Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, October 16, 2012

သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း (သို႔မဟုတ္) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပိသုကာ ...... ဒဂုန္တာရာ


`ေဟ့ …တာရာ ကၽြန္၀ယ္ရာ အဆစ္မပါေစနဲ႔ ´ဟု သတိေပးေလ့ရွိ၏။
( ၁ )

ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို အမ်ိဳးသားကဗ်ာဆရာႀကီးအျဖစ္ စာေပမွစတင္သိေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးပိသုကာ ဆရာႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ခ်စ္ကၽြမ္းခင္မင္ရျခင္းျဖစ္ပသည္။
ေဒါင္း႗ီကာ၊ ေမ်ာက္႗ီကာ၊ စေသာ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာင္းေနစဥ္က ဖတ္ခဲ့ရ၍ သြက္လက္ေသာ ကာရန္ ျဖင့္ စကား႐ႊန္းရႊန္း၊ ဇ၀နဥာဏ္ရႊင္ရႊင္ ေရးသားသည့္ ဆရာႀကီး၏ ဟန္တို႔၌ စြဲၿငိခဲ့၏။

မစၥတာေမာင္မႈိင္း မွာေတာ္ပံု ၀တၳဳ၌ ကိုေပါ ညည္းပံုကို…

`တမယားေသလွ်င္ တမယားေနစၿမဲေပမဲ့၊ စံလ်ားအေျခ ႏွစ္ပါးဂေဟၿမဲမယ့္သူရဲ႕၊ (အမယ္မင္း) မယားအ ေနရဲရမလားတဲ့လုိ႔၊ အလကား အေမကမဲမဲၿပီး (ခင္အံုရယ္) အဖြားေအက ဆဲမွာက တမႈပါ၊´ စေသာ လူ႔ သဘာ၀သ႐ုပ္ကို ေလးခ်ဳိးႀကီးျဖင့္ ခပ္႐ႊင္႐ႊင္ ေရးသားခဲ့၏။

လူခ်င္း စတင္ဆံုေတြ႕ဖူးသည္ကား စစ္မျဖစ္မွီေခတ္ တကၠသိုလ္သမဂၢ၌ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးမွဴးအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့စဥ္ကျဖစ္ေပ၏။ အမ်ဳိးသားေန႔၌ ညဘက္တြင္ တရားပြဲမ်ားခ်ေပးရာ တကၠသိုလ္သမဂၢတြင္ ဆရာႀကီး ေဟာေျပာၿပီးေနာက္ ေျမနီကုန္းတြင္ ဆက္စရာရွိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ပင္ လိုက္ပို႔ေပးရ၏။

ဆရာႀကီးမွာ ထံုးေျခာက္ေရာင္ ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ပု၀ါကို ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ရစ္ပတ္ထားသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ဘယ္ေတာ့မွ မေပါင္း၊ လက္ႏွင့္ ကဗ်ာကရာ ရစ္ပတ္လိုက္သည္သာ ျဖစ္၏။

ေငြေရာင္ကဲ့သုိ႔ ျဖဴေဖြးေသာ ဆံစမ်ားမွာ ထံုးေျခာက္ေရာင္ထက္မွ သြယ္ရရယ္က်ေန၏။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖဴျဖဴ မွာဇရာ၏ အမွတ္အသားျဖစ္ေသာ္လည္း ျပံဳးၾကည္ရႊင္ျပေသာ မ်က္လံုးအၾကည့္မွာ ခိုင္မာေလးနက္ျခင္း အေရာင္ျဖင့္ ေတာက္ပေနသည္။ စကားေျပာလိုက္ေသာအခါ ေခတ္မွီေသာသေဘာမ်ားက္ုိ ၾကားရလိမ့္ မည္။ လူငယ္ကဲ့သို႔ တက္ႂကြပ်ဳိလြင္ျခင္းကို ေတြ႕ရွိရလိမ့္မည္။

ကားေပၚတြင္ ဗဟန္းေကာလိပ္ေခတ္ကို တတြတ္တြတ္ေျပာျပရာ နားေထာင္၍ေကာင္းလွ၏။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ေမြးစသာရွိေသး၏။ ဆရာႀကီး၏ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းကို ျပန္ေျပာေနသည္မွာ အားရစရာ ေကာင္းလွသည္။

တခ်က္တခ်က္ ကြမ္းေသြးေထြးလိုက္ၿပီးေနာက္စကားကိုဆက္ျပန္၏။

`ဒီတုန္းကဆိုတာ ဆရာ့စိတ္ထဲမွာ တခါထဲ လူမ်ဳိးျခားအေႏွာင္အဖြဲ႔ကလြတ္ၿပီး ကိုယ့္မင္းကုိယ္ခ်င္း ဘ၀ကို သာ ေရာက္ေတာ့မလို စိတ္မာန္က တက္ေနတုန္းေပါ့…´

ကၽြန္ေတာ္က ၁၉၂၀ သပိတ္အေရးေတာ္ပံုမွ ေပါက္ဖြားလူးလြန္႔လာေသာ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ႀကီးကို စိတ္ကူးႏွင့္ မွန္းၾကည့္ေနခဲ့ရ၏။ အမ္-ေအ ေမာင္ႀကီးတုိ႔ အေၾကာင္းေရာက္ကာ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ႀကီး ပ်က္ရပံုကို ေျပျပေနျပန္၏။

`ဒို႔လြတ္လပ္ေရးဟာ မင္းတုိ႔လူငယ္ ေက်ာင္းသားေတြ လက္ထဲမွာရွိတယ္။ ေမာင္ေအာင္ဆန္းဟာလဲ လူ ေတာ္ကေလးကြဲ႕´ ဟုကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္သို႔ လွည့္ကာ ေျပာေနသည္။

ေမာ္ေတာ္ကားသည္ ေျမနီကုန္း အ၀ိုင္းႀကီးကို ပတ္လိုက္ေလၿပီ။

ဓာတ္မီးတိုင္မွ အလင္းေရာင္မ်ားေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏ မ်က္ႏွာမွာလင္းေနသည္။ ဆရာႀကီး၏ မ်က္လံုးတုိ႔မွာ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ မီးခုိးေရာင္ရွိေသာ္လည္း အၾကည့္၌ကား ထက္ျမက္လ်က္ပင္ရွိေသး၏။ ပင္နီအေပၚ ဖံုး အျဖဴထက္မွ ကြမ္း႐ိုးစင္း ပန္းေရာင္ႏုလံုခ်ည္ စေသာ ဗမာဆန္ေသာအေသြးမွာ ဆရာႀကီး၏ဟန္ပန္ႏွင့္ ပဏၰာရေန၏။ ယခုေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားအေငြ႔အသက္မပါ၊ ဗမာဆန္ဆန္ အမ်ဳိးသားႀကီးတဦးကို ျပပါဆို လွ်င္ ဆရာႀကီးကို ျပရေပမည္။

စကားေျပာရာ၌ လက္ညိႇဳးကိုေထာင္ကာ ေခါင္းကိုငဲ့လ်က္ ေျဖးညင္းညင္သာစြာ ေျပာသည္။ အသံမွာ သိမ္ ေမြ႔သည္။ လူငယ္မ်ားကို ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္စြာဆက္ဆံသည္။ ဟာသရႊင္ရႊင္ႏွင့္ ေ၀ဖန္ေျပာေလ့ရွိသည္။ ဆရာ ႀကီးေျပာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အၿမဲ ရယ္ေမာကာ ေနၾကရသည္။

သူ၏ ေလးခ်ဳိးကဗ်ာကဲ့သို႔ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ေသာ လူေနမႈစနစ္၊ မမွန္ကန္ေသာ လူ႔သဘာ၀တုိ႔ိကိုု ဟာသျဖင့္ ျပက္ရယ္ ျပဳတတ္သည္။

ေျမနီကုန္း တရားပြဲလုပ္ေနရာ၌ ကားသည္ရပ္လိုက္သည္။ လက္ဦးေျပာသူမ်ားကား ေျပာလ်က္ပင္ရွိသည္။ ထိုညတြင္ ဆရာႀကီးသည္ တရား(၃) ပြဲ (၃) ေနရာ၌ ေဟာရမည္ျဖစ္သည္။

ဆရာႀကီးသည္ ကားေပၚမွဆင္းၿပီး `ေအး ေအး ႀကိဳးစားၾကကြယ္။ မၾကာခင္ လြတ္လပ္ရမွာေပါ့´ ဟုဆုိကာ ေခါင္းတၿငိမ့္ၿငိမ့္ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ကာ ထြက္သြားသည္။

ဓာတ္ခြက္မွ ေဒါမာန္ပါပါႏွင့္ေျပာေနေသာ အမ်ဳိးသားေန႔လူထုတရားပြဲ ပရိသတ္ႀကီးထဲသို႔ တုိး၀င္သြား ေသာ ဆရာႀကီးကို လွမ္းျမင္ လိုက္ရသည္။

ထံုးေျခာက္ေရာင္ ေလ်ာ့ရဲရဲ ပ၀ါ၊ ပင္နီ၊ ပန္းႏုႏွင့္ အ.. ကြမ္း႐ိုးစင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖဴျဖဴ၊ ကိုယ္ေန မတ္မတ္ ဖိုင့္ဖိုင့္၊ ဤသဏၭာန္မွာ ပဌမဦးဆံုး ေတြ႕ဖူးေသာ ဆရာႀကီး၏ ႐ုပ္သြင္ျဖစ္ေပသည္။

ကၽြန္ေတာ့မွာ လူထုႀကီးထဲသို႔ တုိး၀င္သြားေသာ ဆရာႀကီးအား အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး၏ အမွတ္တံဆိပ္ အျဖစ္ ရင္တြင္း၌ စြဲလမ္း မွတ္သား ထားခဲ့ေပသည္။

( ၂ )

ဂ်ပန္ေခတ္၌ ေရႊေတာင္ၾကားတြင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ နီးကပ္စြာ ေတြ႔ဆံုရျပန္သည္။

ထိုအခါက ဆရာႀကီးမွာ ေရႊေတာင္ၾကားလမ္းႏွင့္ ခ်င္းေခ်ာင္းရိပ္သာ လမ္းေဒါင့္ရွိ ကုန္းျမင့္ေပၚထက္ ထင္း ႐ူးပင္မ်ားႏွင့္တိုက္၀ယ္ ေနထိုင္လ်က္ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ တအိမ္ၾကားရွိ ဗိုလ္ေဇယ်ႏွင့္အတူ ေနခိုက္ျဖစ္ သည္။ ဆရာႀကီးထံသို႔ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးဥကၠ႒ သခင္တင္ေမာင္ (ယခု ကြယ္လြန္ၿပီ) ႏွင့္ သြားတတ္ၾက သည္။ သခင္တင္ေမာင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို မၾကာခဏ လာေခၚေလ့ရွိသည္။

