ဂ်ပန္တို႔ရဲ့ Total Quality Management
-------------------------- ------------------------
၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေက်ာ္ တစ္၀ိုက္ေလာက္မွာ ကေနဒါ IBM Canada Limited က လိုအပ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို မွာယူဖို႕ ဂ်ပန္ Supplier ကုမၸဏီအသစ္တစ္ခုနဲ႕ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ စာခ်ဳပ္မွာ ဂ်ပန္ကုမၸဏီက ထုတ္လုပ္ေပးသြင္းတဲ့ပစၥည္းရ ဲ႕ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ Defect ကို IBM က 1.5 % ထိ လက္ခံမယ္လို႕ သေဘာတူခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ကိုေရႊဂ်ပန္မ်ားက ေကာင္းေကာင္းနားမလည္ေပမယ့္လည္း
အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႕ ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ပစၥည္းေတြထုတ္လုပ္ၿပီး
ပို႕လာတဲ့အခါမွာ မွာတဲ့ပစၥည္းေတြအျပင္ 1.5% ကို ပလတ္စတစ္အိတ္နဲ႕
သပ္သပ္ထုပ္ၿပီး ကေနဒါကို ပို႕ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး
စာတစ္ေၾကာင္းေရးသားေပးလိုက္ ရွာပါတယ္။ အဲဒီစာကေတာ့ -
" We don't know why you want 1.5 percent defect parts, but for your convenience we have packaged them separately.”
အဲဒီ သပ္သပ္ထုပ္ေပးလိုက္တဲ့ 1.5% ကလည္း အပ်က္ေတြမဟုတ္ဘူး။ ပစၥည္းအေကာင္းေတြခ်ည္းပါပဲ။
ဂ်ပန္ေတြအေနနဲ႕ ၁၉၈၀-၉၀ ေလာက္ကတည္းက Total Quality Management (TQM) ကို ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုင္နင္းသြားခဲ့ၾကၿပီျဖစ္ေ ၾကာင္း
တကယ့္ျဖစ္ရပ္တစ္ခုပါ။ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ Defect ဆိုတာကို ဂ်ပန္ေတြ
နားမလည္ၾကေတာ့ပါဘူး။ စင္းလုံးေခ်ာ 100% အရည္အေသြးျပည့္မီမႈသာလွ်င္
အ႐ိုးစဲြသြားၾကပါၿပီ။
ဂ်ပန္ေတြအေနနဲ႕ ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီးအၿပီးမွာ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ျပာပုံဘ၀ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႕ ဂ်ပန္မ်ားဟာ စစ္ကို လုံး၀ေမ့ထားလိုက္ၿပီး စီးပြားေရး၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရးဖက္ကိုသာ အာ႐ုံစူးစိုက္လိုက္ၾကပါတယ္။ စစ္လက္နက္ထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြကလည္း လူသုံးကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္ေရးကိုပဲ လုပ္ၾကပါေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ အစပိုင္းမွာ ဂ်ပန္ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားဟာ အတုအပပစၥည္းေတြ၊ ေစ်းေပါၿပီး အသုံးလည္းမခံဘူးလို႕ နာမည္ပ်က္ခဲ့ပါေသးတယ္။
၁၉၄၀ ေက်ာ္ ၅၀ ေလာက္မွာေတာ့ ကမာၻမွာ Quality Control ကို စတင္တီထြင္ခဲ့တဲ့ အေမရိကန္က Deming, Juran စတဲ့ဂုရုႀကီးေတြကို ဂ်ပန္ဖိတ္ေခၚၿပီး Quality အေၾကာင္း သင္တန္းေပးေစခဲ့ပါတယ္။
Deming က ဂ်ပန္မ်ားကို သင္တန္းေပးၿပီးတာနဲ႕ ဂ်ပန္ဟာ ေနာက္ ၅ႏွစ္အတြင္း Quality Control အဆင့္ျမင့္ႏိုင္ငံၾကီး တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ေဟာကိန္းထုတ္လိုက္ပါတယ္။
သူေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့တဲ့အတိုင္ း ဂ်ပန္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႕ ကမာၻမွာ ထိပ္တန္းအဆင့္အျမင့္ဆုံး ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ဆက္တိုက္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္။ ၁၉၈၀-၉၀ ေလာက္မွာေတာ့ TQM ကို တဆင့္တက္လို႕ အခ်မ္းသာဆုံးႏိုင္ငံဘ၀ကိုေရ ာက္ရွိသြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ အခ်မ္းသာဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္ရျခ င္းအေၾကာင္းရင္းမွာ TQM ကအဓိကပါပဲ။
TQM မွာ ၀န္ထမ္း၊ လုပ္သားမ်ား အေယာက္စီတိုင္းရဲ႕ အာ႐ုံစူးစိုက္မႈ၊ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ၊ လုံ႕လ၀ီရိယ၊ စည္းစနစ္က်နမႈ၊ ညီညြတ္မႈ၊ အသင္းစိတ္ဓာတ္ရွိမႈ၊ Customer ကိုအေလးထားမႈ၊ ကိုယ့္အဖဲြ႕အစည္းကို အစဥ္ တိုးတက္ျမွင့္တင္ခ်င္တဲ့စိတ ္ဓာတ္ရွိမႈ၊
