စီယံ နဲ႔ ေတြ႔ဆံုျခင္း
===========
စကားနည္းတဲ့စီယံအတြက္ ေကေအတီက စကားလံုးေတြ
ဝင္ဝင္ျဖည့္ေပးေနေတာ့မွ စီယံတစ္ေယာက္ ပိုလုိ႔စကား
နည္းသြားေတာ့တယ္။ မ်က္ႏွာမွာလည္း အနည္းငယ္
မႈန္မိႈင္းရိပ္ေတြ ဝင္လာတယ္။ ၾကမ္းၾကမ္းရွရွနဲ႔
က်န္ခဲ့ျပီျဖစ္တဲ့ ျဖတ္သန္းမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ျပန္မၾကား
လုိေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ ႔။ အခုလည္း ၾကည့္ပါဦး။
ရန္ကုန္မွာေနခ်င္လြန္းလုိ႔ စာေမးပြဲအက်မခံရေအာင္
အေသအလဲကို ခ်ေနရတယ္။ တစ္ႏွစ္တစ္တန္း မွန္မွန္
ေအာင္မွ ရန္ကုန္ထဲဆက္ေနခြင့္ရမယ္။ ဂီတရပ္ဝန္းထဲ
လွည့္လည္ေရြ႔လ်ားခြင့္ရမယ္။ ဟိုတုန္းကတည္းက
ရိွလာခဲ့တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ စို္က္ပ်ိဳးႏိုင္မယ္။ အိမ္ကလည္း
ပိုက္ဆံမပို႔ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ရိွပေစေတာ့ေလ။ ကိုယ့္ဘာသာ
ကိုယ္ပဲ ဒီမဟာဝိဇၹာအပိုင္း(ခ)၊ သမုိင္းအဓိကကို
ဆက္သင္ၾကားေနတုန္း ဒုတိယစီးရီးအတြက္ အသက္
ျပင္းျပင္းရႈေနတယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ေတာ့ ေတာင္ယာျပန္ခုတ္
ရမယ့္ကိန္း ဆုိက္ရေတာ့မယ္။
မူပိုင္-ကိုမင္းက "ဟင္းလင္းျပင္၏တံခါးဝွက္"ကိ ု ထုတ္လုပ္
ေပးမယ္ဆုိေတာ့ ရင္ထဲအရိွန္ေလ်ာ့စျပဳေနတဲ့ အားေတြ
တအားတုိးတက္ရျပန္ေတာ့တယ္။ ေလ့လာထားခဲ့သမွ်
ဒီလုိပဲ သိမ္းထုပ္ရတဲ့အလုပ္ ဆက္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။
တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ေပးဆပ္ခဲ့ရတာေတြ နည္းနည္း
နည္းနည္းစီေတာ့ ျပန္ျပန္ရခ်င္ေတာေပါ့။ အခ်ိန္ကာလရဲ႔
လွည့္စားခ်က္ေတြနဲ႔ ဓားသိုင္းကစားရလည္း ကစားရပေစေလ။
Blues ဂီတေတြကို ယံုၾကည္ခဲ့လုိ႔လည္း Blues ဂီတကို
ပရိသတ္ကို ေပးခ်င္ခဲ့တာပါ။
သံသရာဟာ ဘယ္ေလာက္ရွည္လ်ား၊ ေဝဝါးသလဲ မေတြးေတာ
မိေပမယ့္ တစ္ခါတုန္းက ႏုိင္ငံျခားသီခ်င္းေခြေရာင္ းတဲ့
ေကေအတီရဲ ႔အေခြဆုိင္မွာ သီခ်င္းတစ္ေခြ ဝယ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာ၊
အခုေတာ့ လူခ်င္းရင္းႏွီးျပီး အလုပ္အတူတြဲလုပ္ေနရျပီေလ။
ရင္ခုန္သံေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ တူၾကတဲ့အခါ
သံသရာမွာ တစ္ခါျပန္ဆံုရခြင့္ အခြင့္ေတာ့ ရၾကရတယ္
ထင္ပါရဲ ႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်ိဳခ်ိဳရဲရဲ လမ္းကေလးတစ္စင္းေတာ့
ေလွ်ာက္ခြင့္ပိုင္ဆုိင္ရဦး မွာပါ။ ေလွ်ာက္လႊာတင္ျခင္း၊
လက္မွတ္ထုိးျခင္းသေဘာမ်ိဳးန ဲ႔ ရယူရမယ့္ အခြင့္အေရးမ်ိဳး
မဟုတ္ေလေတာ့ မနက္ျဖန္တုိ္င္းဟာ ဂရုဓမၼျပဳရမယ့္
ကိစၥခ်ည္းပါပဲ။
*************
ခ်င္းတြင္းျမစ္ၾကီးထဲမွာ မက္လာခဲ့အိပ္မက္၊ ပန္းခ်ီကားေတြ
အပံုလုိက္၊ အထပ္လုိက္ တည္ရိွေနတဲ့ ခ်င္းတြင္းေတာရိပ္
ေတာင္တန္းေတြရဲ ႔ေအာက္မွာ စီယံတစ္ေယာက္ အလွတရား
ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းေနထုိင္ခဲ့တာ ၾကာပါျပီ။ ရင္ထဲမွာ သေႏၵစြဲ
ေနတာက ပန္းခ်ီနဲ႔ဂီတ။ ခ်င္းေတာင္တန္းေတြေပၚက
ခုန္ခ်လာတဲ့ ေလျပင္းေတြထဲမွာ ဂီတအနံ႔အသက္ေတြ
ရႈရိႈက္ေနရတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရအလ်ဥ္ထဲမွာ
ပန္းခ်ီပြင့္ခ်ပ္ေတြ တသီတတန္း စီးေမ်ာလုိ႔။ ခ်င္းတြင္းရဲ႔
ညၾကီးမင္းၾကီးထဲမွာ ေတာင္ဇလပ္ပန္းေတြ လိႈင္လုိ႔။
အိပ္ပ်က္ခဲ့ရတဲ့ အေပ်ာ္တမ္းတီးဝုိင္းညေတြမွာ လည္း
ခ်င္းတြင္းလေရာင္နဲ႔ အနာဂတ္ကို ေငးေယာင္လုိ႔ေပါ့။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ လ,က တစ္ျခမ္းပဲ သာခဲ့ေသးတယ္ေလ။
ဇာတိေျမရဲ ႔ခ်င္းေတာင္တန္းၾကီးေတြကို ေမွ်ာ္ေငးေငးရင္း
ရန္ကုန္ပံုရိပ္ေတြကို ထပ္တလဲလဲ ေဖာ္ေဖာ္ေနရတာေပါ့။
ေက်ာင္းေတြပိတ္လုိ႔ ကိုယ့္နယ္ကုိယ္ျပန္ရေတာ့ နယ္က
ဝါသနာရင္းစြဲရိွတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဝိုင္းတစ္ဝုိင္း
ေထာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီဝုိင္းနဲ႔ ခ်င္းတြင္းရင္ခြင္ထဲ
လွည့္လည္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြက ခုလုိ
ကာလေတြမွာ သိပ္ကို တန္ဖုိးရိွလာခဲ့ပါတယ္။ ေမ့ေဖ်ာက္
မရႏုိင္တဲ့ ေလ့လာခြင့္ကာလေတြကိုပဲ ျပန္ေျပာင္း ရခ်င္
မိေသးေတာ့။. အဲဒီကာလတုန္းက ဂီတနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔
ေတာ္ေတာ္အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီး
ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခ်င္းတြင္းႏွင္းမႈန္ျပာေဝေအ ာက္မွာ
တီးခတ္ခဲ့ရတဲ့ သံစဥ္ေတြနဲ႔အတူ ယံုၾကည္ခ်က္
ထူထူကဲကဲၾကီးထဲ အနာဂတ္အတြက္ ရဲေဆးေတြ
ရခဲ့တယ္။
ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္၊ တကၠသိုလ္ရဲ ႔
အစဥ္အလာေတြအတုိင္း အေဆာင္ညစာစားပြဲ၊
တုိင္းရင္းသားရိုးရာပြဲ၊ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲေတြမွာ
တစ္ခါျပန္ျပီး ဂီတကို ထုတ္ေဖာ္ျပသခြင့္ ရခဲ့ျပန္တယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ဂုဏ္သေရရိွရိွ သက္ျငိမ္မႈေတြနဲ႔ ေနလာရင္းကေန
သူငယ္ခ်င္း ကိုသိန္းတင္ေအာင္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ ႔
အကူအညီေတြရယူျပီး Lynn Studio မွာ ခ်င္းတြင္
အိပ္မက္ကို အသက္စသြင္းျဖစ္ေတာ့တယ္ေလ။ အဲဒါက
၁၉၉၄။ ဘဝရဲ ႔သိမ္ေမြ႔ျပီး ေမွာ္ပဥၥလက္လုိ ဆန္းေထြတဲ့
အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ကို လက္ခံရရိွခဲ့တဲ့ ကာလေပါ့။
"အရိပ္၏မ်ိဳးေစ့" လုိ႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ဒီျဖတ္သန္းမႈ
