Koung Loon
မေလးရွားက စားေသာက္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာပါ..။
ဆိုင္ထဲေရာက္လို႕ ထိုင္စရာေနရာၾကည့္ေနတုန္းမွာ Waiter တစ္ေယာက္ေရာက္လာတယ္..။
“ဒီနားမွာ ထိုင္ရင္ အျပင္ျမင္ကြင္းေတြကို ျမင္ရပါမယ္..။ ဒါေပမယ့္ နဲနဲ ပူပါမယ္..။ ဟိုဖက္နားကေတာ့ ေလေအးစက္နဲ႕ နီးျပီး ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္..။”
ေလေအးစက္နဲ႕ နီးတဲ့ ေနရာကို ေရြးလိုက္ပါတယ္..။
“လူၾကီးမင္း.. ဒီဆိုင္ကို ပထမဆံုး အၾကိမ္ေရာက္တာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုင္ရဲ႕ စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြ အေၾကာင္း ရွင္းျပပါရေစ..”
သိပ္ကို မြန္ရည္စြာနဲ႕ ဒီေန႕ အတြက္ အထူးဟင္းလ်ာ.. ပံုမွန္္ ေန႕စဥ္ ရေနက် အစားအစာ.. မနက္ပိုင္း ေန႕လည္ပိုင္းနဲ႕ ညေနပိုင္းေတြမွာ စားေလ့ရွိၾကတဲ့ စားဖြယ္ရာေတြ.. ျပီးေတာ့ သူတို႕ ဆိုင္မွာ ရႏိုင္တဲ့ ေသာက္ဖြယ္ရာေတြဟာ အယ္လ္ကိုေဟာ မပါဝင္ေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာ သြက္သြက္လက္လက္ ရွင္းျပပါတယ္..။ မွာသမွ်ကို လဲ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္သားျပီး ျပန္ရြတ္ျပပါေသးတယ္..။ ေသခ်ာျပီ ဆိုေတာ့မွ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ ေစာင့္ရပါမယ္ ဆိုျပီး .. သူတို႕ ဆိုင္ရဲ႕ အထူးစီမံထားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ တစ္ခြက္ လာခ်ေပးပါတယ္..။
ဧည့္သည္ေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ ေသာက္ေရခြက္ဟာလဲ လံုးဝ ကုန္သြားတဲ့ အထိမေစာင့္ပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္လာျဖည့္ေပး ေနတာပါ..။ ေနာက္ဆံုး စားျပီးခ်ိန္အထိ ျဖည့္ေနတုန္းပါပဲ.။ ေတာ္ပါျပီလို႕ မေျပာမခ်င္း ျဖည့္ေနတာပါ..။ ဟင္းပြဲထြက္လာေတာ့လဲ အကႌ် အျဖဴကို မေတာ္တဆ စြန္းသြားရင္ ခၽြတ္ရခက္တယ္ ဆိုျပီး အကႌ်ေပၚမွာ အေပခံ လည္စီးပုဝါ တစ္ထည္ စည္းေပးေသးတယ္..။
အားလံုး ျပီးစီးသြားေတာ့ က်သင့္ေငြရွင္းတဲ့ အခါ ၂၅ ေဒၚလာေလာက္နဲ႕ ညီမွ်တဲ့ ပိုက္ဆံကို ေပးရပါတယ္..။ အဲဒီပမာဏဟာ မ်ားေပမယ့္ ေနာက္တစ္ခါ လာဦးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကို ျဖစ္ေစပါတယ္..။ ေက်နပ္မႈကို ရေစပါတယ္..။ ဆိုင္ရဲ႕ သန္႕ရွင္းသပ္ယပ္မႈ.. လူဝင္လူထြက္မ်ားေပမယ့္ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေဖၚေရြမႈ ေတြက ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ရွိလွပါတယ္..။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ တိုးေဝွ႕တြန္းတိုက္ျပီး သြားေနတာမဟုတ္ပဲ သြက္သြက္လက္လက္ ေရြ႕လ်ားေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္..။ Waiter တစ္ေယာက္ကို စားပြဲေလးဝုိင္းအထိ တာဝန္ယူႏိုင္တာ ဧည့္သည္ကို ထိန္းႏိုင္တာ.. ဧည့္သည္လိုအပ္ခ်က္ကို မ်က္ေျခမျပတ္ၾကည့္ေနျပီး လြယ္လင့္တကူျဖည့္ဆည္း ႏိုင္တာေတြဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ထားမွန္း သိသာလွပါတယ္..။ အားလံုးဟာ လူငယ္ေလးေတြပါပဲ..။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ဟာ ကၽြမ္းက်င္လြန္း လွပါတယ္..။ သူတို႕ အလုပ္ကို သူတို႕ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္..။ ဒါေၾကာင့္လဲ မေလးရွားဟာ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ မွာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား အမ်ားဆံုး ရတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ေနတာပါ..။ အဲဒီ အဆင့္ကို သူတို႕ လြယ္လြယ္ ရခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး..။ ေၾကာ္ျငာေကာင္းရံုနဲ႕လဲ မရ ႏိုင္ပါဘူး..။
