ေအာ္တိုဂီယာအေၾကာင္း
********************
ကီလို 100 ေက်ာ္ေနရင္ အ႐ွိန္ကိုO/D
နဲ႔ေလ်ွာ့ပါ ကီလို60/ 70 ဆိုရင္ အ႐ွိန္ကို2နဲ႔ေလွ်ာ့ပါ Lကေတာ့ဝိတ္နဲ႔အျမင့္တတ္ရင္သံုးပါ...
[ " ကီလို-၁၀၀-ေအးေဆးပါ------ဒါ ေပမယ့္--၁-စကၠန္႔မွာ-၈၈--ေပ --သြားေနတာေတာ့-သင္သိပါ-" ]
၁-စကၠန္႔မွာ-၈၈-ေပ-သြားေနတာ ကိုအခ်ိန္မီထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ မွ-ကားတစ္စီးဟာ-ေဘးကင္းစြာရ ပ္တန္႔သြားမွာပါ-
ကားရဲ႕လားရာအမွန္ကုိ-လက္ကုိ င္ေဂြကုိ-ထိန္းခ်ဳပ္လို႔တစ္ မ်ိဳး--ကားျမန္ႏႈန္းကုိ-ဂီယ ာ-ဘရိတ္-မ်ားနဲ႔စနစ္တက်လည္း ထိန္းခ်ဳပ္တတ္ရပါေသးတယ္-
အဓိက-ေျပာျပခ်င္တာကေတာ့-ခုေ ခတ္ေပၚလူစီး-ကားအားလံုးနီးပ ါးမွာ-AT/ CVT-စနစ္မ်ားနဲ႔လာတဲ့-ေအာ္တု ိဂီယာ-ျဖစ္လုိ႔သြားပါၿပီ-
--ယခင္ေမာ္ဒယ္မ်ားမွာ-ပါေနက ်--ဂီယာဘုတံၾကီးေဘးနားက--အသ ီးေလးျဖစ္တဲ့--OverDrive- On/ Off--ဆုိတဲ့ဖန္ရွင္ေလးကို--
အရွိန္-90/ 100km--ေလာက္နဲ႔ေမာင္းေနရင္း --လမ္းရဲ႕-curve--ေတြ-band ---ေတြကိုေရာက္လာတဲ့အခါ--ဘရ ိတ္ကိုအရင္မဖမ္းပဲ--
-O/ D --On-Off--ဖန္ရွင္ဘုေလးကုိ-ဖြင့ ္လိုက္ပိတ္လိုက္ကစားၿပီးေမာ င္းတတ္ဘို႔-ကိုလည္းလက္ေတြ႔ေ ျပာျပလိုက္ပါတယ္--
-P-နဲ႔-R--ကိုထုိးဘို႔ႏွိပ္ လိုက္ရတဲ့ဘုအၾကီးမဟုတ္ပါ--- ဒါနဲ႔မမွားပါနဲ႔--
အဆိုးဆံုးက-ဒီဘုေလးအလုပ္လုပ ္ပံုကိုဘာမွန္းမသိ-ညာမွန္းမ သိပဲ--ကုိင္လို႔ေကာင္း-ၾကည့ ္လို႔ေကာင္းေအာင္--အလွအပအစြ ပ္ေတြစြပ္လိုက္တာဟာလည္း-
စနစ္တက်ေမာင္းဘို႔ကုိသင္ေပး လို႔မရေတာ့ပါဘူး--တတ္ႏိုင္ရ င္လက္ကိုင္ဂီယာတံကုိဘာမွမစြ ပ္ပါနဲ႔--ဟုတ္တယ္ဟုတ္-
ဒီ-ဘုေလး-အဖြင့္အပိတ္ကို--က ီလိုမနဲမမ်ားအရွိန္ေလာက္ေရာ က္မွ-စမ္းၾကည့္ရင္-
သူ႔ရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုကသိသာစြာ ေတြ႔ရပါတယ္--ျမိဳ႔ထဲေႏွးေႏွ းေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေတာ့--ထူးျခားတာေတြ႔ရမွာမဟု တ္ပါ---
ဟိုက္ေ၀းလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ- -ကီလုိ-မနဲမမ်ားနဲ႔----၉၀-၁ ၀၀-ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေမာင္းေန ရင္း--ေစာေစာကေျပာျပတဲ့-ဂီယ ာတံလက္ကိုင္ၾကီးေအာက္နားက-
ေဘးဘက္မွာရွိတဲ့-ဒီဘုသီးေလး ကုိႏွိပ္လိုက္ရင္--ဒိုင္ခြက ္ထဲမွာ--O/ D --On-Off --ဆိုတဲ့လိေမၼာ္ေရာင္-မီးေလးလင္းလာပါလိ မ့္မယ္-
-ဒီအခ်ိန္မွာ--ဒီဖန္ရွင္ကစတ င္အလုပ္လုပ္ပါၿပီ--
-ကားရဲ႕တက္လာတဲ့-Speed--ကုိ -ကြန္ထရိုးေလးလုပ္လိုက္ပါၿပ ီ--ကား--အရွိန္ႏႈန္းျမန္လာမ ႈကို-သတိေပးခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုက္ပ ါၿပီ-
ဂီယာေဘာက္ေခၚတဲ့ထရန္စမစ္ရွင ္းအားကိုးနဲ႔အရွိန္အမ်ိဳးမ် ိဳးေျပာင္းကာေမာင္းေနတဲ့-ကာ း-အျမန္ႏႈန္းဟာ-ရုတ္တရက္--- စည္း--ကနဲျဖစ္သြားပါၿပီ-
-လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပါ့ရႊတ္ရႊတ ္ၾကီး-နဲ႔ေျပးခ်င္တုိင္းေျပ းမေနေတာ့ပါဘူး--
-ဒီေတာ့--Over Drive --မျဖစ္ေအာင္ထိန္းထားေပးတဲ့ သေဘာလည္းသက္ေရာက္သြားပါတယ္- -ဒီအခ်ိန္မွာဘရိတ္ကိုလိုအပ္ လို႔ေမွးမယ္-နင္းမယ္ဆုိပါေတ ာ့-