တစ္ခုဟာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂီတသမားတစ္ေယာက္ကို
တုန္လႈပ္သြားေစခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။
အခ်စ္ႏိုင္ဆံုး၊ အခ်စ္တတ္ခဲ့ဆံုးလုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ
ျပင္းျပင္းထန္ထန္မေၾကြးေၾကာ ္ႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ စြဲျငိဝါသနာ
အေဆာက္အအံုကေတာ့ သစ္လြင္ေနဆဲပါပဲ။ Blues
ဂီတေတြ စိုစိုရႊဲရႊဲဆြတ္ဖ်န္းထားတဲ ့ ႏွလံုးသားမွာေတာ့
"စီယံ" ဆုိတဲ့ နာမကို အပိုင္ရယူႏုိင္ျပီေလ။
*************
အလွတရားကို ရွာေဖြမႈအတြက္ ကဗ်ာ၊ ဂီတနဲ႔ ပန္းခ်ီ
တုိ႔ဟာ ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္ေနတယ္လုိ႔ ကိုစီယံက
ေျပာျပေတာ့မွ........
====================
♦♦♦ ပထမဆံုး "စီယံ" လုိ႔ ေပးထားတဲ့ နာမည္နဲ႔
ပတ္သတ္လုိ႔ အဲဒီရာဇဝင္ေလး အရင္ဆံုး ေျပာျပေပးပါလား။
••• "စီယံ" ဆုိတဲ့ နာမည္ဟာ ကြ်န္ေတာ့္နာမည္အရင္း
မဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခုရဲ ႔နာမည္ေလးတစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာထဲမွာေတာ့ "ဆီးယင္း"
(Sryin) လူမ်ိဳးႏြယ္စုလုိ႔ အမည္ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
နာမည္အမွန္ကေတာ့ "စီယံ" (Siyaang) ျဖစ္ပါတယ္။
"စီယံ" လူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားရဲ ႔ေျပာက္က်ားစစ္ဆင္ေရး
ပရိယာယ္ကို စစ္ေရးကြ်မ္းက်င္တဲ့ နယ္ခ်ဲ႔အဂၤလိပ္
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးမ်ားေတာင္ လက္ဖ်ားခါခဲ့ေၾကာင္းကို
သမုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ဖတ္၊မွတ္၊သိခဲ့၊ ဂုဏ္ယူခဲ့ရ
ပါတယ္။ ယေန႔ စီယံလူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားဟာ ယခင္
နယ္ခ်ဲ႔ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ "Fort White"
(အျဖဴေရာင္ခံတပ္) တည္ရိွရာ ေတာင္တန္းၾကီးမ်ားမွာ
ယခုထက္တုိင္ ေနထုိင္ၾကေၾကာင္း ရာဇဝင္ေလးနည္းနည္း
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
♦♦♦ ျပီးေတာ့ အခုစီးရီး "ဟင္းလင္းျပင္၏တံခါးဝွက္"
နာမည္နဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔လည္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ကေလး
ေျပာျပႏုိင္ရင္ ေျပာျပေစလုိပါတယ္။
••• ယခုစီးရီး "ဟင္းလင္းျပင္၏တံခါးဝွက္" နာမည္ကို
ကြ်န္ေတာ္ခံယူထားတဲ့အဓိပၸါယ ္ကေတာ့ ဟင္းလင္းျပင္ၾကိးနဲ႔
တူညီတဲ့ စိတ္ရဲ႔ထြက္ေပါက္ေတြကို လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီး
ခံစားႏုိင္ခြင့္ေပးတဲ့ ဒီဂီတအႏုပညာေလာကမွာ ကြ်န္ေတာ္
ခ်စ္တဲ့ Blues ဂီတဟာ တံခါးဝွက္တစ္ခုအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္
ထင္ျမင္ခံစားမိလုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြန႔ဲ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ျပီး
နာမည္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ (စိတ္ရဲ႔လြတ္လပ္မႈ
ထြက္ေပါက္ေတြကို အမ်ားဆံုးေဖာ္က်ဴးတဲ့ Rock ဂီတရဲ႔
အေျခခံဟာ Blues ဂီတျဖစ္တယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္
ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။)
♦♦♦ ဒီစီးရိး စတင္လုပ္ျဖစ္ရပံုေလးကိုလည္း
သိခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လုပ္ျဖစ္တာလဲ။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ လုပ္ရတာလဲဆုိတာ
ေျပာစရာရိွမယ္ ထင္ပါတယ္။
••• ဒီစီးရီးဟာ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ ဒုတိယစီးရီး
ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုေကေအတီ၊ မူပိုင္-ကိုမင္းတုိ႔နဲ႔
ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကရာမွာ မူပုိင္ကုိမင္းရဲ ႔ပံ့ပိုးမႈနဲ႔
စတင္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ "ရည္ရြယ္ခ်က္"
အေၾကာင္းေျပာျပဖုိ႔ရာ ခက္ခဲမ်ားျပား ပါလိမ့္မယ္။
တစ္ခါတေလ "ရည္ရြယ္ခ်က္မပါတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္
ရိွျခင္းေတြ" ရိွေနတတ္လုိ႔ပါပဲ။
♦♦♦ Blues (ပင္မွည့္ေတးစု) ဆုိတာနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး
ေတာ့လည္း နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပေပးပါလားဗ်ာ။
••• "ပင္မွည့္ေတးစု" လုိ႔ Magazine ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ
ထည့္ေရးရျခင္းအေၾကာင္းရင္းက ေတာ့ "ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္
ေတးစု" ေနရာမွာ "ပင္မွည့္ေတးစု" လုိ႔ ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္
ေစလုိခဲ့ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာၾကီး
တစ္ဦးက "ပင္မွည့္ေတးစု" ဆုိတဲ့ Word ဟာ သူ႔ကိုယ္ပုိင္
Word ျဖစ္တယ္ဆုိလုိ႔ ေနာက္ပိုင္း Magazine ေၾကာ္ျငာထဲမွာ
ထည့္မေရးျဖစ္ချ့ပါဘူး။ Word တစ္ခုကို "မူပုိင္ျပဳလုပ္ခြင့္"
ရိွ၊ မရိွ ဆုိတာကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္ေနမိပါတယ္။
♦♦♦ ဂီတအႏုပညာနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ကိုစီယံ ဘယ္လုိ
ခံယူထားသလဲဗ်ာ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔အဇၥ်တၱပုိင္းခံစားမႈနဲ႔
ပတ္သတ္လုိ႔ ဘယ္လုိအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရိွႏုိင္သလဲ...
