5 Types of Customers (ေဖာက္သည္ပုံစံ ၅ မ်ိဳး)
-------------------------- -------------------------- ---
ေဖာက္သည္မ်ားေၾကာင့္ လုပ္ငန္းအက်ိဳးအျမတ္ရရွိၿပီ း၊ လုပ္ငန္းမ်ား ပုိမိုတုိးတက္မႈ၊ ၀န္ထမ္းမ်ားအား ၀င္ေငြရရွိတုိးတက္ေစမႈႏွင့္ စီးပြားေရးေအာင္ျမင္မႈသုိ႔ျ ဖစ္လာေစတာေၾကာင့္
ေဖာက္သည္ဆုိတာ မရွိလွ်င္ စီးပြားေရးဆုိတာလည္း ျဖစ္မလာႏုိင္ေစတာမုိ႔.....
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားရဲ႕ အဓိကေသြးေၾကာဟာ ေဖာက္သည္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းအလုိက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရတဲ့အခါမွာ ေယဘူယ်အားျဖင့္ မတူညီၾကတဲ့ ေဖာက္သည္ပုံစံ (၅-မ်ိဳး) ခန္႔ ရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္လာတာနဲ႔အမွ် စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ ၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္အတူ မိမိလုပ္ငန္းမွာ More Customer = More Business ေဖာက္သည္ မ်ားေလေလ၊ လုပ္ငန္းတုိးတက္ေလေလျဖစ္လုိ ႔ Customer Base Business ေဖာက္သည္ကို အေျချပဳေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဖာ္ေဆာင္မွသာ လုပ္ငန္းမ်ားေရရွည္တုိးတက္ႏ ုိင္မွာျဖစ္လုိ႔ ေဖာက္သည္ (၅-မ်ိဳး) အေၾကာင္း မွ်ေ၀ေရးသားလုိက္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္ (၁) The suspicious customer လုပ္ငန္းအေပၚ သံသယရွိတက္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ား
မိမိလုပ္ငန္းရဲ႕ အားသာခ်က္ကုိ မသိေသာ ေဖာက္သည္မ်ား၊ ထုိေဖာက္သည္မ်ိဳးေတြကုိ ပုိမုိဂရုစုိက္ၿပီး၊ မိမိလုပ္ငန္းအေၾကာင္း စိတ္၀င္စားလာေအာင္ရွင္းျပတာ မ်ိဳး၊ ေသခ်ာ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးတာမ်ိဳး ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ တခ်ိန္မွာ သင့္လုပ္ငန္းကုိ ပုိမုိယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္ (၂) The talkative customer အေမးအျမန္းထူ ေတာင္းဆုိမႈမ်ားေသာ ေဖာက္သည္မ်ား
သာမန္ထက္ပုိၿပီး အေမးအျမန္းထူတာမ်ိဳး၊ ေတာင္းဆုိမႈမ်ားတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ိဳး၊ လုိခ်င္တာကုိပဲ ဆြဲၿပီးေျပာတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ိဳးေတြလည္း ရွိတက္ပါတယ္။ စိတ္ရွည္ဖုိ႔ လုိအပ္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးခ်ိန္မွာ ဒါဆုိရင္… Close Question မ်ားျဖင့္ ဦးေဆာင္ၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးသ င့္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္ (၃) The ‘know it all’ customer အကုန္သိ၊ အကုန္တက္ ေဖာက္သည္မ်ိဳး
လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အကုန္သိအကုန္တက္ ေဖာက္သည္မ်ိဳးေတြလည္းရွိတက္ ပါတယ္
ဆရာစားမခံခ်င္တဲ့ ေဖာက္သည္မ်ိဳးပါ၊ အလုိက္သင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးဖုိ႔
လုိအပ္လိမ့္မယ္၊ နားေထာင္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္တယ္၊ သူရဲ႕ လားရာစကားျဖင့္
ျပန္လည္၀န္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ဖ ုိ႔ ဟာကြက္ေတြကုိရွာၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္ (၄) The angry customer စိတ္တုိ၊ ေဒါသထြက္လြယ္တက္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ိဳး
