ရိုးရိုးဂီယာေမာင္းသူမ်ား သိထားသင့္ေသာ ကလပ္ႏွင့္ပတ္သက္သမၽွအေၾကာင္ းအရာ
✳✳✳✳✳
🔯အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ ၾကားတြင္ရွိေသာ ကလပ္အံုသည္ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးမွ လွည့္အားပါ၀ါကုိ ဂီယာေဘာက္စ္မွတစ္ဆင့္ Drive Wheel အထိေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေပးသည္။
♤ ဂီယာေျပာင္းထုိးတုိင္း အင္ဂ်င္ ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ကုိ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ေပးသည္။
♓ ကလပ္ပလိတ္ျပားတြင္ ဖုိင္ဘာျပား (၂) ခ်ပ္ကုိ Revit ျဖင့္ ႐ိုက္ထား ၿပီး ဖုိက္ဘာျပား မ်က္ႏွာျပင္ႏွင့္ ဖလိုင္း၀ွီး မ်က္ႏွာျပင္တို႔ၾကားတြင္ ပြတ္မႈအားျဖစ္ေပၚေစရန္ Pressure Plate ျပားက စပရိန္တြန္းအားျဖင့္ ဖိေပးထားသည္။
♊ ယာဥ္ေမာင္းသူက ကလပ္ေျခနင္းတံကုိ နင္းလိုက္ပါက အေပၚကလပ္ဆံုမွ ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီ(ဘရိတ္ဆီ)မ်ာ းသည္ ေအာက္ကလပ္ ဆံုသို႔ဖိအားတစ္ခုျဖင့္ ေရာက္ရွိၿပီး ကလပ္ထုိးတံကုိတြန္းသည္။
♤ ထိုးတံမွ ကလပ္ေဖာက္ကုိတြန္းသျဖင့္ ကလပ္ ေဖာက္ကလည္း ကလပ္ေဘာလ္ကုိ ဆက္တြန္းသည္။
♤ ကလပ္ေဘာလ္ တြန္းအား သည္ ကလပ္ဖင္းဂါးမ်ားေပၚသို႔ သက္ေရာက္၍ စပရိန္ဖိအားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးသည္။
♉ ထုိအခါကလပ္ ပလိတ္ျပားသည္ ဖရီးျဖစ္သြားၿပီး အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္အဆက္ အသြယ္ျပတ္သြားသည္။
♧ ဂီယာ ေဘာက္စ္ ဖရီးျဖစ္သြားပါက ယာဥ္ ေမာင္းသည္ ဂီယာထိုးရလြယ္ကူသြား သည္။
♧ ဂီယာထုိးၿပီးပါက ကလပ္ေျခ နင္းကို တျဖည္းျဖည္းခ်ိန္၍ လႊတ္ေပး လွ်င္ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးႏွင့္ ကလပ္ ပလိပ္ ၿငိသြားၿပီး ဂီယာေဘာက္စ္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္သြားမည္။
♻ကလပ္ပလိတ္အူတုိင္တြင္ ဂီယာ ေဘာက္စ္သပ္ရွပ္ကုိ စြတ္ထားသျဖင့္ ကလပ္ပလိတ္လည္အားသည္ ဂီယာ ေဘာက္စ္သို႔ေရာက္ရွိသြားမည္ ။
♢ကလပ္ပလိတ္ျပားသည္ ဖလိုင္း၀ွီးမွန္ျပင္ျပားႏွင ့္
Pressure ပလိတ္ျပားၾကားတြင္ရွိၿပီး စပရိန္ ဖိအား သက္ေရာက္ခံရသျဖင့္
ပြတ္မႈအား (Friction) ျဖစ္ေပၚကာ အင္ဂ်င္ လည္တုိင္းလိုက္၍ လည္ပတ္ႏုိင္ျခင္း
ျဖစ္သည္။
💠 ကလပ္ပလိတ္ျပားမ်က္ႏွာျပင္ၾက ားတြင္