အင္ဂ်င္ကြန္ထရိုးတစ္ခုက-လို အပ္သလိုပံ့ပိုးထားလို႔--ဘရိ တ္အတြက္လည္းအေထာက္အကူျပဳပါတ ယ္--
အျမဲတန္း-ဒီဘုေလးကို-ႏွိပ္ထ ားၿပီးေမာင္းရင္လည္းရပါတယ္- ---ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ-လိေမၼာ္ေ ရာင္မီးေလးလင္းလာတာကိုျမင္ရ ပါမယ္---
ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့-ဟိုက္ေ၀ းလမ္းကိုတက္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ ႔အျပီးႏိွပ္ေမာင္းတယ္လို႔သိ ရပါတယ္--သူ႔အဓိပါယ္အရလည္း-- အိုဗါဒရိုက္--မျဖစ္ေအာင္လုပ ္ထားေပးတယ္ဆိုပါတယ္-
သူတုိ႔ကေတာ့-ဆီေလးနဲနဲပိုစာ းတာကုိဂရုစိုက္ဘို႔မလိုဘူးေ လ--ဒီမွာက--ဒါမ်ိဳးကုိလုပ္ဘ ို႔အသာထား--ဆီစားသက္သာေအာင္ -ဘာဂီယာျဖစ္ျဖစ္-
ဖရီးရိုက္ေနတာကုိေတြ႔ေနရပါတ ယ္----ဂီယာကြန္ထရိုးမပါပဲလြ တ္လြတ္လပ္လပ္ၾကီးသြားေနတဲ့က ားဟာအလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္- -
ကားရပ္ဘို႔အတြက္-ဘရိတ္တစ္ခု ထဲပဲအားကုိးျပဳရေတာ့မယ္--ဒါ ဟာမေကာင္းပါဘူး--
အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိုးနဲ႔သံု းၿပီးကားကိုအရွိန္နဲ႔ေမာင္း ေနတဲ့အခါ-
-စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ေမာင္း ေနတာကိုသိရမယ္---ဒါေပမယ့္-- ဆီေတာ့နဲနဲပိုစားပါမယ္----
လမ္းေကြ႔ေတြ-အေစာင္းေတြေရာက ္တဲ့အခါ--မွာ--ရုတ္တရက္--အရ ွိန္မ်ားသြားတာကုိမခံရပါ--O verDrive--ျဖစ္လာမွာကိုတားဆ ီးေပးထားတာပါ--
နင္းလိုက္ရင္လည္း--စည္းစည္း လံုးလံုးနဲ႔ကားကေျပးမယ္-လီဗ ါကိုလႊတ္လိုက္ရင္လည္း--ကားက --ဂီယာေအာက္တစ္ခ်က္ကိုဆင္းသ ြားသလုိ--ျငိမ့္ကနဲ-
ကြန္ထရိုးအငယ္စားေလး-တစ္ခု၀ င္သြားကာ-ထိန္းလို႔သိမ္းလုိ ႔ေကာင္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ--ဘရိတ္အာ းကိုးနဲ႔ထင္တုိင္းမေမာင္းရပ ါဘူး--
ကိုယ္ေမာင္းႏိုင္တဲ့အေျခအေန -လမ္းအေျခအေနမ်ားကိုတြက္ဆကာ --ကိုယ္ႏိုင္တဲ့ကြန္ထရိုးနဲ ႔ကားကိုေမာင္းရပါတယ္ခင္ဗ်ာ- -
[ ဂီယာတံလက္ကိုင္ဘုေပၚလက္ကေလး တင္--ေအာ္တုိဂီယာလို႔-သေဘာမ ထားပဲ--ဒီ-ဘုသီးေလးကို-လိုအ ပ္တဲ့အခါ-ဖြင့္လုိက္ပိတ္လို က္နဲ႔ေမာင္းတတ္ရင္ေတာ့-
အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ-]
-ကားေမာင္းရင္းအပ်င္းလည္းေျ ပတာကုိေတြ႔ရမွာပါ--လုပ္စရာအ လုပ္တစ္ခုကိုလည္းအျမဲလုပ္ၿပ ီးသားျဖစ္ေနေတာ့--အိပ္ငိုက္ လာတဲ့-စိတ္လည္း-
မရွိေတာ့ဘူးေပါ့--
ေမာင္းခ်င္သလိုေမာင္း--ေကြ႔ ေတြ-အေစာင္းေတြေတြ႔တာနဲ႔ဘရိ တ္ကိုရုတ္တရက္ဖမ္းရင္--ဗဟို ခြါအားတုိ႔--အီနားရွားတုိ႔ဆ ုိတဲ့သေဘာနဲ႔ကားကေမွာက္တတ္ပ ါတယ္-
လမ္းေၾကာင္းလြဲထြက္တတ္ပါတယ္ ----
ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕-ဘရိတ္ဆိုတာ- --****ဘီး-၄-ဘီးကိုသာရပ္တန္ ႔ေစတဲ့ကိရိယာပါ--****
***ကားတစ္စီးလံုးကိုရပ္တန္႔ ေစတဲ့--အရာ--မဟုတ္ပါ--ဆိုတာ ကိုလည္း--သိသူအလြန္နည္းၿပီး --ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ေမာင္းေနၾ ကသူမ်ားေနလို႔ပါ--
ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့--အိုဗာဒရ ိုက္ကြန္ထရိုးဘုအေသးေလးက--ေ နာက္ေပၚဇစ္-ဇက္-ဂီယာတံနဲ႔လာ တဲ့-ကားအခ်ိဳ႔မွာေတာ့သီးျခာ းပါမလာေတာ့ပါဘူး--
