" Turbo အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား "
🔆🔆🔆🔆🔆
⛪Turbo charger ဆိုတာေတာ့ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ NA အတိုင္း အင္ဂ်င္ထဲဝင္တဲ႔ေလကို မ်ားမ်ားဝင္လာႏိုင္ေအာင္ ေလကို Propeller ဆိုတဲ့ ဒလက္နဲ႔ ေလကိုအင္ဂ်င္ထဲထည့္ေပးတဲ႔သေ ဘာပါပဲ။
☆ ဒါကို ျပန္ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Turbine ကို အင္ဂ်င္ outlet manifold မွာ တပ္ထားျပီး အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ့ မီးခိုးကိုအသုံးျပဳကာ Turbine ရဲ႕ တစ္ဘက္မွာရွိတဲ႔ propeller ကိုလည္ပတ္ေစပါတယ္။
🔘 ဒီ propeller လည္ပတ္မႈေၾကာင့္ ဝင္႐ုိးနဲ႔ဆက္ထားတဲ႔ တျခားဘက္မွာရွိတဲ႔ compressor propeller ပန္ကာ ဒလက္ကလိုက္လည္ၿပီး ေလကို pipe line ကတစ္ဆင့္ Intercooler ဆီကို ပို႔ေပးပါတယ္။
¤ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ႔ မီးခိုးဟာ အပူခ်ိန္အရမ္းျမင့္ပါတယ္။
¤ RPM 3500 ေက်ာ္မွာ exhaust manifold and tarbine temp: ဟာ 1000°C ေက်ာ္ပါတယ္။
💮Turbine ထဲက propeller ဟာလည္း အပူခ်ိန္ျမင့္တက္ေနလို႔ ဝင္႐ုိးနဲ႔ဆက္ထားတဲ႔ တစ္ဘက္ compressor ထဲက propeller မွာ အပူကူးစက္ၿပီး ေလမွာလိုက္ၿပီးပူေနလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး propeller ရဲ႕ ညႇစ္အားေၾကာင့္လည္း ေလအပူခ်ိန္ ပုိျမင့္ေစပါတယ္။
☆ ေလဟာပူလာရင္ ေလထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ပါဝင္မႈ ေလ်ာ့က်လာလို႔ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈ အားနည္းေစပါတယ္။
♻ ဒါေၾကာင့္ Intercooler မွာျဖတ္ၿပီး ေလကိုအေအးခံၿပီးမွ throttle body ကေန Intake manifold မွ တဆင့္ cylinder ထဲကို ဝင္ေရာက္ေစပါ တယ္။
☆ ၾကားျဖတ္ေျပာရရင္ Intercooler ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ေလကို အေအးခံေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Intercooler ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံကေတာ့ ကားေရတိုင္ကီနဲ ႔ဆင္တူပါတယ္။
☆ Intercooler ထဲက လိုင္းေလးေတြထဲကို ေလကျဖတ္သန္းသြားတဲ့အခ်ိန္မွ ာ ကားသြားတဲ႔အရွိန္ေၾကာင့္ ေရွ႕ကတိုး ဝင္လာတဲ႔ေလနဲ႔ အထဲမွာရွိတဲ႔ေလေတြကို အေအးခံတဲ့သေဘာပါပဲ။
☆ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ fan ပါတာလည္းရွိပါတယ္။ Intercooler ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
♉Turbo charger စေပၚခါစက ကားေတြမွာဆိုရင္ Intercooler မပါေသးတဲ႔ကားေတြေတြ႕ခဲ႔ဖူးပ ါတယ္။ ဒီအထိ Turbo and Intercooler ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အေျခခံပါ။ Turbo charger ပါတဲ႔ကားက ဆီပိုစားသလား။
☆ အရင္ဆုံး အင္ဂ်င္လည္ပတ္ပုံ အေျခခံသေဘာကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာဆိုရင္ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ဖို႔ cylinder ထဲ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲရာမွာ လိုအပ္တာေတြက
၁။ ေလာင္စာ(ဓာတ္ဆီ)
၂။ ေအာက္စီဂ်င္ပါဝင္တဲ႔ေလ
၃။ မီး(Spark plug မွ) တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
🔯ဒီ သုံးမ်ိဳးမွာ လိုအပ္သလိုအသုံးျပဳႏိုင္တာက
ေလာင္စာနဲ႔ မီးပါပဲ။ ဒီႏွစ္မ်ိဳး ကိုေတာ့ ECU ကေန လိုအပ္သေလာက္ Adjust
လုပ္ေပးလို႔ရေပမယ့္ ''ေလ''ကိုေတာ့ လိုအပ္သလို Adjust
အလုပ္ေပးလို႔မရႏိုင္လို႔ ျပင္ပက support လုပ္ေပးတဲ႔ Turbo charger .