▪ အင္ဂ်င္၀ိုင္၊
▪ အမဲဆီ၊
▪ ဂီယာ၀ိုင္စေသာေခ်ာဆီတစ္မ်ဳိ းမ်ဳိး ေရာက္ရွိေနပါက ပြတ္မႈအားက်ဆင္း ၿပီး ကလပ္ပလိတ္လည္အားက်ဆင္းကာ ကလပ္ေခ်ာ္ေနမည္။
✔ျဖစ္တတ္ေသာ ကလပ္ျပႆနာမ်ား
• ကလပ္က်ျခင္း၊
• ဂီယာထုိးရ ခက္ျခင္း
• ကလပ္ခုန္ျခင္း၊
• တုန္ခါျခင္း၊
• ကလပ္ေျခနင္းတံ နင္းလိုက္လွ်င္ ထူးျခားေသာအသံထြက္လာျခင္း
• ကလပ္မာျခင္း၊
• ပံုမွန္ကလပ္ ေျခနင္းတံနင္းရသည္ထက္ အားပုိမို စိုက္ေနရျခင္း
• ကလပ္ေပ်ာ့ျခင္း၊
• ကလပ္ ေျခနင္းတံ(၂) ခ်က္၊ (၃) ခ်က္ခန္႔ ေတာ့နင္းမွ ဂီယာထိုး၍ရျခင္း
• ကလပ္လႊတ္လိုက္လွ်င္ ကားေဆာင့္ထြက္သြားျခင္း၊
• ကလပ္နင္းထားေသာ္လည္း ဂီယာထုိး၍မရျခင္း။
• ကလပ္စလစ္ျဖစ္ၿပီး ကုန္းတက္တြင္ မ႐ုန္းႏိုင္ျခင္း၊ ကလပ္ ေညႇာ္နံ႔ထြက္လာျခင္း။
• ကလပ္ေပါက္ျခင္း၊ ကလပ္ ေမွးနင္းထား၍မရျခင္း။
• ကလပ္မိေသာ အေျခအေန သည္ ကလပ္ေျခနင္းတံ အေပၚဆံုး ထိပ္နားအထိေရာက္ေနျခင္း။
❌ကလပ္မေကာင္းပါက ယာဥ္ ေမာင္းသူအား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစ သည္။ ဂီယာေျပာင္းတိုင္း စိတ္ညစ္ ရသည္။ ယာဥ္ကုိစိတ္တုိင္းက် ထိန္း သိမ္းရခက္ခဲသျဖင့္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏုိင္သည္။
✔ကလပ္ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းျခင္း
⚠မူမမွန္ေသာ ကလပ္၏ေရာဂါ လကၡဏာမ်ားကုိ သတိထားသင့္၊ ဂ႐ု ျပဳသင့္သည္။ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ား သည္ ကလပ္ဒုကၡေပးေတာ့မည့္ နိမိတ္မ်ားျဖစ္သည္။ ကလပ္၏ မူလသဘာ၀မွာ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ကုိ ညင္သာစြာခ်ိတ္ဆက္ေပးရန္ျဖစ္ သည္။
⚠ ကလပ္အလႊတ္ၾကမ္းတမ္းလွ်င္ ကားတစ္စီး လံုးေဆာင့္ထြက္သြားမည္။ ထုိသို႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ကလပ္ လႊတ္ေမာင္း ျခင္း အေလ့အထ စတိုင္လ္သည္ ကလပ္ပလိပ္ကို လ်င္ျမန္စြာပ်က္စီး ေစသည္။
ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားမ်ား သည္ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းၾကသျဖင့္ ကလပ္ပ်က္စီးမႈ ျမန္သည္။
⚠အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ ကုိညင္သာစြာခ်ိတ္ဆက္သြားႏုိ င္ရန္ ကလပ္ပလိတ္ျပားသည္ မ်က္ႏွာျပင္ မ်ားၾကားတြင္ ေခ်ာ၍ပြတ္ဆြဲၿပီးမွ ကလပ္မိေစျခင္းျဖစ္သည္။
