ဒီတစ္ပုဒ္က
ဝတၳဳတုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ အက္ေဆး လုိ႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ သူက်င္လည္ရာ
ေလာကက မွတ္သားေလာက္တဲ့ လူေတြ၊ အျဖစ္ေတြကုိ အင္မတန္ ျမင္တတ္ ေရးတတ္တဲ့
စိန္တင္ဟန္ရဲ႕ လက္ရာပါ။ ဆုိင္းသမား စာအုပ္ထဲက ေကာက္ႏုတ္ ထားတာပါ။
ဒီတစ္ပုဒ္က်မွ ေခါင္းစဥ္ မပါရင္ တစ္မ်ဳိးႀကီး ျဖစ္ေနမယ္လုိ႔
ေခါင္းစဥ္ကုိေတာ့ ၾကံဖန္ၿပီ တပ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ပထမေတာ့ `ရြာစားနဲ႔ အာဏာစား´
လုိ႔ ေပးမလုိ႔ဗ်၊ ဒါေပမယ့္ ခုလုိပဲ ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ ေနာ္။
---------
ရြာစားႏွင့္ ဝန္ႀကီး (စိန္တင္ဟန္)
---------------------------
တစ္ရက္တြင္ မႏၲေလး ဒါးတန္းၿမိဳ႕မဝင္း အသင္းတုိက္တြင္ တီးရန္ လာေခၚ၍ ဦးေလး႐ုိးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ထည့္လုိက္ပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ကူးရာတြင္ ေဘးကေန တီးေပးရန္ ျဖစ္ၿပီး ထုိစဥ္က ႏွဲက ဆရာ ျမင္းျခံ ဩဘာခ်စ္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းဆုိင္း တီးရၿပီး တစ္ျခမ္းဝုိင္း သေဘာ။ ေမာင္းဆုိင္း၊ ႏွဲ၊ ပတ္မ၊ စခြန္႔၊ ေျခာက္လုံးဒုိး၊ လင္းကြင္း၊ စည္းဝါးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္မွ ၿမိဳ႕မ အသင္းတုိက္ ဝင္းအတြင္းရွိ ေက်ာင္းအစ္မႀကီး အေမပု (မမပု) တုိက္ အေနာက္ဘက္တြင္ ခုတင္ႀကီး တစ္ခ်ပ္ ခင္း၍ ထုိခုတင္ေပၚတြင္ အက ကၿပီး ထုိအကကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က တီးေပးၾကရ ပါသည္။ အကမ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ရန္ ႐ုိက္ကူးမည္ ျဖစ္ၿပီး ကမည့္သူမ်ားမွာ ဇာတ္မင္းသား ေရႊေဒါင္းညိဳႏွင့္ အဘ စိန္ေဗဒါႏွင့္ တြဲခဲ့ေသာ ေရွးအၿငိမ့္ မင္းသမီး ဩဘာေသာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ အစီအစဥ္ကုိ စီစဥ္ ညႊႏ္ၾကား ေနသူမွာ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး ျဖစ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လုိက္ရာ အရပ္ျမင့္ျမင့္ နဖူးက်ယ္ ႏွာတံ သြယ္သြယ္ျဖင့္ အေတာ္ ပါးရည္နပ္ရည္ ရွိမည့္ ဥပဓိ႐ုပ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ညျဖစ္၍ မီးေတြက ေဖြးေနေအာင္ ထြန္းထားပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္သူမ်ားကုိ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ညႊန္ၾကားေပး ပါသည္။ ေဘးကေန၍ ဝန္ႀကီးဟု ေခၚသူ မရွိပါ။ ဆရာ ဆရာဟု ေခၚၾကသူေတြ သူ႔နားမွာ လူ ၅၀ ထက္ မနည္းပါ။ ဆရာ ဆရာ ဆရာက သိပ္နားလည္တာပဲ။ သိပ္ေတာ္တာပဲ စသည္ျဖင့္ ဆရာျခင္း မုိးမႊန္ေအာင္ ေအာ္ေျပာရင္း ေျမႇာက္ပင့္ေနသူေတြ ၾကားက ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက တီးရန္ ညႊန္ၾကားေနပါသည္။
အမ်ဳိးသားေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့၍ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးအား ဆရာဟု ေခၚၾကေၾကာင္း ေနာက္မွ သိရပါသည္။ ထုိအခ်ိန္က ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးမွာ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး ျဖစ္၍ အလြန္ တန္ခုိးအာဏာ ႀကီးေသာအခါ ျဖစ္ပါသည္။
