ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိမ်ားကို ေလ့လာသင္ၾကားရေလသည္။ ထိုေက်ာင္း၌ သုံးႏွစ္ၾကာၿပီးေနာက္ ပီနန္ၿမိဳ႕ရွိ ဂ်င္နရဲလ္ေကာလိပ္ (General College) တြင္ အဂၤလိပ္လကၤာ၊ ေလာဂ်စ္ေခၚ တကၠေဗဒ၊ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီေခၚ ဒႆနေဗဒ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ အျခားေလာကီပညာမ်ားကို သင္ၾကားခြင့္ ရခဲ့ေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး မလုပ္လိုေတာ့ေသာေၾကာင့္ အသက္ (၁၉) ႏွစ္တြင္ မိခင္ရွိရာ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ပီမိုးနင္းသည္ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕ အာစီအင္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ ေခတၱလုပ္ကိုင္သည္။ ထိုအခါ ဖခင္ကြယ္လြန္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ မိခင္၏ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျဖစ္ေသာ ဦးၿမိဳ႕က ျမန္မာစာေပက်မ္းဂန္မ်ား တတ္ကၽြမ္းႏွံ႔စပ္သူ ျဖစ္သည့္အတိုင္း ပီမိုးနင္းအား သင္ၾကားေပးေလသည္။ ပီမိုးနင္းသည္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ လက္တင္ဘာသာဟူ၍ သုံးဘာသာတတ္ကၽြမ္းၿပီး ေခတ္မီ ပညာရပ္မ်ားကိုလည္း တတ္ေျမာက္သူ တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။
ပီမိုးနင္းသည္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေသာ “မဟန္” ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခရစ္ယာန္အယူကို စြန္႔ကာ သာမေဏဝတ္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ လူထြက္၍ သာယာဝတီၿမိဳ႕ လမ္းဘက္ဆိုင္ရာရုံးတြင္ စာေရးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ရာမွ လြတ္လပ္စြာေနလိုသျဖင့္ အလုပ္သို႔မသြားေတာ့ဘဲ ေနခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ကာ ျပည္သူ႔ေဆးရုံႀကီး၌ စာေရးႀကီးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ျပန္ေလသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ေဒၚေမေမႏွင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္။ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ရွိခိုက္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တရားေဟာၾကားသည္ကို နာၾကားရသျဖင့္ အလုပ္မွထြက္ကာ ရဟန္းေဘာင္သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအခိုက္ ဇနီးကြယ္လြန္သျဖင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္အတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ လိုက္ပါ လာခဲ့ေလသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဦးျဗားေတာရေက်ာင္းတိုက္၌ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီး အာနႏၵေမေတၱယ်ႏွင့္အတူ သီတင္းသုံး၍ ဗုဒၶသမဂၢ အမည္ရွိ ႏိုင္ငံျခား ဗုဒၶဘာသာအသင္း၏ မဂၢဇင္း ထုတ္ေဝရာတြင္ ကူညီခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ လူထြက္ၿပီးေနာက္ မိမိအားလပ္ခိုက္ တျဖည္းျဖည္း ေရးသားထားခဲ့ေသာ ေလာ္ဂ်စ္ (တကၠေဗဒ) က်မ္းကိုေရာင္းခ်ရန္ ဟံသာဝတီတိုက္သို႔ သြားေရာက္ေလသည္။ တိုက္ရွင္သူေဌး မစၥတာရစ္ပလီက စာမူကို မဝယ္ယူေသာ္လည္း သနားၾကင္နာသျဖင့္ ပီမိုးနင္းအား ဘာသာျပန္အလုပ္ကို ေပးခဲ့ေလသည္။ ဟံသာဝတီသတင္းစာတြင္ အယ္ဒီတာ ဆရာေစာႏွင့္အတူ အလုပ္လုပ္ရေလသည္။ သို႔ရာတြင္ အလုပ္တြင္ မေပ်ာ္ပိုက္သျဖင့္ မၾကာမီအလုပ္မွထြက္ကာ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္သြားေလသည္။