လုပ္ငန္းနည္းစနစ္ေခတ္မွီမႈ တို႕ဟာ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ေတြမို႕ ဂ်ပန္ေတြမွာ
ဒီစိတ္ဓာတ္၊ အမူအက်င့္ေတြရွိၿပီးသား ဆိုတာ ေျပာစရာေတာင္
လိုမယ္မထင္ေတာ့ပါဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထက္ သယံဇာတ မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္သာလြန္ပါတယ္ ။ စိတ္ဓာတ္၊ ခံယူခ်က္၊ လုံ႕လ၀ီရိယ၊ ညီညြတ္မႈတို႕ကိုသာ အတုယူရမွာပါ။
စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ဆင္းရဲတြင္း ျပာပုံေအာက္က တိုးထြက္စ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အတုယူစရာ TQM နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ တစြန္းတစပါ။
(*Data ကဲြလဲြမႈမ်ား ရွိပါက ျပင္ဆင္ေပးပါရန္)
ေဒါက္တာ KyawHlaingWin
--------------------------
၁၉၈၀ ခုႏွစ္ေက်ာ္ တစ္၀ိုက္ေလာက္မွာ ကေနဒါ IBM Canada Limited က လိုအပ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို မွာယူဖို႕ ဂ်ပန္ Supplier ကုမၸဏီအသစ္တစ္ခုနဲ႕ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ စာခ်ဳပ္မွာ ဂ်ပန္ကုမၸဏီက ထုတ္လုပ္ေပးသြင္းတဲ့ပစၥည္းရ
" We don't know why you want 1.5 percent defect parts, but for your convenience we have packaged them separately.”
အဲဒီ သပ္သပ္ထုပ္ေပးလိုက္တဲ့ 1.5% ကလည္း အပ်က္ေတြမဟုတ္ဘူး။ ပစၥည္းအေကာင္းေတြခ်ည္းပါပဲ။
ဂ်ပန္ေတြအေနနဲ႕ ၁၉၈၀-၉၀ ေလာက္ကတည္းက Total Quality Management (TQM) ကို ေကာင္းမြန္စြာ ႏိုင္နင္းသြားခဲ့ၾကၿပီျဖစ္ေ
ဂ်ပန္ေတြအေနနဲ႕ ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီးအၿပီးမွာ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ျပာပုံဘ၀ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႕ ဂ်ပန္မ်ားဟာ စစ္ကို လုံး၀ေမ့ထားလိုက္ၿပီး စီးပြားေရး၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရးဖက္ကိုသာ အာ႐ုံစူးစိုက္လိုက္ၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အစပိုင္းမွာ ဂ်ပန္ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမ်ားဟာ အတုအပပစၥည္းေတြ၊ ေစ်းေပါၿပီး အသုံးလည္းမခံဘူးလို႕ နာမည္ပ်က္ခဲ့ပါေသးတယ္။
၁၉၄၀ ေက်ာ္ ၅၀ ေလာက္မွာေတာ့ ကမာၻမွာ Quality Control ကို စတင္တီထြင္ခဲ့တဲ့ အေမရိကန္က Deming, Juran စတဲ့ဂုရုႀကီးေတြကို ဂ်ပန္ဖိတ္ေခၚၿပီး Quality အေၾကာင္း သင္တန္းေပးေစခဲ့ပါတယ္။
Deming က ဂ်ပန္မ်ားကို သင္တန္းေပးၿပီးတာနဲ႕ ဂ်ပန္ဟာ ေနာက္ ၅ႏွစ္အတြင္း Quality Control အဆင့္ျမင့္ႏိုင္ငံၾကီး တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ေဟာကိန္းထုတ္လိုက္ပါတယ္။
သူေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့တဲ့အတိုင္
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ အခ်မ္းသာဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္ရျခ
TQM မွာ ၀န္ထမ္း၊ လုပ္သားမ်ား အေယာက္စီတိုင္းရဲ႕ အာ႐ုံစူးစိုက္မႈ၊ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ၊ လုံ႕လ၀ီရိယ၊ စည္းစနစ္က်နမႈ၊ ညီညြတ္မႈ၊ အသင္းစိတ္ဓာတ္ရွိမႈ၊ Customer ကိုအေလးထားမႈ၊ ကိုယ့္အဖဲြ႕အစည္းကို အစဥ္ တိုးတက္ျမွင့္တင္ခ်င္တဲ့စိတ
ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထက္ သယံဇာတ မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္သာလြန္ပါတယ္
စနစ္ဆိုးေၾကာင့္ ဆင္းရဲတြင္း ျပာပုံေအာက္က တိုးထြက္စ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အတုယူစရာ TQM နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ တစြန္းတစပါ။
(*Data ကဲြလဲြမႈမ်ား ရွိပါက ျပင္ဆင္ေပးပါရန္)
ေဒါက္တာ KyawHlaingWin
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။