(3- AT--ပဲရွိတဲ့မီနီထရပ္ေခြးဘီ လူးအုပ္စုကားမ်ားမွာမပါပါ-)
ဇစ္-ဇက္-ဂီယာတံနဲ႔လာတဲ့-ဒီက ားမ်ိဳးမွာေတာ့---D-နဲ႔-ကပ္ လ်က္ေနရာမွာ--S--ဆုိၿပီးေရး ထားပါတယ္--အရွိန္မ်ားလာရင္- -ေစာေစာကေျပာထားတဲ့-ဘုသီးေလ းကိုႏွိပ္သကဲ့သို႔---သေဘာထာ းၿပီး-
ဂီယာတံကုိ-D--ေနရာမွ--S--ေန ရာကုိ-ရဲရဲတင္းတင္းေျပာင္းလ ိုက္ပါ---ကားအရွိန္က-စနစ္တက ်ေလ်ာ့က်သြားတာကုိေတြ႔ရပါမယ ္--ရိုးရိုး-AT-ဂီယာတံက-2-က ုိေျပာင္းလိုက္သလိုပါပဲ-
ဒါလည္း--အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိ ုးပါပဲ--မိမိထိန္းသိမ္းႏိုင ္တဲ့အရွိန္ကိုျပန္ရေတာ့မွ-D -ကုိျပန္ထားလိုက္ပါ--ေျမျပန ္႔လုိခရီးေ၀းသြားရင္-
ဒီေလာက္ေတာ့-ကြန္ထရိုးအသီးသ ီးလုပ္ႏိုင္ရပါမယ္---က်န္တဲ ့-ဂီယာ-ေနရာျပ-2-တို႔--L--တ ို႔အေၾကာင္းကေတာ့--သာမာန္ေမ ာင္းမယ့္သူမ်ားအတြက္-ေနျပည္ ေတာ္လိုေျမျပန္႔လမ္းအတြက္-
သံုးစရာမလိုပါ---ေတာင္ေပၚ/ ေျမျပန္႔-တက္လိုက္ဆင္းလိုက္လ ုပ္တဲ့အခါမွသံုးရမွာမို႔-ခု ေတာ့ရွင္းမျပေသးပါဘူး--ခုေျ ပာေနတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔မဆိုင္လ ို႔ပါ-
ခုလိုအခါမ်ိဳးခရီးသြားရာသီေ ရာက္လာတာနဲ႔အမွ်-အျမန္လမ္းအ သီးသီးမွာ-ကားမ်ိဳးစံု-က-မိ ုင္နာ-ေရာ-ေမဂ်ာေရာ-အက္ဆီးဒ င့္ခဏ-ခဏျဖစ္ေနၾကတာကိုလည္း-
ေတြ႔ေန-ျမင္ေနရေတာ့-ေျဖေဖ်ာ က္ဘို႔လည္းမလြယ္-မ်က္စိထဲတ၀ ဲ၀ဲလည္လည္-ျမင္ရအားၾကီးလုိ႔ --မ်က္စိေနာက္-နားျငီးေအာင္ သတိေပးစကားေျပာၾကားေနရတာပါ-
ထပ္မံၿပီး-ခု-ဆက္တုိက္ေရာက္ ရွိလာတဲ့ေခတ္မီကားမ်ားအေၾကာ င္းထဲက--ေခတ္မီကိရိယာကြန္ထရ ိုးမ်ားအေၾကာင္းလည္းေျပာျပခ ်င္ပါတယ္-
ဘရိတ္စနစ္မ်ားကလည္း--ABS--ဆ ုိတဲ့--Anti Locked Braking System---မ်ားပါလာၾကပါတယ္-- --
ဘရိတ္စနစ္ကိုစေျပာပါ့မယ္--- -ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္တဲ့ပံုစံကို -ဘီးကုိ-ေလာ့ခ်လိုက္တယ္ေပါ့ --ဘရိတ္ကို-လႊတ္လိုက္တယ္ဆို ပါေတာ့--ေလာ့မခ်လိုက္ေတာ့ဘူ းေပါ့-
ကဲ--အန္တီေလာ့ဘရိတ္စနစ္ဆုိတ ာ-ဘာကိုလဲဆုိေတာ့--ဘရိတ္ကုိ ရုတ္တရက္-ေလာ့ခ်လိုက္တာကေန- ခဏျပန္လႊတ္---ၿပီးမွ-တစ္ဘီး ခ်င္းစီကုိ-
လည္ပတ္ႏႈန္းျမန္အရ--ဖိအားကု ိစနစ္တက်တြက္ခ်က္လႊတ္ေပးလို ႔-ဘရိတ္အမိညင္သာသြားပါတယ္-အ င္မတန္ျမန္တဲ့အခ်ိန္ေလးအတြင ္းမွာ-ကြန္ျပဴတာအာရံုခံ
စနစ္မ်ားက-ဘရိတ္ဘူစတာ-ကိရိယ ာကတစ္ဆင့့္-ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစ ီရဲ႕-ဟိုက္ဒေရာလစ္ပိုက္-အသီ းသီးကုိသက္ဆုိင္ရာရွိသင့္တဲ ့ဖိအားအလိုက္တြက္ခ်က္လႊတ္လိ ုက္ပါၿပီ-
ကားတစ္စီးတည့္တည့္မတ္မတ္သြာ းေနတဲ့ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအတြင္းမွ ာသာ-ဘီး-ေလးဘီးကအညီအမွ်လည္ေ ပးပါတယ္--ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ- ဘီး-၄-ဘီးရဲ႕-ဘရိတ္ကုိေတာ့-
