Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Friday, February 6, 2015

က်ယ္ျပန္႔လာ ေနေသာ အဓမၼျပဳက်င့္မႈ ျဖစ္ရပ္မ်ား

 
 
 
က်ယ္ျပန္႔လာ ေနေသာ အဓမၼျပဳက်င့္မႈ ျဖစ္ရပ္မ်ား
===================================

တကၠသိုလ္ခင္ေမာင္ေဇာ္
...

ေရွးေခတ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံ၌ အလိုမတူဘဲသား မယားျပဳက်င့္မႈ၊(ဝါ) အဓမၼျပဳက်င့္ မႈ (ဝါ) မုဒိမ္းမႈ သတင္းမ်ား မၾကားရ ေလာက္ေအာင္ လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးတည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္းခဲ့သည္။ ထိုေခတ္ထိုအခါက ျပည္သူ အမ်ားသည္ ဟီရိၾသတပၸတရားကို ေစာင့္ထိန္းေသာ အေလ့ရွိၾကသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ ႀကီးႀကီးငယ္ ငယ္အဝတ္အစားမ်ားကို လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ဝတ္စားဆင္ယင္ ၾကသည္။

ပဒုမၼာ၊ ဝိုင္သား၊ တက္ထရြန္အက်ႌလက္ရွည္၊ လက္စက၊ လက္ခ်ဳိင္းျပတ္ပံုစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးဝတ္ၾကသည္။ ထိုထက္ေစာသည့္ေခတ္က ထူထူထဲထဲပင္နီအက်ႌခ်ဳပ္ ဝတ္ၾကသည္။ ရင္သားမေပၚေအာင္ လည္ဟိုက္မဝတ္ ၾက။

ထဘီက်ျပန္ေတာ့လည္း ေျခမ်က္စိဖံုးေအာင္ဝတ္ၾက သည္။ ၁၉၆ဝျပည့္တစ္ဝိုက္၌ ေခတ္ဆန္ေသာ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးတစ္ဦး၏ဖက္ရွင္ကိုသေဘာက်အတုယူကာ ထဘီကိုတိုတိုဝတ္ လာၾကသည္။

ထိုေခတ္က လူငယ္တို႔သဘာဝသမီးရည္းစား ထားရာ၌ ေစာင့္ထိန္းသူက အမ်ားစုျဖစ္သည္။ အနည္း အက်ဥ္းေလာက္သာ လြန္လြန္ၾကဴးၾကဴးျဖစ္ၾကသူမ်ား ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ ခ်ိန္းေတြ႕ၾကသည့္အခါ မဖြယ္မရာလုပ္ ေနပံုမ်ားကို ထိုေခတ္က ထုတ္ေဝေသာသတင္းစာမ်ား ၌ ဖတ္႐ႈခဲ့ရသည္။

ဖဆပလအစိုးရလက္ထက္က ဤ လိုသတင္းမ်ဳိးကို ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာက အမ်ားဆံုး ေဖာ္ထုတ္ေရး သားခဲ့သည္။ The Nation သတင္းစာ ႀကီးကလည္း အလား တူမဖြယ္ မရာလုပ္ေန ပံုမ်ားႏွင့္ သားမယား ျပဳက်င့္သည့္သတင္း မ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာ သာျဖင့္ ေရးသားေဖာ္ ျပသည္။

ေခတ္ေရစီးသည္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ေရြ႕ လ်ားေျပာင္းလဲလာသည္။ ေခတ္ေျပာင္းလာသည္ႏွင့္ အမွ် လူတို႔၏စိတ္ဓာတ္၊ အေန အထုိင္ႏွင့္ ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈမ်ားလည္းလိုက္၍ေျပာင္းလဲလာသည္။ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား ထဘီဝတ္ေသာေခတ္သည္ တျဖည္း ျဖည္းေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္၍လာသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားထဘီဝတ္ျခင္းကို တျဖည္းျဖည္း စြန္႔လႊတ္၍ ေဘာင္းဘီရွည္၊ ေဘာင္းဘီတို ဝတ္ လာၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က စကက္ဝတ္လာၾကသည္။ ေယာက်္ားရွပ္အက်ႌ၊ ဘေလာက္စ္၊ စြပ္က်ယ္လက္စက တို႔ကို အတြင္းခံေဘာ္လီအက်ႌမပါဘဲဝတ္ၾကသည္။ ကုန္းလိုက္ကြလိုက္လွ်င္ သူတို႔၏ရင္သားမ်ားကို အ တိုင္းသားျမင္ရသည္။ အေပါစားဂ်င္းေဘာင္းဘီရွည္၊ ေဘာင္းဘီတို၊ ဂါဝန္ေဟာင္းမ်ားကို လမ္းနံေဘးအေဟာင္း ဆိုင္မ်ားတြင္ ပံု၍ေရာင္းၾကသည္။