စသျဖင့္ေပါ့ေလ။
••• "အႏုပညာ" ဟာ "ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား" လိုပဲ
မရိွမျဖစ္ လုိအပ္တဲ့အရာတစ္ခုအျဖစ္ ခံယူမိပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႔႔ အဇၥ်တၱခံစားမႈနဲ႔ပတ္သတ္လို႔ ဘယ္လုိ
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရိွတယ္ဆုိတ ာ အဲဒီလူတစ္ေယာက္ရဲ႔
ခံစားတတ္မႈအေပၚမွာ မူတည္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။
♦♦♦ စီးရီးေတြအထြက္မ်ားလြန္းေနတ ဲ့ ခုလုိကာလမွာ
လူသစ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အခုလို ဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚကို
ကုိစီယံ ဝင္ေလွ်ာက္ရတဲ့အခါ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈတစ္ခု၊
တစ္စံုတစ္ရာ ရိွမွာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္
ထင္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့...အဲဒီယံုၾကည္ခ်က္နဲ ႔ပတ္သတ္လုိ႔
ရွင္းျပႏုိင္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါေလး သိခ်င္ပါတယ္။
••• လူတုိင္းမွာ "ယံုၾကည္ခ်က္" တစ္စံုတစ္ရာေတာ့
အသီးသီးရိွၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ "ယံုၾကည္ခ်က္" ဟာ
အေျခအေနအေပၚမူတည္ျပီး ေျပာင္းလဲသြားတတ္တာမို႔
ကြ်န္ေတာ့္ "ယံုၾကည္ခ်က္" ကိုေတာ့ ရင္ထဲမွာပဲ
သိမ္းဆည္းခြင့္ေပး၊ နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
♦♦♦ စီးရီးတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ တည္ေဆာက္ရတဲ့
သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စီးရီးအတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ေဝဒနာ
အေမာေတြ ရိွမွာအမွန္ပါပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔လည္း
ဒီေဝဒနာအေမာေတြကို ျပန္ေဖာက္သည္ခ်ေစလုိပါတယ္ဗ် ာ။
ရင္ဖြင့္ခ်က္ကေလးေတြေပါ့။
••• စီးရီးတစ္ခုျဖစ္ေျမာက္လာဖုိ ႔အတြက္ ေပးဆပ္ရတဲ့
အေမာေတြထဲမွာ "ေဝဒနာအေမာ" ထက္ "ဝါသနာအေမာ" ကို
ပုိျပီး ေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဒီ "ဝါသနာအေမာ" ဟာ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ အတုိင္းအတာ
တစ္ခုအထိ ၾကည္ႏူးမႈေတြ ျပန္ေပးတတ္ေတာ့လည္း
"အေမာ" လုိ႔ မခံယူမိေတာ့ပါဘူး။ "ေဝဒနာအေမာ" အေနနဲ႔
ေျပာရရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကို အျပည့္အဝ
ရရိွခဲ့ၾကတဲ့ တခ်ိဳ႔ေသာလူေတြရဲ႔ မထီမဲ့ျမင္ ဆက္ဆံေရး
ေအာက္မွာ သိမ္ငယ္ေနရတာကလြဲလို႔ "ေဝဒနာအေမာ" ဆုိတာ
မရိွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ "ေဝဒနာအေမာ" ကပဲ
ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ျပန္လည္ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္လုိ႔ အားလံုးကုိ
ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။
♦♦♦ ျပီးေတာ့ အေပၚကေမးခြန္းေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီ
ဒီစီးရီးတစ္ခုလံုးကို ကိုစီယံကိုယ္တုိင္ ေရးဖြဲ႔ထားေလေတာ့
အဲဒီသီခ်င္း ေရးဖြဲ႔ျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ဖန္တီးရယူမႈအပိုင္း
ကိုလည္း သိခ်င္ပါေသးတယ္။
••• လိုအပ္မႈေတြ၊ မျပည့္စံုမႈေတြမ်ားစြာနဲ႔ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့
ဂီတ Blues ကို အေျခခံျပီး အရြယ္သံုးပါးစလံုး ခံစားႏုိင္မယ္လုိ႔
ယူဆမိတဲ့ Country, Rock , Metal အမ်ိဳးအစားေတြ
ပါဝင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကိဳးစားေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။
ဖန္တီးရယူမႈအပုိင္းမွာေတာ့ မျပည့္စံုႏုိင္ေသးတဲ့ လုိအပ္ခ်က္
ေတြနဲ႔အတူ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အားနည္းခ်က္
မ်ားစြာ ရိွေနဦးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
♦♦♦ ခုျဖစ္ထြန္းတည္ရိွေနတဲ့ ေခတ္ေပၚဂီတေရစီးေၾကာင္းကို
ကိုစီယံ ဘယ္လုိျမင္မိသလဲ။ ကိုစီယံရဲ ႔ထင္ျမင္ခ်က္၊ ယူဆခ်က္
အသီးသီးေပါ့ဗ်ာ။
••• ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေခတ္ေပၚဂီတေရစီးေၾကာင္းဟာ
အရိွန္အဟုန္ျပင္းထန္စြာနဲ႔ စီးဆင္းတုိက္စားေနျပီျဖစ္ေၾ ကာင္း
ကိုေတာ့ ဘယ္လုိမွ ျငင္းဆုိလုိ႔ မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
Copy ဂီတရဲ ႔စီးဆင္းမႈဟာ အားေကာင္းသေလာက္
ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ဂီတရဲ ႔စီးဆင္မႈဟာ အားနည္း၊ ေႏွးေကြး
ေနေသးတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆမိပါတယ္။
♦♦♦ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြရဲ ႔ဂီတခံစားမႈစြမ္းအားနဲ႔
ဂီတအေပၚတိမ္းညြတ္မႈကိုေရာ ကိုစီယံ ဘယ္လုိ
ခံစားရသလဲ၊ တုိးတက္ျမင့္မားလာတဲ့သေဘာ ရိွလား။
ေပၚပင္ျဖစ္ေရးကိုပဲ ဦးတည္ေနသလား၊ အဲဒီ သေဘာေပါ့ေလ။
••• ဒီကေန႔လူငယ္ေတြရဲ ႔ဂီတခံစားမႈစြမ္းအားနဲ႔
ဂီတအေပၚတိမ္းညြတ္မႈဟာ တုိးတက္ျမင့္မားလာတာကို
ေတြ႔ေနရေပမယ့္ ယေန႔ လူငယ္ေတြရဲ ႔(ကြ်န္ေတာ့္အပါအဝင္)
ဂီတဖန္တီးမႈစြမ္းအားဟာ အားနည္းေနေသးတယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ ဂီတကို မွန္ကန္ရုိးသားစြာ ေလ့လာတဲ့
လူငယ္ေတြအမ်ားၾကီး ရိွေနသလုိပဲ။ ေပၚပင္ျဖစ္ေရးကို
ဦးတည္ေနတဲ့ လူငယ္မ်ားလည္း ရိွခ်င္ရိွပါလိမ့္မယ္။
♦♦♦ ကိုစီယံဘဝမွာ ဒီဂီတအႏုပညာနဲ႔ ဆံုဆည္း
က်င္လည္ရပံု အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားကိုလည္း
ျပန္တသျပႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ျပေစလုိတယ္ဗ်ာ။ သိခြင့္
ရမယ္ဆုိရင္ေပါ့ေလ။
••• ပန္းခ်ီနဲ႔ဂီတကို ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက စျပီး
ဝါသနာၾကီးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဂီတကိုပဲ
ေလ့လာလုိက္စားျဖစ္သြားပါတယ္ ။ ေတာင္ေပၚျမိဳ႔ကေလး
ေတြမွာ ေနထုိင္ခဲ့စဥ္တုန္းက ဝါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြ
စုျပီး တီးလုိက္၊ ဆုိလုိက္နဲ႔ ဒီဝါသနာပိုးဟာ တျဖည္းျဖည္း
ၾကီးထြားလာေတာ့တာပါပဲ။ ၁၀ တန္းေအာင္ျပီး ရန္ကုန္
ေရာက္လာေတာ့ ယခင္ Aces Band မွ Bass Guitarist
ကိုဇာလ်န္းနဲ႔ သူ႔ရဲ ႔အႏြယ္အပြားေတြဆီကတစ္ဆင့္
စနစ္က်တဲ့ေလ့လာမႈမ်ား ရယူခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြ
ျပန္ဖြင့္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းပရိဝုဏ္အတြင္းမွာ က်င္းပတဲ့
အေဆာင္ညစာစားပြဲ၊ တုိင္းရင္းသားရိုးရာပြဲနဲ႔ ဆရာ
ကန္ေတာ့ပြဲေတြမွာ ပါဝင္တီးခတ္၊ သီဆုိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလုိနဲ႔ ရင္ခုန္သံျခင္းတူညီတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကိုသိန္းေအာင္တင္
(မသိန္း)နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ ႔အကူအညီနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ့္
ပထမစီးရီကို Lynn Studio မွာ Iron Cross Band နဲ႔
၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္အသံသြင္းျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
"ဝါသနာ" တစ္ခုတည္းကို အေျခခံျပီး ဝါသနာတူ
ေရာင္းရင္းမ်ားနဲ႔ ဂီတကို လြတ္လပ္စြာခံုမင္ခံစားခဲ့ရတ ဲ့
အတိတ္ခရီးစဥ္ဟာ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ျပန္လည္တသလုိ႔
မဆံုးႏုိင္၊ ျပန္ေတြးမိတုိင္း လြမ္းဆြတ္ေနရဆဲပါ။
♦♦♦ ေခတ္ေပၚ ႏုိင္ငံတကာသီခ်င္းေတြနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔
ကိုစီယံ ဘယ္လုိျမင္မိသလဲ။ ကိုစီယံရဲ ႔ကိုယ္ပုိင္ခံစားမႈေပါ့ေလ။
တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခံစားနားေထာင္ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တာခ်င္း
မတူၾကေလေတာ့ ကိုစီယံအျမင္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
••• "ေခတ္ေပၚႏုိင္ငံတကာသီခ်င္း" ေတြဟာ ႏုိင္ငံတကာ
ဂီတအႏုပညာေက်ာင္း မရိွေသးတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္
အဓိကအားထားရာ၊ ပညာယူရာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္တယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းေတြေၾကာင့္ပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာရိွတဲ့
ေခတ္ေပၚဂီတဟာ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ကို ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္ဖုိ႔ရန္
တာစူေနျပီလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ထင္ျမင္မိပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးရဲ ႔
ခံစားႏွစ္သက္တာခ်င္း မတူညီရျခင္းဟာ တစ္ဦးစီရဲ ႔
ဂီတေလ့လာမႈ အတုိင္းအတာနက္ရိႈင္းမႈအေပၚ မူတည္လိမ့္မယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ လူတုိင္းရဲ ႔အၾကိဳက္ခ်င္း မတူညီေအာင္
ဖန္ဆင္းတတ္တဲ့ ဘုရားသခင္ဟာလည္း အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးစရာ
ေကာင္းလွပါတယ္။
♦♦♦ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ ႔ဘဝမွာ ဘဝလြတ္လပ္မႈရဖုိ႔အတြက္
ဂီတအႏုပညာက စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္တယ္လုိ႔ ကိုစီယံ ျမင္မိသလား။
အဲဒီဒႆနပိုင္းကို ကုိစီယံ လက္ခံထားသေလာက္ ရွင္းေျပေစ
လုိတယ္ဗ်ာ။
••• လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႔ဘဝမွာ ဘဝလြတ္လပ္မႈရဖုိ႔အတြက္
ဂီတအႏုပညာဟာ တခ်ိဳ႔တစ္ဝက္ကိုေတာ့ စြမ္းေဆာင္ေပး
ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ "လြတ္လပ္မႈ" ဟာ
အဲဒီလူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႔ ဂီတအႏုပညာခံစားတတ္မႈအေပၚ
မူတည္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဲဒီလြတ္လပ္မႈရဲ ႔
အေကာင္းအဆုိးဟာ ဂီတအႏုပညာကို စည္းစနစ္က်စြာ
ခံစားတတ္တဲ့လူနဲ႔ ဂီတအႏုပညာကို အမွီျပဳအေပ်ာ္ၾကဴးတဲ့
လူအေပၚမွာ ေျပာင္းလဲ၊ ျဖစ္တည္၊ ကြဲျပားမႈေတြ ရိွလိမ့္မယ္လုိ႔
ထင္ျမင္မိပါတယ္။
♦♦♦ ကိုစီယံ ကဗ်ာေရးလား။ ကဗ်ာန႔ဲပတ္သတ္လုိ႔
ကိုစီယံရဲ ႔ယံုၾကည္မႈ၊ ခံစားမႈနဲ႔ အလွတရားရွာေဖြမႈ
စတာေတြရဲ ႔အျမင္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
••• အလွတရားရွာေဖြမႈအတြက္ ကဗ်ာ၊ဂီတနဲ႔ပန္းခ်ီတုိ႔ဟာ
ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ကဗ်ာရယ္
လုိ႔သတ္မွတ္ျပီး magazine တုိက္ေတြကို မပို႔ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္
စိတ္ကူးပံုရိပ္ေတြကို ကဗ်ာအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္သရုပ္ေဖာ္
ေရးဖြဲ႔ချ့ပါတယ္။ "ကဗ်ာ" ကို လက္လွမ္းမီသေလာက္
ေလးေလးနက္နက္ ေလ့လာခံစားဖတ္ရႈေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
♦♦♦ ေနာက္ဆံုး ေမးခ်င္တာကေတာ့ ကိုစီယံရဲ႔
ဘဝရည္မွန္းခ်က္၊ ရိွလား မရိွဘူးလား။ အဲဒါကို
အလုပ္တစ္ခုလုိ႔ သေဘာထားလား။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔
ဘဝေနထုိင္မႈမွာ အဲဒါလုိသလား မလုိဘူးလား။ ကိုစီယံရဲ ႔
ဘဝခံယူခ်က္ ဒႆနေပါ့ဗ်ာ။ ေျပာျပႏုိင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
••• လူတုိ္င္းမွာ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ အသီးသီးရိွၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္တုိင္းဟာ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့အတုိင္း
