by Naung Taw Lay on Monday, October 29, 2012 at 12:32pm
လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ျပႆနာျဖစ္ေပၚေနတဲ့အေနအထားဟာ မထင္မရွားရွိေနခဲ့ရာမွ အံုးအံုးၾကြ
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။ အဲဒီေဒသကို သြားရမယ္ဆိုကတည္းက လက္ပန္ေတာင္းေတာင္နဲ႔
ပတ္သက္တဲ့သမိုင္းေနာက္ခံ ၊ ေဒသခံေတြရဲ႕ အေျခအေန၊ ျပႆနာႀကီးထြား လာရျခင္းရဲ႕ အစ၊
ႏိုင္ငံေရးသမားရဲ႕ ရႈေထာင့္ ၊ ကုမၸဏီေတြက ဘာေၾကာင့္ရပ္တန္႔လုိ႔ မရသလဲ ဆိုတာ
ကိုပါေျပာေပးႏိုင္ရင္ ပိုၿပီးျပည့္စံုတာေပါ့။ သက္ဆိုင္ရာေတြဆီက ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို မွတ္တမ္းျပဳစုထားကိုပါ ရႏိုင္ရင္ ျပည္သူအမ်ားသိေအာင္
ခ်ျပေပးေစခ်င္တာပါ။
လက္ပန္ေတာင္းေတာင္
သမိုင္းေနာက္ခံ
ဒီေတာင္ေတြရဲ႕ အမည္ေတြဟာ ေရွးအစဥ္အဆက္
အေျခအေနတစ္ရပ္ကို အစြဲျပဳၿပီး ေတာေတြ အမည္သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတာပါ ။
ကံကုန္းကိုေရာက္ရွိတဲ့အခါမွာ ဘႀကီးဦးဘုိသန္းက ၿငိမ္းေပ်ာက္ေတာင္ဆိုတာ
ေဒၚၿငိမ္းေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ေနရာျဖစ္လုိ႔ ၿငိမ္းေပ်ာက္ေတာင္လုိ႔ ေခၚတယ္။
ေဒၚၿငိမ္းကိုလိုက္ရွာရင္း ခေမာက္က်န္ခဲ့လုိ႔ ေတာင္ခေမာက္လုိ႔ အမည္တြင္တဲ့အေၾကာင္း ၊
အခုနာမည္ႀကီးေနတဲ့ ေတာင္ႀကီးက ေမာင္ျဖစ္သူကို ႏွမက လက္ဖြဲ႕လုိ႔ လက္ဖြဲ႕ေတာင္
(ခ)တိတိ ံတ ေနာက္ပိုင္းမွ အေခၚေျပာင္းလာၿပီး လက္ပန္ေတာင္းေတာင္လုိ႔ ေခၚဆိုလာၾကတဲ့
အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ေတာင္အားလံုးမွာ လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ ဟာအႀကီးဆံုးျဖစ္လုိ႔သာ
လက္ပန္ေတာင္းကို ဦးတည္ေျပာဆိုေနၾကေပမယ့္ ဆက္စပ္ေနတာ ေတာင္(၃၃)လံုးရွိပါတယ္။
အဲဒီေတာင္ေတြရဲ႕ အမည္ေတြက နတ္ေတာင္၊ ကလန္႔ေတာင္၊ ေက်ာက္တြင္းေတာင္၊ ေက်ာက္တစ္
လံုးေတာင္၊ ေက်ာက္ႀကီးလိမ္ႀကား၊ ေခြးပင္ၾကား၊ မဲဆမ္မိ၊ ဟင္းဖုိကုန္း၊ ၀ါးရံုေတာင္၊
ေတာင္ေျပာင္ ႀကီး၊ ဘုရားေတာင္၊ ေရႊစာလီၾကား၊ ေဂ်ာက်ေတာင္၊ ကပိန္းေတာင္၊
ေက်ာက္ႀကီးေတာင္၊ စြန္ေတာင္၊ က်ာားလန္ေတာင္၊ မွန္ျပေတာင္၊ ေတာင္မက်ီး၊
ေတာင္လက္ေမာင္း၊ ေျမာက္လက္ေမာင္း၊ ေရစိမ္မန္က်ီးပင္ၾကားေတာင္၊ ေတာင္နီေလး၊
ေတာင္နီႀကီး၊ ႏြားေခ်းေတာင္၊ ေျမနီကုန္းေတာင္၊ ေခြးပင္ေခ်ာင္ေတာင္၊ မြန္းတည့္ေတာင္၊
ေဘာင္မွည့္ ပင္စခန္း၊ ျခေသၤ့လက္ပင္ေတာင္၊စံပါယ္ေတာင္၊ ေၾကးစင္ေတာင္၊ (တိတိ
ံတ-လက္ဖြဲ႔ေတာင္) လက္ပံေတာင္း ေတာင္၊ ၿငိမ္းေပ်ာက္ေတာင္ စသည္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ဟာ
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ တရားဌာနျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္း ၊ ေတာင္ေပၚမွာ
အဏုျမဴကပ္ေက်ာ္ေစတီေတာ္ကို ကန္လယ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တာ
လည္းရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားတာက တစ္ေၾကာင္း၊ သာဓကတစ္ခုအျဖစ္