super charger စတဲ႔ ကိရိယာေတြ ကိုသုံးရတာပါပဲ။
¤ အင္ဂ်င္ CC ႀကီးတဲ႔ကားေတြဟာ အင္ဂ်င္ CC ေသးတဲ႔ ကားေတြထက္ ဆီပိုစားတယ္။ အားပိုေကာင္းတယ္။ ဆီပိုစားတယ္ဆိုတာဟာ Cylinder ထဲမွာ မီးမ်ားမ်ားေလာင္ႏိုင္လို႔ပ ါပဲ။ ဒီအတြက္ ေလစုပ္ယူအားလည္း ပိုေကာင္းပါတယ္။
💢 ဒီမွာ တစ္ခ်က္ၾကားျဖတ္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ အျပင္မွာ မီးဖိုဖူးၾကမွာပါ။ အမိႈက္ေတြ မီး႐ိႈ႕ဖူးၾကမွာပါ။ မီး႐ိႈ႕တဲ႔အခါမွာ ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔ သစ္ကိုင္းျဖစ္ေစ၊ စာရြက္ျဖစ္ေစ အသုံး ျပဳၾကတယ္ဆိုရင္ ပထမမီးေလာင္ဖို႔အတြက္ မီးျခစ္နဲ႔မီးတို႔ေပးရတယ္။
♤ ေနာက္မီးေကာင္းေကာင္းေတာက္ဖ ို႔ အတြက္ ေလတိုက္မွ မီးေတာက္ေကာင္းတယ္။
♤ ေလမလာရင္ ယပ္ေတာင္မီးေျပာင္းစတာနဲ႔ ေလကို ဖန္တီးေပးရတာ သိၾကမွာပါ။
♤ ေလမတိုက္ဘဲ တစ္ခုခုနဲ႔ support လုပ္ၿပီး ေလကို ဖန္တီးေပးတာဟာ Turbo or super charger ရဲ႕သေဘာပါပဲ။
♎ဟုတ္ၿပီ မီး ေတာက္ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ ေလအရမ္းၾကမ္းၾကမ္းတိုက္လိုက ္ရင္
မီးေတာက္က ၿငိမ္းသြားတာေတြ႕ဖူးမွာပါ။ ဒါမွမဟုတ္ မီးေတာက္ေပၚကို
ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔ သစ္ကိုင္းေတြ အမ်ားႀကီး အေပၚကေန ဖိတင္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း
မီးေတာက္ဟာၿငိမ္းသြားပါတယ္။
☆ ဒါေၾကာင့္ ေလရယ္ ေလာင္စာရယ္ မီးရယ္ဟာ အခ်ိဳးက်ေနမွ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းတဲ႔ မီးေတာက္ကိုရၿပီး ေလာင္စာကို အၾကြင္းက်န္မရွိေအာင္ ေတာက္ေလာင္ႏိုင္မွာပါ။
➿ဒါကို အေျခခံၿပီး အေပၚက Turbo ပါတဲ႔ကားက ဆီပိုစားလားဆိုတာကို ျပန္ရွင္းမယ္ဆိုရင္ ဥပမာ 2000 cc အင္ဂ်င္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Turbo မပါတဲ႔ ကားေလစုပ္အားပမာဏ ၅ဝ ဆိုရင္ Turbo ပါတဲ႔ကားက ေလစုပ္အား ၁ဝဝ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ဒါဆို ေလက ပိုမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ ဆီလည္း ပိုေကြၽးမွ အခ်ိဳးညီမွာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အေျခခံအရ ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ ဆီပိုစားပါတယ္။
⏰ ဒါေၾကာင့္ ခုေနာက္ပိုင္း BMW လိုကားေတြမွာ eng(cc) ကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး turbo charger တပ္။ HP ကိုေတာ့ အရင္အတိုင္း ျပန္ထုတ္ထားပါတယ္။
♢ ဒီေတာ့ 2015
• bmw 520 လည္း 2000cc
• bmw 528i လည္း 2000cc ၊ ဒါေပမဲ႔ turbo တပ္ထားၿပီး hp ကို ျမင့္ေပးထားလို႔ ဆီစား သက္သာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
🌟အရင္ 2006/7/8 528i engine ဟာ 2000 cc မဟုတ္ဘဲ 3000cc
📌231 hp ပါ။
2015 bmw 528i က်ေတာ့ eng 2000cc ကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး Turbo တပ္ထားလို႔