ပီမိုးနင္းသည္ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ ဆရာခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီိး ဝဲလဝါး၏ အေစာင့္အေရွာက္ျဖင့္ ေနထိုင္ရာမွ ဓမီၻၿမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေလသည္။ ဓမီၻၿမိဳ႕တြင္ ေဒၚစိန္တင္ႏွင့္ ဒုတိယအၾကိမ္လက္ထပ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအိမ္ေထာင္ႏွင့္ သားသမီးခုႏွစ္ေယာက္ ထြန္းကားခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အဂၤပူၿမိဳ႕၊ ကေနာင္ၿမိဳ႕၊ မင္းလွၿမိဳ႕မ်ားသို႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္ကိုင္ၿပီး ေနာက္ဆုံး သုံးဆယ္ၿမိဳ႕သို႔ျပန္ကာ မိတ္ေဆြမ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ စာပုံႏွိပ္စက္ တစ္စက္ေထာင္ၿပီး “ျမန္မာ့မိတ္ေဆြ” မဂၢဇင္းကို ထုတ္ေဝခဲ့ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ပထမကမၻာစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႔ရသျဖင့္ မဂၢဇင္းကို ရပ္စဲကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာသြားေရာက္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ေလာကီလမ္းျပနိသွ်က်မ္းကို ေရးသားထုတ္ေ၀သည္။ ထိုက်မ္းသည္ ပီမိုးနင္း၏ ပထမဆုံးေသာက်မ္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ သူရိယ သတင္းစာတိုက္၌ စစ္သတင္း ဘာသာျပန္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမန္မာ့အလင္း မဂၢဇင္းတိုက္ရွင္အား တိုက္တြန္းကာ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာကို ထုတ္ေဝေစၿပီး ထိုသတင္းစာတိုက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္ကိုင္ရာ သတင္းစာတိုက္ ေခတၱရပ္စဲေသာအခါမူ သူရိယသတင္းစာတိုက္သို႔ပင္ ျပန္၍ လုပ္ကိုင္ရေလသည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ ပီမိုးနင္းအမည္ကို မခံယူခဲ့ေသးေပ။
ထိုသို႔ လုပ္ကိုင္ေနစဥ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အလုံရပ္ ဘက္ပတစ္ေက်ာင္းတြင္ လက္တင္ဘာသာျပ ဆရာ လစ္လပ္သျဖင့္ ဆရာေက်ာ္ညႊန္႔သည္ ေလွ်ာက္ထားေလရာ ျမန္မာအမ်ိဳးသားကို လက္တင္ဘာသာျပ ဆရာ မခန္႔ႏိုင္ဟူေသာ ျပန္စာကို ရရွိေလသည္။ ထိုအခါ အရင္က ေခၚေသာ မိုးႏွင္းအမည္တြင္ ေရွ႕မွ ဖိလစ္၏ အတိုေကာက္ ပီ(P)စာလုံးတစ္လုံးတိုးကာ ပီမိုးနင္းအမည္ျဖင့္ ထပ္မံ ေလွ်ာက္ထား လိုက္ျပန္ေလသည္။ ထိုအခါမွ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဂးလ္မိုးက ေခၚယူေလရာ ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းက အဂၤလိပ္ဝတ္စုံ ဝတ္ဆင္၍ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံသျဖင့္ အလုပ္ရရွိေလသည္။
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ပညာအလင္း မဂၢဇင္းေပၚထြက္လာသျဖင့္ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ဝတၳဳႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားေပးပို႔ေလသည္။ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပညာအလင္း မဂၢဇင္းတြင္ လစဥ္ဝတၳဳႏွင့္ အျခားအခန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ပညာ့အလင္း သတင္းစာ ထုတ္ေဝျပန္ရာ ဆရာႀကီးသည္ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကို လုံးဝ စြန္႔လႊတ္လိုက္ေလသည္။