ျမန္မာမိန္းကေလးငယ္မ်ားသည္ လမ္းနံေဘး မွေတြ႕သမွ်ေဘာင္းဘီတို၊ ရွည္၊ ဂါဝန္မ်ားကို ေစ်းေပါ ေပါျဖင့္ဝယ္ဝတ္ၾကသည္။ ၿမိဳ႕ျပေနလူတန္းစားမိန္းက ေလးမ်ားသာမဟုတ္ ေက်းလက္ေနမိန္းမငယ္မ်ားလည္း ေဘာင္းဘီႏွင့္ စကက္မ်ားဝတ္လာၾကသည္။ ေရွးတုန္း က ျမန္မာျပည္ေရာက္ႏိုင္ငံျခားသူမ်ားသာ ဂါဝန္ဝတ္ၾက သည္။ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းေနေသာျမန္မာမိန္းကေလး မ်ားသည္ ေက်ာင္းတက္ရာ၌ေက်ာင္းစည္းကမ္းအရ ဂါဝန္ဝတ္ၾကရသည္။ ေက်ာင္းဆင္း၍ အိမ္ျပန္ေရာက္ လွ်င္ ထဘီဝတ္ၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဂါဝန္ဝတ္ကုန္ၾကသည္။ အိမ္မွာေန ရင္း ဝတ္သည္မဟုတ္ လမ္းေပၚထြက္၍ဝတ္ၾကသည္။

ၾကာလွ်င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ ႐ိုးရာအ ဝတ္အစားမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ကုန္မွာေသခ်ာသည္။ ျမန္ မာျပည္ေရာက္ ႏိုင္ငံျခားသူမ်ား ျမန္မာ႐ိုးရာအဝတ္အ စားကိုခံုမင္၍ ထဘီဝတ္ကုန္ၾကသည္။ ျမန္မာမိန္းကေလး မ်ားသည္ ေဘာင္းဘီတို၊ ေဘာင္းဘီရွည္သာမဟုတ္ လည္ဟိုက္အက်ႌမ်ားကိုပင္ ဝတ္လာၾကသည္။ ရင္သား ေပၚလုနီးပါးလည္ဟိုက္ကုန္ၾကသည္။ ကုမၸဏီဖြင့္ပြဲ၊ ဧည့္ခံပြဲအခမ္းအနားမ်ားကိုတက္ေရာက္လာၾကေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားဆိုလွ်င္ ပခံုးႏွင့္ေနာက္ေက်ာျပင္တစ္ခု လံုးေဖာ္ထားသည္ကိုမျမင္ခ်င္မွအဆံုး ျမင္ေတြ႕ေနရ သည္။ ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ား ေဘာင္းဘီတိုဝတ္ၾကရာ၌ တျဖည္းျဖည္းအတင့္ရဲလာၾကသည္။ ေပါင္တံတစ္ခုလံုး ေပၚေအာင္ ေဘာင္းဘီမ်ားကို တိုပစ္လိုက္ၾကသည္။ လမ္းေပၚထြက္၍ လမ္းသလားၾကသည္။

ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားအား ႐ုပ္သံလိုင္း အားလံုးလိုလုိ၌ အလုအယက္ တင္ဆက္ျပသေနၾကသ ျဖင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားအဖို႔ ကိုရီးယားသ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသမီးမ်ား၏ဝတ္စားဆင္ယင္ပံုမ်ားကိုအားက်ၿပီး အတုယူကုန္ၾကသည္။ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲတိုင္း တြင္ ကိုရီးယားအမ်ဳိးသမီးမ်ား ဆုိဂ်ဴအရက္ေသာက္ ၾကသည္။ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားကလည္း အားက်မခံ အရက္ဆိုင္ထိုင္၍ ဘီယာေသာက္ၾကသည္။

ဤသို႔ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ားပရမ္းပတာ ဝတ္စား ဆင္ယင္ေနၾကျခင္းသည္ သူတို႔ကိုေစာ္ကား ေမာ္ကားျပဳလာၾကမည့္ပုရိသမ်ားအား ဖိတ္ေခၚေနမွန္း သိၾကပံုမေပၚေပ။

တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ၿမိဳ႕ရြာအႏွံ႔အလို မတူဘဲသားမယားျပဳ က်င့္သည့္မႈခင္းမ်ား ေန႔စဥ္ရက္ ဆက္ျဖစ္ေပၚေနသည္မွာ ၾကာလွေပၿပီ။ ယခင္က ပုရိသ ေယာက်္ားမ်ားသည္ အရြယ္ေရာက္သည့္ မိန္းကေလး မ်ားကို သားမယာ းျပဳက်င့္ေနရာမွ ယခု တေလာအရြယ္ မေရာက္ေသးသည့္ မိန္းကေလးမ်ားကိုပင္ မညႇာမတာ ျပဳက်င့္လာၾကသည္။ ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္မိန္းကေလးမ်ား ကိုပင္အလြတ္မေပး။

အလိုမတူဘဲ သားမယားျပဳက်င့္ ေနသူမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ၂ဝေက်ာ္အရြယ္၊ ၃ဝ ဝန္းက်င္ အမ်ဳိးသားျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သက္ လတ္ အရြယ္အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ သူတို႔အေမအရြယ္၊ အေဒၚအရြယ္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ားကိုပင္ လစ္လွ်င္လစ္ သလိုသားမယားျပဳက်င့္ၾကသည္။

ဟိုတေလာကလည္း မိန္းမေသဆံုးသြား၍ အတူေနမိမိ၏ သမီးအရင္းကိုပင္ တိတ္တဆိတ္သားမယားျပဳက်င့္လာခဲ့သူ လူမဆန္ေသာ လယ္လုပ္သား တစ္ဦးအေၾကာင္း ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္တြင္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ထိုသူသည္ မိမိသမီးႀကီးအား သားမယား အျဖစ္ဆက္ဆံေပါင္းသင္းလာရာမွကိုယ္ဝန္ရလာ၍ ဗိုက္ထဲမွ ကေလးထြက္က်လာသည့္အခါ မိမိရင္ေသြး ငယ္အား ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ လည္ပင္းညႇစ္သတ္ လိုက္ၿပီး ျမစ္ထဲေမွ်ာလိုက္သည္။ သမီးငယ္က မခံမရပ္ ႏိုင္ျဖစ္၍ ရဲကိုတိုင္ၾကားလိုက္မွ လူသတ္မႈႏွင့္ သားမယား ျပဳက်င့္မႈ ေပၚလာသည္။

မိန္းကေလးမ်ား အလိုမတူဘဲ သားမယားျပဳ က်င့္ခံရလွ်င္ရွက္၍ ထုတ္ေဖာ္မေျပာဝံ့ၾက။ က်ဴးလြန္ သူမ်ားကလည္း သတ္ပစ္မည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ထားသ ျဖင့္ ႀကိတ္မွိတ္ၿပီးခံလိုက္ရသည္။ မေတာ္တဆကိုယ္ ဝန္ရလာမွ မိဘမ်ားအား အသိေပးၾကသည္။

သားမ ယားျပဳက်င့္မႈပဲေခၚေခၚ မုဒိမ္းမႈပဲေခၚေခၚျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ၾကေသာ အမ်ဳိးသားမ်ား ဤမွ်လက္ရဲဇက္ ရဲက်ဴးလြန္လာၾကသည္မွာ မေပါ႔တေပၚဝတ္စားေန ၾကေသာ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေန ရျခင္း၊ ျပည္ပမွ တရားမဝင္ခိုးသြင္းလာေသာညစ္ ညမ္းဗီဒီ ယိုေခြမ်ားကိုၾကည့္၍ စိတ္မထိန္းႏိုင္ျခင္း၊ က်ဴးလြန္ေသာအမႈႏွင့္ က်ခံရေသာျပစ္ဒဏ္နည္းလြန္း ျခင္း၊ ျပစ္မႈျဖင့္ေထာင္က်သြားၿပီး ေထာင္ထဲ၌ႏွစ္အနည္း ငယ္သာေနရ၍ ေလွ်ာ့ရက္မ်ားရကာ ျပန္လည္လြတ္ ေျမာက္လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ဟု သံုးသပ္မိသည္။

မ်ားမၾကာမီ က်ဳိက္ထီး႐ိုးေတာင္အတက္လမ္း၊ ကင္ပြန္းစခန္းအနီး၌ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရင္း လမ္းမွားလာေသာ ပီ႐ူးႏိုင္ငံသူအမ်ဳိးသမီးအား ေဒသခံ လူငယ္တစ္ဦးက တစ္ေနရာသို႔ လွည့္ျဖားေခၚေဆာင္သြားၿပီး အလိုမတူ ဘဲသားမယားျပဳက်င့္၍ သတ္ပစ္ရန္ႀကိဳးပမ္းေနစဥ္ ကိုဝင္းဦးဆိုသူ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးက ဝင္ေရာက္ကယ္ တင္လိုက္ရသည္။