ဆရာႀကီးမွာ အမ်ဳိးသားေန႔တရားပြဲတုန္းက ႐ုပ္သြင္ကဲ့သို႔ပင္ ခပ္ရႊင္ရႊင္အမူအယာႏွင့္။ ပင္နီရွပ္အကႌ်အျဖဴ ခံေပၚမွအနက္ကြက္ ပေလကပ္လံုခ်ည္ႏွင့္ ေတြ႔ရတတ္သည္။ ပင္နီရွပ္မွာ ရင္ခြဲျဖစ္၍ လံုခ်ည္အျပင္ ထုတ္ ၀တ္ထားသည္။ လမ္းေလွ်ာက္သည့္အခါ လက္တဘက္က လံုခ်ည္ကိုခပ္ဆတ္ဆတ္ ႂကြ၍ႂကြ၍ သြားေလ့ ရွိသည္။

လဘက္ကို တြင္တြင္စားသည္။ ႏွမ္းဆီျဖင့္ ရႊဲေနေသာလဘက္ခြက္ကုိ တိုးေပးကာ `စားကြ´ ဟု ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဘက္သို႔ လွည့္ေျပာေလ့ရွိသည္။

လဘက္ခြက္ထဲရွိ ဆီထဲ၌ကား ပုဇြန္ေျခာက္ႏွင့္ ၾကက္သြန္ေၾကာ္တို႔မွာ နန္းခ်င္းျဖစ္ေပ၏။ ဧည့္သည္မ်ား ကား ဥဒဟုိ ၀င္ထြက္သြားလာလ်က္ ရွိၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ တပည့္တပန္းမ်ား ျဖစ္ကုန္ေသာ သခင္ မ်ား ျဖစ္ေပၾကသည္။

ဆရာႀကီးသည္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာဆိုသည့္အခါ ဘယ္သူ႔ကိုမွမညႇာ။ ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္းပင္ ေျပာသည္။ ေစာေစာပုိင္းကပင္ ဂ်ပန္ဆန္႔က်င္ေရးသမားျဖစ္ကာ သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔အား `မင္းတို႔ပင့္ လာတဲ့ဘုရား ႏွင္ခ်လို႔မရဘူးလား´ဟု ေျပာင္ေျပာေလသည္။ တေန႔လံုး ႏိုင္ငံေရးစကား ေျပာေလသည္။

ႏိုင္ငံေရးစကား ေျပာလွ်င္ ေမာပန္းသည္မရွိ။ ထမင္းစား လာေခၚမွ ထစားသည္။

တခါတရံ ဂ်ပန္သတင္းစာ ဆရာမ်ား ေပါက္လာတတ္၏။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ သခင္တင္ေမာင္က စကားျပန္ လုပ္ရ၏။

ဂ်ပန္မ်ားေရွ႕တြင္ပင္ ဗမာမ်ားသည္ ရာဇ၀င္အစဥ္အလာအရ ဘယ္သူ႔ကၽြန္အျဖစ္မွမခံဘဲ ေနလာခဲ့ပံုမ်ားကို အေျခခံကာ အမ်ဳိးသားဇာတိမာန္ကို ေဖၚေလ့ရွိ၏။ ဂ်ပန္မ်ားကား ေလးေလးစားစားပင္ နားေထာင္ေနၾကရ ၏။

ဆရာႀကီးသည္ ဗံုးရန္ကိုလည္း အမႈမထားတတ္။

တည၊ သခင္တင္ေမာင္က အတင္းဆြဲထားသျဖင့္ ဆရာႀကီး၏ အိမ္တြင္ အိပ္ရေပသည္။ ေလယ်ာဥ္ပ်ံလာ၍ ေအာက္ထပ္သို႔ ဆင္းကာ ၿခံေထာင့္ရွိ ဗံုးက်င္းထဲ ေျပးဆင္းၾက၏။ ဆရာႀကီးမွာ ဘယ္သူေခၚ၍မွ မရဘဲ စိတ္ပုတီးကိုင္ကာ လသာသာ၌ ၿခံထဲရွိ လမ္းကေလးတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ မပ်က္၊ ပုတီးစိပ္ မပ်က္….။

ဗံုးကား တေ၀ါေ၀ါ ႀကဲခ်လ်က္ရွိရာ သမီးျဖစ္သူ ဆရာေယာ(ေဇယ်)၏ ဇနီးက

`ေဖေဖ.. လူရိပ္ျမင္မယ္။ ေဖေဖက ကိစၥမရွိဘူး။ ဂ်ပန္ေတြက တမ်ဳိးထင္ေနအံုးမယ္။ အိမ္ထဲ၀င္ေနပါ´ ဟု စိုးရိမ္ႀကီးစြာလွမ္းေျပာလိုက္မွ `ဟင္´ ဟုတခ်က္ဆိုကာ ေမွာင္ရိပ္ရွိေသာတံခါး၀၌ အသာ ကပ္လိုက္ေလ သည္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သခင္တင္ေမာင္မွာ ဥၾသ အရွည္ဆြဲလိုက္မွ ဗံုးက်င္းထဲမွထြက္လာၾကသည္။ ဆရာႀကီးကား သူ႔အခန္းထဲ၌ ေအးေဆးစြာပင္ထိုင္ေနကာ `အင္း … ဘယ္ေနရာေတြမ်ား ခ်ျပန္ပလဲမသိဘူး။ သတၱ၀ါေတြ ေသၾကေက်ၾကအံုးေတာ့မွာပဲ။ စစ္ႀကီးၿပီးမွ ျဖစ္မယ္ေဟ့´ဟု တည္ၿငိမ္စြာ ေျပာေနေလသည္။

( ၃ )

သည့္ေနာက္၌ကား ဆရာႀကီးႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ၾကာ မဆံုေတြ႔ဘဲ ေနခဲ့ၾကသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဆရာႀကီးမွာ ကၽြန္ေတာ့ကို ျဖတ္ကနဲ ျဖတ္ကနဲုသာေတြ႔လိုက္ရ၍ မွတ္မွတ္ရရ ရွိခ်င္မွလည္းရွိေပမည္။ ႏိုင္ငံေရးသမား မ်ားႏွင့္သာ အတူေတြ႔သည္ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲကဟုသာ သာမန္မွတ္ထင္မည္ျဖစ္၏။ စာအ ေၾကာင္း ေပအေၾကာင္းလည္း တခါမွ် မယ္မယ္ရရ မေဆြးေႏြးဖူးျဖစ္။

၁၉၅၀ ခုက၊ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာအသင္း ဥကၠ႒ျဖစ္စဥ္က စာဆိုေတာ္ေန႔ လူထုအစည္းအေ၀း၌ ဆရာ ႀကီးႏွင့္ စကားေျပာလိုက္ရၿပီး ေနာက္ တ႐ုတ္ျပည္သြားၾကေတာ့မွ လက္ပြန္းတတီးေနခြင့္ရကာ ခင္မင္ ရင္းႏွီးလာေလ၏။

ထိုအခါကား သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပိသုကာဆရာႀကီး ျဖစ္ေနေပၿပီ။

ေလးကန္ဖင့္ႏြဲျခင္း မရွိ။ လူငယ္မ်ားထက္ပင္ ဖ်တ္လတ္တက္ႂကြေနသည္ကို အံ့ၾသစြာေတြ႕ရ၏။ တ႐ုတ္ ျပည္တြင္ လည္စရာၾကည့္စရာ အစီအစဥ္မ်ားရွိရာ ဘယ္အစီအစဥ္မွ မလိုက္ဟူ၍ ခ်န္ေနရစ္သည္မရွိ။ `ဆရာႀကီး ပန္းေနမယ္။ ေနခ်င္ ေနရစ္ခဲ့ပါလား´ ဟု အလိုက္တသိ ေျပာသည့္အခါ လက္ကာလိုက္ကာ `လိုက္ တာေပါ့။ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ဆရာလိုက္ႏိုင္ပါတယ္´ ဟုေျပာကာ ပန္းေရာင္ပ၀ါကို အသာေခြပတ္လိုက္ သည္။

ဟန္ေခ်ာင္၌ ဥယ်ာဥ္ႀကီးတခုသို႔ သြားလည္ရာ ေတာင္ေပၚသို႔တက္သည့္ေနရာ တေနရာရွိ၏။ တခ်ဳိ႕ မိန္းမ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားမွာ ေတာင္ေအာက္ရွိ သစ္ပင္ေအာက္၌ အပန္းေျဖရင္း ေနရစ္ခဲ့ၾက၏။ ဆရာႀကီးမွာ မေမာမပန္း တက္လိုက္သြား၍ တ႐ုတ္ရဲေဘာ္မ်ားမွာ အံ့ၾသေနၾကရသည္။

`လိုက္တာေပါ့ကြ´ဟု အစီအစဥ္တုိင္းကို လြယ္လြယ္ကူကူပင္ လက္ခံသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အသက္ (၇၆) ႏွစ္ အရြယ္ႏွင့္ သည္ေလာက္ ဖ်တ္လတ္ပ်ဳိလြင္ ေနျခင္းရွိသည္ကုိ အံ့ၾသေနၾကရသည္။

ခရီးလမ္း တေလွ်ာက္လံုးလည္း ဆရာႀကီးေၾကာင့္ စိုေျပေနခဲ့သည္။

ေကာလံုမွ ေဟာင္ေကာင္ဘက္သို႔အကူး ကူးတို႔ဆိပ္တြင္ ကူးတို႔ေၾကးထုတ္ေပးသည္ကုိ ျမင္ရေသာအခါ `ဂိတ္ေၾကးလားကြ´ ဟု ဆရာႀကီးကေျပာ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ မရယ္ဘဲမေနႏိုင္ၾက။ ေမာ္စီတုန္း၏ ဧည့္ခံပြဲ တြင္လည္း လက္၌ပတ္ထားေသာ ပုတီးကိုကဗ်ာကရာျဖဳတ္ကာ အိတ္ထဲထည့္ၿပီး `သခင္ႏုနဲ႔ မွားေနပါအံုး မယ္ကြာ´ ဟု ေျပာရာ က်ေနာ္တို႔မွာ ရယ္ေမာေနရေပ၏။

ဆရာႀကီးသည္ ကြမ္းႏွင့္လဘက္ကိုကား ႀကိဳက္သည္။ တ႐ုတ္ျပည္သြားေသာအခါ ကြမ္းရြက္မ်ား ယူသြား သည္။ တ႐ုတ္သံရံုးမွ ဂ႐ုတစိုက္ ထည့္ေပးလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ (၁၀) ရက္ခန္႔အၾကာ ပီကင္းကအထြက္ ထိေအာင္ကားမခံေတာ့။ ႏြမ္းေျခာက္ကုန္ေပၿပီ။ ဆရာႀကီးမွာ ညည္းညဴသည္မရွိဘဲ ကြမ္းသီးကို၀ါး၍ေန၏။

စကားေျပာလွ်င္ ကြမ္းစားမပ်က္ ေျပာေလ့ရွိ၏။

အစားအေသာက္၌ ဇီစာမေၾကာင္။ အေအးကို မခံႏိုင္မရွိ။ ေျမာက္ပိုင္း မုကဒင္ဘက္သို႔ ေရာက္ရာ အေတာ္ ေအးေန၍ `ဆရာႀကီး ေအးသလား´ ဟုေမးလွ်င္ `မေအးပါဘူး´ ဟု ေျဖေလ့ရွိ၏။