ပညာ့အလင္းသတင္းစာတိုက္တြင္ “ပိုက္ဆံႀကီး” အမည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ ေနရီရီဝတၳဳ၊ ပြဲစားႀကီးသားအဖႏွင့္ ျမျမ ဝတၳဳ စေသာ ဝတၳဳရွည္ႀကီးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါက ခြဲေရးတြဲေရး ျပႆနာေပၚေပါက္လ်က္ရွိရာ တြဲေရးဘက္မွေန၍ ပုိက္ဆံႀကီးအမည္ႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါမွ ပိုက္ဆံႀကီးအမည္ကို အသုံးျပဳရာ ပညာ့အလင္းသတင္းစာမွ ထြက္ေသာအခါ ထိုကေလာင္အမည္ကို တိုက္ရွင္ဦးတင္က အပိုင္ယူထားလိုက္သျဖင့္ ပီမိုးနင္း ဟူေသာ အမည္ကိုပင္ ကေလာင္အမည္ အသစ္ယူခဲ့ရေပသည္။ (ဦးတင္သည္ ေနာင္တြင္ ပိုက္ဆံႀကီး အမည္ျဖင့္ ဘာမားေဒး (အာဝါေဒး) ဝတၳဳကို ေရးသားထုတ္ေဝရာ ထိုဝတၳဳကို ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္း၏ လက္ရာဟူ၍ အမွတ္မွားၾက ေပသည္။)
ထို႔ေနာက္တြင္ အလုပ္တိုက္မွ ထြက္ျပန္၍ ေအာင္ေတာ္မူ ေခၚ ရက္သတၱပတ္စဥ္ မဂၢဇင္းမ်ား ထုတ္ေဝရာ (၁၄) ေစာင္မွ် ထုတ္ေဝအၿပီးတြင္ ရပ္စဲလိုက္ရျပန္ေလသည္။ ထိုမွစ၍ လန္ဒန္အတ္မဂၢဇင္း၊ ကဝိမ်က္မွန္မဂၢဇင္း၊ ကဝိတံခြန္မဂၢဇင္း၊ ၿဗိတိသွ်ဘားမားမဂၢဇင္း၊ တကၠသိုလ္မဂၢဇင္း၊ သူရိယသတင္းစာ၊ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၊ သစၥာဝါဒီသတင္းစာ၊ ဗႏၶဳလသတင္းစာ စသည္တို႔တြင္ လည္းေကာင္း ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေပသည္။ ဗႏၶဳလဂ်ာနယ္မွ ဗႏၶဳလသတင္းစာအထိ တိုးတက္လာခဲသည္မွာ ဆရာႀ့ကီး၏ ဦးေဆာင္မႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ထိုသို႔လုပ္ကိုင္ရာမွ ဗႏၶဳလသတင္းစာတိုက္မွာပင္ ဗႏၶဳလရုပ္ရွင္ကို တည္ေထာင္ေစၿပီး ဆရာႀကီးက သားျဖစ္သူ ေမာင္ေက်ာ္စိုးကို သင္ၾကားျပသကာ ဒါရိုက္တာအျဖစ္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးခဲ့ရာ “ခ်စ္တဲ့သူရယ္” ဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္စြာ ေပၚထြက္လာေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သားေမာင္ေက်ာ္စုိးသည္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား ရုပ္ရွင္တြင္ “တစ္ကိုယ္ေတာ္” ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးရာ ဆရာႀကီးကပင္ ကူညီခဲ့ေလသည္။
ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းသည္ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာျဖင့္ စာေပမ်ားကို မျပတ္ ေရးသားျပဳစု၍ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳရသည္ကို ၿငီးေငြ႔လာသည္။ သား ေမာင္ေက်ာ္စိုးမွာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းမ်ားေရးကာ ေအးေအးလူလူပင္ ဒါရိုက္တာ လုပ္ေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးမိေသာ္လည္း ေမာင္ေက်ာ္စိုးမွာ “၁ဝ နာရီ” ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးေနစဥ္ မသမာသတို ့၏ သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံရသျဖင့္ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းမွာ စိတ္ထိခိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ရုပ္ရွင္ေလာကမွ စြန္႔ခြာခဲ့ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ မ်က္စိကြယ္ေနရရွာေသာ ဇနီးသည္ ေဒၚစိန္တင့္မွာ သား၏ ပရိေဒ၀မီးေၾကာင့္ ဆုံးပါးရျပန္ေလရာ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းမွာ လူမမည္ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ က်န္ခဲ့ရၿပီး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ရေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ကေလးမ်ားကုိ မိခင္ေဆြမ်ိဳးမ်ားရွိရာ ဓမီၻၿမိဳ႕သို႔ပို႔ထားၿပီး စိတ္ေသာကေျဖရာ အရက္ကိုသာ အေဖာ္ျပဳမိေလေတာ့သည္။