ေရႊေဒါင္းညိဳက ခုတင္ႀကီးေပၚ မီးေရာင္ေအာက္တြင္ မင္းသား ႏွစ္ပါးသြား ဝတ္သည့္ အဝတ္အစားမ်ဳိး ေခါင္းေပါင္း အျပည့္အစုံႏွင့္ ကရန္ အသင့္ ရွိေနပါၿပီ။ ကင္မရာမ်ား၊ မီးေမာင္းထုိးသူ၊ ဆုိင္းအဖြဲ႕၊ ကမည့္သူ အားလုံး အသင့္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ စတင္ ႐ုိက္ကူးပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဖြဲ႕က ေစာေစာက မင္းသား ေရႊေဒါင္းညိဳႏွင့္ ႀကိဳတင္ ညႇိထားသည့္ အတုိင္း ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး ယုိးဒယားကုိ စခြန္႔ အဆစ္မ်ား ထည့္တီးေပးရပါသည္။ ေရႊေဒါင္းညိဳမွာ အကေကာင္းသူ ျဖစ္၍ စတင္ လႈပ္ရွား၍ ကလုိက္သည္ႏွင့္ သူ၏ အကမ်ား အသက္ဝင္လွ ပါသည္။ "ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး" ေပါင္တူး ေဗတူး ေဗတူး ေပါင္ တုန္း ဂ်ိန္းဂ်ိန္း ေပါင္တူး ေဗတူး ေဗတူး ေပါင္တုန္း ဂ်ိန္းဂ်ိန္း စခြန္႔ အဆစ္မ်ားက ဝါးလပ္အျမဴးအဆစ္ ျဖစ္၍ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ တီးတာ ၾကားတာနဲ႔ ကခ်င္လာသည့္ အဆစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ သီခ်င္း စာသားမွာ ေလေျပေဆာ္သြင္းျမဴး ဟံသာေဗြ မန္းေလ ေရႊနန္းဦး ထူးထူးေထြလာ ငါးပါးပဥၥ ေရႊတံႁမြာ သီခ်င္းဆုံးလွ်င္ အေတာက ဒူတယ္ တယ္နယ္ ဒူတယ္ တဲနယ္ ဒူတဲ ေတးဒီ တယ့္နယ္ တယ္။ ဤေနရာတြင္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး အေတာ အဆုံးနဲ႔ အကုိက္ ဟုိး ... ဟု အရပ္ခုိင္း အလုိက္ တီးကြက္ အဆုံးနဲ႔ အံက် ျဖစ္သြားသည္ကုိ ေဘးက လူမ်ားက ဆရာကုိ သိပ္ေတာ္တာပဲ သီခ်င္း အသံနဲ႔ အံကုိက္ ရပ္ႏုိင္တယ္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ ေနာက္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္တုိက္ပါသည္။ သည္လုိပင္ စ႐ုိက္ရန္ ညႊန္ၾကားလုိက္ၿပီး သီခ်င္းအဆုံး အေတာ ၿပီးခါနီးတြင္ ဟုိး ... ဟုသာ ခုိင္းလုိက္ပါသည္။ ေဘးက လူမ်ားကလည္း ဝန္ႀကီးေတာ္ေၾကာင္း အႏုပညာကုိ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းေနၾကပါသည္။ အက မွတ္တမ္းတင္ ျဖစ္၍ အျခားသီခ်င္းမ်ား ေျပာင္းမတီးရပါ။ ေလေျပေဆာ္သြင္းျမဴးပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ တီးရပါသည္။ တီးတုိင္း တီးတုိင္း ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက အေတာ အဆုံးေနရာ တဲနယ္ ဒူတယ္ ေတးဒီ တဲနယ္ တယ္ ေတးဒီ တဲနယ္ (ဟုိး) ေတးဒီ တဲ့နယ္ (ဟုိး) ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တီးေနေသာ သီခ်င္း အေတာဆုံးတြင္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ရပ္ခုိင္းေနသည္။ သူ မခုိင္းလည္းဘဲ တစ္ပုိဒ္တီး သီခ်င္းျဖစ္၍ တီးသူ ကသူ မဆုိထားဘိ ကင္မရာ ကုိင္သူ၊ မီးထုိးသူမ်ားပင္ ဤမွ်ေလာက္ကုိ နားရည္ဝ သိၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏ အရွိန္ ဩဇာကုိ အားလုံးက လက္ခံေနၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တီးေနသည့္ အခ်ိန္အတြင္း အရပ္ခုိင္းသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က မရပ္တတ္၍ ျပျပေပးေနရတာနဲ႔ တူသျဖင့္ စိတ္ထဲက ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေနပါသည္။ သူက ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဝန္ႀကီး တစ္ဦးပါ။ ကၽြန္ေတာ္က သာမည ဂီတသမား တစ္ေယာက္၊ သုိ႔ေပမယ့္ ဂီတသမား အႏုပညာသမား ဆုိသည္မွာ မွန္ရာကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ သူမ်ား ျဖစ္၍ ယခုလုိ ဂီတဆရာ မဟုတ္ဘဲ ဂီတ အႏုပညာသည္မ်ား အေပၚတြင္ ဝန္ႀကီးဩဇာ သုံးေနသည္ကုိ မႀကိဳက္ပါ။ မႏွစ္သက္ပါ။ သီခ်င္းဆုံး အေတာေနာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က