သခင္ဘဦးက ဆရာႀကီးအတြက္စိုးရိမ္၍ အခန္းျပင္သို႔မထြက္ဘဲေနေစရာ သခင္ဘဦးကြယ္ရာတြင္ `သခင္ ဘဦးလုပ္တာနဲ႔ ဆရာ့မလဲ လူမမာႀကီးက်ေနတာဘဲ ဆရာဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး´ ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔အားေျပာ၏။ တကယ္လည္း ဆရာႀကီးမွာ ဘာမွမျဖစ္။

စိတ္ဓာတ္ကလည္း ထက္သန္လွ၏။

ပီကင္းတြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ ဗမာကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားထဲတြင္ ဆရာႀကီး မွာအသက္အႀကီးဆံုးျဖစ္၍ အားလံုးက ဆရာႀကီးကို ကိုင္း႐ိႈင္းေလးစားၾကသည္။ အံ့လည္း အံ့ၾသၾကသည္။ လူႀကီးခ်င္းျဖစ္ေသာ ဘူလ္ ေဂးရီးယားမွ အသက္ (၆၀) ခန္႔ ဆံပင္ျဖဴျဖဴႏွင့္ ကဗ်ာဆရာႀကီးႏွင့္ကား အလြမ္းသင့္ေန၏။ ႏွစ္ေယာက္ သားေတြ႔လွ်င္ ဖက္လဲတကင္း ေနၾက၏။

ဆရာႀကီးမွာ အသက္အရြယ္ ႀကီးၿပီဆို၍ ထူထူထဲထဲ မဟုတ္။ စူးရွ၏။ သိျမင္တတ္၏။ အင္မတန္လည္း ပါးသည္။

တခါက ကၽြန္ေတာ့္အား ႏိုင္ငံေရးသမား ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးႏွင့္ ပတ္သက္၍

`ေဟ့ တာရာ၊ သူတုိ႔က ဆရာ့ကို အာဏာရရင္ေပါ့ေလ၊ သမတေျမႇာက္ရမယ္ ဘာမယ္နဲ႔ လာေျပာတယ္ကြ။ ဆရာ့ကို အထင္ေသးတာ။ ဆရာက ဘာလာဘ္လာဘ၊ ဘာရာထူး ႒ာနႏၱရမွေမွ်ာ္ကုိးၿပီး ခုလုိႏိုင္ငံေရး လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ဒို႔ဗမာျပည္ႀကီး ေကာင္းစားတာ ျမင္ခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ သြားလာလုပ္ကိုင္ေနတာ။ ရာထူးနဲ႔မွ်ားလို႔ ရတယ္မ်ား ေအာင္းေမ့ေနသလားမသိဘူး´ ဟု ကြမ္း၀ါးရင္းက ရယ္ကာေျပာေန၏။ ကၽြန္ ေတာ္က `ဆရာႀကီးကိုၾကည္ညိဳတဲ့ ေစတနာနဲ႔လည္း ေျပာတာပါဆရာႀကီးရယ္´ ဟု ျပန္ေျပာေသာအခါ `ဆရာက ဒီေလာက္ မအပါဘူး။ လူထုက တင္ေျမွာက္မွ ရတာ´ဟု ေျပာေန၏။

အမွန္အားျဖင့္ ဆရာႀကီးမွာ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္သက္သက္ႏွင့္ ႐ိုးသားျဖဴစင္စြာ သြားလာလုပ္ကိုင္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း တတိုင္းျပည္လံုးက ၾကည္ညိဳ ခ်စ္ခင္ၾကေပသည္။

( ၄ )

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပိသုကာ ဆရာႀကီးအျဖစ္ကား ျမင့္ျမတ္ေလသည္။ လူအမ်ား၏ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာမႈကုိ ေရွ႕႐ႈသည္။ ယေန႔ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ရပ္စဲေစခ်င္ေသာ ဆႏၵရွိသည္။ တဘက္ႏွင့္တဘက္ အတိုက္အခိုက္ ရပ္ကာ အမ်ဳိးသား အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးစြာ ရွိၾကဖို႔ ေစတနာမွာ ျပင္းျပသည္။

`ဆရာ့ သေဘာကေတာ့ အားလံုး ညီညီၫြတ္ၫြတ္ျဖစ္တာသာ ျမင္ခ်င္တာပါပဲကြာ။ တေယာက္နဲ႔ တ ေယာက္ သီးညီးခံၿပီးေစ့စပ္ရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မွာပဲလို႔ ဆရာယံုၾကည္ေနတာပဲ´ဟု ဆရာႀကီးသည္ မႏွစ္ တႏွစ္ကတည္းက ေျပာေနခဲ့၏။

ဆရာႀကီးေစတနာကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အႂကြင္းမဲ့လည္း ယံုၾကည္ေလးစားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ၁၉၅၂ ခု၊ ေမလကက်င္းပခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံႀကီး၌ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေကာ္မတီကို ေရြးေသာ အခါ ဥကၠ႒အျဖစ္ ဆရာႀကီးကို တင္ေျမႇာက္ရန္ မရရေအာင္ တိုက္တြန္းႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾက၏။