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ကိုယ္ဆီေရာက္လာတဲ့အခါမ်ိဳးမ ွာ ေဒါသျဖစ္လာတာမ်ိဳး၊ တခါတရံ ကုိယ့္၀န္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ စိတ္တုိစရာၾကဳံေသာအခါမ်ိဳးမ ွာ ယခုကဲ့သုိ႔ေဖာက္သည္မ်ားႏွင္ ့ ေျပာဆုိ၀န္ေဆာင္မႈၾကဳံရတက္ပ ါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ Customer always Right ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ ၾကဳံရခဲတဲ့ တခါတရံမုိ႔ အျပဳံးမပ်က္ ေျဖရွင္း၀န္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္ (၅) The indecisive customer ဆုံးျဖတ္ခ်က္မခ် ေတြေ၀တက္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ိဳး
တခ်ိဳ႕ေဖာက္သည္မ်ားအေနျဖင့္ ၀န္ေဆာင္မႈယူရင္ ေကာင္းမလား၊ မယူရင္ေကာင္းမလား စတဲ့ ေတြေ၀ေနတက္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ေဖာက္သည္မ်ားလည္းရွိတက္ပါတယ ္။ လုပ္ငန္းအတြက္ လုိအပ္ခ်က္၊ အက်ိဳးေက်းဇူး၊ အားသာခ်က္ မ်ားကုိ ေဖာ္ျပလွ်က္ အၾကံေပး၀န္ေဆာင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လည္းလုိအပ္ပါတ ယ္။
လုပ္ငန္းတုိင္း မလြဲမေသြ ၾကဳံရမွာေတာ့ ေဖာက္သည္ (၅-မ်ိဳးလုံး) ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ မတူညီတဲ့ ေစ်းကြက္မွာ မတူညီစြာ ေဖာက္သည္မ်ား ရွိေနသည္မွာ ေစ်းကြက္သေဘာျဖစ္ၿပီး၊ ျပင္လုိ႔မရႏုိင္တဲ့ ေဖာက္သည္ေတြအတြက္ ျပင္လုိ႔ရႏုိင္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈပုံစံ Flexible Service ျဖင့္ လုပ္ငန္းတုိးတက္မႈသုိ႔သာ ဦးတည္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။
ေဖာက္သည္ (၅မ်ိဳး) ဟာ မတူညီေပမဲ့ တူညီတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါ၊ Customer Satisfy = Performance > Expectation (ကုိယ့္ရဲ႕၀န္ေဆာင္မႈဟာ ေဖာက္သည္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ရင္ေတာ့ ေဖာက္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈဆုိတာ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္)
ေဖာက္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈရွိလာသည္နဲ႔ မိမိလုပ္ငန္းကုိ ေနာက္တၾကိမ္ခ်ိတ္ဆက္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးထပ္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ ္။
ေကာင္းမြန္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ ေဖာက္သည္စိတ္ေက်နပ္မႈ၊ ေစ်းကြက္ထိန္းသိမ္းမႈရဲ႕ေနာ က္မွာ မိမိရဲ႕ ေဖာက္သည္ေတြဟာ မိမိလုပ္ငန္းအား ထပ္ခါထပ္ခါခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ ေရရွည္စီးပြားေရးျဖစ္လာႏုိင ္ပါတယ္။
ကမၻာေက်ာ္ Word of Mouth (1:100) သီအုိရီသေဘာတရားမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဖာက္သည္တဦးရဲ႕ေနာက္မွာ တျခားေသာ ေဖာက္သည္မ်ားကုိ ထပ္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖစ္လာႏုိင ္လုိ႔
ေဖာက္သည္တုိင္းကုိလည္း တန္ဖုိးထားဖုိ႔ အေရးၾကီးဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ ခံယူထားပါ
More Customer = More Business ေဖာက္သည္ မ်ားေလေလ၊
လုပ္ငန္းတုိးတက္ေလေလျဖစ္လုိ ႔ ေဖာက္သည္မ်ားအတြက္ အေကာင္းဆုံး ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနျခင္းဟာ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးၾကိဳးစားေနျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ေသာ သင္တန္းသားမ်ား၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ျမိဳ႕ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္သုိ႔ ၀န္ေဆာင္ေပးႏုိင္ခဲ့မႈ အေတြ႔အၾကဳံေကာင္းမ်ားကုိလည္ း