ကိုဝင္းဦးႏွင့္အတူအနီး ဝန္းက်င္ေစ်း ဆိုင္မ်ားမွလူမ်ားလိုက္လံဖမ္းဆီးသျဖင့္ တရားခံကိုဖမ္း မိသြားသည္။ ထိုတရားခံအား သထံုခ႐ိုင္တရား႐ုံးက အလုပ္ႏွင့္ေထာင္ဒဏ္ ၄၃ႏွစ္ခ်မွတ္လိုက္သည္။ တခ်ဳိ႕ က ျပစ္ဒဏ္မ်ားလြန္းသည္ဟု ေဝဖန္ၾကသည္။

အျခား ႏိုင္ငံမ်ားရွိ မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္သူအား ေသဒဏ္ခ်မွတ္ သည္။ အိႏိၵယႏိုင္ငံ နယူးေဒလီၿမိဳ႕၌ ဘတ္စ္ကားတစ္စီး ေပၚတြင္ ေဆးေက်ာင္းသူမိန္းကေလးအား အိႏိၵယႏိုင္ငံ သားငါးဦးက အလိုမတူဘဲသားမယားျပဳက်င့္ၿပီး ကား ေပၚမွ တြန္းခ်ခဲ့သည့္ျပစ္မႈတစ္ခုျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ဒဏ္ရာ အျပင္းအထန္ရသြားေသာထို မိန္းကေလးသည္ ႏိုင္ငံျခား ေဆး႐ုံ၌ ေဆးကုသမႈခံယူရင္း ေသဆံုးသြားသည္။ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံသူအမ်ဳိးသမီးထုက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္လ်က္ လမ္းေပၚ ထြက္ၿပီး ဆႏၵျပၾကသည္။ မၾကာခင္က မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္ ေသာတရားခံငါးဦးအား ေသဒဏ္ေပးလိုက္သည္။

ျပည္တြင္း၌ မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္သူတို႔အား သက္ ဆိုင္ရာတရား႐ုံးမ်ားက ခ်မွတ္လိုက္ေသာေထာင္ဒဏ္ မွာ ႏွစ္အနည္းငယ္သာရွိသည္။ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က်ခံၿပီး လြတ္ေျမာက္လာႏိုင္သည္။ တရား႐ုံးမ်ားက ခ်မွတ္ေသာ ျပစ္ဒဏ္နည္း၍သာ မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္သူမ်ား တစ္ေန႔ တျခားမ်ားလာသည္။

၂ဝ၁၄ခုႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းမွာပင္ မုဒိမ္းမႈေပါင္း ရာဂဏန္းရွိသည္။ အမ်ဳိးသမီးလူမႈေရးအဖြဲ႕မ်ားကလည္း ခ်မွတ္ေသာျပစ္ ဒဏ္နည္း၍ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား၏လံုၿခံဳေရးကိုကာကြယ္ သည့္အေနျဖင့္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ၾကသည္။

မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္ေသာ သတင္းမ်ားသည္ ညစ္ ညမ္းသည္ဟု သံုးသပ္သည္လားေတာ့မသိ သတင္းအျဖစ္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပသည့္ သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္အေတာ္ပင္ နည္းသည္။ မႈခင္းသတင္းဂ်ာနယ္မ်ားမွာပင္ ေဖာ္ျပသည္ ကို သိပ္မေတြ႕ရ။ သတင္းေဖာ္ျပရာ၌လည္း က်ဴးလြန္သူ တရားခံ၏ အမည္ကိုေဖာ္ထုတ္ျခင္းမျပဳ၊ ဓာတ္ပံုပါလွ်င္ လည္း မ်က္စိကိုအနက္ေရာင္ျဖင့္ ပိတ္ထားျပန္သည္။

က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္လာေသာသားမယား ျပဳက်င့္သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေလ်ာ့နည္းလာေအာင္ တရား ႐ုံးမ်ားက ျပစ္ဒဏ္ကို မွတ္ေလာက္သားေလာက္ေအာင္ ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္အျဖစ္ တိုးျမႇင့္ေပးရန္လိုသည္။

အ မ်ဳိးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ မေပါ႔တေပၚဝတ္စားဆင္ယင္ ျခင္းကို ေလွ်ာ့သင့္သည္။ တရားမဝင္ခိုးသြင္းလာေသာ ညစ္ညမ္းဗီဒီယိုေခြမ်ား လံုးဝပေပ်ာက္သြားေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ဖို႔ လိုေပသည္။ ။
#TheFlowerNews

|───────────Yangon Media Group ──────────|
www.facebook.com/YangonMediaGroup
www.yangonmedia.com

|───────────Yangon Media Group ──────────|

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။