အသက္အရြယ္ႀကီးၿပီ၊ ဘာၿပီစသည္ျဖင့္ တခ်ဳိ႕ကစဥ္းစားၾကရာ၌ `ဒီေနရာဟာ ဆရာႀကီးနဲ႔ အသင့္ေလ်ာ္ ဆံုးပဲ။ ဘယ္ပါတီ သံေယာဇဥ္မွလည္းမရွိ။ တျပည္လံုးက ၾကည္ညိဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေစတနာကလည္း အင္မတန္ မွျဖဴစင္တယ္´ဟု ဆရာႀကီးကိုပင္ အားလံုး၏သေဘာတူခ်က္ျဖင့္ ဥကၠ႒အျဖစ္ တင္ေျမႇာက္ခဲ့ၾကေလသည္။

ယေန႔ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး၌ တဘက္ႏွင့္တဘက္ တိုက္ခိုက္ေနသူမ်ားမွာ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား၌ အတူလုပ္လာခဲ့ၾကေသာ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားျဖစ္၍ ဆရာႀကီး၏ တပည့္တပန္းမ်ား ျဖစ္ၾက သည္။

ဤတပည့္မ်ား ညီၫြတ္စည္းလံုးစြာ ရွိေစခ်င္ေသာေစတနာႏွင့္ တျပည္လံုးလူအမ်ား ေအးခ်မ္းစြာ ျဖစ္ေစ ခ်င္ေသာ အာသီသတို႔ ျဖင့္ထားရွိေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာထားမွာ ဆရာႀကီး၏ ျပည္တြင္းညီညြတ္ေရး ယံုၾကည္ခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။

`ခ်ဳိးတုိ႔၊ ခါတို႔၊ ဇရက္တုိ႔ဆိုတဲ့ ေက်းငွက္ ကေလးမ်ားေတာင္ သူ႔အသိုက္နဲ႔သူ ေအးခ်မ္းစြာေနခ်င္ၾကတယ္။ အျခားတိရိစၧာန္မ်ားက က်ဴးေက်ာ္တာကို မခံခ်င္ၾကဘူး။ လူသားေတြမွာ ဘယ္မွာေျပာစရာ ရွိပါ့မလဲ။ နယ္ခ်ဲ႕ျခင္းကို ဆရာတို႔က မႀကိဳက္ဘူး´ဟု ပီကင္းၿမိဳ႕ အျပည္ျပည္မွ ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ထမင္း စားပြဲ၌ ေျပာၾကားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔စားပြဲရွိ ဟန္ေဂရီမွစာေရးဆရာမ်ားမွာ ဆရာႀကီး၏ ကမၻာ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စကားရပ္မ်ားကို ႏွစ္သက္အားရျခင္း ျဖစ္ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကံဳတိုင္း `ေဟ့ တာရာရ … အာဏာ လက္ရွိသူေတြေရာ၊ ေတာထဲက လူေတြေရာဟာ ဆရာ့တပည့္ေတြပဲကြ။ သန္းထြန္းဆိုတာ အင္မတန္ အလုပ္လုပ္တဲ့အေကာင္။ သခင္ႏုဆို တာလဲ ပုတီးနဲ႔ေနတာပဲ။ အားလံုး တလံုးတစည္းထဲရွိရင္ တို႔ျပည္ဟာ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ´ ဟုေျပာေလ့ရွိ သည္။

အာရွၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံကိစၥႏွင့္ ပီကင္းေရာက္သည့္အခါ သံအမတ္ဦးလွေမာင္ကုိသာ တေမးထဲေမးေန သည္။ `လွေမာင္ဟာ ဆရာ့တပည့္ပဲကြ´ ဟု တကၠသိုလ္သမဂၢဥကၠ႒ျဖစ္ခဲ့သူ ကိုလွေမာင္အား ခင္မင္ရင္းစြဲ ရွိေလသည္။

`ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ လူတိုင္းႀကိဳက္ရမယ္ကြ။ အားလံုးပါ၀င္ႏိုင္ရမယ္´ ေျပာေလသည္။ ဆရာႀကီး၏ က်ယ္ ျပန္႔စြာထားရွိသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာထားမွာ မွန္ကန္လွေပသည္။

ဆရာႀကီးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ တသေဘာတည္း ျဖစ္ၾကသည္။

အစည္းအေ၀း သဘာပတိလုပ္စရာ၊ တရားေဟာစရာ စေသာ အသင္းအဖြဲ႔ေရးရာႏွင့္ပါတ္သက္၍ ျငင္းဆန္ သည္မရွိ။ သြားေခၚလ်င္ ေခါင္းေပါင္းကေလး အသာရစ္ကာ လိုက္ပါလာ၏။ အမ်ားအက်ဳိးဟုဆိုလ်င္ ပင္ ပန္းသည္မရွိ။ ဘယ္ေတာ့မွ မညည္းညဴ။

အာရွႏွင့္ပစိဖိတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံႀကီးအတြက္ ဒုတိယအႀကိမ္ပီကင္းသို႔ သြားရမည္ရွိေသာအခါ ေရွာ ေရွာရွဴရွဴပင္ ထလိုက္လာခဲ့၏။

နေမာ္နမဲ့ ေနသည္မဟုတ္။ အေျခအေနကို အၿမဲတမ္း ေလ့လာအကဲခတ္ေလ့ရွိသည္။ ဆရာႀကီး မသိဟူ၍ ထင္ထား၍မျဖစ္။ ပါးလည္းပါး၍ သိတတ္ျမင္တတ္သည္။ မၾကာခဏ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေခၚကာ ေမးျမန္းတုိင္ ပင္ေလ့ရွိသည္။