ထိုသို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွည့္လည္ေနထိုင္ခိုက္ တစ္ေန႔ေသာ (၁၉၃၉ ခု ၊ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္အဂါၤေန ့၁၉ ႀကိမ္ေျမာက္အမ်ိဳးသားေန႔) နံနက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလဘုရားလမ္းရွိ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတိုက္ရွင္မ်ား၏ အလွဴပြဲသို႔ တိုက္သားေဟာင္း တစ္ေယာက္အျဖစ္ တက္ေရာက္ရေလသည္။ ထိုအလွဴပြဲတြင္ တိုက္သားမ်ားအား ေကၽြးေမြးဧည့္ခံကာ တစ္ဦးလွ်င္ ေငြ (၂ဝ) က်ပ္စီ ဆုခ်ီးျမွင့္ၿပီး မဟာဂီတ ဦးၿပဳံးခ်ိဳ၏ သမီး ေခၚခင္ျမင့္က သီခ်င္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေလသည္။ ထိုေန႔ နံနက္ (၁၁) နာရီတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ဘုရင္မပန္းၿခံ (ယခု မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ) ရွိ အိမ္သာသို႔သြားရန္ ဆူးေလဘုရား လမ္းေဘးမွ ေလွ်ာက္သြားစဥ္ အခ်ဳပ္ေထာင္မွ အမႈထမ္းတစ္ဦး စီးလာေသာ စက္ဘီး ျဖင့္အရွိန္ျပင္းစြာ အတုိက္ခံရသျဖင့္ လဲက်သြားေလသည္။ ဒဏ္ရာျပင္းထန္သျဖင့္ မထႏိုင္ဘဲရွိရာ သူနာျပဳတပ္သားမ်ားက ေပြ႔ယူ၍ ရန္ကုန္ေဆးရုံႀကီးသို႔ တင္ပို႔ကာ အခန္း ၁၁/၁၂ ခုတင္အမွတ္ (၁၉) တြင္ အတြင္းလူနာအျဖစ္ ကုသထားရေလသည္။
ထိုစဥ္က ဆရာႀကီးမွာ ေလငန္းျဖတ္ခံရၿပီးစ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့ၿပီး စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ေလသည္။ ဒဏ္ရာမွာလည္း ဒူးဆစ္အထက္ ခုံညင္းအေပၚနားဆီမွကပ္၍ က်ိဳးသြားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ျပန္၍ဆက္ရန္ အခက္အခဲရွိေနေလသည္။ ထိုအခက္အခဲအျပင္ ဆရာႀကီး၌ အမွတ္မထင္ စြဲကပ္ေနေသာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ေၾကာင့္အနာမွာရင္းကာ ရိုးထြင္းျခင္ဆီလိုက္သျဖင့္ ဆရာဝန္မ်ားက ေျခေထာက္ျဖတ္ရန္ တိုင္ပင္ဆုံးျဖတ္ၾကေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ေျခေထာက္မျဖတ္မီညမွာပင္ အဆုတ္အေအးမိသည့္ေရာဂါ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ၁၉၄ဝ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၆) ရက္၊ နံနက္ (၉)နာရီ (၁၉) မိနစ္အခ်ိန္တြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္ရရွာေလသည္။ ၾကြင္းက်န္ေသာ ဆရာႀကီး ရုပ္ကလာပ္ကို (၉) ရက္တိတိထားၿပီး (၁၄-၁-၁၉၄ဝ) ေန႔ (၁) နာရီ
အခ်ိန္တြင္ ၾကံေတာသုသာန္၌မီးသၿဂိဳၤဟ္ခဲ့ေလသည္။
ေခၚတြင္ေလသည္။ ဇာတာအမည္ရင္းမွာ ေန႔သင့္နံသင့္အားျဖင့္ ေမာင္ေက်ာ္ညႊန္႔ ျဖစ္ေလသည္။ ေနာင္တြင္ အဖ်ားဆြတ္၍ ေမာင္ေက်ာ္ဟု ေခၚသည္။ ပီမိုးနင္းဟု တြင္လာရျခင္းမွာ ၿဗိတိသွ်ေခတ္က အလုပ္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ မ်က္ႏွာျဖဴ အမ်ိဳးသားမ်ား၊ ကျပားမ်ားကိုသာ ဦးစားေပးေလ့ရွိသည့္အတြက္ ခရစ္ယာန္ေက်ာင္းတြင္ အမည္ခံခဲ့ေသာ ဖိလစ္ (Philip) အမည္၏ အတိုေကာက္အကၡရာ (P) ကို ယူကာ ပီမိုးနင္းဟု အမည္ခံရာမွ ေနာင္ေသာ္ ပီမိုးနင္း ဟု တြင္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပီမိုးနင္း၏ မိဘမ်ားမွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသျဖင့္ ငယ္စဥ္က မိခင္၏လုပ္စာကိုသာ အားထားမွီခိုကာ သားဦးျဖစ္သည့္အတိုင္း အိမ္အလုပ္မ်ားကို တာဝန္ယူလုပ္ကိုင္ခဲ့ရေပသည္။ ပီမိုးနင္းသည္ ဝတ္ေကာင္းစားလွ ဝတ္ဆင္ကာ သြားလာေနၾကေသာ ၿမိဳ႕အုပ္၊ စာေရးႀကီး စသည္တုိ႔ကို ေတြ႔ျမင္ရေသာအခါ သူတို႔ကဲ့သို႔ ႀကီးပြားထြန္းကားခ်င္လွသျဖင့္ ေက်ာင္းေနခြင့္ရရန္ ပူဆာေလသည္။ မိခင္က သုံးဆယ္ၿမိဳ႕ရွိ ဘရင္ဂ်ီခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳေက်ာင္း (ရိုမန္ကက္သလစ္မစ္ရွင္ေခၚ အာစီအမ္ ေက်ာင္း) ေက်ာင္းအုပ္ခရစ္ယာန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဖာသာဝဲလဝါးထံတြင္ အပ္ႏွံ၍ ပညာသင္ၾကားေပး ေလသည္။ ထိုေက်ာင္းတြင္ သုံးႏွစ္ခန္႔ ၾကာေသာအခါ ေက်ာင္းအုပ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ရုိမန္ကက္သလစ္ ဘုန္းႀကီးလုပ္ရန္ တိုက္တြန္းၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ရွိ စာသင္ေက်ာင္း (Seminary) သိို႔ ပို႔ေပးသျဖင့္ ထိုေက်ာင္းတြင္ လက္တင္ဘာသာ သဒၵါႏွင့္ ေရွးဘရင္ဂ်ီ သူေတာ္စင္မ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိမ်ားကို ေလ့လာသင္ၾကားရေလသည္။ ထိုေက်ာင္း၌ သုံးႏွစ္ၾကာၿပီးေနာက္ ပီနန္ၿမိဳ႕ရွိ ဂ်င္နရဲလ္ေကာလိပ္ (General College) တြင္ အဂၤလိပ္လကၤာ၊ ေလာဂ်စ္ေခၚ တကၠေဗဒ၊ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီေခၚ ဒႆနေဗဒ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ အျခားေလာကီပညာမ်ားကို သင္ၾကားခြင့္ ရခဲ့ေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး မလုပ္လိုေတာ့ေသာေၾကာင့္ အသက္ (၁၉) ႏွစ္တြင္ မိခင္ရွိရာ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ပီမိုးနင္းသည္ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕ အာစီအင္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ ေခတၱလုပ္ကိုင္သည္။ ထိုအခါ ဖခင္ကြယ္လြန္ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ မိခင္၏ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျဖစ္ေသာ ဦးၿမိဳ႕က ျမန္မာစာေပက်မ္းဂန္မ်ား တတ္ကၽြမ္းႏွံ႔စပ္သူ ျဖစ္သည့္အတိုင္း ပီမိုးနင္းအား သင္ၾကားေပးေလသည္။ ပီမိုးနင္းသည္ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ လက္တင္ဘာသာဟူ၍ သုံးဘာသာတတ္ကၽြမ္းၿပီး ေခတ္မီ ပညာရပ္မ်ားကိုလည္း တတ္ေျမာက္သူ တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ေလသည္။
ပီမိုးနင္းသည္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေသာ “မဟန္” ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ခရစ္ယာန္အယူကို စြန္႔ကာ သာမေဏဝတ္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ လူထြက္၍ သာယာဝတီၿမိဳ႕ လမ္းဘက္ဆိုင္ရာရုံးတြင္ စာေရးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ရာမွ လြတ္လပ္စြာေနလိုသျဖင့္ အလုပ္သို႔မသြားေတာ့ဘဲ ေနခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ကာ ျပည္သူ႔ေဆးရုံႀကီး၌ စာေရးႀကီးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ျပန္ေလသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ ေဒၚေမေမႏွင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္။ ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ရွိခိုက္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တရားေဟာၾကားသည္ကို နာၾကားရသျဖင့္ အလုပ္မွထြက္ကာ ရဟန္းေဘာင္သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအခိုက္ ဇနီးကြယ္လြန္သျဖင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္အတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ လိုက္ပါ လာခဲ့ေလသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဦးျဗားေတာရေက်ာင္းတိုက္၌ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီး အာနႏၵေမေတၱယ်ႏွင့္အတူ သီတင္းသုံး၍ ဗုဒၶသမဂၢ အမည္ရွိ ႏိုင္ငံျခား ဗုဒၶဘာသာအသင္း၏ မဂၢဇင္း ထုတ္ေဝရာတြင္ ကူညီခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ လူထြက္ၿပီးေနာက္ မိမိအားလပ္ခိုက္ တျဖည္းျဖည္း ေရးသားထားခဲ့ေသာ ေလာ္ဂ်စ္ (တကၠေဗဒ) က်မ္းကိုေရာင္းခ်ရန္ ဟံသာဝတီတိုက္သို႔ သြားေရာက္ေလသည္။ တိုက္ရွင္သူေဌး မစၥတာရစ္ပလီက စာမူကို မဝယ္ယူေသာ္လည္း သနားၾကင္နာသျဖင့္ ပီမိုးနင္းအား ဘာသာျပန္အလုပ္ကို ေပးခဲ့ေလသည္။ ဟံသာဝတီသတင္းစာတြင္ အယ္ဒီတာ ဆရာေစာႏွင့္အတူ အလုပ္လုပ္ရေလသည္။ သို႔ရာတြင္ အလုပ္တြင္ မေပ်ာ္ပိုက္သျဖင့္ မၾကာမီအလုပ္မွထြက္ကာ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္သြားေလသည္။
ပီမိုးနင္းသည္ သုံးဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ ဆရာခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီိး ဝဲလဝါး၏ အေစာင့္အေရွာက္ျဖင့္ ေနထိုင္ရာမွ ဓမီၻၿမိဳ႕တြင္ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေလသည္။ ဓမီၻၿမိဳ႕တြင္ ေဒၚစိန္တင္ႏွင့္ ဒုတိယအၾကိမ္လက္ထပ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုအိမ္ေထာင္ႏွင့္ သားသမီးခုႏွစ္ေယာက္ ထြန္းကားခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အဂၤပူၿမိဳ႕၊ ကေနာင္ၿမိဳ႕၊ မင္းလွၿမိဳ႕မ်ားသို႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္ကိုင္ၿပီး ေနာက္ဆုံး သုံးဆယ္ၿမိဳ႕သို႔ျပန္ကာ မိတ္ေဆြမ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ စာပုံႏွိပ္စက္ တစ္စက္ေထာင္ၿပီး “ျမန္မာ့မိတ္ေဆြ” မဂၢဇင္းကို ထုတ္ေဝခဲ့ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ပထမကမၻာစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႔ရသျဖင့္ မဂၢဇင္းကို ရပ္စဲကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာသြားေရာက္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ေလာကီလမ္းျပနိသွ်က်မ္းကို ေရးသားထုတ္ေ၀သည္။ ထိုက်မ္းသည္ ပီမိုးနင္း၏ ပထမဆုံးေသာက်မ္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ သူရိယ သတင္းစာတိုက္၌ စစ္သတင္း ဘာသာျပန္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမန္မာ့အလင္း မဂၢဇင္းတိုက္ရွင္အား တိုက္တြန္းကာ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာကို ထုတ္ေဝေစၿပီး ထိုသတင္းစာတိုက္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္ကိုင္ရာ သတင္းစာတိုက္ ေခတၱရပ္စဲေသာအခါမူ သူရိယသတင္းစာတိုက္သို႔ပင္ ျပန္၍ လုပ္ကိုင္ရေလသည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ ပီမိုးနင္းအမည္ကို မခံယူခဲ့ေသးေပ။
ထိုသို႔ လုပ္ကိုင္ေနစဥ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အလုံရပ္ ဘက္ပတစ္ေက်ာင္းတြင္ လက္တင္ဘာသာျပ ဆရာ လစ္လပ္သျဖင့္ ဆရာေက်ာ္ညႊန္႔သည္ ေလွ်ာက္ထားေလရာ ျမန္မာအမ်ိဳးသားကို လက္တင္ဘာသာျပ ဆရာ မခန္႔ႏိုင္ဟူေသာ ျပန္စာကို ရရွိေလသည္။ ထိုအခါ အရင္က ေခၚေသာ မိုးႏွင္းအမည္တြင္ ေရွ႕မွ ဖိလစ္၏ အတိုေကာက္ ပီ(P)စာလုံးတစ္လုံးတိုးကာ ပီမိုးနင္းအမည္ျဖင့္ ထပ္မံ ေလွ်ာက္ထား လိုက္ျပန္ေလသည္။ ထိုအခါမွ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဂးလ္မိုးက ေခၚယူေလရာ ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းက အဂၤလိပ္ဝတ္စုံ ဝတ္ဆင္၍ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံသျဖင့္ အလုပ္ရရွိေလသည္။
