ကား အေဟာင္း ဝယ္စီးက စဥ္းစားစရာ ဆုိးက်ိဳးမ်ား
⛔⛔⛔⛔⛔
♊တစ္ပတ္ရစ္ကား၊ ေလလံကားဆုိတာ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္က ကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါ။ အင္ဂ်င္ပါဝါ ဘယ္ေလာက္စီစီကို အခြန္ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဆုိျပီး သြင္းေနတဲ့ ကားအားလံုးကို ဆုိလိုပါတယ္။ ဘယ္အရာ မဆုိ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးက ဒြန္တြဲလ်က္ ပါပဲ။
¤ ကား အေဟာင္း ေစ်းကြက္ ကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာတင္ မကပဲ ႏိုင္ငံ အသီးသီးမွာ ရွိျပီး တစ္ပတ္ရစ္ကားေတြ ကိုမွ ျပန္စီးက်တဲ့ ယဥ္ေက်းမွုလည္း ရွိပါေသး တယ္။
¤ သူက ေစ်းသက္သာတဲ့ အားသာခ်က္ တစ္ခု ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ ဝယ္ယူတဲ့ ကားက ကီလိုမီတာ ေျမာက္မ်ားစြာ အသံုးျပဳထားျပီးတဲ့ ႏွစ္ခ်ိဳ႔ တစ္ပတ္ရစ္ကား ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မေကာင္းေတာ့ ပါဘူး။
¤ အဲ့ဒီလို အေတာ္ၾကာတဲ့ ကား ေဟာင္း နဲ႔ ပက္သက္ျပီး ရရွိေနတဲ့ ဆုိးက်ိဳး အခ်ဳိ ႔ကိုေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။
✴ကား မေကာင္း
✳ဒါက ရွင္းျပစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ ကားေတြေတာင္ မေကာင္းလို႔ Grade အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲ သြင္းၾကတယ္။ Grade A ဘာ၊ Grade B ပါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ခြဲခြဲ ကားေတြက အျပစ္အနာအဆာ ေတြနဲ႔ခ်ည္းပါ။
☆ အျပင္မွာ လွေနရင္ေတာင္ အတြင္းက အေတာ္ေလး ဝါရင့္ ေနပါျပီ။ အထူးသျဖင့္ ဂရိတ္နိမ့္ေလေလ ကား Performance က်ဆင္း ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။
✴က်န္းမာေရး ထိခိုက္
🚩ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာက သတ္မွတ္ထားျပီးသား။ ဘယ္ ၂ ကီလိုမီတာ ေမာင္းျပီးတဲ့ ကား တစ္စီးအေနနဲ႔
♤ အင္ဂ်င္က ထုတ္တဲ့ အိတ္ေဇာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရာင့္ ရင့္လာမယ္ ဆုိတာကအစ၊
♤ အသံ ဘယ္ေလာက္ ဆူညံလာမယ္ ဆုိတာကအစ၊
♤ ကား တစ္ကိုယ္လံုးမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ခဲ၊ သတၱဳေတြ ကေန အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ အေငြထြက္ျပီး က်န္းမာေရး ထိခိုက္မွာေတြ တစ္ခါတည္း တြက္ခ်က္ျပီး ႏွစ္ၾကာတဲ့ကား ျဖစ္ေလ အခြန္ေဆာင္ ခိုင္းတာ ပိုတုိးလာေလပါပဲ။
♤ ဒီေတာ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္ ေမာင္းျပီးရင္ ေလလံကြင္းပို႔ ၾကတယ္ေလ။
🚫က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က သူတို႔ က်န္းမာေရး ထိခုိက္မွာစိုးလို႔ ပို႔လိုက္တဲ့ ကားေတြကို အသံုးျပဳေန ၾကပါတယ္။