အညီအမွ်ဖမ္းေပးပါလိမ့္မယ္-- ဒီအေျခအေနနဲ႔-ဒက္စေတာ့-ဆုိတ ဲ့-တစ္ခ်က္ေကာင္းအျမန္ဖမ္းခ ဲ့ရင္-ယခင္ကားေဟာင္းမ်ားအတြ က္စနစ္ေဟာင္းနဲ႔ဆုိပါက-
ကြ်ိ-အိ-အိ-ဗ်ိ---ဆိုတဲ့--လ မ္းနဲ႔တာယာပြတ္သံက်ိမ္းေသထြ က္မွာပါ---
လမ္းမွာလည္းျမင္မေကာင္း--ေအ ာင္--တာယာပြတ္သြားတဲ့လမ္းေၾ ကာင္းဟာလည္း-ေျမြလိမ္-ေျမြေ ကာက္-သဏၱန္က်န္ခဲ့မွာပါ--
ကားရပ္သြားေပမယ့္-အိေျႏၵပ်က ္ပါတယ္----ဘရိတ္မိၿပီးခ်ိန္ -တာယာအားလံုးရပ္ၿပီးခ်ိန္ေရ ာက္မွ-ဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲလိုက္တဲ ့-အရွိန္နဲ႔-ေရွ႔က -Object-တစ္ခုခုကို
သြားတုိက္ပါလိမ့္မယ္---ဒီအခ ်ိန္မွာကားဟာ-ဘီးတတ္ထားတယ္ဆ ုိေသာျငားလည္း--ဘီးေတြအားလံ ုးရပ္လ်က္အေနထားနဲ႔ျဖစ္ကုန္ လို႔-
-အရာ၀တၱဳတံုးၾကီးတစ္ခုလိုျဖ စ္သြားၿပီး--အီနားရွားသေဘာန ဲ႔ေရြ႔ျမဲေရြ႔ေနလိုတဲ့သေဘာရ ွိေနလို႔----လမ္းနဲ႔-ဘီးရပ္ လ်က္အေနထားတုိ႔ရဲ႕-ပြတ္မႈအေ နထားျဖစ္စဥ္မ်ားအရ-
တစ္နည္းအားျဖင့္--ဘရိတ္ဖမ္း လိုက္ေတာ့မွ-လမ္းေဘးကိုထိုး က်သြားတာတုိ႔--ေရွ႔ကားကိုလြ ဲသြားေပမယ့္--ေဘးကေက်ာ္တက္လ ာတဲ့ကားနဲ႔-ေတြ႔သြားၾကတာတို ႔
ျဖစ္ၾကရပါတယ္--တစ္နည္းအားျဖ င့္-ဘရိတ္အမိၾကမ္းခဲ့လို႔-- ဒရြတ္ဆြဲသြားတဲ့ျပသနာဆိုးက် ိဳးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ--ဘီးမလည္ေတ ာ့-ကားရဲ႕လားရာကုိကြန္ထရိုး မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး-
ကြန္ထရိုးမလုပ္ႏိုင္တဲ့သေဘာ တရားမ်ားကုိေျပာျပရရင္--ရွင ္းေလရႈပ္ေလေတာ့နဲနဲျဖစ္ပါမယ ္-ခုေျပာမယ့္သေဘာတရားမ်ားကိ ု-ဂရုတစ္စိုက္-ေတာ့ရွိလိုက္ ပါ-
ကားမ်ားမွာရွိတဲ့တာယာပန္းအာ းလံုးဟာတစ္ေျပးတည္းအထူအပါး- ပံုစံဒီဇိုင္းမရွိႏိုင္ပါ--
ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစီရဲ႕ထိေတြ႔ေ နတဲ့-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္-အႏုအၾ ကမ္းလည္း--မတူႏိုင္ပါ--
ဒီေတာ့-ပြတ္မႈသေဘာတရားအရ-
-တာယာမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္းနဲ႔-လ မ္းမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း---ထိေတ ြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး---
-တာယာႏုနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ ၾကမ္း-ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး-
တာယာႏုနဲ႔လမ္းေခ်ာေခ်ာက-ထိေ တြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး-
တာယာၾကမ္းနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပ င္ႏုႏုထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး-- -ဆုိတဲ့အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးအ လိုက္-ဘီးတဘီးခ်င္းစီရဲ႔ဘရိ တ္မိပံုမတူႏိုင္ပါ--
ဒါေၾကာင့္လမ္းမွာ--ဘရိတ္ဒရြ တ္ဆြဲေၾကာင္းမ်ားက--ရထားသံလ မ္းလိုမ်ဥ္းျပိဳင္အေနအထားဘယ ္ေတာ့မွမရွိႏိုင္ေတာ့ပဲ--ေျ မြလိမ္ေျမြေကာက္သဏၱန္က်န္ခဲ ့တာေပါ့ဗ်ာ-
ယခင္ကားမ်ားက--ပါစကယ္ရဲ႕-ဖိ အားဆပြားနိယာမကိုအေျခခံထားတ ဲ့-ဟုိက္ဒေရာလစ္ဘရိတ္ပါ--ေက ာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္-ဘရိတ္က ိုမိသထက္မိေအာင္-