`ဆရာ့ေစတနာက အားလံုးေကာင္းဖို႔၊ ေအးခ်မ္းဖို႔လုပ္ေနတာ။ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵအၿမဲရွိ တယ္။ တပါတီ၊ တဖြဲ႔ေကာင္းစားဖို႔၊ ဘယ္သူေတြ၀န္ႀကီးျဖစ္ဖို႔ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး တာရာရ´ဟု ကြမ္း၀ါး ရင္း ပိုးခန္းဆီးပါးကေလးအၾကား ျမင္ရေသာေနာက္တြင္ တရိပ္ရိပ္ ျဖတ္သန္းက်န္ရစ္ခဲ့သည့္ တ႐ုတ္ျပည္ ဂႏၶာရေတာရြာ ေက်းလက္မ်ားကို ေငးကာေျပာတတ္ေလသည္။

ဆရာႀကီးသည္ မည္သူ၏ ၾသဇာမွမခံဘဲ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း၊ ႐ိုး႐ိုးသန္႔သန္႔ေဆာင္ရြက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို လုပ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း `ေဟ့ …တာရာ ကၽြန္၀ယ္ရာ အဆစ္မပါေစနဲ႔ ´ဟု သတိေပးေလ့ရွိ၏။

ဆရာႀကီးမွာ ဘယ္အဖြဲ႔စည္းမွာျဖစ္ျဖစ္ ႐ိုးသားစြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို အၿမဲလိုလားသည္။

ဆရာႀကီးသည္ ဤ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ ေစတနာေၾကာင့္ပင္ ေအးသည့္ရာသီတြင္ တုိင္းတပါးရပ္ျခားသို႔ သြားျခင္း၊ အစည္းအေ၀း မ်ား၊ တရားပြဲမ်ားသို႔ စိတ္အားထက္သန္စြာ တက္ျခင္းျဖစ္ေပ၏။

ဆရာႀကီး၏ အမူအယာမွာ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း၊ ႏြမ္းနယ္ျခင္းတို႔ မရွိဘဲ လန္းလန္းရႊင္ရႊင္၊ ဖ်တ္လတ္ျမန္ ဆန္ေနသည္မွာ သူ၏ ျပင္းျပေသာ စိတ္မာန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

( ၅ )

ပီကင္းေရာက္သည့္ညက ဧည့္ခံပြဲတခုရွိရာ ဆရာႀကီးသည္ ပင္နီရင္ဖံုး၊ ေရႊဖလားေရာင္တြင္ ပန္းေဖ်ာ့ေသြး အစင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ စင္းထားေသာ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးႏွင့္ ၀တ္ထားသည္ကို ျမင္ရရာ ျမင့္မားထြားခိုင္ေသာ ကုိယ္ဟန္ အေသြးအေမြးႏွင့္ ၾကည့္ေကာင္းေနသည္။ ဗမာၿပီၿပီ ခံ့ခံ့ညားညားႏွင့္ ၾကက္သေရရွိေသာ ႐ုပ္သြင္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သခင္လြင္က `ဆရာႀကီးက ဖိုးစိန္ႀကီးၾကေနတာပဲ´ဟု ေျပာလိုက္ေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ ခါးပံုစကို သိမ္းရင္း `ေအး…ေအး´ ဟု ရယ္ေမာေနသည္။ ရယ္ပံုမွာ စိတ္ၾကည္လန္းစရာ ေကာင္းေနသည္။

အသားအေရာင္မွာ ၀ါညံ့ည့ံ၊ ျဖဴေဖြးေသာ ေငြေရာင္ႏႈတ္ခမ္းေမြးမွာ အသက္အရြယ္ကို ျပသည္မွန္ေသာ္ လည္း ရင့္က်က္ၾကည္လင္ေသာ ဣေႁႏၵကို ေလးနက္ေအာင္ ျဖည့္စြမ္းလ်က္ရွိေပသည္။ ပညာရွိ က၀ိတို႔၏ ဟန္ပန္ေပၚေန၏။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းႀကီးကို အစိုးရ၏ အတိုက္အခံသေဘာ ဘယ္ေတာ့မွ မထားရွိခဲ့ေပ။

ခ်ီလီကဗ်ာဆရာႀကီး နီ႐ူဒါဇနီးေမာင္ႏွံဆိုလွ်င္ ဆရာႀကီးကို မ်ားစြာေလးစားၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခား ကိုယ္စား လွယ္မ်ားမွာ ဆရာႀကီး၏ တည္ၿငိမ္ၾကည္လင္ေသာ ႐ုပ္သြင္ကိုၾကည့္ကာ ခ်စ္ခင္ေလးျမတ္ျခင္း ရွိၾကသည္။ ကဗ်ာဆရာႀကီးဟု ေျပာျပေသာအခါ `ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာတပုဒ္ေလာက္ ရြတ္ျပပါ´ ဟု ေတာင္းပန္တတ္ ၾကသည္။

ဆရာႀကီးႏွင့္ ခရီးသြားရသည္မွာ လူႀကီးတဦးႏွင့္ သြားရသည္ႏွင့္မတူ ရြယ္တူလူငယ္မ်ားႏွင့္ သြားရသလို ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္။

ဆရာႀကီး၏ ဟာသေၾကာင့္ ရယ္ေမာကာပင္ ေနရေလ၏။

ႏိုင္ငံေရး အေတြ႔အၾကံဳမ်ားသူျဖစ္၍ ၀ံသာႏုေခတ္မွ ဖဆပလေခတ္အထိ အျဖစ္အပ်က္ ဇာတ္ေၾကာင္း မ်ားကို ေျပာျပသည္ကုိ နားေထာင္ရသည္မွာ အသိအျမင္ တုိးပြားမွတ္သားေလာက္ပါေပ၏။ အအိပ္အေန၌ ဇီစာမေၾကာင္။ ပူသည္၊ ေအးသည္ ဘယ္ေတာ့မွမညည္း။ လူငယ္မ်ားေရွ႕ကပင္ ဖ်တ္လတ္စြာသြားလာႏိုင္ ၏။