♡ မီးခိုး တစ္လူလူနဲ႔၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အေငြ႔ ေတြနဲ႔ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမွာ အမွန္ပါပဲ။
✴ေလာင္စာဆီ ပိုမို ဆံုးရွံုး
🔯အင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ သူ႔ရဲ ႔ Running hour တစ္ခု အတြင္းပဲ အေကာင္းဆံုး အလုပ္လုပ္တာပါ။
♢ သက္တမ္း ရင့္လာတဲ့ အင္ဂ်င္ျဖစ္ေလ performance က်ေလပါပဲ။
♢ ဆုိးက်ိဳးကေတာ့ ေလာင္စာဆီ ပုိစားလာတယ္။ အရင္က ေလ၊ ဆီ အခ်ဳိးက ႏွစ္ၾကာလာေတာ့ ေျပာင္းလဲလာျပီး ဆီအခ်ဳိး ပိုၾကီး လာတတ္ပါတယ္။
♢ ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီဆိုင္မွာ တန္းဆီရတဲ့ အေျခအေနက ပိုမ်ား လာတာေပါ့။ ၾကားထဲက မသန္႔တဲ့ ဆီသံုးမိရင္ ခံရမယ့္ ဒုကၡက မေသးပါဘူး။
✴ပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းေစ
♨ဂ်ပန္မွာက ကားတစ္စီး မီးခိုး အေရာင္ ဘယ္ေလာက္ကို ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ထြက္ရင္ ဒဏ္ေငြ ဘယ္ေလာက္ ေဆာင္ရမယ္ ဆုိတာ တစ္ခါတည္း သတ္မွတ္ထားျပီး သားပါ။
♧ ဒီေတာ့ စက္ထုတ္လုပ္ သူေတြက မီးခိုး သက္သာေအာင္ ေဖာ္ျမဴလာ မ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖန္တီးပါတယ္။
♧ မီးခိုးမထြက္တဲ့ ကားေတာ့ ဘယ္ရွိမလဲ။ အနည္းႏိုင္ဆံုး ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ဖန္တီး ၾကတာေပါ့။
♧ ျမန္မာျပည္ ေရာက္လာတဲ့ ကားေတြက ဂ်ပန္ေတြမွာ မေကာင္းေတာ့တာေတြ မ်ားတယ္ေလ။
♧ မီးခိုးအတြက္ စည္းကမ္း သတ္မွတ္မွုကို အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ ေနၾကျပီ။ အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ခါနီး။
♧ ဒီေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကိမ္းေသ ညစ္ႏြမ္းေစပါတယ္။
🚫အာမခံ မရ
🔯ပရီမီယံ ကားတစ္စီးနဲ႔ အေဟာင္း တစ္စီး ျပိဳင္တူဝယ္ရင္ ဘယ္တစ္စီးက အာမခံရမယ္ ဆုိတာ အားလံုး သိၾကမွာပါ။
☆ အေဟာင္းက ကားပိုင္ရွင္ ေရာင္းေလ။ ကုမၼဏီေရာင္း မဟုတ္ဘူး။ အာမခံ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ အာမခံဆုိ ေဝလာေဝး။
☆ ႏိုင္ငံၾကီးေတြမွာ ကားအစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခု ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ကုမၼဏီက မ်က္ႏွာ အပ်က္မခံႏိုင္လို႔ ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူျပီး ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ေပးရပါတယ္။ ဒါေတာင္ စီးတဲ့သူက မေက်နပ္ရင္ တရားဆြဲလုိ႔ ရပါတယ္။
☆ ဒီလိုအခြင့္အေရးကို တစ္ပတ္ရစ္ကား ဝယ္စီးသူမ်ား မရႏိုင္ပါဘူး။ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခ်င္းစီ အတြက္ အာမခံလည္း မရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ္ပ်က္၊ ကုိယ္ျပင္၊ ကိုယ္ကုန္ပါ။
💲ေစ်းမသက္သာ