📌245hp ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကားေမာင္းတဲ႔ style ေပၚမွာမူတည္ၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ Turbo မပါတဲ႔ ကားထက္ပိုၿပီး ဆီစားသက္သာတာ ရွိပါတယ္။ Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ လီဗာကို နင္းလိုက္လႊတ္လိုက္မလုပ္ဘဲ ပုံမွန္နင္းမယ္ဆိုရင္ highway လမ္းေပၚမွာ Turbo မပါတဲ႔ CC တူကားထက္ kilo အတူတူမွာ ဆီစား ပိုသက္သာႏိုင္ပါတယ္။
📒 ေနာက္တစ္ခုက Turbo ပါတဲ့ကားနဲ႔ မပါတဲ့ကားမွာ ဆီစားတာတစ္ခုေလာက္ကိုပဲ မၾကည့္သင့္ဘူးလို႔ေျပာခ်င္ပ ါတယ္။
CC အတူတူမွာ Turbo ပါတဲ့ကားဟာ Turbo ကားထက္ hp and torque က
ႏွစ္ဆေလာက္ပိုျမင့္ၿပီး high way လမ္းေပၚမွာ ႏွစ္စီးေတြ႕ၾကရင္လည္း No Turbo
ကားက ဆီကုန္ခ်င္ကုန္ပါေစ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ full throttle ပဲနင္းနင္း Turbo
ကားရဲ႕မီးခိုးနံ႔ေတာင္ ႐ွဴဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ ဘက္မွန္အစက္အေျပာက္ေလာက္ပဲ
က်န္ခဲ႔မွာပါ။
📣ေ ျပာခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္ speed ျမင့္ခ်င္ရင္ ျမင့္ခ်င္သေလာက္ ေမာင္းလို႔ရတာေလာက္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္ ေလာက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အစထဲက Turbo ကားကိုဝယ္စီးမွေတာ့ ဆီစားတာကိုလည္း ထည့္ေတာ့ တြက္သင့္တာေပါ့။
♧ ဆီစားသက္သာခ်င္ရင္ေတာ့ hybrid လို family ကားမ်ိဳး ဝယ္စီးမွာေပါ့ 2000 CC ကားက 3000CC ကားရဲ႕ Power ေလာက္မက ျမင့္တက္လာတာကို 2000 CC ကားရဲ႕ဆီစားႏႈန္းနဲ႔ယွဥ္လို ႔ေတာ့ ဘယ္ရမလဲ။
💯 Turbo ပါတိုင္း အင္ဂ်င္ပါဝါႏွစ္ဆထြက္လားဆို ရင္ တပ္ထားတဲ႔ Turbo အႀကီးအေသးနဲ႔ ecu mapping ကို ဘယ္ေလာက္ bar မွာ setting လုပ္ထားလဲဆိုတာ ေပၚမွာမူတည္ပါတယ္။
📋 ဥပမာ စက္႐ုံထုတ္ original Turbo ပါတဲ႔ကားေတြမွာ ေတြ႕ဖူးသေလာက္ေတာ့ အနည္းဆုံးတစ္ဆခြဲ hp တက္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူတို႔က only for speed အတြက္ Ecu mapping လုပ္ေပးလိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆီစားလည္း ေကာင္းရမယ္။ အင္ဂ်င္ပ်က္စီးမႈလည္းနည္းရမ ယ္ စသျဖင့္ အဘက္ဘက္ကစဥ္းစားၿပီး ထုတ္လိုက္တာပါ။
✳ 2.0 Turbo modified လုပ္ထားတဲ႔ကားနဲ႔ 3.0 no turbo ကား high way မွာေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုေနမလဲဆိုတာ Turbo tuning ဆိုတာ အဆုံးမရွိသေလာက္ပဲ။ ကိုယ္က hp ဘယ္ေလာက္ထြက္ေအာင္ tuning လုပ္မယ္ဆိုတာေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆင္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတဲ႔ကားဆိုရင္ hyundai 2.0 non turbo ကို big turbo တပ္လိုက္တာ hp 400 over ထြက္ပါတယ္။ for speed setting ပါ ဒီကားမ်ိဳးေလာက္ဆိုရင္ non turbo family car 6000cc ေလာက္ထိ မေၾကာက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ turbo tuning ကားရဲ႕ eng lifetime ကေတာ့ တိုပါတယ္။ အၿမဲတမ္း speed နဲ႔ ၿဖဲေနမယ္ဆိုရင္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုရင္ eng ျပန္ကိုင္ရပါတယ္။
🔘 ဒီမွာ တခ်ိဳ႕ကားေတြ 2.0 ကို hp 1000 ထိ tuning လုပ္ထားတာ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ဒီကားေတြကေတာ့ only speed ပဲ စဥ္းစားထားတဲ႔ကားပါ။