🚩 ကလပ္ေျခ နင္းတံကုိ ညင္သာစြာေမွးၿပီးမွ လႊတ္ေပးလွ်င္ ကလပ္ပြန္းစားမႈသက္သာၿပီး သက္တမ္းပုိရွည္မည္။
● ကလပ္ပလိတ္ျပားတစ္ခ်ပ္၏ အမ်ားဆံုးခံႏိုင္၀န္အားထက္ ပုိ၍ ထမ္းခုိင္းပါက Overload ျဖစ္ၿပီး ကလပ္စလစ္ျဖစ္မည္။
● ထုိ႔ေနာက္ ကလပ္ပလိတ္ အပူလြန္ကဲၿပီး ကလပ္ ပလိတ္ေလာင္၍ပ်က္စီးမည္။
● ဖလိုင္း ၀ွီးႏွင့္ ကလပ္ပလိတ္ၾကားတြင္ တစ္ နည္းနည္းျဖင့္ ေခ်ာဆီမ်ား၀င္သြားပါ က ကလပ္ေခ်ာ္မည္။
● အင္ဂ်င္က႐ိုင္း ရွပ္၀ုိင္းဆီးမလံုလွ်င္ အင္ဂ်င္၀ိုင္မ်ား ယိုစိမ့္ၿပီး ကလပ္အံုထဲေရာက္သြားႏုိင္ သည္။
● ဂီယာေဘာက္စ္၀ိုင္းဆီး မေကာင္းလွ်င္လည္း ဂီယာ၀ိုင္မ်ား စိမ့္ထြက္ၿပီးကလပ္ပလိတ္သို႔ ဆီ ေရာက္ႏုိင္သည္။
🔴ကလပ္ပလိတ္တြင္ အေဆာင့္ ဒဏ္ခံႏိုင္ရန္ စပရိန္မ်ားထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ထားသည္။ ကလပ္ အသံုးၾကမ္း၍ စပရိန္က်ဳိးလွ်င္ စပရိန္ အက်ဳိးသံစမ်ားသည္ ဖလုိင္း၀ွီးႏွင့္ ကလပ္ပလိတ္ျပားၾကားတြင္ ညႇပ္ေန တတ္သည္။ ထုိသုိ႔အက်ဳိးစညႇပ္လွ်င္ ဂီယာထုိးရ ခက္ခဲေစသည္။
☆ ကလပ္ေဘာလ္သည္ ကလပ္ နင္းထားစဥ္ ကလပ္ဖင္းဂါးမ်ားကုိ တြန္းဖိထားသည္။
☆ ကလပ္ေဘာလ္ စားသြားပါက
¤ အသံျမည္သည္။
¤ တုန္ ခါသည္။
☆ ကလပ္ေဘာလ္မေကာင္း လွ်င္ ဒိုင္ရာဖရမ္စပရိန္ (လင္ဘန္း ျပား) ကုိ ပြန္းစားပ်က္စီးေစသည္။
🔧 ကလပ္ပလိတ္ အသစ္လဲလွ်င္ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ကား၀ပ္ေရွာ့ပ္၌သာ ျပသ သင့္သည္။ ဂီယာေဘာက္စ္ခ်ၿပီးပါက ဖလိုင္း၀ွီးမွန္ျပင္ (ေက်ာက္ျပင္)ကုိ စစ္ေဆးပါ။
☆ မ်က္ႏွာျပင္မ်ား လြန္စြာ စားေနလွ်င္ ဖလုိင္း၀ွီးျဖဳတ္ခ်ၿပီး မ်က္ႏွာသစ္ေပးရမည္။
☆ ဖလိုင္း၀ွီး မွန္ျပင္ကုိ တြင္ခံုတြင္စက္ခုတ္စားေပး ျခင္းျဖစ္သည္။
Ⓜက႐ိုင္းရွပ္၊ မိန္း၀ုိင္းဆီး ဆီယို မယိုစစ္ေဆးရမည္။
● ဂီယာေဘာက္စ္၊ သပ္ရွပ္ေဘာလ္ ထိပ္မွ ၀ိုင္းဆီး ေကာင္း မေကာင္း၊ ဆီလံု မလံု စစ္ ေဆးရမည္။
● ကလပ္ေဘာလ္ ကလပ္ ေဖါက္ ေကာင္း မေကာင္း စစ္ေဆးရ မည္။
● ကလပ္ေဘာ္လ္မေကာင္းပါက အသစ္လဲပါ။
● ကလပ္အံု (ကလပ္ ကာဘာဟုလည္းေခၚသည္) ေကာင္း မေကာင္း၊
● ဖင္းဂါးစပရိန္မ်ား ေကာင္း မေကာင္းခံုေပၚတင္၍ စမ္း သပ္စစ္ေဆးရမည္။
● ဖင္းဂါးစပရိန္ မ်ား ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ လွ်င္ ကလပ္နင္းရသည္မွာေလးေနမည္။
⚠အျခားျဖစ္တတ္ေသာ ျပႆနာ မ်ားမွာ⚠
♎ ကလပ္အံုကုိတပ္ဆင္ထား ေသာဖလိုင္း၀ွီးအထုိင္ မူလီ (Bolt) တုိင္မ်ား ေခ်ာင္ေနျခင္း၊
■ အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ၾကားခံ ဖလန္းျပား အ ထုိင္ Bolt & Nut မ်ား ေခ်ာင္ေနျခင္း၊
■ ကလပ္ေအာက္ဆံုႏွင့္ ထုိးတံမေကာင္း ျခင္း၊
■ ကလပ္အေပၚဆံုမေကာင္းျခင္း၊
■ ကလပ္ဆီပိုက္လိုင္း ဆီမလံုျခင္းစေသာ ျပႆနာအားနည္းခ်က္မ်ားျဖစ္သည ္။
♎ကလပ္ပလိတ္လဲလွ်င္
ျဖစ္ႏိုင္ေသာခ်ဳိ႔ယြင္းအားန ည္းခ်က္အားလံုး ကုိစစ္ေဆးၿပီး အားလံုးကုိျပဳျပင္ပါ။
♡ အစားထုိးလဲပါ။
♡ ကလပ္ပလိတ္၊ ကလပ္အံုမ်ားတပ္ဆင္လွ်င္ အလုိင္း မင့္မွန္ေအာင္ခ်ိန္ပါ။
♡ ကလပ္အေပၚဆံု ေအာက္ဆံု ၀ါရွာမ်ားပါ အသစ္လဲပါ။
♡ ကလပ္ဆီလုိင္း၊ ပိုက္ေပ်ာ့ကုိ စစ္ေဆး ပါ။ မေကာင္းလွ်င္အသစ္လဲပါ။
🌐ဂီယာေဘာက္စ္အထိုင္ ေမာင္း တိန္းႏွင့္ အင္ဂ်င္ေမာင္းတိန္းမ်ား ျပတ္ေနလွ်င္ တုန္ခါတတ္သည္။
♢ အလုိင္းမန္႔မမွန္ျဖစ္တတ္သည္ ။ အားလံုးပစၥည္းစံုျပန္လည္တပ္ ဆင္ၿပီးပါ က ကလပ္ျပန္ခ်ိန္ရသည္။
♢ ဘရိတ္ဆီ အသစ္ထည့္ၿပီး ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီ လုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေလခိုေနျခင္းလံုး၀ မရွိေစရန္ ေလ႐ႈရမည္။
♢ ေလလံုး၀ကုန္ပါက ကလပ္အကြာအေ၀းထုိးတံ ခ်ိန္ရမည္။
♢ ထုိးတံေထာက္ေန၍မရ။ ကလပ္ၾကားလြတ္ကစားႏိုင္မႈ အနည္းငယ္က်န္ရွိရမည္။
✔ကလပ္ထိန္းသိမ္းျခင္း✔
♧ ကလပ္ဆီပံုမွန္စစ္ေဆးပါ။ ေရေရာ၍မသံုးပါႏွင့္။
♧ ကလပ္ေျခနင္းတံကုိ ညင္ သာစြာလႊတ္ပါ။ ကလပ္အသံုးၾကမ္း လွ်င္ ကလပ္ပလိတ္အစားျမန္မည္။
♧ နံပါတ္ (၁) ဂီယာမထိုးဘဲ ဂီယာေက်ာ္မထိုးပါႏွင့္။
♧ ကလပ္ကုိ မႏုိင္၀န္မထမ္း ခုိင္းပါႏွင့္။
♧ ကားအရွိန္သတ္ရန္ ဂီယာ ေဒါင္း၍ ကလပ္လႊတ္ပါမ်ားလွ်င္ ကလပ္ပလိတ္အစားျမန္မည္။
♧ ေရႀကီးေရလွ်ံေသာလမ္းတြင္ ဂီယာေဘာက္စ္ျမဳပ္သည္အထိ ကား ေမာင္းခဲ့ပါက ကလပ္ပလိတ္မ်ားေရစို ေရ၀င္သြားၿပီး ကလပ္ေခ်ာ္မည္။
ကလပ္ပလိတ္ေရေျခာက္သြားၿပီးမ ွ ကားကုိဆက္သံုးပါ။
⚠ စက္ႏိႈးေမာ္တာမေကာင္း၍၊ ဘက္ထရီမေကာင္း၍ ကားကိုတြန္းႏိႈး ျခင္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံသာျပဳလုပ္သင့္သည္ ။
■ ကားတြန္းႏိႈးျခင္းသည္ ကလပ္ပလိတ္ကုိပ်က္စီးေစသည္။
■ ဘက္ထရီႏွင့္ ေမာ္တာအၿမဲေကာင္း မြန္ေနေအာင္ထိန္းသိမ္းျပဳျပ င္ပါ။
■ ကလပ္၀ါရွာေပါက္၍အသစ္လဲရလွ်င ္ အရည္အေသြးေကာင္း ၀ါရွာကုိ သံုးပါ။
💯 ႀကိဳးကလပ္ျဖစ္ပါက ေကဘယ္လ္ႀကိဳးစစ္ေဆး၍ ေခ်ာဆီ ထည့္ေပးပါ။