ပတ္၀န္းက်င္ေလထုအက္တေမာစဖီး ယားကုိထပ္မံေစခို္င္းဘို႔-- ဒူရိုဆာဗိုဘရိတ္ဆိုတဲ့စနစ္က ိုလည္းထြင္ခဲ့ၾကျပန္တယ္---ဆ ာဗိုဆိုတဲ့အတိုေကာက္ေခၚတဲ့စ နစ္ကို
မွတ္မိၾကမွာပါ--နာမည္ၾကီး-- တိုယိုတာဟိုင္းလပ္--ဒိုင္နာ တုိ႔ဆိုတာ--ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ ေမာင္းလာၾကတဲ့လိုင္းကားမ်ား ပါ---
ဒါေပမယ့္သူတုိ႔ကားမ်ားမွာဘရ ိတ္ဒရြတ္ဆြဲသြားတယ္ပဲထား--ေ ဘ့စစ္အေျခခံဆိုတဲ့ကားေမာင္း တဲ့နည္းပညာကိုညက္ညက္ေညာေညာေ နာေက်ေနတဲ့-
ကားေမာင္းသူမ်ားဆုိေတာ့---ဘ ရိတ္ကိုဒီအတုိင္းမဖမ္း--တစ္ ဆင့္နိမ့္-ဂီယာေဒါင္းၿပီးမွ ဖမ္းတတ္တဲ့ေကာင္းမြန္တဲ့အမူ အက်င့္ေလးမ်ားကိုလည္း-
မူလလက္ေဟာင္းဒရိုင္ဗာၾကီးမ် ားက-အေလ့အက်င့္လုပ္ထားၾကပါတ ယ္---ဒီေတာ့--ေရာက္ရွိဂီယာမ ွတစ္ဆင့္နိမ့္ဂီယာကုိေဒါင္း လုိက္တဲ့အေျခအေနကိုၾကည့္လို က္ေတာ့--
အင္တီေလာ့ပါပဲ---အတားအဆီးေတ ြ႔ရင္ရုတ္တရက္ဘရိတ္နဲ႔ခဏေမွ းလိုက္တယ္-ၿပီးရင္အျမန္ဆံုး ဂီယာကုိ-ေအာက္တစ္ဆင့္ဂီယာသု ိ႔-
လီဗါပုတ္ေဒါင္း-ၿပီးမွ-ဘရိတ ္ကိုအပိုင္ဖမ္းၾကပါတယ္-
တစ္ခ်ိဳ႔လူမ်ားသတိထားမိၾကမွ ာပါ--ကားက-ရုတ္တရက္စက္သံဆူတ က္လာၿပီး--ျမန္ႏႈန္းက-စည္းစ ည္းလံုးလံုးက်သြားပါတယ္---တ စ္နည္းအားျဖင့္-အတိုင္းအတာတ စ္ခုညင္သာပါတယ္-
ဘီးေလးဘီးကိုဘရိတ္ရႈးနဲ႔မဖမ ္းပဲ-ကားအင္ဂ်င္ကြန္ပရက္ရွင ္းနဲ႔ျပန္လည္ဖမ္းေပးလိုက္တဲ ့သေဘာပါ--ဒါမွကားတစ္စီးလံုး ကုိဘီးအရင္မရပ္ေစပဲ-တေျဖးေျ ဖးခ်င္းရပ္ေပးမွာပါ-
ခုေခတ္ေပၚကားမ်ားရဲ႕အင္န္တီ ေလာ့ဘရိတ္စနစ္ကဘီးအားလံုးကု ိအညီအမွ်အပိုင္ခ်က္ခ်င္းဖမ္ းမေပးပါဘူး-
-ဖိလိုက္ၿပီးမွနဲနဲခ်င္းျပန ္လႊတ္လိုက္-လိုသေလာက္ျပန္ဖမ ္းေပးလိုက္-
ဆုိတဲ့အလုပ္ကုိ--ကြန္ျပဴတာအ ာရံုခံနဲ႔ခ်ိန္ညွိလႊတ္ေနပါတ ယ္--ကားေအာက္ပိုင္းလုပ္တဲ့အ ခါဘီးမ်ားကိုေသခ်ာစြာေလ့လာလ ိုက္ပါ-
ဘီးမ်ားလည္တဲ့ေနရာမ်ားမွာအင ္န္တီေလာ့ဘရိတ္အတြက္ဘီးလည္ပ တ္မႈအေရအတြက္ကုိတြက္ေပးတဲ့- ပြိဳင့္ေလးမ်ား--ဆင္ဆာမ်ား- ေဆာ့ကက္မ်ား-ကိုေတြ႔ၾကရမွာပ ါ-
ဒီသေဘာတရားကိုမသိတဲ့-ေအာက္ပ ိုင္းဆရာမ်ား-ေအာက္ပိုင္းလု ပ္လိုက္တဲ့ကားမ်ားကို-ျပန္တ တ္ေပးဘို႔-ဟိုေဆာ့ကက္က်န္-ဟ ုိ-၀ါယာက်န္ခဲ့လို႔-
ေအာက္ပိုင္းျပင္လိုက္ခါမွဘရ ိတ္စနစ္မေကာင္းျဖစ္သြားရတဲ့ ကားမ်ားနဲ႔လည္းၾကံဳခဲ့ဘူးပါ တယ္--အနဲဆံုး-ဒိုင္ခြက္ထဲမွ ာ--ABS--ဆိုတဲ့မီးနီလင္းျပလ ာလိမ့္မယ္-
ဒါကိုလည္း--AirBag--နဲ႔ထပ္ၿ ပီးအမွတ္မမွားနဲ႔---
ABS-ကြန္ထရိုးက-နဲနဲလည္တဲ့ဘ ီးကို-နဲနဲပဲညွစ္--မ်ားမ်ား လည္တဲ့ဘီးကုိမ်ားမ်ားညွစ္-
မနဲမမ်ားလည္တဲ့ဘီးကိုမနဲမမ် ားညွစ္--တတ္ႏိုင္သေလာက္-ဘရိ တ္အမိၾကမ္းလို႔ဘီးေတြဒရြတ္ဆ ြဲမသြားေအာင္ေသခ်ာခ်ိန္ညွိဖ မ္းၾကကြာ-
ဆိုၿပီးအမိိန္႔ေပးေနလို႔-မိ ေတာ့မိတယ္-အမိမၾကမ္းေတာ့ဘူး ---ဒီေတာ့-ဘရိတ္-ဒရြတ္ဆြဲသံ ေတြလည္းမၾကားရသေလာက္ပါပဲ--
ဒါကိုမီးပြိဳင့္မွာမီး၀ါမိလ ို႔မလြတ္တလြတ္ျဖစ္သြားတဲ့ကာ းမ်ားရပ္သြားတဲ့ပံုကုိၾကည့္ လိုက္ရင္---ကားေတာ့ရပ္သြားတ ယ္--ဘရိတ္ဒရြတ္ေၾကာင္းလည္းမ ရွိ-အသံလည္း
မၾကားရသေလာက္ပါပဲ--မီးပြိဳင ့္မွာျငိမ့္ခနဲေတာ့ထုိးထိုး ရပ္သြားပါတယ္--