ျဖစ္မလာတတ္သလုိ ရည္မွန္းမထားေပမယ့္ ျဖစ္တည္လာတာ
ေတြလည္း ရိွေနတတ္တာကိုလည္း အားလံုးသိမွာပါ။
ကုိယ္ရည္မွန္းထားသလို ျဖစ္မလာေပမယ့္ လက္ေလွ်ာ့
အရံႈးမေပးဘဲ ကိုယ့္ဖက္က မဆုတ္မနစ္ ၾကိဳးစားေနသင့္တယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ ျဖစ္တည္လာတဲ့ အေျခအေနအေပၚ ေက်နပ္
ေရာင့္ရဲတတ္ရင္ ေလာကၾကီးမွာ ေနထုိင္အသက္ရွင္ရတာ...။
ေလျပည္ညင္း
သရဖူ Magazine
1995
စာအုပ္ပို႔ေပးသူ - Winkoko Aung
Photo Cd# http:// www.sizaangseino.org/
BLACKCHAW's
စီယံသီခ်င္းေတြ 👇👇👇
https://m.facebook.com/ story.php?story_fbid=163889 9076362687&substory_index= 0&id=1406194469633150
===========
စကားနည္းတဲ့စီယံအတြက္ ေကေအတီက စကားလံုးေတြ
ဝင္ဝင္ျဖည့္ေပးေနေတာ့မွ စီယံတစ္ေယာက္ ပိုလုိ႔စကား
နည္းသြားေတာ့တယ္။ မ်က္ႏွာမွာလည္း အနည္းငယ္
မႈန္မိႈင္းရိပ္ေတြ ဝင္လာတယ္။ ၾကမ္းၾကမ္းရွရွနဲ႔
က်န္ခဲ့ျပီျဖစ္တဲ့ ျဖတ္သန္းမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ျပန္မၾကား
လုိေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ ႔။ အခုလည္း ၾကည့္ပါဦး။
ရန္ကုန္မွာေနခ်င္လြန္းလုိ႔ စာေမးပြဲအက်မခံရေအာင္
အေသအလဲကို ခ်ေနရတယ္။ တစ္ႏွစ္တစ္တန္း မွန္မွန္
ေအာင္မွ ရန္ကုန္ထဲဆက္ေနခြင့္ရမယ္။ ဂီတရပ္ဝန္းထဲ
လွည့္လည္ေရြ႔လ်ားခြင့္ရမယ္။
ရိွလာခဲ့တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ စို္က္ပ်ိဳးႏိုင္မယ္။ အိမ္ကလည္း
ပိုက္ဆံမပို႔ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ရိွပေစေတာ့ေလ။ ကိုယ့္ဘာသာ
ကိုယ္ပဲ ဒီမဟာဝိဇၹာအပိုင္း(ခ)၊ သမုိင္းအဓိကကို
ဆက္သင္ၾကားေနတုန္း ဒုတိယစီးရီးအတြက္ အသက္
ျပင္းျပင္းရႈေနတယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ေတာ့ ေတာင္ယာျပန္ခုတ္
ရမယ့္ကိန္း ဆုိက္ရေတာ့မယ္။
မူပိုင္-ကိုမင္းက "ဟင္းလင္းျပင္၏တံခါးဝွက္"ကိ
ေပးမယ္ဆုိေတာ့ ရင္ထဲအရိွန္ေလ်ာ့စျပဳေနတဲ့ အားေတြ
တအားတုိးတက္ရျပန္ေတာ့တယ္။ ေလ့လာထားခဲ့သမွ်
ဒီလုိပဲ သိမ္းထုပ္ရတဲ့အလုပ္ ဆက္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။
တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ေပးဆပ္ခဲ့ရတာေတြ နည္းနည္း
နည္းနည္းစီေတာ့ ျပန္ျပန္ရခ်င္ေတာေပါ့။ အခ်ိန္ကာလရဲ႔
လွည့္စားခ်က္ေတြနဲ႔ ဓားသိုင္းကစားရလည္း ကစားရပေစေလ။
Blues ဂီတေတြကို ယံုၾကည္ခဲ့လုိ႔လည္း Blues ဂီတကို
ပရိသတ္ကို ေပးခ်င္ခဲ့တာပါ။
သံသရာဟာ ဘယ္ေလာက္ရွည္လ်ား၊ ေဝဝါးသလဲ မေတြးေတာ
မိေပမယ့္ တစ္ခါတုန္းက ႏုိင္ငံျခားသီခ်င္းေခြေရာင္
ေကေအတီရဲ ႔အေခြဆုိင္မွာ သီခ်င္းတစ္ေခြ ဝယ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာ၊
အခုေတာ့ လူခ်င္းရင္းႏွီးျပီး အလုပ္အတူတြဲလုပ္ေနရျပီေလ။
ရင္ခုန္သံေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ တူၾကတဲ့အခါ
သံသရာမွာ တစ္ခါျပန္ဆံုရခြင့္ အခြင့္ေတာ့ ရၾကရတယ္
ထင္ပါရဲ ႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်ိဳခ်ိဳရဲရဲ လမ္းကေလးတစ္စင္းေတာ့
ေလွ်ာက္ခြင့္ပိုင္ဆုိင္ရဦး
လက္မွတ္ထုိးျခင္းသေဘာမ်ိဳးန
မဟုတ္ေလေတာ့ မနက္ျဖန္တုိ္င္းဟာ ဂရုဓမၼျပဳရမယ့္
ကိစၥခ်ည္းပါပဲ။
*************
ခ်င္းတြင္းျမစ္ၾကီးထဲမွာ မက္လာခဲ့အိပ္မက္၊ ပန္းခ်ီကားေတြ
အပံုလုိက္၊ အထပ္လုိက္ တည္ရိွေနတဲ့ ခ်င္းတြင္းေတာရိပ္
ေတာင္တန္းေတြရဲ ႔ေအာက္မွာ စီယံတစ္ေယာက္ အလွတရား
ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းေနထုိင္ခဲ့တာ ၾကာပါျပီ။ ရင္ထဲမွာ သေႏၵစြဲ
ေနတာက ပန္းခ်ီနဲ႔ဂီတ။ ခ်င္းေတာင္တန္းေတြေပၚက
ခုန္ခ်လာတဲ့ ေလျပင္းေတြထဲမွာ ဂီတအနံ႔အသက္ေတြ
ရႈရိႈက္ေနရတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရအလ်ဥ္ထဲမွာ
ပန္းခ်ီပြင့္ခ်ပ္ေတြ တသီတတန္း စီးေမ်ာလုိ႔။ ခ်င္းတြင္းရဲ႔
ညၾကီးမင္းၾကီးထဲမွာ ေတာင္ဇလပ္ပန္းေတြ လိႈင္လုိ႔။
အိပ္ပ်က္ခဲ့ရတဲ့ အေပ်ာ္တမ္းတီးဝုိင္းညေတြမွာ
ခ်င္းတြင္းလေရာင္နဲ႔ အနာဂတ္ကို ေငးေယာင္လုိ႔ေပါ့။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ လ,က တစ္ျခမ္းပဲ သာခဲ့ေသးတယ္ေလ။
ဇာတိေျမရဲ ႔ခ်င္းေတာင္တန္းၾကီးေတြကို ေမွ်ာ္ေငးေငးရင္း
ရန္ကုန္ပံုရိပ္ေတြကို ထပ္တလဲလဲ ေဖာ္ေဖာ္ေနရတာေပါ့။
ေက်ာင္းေတြပိတ္လုိ႔ ကိုယ့္နယ္ကုိယ္ျပန္ရေတာ့ နယ္က
ဝါသနာရင္းစြဲရိွတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဝိုင္းတစ္ဝုိင္း
ေထာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီဝုိင္းနဲ႔ ခ်င္းတြင္းရင္ခြင္ထဲ
လွည့္လည္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြက ခုလုိ
ကာလေတြမွာ သိပ္ကို တန္ဖုိးရိွလာခဲ့ပါတယ္။ ေမ့ေဖ်ာက္
မရႏုိင္တဲ့ ေလ့လာခြင့္ကာလေတြကိုပဲ ျပန္ေျပာင္း ရခ်င္
မိေသးေတာ့။. အဲဒီကာလတုန္းက ဂီတနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔
ေတာ္ေတာ္အလုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သီခ်င္းေတြအမ်ားၾကီး
ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခ်င္းတြင္းႏွင္းမႈန္ျပာေဝေအ
တီးခတ္ခဲ့ရတဲ့ သံစဥ္ေတြနဲ႔အတူ ယံုၾကည္ခ်က္
ထူထူကဲကဲၾကီးထဲ အနာဂတ္အတြက္ ရဲေဆးေတြ
ရခဲ့တယ္။
ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္၊ တကၠသိုလ္ရဲ ႔
အစဥ္အလာေတြအတုိင္း အေဆာင္ညစာစားပြဲ၊
တုိင္းရင္းသားရိုးရာပြဲ၊ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲေတြမွာ
တစ္ခါျပန္ျပီး ဂီတကို ထုတ္ေဖာ္ျပသခြင့္ ရခဲ့ျပန္တယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ဂုဏ္သေရရိွရိွ သက္ျငိမ္မႈေတြနဲ႔ ေနလာရင္းကေန