▪ေကဘယ္လ္ႀကိဳးအစ လန္ေနပါက မျပတ္မီ အသစ္တစ္ ေခ်ာင္းလဲပါ။
▪ ကားေမာင္းေနစဥ္ သင္၏ ေျခဖ်ားကုိ ကလပ္ေျခနင္းတံေပၚ တင္မထားပါႏွင့္။
▪ အင္ဂ်င္စက္သံျမႇင့္တင္ၿပီး ကလပ္ကုိေဆာင့္မလြတ္ပါႏွင့္။
▪ ၀န္ေလးပစၥည္းမ်ား၊ ကုန္းတက္လမ္းမ်ားတြင္ No.1 ဂီယာ ျဖင့္သာေမာင္းပါ။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
မင္းသစ္ထူး (စက္မႈ)
✳✳✳✳✳
🔯အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ ၾကားတြင္ရွိေသာ ကလပ္အံုသည္ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးမွ လွည့္အားပါ၀ါကုိ ဂီယာေဘာက္စ္မွတစ္ဆင့္ Drive Wheel အထိေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေပးသည္။
♤ ဂီယာေျပာင္းထုိးတုိင္း အင္ဂ်င္ ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ကုိ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ေပးသည္။
♓ ကလပ္ပလိတ္ျပားတြင္ ဖုိင္ဘာျပား (၂) ခ်ပ္ကုိ Revit ျဖင့္ ႐ိုက္ထား ၿပီး ဖုိက္ဘာျပား မ်က္ႏွာျပင္ႏွင့္ ဖလိုင္း၀ွီး မ်က္ႏွာျပင္တို႔ၾကားတြင္ ပြတ္မႈအားျဖစ္ေပၚေစရန္ Pressure Plate ျပားက စပရိန္တြန္းအားျဖင့္ ဖိေပးထားသည္။
♊ ယာဥ္ေမာင္းသူက ကလပ္ေျခနင္းတံကုိ နင္းလိုက္ပါက အေပၚကလပ္ဆံုမွ ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီ(ဘရိတ္ဆီ)မ်ာ
♤ ထိုးတံမွ ကလပ္ေဖာက္ကုိတြန္းသျဖင့္ ကလပ္ ေဖာက္ကလည္း ကလပ္ေဘာလ္ကုိ ဆက္တြန္းသည္။
♤ ကလပ္ေဘာလ္ တြန္းအား သည္ ကလပ္ဖင္းဂါးမ်ားေပၚသို႔ သက္ေရာက္၍ စပရိန္ဖိအားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးသည္။
♉ ထုိအခါကလပ္ ပလိတ္ျပားသည္ ဖရီးျဖစ္သြားၿပီး အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္အဆက္ အသြယ္ျပတ္သြားသည္။
♧ ဂီယာ ေဘာက္စ္ ဖရီးျဖစ္သြားပါက ယာဥ္ ေမာင္းသည္ ဂီယာထိုးရလြယ္ကူသြား သည္။
♧ ဂီယာထုိးၿပီးပါက ကလပ္ေျခ နင္းကို တျဖည္းျဖည္းခ်ိန္၍ လႊတ္ေပး လွ်င္ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးႏွင့္ ကလပ္ ပလိပ္ ၿငိသြားၿပီး ဂီယာေဘာက္စ္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္သြားမည္။
♻ကလပ္ပလိတ္အူတုိင္တြင္ ဂီယာ ေဘာက္စ္သပ္ရွပ္ကုိ စြတ္ထားသျဖင့္ ကလပ္ပလိတ္လည္အားသည္ ဂီယာ ေဘာက္စ္သို႔ေရာက္ရွိသြားမည္
♢ကလပ္ပလိတ္ျပားသည္ ဖလိုင္း၀ွီးမွန္ျပင္ျပားႏွင