🌐အမွန္ေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမွန္ရင္ ေစ်းသက္သာပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ အေျခအေန အရသာ ေစ်းၾကီးေနတာပါ။
■ တစ္ပတ္ရစ္ ကားသာ ဆုိပါတယ္။ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ကား ဝယ္စီးရတဲ့ တန္ဖိုးထက္ေတာင္ ၂ ဆ၊ ၃ ဆ မကလည္း ေစ်းၾကီး ေနတတ္ပါတယ္။
■ ျမန္မာေငြ သိန္း ၅၀၀ ဆုိတာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ ေသာင္းဆုိရင္ US မွာ ေကာင္းပါတယ္ ဆုိတဲ့ ျပိဳင္ကားေတြ ဝယ္စီးလို႔႔ ရပါျပီ။
■ ဒါကေတာ့ သူ႔ေခတ္သူ႔ခါေပါ့။
ေနာက္လည္း ေျပာင္းလဲလာေတာ့မွာပါ။
🌐နိဂံုးခ်ဳပ္
⭕အားနည္းခ်က္၊ ဆုိးက်ိဳးေတြ ကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။
● သုိ႔ေပမယ့္ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ အေနအထားက တစ္ပတ္ရစ္ကား ေစ်းကြက္ကိုသာ မီွခိုခြင့္ ရွိေနပါေသးတယ္။
● သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ပတ္ရစ္ တည္းမွာ ဂရိတ္ ေကာင္းတာေတြကိုပဲ အဓိကထား ဝယ္ဖို႔ အၾကံေပး ပါတယ္။
● ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကားေဟာင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္သူ က်န္းမာေရး၊ ယာဥ္အႏၱရာယ္ လံုျခံဳေရး အတြက္ ေသခ်ာ စနစ္တက် စစ္ေဆးေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပိုမို ေပၚေပါက္လာႏိုင္ေစဖို႔ ေမ်ာ္လင့္ ပါတယ္။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
Aung Kham
⛔⛔⛔⛔⛔
♊တစ္ပတ္ရစ္ကား၊ ေလလံကားဆုိတာ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္က ကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားပါ။ အင္ဂ်င္ပါဝါ ဘယ္ေလာက္စီစီကို အခြန္ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဆုိျပီး သြင္းေနတဲ့ ကားအားလံုးကို ဆုိလိုပါတယ္။ ဘယ္အရာ မဆုိ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးက ဒြန္တြဲလ်က္ ပါပဲ။
¤ ကား အေဟာင္း ေစ်းကြက္ ကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာတင္ မကပဲ ႏိုင္ငံ အသီးသီးမွာ ရွိျပီး တစ္ပတ္ရစ္ကားေတြ ကိုမွ ျပန္စီးက်တဲ့ ယဥ္ေက်းမွုလည္း ရွိပါေသး တယ္။
¤ သူက ေစ်းသက္သာတဲ့ အားသာခ်က္ တစ္ခု ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ ဝယ္ယူတဲ့ ကားက ကီလိုမီတာ ေျမာက္မ်ားစြာ အသံုးျပဳထားျပီးတဲ့ ႏွစ္ခ်ိဳ႔ တစ္ပတ္ရစ္ကား ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မေကာင္းေတာ့ ပါဘူး။
¤ အဲ့ဒီလို အေတာ္ၾကာတဲ့ ကား ေဟာင္း နဲ႔ ပက္သက္ျပီး ရရွိေနတဲ့ ဆုိးက်ိဳး အခ်ဳိ ႔ကိုေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။
✴ကား မေကာင္း