ခါတုိင္းလုိ ႐ုိး႐ုိး မေတာေတာ့ပဲ "ငါးပါးရယ္ ပဥၥင္ေရႊတံႁမြာ" တဲ တဲ တယ္ တဲ တဲ တယ္ တဲ တဲတယ္ တဲနယ္ တယ္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ္၏ အေတာကုိ မသိသျဖင့္ (ဟုိး) ဟု သူထင္ေသာ ေနရာ ရပ္ခုိင္းလုိက္ရာ ကင္မရာ ကုိင္သူေရာ မီးထုိးသူမ်ားပါ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္ကုန္ပါသည္။ ခါတုိင္းလုိ အံက် မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အံက် အရပ္ခုိင္းရန္ (ဟုိး) ဟု မျပတတ္ေတာ့ပါ။ ဤအျဖစ္ေၾကာင့္ သူလည္း အေတာ္ စိတ္ဆုိးသြားဟန္ ရွိပါသည္။ ေဘးကလူမ်ား အသံလည္း ၿငိမ္သြားပါသည္။ "ကဲ ... ဆက္ဆက္ ျပန္႐ုိက္မယ္" ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက အသံက်ယ္က်ယ္ မာမာ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေျပာလုိက္သျဖင့္ အားလုံး ၿငိမ္သြားသလား ထင္ရပါသည္။ "႐ုိက္မယ္" "စ" သူ႔အသံ ဆုံးသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေမာင္းဆုိင္းသံ၊ ႏွဲဆရာ ဩဘာခ်စ္၏ ႏွဲသံမ်ား စကာ အခြန္႔အဆစ္သံမ်ားက ေဝေဝဆာဆာျဖင့္ တီးလုံးေကာင္း တစ္ပုဒ္အျဖစ္ တီးေပးေနပါသည္။ "ငါးပါး ပဥၥေရႊတံႁမြာ" တီးေပးေနပါသည္။ ဒ်န္႔တဲ နယ္ ဒူတယ္ ဒ်န္႔ေတး ေန ဒူတယ္ ဒ်န္ ေတး ေန တူတယ္ ေတးေလ ဒူေတတဲနယ္တဲ တယ္ ဒယ္။ ဒီတစ္ခါ အေတာဆုံးလည္း သူမသိသျဖင့္ ရမ္း၍ (ဟုိး) လုိက္ပါသည္။ ၂ ႀကိမ္ တီးၿပီး ၃ ႀကိမ္ေျမာက္တြင္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက အေတာ သတိထားၿပီး အံက် ရပ္ခုိင္းရန္ စိတ္သန္ေနပုံ ရပါသည္။ သူ႔လက္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ရြယ္ထားျခင္းျဖင့္ သိသာေန ပါသည္။ "ငါးပါး ပဥၥင္ေရႊတံႁမြာ" တိန္း ေမာင္ တိန္း ေမာင္ ေတး ေမာင္ တူး ေဗ်ာ္ ေဗ်ာ္ ေပ်ာ္ ၿဗိဳင္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတာ အဆုံးမွာ ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး၏ စည္းခ်က္မက် ဝါးခ်က္မက် (ဟုိး အုိး ဟုိး) သူ ကသိကေအာင့္ အသံနဲ႔ အတူ မ်က္ႏွာႀကီးက နီျမန္းေနၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္လုိက္ကာ ရွက္ေဒါသ ျဖစ္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ အံက်ရွိသူမွာ ေရႊေဒါင္းညိဳပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊေဒါင္းညိဳက ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လုိေတာေတာ သူက အံက် ကႏုိင္ပါသည္။ ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တီးေနေသာ ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး ယုိးဒယားကုိ ဘယ္ေနရာတြင္ ဟုိးဟု ရပ္ခုိင္းရန္ ခက္ေနပါၿပီ။ ထုိ႔ေနာက္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္ကာ "ေဟ့ေကာင္ ေတာတာ မင္းက ႐ုိး႐ုိးေတာပါကြ။ မင္းက အဆန္းထြင္ေတာ့ ငါက ဘယ္ေနရာ ရပ္ရမွန္း မသိဘူး" ဟု ေျပာရာ ေဘးရွိ လူမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား ဝုိင္းေဘခ်င္သည့္ မ်က္ႏွာမ်ဳိးမ်ားျဖင့္ တင္းတင္းမာမာ ဂုဏ္ျပဳေနၾကပါသည္။