💠 ကလပ္ပလိတ္ျပားမ်က္ႏွာျပင္ၾက
▪ အင္ဂ်င္၀ိုင္၊
▪ အမဲဆီ၊
▪ ဂီယာ၀ိုင္စေသာေခ်ာဆီတစ္မ်ဳိ
✔ျဖစ္တတ္ေသာ ကလပ္ျပႆနာမ်ား
• ကလပ္က်ျခင္း၊
• ဂီယာထုိးရ ခက္ျခင္း
• ကလပ္ခုန္ျခင္း၊
• တုန္ခါျခင္း၊
• ကလပ္ေျခနင္းတံ နင္းလိုက္လွ်င္ ထူးျခားေသာအသံထြက္လာျခင္း
• ကလပ္မာျခင္း၊
• ပံုမွန္ကလပ္ ေျခနင္းတံနင္းရသည္ထက္ အားပုိမို စိုက္ေနရျခင္း
• ကလပ္ေပ်ာ့ျခင္း၊
• ကလပ္ ေျခနင္းတံ(၂) ခ်က္၊ (၃) ခ်က္ခန္႔ ေတာ့နင္းမွ ဂီယာထိုး၍ရျခင္း
• ကလပ္လႊတ္လိုက္လွ်င္ ကားေဆာင့္ထြက္သြားျခင္း၊
• ကလပ္နင္းထားေသာ္လည္း ဂီယာထုိး၍မရျခင္း။
• ကလပ္စလစ္ျဖစ္ၿပီး ကုန္းတက္တြင္ မ႐ုန္းႏိုင္ျခင္း၊ ကလပ္ ေညႇာ္နံ႔ထြက္လာျခင္း။
• ကလပ္ေပါက္ျခင္း၊ ကလပ္ ေမွးနင္းထား၍မရျခင္း။
• ကလပ္မိေသာ အေျခအေန သည္ ကလပ္ေျခနင္းတံ အေပၚဆံုး ထိပ္နားအထိေရာက္ေနျခင္း။
❌ကလပ္မေကာင္းပါက ယာဥ္ ေမာင္းသူအား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစ သည္။ ဂီယာေျပာင္းတိုင္း စိတ္ညစ္ ရသည္။ ယာဥ္ကုိစိတ္တုိင္းက် ထိန္း သိမ္းရခက္ခဲသျဖင့္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏုိင္သည္။
✔ကလပ္ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းျခင္း
⚠မူမမွန္ေသာ ကလပ္၏ေရာဂါ လကၡဏာမ်ားကုိ သတိထားသင့္၊ ဂ႐ု ျပဳသင့္သည္။ ေရွ႕ေျပးလကၡဏာမ်ား သည္ ကလပ္ဒုကၡေပးေတာ့မည့္ နိမိတ္မ်ားျဖစ္သည္။ ကလပ္၏ မူလသဘာ၀မွာ အင္ဂ်င္ဖလိုင္း၀ွီးႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ကုိ ညင္သာစြာခ်ိတ္ဆက္ေပးရန္ျဖစ္
⚠ ကလပ္အလႊတ္ၾကမ္းတမ္းလွ်င္ ကားတစ္စီး လံုးေဆာင့္ထြက္သြားမည္။ ထုိသို႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ကလပ္ လႊတ္ေမာင္း ျခင္း အေလ့အထ စတိုင္လ္သည္ ကလပ္ပလိပ္ကို လ်င္ျမန္စြာပ်က္စီး ေစသည္။
ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားမ်ား သည္ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး ၿပိဳင္ေမာင္း၊ လုေမာင္းၾကသျဖင့္ ကလပ္ပ်က္စီးမႈ ျမန္သည္။
⚠အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ ကုိညင္သာစြာခ်ိတ္ဆက္သြားႏုိ
🚩 ကလပ္ေျခ နင္းတံကုိ ညင္သာစြာေမွးၿပီးမွ လႊတ္ေပးလွ်င္ ကလပ္ပြန္းစားမႈသက္သာၿပီး သက္တမ္းပုိရွည္မည္။
● ကလပ္ပလိတ္ျပားတစ္ခ်ပ္၏ အမ်ားဆံုးခံႏိုင္၀န္အားထက္ ပုိ၍ ထမ္းခုိင္းပါက Overload ျဖစ္ၿပီး ကလပ္စလစ္ျဖစ္မည္။