✳ဒါက ရွင္းျပစရာေတာင္ မလိုပါဘူး။ ကားေတြေတာင္ မေကာင္းလို႔ Grade အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲ သြင္းၾကတယ္။ Grade A ဘာ၊ Grade B ပါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ခြဲခြဲ ကားေတြက အျပစ္အနာအဆာ ေတြနဲ႔ခ်ည္းပါ။
☆ အျပင္မွာ လွေနရင္ေတာင္ အတြင္းက အေတာ္ေလး ဝါရင့္ ေနပါျပီ။ အထူးသျဖင့္ ဂရိတ္နိမ့္ေလေလ ကား Performance က်ဆင္း ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။
✴က်န္းမာေရး ထိခိုက္
🚩ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာက သတ္မွတ္ထားျပီးသား။ ဘယ္ ၂ ကီလိုမီတာ ေမာင္းျပီးတဲ့ ကား တစ္စီးအေနနဲ႔
♤ အင္ဂ်င္က ထုတ္တဲ့ အိတ္ေဇာ ဘယ္ေလာက္ထိ အေရာင့္ ရင့္လာမယ္ ဆုိတာကအစ၊
♤ အသံ ဘယ္ေလာက္ ဆူညံလာမယ္ ဆုိတာကအစ၊
♤ ကား တစ္ကိုယ္လံုးမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ခဲ၊ သတၱဳေတြ ကေန အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ အေငြထြက္ျပီး က်န္းမာေရး ထိခိုက္မွာေတြ တစ္ခါတည္း တြက္ခ်က္ျပီး ႏွစ္ၾကာတဲ့ကား ျဖစ္ေလ အခြန္ေဆာင္ ခိုင္းတာ ပိုတုိးလာေလပါပဲ။
♤ ဒီေတာ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္ ေမာင္းျပီးရင္ ေလလံကြင္းပို႔ ၾကတယ္ေလ။
🚫က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္က သူတို႔ က်န္းမာေရး ထိခုိက္မွာစိုးလို႔ ပို႔လိုက္တဲ့ ကားေတြကို အသံုးျပဳေန ၾကပါတယ္။
♡ မီးခိုး တစ္လူလူနဲ႔၊ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အေငြ႔ ေတြနဲ႔ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ေစမွာ အမွန္ပါပဲ။
✴ေလာင္စာဆီ ပိုမို ဆံုးရွံုး
🔯အင္ဂ်င္တစ္လံုးဟာ သူ႔ရဲ ႔ Running hour တစ္ခု အတြင္းပဲ အေကာင္းဆံုး အလုပ္လုပ္တာပါ။
♢ သက္တမ္း ရင့္လာတဲ့ အင္ဂ်င္ျဖစ္ေလ performance က်ေလပါပဲ။
♢ ဆုိးက်ိဳးကေတာ့ ေလာင္စာဆီ ပုိစားလာတယ္။ အရင္က ေလ၊ ဆီ အခ်ဳိးက ႏွစ္ၾကာလာေတာ့ ေျပာင္းလဲလာျပီး ဆီအခ်ဳိး ပိုၾကီး လာတတ္ပါတယ္။
♢ ဒီေတာ့ ဓာတ္ဆီဆိုင္မွာ တန္းဆီရတဲ့ အေျခအေနက ပိုမ်ား လာတာေပါ့။ ၾကားထဲက မသန္႔တဲ့ ဆီသံုးမိရင္ ခံရမယ့္ ဒုကၡက မေသးပါဘူး။
✴ပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ညမ္းေစ
♨ဂ်ပန္မွာက ကားတစ္စီး မီးခိုး အေရာင္ ဘယ္ေလာက္ကို ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ထြက္ရင္ ဒဏ္ေငြ ဘယ္ေလာက္ ေဆာင္ရမယ္ ဆုိတာ တစ္ခါတည္း သတ္မွတ္ထားျပီး သားပါ။
♧ ဒီေတာ့ စက္ထုတ္လုပ္ သူေတြက မီးခိုး သက္သာေအာင္ ေဖာ္ျမဴလာ မ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖန္တီးပါတယ္။
♧ မီးခိုးမထြက္တဲ့ ကားေတာ့ ဘယ္ရွိမလဲ။ အနည္းႏိုင္ဆံုး ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ဖန္တီး ၾကတာေပါ့။
♧ ျမန္မာျပည္ ေရာက္လာတဲ့ ကားေတြက ဂ်ပန္ေတြမွာ မေကာင္းေတာ့တာေတြ မ်ားတယ္ေလ။
