ကေနဒါကလမ္းနဲ႔ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ကနံရံ
---------------------------------------
သိပ္မၾကာခင္ကာလက ကေနဒါႏိုင္ငံဆီ ကၽြန္မအလည္အပတ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကေနဒါမွာ အေနၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးေလးက ကၽြန္မကို Quebec ျပည္နယ္က Montrealၿမိဳ႕ဆီ ကားေမာင္းၿပီး လုိက္ပို႔ပါတယ္။
...
---------------------------------------
သိပ္မၾကာခင္ကာလက ကေနဒါႏိုင္ငံဆီ ကၽြန္မအလည္အပတ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကေနဒါမွာ အေနၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးေလးက ကၽြန္မကို Quebec ျပည္နယ္က Montrealၿမိဳ႕ဆီ ကားေမာင္းၿပီး လုိက္ပို႔ပါတယ္။
...
ဦးေလးေမာင္းတဲ့ကားက အေဝးေျပးလမ္းမေပၚ တစ္ေထာက္ေမာင္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ႐ုတ္တရက္ ကားကလူးလြန္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မက လက္ကိုင္ကိုအျမန္ဖမ္းကိုင္ၿပီး ဦးေလးကို ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ဦးေလးက တဟားဟားရယ္ၿပီး “ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး… ငါတို႔က မိုင္ႏႈန္းသတ္မွတ္ထားတဲ့လမ္းေပၚ ေရာက္လာလို႔ပါ။ ကားအ႐ွိန္ျမန္လို႔ ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားတာပါ”လို႔ ေျပာပါတယ္။
ဦးေလးက ကားအ႐ွိန္ကိုျဖည္းျဖည္းခ်င္းေလ်ာ့ခ်လိုက္မွ ကားကျပန္ၿငိမ္သြားပါတယ္။ ကားလမ္းေ႐ွ႕ ေဘးတစ္ေနရာမွာ “သတ္မွတ္မုိင္ႏႈန္း ၇ဝ”လို႔ သတိေပးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကို ကၽြန္မေတြ႔လိုက္ပါတယ္။
“ဒီလမ္းက အထူးစီမံထားတဲ့လမ္းလား… ဘာျဖစ္လို႔ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ျမန္ရင္ ကားကရမ္းသြားရသလဲ”လို႔ ကၽြန္မ တအံ့တၾသေမးမိပါတယ္။
ဦးေလးက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ၿပီး အေဝးေျပးလမ္းမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ႕ကို ေျပာျပပါေတာ့တယ္။
ကေနဒါမွာ ၿမိဳ႕တိုင္းကို အေဝးေျပးလမ္းမေတြနဲ႔ ခ်ိတ္စပ္ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ အဲဒီအေဝးေျပးလမ္းမေပၚမွာ ကားအျမန္ေမာင္းလို႔ မျဖစ္သင့္တဲ့ေၾကကဲြဖြယ္ျဖစ္ရပ္ေတြ အၿမဲျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးပါတယ္။ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ပိုမေမာင္းေအာင္ ကေနဒါအစိုးရက လမ္းေဘးႏွစ္ဖက္မွာ ကင္မရာေတြအမ်ားအျပား တပ္ဆင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ယာဥ္ေတြကို အျပစ္ေပးဒဏ္ေငြေဆာင္ခိုင္းတာမ်ဳိး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရဝင္ေငြတိုးခဲ့ေပမယ့္ မေတာ္တဆမႈက ေလ်ာ့မသြားခဲ့ပါဘူး။
ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးက ျပည္သူေတြအတြက္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူေတြက အစိုးရကို အျမန္ႏႈန္းဟာယာဥ္ေမာင္းသူနဲ႔ပဲဆိုင္တယ္လို႔ မလဲြခ်သင့္ေၾကာင္း၊ ဒဏ္ေပးစနစ္နဲ႔ပဲ အျမန္ႏႈန္းကိုမသတ္မွတ္သင့္ေၾကာင္း အႀကံေပးၾကတယ္။ လမ္းဒီဇိုင္းနဲ႔ အေဝးေျပးလမ္းမ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္သင့္တယ္။ ကားေတြကို ျပဳျပင္ၿပီး အဲဒီကားေတြဟာ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ပိုေမာင္းရင္ လမ္းမေပၚမွာ နဂိုအတိုင္းေမာင္းႏွင္လို႔မရတာမ်ဳိးနဲ႔ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ေက်ာ္ေမာင္းတာကို တားဆီးသင့္တယ္လို႔ အႀကံေပးၾကတယ္။ အဲဒီလိုအႀကံျပဳခ်က္ကို အစိုးရက အတည္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မေတာ္တဆမႈေတြ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့ေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ သတ္မွတ္မိုင္းႏႈန္းထက္ေက်ာ္ေမာင္းတာကို တားဆီးတဲ့နည္းက လမ္းေဘးမွာ ကင္မရာတပ္ၿပီး စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္သူကို ဒဏ္ေဆာင္ခိုင္းတာမ်ဳိး၊ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ “မလုပ္ရဲ”ေအာင္ တားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ လမ္းဒီဇိုင္းကိုျပဳျပင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ “လုပ္လို႔မရ”တဲ့ ဝန္းက်င္တစ္ခု ဖန္တီးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
(ပဲရစ္ၿမိဳ႕ကနံရံကို ဒီညေရးလို႔မၿပီးဘူး... squint emoticon )
ဦးေလးက ကားအ႐ွိန္ကိုျဖည္းျဖည္းခ်င္းေလ်ာ့ခ်လိုက္မွ ကားကျပန္ၿငိမ္သြားပါတယ္။ ကားလမ္းေ႐ွ႕ ေဘးတစ္ေနရာမွာ “သတ္မွတ္မုိင္ႏႈန္း ၇ဝ”လို႔ သတိေပးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကို ကၽြန္မေတြ႔လိုက္ပါတယ္။
“ဒီလမ္းက အထူးစီမံထားတဲ့လမ္းလား… ဘာျဖစ္လို႔ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ျမန္ရင္ ကားကရမ္းသြားရသလဲ”လို႔ ကၽြန္မ တအံ့တၾသေမးမိပါတယ္။
ဦးေလးက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ၿပီး အေဝးေျပးလမ္းမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ႕ကို ေျပာျပပါေတာ့တယ္။
ကေနဒါမွာ ၿမိဳ႕တိုင္းကို အေဝးေျပးလမ္းမေတြနဲ႔ ခ်ိတ္စပ္ဆက္သြယ္ထားပါတယ္။ အဲဒီအေဝးေျပးလမ္းမေပၚမွာ ကားအျမန္ေမာင္းလို႔ မျဖစ္သင့္တဲ့ေၾကကဲြဖြယ္ျဖစ္ရပ္ေတြ အၿမဲျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးပါတယ္။ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ပိုမေမာင္းေအာင္ ကေနဒါအစိုးရက လမ္းေဘးႏွစ္ဖက္မွာ ကင္မရာေတြအမ်ားအျပား တပ္ဆင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ယာဥ္ေတြကို အျပစ္ေပးဒဏ္ေငြေဆာင္ခိုင္းတာမ်ဳိး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရဝင္ေငြတိုးခဲ့ေပမယ့္ မေတာ္တဆမႈက ေလ်ာ့မသြားခဲ့ပါဘူး။
ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးက ျပည္သူေတြအတြက္ အျငင္းပြားစရာျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူေတြက အစိုးရကို အျမန္ႏႈန္းဟာယာဥ္ေမာင္းသူနဲ႔ပဲဆိုင္တယ္လို႔ မလဲြခ်သင့္ေၾကာင္း၊ ဒဏ္ေပးစနစ္နဲ႔ပဲ အျမန္ႏႈန္းကိုမသတ္မွတ္သင့္ေၾကာင္း အႀကံေပးၾကတယ္။ လမ္းဒီဇိုင္းနဲ႔ အေဝးေျပးလမ္းမ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္သင့္တယ္။ ကားေတြကို ျပဳျပင္ၿပီး အဲဒီကားေတြဟာ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ပိုေမာင္းရင္ လမ္းမေပၚမွာ နဂိုအတိုင္းေမာင္းႏွင္လို႔မရတာမ်ဳိးနဲ႔ သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္းထက္ေက်ာ္ေမာင္းတာကို တားဆီးသင့္တယ္လို႔ အႀကံေပးၾကတယ္။ အဲဒီလိုအႀကံျပဳခ်က္ကို အစိုးရက အတည္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မေတာ္တဆမႈေတြ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့ေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ သတ္မွတ္မိုင္းႏႈန္းထက္ေက်ာ္ေမာင္းတာကို တားဆီးတဲ့နည္းက လမ္းေဘးမွာ ကင္မရာတပ္ၿပီး စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္သူကို ဒဏ္ေဆာင္ခိုင္းတာမ်ဳိး၊ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ “မလုပ္ရဲ”ေအာင္ တားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ လမ္းဒီဇိုင္းကိုျပဳျပင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ “လုပ္လို႔မရ”တဲ့ ဝန္းက်င္တစ္ခု ဖန္တီးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
(ပဲရစ္ၿမိဳ႕ကနံရံကို ဒီညေရးလို႔မၿပီးဘူး... squint emoticon )
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။