Customer Service Management (CSM) ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ Free Seminar
အခမဲ့ေဟာေျပာမႈကုိ ယခုတပတ္ 3 Nov, 2017 (Thu-day) မွာ MESI Yangon
ရုံးခ်ဳပ္တြင္ စီစဥ္ေပးသြားပါမည္။
(၁) Customer Service ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၂) Marketing ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၃) Admin & HR ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၄) Management ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၅) Business ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
စတဲ့ ေဆာင္းပါးေပါင္း (၂၀၀) ေက်ာ္ကုိ www.eSMEmm.com ၀ဘ္ဆုိဒ္တြင္ (အခမဲ့) ေဖာ္ျပေပးထားလုိ႔ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုိအပ္လာတဲ့ အသိပညာမ်ိဳးစုံကုိ ရွာေဖြဖတ္ရႈႏုိင္ၿပီး ၀န္ထမ္းမ်ား လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းရည္ျပည့္၀မႈမွသည္ အနာဂတ္စီးပြားေရး တုိးတက္မႈအခြင့္အလမ္းမ်ားစြ ာကုိ ဖန္တီးေစႏုိင္ဖုိ႔အားေပးေရး သားလွ်က္…
လုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါေစ :)
Zin Phyo Paing
(MESI Institute)
(EntrepreneurSME.com)
.......................... .......................... .......................... ....
ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႔တြင္ သင္တန္းအမ်ားဆုံးေပးေနေသာ.. .
Myanmar Entrepreneur SME Institute (MESI)
ျမန္မာ့စြန္႔ဦးတီထြင္ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈ သင္တန္းေက်ာင္း
--------------------------
ေဖာက္သည္မ်ားေၾကာင့္ လုပ္ငန္းအက်ိဳးအျမတ္ရရွိၿပီ
ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္လာတာနဲ႔အမွ် စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ ၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္အတူ မိမိလုပ္ငန္းမွာ More Customer = More Business ေဖာက္သည္ မ်ားေလေလ၊ လုပ္ငန္းတုိးတက္ေလေလျဖစ္လုိ
ေဖာက္သည္ (၁) The suspicious customer လုပ္ငန္းအေပၚ သံသယရွိတက္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ား
မိမိလုပ္ငန္းရဲ႕ အားသာခ်က္ကုိ မသိေသာ ေဖာက္သည္မ်ား၊ ထုိေဖာက္သည္မ်ိဳးေတြကုိ ပုိမုိဂရုစုိက္ၿပီး၊ မိမိလုပ္ငန္းအေၾကာင္း စိတ္၀င္စားလာေအာင္ရွင္းျပတာ
ေဖာက္သည္ (၂) The talkative customer အေမးအျမန္းထူ ေတာင္းဆုိမႈမ်ားေသာ ေဖာက္သည္မ်ား
သာမန္ထက္ပုိၿပီး အေမးအျမန္းထူတာမ်ိဳး၊ ေတာင္းဆုိမႈမ်ားတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ိဳး၊ လုိခ်င္တာကုိပဲ ဆြဲၿပီးေျပာတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ိဳးေတြလည္း ရွိတက္ပါတယ္။ စိတ္ရွည္ဖုိ႔ လုိအပ္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးခ်ိန္မွာ ဒါဆုိရင္… Close Question မ်ားျဖင့္ ဦးေဆာင္ၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးသ
ေဖာက္သည္ (၃) The ‘know it all’ customer အကုန္သိ၊ အကုန္တက္ ေဖာက္သည္မ်ိဳး
လုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အကုန္သိအကုန္တက္ ေဖာက္သည္မ်ိဳးေတြလည္းရွိတက္
ေဖာက္သည္ (၄) The angry customer စိတ္တုိ၊ ေဒါသထြက္လြယ္တက္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ိဳး
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္