ဒါေပမယ့္--နဲနဲေလးမမိတမိနဲ႔ -ဒက္စေတာ့ဆုိတာမျဖစ္လို႔--ေ ရွ႔ကားေနာက္ပိုင္းေလးမ်ားကိ ု-Kiss me quick--သြားလုပ္ၾကေတာ့-ခဏ-ခ ဏျမင္မိပါတယ္--
တက္စီလုပ္ဆြဲစားေနၾကတဲ့--ပရ ိုေဘာက္-၁၀-စီးမွာ-၈-စီးေလာ က္--ေနာက္ဖက္အဖံုးေလးေတြပိန ္ခ်ိဳင့္ေနၾကကိုျမင္ၾကရမွာပ ါ-ဒါဟာလည္းသက္ေသတစ္မ်ိဳးပါပ ဲ-
ဒီပံုေလးတစ္ပံုလည္းၾကံဳလို႔ တင္ထားေပးလိုက္တယ္---ဒီေတာ့ အျပင္မွာအေတြ႔အၾကံဳအရလူေျပာ မ်ားေနတဲ့အေျပာကိုနားေထာင္ၾ ကည့္ပါအံုး--
ေအာ္တိုဂီယာေတြရဲ႔ဘရိတ္က--ရ ိုးရိုးဂီယာေလာက္အမိမေကာင္း ဘူးတဲ့--
ဒါေၾကာင့္ေအာ္တိုဂီယာေတြက-အ က္ဆီးဒင့္ပုိအျဖစ္မ်ားတာတဲ့ ----
ဒါဟာအမွားမွတ္-အမွတ္မွားေနၾ ကတာပါ---ရိုးရိုးဂီယာနဲ႔လာလ ာ-ေအာ္တိုဂီယာနဲ႔လာလာ-ဘရိတ္ စနစ္ကေတာ့အမ်ားအားျဖင့္-ABS --ဆုိတဲ့ဘရိတ္စနစ္ျဖစ္လို႔သ ြားပါၿပီ-
ဘယ္သူကပိုေကာင္းတယ္မရွိေတာ့ ပါဘူး--ဒါေပမယ့္-ေအာ္တိုဂီယ ာမွာ--AT ---CVT--ဆုိၿပီးထပ္ကြန္႔ထား ပါတယ္--AT-ဂီယာနဲ႔ကားမ်ားက- ဂီယာတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုအကူး
အေျပာင္းမွာၾကန္႔ၾကာခ်ိန္ေလ းမဆိုသေလာက္ရွိပါတယ္---ယခင္ -မတ္တူးလုိကားမ်ိဳးမွာစထြက္ ထြက္ခ်င္း--ကလပ္ေခ်ာ္ေနသလို --ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္-
ဂီယာခ်ိန္းရင္လည္း--စက္သံေျ ပာင္းေနတဲ့အသံကိုသိသာစြာၾကာ းရတတ္ပါတယ္---
CVT--တတ္ထားတဲ့--ဘယ္လ္တာ--ဗ စ္ဇ္လိုကားေလးေတြမွာေတာ့--C ontinuously Variable Transmission--ဆိုတဲ့အဓိပါယ ္အတိုင္း--စထြက္ကထဲက-ကားက
ေငါက္ကနဲစထြက္ေပးပါတယ္--ဂီယ ာခ်ိန္းသြားရင္လည္း-ဆက္တိုက ္မသိမသာခ်ိန္းသြားလို႔--ဆီစ ားသက္သာတာ--အထေကာင္းတာ-ကိုလ က္ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္-
ယခင္က-ရိုးရိုးဂီယာ-တတ္ကားမ ်ားက-အထေႏွးပါတယ္---အရွိန္ရ လာလို႔ေနာက္ဆံုးဂီယာနဲ႔ေမာင ္းတယ္ထား--လီဗါကိုလႊတ္လုိက္ ရင္-ဂီယာကြန္ထရိုးနဲ႔မို႔-
ကားက-စည္းကနဲရွိေနေပးပါတယ္- --ကြ်မ္းက်င္မႈအရ-ေအာက္တဆင့ ္ဂီယာကိုျပန္ေဒါင္းႏိုင္ပါက --ကားက-အရွိန္ထပ္ေသသြားပါတယ ္-
ယခုေအာ္တုိဂီယာေတြကေတာ့-ရို းရိုးဂီယာကားမ်ားထက္အထျမန္သ ြားပါၿပီ--ဒါကလည္းအက္ဆီးဒင့ ္ပိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္-
ေအာ္တုိဂီယာကေတာ့--လီဗါေလွ် ာ့လိုက္ရင္ေအာ္တိုကလပ္အလုပ္ ကုိလည္းလုပ္ေပးေနပါတယ္--လို အပ္တဲ့ဂီယာကုိအလိုအေလ်ာက္ခ် ိန္းေပးဘို႔အတြက္ပါ-
ဒီေတာ့-လီဗါေလွ်ာ့လိုက္တဲ့အ ခါ-ေခတၱဖရီးသေဘာမ်ိဳးေတာ့ျဖ စ္သြားပါတယ္--ဒီေတာ့ဘရိတ္ဖမ ္းတဲ့အခ်ိန္မွာရိုးရိုးဂီယာ ေလာက္အမိမပိုင္ဘူးထင္္ရလုိ႔ ပါ--
ဒါကေတာ့အထင္ပါ--ဘရိတ္က-ဘရိတ ္အလုပ္ကုိပိုင္ႏိုင္စြာလုပ္ ေပးပါတယ္--စိတ္ထင္လို႔ပါ---
ဒီေတာ့ရိုးရိုးဂီယာလုိဘရိတ္ ပိုမိေအာင္ဖမ္းခ်င္ရင္--ရို းရိုးAT--ဆို-D-မွာေမာင္းေန ရင္း- 2-ကုိ-ရဲရဲတင္းတင္းေျပာင္းၿ ပီးမွဘရိတ္ဖမ္းၾကည့္ပါ-
ဂီယာေဒါင္းၿပီးဘရိတ္ဖမ္းလို က္တဲ့သေဘာကိုေတြ႔ပါလိမ့္မယ္ -
ဇစ္ဇက္ဂီယာဆုိရင္ေတာ့--D-မွ -S--ကုိေျပာင္းၿပီးမွဘရိတ္ဖ မ္းလိုက္ပါ----စိတ္ခ်လက္ခ်ျ ပန္ေမာင္းေတာ့မွ-D--ကုိျပန္ ပို႔ၿပီးေမာင္းလိုက္ေပါ့---