♡ဆီစားဆိုတာလည္း ေမးေနစရာကို မလိုေလာက္ေအာင္ စားပါတယ္။ အင္ဂ်င္ lifetime ကလည္း ၆ လကေန အမ်ားဆုံးတစ္ႏွစ္ပါပဲ။
♡ ဒီေတာ့ 2.0 turbo tuning ကားနဲ႔ လမ္းေပၚမွာေတြ႕ရင္ Lexus Crown လို အင္ဂ်င္ႀကီးတဲ႔ family ကားေတြ လိုက္ေမာင္းဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။
🌏 ကဲ အဆုံးသတ္႐ရင္ေတာ့ Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ 2000CC ကေန 3000CC ေလာက္ျဖစ္လာတာဆိုေတာ့ ဆီစားတယ္လို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
Jong Suu Kim Auto Mechanic
🔆🔆🔆🔆🔆
⛪Turbo charger ဆိုတာေတာ့ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ NA အတိုင္း အင္ဂ်င္ထဲဝင္တဲ႔ေလကို မ်ားမ်ားဝင္လာႏိုင္ေအာင္ ေလကို Propeller ဆိုတဲ့ ဒလက္နဲ႔ ေလကိုအင္ဂ်င္ထဲထည့္ေပးတဲ႔သေ
☆ ဒါကို ျပန္ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Turbine ကို အင္ဂ်င္ outlet manifold မွာ တပ္ထားျပီး အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ့ မီးခိုးကိုအသုံးျပဳကာ Turbine ရဲ႕ တစ္ဘက္မွာရွိတဲ႔ propeller ကိုလည္ပတ္ေစပါတယ္။
🔘 ဒီ propeller လည္ပတ္မႈေၾကာင့္ ဝင္႐ုိးနဲ႔ဆက္ထားတဲ႔ တျခားဘက္မွာရွိတဲ႔ compressor propeller ပန္ကာ ဒလက္ကလိုက္လည္ၿပီး ေလကို pipe line ကတစ္ဆင့္ Intercooler ဆီကို ပို႔ေပးပါတယ္။
¤ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အင္ဂ်င္ကထြက္လာတဲ႔ မီးခိုးဟာ အပူခ်ိန္အရမ္းျမင့္ပါတယ္။
¤ RPM 3500 ေက်ာ္မွာ exhaust manifold and tarbine temp: ဟာ 1000°C ေက်ာ္ပါတယ္။
💮Turbine ထဲက propeller ဟာလည္း အပူခ်ိန္ျမင့္တက္ေနလို႔ ဝင္႐ုိးနဲ႔ဆက္ထားတဲ႔ တစ္ဘက္ compressor ထဲက propeller မွာ အပူကူးစက္ၿပီး ေလမွာလိုက္ၿပီးပူေနလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး propeller ရဲ႕ ညႇစ္အားေၾကာင့္လည္း ေလအပူခ်ိန္ ပုိျမင့္ေစပါတယ္။
☆ ေလဟာပူလာရင္ ေလထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ပါဝင္မႈ ေလ်ာ့က်လာလို႔ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈ အားနည္းေစပါတယ္။
♻ ဒါေၾကာင့္ Intercooler မွာျဖတ္ၿပီး ေလကိုအေအးခံၿပီးမွ throttle body ကေန Intake manifold မွ တဆင့္ cylinder ထဲကို ဝင္ေရာက္ေစပါ တယ္။
☆ ၾကားျဖတ္ေျပာရရင္ Intercooler ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ေလကို အေအးခံေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Intercooler ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံကေတာ့ ကားေရတိုင္ကီနဲ ႔ဆင္တူပါတယ္။
☆ Intercooler ထဲက လိုင္းေလးေတြထဲကို ေလကျဖတ္သန္းသြားတဲ့အခ်ိန္မွ
☆ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ fan ပါတာလည္းရွိပါတယ္။ Intercooler ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
♉Turbo charger စေပၚခါစက ကားေတြမွာဆိုရင္ Intercooler မပါေသးတဲ႔ကားေတြေတြ႕ခဲ႔ဖူးပ