ေဖာက္သည္ (၅) The indecisive customer ဆုံးျဖတ္ခ်က္မခ် ေတြေ၀တက္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ိဳး
တခ်ိဳ႕ေဖာက္သည္မ်ားအေနျဖင့္
လုပ္ငန္းတုိင္း မလြဲမေသြ ၾကဳံရမွာေတာ့ ေဖာက္သည္ (၅-မ်ိဳးလုံး) ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ မတူညီတဲ့ ေစ်းကြက္မွာ မတူညီစြာ ေဖာက္သည္မ်ား ရွိေနသည္မွာ ေစ်းကြက္သေဘာျဖစ္ၿပီး၊ ျပင္လုိ႔မရႏုိင္တဲ့ ေဖာက္သည္ေတြအတြက္ ျပင္လုိ႔ရႏုိင္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈပုံစံ Flexible Service ျဖင့္ လုပ္ငန္းတုိးတက္မႈသုိ႔သာ ဦးတည္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။
ေဖာက္သည္ (၅မ်ိဳး) ဟာ မတူညီေပမဲ့ တူညီတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္မႈ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါ၊ Customer Satisfy = Performance > Expectation (ကုိယ့္ရဲ႕၀န္ေဆာင္မႈဟာ ေဖာက္သည္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ရင္ေတာ့ ေဖာက္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈဆုိတာ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္)
ေဖာက္သည္ စိတ္ေက်နပ္မႈရွိလာသည္နဲ႔ မိမိလုပ္ငန္းကုိ ေနာက္တၾကိမ္ခ်ိတ္ဆက္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးထပ္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ
ေကာင္းမြန္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ ေဖာက္သည္စိတ္ေက်နပ္မႈ၊ ေစ်းကြက္ထိန္းသိမ္းမႈရဲ႕ေနာ
ကမၻာေက်ာ္ Word of Mouth (1:100) သီအုိရီသေဘာတရားမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဖာက္သည္တဦးရဲ႕ေနာက္မွာ တျခားေသာ ေဖာက္သည္မ်ားကုိ ထပ္ဆင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးျခင္းျဖစ္လာႏုိင
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ၆၀၀၀ ေက်ာ္ေသာ သင္တန္းသားမ်ား၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ျမိဳ႕ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္သုိ႔ ၀န္ေဆာင္ေပးႏုိင္ခဲ့မႈ အေတြ႔အၾကဳံေကာင္းမ်ားကုိလည္
(၁) Customer Service ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၂) Marketing ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၃) Admin & HR ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၄) Management ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
(၅) Business ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား
စတဲ့ ေဆာင္းပါးေပါင္း (၂၀၀) ေက်ာ္ကုိ www.eSMEmm.com ၀ဘ္ဆုိဒ္တြင္ (အခမဲ့) ေဖာ္ျပေပးထားလုိ႔ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုိအပ္လာတဲ့ အသိပညာမ်ိဳးစုံကုိ ရွာေဖြဖတ္ရႈႏုိင္ၿပီး ၀န္ထမ္းမ်ား လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းရည္ျပည့္၀မႈမွသည္ အနာဂတ္စီးပြားေရး တုိးတက္မႈအခြင့္အလမ္းမ်ားစြ
လုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါေစ :)
Zin Phyo Paing
(MESI Institute)
(EntrepreneurSME.com)
..........................
ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႔တြင္ သင္တန္းအမ်ားဆုံးေပးေနေသာ..
Myanmar Entrepreneur SME Institute (MESI)
ျမန္မာ့စြန္႔ဦးတီထြင္ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈ သင္တန္းေက်ာင္း
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။