ေနာက္တစ္ခါ ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး ျပန္တီးေလရာ အေတာေနရာတြင္ ႐ုိး႐ုိး ေတာေပးလုိက္ရ ေသာ္လည္း ေမာင္းသံမ်ားကုိ အႁပြတ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ရြဲ႕တီး ေပးလုိက္ပါသည္။ ထုိေန႔ညက ေရႊေဒါင္းညိဳ အခန္းမ်ား ႐ုိက္ပါသည္။ ေဒၚဩဘာေသာင္းမွာ အကတြင္ အလြန္ေကာင္း၍ နာမည္ႀကီးသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ေသးေသးသြယ္သြယ္ မည္းမည္းျပတ္ျပတ္ ျဖစ္၍ မင္းသမီးလုိ ဝတ္စားထားသည္မွာ ၾကည့္ေကာင္းေသာ္လည္း လိမ္းထားေသာ သနပ္ခါးမ်ားကမူ ရယ္ခ်င္စရာလုိ ထင္မိပါသည္။ ေဒၚဩဘာေသာင္း အတြက္ အၿငိမ့္သီခ်င္း ကကြက္တစ္ပုဒ္ တီးေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ႏွဲဆရာ ဩဘာခ်စ္အား ဤသီခ်င္း တီးမည္ဟု ေျပာထားလုိက္ပါသည္။ သက္ဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလုံး အသင့္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ စ႐ုိက္ပါသည္။ ေဒၚဩဘာေသာင္း အတြက္ သီခ်င္းမွာ ေရႊေဒါင္းညိဳ တုန္းကလုိ ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး မဟုတ္ပါ။ အၿငိမ့္ကရန္ တီးေပးရမည္ ျဖစ္၍ စလွ်င္စခ်င္း ကၽြန္ေတာ္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ ေကာက္တီးလုိက္ရင္း ဤသီခ်င္းကုိ ဆုိလုိက္ပါသည္။
"ကမၻာ ဦး အစ တည္ လူတန္းစားလြတ္လပ္ခဲ့တဲ့ က်ဳပ္တုိ႔ ျမန္ျပည္"
"ေဟ့ ဟုိး ဟုိး"
ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး အသံေၾကာင့္ အားလုံး ရပ္လုိက္ၾကပါသည္။ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ေဒါသ ထြက္ေနေသာ မ်က္ႏွာမ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လွည့္ၾကည့္လုိက္ရင္းက
"ေဟ့ ဒါ ကြန္ျမဴနစ္ သီခ်င္းကြ မတီးနဲ႔"
သူ႔အေျပာကုိ ကၽြန္ေတာ္က သြက္လက္စြာ ေျဖလုိက္ပါသည္။
"ဒါ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတာဗ်"
အားလုံး ၿငိမ္သြားပါသည္။ ဝင္းႀကီး တစ္ဝင္းလုံးရွိ လူမ်ား ၿငိမ္က်သြားျခင္းက ပုိမွန္ပါလိမ့္မည္။
ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ့္အား အမႈႀကီးေအာင္ ကြန္ျမဴနစ္ သီခ်င္းဟု ဆုိင္းဘုတ္ တပ္ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတာဟု ေျပာလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး အပါအဝင္ အားလုံးက ၿငိမ္သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရာက္ေနေသာ ဝင္းႀကီးကား ၿမိဳ႕မအသင္းတုိက္ တည္ရာ ၿမိဳ႕မဝင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းမွာ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီး၏ ထူးျခား ထက္ျမက္လွေသာ သီခ်င္းေရး ဆရာႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားထက္ ယခုဝင္းအတြင္းရွိ လူမ်ားက ပုိမုိ ေလးစားၾကရျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးေလးၿငိမ္း (ၿမိဳ႕မၿငိမ္း) သီခ်င္းကုိ ျမတ္ႏုိး၍ လည္းေကာင္း၊ ကကြက္ တီးေပးရန္ ေကာင္း၍ လည္းေကာင္း တီးေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း သီခ်င္းသည္ ကၽြန္ျမဴနစ္သီခ်င္း မဟုတ္ပါ။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူအမ်ား ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္ သီခ်င္းေရးဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းအရာ မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ပုိ၍ ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက သိပါမည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ သီဆုိ တီးလုိက္သည့္ သီခ်င္းစာသား တီးကြက္ကုိ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးမွန္း မသိ၍ ကၽြန္ေတာ့္အား ဖိႏွိပ္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိေန႔ညက ေဒၚဩဘာေသာင္း ကကြက္ကုိ ဤသီခ်င္းပင္ ထပ္ခါ တီးလုိက္ရာ ကန္႔ကြက္သူ မေပၚေတာ့ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤသီခ်င္းႏွင့္ပင္ ေဒၚဩဘာေသာင္း ကကြက္တုိ႔ ထပ္ခါတလဲလဲ တီးေပးရင္း အက မွတ္တမ္းတင္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ကူးၾကရ ပါေတာ့သည္။