ေခတ္ေပၚကားမ်ားနဲ႔ပတ္သက္လို ႔-ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္းၾကတဲ ့အခါမ်ိဳးမွာ--ေအာ္တိုဂီယာ- ဆိုၿပီး--အျမဲတန္း--D-နဲ႔ေတ ာက္ေလွ်ာက္မေမာင္းသင့္ပါဘူး -
အိုဗာစပိျဖစ္လာလို႔-အခ်ိန္မ ီျပန္ထိမ္းသိမ္းခ်င္ရင္---O D/ OnOff---တုိ႔---D-မွ-2--ေနရာ သို႔-----D-မွ-S-ေနရာသို႔ေခ တၱေျပာင္းၿပီးေမာင္းသင့္ပါေ ၾကာင္း--
ဒီလိုနည္းစနစ္မ်ားကိုလည္း-- -ၾကိဳတင္ခါ-ဇာတ္တိုက္ေလ့က်င ့္ထားၾကရင္ျဖင့္-----
၁-စကၠန္႔မွာ--၈၈-ေပ-သြားေနတ ဲ့ကားအလ်င္ကို--အႏၱရာယ္အတြင ္းမွအခ်ိန္မီထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင ္မွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း---
မိတ္ေဆြတုိ႔ကို-ယာဥ္အႏၱရာယ္ --လမ္းအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစဘိ ု႔----နည္းလမ္းေကာင္းေလးညႊန ္ျပလုိက္ပါတယ္---
မွတ္မွတ္ရရ--ျမန္မာႏွစ္ဆန္း -၂-ရက္ေန႔မွာေပါ့ဗ်ာ---
ကားမိတ္ေဆြမ်ားကိုခင္မင္လ်က ္--
ကိုသက္-
Credit: Kothet Win
စည္သူေဆြ
********************
ကီလို 100 ေက်ာ္ေနရင္ အ႐ွိန္ကိုO/D
နဲ႔ေလ်ွာ့ပါ ကီလို60/
[ " ကီလို-၁၀၀-ေအးေဆးပါ------ဒါ
၁-စကၠန္႔မွာ-၈၈-ေပ-သြားေနတာ
ကားရဲ႕လားရာအမွန္ကုိ-လက္ကုိ
အဓိက-ေျပာျပခ်င္တာကေတာ့-ခုေ
--ယခင္ေမာ္ဒယ္မ်ားမွာ-ပါေနက
အရွိန္-90/
-O/
-P-နဲ႔-R--ကိုထုိးဘို႔ႏွိပ္
အဆိုးဆံုးက-ဒီဘုေလးအလုပ္လုပ
စနစ္တက်ေမာင္းဘို႔ကုိသင္ေပး
ဒီ-ဘုေလး-အဖြင့္အပိတ္ကို--က
သူ႔ရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုကသိသာစြာ
ဟိုက္ေ၀းလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ-
ေဘးဘက္မွာရွိတဲ့-ဒီဘုသီးေလး
-ဒီအခ်ိန္မွာ--ဒီဖန္ရွင္ကစတ
-ကားရဲ႕တက္လာတဲ့-Speed--ကုိ
ဂီယာေဘာက္ေခၚတဲ့ထရန္စမစ္ရွင
-လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပါ့ရႊတ္ရႊတ
-ဒီေတာ့--Over Drive --မျဖစ္ေအာင္ထိန္းထားေပးတဲ့
အင္ဂ်င္ကြန္ထရိုးတစ္ခုက-လို
အျမဲတန္း-ဒီဘုေလးကို-ႏွိပ္ထ
ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့-ဟိုက္ေ၀
သူတုိ႔ကေတာ့-ဆီေလးနဲနဲပိုစာ
ဖရီးရိုက္ေနတာကုိေတြ႔ေနရပါတ
ကားရပ္ဘို႔အတြက္-ဘရိတ္တစ္ခု
အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိုးနဲ႔သံု
-စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ေမာင္း
လမ္းေကြ႔ေတြ-အေစာင္းေတြေရာက
နင္းလိုက္ရင္လည္း--စည္းစည္း
ကြန္ထရိုးအငယ္စားေလး-တစ္ခု၀
ကိုယ္ေမာင္းႏိုင္တဲ့အေျခအေန
[ ဂီယာတံလက္ကိုင္ဘုေပၚလက္ကေလး
အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ-]
-ကားေမာင္းရင္းအပ်င္းလည္းေျ
မရွိေတာ့ဘူးေပါ့--
ေမာင္းခ်င္သလိုေမာင္း--ေကြ႔
လမ္းေၾကာင္းလြဲထြက္တတ္ပါတယ္
ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕-ဘရိတ္ဆိုတာ-
***ကားတစ္စီးလံုးကိုရပ္တန္႔
ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့--အိုဗာဒရ
(3- AT--ပဲရွိတဲ့မီနီထရပ္ေခြးဘီ