♧ မီးခိုးအတြက္ စည္းကမ္း သတ္မွတ္မွုကို အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ ေနၾကျပီ။ အခ်ိဳ ႔က ေက်ာ္လြန္ခါနီး။
♧ ဒီေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကိမ္းေသ ညစ္ႏြမ္းေစပါတယ္။
🚫အာမခံ မရ
🔯ပရီမီယံ ကားတစ္စီးနဲ႔ အေဟာင္း တစ္စီး ျပိဳင္တူဝယ္ရင္ ဘယ္တစ္စီးက အာမခံရမယ္ ဆုိတာ အားလံုး သိၾကမွာပါ။
☆ အေဟာင္းက ကားပိုင္ရွင္ ေရာင္းေလ။ ကုမၼဏီေရာင္း မဟုတ္ဘူး။ အာမခံ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ အာမခံဆုိ ေဝလာေဝး။
☆ ႏိုင္ငံၾကီးေတြမွာ ကားအစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခု ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ကုမၼဏီက မ်က္ႏွာ အပ်က္မခံႏိုင္လို႔ ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူျပီး ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ေပးရပါတယ္။ ဒါေတာင္ စီးတဲ့သူက မေက်နပ္ရင္ တရားဆြဲလုိ႔ ရပါတယ္။
☆ ဒီလိုအခြင့္အေရးကို တစ္ပတ္ရစ္ကား ဝယ္စီးသူမ်ား မရႏိုင္ပါဘူး။ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခ်င္းစီ အတြက္ အာမခံလည္း မရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ္ပ်က္၊ ကုိယ္ျပင္၊ ကိုယ္ကုန္ပါ။
💲ေစ်းမသက္သာ
🌐အမွန္ေတာ့ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမွန္ရင္ ေစ်းသက္သာပါတယ္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ အေျခအေန အရသာ ေစ်းၾကီးေနတာပါ။
■ တစ္ပတ္ရစ္ ကားသာ ဆုိပါတယ္။ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ကား ဝယ္စီးရတဲ့ တန္ဖိုးထက္ေတာင္ ၂ ဆ၊ ၃ ဆ မကလည္း ေစ်းၾကီး ေနတတ္ပါတယ္။
■ ျမန္မာေငြ သိန္း ၅၀၀ ဆုိတာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ ေသာင္းဆုိရင္ US မွာ ေကာင္းပါတယ္ ဆုိတဲ့ ျပိဳင္ကားေတြ ဝယ္စီးလို႔႔ ရပါျပီ။
■ ဒါကေတာ့ သူ႔ေခတ္သူ႔ခါေပါ့။
ေနာက္လည္း ေျပာင္းလဲလာေတာ့မွာပါ။
🌐နိဂံုးခ်ဳပ္
⭕အားနည္းခ်က္၊ ဆုိးက်ိဳးေတြ ကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။
● သုိ႔ေပမယ့္ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္ အေနအထားက တစ္ပတ္ရစ္ကား ေစ်းကြက္ကိုသာ မီွခိုခြင့္ ရွိေနပါေသးတယ္။
● သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ပတ္ရစ္ တည္းမွာ ဂရိတ္ ေကာင္းတာေတြကိုပဲ အဓိကထား ဝယ္ဖို႔ အၾကံေပး ပါတယ္။
● ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကားေဟာင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္သူ က်န္းမာေရး၊ ယာဥ္အႏၱရာယ္ လံုျခံဳေရး အတြက္ ေသခ်ာ စနစ္တက် စစ္ေဆးေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ပိုမို ေပၚေပါက္လာႏိုင္ေစဖို႔ ေမ်ာ္လင့္ ပါတယ္။
🚘🚘🚘🚘🚘
#ကားခ်စ္သူ
Credit》》
Aung Kham
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။