* * *
-------------
စိန္တင္ဟန္
(ဆုိင္းသမား ... မွ)
---------
ရြာစားႏွင့္ ဝန္ႀကီး (စိန္တင္ဟန္)
---------------------------
တစ္ရက္တြင္ မႏၲေလး ဒါးတန္းၿမိဳ႕မဝင္း အသင္းတုိက္တြင္ တီးရန္ လာေခၚ၍ ဦးေလး႐ုိးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ထည့္လုိက္ပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ကူးရာတြင္ ေဘးကေန တီးေပးရန္ ျဖစ္ၿပီး ထုိစဥ္က ႏွဲက ဆရာ ျမင္းျခံ ဩဘာခ်စ္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းဆုိင္း တီးရၿပီး တစ္ျခမ္းဝုိင္း သေဘာ။ ေမာင္းဆုိင္း၊ ႏွဲ၊ ပတ္မ၊ စခြန္႔၊ ေျခာက္လုံးဒုိး၊ လင္းကြင္း၊ စည္းဝါးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္မွ ၿမိဳ႕မ အသင္းတုိက္ ဝင္းအတြင္းရွိ ေက်ာင္းအစ္မႀကီး အေမပု (မမပု) တုိက္ အေနာက္ဘက္တြင္ ခုတင္ႀကီး တစ္ခ်ပ္ ခင္း၍ ထုိခုတင္ေပၚတြင္ အက ကၿပီး ထုိအကကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က တီးေပးၾကရ ပါသည္။ အကမ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ရန္ ႐ုိက္ကူးမည္ ျဖစ္ၿပီး ကမည့္သူမ်ားမွာ ဇာတ္မင္းသား ေရႊေဒါင္းညိဳႏွင့္ အဘ စိန္ေဗဒါႏွင့္ တြဲခဲ့ေသာ ေရွးအၿငိမ့္ မင္းသမီး ဩဘာေသာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ အစီအစဥ္ကုိ စီစဥ္ ညႊႏ္ၾကား ေနသူမွာ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး ျဖစ္ပါသည္။ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္လုိက္ရာ အရပ္ျမင့္ျမင့္ နဖူးက်ယ္ ႏွာတံ သြယ္သြယ္ျဖင့္ အေတာ္ ပါးရည္နပ္ရည္ ရွိမည့္ ဥပဓိ႐ုပ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ညျဖစ္၍ မီးေတြက ေဖြးေနေအာင္ ထြန္းထားပါသည္။ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္သူမ်ားကုိ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ညႊန္ၾကားေပး ပါသည္။ ေဘးကေန၍ ဝန္ႀကီးဟု ေခၚသူ မရွိပါ။ ဆရာ ဆရာဟု ေခၚၾကသူေတြ သူ႔နားမွာ လူ ၅၀ ထက္ မနည္းပါ။ ဆရာ ဆရာ ဆရာက သိပ္နားလည္တာပဲ။ သိပ္ေတာ္တာပဲ စသည္ျဖင့္ ဆရာျခင္း မုိးမႊန္ေအာင္ ေအာ္ေျပာရင္း ေျမႇာက္ပင့္ေနသူေတြ ၾကားက ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက တီးရန္ ညႊန္ၾကားေနပါသည္။
အမ်ဳိးသားေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့၍ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးအား ဆရာဟု ေခၚၾကေၾကာင္း ေနာက္မွ သိရပါသည္။ ထုိအခ်ိန္က ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးမွာ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး ျဖစ္၍ အလြန္ တန္ခုိးအာဏာ ႀကီးေသာအခါ ျဖစ္ပါသည္။
ေရႊေဒါင္းညိဳက ခုတင္ႀကီးေပၚ မီးေရာင္ေအာက္တြင္ မင္းသား ႏွစ္ပါးသြား ဝတ္သည့္ အဝတ္အစားမ်ဳိး ေခါင္းေပါင္း အျပည့္အစုံႏွင့္ ကရန္ အသင့္ ရွိေနပါၿပီ။ ကင္မရာမ်ား၊ မီးေမာင္းထုိးသူ၊ ဆုိင္းအဖြဲ႕၊ ကမည့္သူ အားလုံး အသင့္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ စတင္ ႐ုိက္ကူးပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဖြဲ႕က ေစာေစာက မင္းသား ေရႊေဒါင္းညိဳႏွင့္ ႀကိဳတင္ ညႇိထားသည့္ အတုိင္း ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး ယုိးဒယားကုိ စခြန္႔ အဆစ္မ်ား ထည့္တီးေပးရပါသည္။ ေရႊေဒါင္းညိဳမွာ အကေကာင္းသူ ျဖစ္၍ စတင္ လႈပ္ရွား၍ ကလုိက္သည္ႏွင့္ သူ၏ အကမ်ား အသက္ဝင္လွ ပါသည္။ "ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး" ေပါင္တူး ေဗတူး ေဗတူး ေပါင္ တုန္း ဂ်ိန္းဂ်ိန္း ေပါင္တူး ေဗတူး ေဗတူး ေပါင္တုန္း ဂ်ိန္းဂ်ိန္း စခြန္႔ အဆစ္မ်ားက ဝါးလပ္အျမဴးအဆစ္ ျဖစ္၍ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ တီးတာ ၾကားတာနဲ႔ ကခ်င္လာသည့္ အဆစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ သီခ်င္း စာသားမွာ ေလေျပေဆာ္သြင္းျမဴး ဟံသာေဗြ မန္းေလ ေရႊနန္းဦး ထူးထူးေထြလာ ငါးပါးပဥၥ ေရႊတံႁမြာ သီခ်င္းဆုံးလွ်င္ အေတာက ဒူတယ္ တယ္နယ္ ဒူတယ္ တဲနယ္ ဒူတဲ ေတးဒီ တယ့္နယ္ တယ္။ ဤေနရာတြင္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး အေတာ အဆုံးနဲ႔ အကုိက္ ဟုိး ... ဟု အရပ္ခုိင္း အလုိက္ တီးကြက္ အဆုံးနဲ႔ အံက် ျဖစ္သြားသည္ကုိ ေဘးက လူမ်ားက ဆရာကုိ သိပ္ေတာ္တာပဲ သီခ်င္း အသံနဲ႔ အံကုိက္ ရပ္ႏုိင္တယ္ဟု ေျပာၾကပါသည္။ ေနာက္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္တုိက္ပါသည္။ သည္လုိပင္ စ႐ုိက္ရန္ ညႊန္ၾကားလုိက္ၿပီး သီခ်င္းအဆုံး အေတာ ၿပီးခါနီးတြင္ ဟုိး ... ဟုသာ ခုိင္းလုိက္ပါသည္။ ေဘးက လူမ်ားကလည္း ဝန္ႀကီးေတာ္ေၾကာင္း အႏုပညာကုိ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းေနၾကပါသည္။ အက မွတ္တမ္းတင္ ျဖစ္၍ အျခားသီခ်င္းမ်ား ေျပာင္းမတီးရပါ။ ေလေျပေဆာ္သြင္းျမဴးပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ တီးရပါသည္။ တီးတုိင္း တီးတုိင္း ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက အေတာ အဆုံးေနရာ တဲနယ္ ဒူတယ္ ေတးဒီ တဲနယ္ တယ္ ေတးဒီ တဲနယ္ (ဟုိး) ေတးဒီ တဲ့နယ္ (ဟုိး) ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တီးေနေသာ သီခ်င္း အေတာဆုံးတြင္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ရပ္ခုိင္းေနသည္။ သူ မခုိင္းလည္းဘဲ တစ္ပုိဒ္တီး သီခ်င္းျဖစ္၍ တီးသူ ကသူ မဆုိထားဘိ ကင္မရာ ကုိင္သူ၊ မီးထုိးသူမ်ားပင္ ဤမွ်ေလာက္ကုိ နားရည္ဝ သိၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏ အရွိန္ ဩဇာကုိ အားလုံးက လက္ခံေနၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တီးေနသည့္ အခ်ိန္အတြင္း အရပ္ခုိင္းသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က မရပ္တတ္၍ ျပျပေပးေနရတာနဲ႔ တူသျဖင့္ စိတ္ထဲက ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေနပါသည္။ သူက ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဝန္ႀကီး တစ္ဦးပါ။ ကၽြန္ေတာ္က သာမည ဂီတသမား တစ္ေယာက္၊ သုိ႔ေပမယ့္ ဂီတသမား အႏုပညာသမား ဆုိသည္မွာ မွန္ရာကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ သူမ်ား ျဖစ္၍ ယခုလုိ ဂီတဆရာ မဟုတ္ဘဲ ဂီတ အႏုပညာသည္မ်ား အေပၚတြင္ ဝန္ႀကီးဩဇာ သုံးေနသည္ကုိ မႀကိဳက္ပါ။ မႏွစ္သက္ပါ။ သီခ်င္းဆုံး အေတာေနာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က ခါတုိင္းလုိ ႐ုိး႐ုိး မေတာေတာ့ပဲ "ငါးပါးရယ္ ပဥၥင္ေရႊတံႁမြာ" တဲ တဲ တယ္ တဲ တဲ တယ္ တဲ တဲတယ္ တဲနယ္ တယ္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ္၏ အေတာကုိ မသိသျဖင့္ (ဟုိး) ဟု သူထင္ေသာ ေနရာ ရပ္ခုိင္းလုိက္ရာ ကင္မရာ ကုိင္သူေရာ မီးထုိးသူမ်ားပါ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္ကုန္ပါသည္။ ခါတုိင္းလုိ အံက် မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အံက် အရပ္ခုိင္းရန္ (ဟုိး) ဟု မျပတတ္ေတာ့ပါ။ ဤအျဖစ္ေၾကာင့္ သူလည္း အေတာ္ စိတ္ဆုိးသြားဟန္ ရွိပါသည္။ ေဘးကလူမ်ား အသံလည္း ၿငိမ္သြားပါသည္။ "ကဲ ... ဆက္ဆက္ ျပန္႐ုိက္မယ္" ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက အသံက်ယ္က်ယ္ မာမာ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေျပာလုိက္သျဖင့္ အားလုံး ၿငိမ္သြားသလား ထင္ရပါသည္။ "႐ုိက္မယ္" "စ" သူ႔အသံ ဆုံးသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေမာင္းဆုိင္းသံ၊ ႏွဲဆရာ ဩဘာခ်စ္၏ ႏွဲသံမ်ား စကာ အခြန္႔အဆစ္သံမ်ားက ေဝေဝဆာဆာျဖင့္ တီးလုံးေကာင္း တစ္ပုဒ္အျဖစ္ တီးေပးေနပါသည္။ "ငါးပါး ပဥၥေရႊတံႁမြာ" တီးေပးေနပါသည္။ ဒ်န္႔တဲ နယ္ ဒူတယ္ ဒ်န္႔ေတး ေန ဒူတယ္ ဒ်န္ ေတး ေန တူတယ္ ေတးေလ ဒူေတတဲနယ္တဲ တယ္ ဒယ္။ ဒီတစ္ခါ အေတာဆုံးလည္း သူမသိသျဖင့္ ရမ္း၍ (ဟုိး) လုိက္ပါသည္။ ၂ ႀကိမ္ တီးၿပီး ၃ ႀကိမ္ေျမာက္တြင္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက အေတာ သတိထားၿပီး အံက် ရပ္ခုိင္းရန္ စိတ္သန္ေနပုံ ရပါသည္။ သူ႔လက္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ရြယ္ထားျခင္းျဖင့္ သိသာေန ပါသည္။ "ငါးပါး ပဥၥင္ေရႊတံႁမြာ" တိန္း ေမာင္ တိန္း ေမာင္ ေတး ေမာင္ တူး ေဗ်ာ္ ေဗ်ာ္ ေပ်ာ္ ၿဗိဳင္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေတာ အဆုံးမွာ ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး၏ စည္းခ်က္မက် ဝါးခ်က္မက် (ဟုိး အုိး ဟုိး) သူ ကသိကေအာင့္ အသံနဲ႔ အတူ မ်က္ႏွာႀကီးက နီျမန္းေနၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္လုိက္ကာ ရွက္ေဒါသ ျဖစ္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ အံက်ရွိသူမွာ ေရႊေဒါင္းညိဳပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊေဒါင္းညိဳက ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လုိေတာေတာ သူက အံက် ကႏုိင္ပါသည္။ ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးမွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တီးေနေသာ ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး ယုိးဒယားကုိ ဘယ္ေနရာတြင္ ဟုိးဟု ရပ္ခုိင္းရန္ ခက္ေနပါၿပီ။ ထုိ႔ေနာက္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္ကာ "ေဟ့ေကာင္ ေတာတာ မင္းက ႐ုိး႐ုိးေတာပါကြ။ မင္းက အဆန္းထြင္ေတာ့ ငါက ဘယ္ေနရာ ရပ္ရမွန္း မသိဘူး" ဟု ေျပာရာ ေဘးရွိ လူမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား ဝုိင္းေဘခ်င္သည့္ မ်က္ႏွာမ်ဳိးမ်ားျဖင့္ တင္းတင္းမာမာ ဂုဏ္ျပဳေနၾကပါသည္။
ေနာက္တစ္ခါ ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး ျပန္တီးေလရာ အေတာေနရာတြင္ ႐ုိး႐ုိး ေတာေပးလုိက္ရ ေသာ္လည္း ေမာင္းသံမ်ားကုိ အႁပြတ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ရြဲ႕တီး ေပးလုိက္ပါသည္။ ထုိေန႔ညက ေရႊေဒါင္းညိဳ အခန္းမ်ား ႐ုိက္ပါသည္။ ေဒၚဩဘာေသာင္းမွာ အကတြင္ အလြန္ေကာင္း၍ နာမည္ႀကီးသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ေသးေသးသြယ္သြယ္ မည္းမည္းျပတ္ျပတ္ ျဖစ္၍ မင္းသမီးလုိ ဝတ္စားထားသည္မွာ ၾကည့္ေကာင္းေသာ္လည္း လိမ္းထားေသာ သနပ္ခါးမ်ားကမူ ရယ္ခ်င္စရာလုိ ထင္မိပါသည္။ ေဒၚဩဘာေသာင္း အတြက္ အၿငိမ့္သီခ်င္း ကကြက္တစ္ပုဒ္ တီးေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ႏွဲဆရာ ဩဘာခ်စ္အား ဤသီခ်င္း တီးမည္ဟု ေျပာထားလုိက္ပါသည္။ သက္ဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလုံး အသင့္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ စ႐ုိက္ပါသည္။ ေဒၚဩဘာေသာင္း အတြက္ သီခ်င္းမွာ ေရႊေဒါင္းညိဳ တုန္းကလုိ ေလေျပ ေဆာ္သြင္းျမဴး မဟုတ္ပါ။ အၿငိမ့္ကရန္ တီးေပးရမည္ ျဖစ္၍ စလွ်င္စခ်င္း ကၽြန္ေတာ္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကုိ ေကာက္တီးလုိက္ရင္း ဤသီခ်င္းကုိ ဆုိလုိက္ပါသည္။
"ကမၻာ ဦး အစ တည္ လူတန္းစားလြတ္လပ္ခဲ့တဲ့ က်ဳပ္တုိ႔ ျမန္ျပည္"
"ေဟ့ ဟုိး ဟုိး"
ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး အသံေၾကာင့္ အားလုံး ရပ္လုိက္ၾကပါသည္။ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ေဒါသ ထြက္ေနေသာ မ်က္ႏွာမ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လွည့္ၾကည့္လုိက္ရင္းက
"ေဟ့ ဒါ ကြန္ျမဴနစ္ သီခ်င္းကြ မတီးနဲ႔"
သူ႔အေျပာကုိ ကၽြန္ေတာ္က သြက္လက္စြာ ေျဖလုိက္ပါသည္။
"ဒါ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတာဗ်"
အားလုံး ၿငိမ္သြားပါသည္။ ဝင္းႀကီး တစ္ဝင္းလုံးရွိ လူမ်ား ၿငိမ္က်သြားျခင္းက ပုိမွန္ပါလိမ့္မည္။
ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက ကၽြန္ေတာ့္အား အမႈႀကီးေအာင္ ကြန္ျမဴနစ္ သီခ်င္းဟု ဆုိင္းဘုတ္ တပ္ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးတာဟု ေျပာလုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလး အပါအဝင္ အားလုံးက ၿငိမ္သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရာက္ေနေသာ ဝင္းႀကီးကား ၿမိဳ႕မအသင္းတုိက္ တည္ရာ ၿမိဳ႕မဝင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းမွာ ၿမိဳ႕မအသင္းႀကီး၏ ထူးျခား ထက္ျမက္လွေသာ သီခ်င္းေရး ဆရာႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားထက္ ယခုဝင္းအတြင္းရွိ လူမ်ားက ပုိမုိ ေလးစားၾကရျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးေလးၿငိမ္း (ၿမိဳ႕မၿငိမ္း) သီခ်င္းကုိ ျမတ္ႏုိး၍ လည္းေကာင္း၊ ကကြက္ တီးေပးရန္ ေကာင္း၍ လည္းေကာင္း တီးေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း သီခ်င္းသည္ ကၽြန္ျမဴနစ္သီခ်င္း မဟုတ္ပါ။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ကြန္ျမဴနစ္တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူအမ်ား ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္ သီခ်င္းေရးဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းအရာ မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ပုိ၍ ဝန္ႀကီး ဗုိလ္ခင္ေမာင္ေလးက သိပါမည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ သီဆုိ တီးလုိက္သည့္ သီခ်င္းစာသား တီးကြက္ကုိ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေရးမွန္း မသိ၍ ကၽြန္ေတာ့္အား ဖိႏွိပ္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိေန႔ညက ေဒၚဩဘာေသာင္း ကကြက္ကုိ ဤသီခ်င္းပင္ ထပ္ခါ တီးလုိက္ရာ ကန္႔ကြက္သူ မေပၚေတာ့ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤသီခ်င္းႏွင့္ပင္ ေဒၚဩဘာေသာင္း ကကြက္တုိ႔ ထပ္ခါတလဲလဲ တီးေပးရင္း အက မွတ္တမ္းတင္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ကူးၾကရ ပါေတာ့သည္။
* * *
-------------
စိန္တင္ဟန္
(ဆုိင္းသမား ... မွ)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။