ဇစ္-ဇက္-ဂီယာတံနဲ႔လာတဲ့-ဒီက
ဂီယာတံကုိ-D--ေနရာမွ--S--ေန
ဒါလည္း--အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိ
ဒီေလာက္ေတာ့-ကြန္ထရိုးအသီးသ
သံုးစရာမလိုပါ---ေတာင္ေပၚ/
ခုလိုအခါမ်ိဳးခရီးသြားရာသီေ
ေတြ႔ေန-ျမင္ေနရေတာ့-ေျဖေဖ်ာ
ထပ္မံၿပီး-ခု-ဆက္တုိက္ေရာက္
ဘရိတ္စနစ္မ်ားကလည္း--ABS--ဆ
ဘရိတ္စနစ္ကိုစေျပာပါ့မယ္---
ကဲ--အန္တီေလာ့ဘရိတ္စနစ္ဆုိတ
လည္ပတ္ႏႈန္းျမန္အရ--ဖိအားကု
စနစ္မ်ားက-ဘရိတ္ဘူစတာ-ကိရိယ
ကားတစ္စီးတည့္တည့္မတ္မတ္သြာ
အညီအမွ်ဖမ္းေပးပါလိမ့္မယ္--
ကြ်ိ-အိ-အိ-ဗ်ိ---ဆိုတဲ့--လ
လမ္းမွာလည္းျမင္မေကာင္း--ေအ
ကားရပ္သြားေပမယ့္-အိေျႏၵပ်က
သြားတုိက္ပါလိမ့္မယ္---ဒီအခ
-အရာ၀တၱဳတံုးၾကီးတစ္ခုလိုျဖ
တစ္နည္းအားျဖင့္--ဘရိတ္ဖမ္း
ျဖစ္ၾကရပါတယ္--တစ္နည္းအားျဖ
ကြန္ထရိုးမလုပ္ႏိုင္တဲ့သေဘာ
ကားမ်ားမွာရွိတဲ့တာယာပန္းအာ
ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစီရဲ႕ထိေတြ႔ေ
ဒီေတာ့-ပြတ္မႈသေဘာတရားအရ-
-တာယာမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္းနဲ႔-လ
-တာယာႏုနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပင္
တာယာႏုနဲ႔လမ္းေခ်ာေခ်ာက-ထိေ
တာယာၾကမ္းနဲ႔-လမ္းမ်က္ႏွာျပ
ဒါေၾကာင့္လမ္းမွာ--ဘရိတ္ဒရြ
ယခင္ကားမ်ားက--ပါစကယ္ရဲ႕-ဖိ
ပတ္၀န္းက်င္ေလထုအက္တေမာစဖီး
မွတ္မိၾကမွာပါ--နာမည္ၾကီး--
ဒါေပမယ့္သူတုိ႔ကားမ်ားမွာဘရ
ကားေမာင္းသူမ်ားဆုိေတာ့---ဘ
မူလလက္ေဟာင္းဒရိုင္ဗာၾကီးမ်
အင္တီေလာ့ပါပဲ---အတားအဆီးေတ
လီဗါပုတ္ေဒါင္း-ၿပီးမွ-ဘရိတ
တစ္ခ်ိဳ႔လူမ်ားသတိထားမိၾကမွ
ဘီးေလးဘီးကိုဘရိတ္ရႈးနဲ႔မဖမ
ခုေခတ္ေပၚကားမ်ားရဲ႕အင္န္တီ
-ဖိလိုက္ၿပီးမွနဲနဲခ်င္းျပန
ဆုိတဲ့အလုပ္ကုိ--ကြန္ျပဴတာအ
ဘီးမ်ားလည္တဲ့ေနရာမ်ားမွာအင
ဒီသေဘာတရားကိုမသိတဲ့-ေအာက္ပ
ေအာက္ပိုင္းျပင္လိုက္ခါမွဘရ
ဒါကိုလည္း--AirBag--နဲ႔ထပ္ၿ
ABS-ကြန္ထရိုးက-နဲနဲလည္တဲ့ဘ
မနဲမမ်ားလည္တဲ့ဘီးကိုမနဲမမ်
ဆိုၿပီးအမိိန္႔ေပးေနလို႔-မိ
ဒါကိုမီးပြိဳင့္မွာမီး၀ါမိလ
မၾကားရသေလာက္ပါပဲ--မီးပြိဳင
ဒါေပမယ့္--နဲနဲေလးမမိတမိနဲ႔
တက္စီလုပ္ဆြဲစားေနၾကတဲ့--ပရ
ဒီပံုေလးတစ္ပံုလည္းၾကံဳလို႔
ေအာ္တိုဂီယာေတြရဲ႔ဘရိတ္က--ရ
ဒါေၾကာင့္ေအာ္တိုဂီယာေတြက-အ
ဒါဟာအမွားမွတ္-အမွတ္မွားေနၾ
ဘယ္သူကပိုေကာင္းတယ္မရွိေတာ့
အေျပာင္းမွာၾကန္႔ၾကာခ်ိန္ေလ
ဂီယာခ်ိန္းရင္လည္း--စက္သံေျ
CVT--တတ္ထားတဲ့--ဘယ္လ္တာ--ဗ
ေငါက္ကနဲစထြက္ေပးပါတယ္--ဂီယ
ယခင္က-ရိုးရိုးဂီယာ-တတ္ကားမ
ကားက-စည္းကနဲရွိေနေပးပါတယ္-
ယခုေအာ္တုိဂီယာေတြကေတာ့-ရို
ေအာ္တုိဂီယာကေတာ့--လီဗါေလွ်
ဒီေတာ့-လီဗါေလွ်ာ့လိုက္တဲ့အ
ဒါကေတာ့အထင္ပါ--ဘရိတ္က-ဘရိတ
ဒီေတာ့ရိုးရိုးဂီယာလုိဘရိတ္
ဂီယာေဒါင္းၿပီးဘရိတ္ဖမ္းလို
ဇစ္ဇက္ဂီယာဆုိရင္ေတာ့--D-မွ
ေခတ္ေပၚကားမ်ားနဲ႔ပတ္သက္လို
အိုဗာစပိျဖစ္လာလို႔-အခ်ိန္မ
ဒီလိုနည္းစနစ္မ်ားကိုလည္း--
၁-စကၠန္႔မွာ--၈၈-ေပ-သြားေနတ
မိတ္ေဆြတုိ႔ကို-ယာဥ္အႏၱရာယ္
မွတ္မွတ္ရရ--ျမန္မာႏွစ္ဆန္း
ကားမိတ္ေဆြမ်ားကိုခင္မင္လ်က
ကိုသက္-
Credit: Kothet Win
စည္သူေဆြ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။