၂၀၁၆ မတ္လ က ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာရင္းအရ ၂၀၁၅ ခုနွစ္ ဇႏၷဝါရီကေန ဒီဇင္ဘာအထိ မေလးရွားကို လာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ေပါင္း ၂၅.၇သန္း (၂၅,၇၂၁,၂၅၁) ေယာက္ လာေရာက္ေၾကာင္း သိရပါတယ္..။ အဲဒီက ရတဲ့ ဝင္ေငြဟာ မေလးရွားသံုးေငြ ၆၉.၁ ဘီလီယံ ရင္းဂစ္ ရခဲ့ပါတယ္..။ ဒါေတာင္မွ မေလးရွားရဲ႕ ခရီးသြားႏွစ္ ျဖစ္တဲ့ ၂၀၁၄ ထက္စာရင္ ၆ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ေလ်ာ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္..။ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕.. ဟိုတယ္လုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕.. စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္း ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႕.. သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕ ဆိုတာေတြဟာ ခြဲျခားလို႕ မရတဲ့ ဆက္စပ္ က႑ေတြ ျဖစ္ပါတယ္..။ အဲဒီလို ဆက္စပ္ဖြံ႕ျဖိဳးခ်င္ရင္ သင္ယူရပါမယ္.. ေလ့က်င့္ရပါမယ္..စိတ္ဓါတ္ေတြ ျပင္ဆင္ရပါမယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းထဲမွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ႏွစ္ျမွဳပ္ထားႏိုင္ရပါမယ္..။ စိတ္ထား ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ဖို႕လိုပါတယ္..။
ဒါေတြဟာ ဝန္ေဆာင္မႈ နယ္ပယ္ရဲ႕ အေျခခံေတြျဖစ္ပါတယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈနယ္ပယ္ထဲကို စမ္းလုပ္ၾကည့္ရံု .. သစ္မရခင္ စပ္ၾကား ဝါးေပါင္းကြပ္ရံု ေလာက္နဲ႕ မဝင္သင့္ပါဘူး..။ တကယ္ကို စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ဖို႕ လိုသလို လိုအပ္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈ အပိုင္း ကိုလည္း ပံ့ပိုးႏိုင္သူ ပံ့ပိုးခြင့္ရွိသူမ်ားက ျပည့္ျပည့္ဝဝ ပံ့ပိုးေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈနယ္ပယ္ရဲ႕ ေလ့က်င့့္ေရးအပိုင္းဟာ သိပ္ကို အေရးပါပါတယ္..။ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေလ့က်င့္ထားမွသာ အသားက်တဲ့ အရည္အေသြးကို ရမွာပါ..။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ အသာစီး ယူမယ့္အစား ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ ဖြင့္ေပးျပီး.. လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပိဳင္ဆိုင္ေစျခင္း ကသာ ပိုျပီး အဓိပၸါယ္ရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း ( ၂၃.၉.၂၀၁၆)
မေလးရွားက စားေသာက္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာပါ..။
ဆိုင္ထဲေရာက္လို႕ ထိုင္စရာေနရာၾကည့္ေနတုန္းမွာ Waiter တစ္ေယာက္ေရာက္လာတယ္..။
“ဒီနားမွာ ထိုင္ရင္ အျပင္ျမင္ကြင္းေတြကို ျမင္ရပါမယ္..။ ဒါေပမယ့္ နဲနဲ ပူပါမယ္..။ ဟိုဖက္နားကေတာ့ ေလေအးစက္နဲ႕ နီးျပီး ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္..။”
ေလေအးစက္နဲ႕ နီးတဲ့ ေနရာကို ေရြးလိုက္ပါတယ္..။
“လူၾကီးမင္း.. ဒီဆိုင္ကို ပထမဆံုး အၾကိမ္ေရာက္တာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆိုင္ရဲ႕ စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြ အေၾကာင္း ရွင္းျပပါရေစ..”