● ထုိ႔ေနာက္ ကလပ္ပလိတ္ အပူလြန္ကဲၿပီး ကလပ္ ပလိတ္ေလာင္၍ပ်က္စီးမည္။
● ဖလိုင္း ၀ွီးႏွင့္ ကလပ္ပလိတ္ၾကားတြင္ တစ္ နည္းနည္းျဖင့္ ေခ်ာဆီမ်ား၀င္သြားပါ က ကလပ္ေခ်ာ္မည္။
● အင္ဂ်င္က႐ိုင္း ရွပ္၀ုိင္းဆီးမလံုလွ်င္ အင္ဂ်င္၀ိုင္မ်ား ယိုစိမ့္ၿပီး ကလပ္အံုထဲေရာက္သြားႏုိင္ သည္။
● ဂီယာေဘာက္စ္၀ိုင္းဆီး မေကာင္းလွ်င္လည္း ဂီယာ၀ိုင္မ်ား စိမ့္ထြက္ၿပီးကလပ္ပလိတ္သို႔
🔴ကလပ္ပလိတ္တြင္ အေဆာင့္ ဒဏ္ခံႏိုင္ရန္ စပရိန္မ်ားထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ထားသည္။ ကလပ္ အသံုးၾကမ္း၍ စပရိန္က်ဳိးလွ်င္ စပရိန္ အက်ဳိးသံစမ်ားသည္ ဖလုိင္း၀ွီးႏွင့္ ကလပ္ပလိတ္ျပားၾကားတြင္ ညႇပ္ေန တတ္သည္။ ထုိသုိ႔အက်ဳိးစညႇပ္လွ်င္ ဂီယာထုိးရ ခက္ခဲေစသည္။
☆ ကလပ္ေဘာလ္သည္ ကလပ္ နင္းထားစဥ္ ကလပ္ဖင္းဂါးမ်ားကုိ တြန္းဖိထားသည္။
☆ ကလပ္ေဘာလ္ စားသြားပါက
¤ အသံျမည္သည္။
¤ တုန္ ခါသည္။
☆ ကလပ္ေဘာလ္မေကာင္း လွ်င္ ဒိုင္ရာဖရမ္စပရိန္ (လင္ဘန္း ျပား) ကုိ ပြန္းစားပ်က္စီးေစသည္။
🔧 ကလပ္ပလိတ္ အသစ္လဲလွ်င္ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ကား၀ပ္ေရွာ့ပ္၌သာ ျပသ သင့္သည္။ ဂီယာေဘာက္စ္ခ်ၿပီးပါက ဖလိုင္း၀ွီးမွန္ျပင္ (ေက်ာက္ျပင္)ကုိ စစ္ေဆးပါ။
☆ မ်က္ႏွာျပင္မ်ား လြန္စြာ စားေနလွ်င္ ဖလုိင္း၀ွီးျဖဳတ္ခ်ၿပီး မ်က္ႏွာသစ္ေပးရမည္။
☆ ဖလိုင္း၀ွီး မွန္ျပင္ကုိ တြင္ခံုတြင္စက္ခုတ္စားေပး ျခင္းျဖစ္သည္။
Ⓜက႐ိုင္းရွပ္၊ မိန္း၀ုိင္းဆီး ဆီယို မယိုစစ္ေဆးရမည္။
● ဂီယာေဘာက္စ္၊ သပ္ရွပ္ေဘာလ္ ထိပ္မွ ၀ိုင္းဆီး ေကာင္း မေကာင္း၊ ဆီလံု မလံု စစ္ ေဆးရမည္။
● ကလပ္ေဘာလ္ ကလပ္ ေဖါက္ ေကာင္း မေကာင္း စစ္ေဆးရ မည္။
● ကလပ္ေဘာ္လ္မေကာင္းပါက အသစ္လဲပါ။
● ကလပ္အံု (ကလပ္ ကာဘာဟုလည္းေခၚသည္) ေကာင္း မေကာင္း၊
● ဖင္းဂါးစပရိန္မ်ား ေကာင္း မေကာင္းခံုေပၚတင္၍ စမ္း သပ္စစ္ေဆးရမည္။
● ဖင္းဂါးစပရိန္ မ်ား ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ လွ်င္ ကလပ္နင္းရသည္မွာေလးေနမည္။
⚠အျခားျဖစ္တတ္ေသာ ျပႆနာ မ်ားမွာ⚠
♎ ကလပ္အံုကုိတပ္ဆင္ထား ေသာဖလိုင္း၀ွီးအထုိင္ မူလီ (Bolt) တုိင္မ်ား ေခ်ာင္ေနျခင္း၊
■ အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဂီယာေဘာက္စ္ၾကားခံ ဖလန္းျပား အ ထုိင္ Bolt & Nut မ်ား ေခ်ာင္ေနျခင္း၊
■ ကလပ္ေအာက္ဆံုႏွင့္ ထုိးတံမေကာင္း ျခင္း၊