☆ အရင္ဆုံး အင္ဂ်င္လည္ပတ္ပုံ အေျခခံသေဘာကို ျပန္ၾကည့္ရေအာင္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မွာဆိုရင္ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ဖို႔ cylinder ထဲ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲရာမွာ လိုအပ္တာေတြက
၁။ ေလာင္စာ(ဓာတ္ဆီ)
၂။ ေအာက္စီဂ်င္ပါဝင္တဲ႔ေလ
၃။ မီး(Spark plug မွ) တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
🔯ဒီ သုံးမ်ိဳးမွာ လိုအပ္သလိုအသုံးျပဳႏိုင္တာက
¤ အင္ဂ်င္ CC ႀကီးတဲ႔ကားေတြဟာ အင္ဂ်င္ CC ေသးတဲ႔ ကားေတြထက္ ဆီပိုစားတယ္။ အားပိုေကာင္းတယ္။ ဆီပိုစားတယ္ဆိုတာဟာ Cylinder ထဲမွာ မီးမ်ားမ်ားေလာင္ႏိုင္လို႔ပ
💢 ဒီမွာ တစ္ခ်က္ၾကားျဖတ္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ အျပင္မွာ မီးဖိုဖူးၾကမွာပါ။ အမိႈက္ေတြ မီး႐ိႈ႕ဖူးၾကမွာပါ။ မီး႐ိႈ႕တဲ႔အခါမွာ ေလာင္စာျဖစ္တဲ႔ သစ္ကိုင္းျဖစ္ေစ၊ စာရြက္ျဖစ္ေစ အသုံး ျပဳၾကတယ္ဆိုရင္ ပထမမီးေလာင္ဖို႔အတြက္ မီးျခစ္နဲ႔မီးတို႔ေပးရတယ္။
♤ ေနာက္မီးေကာင္းေကာင္းေတာက္ဖ
♤ ေလမလာရင္ ယပ္ေတာင္မီးေျပာင္းစတာနဲ႔ ေလကို ဖန္တီးေပးရတာ သိၾကမွာပါ။
♤ ေလမတိုက္ဘဲ တစ္ခုခုနဲ႔ support လုပ္ၿပီး ေလကို ဖန္တီးေပးတာဟာ Turbo or super charger ရဲ႕သေဘာပါပဲ။
♎ဟုတ္ၿပီ မီး ေတာက္ေနတဲ႔အခ်ိန္မွာ ေလအရမ္းၾကမ္းၾကမ္းတိုက္လိုက
☆ ဒါေၾကာင့္ ေလရယ္ ေလာင္စာရယ္ မီးရယ္ဟာ အခ်ိဳးက်ေနမွ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းတဲ႔ မီးေတာက္ကိုရၿပီး ေလာင္စာကို အၾကြင္းက်န္မရွိေအာင္ ေတာက္ေလာင္ႏိုင္မွာပါ။
➿ဒါကို အေျခခံၿပီး အေပၚက Turbo ပါတဲ႔ကားက ဆီပိုစားလားဆိုတာကို ျပန္ရွင္းမယ္ဆိုရင္ ဥပမာ 2000 cc အင္ဂ်င္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Turbo မပါတဲ႔ ကားေလစုပ္အားပမာဏ ၅ဝ ဆိုရင္ Turbo ပါတဲ႔ကားက ေလစုပ္အား ၁ဝဝ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ဒါဆို ေလက ပိုမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ ဆီလည္း ပိုေကြၽးမွ အခ်ိဳးညီမွာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အေျခခံအရ ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ ဆီပိုစားပါတယ္။
⏰ ဒါေၾကာင့္ ခုေနာက္ပိုင္း BMW လိုကားေတြမွာ eng(cc) ကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး turbo charger တပ္။ HP ကိုေတာ့ အရင္အတိုင္း ျပန္ထုတ္ထားပါတယ္။
♢ ဒီေတာ့ 2015
• bmw 520 လည္း 2000cc
• bmw 528i လည္း 2000cc ၊ ဒါေပမဲ႔ turbo တပ္ထားၿပီး hp ကို ျမင့္ေပးထားလို႔ ဆီစား သက္သာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
🌟အရင္ 2006/7/8 528i engine ဟာ 2000 cc မဟုတ္ဘဲ 3000cc
📌231 hp ပါ။
2015 bmw 528i က်ေတာ့ eng 2000cc ကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး Turbo တပ္ထားလို႔
📌245hp ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကားေမာင္းတဲ႔ style ေပၚမွာမူတည္ၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ Turbo မပါတဲ႔ ကားထက္ပိုၿပီး ဆီစားသက္သာတာ ရွိပါတယ္။ Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ လီဗာကို နင္းလိုက္လႊတ္လိုက္မလုပ္ဘဲ ပုံမွန္နင္းမယ္ဆိုရင္ highway လမ္းေပၚမွာ Turbo မပါတဲ႔ CC တူကားထက္ kilo အတူတူမွာ ဆီစား ပိုသက္သာႏိုင္ပါတယ္။
📒 ေနာက္တစ္ခုက Turbo ပါတဲ့ကားနဲ႔ မပါတဲ့ကားမွာ ဆီစားတာတစ္ခုေလာက္ကိုပဲ မၾကည့္သင့္ဘူးလို႔ေျပာခ်င္ပ
📣ေ ျပာခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္ speed ျမင့္ခ်င္ရင္ ျမင့္ခ်င္သေလာက္ ေမာင္းလို႔ရတာေလာက္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္ ေလာက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အစထဲက Turbo ကားကိုဝယ္စီးမွေတာ့ ဆီစားတာကိုလည္း ထည့္ေတာ့ တြက္သင့္တာေပါ့။
♧ ဆီစားသက္သာခ်င္ရင္ေတာ့ hybrid လို family ကားမ်ိဳး ဝယ္စီးမွာေပါ့ 2000 CC ကားက 3000CC ကားရဲ႕ Power ေလာက္မက ျမင့္တက္လာတာကို 2000 CC ကားရဲ႕ဆီစားႏႈန္းနဲ႔ယွဥ္လို
💯 Turbo ပါတိုင္း အင္ဂ်င္ပါဝါႏွစ္ဆထြက္လားဆို
📋 ဥပမာ စက္႐ုံထုတ္ original Turbo ပါတဲ႔ကားေတြမွာ ေတြ႕ဖူးသေလာက္ေတာ့ အနည္းဆုံးတစ္ဆခြဲ hp တက္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူတို႔က only for speed အတြက္ Ecu mapping လုပ္ေပးလိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆီစားလည္း ေကာင္းရမယ္။ အင္ဂ်င္ပ်က္စီးမႈလည္းနည္းရမ
✳ 2.0 Turbo modified လုပ္ထားတဲ႔ကားနဲ႔ 3.0 no turbo ကား high way မွာေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုေနမလဲဆိုတာ Turbo tuning ဆိုတာ အဆုံးမရွိသေလာက္ပဲ။ ကိုယ္က hp ဘယ္ေလာက္ထြက္ေအာင္ tuning လုပ္မယ္ဆိုတာေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆင္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတဲ႔ကားဆိုရင္ hyundai 2.0 non turbo ကို big turbo တပ္လိုက္တာ hp 400 over ထြက္ပါတယ္။ for speed setting ပါ ဒီကားမ်ိဳးေလာက္ဆိုရင္ non turbo family car 6000cc ေလာက္ထိ မေၾကာက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ turbo tuning ကားရဲ႕ eng lifetime ကေတာ့ တိုပါတယ္။ အၿမဲတမ္း speed နဲ႔ ၿဖဲေနမယ္ဆိုရင္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုရင္ eng ျပန္ကိုင္ရပါတယ္။
🔘 ဒီမွာ တခ်ိဳ႕ကားေတြ 2.0 ကို hp 1000 ထိ tuning လုပ္ထားတာ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ဒီကားေတြကေတာ့ only speed ပဲ စဥ္းစားထားတဲ႔ကားပါ။
♡ဆီစားဆိုတာလည္း ေမးေနစရာကို မလိုေလာက္ေအာင္ စားပါတယ္။ အင္ဂ်င္ lifetime ကလည္း ၆ လကေန အမ်ားဆုံးတစ္ႏွစ္ပါပဲ။
♡ ဒီေတာ့ 2.0 turbo tuning ကားနဲ႔ လမ္းေပၚမွာေတြ႕ရင္ Lexus Crown လို အင္ဂ်င္ႀကီးတဲ႔ family ကားေတြ လိုက္ေမာင္းဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။
🌏 ကဲ အဆုံးသတ္႐ရင္ေတာ့ Turbo ပါတဲ႔ကားဟာ 2000CC ကေန 3000CC ေလာက္ျဖစ္လာတာဆိုေတာ့ ဆီစားတယ္လို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
Jong Suu Kim Auto Mechanic
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။