သိပ္ကို မြန္ရည္စြာနဲ႕ ဒီေန႕ အတြက္ အထူးဟင္းလ်ာ.. ပံုမွန္္ ေန႕စဥ္ ရေနက် အစားအစာ.. မနက္ပိုင္း ေန႕လည္ပိုင္းနဲ႕ ညေနပိုင္းေတြမွာ စားေလ့ရွိၾကတဲ့ စားဖြယ္ရာေတြ.. ျပီးေတာ့ သူတို႕ ဆိုင္မွာ ရႏိုင္တဲ့ ေသာက္ဖြယ္ရာေတြဟာ အယ္လ္ကိုေဟာ မပါဝင္ေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာ သြက္သြက္လက္လက္ ရွင္းျပပါတယ္..။ မွာသမွ်ကို လဲ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္သားျပီး ျပန္ရြတ္ျပပါေသးတယ္..။ ေသခ်ာျပီ ဆိုေတာ့မွ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ ေစာင့္ရပါမယ္ ဆိုျပီး .. သူတို႕ ဆိုင္ရဲ႕ အထူးစီမံထားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ တစ္ခြက္ လာခ်ေပးပါတယ္..။
ဧည့္သည္ေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ ေသာက္ေရခြက္ဟာလဲ လံုးဝ ကုန္သြားတဲ့ အထိမေစာင့္ပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္လာျဖည့္ေပး ေနတာပါ..။ ေနာက္ဆံုး စားျပီးခ်ိန္အထိ ျဖည့္ေနတုန္းပါပဲ.။ ေတာ္ပါျပီလို႕ မေျပာမခ်င္း ျဖည့္ေနတာပါ..။ ဟင္းပြဲထြက္လာေတာ့လဲ အကႌ် အျဖဴကို မေတာ္တဆ စြန္းသြားရင္ ခၽြတ္ရခက္တယ္ ဆိုျပီး အကႌ်ေပၚမွာ အေပခံ လည္စီးပုဝါ တစ္ထည္ စည္းေပးေသးတယ္..။
အားလံုး ျပီးစီးသြားေတာ့ က်သင့္ေငြရွင္းတဲ့ အခါ ၂၅ ေဒၚလာေလာက္နဲ႕ ညီမွ်တဲ့ ပိုက္ဆံကို ေပးရပါတယ္..။ အဲဒီပမာဏဟာ မ်ားေပမယ့္ ေနာက္တစ္ခါ လာဦးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကို ျဖစ္ေစပါတယ္..။ ေက်နပ္မႈကို ရေစပါတယ္..။ ဆိုင္ရဲ႕ သန္႕ရွင္းသပ္ယပ္မႈ.. လူဝင္လူထြက္မ်ားေပမယ့္ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေဖၚေရြမႈ ေတြက ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ရွိလွပါတယ္..။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ တိုးေဝွ႕တြန္းတိုက္ျပီး သြားေနတာမဟုတ္ပဲ သြက္သြက္လက္လက္ ေရြ႕လ်ားေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္..။ Waiter တစ္ေယာက္ကို စားပြဲေလးဝုိင္းအထိ တာဝန္ယူႏိုင္တာ ဧည့္သည္ကို ထိန္းႏိုင္တာ.. ဧည့္သည္လိုအပ္ခ်က္ကို မ်က္ေျခမျပတ္ၾကည့္ေနျပီး လြယ္လင့္တကူျဖည့္ဆည္း ႏိုင္တာေတြဟာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ထားမွန္း သိသာလွပါတယ္..။ အားလံုးဟာ လူငယ္ေလးေတြပါပဲ..။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ဟာ ကၽြမ္းက်င္လြန္း လွပါတယ္..။ သူတို႕ အလုပ္ကို သူတို႕ အေကာင္းဆံုး လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္..။ ဒါေၾကာင့္လဲ မေလးရွားဟာ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ မွာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား အမ်ားဆံုး ရတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ေနတာပါ..။ အဲဒီ အဆင့္ကို သူတို႕ လြယ္လြယ္ ရခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး..။ ေၾကာ္ျငာေကာင္းရံုနဲ႕လဲ မရ ႏိုင္ပါဘူး..။