မ်က္စိမွာ အရြယ္ႏွင့္စာေသာ္ မမႈန္ေသးသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ စာေရးရာ၌ ေတြေ၀ဖင့္ေႏွးျခင္းမရွိ။ ေတာက္ ေလွ်ာက္ ျဖဴးေျဖာင့္စြာ ေရးခ်သြားႏိုင္သည္။ ေလးခ်ဳိးကို တခါတည္း စပ္သြားႏိုင္သည္။

တ႐ုတ္-ျမန္မာ မိတ္ေဆြျဖစ္အသင္းမွ သ၀ဏ္လႊာကို ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕၌ပင္ ေရးခ်သည္။ ဧည့္ခံစားပြဲကေလး တြင္ ေရးခ်သည္။ ရွင္မဟာ သီလ၀ံသ၏ `က၀ိမဏၭပါလ´ က်မ္းမွ အကိုးအကားပင္ ထည့္သြင္းသြားသည္။

ေခါင္းရင္းဘက္စားပြဲမွ ေကာ္ပီစာအုပ္ႏွင့္ကူးထားေသာ `မူ´ တခုကိုယူလာကာ စာရြက္မ်ားကို ၾကာၾကာ မလွန္ရဘဲ သံုးလိုသည့္ အပိုဒ္ကိုေတြ႔သျဖင့္ `တာရာေရ…ဖတ္စမ္း´ဟု ကၽြန္ေတာ့္လက္သို႔ ကမ္းသည္။

က်ေနာ္က ( မ်က္စိမႈန္လွသူျဖစ္၍ ) ေသးေသာ စာလံုးမ်ားကို မနည္းၾကည့္ယူရ၏။

`တ႐ုတ္ျပည္တြင္၊ သံုးမည္လႊမ့္ေက်ာ္၊ ေလာင္းရွင္ေတာ္လွ်င္၊ မေဟာသဓာ…လား ဘာလဲမသိဘူး ဆရာ ႀကီး၊ ဖတ္လို႔ မရဘူး၊ သဓာေတာ့ မဟုတ္ဘူး´

ဆရာႀကီးက မ်က္မွန္မပါ၊ စာအုပ္ကုိ အနားယူၾကည့္ကာ `မေဟာ္မည္သာ´ ဟု ဖတ္ေနေလသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆရာႀကီးက ပုဂံေခတ္ ဒိသာပါေမာကၡဆရာေတာ္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သံတမန္ကိစၥႏွင့္သြားပံုကို ေရွးကဗ်ာ၊လကၤာ ဂႏၳ၀င္မ်ားမွ ထုတ္ႏႈတ္ကာ ေျပာေနသည္။

`တျပည္နဲ႔တျပည္ဟာ ကူးလူးဆက္ဆံျခင္း ရွိရမယ္ကြ။ ဒါမွ ယဥ္ေက်းမႈရင္းႏွီးမႈရွိမွာ။ ရင္းႏွီးမႈရွိမွ မုန္းစိတ္ ဘာစိတ္မရွိဘဲနီးစပ္ၿပီး တျပည္နဲ႔တျပည္ စစ္ျဖစ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ေ၀းမွာပဲ´

ေျပာရင္း သ၀ဏ္လႊာကုိ ေရးေနသည္။ လက္သန္း၊ လက္သူႂကြယ္မ်ားကို စာရြက္ႏွင့္ထိရွပ္ကာ ေရွးမူရာႏွင့္ ကာရန္သြားကိုဟပ္ေနသည္။

`နေဘေတြ ပါလား ဆရာႀကီး´

ဆရာႀကီးက ေရးေနလ်က္က `နေဘဆိုတာ စာေပါ့တာေပါ့ကြ´

သ၀ဏ္လႊာေရးၿပီးလွ်င္ ေရာက္တတ္ရာရာ စကားစျမည္ေျပာရင္းက ၁၉၅၃ – ခုႏွစ္တြင္ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဘြဲ႔ထူးမ်ားေပးသည့္အေၾကာင္း ေရာက္သြားရာ `ပုေလြမႈတ္တဲ့ လူေတြေတာင္ အလကၤာေက်ာ္စြာ ရကုန္ၾက ၿပီကြ´ ဟု ကြမ္းေသြးမ်ားႏွင့္ ရယ္ေမာ ေျပာေနသည္။

ဆရာႀကီးသည္ ကြမ္း၀ါးေနျပန္သည္။ ကၽြန္တာ့္အား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေျခအေနမ်ားကို ေမးျမန္း၍ေျပာျပ ေနရ၏။ အသက္ (၈၀) သို႕ ခ်ဥ္းကပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာႀကီးသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥ၌ စိတ္ပ်က္ အားေလ်ာ့သည္ ဟူ၍ မရွိဘဲ စိတ္အားထက္သန္လ်က္ ရွိေပသသည္။

`ေအး… ျပည္တြင္းမွာ ေအးခ်မ္းေအာင္ လုပ္ၾကရမွာပဲကြ´

ကၽြန္ေတာ့္မွာၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပိသုကာ ဆရာႀကီးအျဖစ္ တုိး၍ ခင္မင္လာေပသည္။ ။

ဒဂုန္တာရာ

မတ္လ၊ ၁၉၅၅

__._,_.___

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။