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ပညာအလင္း မဂၢဇင္းေပၚထြက္လာသျဖင့္ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ဝတၳဳႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားေပးပို႔ေလသည္။ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပညာအလင္း မဂၢဇင္းတြင္ လစဥ္ဝတၳဳႏွင့္ အျခားအခန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ပညာ့အလင္း သတင္းစာ ထုတ္ေဝျပန္ရာ ဆရာႀကီးသည္ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကို လုံးဝ စြန္႔လႊတ္လိုက္ေလသည္။
ပညာ့အလင္းသတင္းစာတိုက္တြင္ “ပိုက္ဆံႀကီး” အမည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ ေနရီရီဝတၳဳ၊ ပြဲစားႀကီးသားအဖႏွင့္ ျမျမ ဝတၳဳ စေသာ ဝတၳဳရွည္ႀကီးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါက ခြဲေရးတြဲေရး ျပႆနာေပၚေပါက္လ်က္ရွိရာ တြဲေရးဘက္မွေန၍ ပုိက္ဆံႀကီးအမည္ႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါမွ ပိုက္ဆံႀကီးအမည္ကို အသုံးျပဳရာ ပညာ့အလင္းသတင္းစာမွ ထြက္ေသာအခါ ထိုကေလာင္အမည္ကို တိုက္ရွင္ဦးတင္က အပိုင္ယူထားလိုက္သျဖင့္ ပီမိုးနင္း ဟူေသာ အမည္ကိုပင္ ကေလာင္အမည္ အသစ္ယူခဲ့ရေပသည္။ (ဦးတင္သည္ ေနာင္တြင္ ပိုက္ဆံႀကီး အမည္ျဖင့္ ဘာမားေဒး (အာဝါေဒး) ဝတၳဳကို ေရးသားထုတ္ေဝရာ ထိုဝတၳဳကို ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္း၏ လက္ရာဟူ၍ အမွတ္မွားၾက ေပသည္။)
ထို႔ေနာက္တြင္ အလုပ္တိုက္မွ ထြက္ျပန္၍ ေအာင္ေတာ္မူ ေခၚ ရက္သတၱပတ္စဥ္ မဂၢဇင္းမ်ား ထုတ္ေဝရာ (၁၄) ေစာင္မွ် ထုတ္ေဝအၿပီးတြင္ ရပ္စဲလိုက္ရျပန္ေလသည္။ ထိုမွစ၍ လန္ဒန္အတ္မဂၢဇင္း၊ ကဝိမ်က္မွန္မဂၢဇင္း၊ ကဝိတံခြန္မဂၢဇင္း၊ ၿဗိတိသွ်ဘားမားမဂၢဇင္း၊ တကၠသိုလ္မဂၢဇင္း၊ သူရိယသတင္းစာ၊ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၊ သစၥာဝါဒီသတင္းစာ၊ ဗႏၶဳလသတင္းစာ စသည္တို႔တြင္ လည္းေကာင္း ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေပသည္။ ဗႏၶဳလဂ်ာနယ္မွ ဗႏၶဳလသတင္းစာအထိ တိုးတက္လာခဲသည္မွာ ဆရာႀ့ကီး၏ ဦးေဆာင္မႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ထိုသို႔လုပ္ကိုင္ရာမွ ဗႏၶဳလသတင္းစာတိုက္မွာပင္ ဗႏၶဳလရုပ္ရွင္ကို တည္ေထာင္ေစၿပီး ဆရာႀကီးက သားျဖစ္သူ ေမာင္ေက်ာ္စိုးကို သင္ၾကားျပသကာ ဒါရိုက္တာအျဖစ္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးခဲ့ရာ “ခ်စ္တဲ့သူရယ္” ဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္စြာ ေပၚထြက္လာေလသည္။ ထို႔ေနာက္ သားေမာင္ေက်ာ္စုိးသည္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား ရုပ္ရွင္တြင္ “တစ္ကိုယ္ေတာ္” ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးရာ ဆရာႀကီးကပင္ ကူညီခဲ့ေလသည္။
ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းသည္ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာျဖင့္ စာေပမ်ားကို မျပတ္ ေရးသားျပဳစု၍ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳရသည္ကို ၿငီးေငြ႔လာသည္။ သား ေမာင္ေက်ာ္စိုးမွာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းမ်ားေရးကာ ေအးေအးလူလူပင္ ဒါရိုက္တာ လုပ္ေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးမိေသာ္လည္း ေမာင္ေက်ာ္စိုးမွာ “၁ဝ နာရီ” ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးေနစဥ္ မသမာသတို ့၏ သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံရသျဖင့္ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းမွာ စိတ္ထိခိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ရုပ္ရွင္ေလာကမွ စြန္႔ခြာခဲ့ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ မ်က္စိကြယ္ေနရရွာေသာ ဇနီးသည္ ေဒၚစိန္တင့္မွာ သား၏ ပရိေဒ၀မီးေၾကာင့္ ဆုံးပါးရျပန္ေလရာ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းမွာ လူမမည္ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ က်န္ခဲ့ရၿပီး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ရေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ကေလးမ်ားကုိ မိခင္ေဆြမ်ိဳးမ်ားရွိရာ ဓမီၻၿမိဳ႕သို႔ပို႔ထားၿပီး စိတ္ေသာကေျဖရာ အရက္ကိုသာ အေဖာ္ျပဳမိေလေတာ့သည္။
ထိုသို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွည့္လည္ေနထိုင္ခိုက္ တစ္ေန႔ေသာ (၁၉၃၉ ခု ၊ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္အဂါၤေန ့၁၉ ႀကိမ္ေျမာက္အမ်ိဳးသားေန႔) နံနက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလဘုရားလမ္းရွိ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတိုက္ရွင္မ်ား၏ အလွဴပြဲသို႔ တိုက္သားေဟာင္း တစ္ေယာက္အျဖစ္ တက္ေရာက္ရေလသည္။ ထိုအလွဴပြဲတြင္ တိုက္သားမ်ားအား ေကၽြးေမြးဧည့္ခံကာ တစ္ဦးလွ်င္ ေငြ (၂ဝ) က်ပ္စီ ဆုခ်ီးျမွင့္ၿပီး မဟာဂီတ ဦးၿပဳံးခ်ိဳ၏ သမီး ေခၚခင္ျမင့္က သီခ်င္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေလသည္။ ထိုေန႔ နံနက္ (၁၁) နာရီတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ဘုရင္မပန္းၿခံ (ယခု မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ) ရွိ အိမ္သာသို႔သြားရန္ ဆူးေလဘုရား လမ္းေဘးမွ ေလွ်ာက္သြားစဥ္ အခ်ဳပ္ေထာင္မွ အမႈထမ္းတစ္ဦး စီးလာေသာ စက္ဘီး ျဖင့္အရွိန္ျပင္းစြာ အတုိက္ခံရသျဖင့္ လဲက်သြားေလသည္။ ဒဏ္ရာျပင္းထန္သျဖင့္ မထႏိုင္ဘဲရွိရာ သူနာျပဳတပ္သားမ်ားက ေပြ႔ယူ၍ ရန္ကုန္ေဆးရုံႀကီးသို႔ တင္ပို႔ကာ အခန္း ၁၁/၁၂ ခုတင္အမွတ္ (၁၉) တြင္ အတြင္းလူနာအျဖစ္ ကုသထားရေလသည္။
ထိုစဥ္က ဆရာႀကီးမွာ ေလငန္းျဖတ္ခံရၿပီးစ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့ၿပီး စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ေလသည္။ ဒဏ္ရာမွာလည္း ဒူးဆစ္အထက္ ခုံညင္းအေပၚနားဆီမွကပ္၍ က်ိဳးသြားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ျပန္၍ဆက္ရန္ အခက္အခဲရွိေနေလသည္။ ထိုအခက္အခဲအျပင္ ဆရာႀကီး၌ အမွတ္မထင္ စြဲကပ္ေနေသာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ေၾကာင့္အနာမွာရင္းကာ ရိုးထြင္းျခင္ဆီလိုက္သျဖင့္ ဆရာဝန္မ်ားက ေျခေထာက္ျဖတ္ရန္ တိုင္ပင္ဆုံးျဖတ္ၾကေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ေျခေထာက္မျဖတ္မီညမွာပင္ အဆုတ္အေအးမိသည့္ေရာဂါ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ၁၉၄ဝ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၆) ရက္၊ နံနက္ (၉)နာရီ (၁၉) မိနစ္အခ်ိန္တြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥ ေရာက္ရရွာေလသည္။ ၾကြင္းက်န္ေသာ ဆရာႀကီး ရုပ္ကလာပ္ကို (၉) ရက္တိတိထားၿပီး (၁၄-၁-၁၉၄ဝ) ေန႔ (၁) နာရီ
အခ်ိန္တြင္ ၾကံေတာသုသာန္၌မီးသၿဂိဳၤဟ္ခဲ့ေလသည္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။