၂၀၁၆ မတ္လ က ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာရင္းအရ ၂၀၁၅ ခုနွစ္ ဇႏၷဝါရီကေန ဒီဇင္ဘာအထိ မေလးရွားကို လာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ေပါင္း ၂၅.၇သန္း (၂၅,၇၂၁,၂၅၁) ေယာက္ လာေရာက္ေၾကာင္း သိရပါတယ္..။ အဲဒီက ရတဲ့ ဝင္ေငြဟာ မေလးရွားသံုးေငြ ၆၉.၁ ဘီလီယံ ရင္းဂစ္ ရခဲ့ပါတယ္..။ ဒါေတာင္မွ မေလးရွားရဲ႕ ခရီးသြားႏွစ္ ျဖစ္တဲ့ ၂၀၁၄ ထက္စာရင္ ၆ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ေလ်ာ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္..။ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕.. ဟိုတယ္လုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕.. စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္း ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႕.. သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕ ဆိုတာေတြဟာ ခြဲျခားလို႕ မရတဲ့ ဆက္စပ္ က႑ေတြ ျဖစ္ပါတယ္..။ အဲဒီလို ဆက္စပ္ဖြံ႕ျဖိဳးခ်င္ရင္ သင္ယူရပါမယ္.. ေလ့က်င့္ရပါမယ္..စိတ္ဓါတ္ေတြ ျပင္ဆင္ရပါမယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းထဲမွာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ႏွစ္ျမွဳပ္ထားႏိုင္ရပါမယ္..။ စိတ္ထား ႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕ဖို႕လိုပါတယ္..။
ဒါေတြဟာ ဝန္ေဆာင္မႈ နယ္ပယ္ရဲ႕ အေျခခံေတြျဖစ္ပါတယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈနယ္ပယ္ထဲကို စမ္းလုပ္ၾကည့္ရံု .. သစ္မရခင္ စပ္ၾကား ဝါးေပါင္းကြပ္ရံု ေလာက္နဲ႕ မဝင္သင့္ပါဘူး..။ တကယ္ကို စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ဖို႕ လိုသလို လိုအပ္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈ အပိုင္း ကိုလည္း ပံ့ပိုးႏိုင္သူ ပံ့ပိုးခြင့္ရွိသူမ်ားက ျပည့္ျပည့္ဝဝ ပံ့ပိုးေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈနယ္ပယ္ရဲ႕ ေလ့က်င့့္ေရးအပိုင္းဟာ သိပ္ကို အေရးပါပါတယ္..။ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေလ့က်င့္ထားမွသာ အသားက်တဲ့ အရည္အေသြးကို ရမွာပါ..။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ အသာစီး ယူမယ့္အစား ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ ဖြင့္ေပးျပီး.. လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပိဳင္ဆိုင္ေစျခင္း ကသာ ပိုျပီး အဓိပၸါယ္ရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း ( ၂၃.၉.၂၀၁၆)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။