ပင္လယ္ဓားျပေတြရဲ႕ မ်က္စိတစ္ဖက္ ဘာ့ေၾကာင့္ကာထားသလဲ။
--------------------
"မ်က္စိတစ္ဖက္ ကန္းေနလို႔ ပိတ္ထားတယ္" ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကထဲက ႀကီးျပင္း လာခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီအယူအဆသည္ မဟုတ္ပါ။ မဟုတ္႐ံုမက သူတို႔ မ်က္စိႏွစ္ဖက္လံုး အေကာင္း အတိုင္းပါပဲ ဆိုရင္ သင္ယံု ပါ့မလား။ ထို႔ထက္ပို ထူးျခားသည္က သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ထက္ အျမင္ ပိုမို စူးရွသူမ်ား ဆိုရင္ေရာ သင္ လက္ခံႏိုင္ ပါ့မလား။
ျမင္ကြင္းသုေတသီ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဂ်င္မ္ ရွီဒီ သည္ ေအာ္ရီဂြန္ ပစိဖိတ္ တကၠသိုလ္ ၏ အျမင္ေလ့က်င့္ေရး သင္တန္းေက်ာင္း ဥကၠဌ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ၎က "အလင္းထဲကေန အေမွာင္ ကို လူ တစ္ ေယာက္ ေရႊ႕ေျပာင္းခ်ိန္မွာ ဒီပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႔ ေသခ်ာ သဟဇာတ ျဖစ္ဖို႔ မ်က္လံုးဟာ အနည္းဆံုး ၂၅ မိနစ္ခန္႔ အခ်ိန္ယူရပါတယ္။" ဟု Wall Street ဂ်ာနယ္သို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ရွီဒီက "ပင္လယ္ဓားျပေတြ အေနနဲ႔ သေဘၤာ ကုန္းပတ္ အတြင္းရယ္ အျပင္ရယ္ကို ေန႔ေရာညပါ ေတာက္ ေလွ်ာက္ ဝင္ခ်ည္ ထြက္ခ်ည္ ျပဳလုပ္ေနရတာျဖစ္လို႔ ဒီ အျမင္ ကိစၥက ျပႆနာ တစ္ခုလိုကို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီအခါမွာ သူတို႔ အေနနဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳက သိလာတဲ့တစ္ခုက အကယ္၍ သာ မ်က္စိ တစ္ဖက္ကို အကာနဲ႔ ဖံုးအုပ္ ထားလိုက္ မယ္ဆိုရင္ အုပ္ထားတဲ့ မ်က္လံုးက အေမွာင္မွာ ၾကည့္လို႔ ရတဲ့ မ်က္လံုး (Night Vision) ျဖစ္သြားၿပီးေတာ့ ဖြင့္ထားတဲ့ မ်က္လံုး ကေတာ့ (Day Vision) အလင္းၾကည့္ေနတဲ့ မ်က္လံုး အျဖစ္ က်န္ခဲ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအခါမွာ ၂၅ မိနစ္နီးပါး ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္ယူစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ တိုက္ေရးခိုက္ေရးမွာ ျဖစ္ျဖစ္ အေဝးက ရန္သူကို ျမင္ဖို႔ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ကအရင္ လက္ဦးမႈ ရယူရန္ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။" ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေနာက္ထပ္ ထင္ရွားတဲ့ စမ္းသပ္ခ်က္ တစ္ခုကို ျပရရင္ ႐ုပ္သံ စီးရီးတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ MythBuster ရဲ႕ "Pirate Special" ဆိုေသာ အပိုင္းမွာ ၎ ကိစၥကို "ဟုတ္မွန္သည္" ဟု စမ္းသပ္ အေျဖ ထုတ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္ စစ္ေလယာဥ္ေမာင္း လမ္းၫႊန္ စာအုပ္တြင္လည္း FAA မွ "ေလယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ သူသည္ အေရးၾကံဳပါက မ်က္စိတစ္ဖက္ကို ပိတ္၍ ေမာင္းႏွင္ သင့္သည္။ အေၾကာင္းမွာ အေမွာင္ႏွင့္ သဟဇာတ ျဖစ္ၿပီးေသာ မ်က္စိတစ္လံုးကို အေရးၾကံဳလွ်င္ထုတ္သံုးရန္ ႀကိဳတင္ျပဳလုပ္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ လိုအပ္လာပါက ထို ပိတ္ထားေသာ မ်က္စိ ကို ဖြင့္လိုက္ျခင္းျဖင့္ အေမွာင္တြင္း တြင္ သတင္း အခ်က္ အလက္ တို႔ကို လ်င္ျမန္စြာ ရယူႏိုင္သည္။" ဟု အၾကံျပဳ ေဖာ္ျပ ေပးထားသည္။
၁၉၅၀-၆၀ ဝန္းက်င္ခန္႔က ၿဗိတိသွ် ႏူကလိယား ဗံုးက်ဲသူေတြ အေနနဲ႔ စစ္တိုက္ထြက္ၿပီဆိုရင္ မ်က္လံုးကာ ဝတ္ၿပီး ဗံုးက်ဲ ေလယာဥ္ ေမာင္းထြက္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူ႔တို႔ မေတာ္တဆ ဗံုးေပါက္ကြဲတဲ့ ျမင္ကြင္းကို မ်က္စိမလႊဲပဲ ၾကည့္မိ ခဲ့ရင္ မ်က္ၾကည္လႊာ သံုးမရေအာင္ ပ်က္စီးသြား တတ္တာ ေၾကာင့္ပါ။ ဒီအခါမွာ ဖံုးထားတဲ့ တစ္လံုးကို အေရးေပၚ အသံုးျပဳ လို႔ ဆက္လက္ ပ်ံသန္းဖို႔ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျပန္လည္ ဆုတ္ခြာဖို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္သည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ spare အေနနဲ႔ မ်က္စိတစ္လံုးကို ကာကြယ္ထားတဲ့ သေဘာျဖစ္ ပါသည္။
ref: http://mentalfloss.com/ article/52493/ why-did-pirates-wear-eye-pa tches
--------------------
- မွတ္စုၾကမ္း #kyawnge
--------------------
"မ်က္စိတစ္ဖက္ ကန္းေနလို႔ ပိတ္ထားတယ္" ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကထဲက ႀကီးျပင္း လာခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီအယူအဆသည္ မဟုတ္ပါ။ မဟုတ္႐ံုမက သူတို႔ မ်က္စိႏွစ္ဖက္လံုး အေကာင္း အတိုင္းပါပဲ ဆိုရင္ သင္ယံု ပါ့မလား။ ထို႔ထက္ပို ထူးျခားသည္က သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ထက္ အျမင္ ပိုမို စူးရွသူမ်ား ဆိုရင္ေရာ သင္ လက္ခံႏိုင္ ပါ့မလား။
ျမင္ကြင္းသုေတသီ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဂ်င္မ္ ရွီဒီ သည္ ေအာ္ရီဂြန္ ပစိဖိတ္ တကၠသိုလ္ ၏ အျမင္ေလ့က်င့္ေရး သင္တန္းေက်ာင္း ဥကၠဌ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ၎က "အလင္းထဲကေန အေမွာင္ ကို လူ တစ္ ေယာက္ ေရႊ႕ေျပာင္းခ်ိန္မွာ ဒီပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႔ ေသခ်ာ သဟဇာတ ျဖစ္ဖို႔ မ်က္လံုးဟာ အနည္းဆံုး ၂၅ မိနစ္ခန္႔ အခ်ိန္ယူရပါတယ္။" ဟု Wall Street ဂ်ာနယ္သို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ရွီဒီက "ပင္လယ္ဓားျပေတြ အေနနဲ႔ သေဘၤာ ကုန္းပတ္ အတြင္းရယ္ အျပင္ရယ္ကို ေန႔ေရာညပါ ေတာက္ ေလွ်ာက္ ဝင္ခ်ည္ ထြက္ခ်ည္ ျပဳလုပ္ေနရတာျဖစ္လို႔ ဒီ အျမင္ ကိစၥက ျပႆနာ တစ္ခုလိုကို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီအခါမွာ သူတို႔ အေနနဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳက သိလာတဲ့တစ္ခုက အကယ္၍ သာ မ်က္စိ တစ္ဖက္ကို အကာနဲ႔ ဖံုးအုပ္ ထားလိုက္ မယ္ဆိုရင္ အုပ္ထားတဲ့ မ်က္လံုးက အေမွာင္မွာ ၾကည့္လို႔ ရတဲ့ မ်က္လံုး (Night Vision) ျဖစ္သြားၿပီးေတာ့ ဖြင့္ထားတဲ့ မ်က္လံုး ကေတာ့ (Day Vision) အလင္းၾကည့္ေနတဲ့ မ်က္လံုး အျဖစ္ က်န္ခဲ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအခါမွာ ၂၅ မိနစ္နီးပါး ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္ယူစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ တိုက္ေရးခိုက္ေရးမွာ ျဖစ္ျဖစ္ အေဝးက ရန္သူကို ျမင္ဖို႔ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ကအရင္ လက္ဦးမႈ ရယူရန္ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။" ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေနာက္ထပ္ ထင္ရွားတဲ့ စမ္းသပ္ခ်က္ တစ္ခုကို ျပရရင္ ႐ုပ္သံ စီးရီးတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ MythBuster ရဲ႕ "Pirate Special" ဆိုေသာ အပိုင္းမွာ ၎ ကိစၥကို "ဟုတ္မွန္သည္" ဟု စမ္းသပ္ အေျဖ ထုတ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္ စစ္ေလယာဥ္ေမာင္း လမ္းၫႊန္ စာအုပ္တြင္လည္း FAA မွ "ေလယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ သူသည္ အေရးၾကံဳပါက မ်က္စိတစ္ဖက္ကို ပိတ္၍ ေမာင္းႏွင္ သင့္သည္။ အေၾကာင္းမွာ အေမွာင္ႏွင့္ သဟဇာတ ျဖစ္ၿပီးေသာ မ်က္စိတစ္လံုးကို အေရးၾကံဳလွ်င္ထုတ္သံုးရန္ ႀကိဳတင္ျပဳလုပ္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ လိုအပ္လာပါက ထို ပိတ္ထားေသာ မ်က္စိ ကို ဖြင့္လိုက္ျခင္းျဖင့္ အေမွာင္တြင္း တြင္ သတင္း အခ်က္ အလက္ တို႔ကို လ်င္ျမန္စြာ ရယူႏိုင္သည္။" ဟု အၾကံျပဳ ေဖာ္ျပ ေပးထားသည္။
၁၉၅၀-၆၀ ဝန္းက်င္ခန္႔က ၿဗိတိသွ် ႏူကလိယား ဗံုးက်ဲသူေတြ အေနနဲ႔ စစ္တိုက္ထြက္ၿပီဆိုရင္ မ်က္လံုးကာ ဝတ္ၿပီး ဗံုးက်ဲ ေလယာဥ္ ေမာင္းထြက္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူ႔တို႔ မေတာ္တဆ ဗံုးေပါက္ကြဲတဲ့ ျမင္ကြင္းကို မ်က္စိမလႊဲပဲ ၾကည့္မိ ခဲ့ရင္ မ်က္ၾကည္လႊာ သံုးမရေအာင္ ပ်က္စီးသြား တတ္တာ ေၾကာင့္ပါ။ ဒီအခါမွာ ဖံုးထားတဲ့ တစ္လံုးကို အေရးေပၚ အသံုးျပဳ လို႔ ဆက္လက္ ပ်ံသန္းဖို႔ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျပန္လည္ ဆုတ္ခြာဖို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္သည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ spare အေနနဲ႔ မ်က္စိတစ္လံုးကို ကာကြယ္ထားတဲ့ သေဘာျဖစ္ ပါသည္။
ref: http://mentalfloss.com/
--------------------
- မွတ္စုၾကမ္း #kyawnge
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။