သူငယ္ခ်င္း ကိုသိန္းတင္ေအာင္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ ႔
အကူအညီေတြရယူျပီး Lynn Studio မွာ ခ်င္းတြင္
အိပ္မက္ကို အသက္စသြင္းျဖစ္ေတာ့တယ္ေလ။ အဲဒါက
၁၉၉၄။ ဘဝရဲ ႔သိမ္ေမြ႔ျပီး ေမွာ္ပဥၥလက္လုိ ဆန္းေထြတဲ့
အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ကို လက္ခံရရိွခဲ့တဲ့ ကာလေပါ့။
"အရိပ္၏မ်ိဳးေစ့" လုိ႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ဒီျဖတ္သန္းမႈ
တစ္ခုဟာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂီတသမားတစ္ေယာက္ကို
တုန္လႈပ္သြားေစခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။
အခ်စ္ႏိုင္ဆံုး၊ အခ်စ္တတ္ခဲ့ဆံုးလုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ
ျပင္းျပင္းထန္ထန္မေၾကြးေၾကာ
အေဆာက္အအံုကေတာ့ သစ္လြင္ေနဆဲပါပဲ။ Blues
ဂီတေတြ စိုစိုရႊဲရႊဲဆြတ္ဖ်န္းထားတဲ
"စီယံ" ဆုိတဲ့ နာမကို အပိုင္ရယူႏုိင္ျပီေလ။
*************
အလွတရားကို ရွာေဖြမႈအတြက္ ကဗ်ာ၊ ဂီတနဲ႔ ပန္းခ်ီ
တုိ႔ဟာ ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္ေနတယ္လုိ႔ ကိုစီယံက
ေျပာျပေတာ့မွ........
====================
♦♦♦ ပထမဆံုး "စီယံ" လုိ႔ ေပးထားတဲ့ နာမည္နဲ႔
ပတ္သတ္လုိ႔ အဲဒီရာဇဝင္ေလး အရင္ဆံုး ေျပာျပေပးပါလား။
••• "စီယံ" ဆုိတဲ့ နာမည္ဟာ ကြ်န္ေတာ့္နာမည္အရင္း
မဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခုရဲ ႔နာမည္ေလးတစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာထဲမွာေတာ့ "ဆီးယင္း"
(Sryin) လူမ်ိဳးႏြယ္စုလုိ႔ အမည္ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
နာမည္အမွန္ကေတာ့ "စီယံ" (Siyaang) ျဖစ္ပါတယ္။
"စီယံ" လူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားရဲ ႔ေျပာက္က်ားစစ္ဆင္ေရး
ပရိယာယ္ကို စစ္ေရးကြ်မ္းက်င္တဲ့ နယ္ခ်ဲ႔အဂၤလိပ္
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးမ်ားေတာင္
သမုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ဖတ္၊မွတ္၊သိခဲ့၊ ဂုဏ္ယူခဲ့ရ
ပါတယ္။ ယေန႔ စီယံလူမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားဟာ ယခင္
နယ္ခ်ဲ႔ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့တဲ့ "Fort White"
(အျဖဴေရာင္ခံတပ္) တည္ရိွရာ ေတာင္တန္းၾကီးမ်ားမွာ
ယခုထက္တုိင္ ေနထုိင္ၾကေၾကာင္း ရာဇဝင္ေလးနည္းနည္း
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
♦♦♦ ျပီးေတာ့ အခုစီးရီး "ဟင္းလင္းျပင္၏တံခါးဝွက္"
နာမည္နဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔လည္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ကေလး
ေျပာျပႏုိင္ရင္ ေျပာျပေစလုိပါတယ္။
••• ယခုစီးရီး "ဟင္းလင္းျပင္၏တံခါးဝွက္" နာမည္ကို
ကြ်န္ေတာ္ခံယူထားတဲ့အဓိပၸါယ
တူညီတဲ့ စိတ္ရဲ႔ထြက္ေပါက္ေတြကို လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီး
ခံစားႏုိင္ခြင့္ေပးတဲ့ ဒီဂီတအႏုပညာေလာကမွာ ကြ်န္ေတာ္
ခ်စ္တဲ့ Blues ဂီတဟာ တံခါးဝွက္တစ္ခုအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္
ထင္ျမင္ခံစားမိလုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြန႔ဲ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ျပီး
နာမည္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ထြက္ေပါက္ေတြကို အမ်ားဆံုးေဖာ္က်ဴးတဲ့ Rock ဂီတရဲ႔
အေျခခံဟာ Blues ဂီတျဖစ္တယ္လုိ႔ ကြ်န္ေတာ္
ေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။)
♦♦♦ ဒီစီးရိး စတင္လုပ္ျဖစ္ရပံုေလးကိုလည္း
သိခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လုပ္ျဖစ္တာလဲ။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ လုပ္ရတာလဲဆုိတာ
ေျပာစရာရိွမယ္ ထင္ပါတယ္။
••• ဒီစီးရီးဟာ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ ဒုတိယစီးရီး
ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုေကေအတီ၊ မူပိုင္-ကိုမင္းတုိ႔နဲ႔
ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကရာမွာ မူပုိင္ကုိမင္းရဲ ႔ပံ့ပိုးမႈနဲ႔
စတင္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ "ရည္ရြယ္ခ်က္"
အေၾကာင္းေျပာျပဖုိ႔ရာ ခက္ခဲမ်ားျပား ပါလိမ့္မယ္။
တစ္ခါတေလ "ရည္ရြယ္ခ်က္မပါတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္
ရိွျခင္းေတြ" ရိွေနတတ္လုိ႔ပါပဲ။
♦♦♦ Blues (ပင္မွည့္ေတးစု) ဆုိတာနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး
ေတာ့လည္း နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပေပးပါလားဗ်ာ။
••• "ပင္မွည့္ေတးစု" လုိ႔ Magazine ေၾကာ္ျငာမ်ားမွာ
ထည့္ေရးရျခင္းအေၾကာင္းရင္းက
ေတးစု" ေနရာမွာ "ပင္မွည့္ေတးစု" လုိ႔ ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္
ေစလုိခဲ့ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဆရာၾကီး
တစ္ဦးက "ပင္မွည့္ေတးစု" ဆုိတဲ့ Word ဟာ သူ႔ကိုယ္ပုိင္
Word ျဖစ္တယ္ဆုိလုိ႔ ေနာက္ပိုင္း Magazine ေၾကာ္ျငာထဲမွာ
ထည့္မေရးျဖစ္ချ့ပါဘူး။ Word တစ္ခုကို "မူပုိင္ျပဳလုပ္ခြင့္"
ရိွ၊ မရိွ ဆုိတာကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ သိခ်င္ေနမိပါတယ္။
♦♦♦ ဂီတအႏုပညာနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ ကိုစီယံ ဘယ္လုိ
ခံယူထားသလဲဗ်ာ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔အဇၥ်တၱပုိင္းခံစားမႈနဲ႔
ပတ္သတ္လုိ႔ ဘယ္လုိအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရိွႏုိင္သလဲ...
စသျဖင့္ေပါ့ေလ။
••• "အႏုပညာ" ဟာ "ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား" လိုပဲ
မရိွမျဖစ္ လုိအပ္တဲ့အရာတစ္ခုအျဖစ္ ခံယူမိပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႔႔ အဇၥ်တၱခံစားမႈနဲ႔ပတ္သတ္လို႔
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရိွတယ္ဆုိတ
ခံစားတတ္မႈအေပၚမွာ မူတည္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။
♦♦♦ စီးရီးေတြအထြက္မ်ားလြန္းေနတ
လူသစ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အခုလို ဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚကို
ကုိစီယံ ဝင္ေလွ်ာက္ရတဲ့အခါ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈတစ္ခု၊
တစ္စံုတစ္ရာ ရိွမွာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္
ထင္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့...အဲဒီယံုၾကည္ခ်က္နဲ
ရွင္းျပႏုိင္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါေလး သိခ်င္ပါတယ္။
••• လူတုိင္းမွာ "ယံုၾကည္ခ်က္" တစ္စံုတစ္ရာေတာ့
အသီးသီးရိွၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ "ယံုၾကည္ခ်က္" ဟာ
အေျခအေနအေပၚမူတည္ျပီး ေျပာင္းလဲသြားတတ္တာမို႔
ကြ်န္ေတာ့္ "ယံုၾကည္ခ်က္" ကိုေတာ့ ရင္ထဲမွာပဲ
သိမ္းဆည္းခြင့္ေပး၊ နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
♦♦♦ စီးရီးတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ တည္ေဆာက္ရတဲ့
သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ စီးရီးအတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ေဝဒနာ
အေမာေတြ ရိွမွာအမွန္ပါပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔လည္း
ဒီေဝဒနာအေမာေတြကို ျပန္ေဖာက္သည္ခ်ေစလုိပါတယ္ဗ်
ရင္ဖြင့္ခ်က္ကေလးေတြေပါ့။
••• စီးရီးတစ္ခုျဖစ္ေျမာက္လာဖုိ
အေမာေတြထဲမွာ "ေဝဒနာအေမာ" ထက္ "ဝါသနာအေမာ" ကို
ပုိျပီး ေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ဒီ "ဝါသနာအေမာ" ဟာ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ အတုိင္းအတာ
တစ္ခုအထိ ၾကည္ႏူးမႈေတြ ျပန္ေပးတတ္ေတာ့လည္း
"အေမာ" လုိ႔ မခံယူမိေတာ့ပါဘူး။ "ေဝဒနာအေမာ" အေနနဲ႔
ေျပာရရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကို အျပည့္အဝ
ရရိွခဲ့ၾကတဲ့ တခ်ိဳ႔ေသာလူေတြရဲ႔ မထီမဲ့ျမင္ ဆက္ဆံေရး
ေအာက္မွာ သိမ္ငယ္ေနရတာကလြဲလို႔ "ေဝဒနာအေမာ" ဆုိတာ
မရိွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ "ေဝဒနာအေမာ" ကပဲ
ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ျပန္လည္ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္လုိ႔
ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။
♦♦♦ ျပီးေတာ့ အေပၚကေမးခြန္းေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီ
ဒီစီးရီးတစ္ခုလံုးကို ကိုစီယံကိုယ္တုိင္ ေရးဖြဲ႔ထားေလေတာ့
အဲဒီသီခ်င္း ေရးဖြဲ႔ျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ဖန္တီးရယူမႈအပိုင္း
ကိုလည္း သိခ်င္ပါေသးတယ္။
••• လိုအပ္မႈေတြ၊ မျပည့္စံုမႈေတြမ်ားစြာနဲ႔ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့
ဂီတ Blues ကို အေျခခံျပီး အရြယ္သံုးပါးစလံုး ခံစားႏုိင္မယ္လုိ႔
ယူဆမိတဲ့ Country, Rock , Metal အမ်ိဳးအစားေတြ
ပါဝင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကိဳးစားေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။
ဖန္တီးရယူမႈအပုိင္းမွာေတာ့ မျပည့္စံုႏုိင္ေသးတဲ့ လုိအပ္ခ်က္
ေတြနဲ႔အတူ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အားနည္းခ်က္
မ်ားစြာ ရိွေနဦးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
♦♦♦ ခုျဖစ္ထြန္းတည္ရိွေနတဲ့ ေခတ္ေပၚဂီတေရစီးေၾကာင္းကို
ကိုစီယံ ဘယ္လုိျမင္မိသလဲ။ ကိုစီယံရဲ ႔ထင္ျမင္ခ်က္၊ ယူဆခ်က္
အသီးသီးေပါ့ဗ်ာ။
••• ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေခတ္ေပၚဂီတေရစီးေၾကာင္းဟာ
အရိွန္အဟုန္ျပင္းထန္စြာနဲ႔ စီးဆင္းတုိက္စားေနျပီျဖစ္ေၾ
ကိုေတာ့ ဘယ္လုိမွ ျငင္းဆုိလုိ႔ မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
Copy ဂီတရဲ ႔စီးဆင္းမႈဟာ အားေကာင္းသေလာက္
ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ဂီတရဲ ႔စီးဆင္မႈဟာ အားနည္း၊ ေႏွးေကြး
ေနေသးတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆမိပါတယ္။
♦♦♦ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြရဲ ႔ဂီတခံစားမႈစြမ္းအားနဲ႔
ဂီတအေပၚတိမ္းညြတ္မႈကိုေရာ ကိုစီယံ ဘယ္လုိ
ခံစားရသလဲ၊ တုိးတက္ျမင့္မားလာတဲ့သေဘာ ရိွလား။
ေပၚပင္ျဖစ္ေရးကိုပဲ ဦးတည္ေနသလား၊ အဲဒီ သေဘာေပါ့ေလ။
••• ဒီကေန႔လူငယ္ေတြရဲ ႔ဂီတခံစားမႈစြမ္းအားနဲ႔
ဂီတအေပၚတိမ္းညြတ္မႈဟာ တုိးတက္ျမင့္မားလာတာကို
ေတြ႔ေနရေပမယ့္ ယေန႔ လူငယ္ေတြရဲ ႔(ကြ်န္ေတာ့္အပါအဝင္)
ဂီတဖန္တီးမႈစြမ္းအားဟာ အားနည္းေနေသးတယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ ဂီတကို မွန္ကန္ရုိးသားစြာ ေလ့လာတဲ့
လူငယ္ေတြအမ်ားၾကီး ရိွေနသလုိပဲ။ ေပၚပင္ျဖစ္ေရးကို
ဦးတည္ေနတဲ့ လူငယ္မ်ားလည္း ရိွခ်င္ရိွပါလိမ့္မယ္။
♦♦♦ ကိုစီယံဘဝမွာ ဒီဂီတအႏုပညာနဲ႔ ဆံုဆည္း
က်င္လည္ရပံု အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားကိုလည္း
ျပန္တသျပႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ျပေစလုိတယ္ဗ်ာ။ သိခြင့္
ရမယ္ဆုိရင္ေပါ့ေလ။
••• ပန္းခ်ီနဲ႔ဂီတကို ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက စျပီး
ဝါသနာၾကီးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဂီတကိုပဲ
ေလ့လာလုိက္စားျဖစ္သြားပါတယ္
ေတြမွာ ေနထုိင္ခဲ့စဥ္တုန္းက ဝါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြ
စုျပီး တီးလုိက္၊ ဆုိလုိက္နဲ႔ ဒီဝါသနာပိုးဟာ တျဖည္းျဖည္း
ၾကီးထြားလာေတာ့တာပါပဲ။ ၁၀ တန္းေအာင္ျပီး ရန္ကုန္
ေရာက္လာေတာ့ ယခင္ Aces Band မွ Bass Guitarist
ကိုဇာလ်န္းနဲ႔ သူ႔ရဲ ႔အႏြယ္အပြားေတြဆီကတစ္ဆင့္
စနစ္က်တဲ့ေလ့လာမႈမ်ား ရယူခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြ
ျပန္ဖြင့္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းပရိဝုဏ္အတြင္းမွာ က်င္းပတဲ့
အေဆာင္ညစာစားပြဲ၊ တုိင္းရင္းသားရိုးရာပြဲနဲ႔ ဆရာ
ကန္ေတာ့ပြဲေတြမွာ ပါဝင္တီးခတ္၊ သီဆုိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလုိနဲ႔ ရင္ခုန္သံျခင္းတူညီတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကိုသိန္းေအာင္တင္
(မသိန္း)နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ ႔အကူအညီနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ့္
ပထမစီးရီကို Lynn Studio မွာ Iron Cross Band နဲ႔
၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္အသံသြင္းျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
"ဝါသနာ" တစ္ခုတည္းကို အေျခခံျပီး ဝါသနာတူ
ေရာင္းရင္းမ်ားနဲ႔ ဂီတကို လြတ္လပ္စြာခံုမင္ခံစားခဲ့ရတ
အတိတ္ခရီးစဥ္ဟာ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ျပန္လည္တသလုိ႔
မဆံုးႏုိင္၊ ျပန္ေတြးမိတုိင္း လြမ္းဆြတ္ေနရဆဲပါ။
♦♦♦ ေခတ္ေပၚ ႏုိင္ငံတကာသီခ်င္းေတြနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔
ကိုစီယံ ဘယ္လုိျမင္မိသလဲ။ ကိုစီယံရဲ ႔ကိုယ္ပုိင္ခံစားမႈေပါ့ေလ။
တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခံစားနားေထာင္ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တာခ်င္း
မတူၾကေလေတာ့ ကိုစီယံအျမင္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
••• "ေခတ္ေပၚႏုိင္ငံတကာသီခ်င္း"
ဂီတအႏုပညာေက်ာင္း မရိွေသးတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္
အဓိကအားထားရာ၊ ပညာယူရာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္တယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းေတြေၾကာင့္ပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာရိွတဲ့
ေခတ္ေပၚဂီတဟာ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ကို ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္ဖုိ႔ရန္
တာစူေနျပီလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ထင္ျမင္မိပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးရဲ ႔
ခံစားႏွစ္သက္တာခ်င္း မတူညီရျခင္းဟာ တစ္ဦးစီရဲ ႔
ဂီတေလ့လာမႈ အတုိင္းအတာနက္ရိႈင္းမႈအေပၚ မူတည္လိမ့္မယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ လူတုိင္းရဲ ႔အၾကိဳက္ခ်င္း မတူညီေအာင္
ဖန္ဆင္းတတ္တဲ့ ဘုရားသခင္ဟာလည္း အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးစရာ
ေကာင္းလွပါတယ္။
♦♦♦ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ ႔ဘဝမွာ ဘဝလြတ္လပ္မႈရဖုိ႔အတြက္
ဂီတအႏုပညာက စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္တယ္လုိ႔ ကိုစီယံ ျမင္မိသလား။
အဲဒီဒႆနပိုင္းကို ကုိစီယံ လက္ခံထားသေလာက္ ရွင္းေျပေစ
လုိတယ္ဗ်ာ။
••• လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႔ဘဝမွာ ဘဝလြတ္လပ္မႈရဖုိ႔အတြက္
ဂီတအႏုပညာဟာ တခ်ိဳ႔တစ္ဝက္ကိုေတာ့ စြမ္းေဆာင္ေပး
ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ "လြတ္လပ္မႈ" ဟာ
အဲဒီလူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႔ ဂီတအႏုပညာခံစားတတ္မႈအေပၚ
မူတည္လိမ့္မယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ အဲဒီလြတ္လပ္မႈရဲ ႔
အေကာင္းအဆုိးဟာ ဂီတအႏုပညာကို စည္းစနစ္က်စြာ
ခံစားတတ္တဲ့လူနဲ႔ ဂီတအႏုပညာကို အမွီျပဳအေပ်ာ္ၾကဴးတဲ့
လူအေပၚမွာ ေျပာင္းလဲ၊ ျဖစ္တည္၊ ကြဲျပားမႈေတြ ရိွလိမ့္မယ္လုိ႔
ထင္ျမင္မိပါတယ္။
♦♦♦ ကိုစီယံ ကဗ်ာေရးလား။ ကဗ်ာန႔ဲပတ္သတ္လုိ႔
ကိုစီယံရဲ ႔ယံုၾကည္မႈ၊ ခံစားမႈနဲ႔ အလွတရားရွာေဖြမႈ
စတာေတြရဲ ႔အျမင္ကို သိခ်င္ပါတယ္။
••• အလွတရားရွာေဖြမႈအတြက္ ကဗ်ာ၊ဂီတနဲ႔ပန္းခ်ီတုိ႔ဟာ
ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ကဗ်ာရယ္
လုိ႔သတ္မွတ္ျပီး magazine တုိက္ေတြကို မပို႔ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္
စိတ္ကူးပံုရိပ္ေတြကို ကဗ်ာအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္သရုပ္ေဖာ္
ေရးဖြဲ႔ချ့ပါတယ္။ "ကဗ်ာ" ကို လက္လွမ္းမီသေလာက္
ေလးေလးနက္နက္ ေလ့လာခံစားဖတ္ရႈေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။
♦♦♦ ေနာက္ဆံုး ေမးခ်င္တာကေတာ့ ကိုစီယံရဲ႔
ဘဝရည္မွန္းခ်က္၊ ရိွလား မရိွဘူးလား။ အဲဒါကို
အလုပ္တစ္ခုလုိ႔ သေဘာထားလား။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔
ဘဝေနထုိင္မႈမွာ အဲဒါလုိသလား မလုိဘူးလား။ ကိုစီယံရဲ ႔
ဘဝခံယူခ်က္ ဒႆနေပါ့ဗ်ာ။ ေျပာျပႏုိင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
••• လူတုိ္င္းမွာ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ အသီးသီးရိွၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္တုိင္းဟာ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့အတုိင္း
ျဖစ္မလာတတ္သလုိ ရည္မွန္းမထားေပမယ့္ ျဖစ္တည္လာတာ
ေတြလည္း ရိွေနတတ္တာကိုလည္း အားလံုးသိမွာပါ။
ကုိယ္ရည္မွန္းထားသလို ျဖစ္မလာေပမယ့္ လက္ေလွ်ာ့
အရံႈးမေပးဘဲ ကိုယ့္ဖက္က မဆုတ္မနစ္ ၾကိဳးစားေနသင့္တယ္လုိ႔
ယူဆမိပါတယ္။ ျဖစ္တည္လာတဲ့ အေျခအေနအေပၚ ေက်နပ္
ေရာင့္ရဲတတ္ရင္ ေလာကၾကီးမွာ ေနထုိင္အသက္ရွင္ရတာ...။
ေလျပည္ညင္း
သရဖူ Magazine
1995
စာအုပ္ပို႔ေပးသူ - Winkoko Aung
Photo Cd# http://
BLACKCHAW's
စီယံသီခ်င္းေတြ 👇👇👇
https://m.facebook.com/
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။