■ ကလပ္အေပၚဆံုမေကာင္းျခင္း၊
■ ကလပ္ဆီပိုက္လိုင္း ဆီမလံုျခင္းစေသာ ျပႆနာအားနည္းခ်က္မ်ားျဖစ္သည
♎ကလပ္ပလိတ္လဲလွ်င္
ျဖစ္ႏိုင္ေသာခ်ဳိ႔ယြင္းအားန
♡ အစားထုိးလဲပါ။
♡ ကလပ္ပလိတ္၊ ကလပ္အံုမ်ားတပ္ဆင္လွ်င္ အလုိင္း မင့္မွန္ေအာင္ခ်ိန္ပါ။
♡ ကလပ္အေပၚဆံု ေအာက္ဆံု ၀ါရွာမ်ားပါ အသစ္လဲပါ။
♡ ကလပ္ဆီလုိင္း၊ ပိုက္ေပ်ာ့ကုိ စစ္ေဆး ပါ။ မေကာင္းလွ်င္အသစ္လဲပါ။
🌐ဂီယာေဘာက္စ္အထိုင္ ေမာင္း တိန္းႏွင့္ အင္ဂ်င္ေမာင္းတိန္းမ်ား ျပတ္ေနလွ်င္ တုန္ခါတတ္သည္။
♢ အလုိင္းမန္႔မမွန္ျဖစ္တတ္သည္
♢ ဘရိတ္ဆီ အသစ္ထည့္ၿပီး ဟိုက္ေျဒာလစ္ဆီ လုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေလခိုေနျခင္းလံုး၀ မရွိေစရန္ ေလ႐ႈရမည္။
♢ ေလလံုး၀ကုန္ပါက ကလပ္အကြာအေ၀းထုိးတံ ခ်ိန္ရမည္။
♢ ထုိးတံေထာက္ေန၍မရ။ ကလပ္ၾကားလြတ္ကစားႏိုင္မႈ အနည္းငယ္က်န္ရွိရမည္။
✔ကလပ္ထိန္းသိမ္းျခင္း✔
♧ ကလပ္ဆီပံုမွန္စစ္ေဆးပါ။ ေရေရာ၍မသံုးပါႏွင့္။
♧ ကလပ္ေျခနင္းတံကုိ ညင္ သာစြာလႊတ္ပါ။ ကလပ္အသံုးၾကမ္း လွ်င္ ကလပ္ပလိတ္အစားျမန္မည္။
♧ နံပါတ္ (၁) ဂီယာမထိုးဘဲ ဂီယာေက်ာ္မထိုးပါႏွင့္။
♧ ကလပ္ကုိ မႏုိင္၀န္မထမ္း ခုိင္းပါႏွင့္။
♧ ကားအရွိန္သတ္ရန္ ဂီယာ ေဒါင္း၍ ကလပ္လႊတ္ပါမ်ားလွ်င္ ကလပ္ပလိတ္အစားျမန္မည္။
♧ ေရႀကီးေရလွ်ံေသာလမ္းတြင္ ဂီယာေဘာက္စ္ျမဳပ္သည္အထိ ကား ေမာင္းခဲ့ပါက ကလပ္ပလိတ္မ်ားေရစို ေရ၀င္သြားၿပီး ကလပ္ေခ်ာ္မည္။
ကလပ္ပလိတ္ေရေျခာက္သြားၿပီးမ
⚠ စက္ႏိႈးေမာ္တာမေကာင္း၍၊ ဘက္ထရီမေကာင္း၍ ကားကိုတြန္းႏိႈး ျခင္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံသာျပဳလုပ္သင့္သည္
■ ကားတြန္းႏိႈးျခင္းသည္ ကလပ္ပလိတ္ကုိပ်က္စီးေစသည္။
■ ဘက္ထရီႏွင့္ ေမာ္တာအၿမဲေကာင္း မြန္ေနေအာင္ထိန္းသိမ္းျပဳျပ
■ ကလပ္၀ါရွာေပါက္၍အသစ္လဲရလွ်င
💯 ႀကိဳးကလပ္ျဖစ္ပါက ေကဘယ္လ္ႀကိဳးစစ္ေဆး၍ ေခ်ာဆီ ထည့္ေပးပါ။
▪ေကဘယ္လ္ႀကိဳးအစ လန္ေနပါက မျပတ္မီ အသစ္တစ္ ေခ်ာင္းလဲပါ။
▪ ကားေမာင္းေနစဥ္ သင္၏ ေျခဖ်ားကုိ ကလပ္ေျခနင္းတံေပၚ တင္မထားပါႏွင့္။
▪ အင္ဂ်င္စက္သံျမႇင့္တင္ၿပီး ကလပ္ကုိေဆာင့္မလြတ္ပါႏွင့္။
▪ ၀န္ေလးပစၥည္းမ်ား၊ ကုန္းတက္လမ္းမ်ားတြင္ No.1 ဂီယာ ျဖင့္သာေမာင္းပါ။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
မင္းသစ္ထူး (စက္မႈ)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။