စပယ္ေတာင္ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေတြကို ခံစားဖူးထားတာေၾကာင့္လည္း ေဒသခံေတြက
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ျပႆနာအစ
ေရႊနံ႕သာလယ္သမားအေရး
စတင္ေပၚေပါက္လာခ်ိန္နဲ႔ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ ကိစၥဟာ တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲတစ္ခ်ိန္တည္းမွာ
ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ဘာသတင္းမွ ထြက္မလာတာကလြဲၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ မရွိခင္ ကတည္းက
စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၾကျခင္းပါ။ ဒီလုိလုပ္ၾကဖုိ႔ကလည္း ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာမွာ
လက္ငုတ္လုပ္ကိုင္ သူေတြသေဘာမတူဘဲ ေဆာင္ရြက္ခြင့္မရွိဘူးဆိုတာကို ေထာက္ထားၿပီး
သူတို႔ေျမကို သူတို႔စတင္ကာကြယ္ လာၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၁ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ
ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးထံကို ေဒသခံေတြက
တင္ျပတိုင္ၾကားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာမွ ၀က္ေမွးေက်းရြာသူေက်းရြာသားေတြ
လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတဲ့ ေျမေတြေပၚမွာ စြန္႔ပစ္ေျမစာေတြ လာပံုတာကို မေအးနက္၊
မသြဲ႕သြဲ႕၀င္း၊ မျဖဴျဖဴ၀င္းတို႔က ေယာက္်ားေတြ ေရွ႕ထြက္ရင္ စြဲစိမွာ စိုးတာေၾကာင့္
ဦးေဆာင္ၿပီး လႈပ္ရွားခဲ့ရာကေန စတင္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြဟာ ယာေျမေတြေပၚမွာ
ေျမစာေတြလာသြန္တဲ့ ကားကို ကားေရွ႕မွာ ၀မ္းလွ်ားေမွာက္ၿပီး က်ိတ္ရဲရင္ က်ိတ္လိုက္
ငါ့အသက္အေသခံၿပီး ကာကြယ္မယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္လုိ႔ မေအးနက္က ရွင္းျပတယ္။
မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းကလည္း ထုိနည္း၎ပဲ ေမာင္းလာတဲ့ ကားေရွ႕က မတ္တပ္ရပ္ ပိတ္ေနၿပီး ယာထဲမွာ
စြန္႔ပစ္ေျမေတြ မပံုဖုိ႔ တားျမစ္ခဲ့တယ္။
အဲသလုိ သူတို႔ေတြက လုပ္တာကို တရုတ္ေတြက
ေတာင္ေပၚကေန ေကာ့ျပတယ္။ ေက်ာက္တံုးေတြ နဲ႔လွိမ့္ခ်တယ္။ အဲဒါကို ရဲေတြလည္း
ရွိပါလွ်က္ ျမန္မာမိန္းခေလးေတြကို တရုတ္လူမ်ိဳးေတြက မက္မက္ရိုင္းရိုင္း
ေစာ္ကားျခင္းအေပၚမွာ ေျဖရွင္ေပးဖုိ႔ ေျပာတဲ့အခါ စခန္းမွဴးေတြကိုယ္တုိင္က
လုပ္ေပးလုိ႔ မရဘူးတဲ့။ မေအးနက္တို႔ ေဒါသထြက္ၿပီး သားသမီးခ်င္းကိုယ္ခ်င္းမစာလုိ႕
ဒီလုိေျပာတာလုိ႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ေျမစာေတြသယ္လာတဲ့ကား ေရာက္လာေတာ့ ေျမစာပံုေပၚထိ
တက္ၿပီး တားၾကတယ္။ ေတာင္ေပၚက အဲသလုိ လုပ္ျပတဲ့ေကာင္ေတြကို ကားစပါယ္ယာလုိက္လာတဲ့ ဗမာ
အလုပ္သမားေလးတစ္ဦးကိုေမးတယ္။ ဗမာ အလုပ္သမားေလးကလည္း သူသိတယ္။ အလုပ္ျပဳတ္ရင္
ျပဳတ္ပေစ။ ေဖာ္မယ္လုိ႔ေျပာေတာ့ ရဲေတြက မင္းက ဒီကိစၥမွာ ဘာသိလို႔လဲ ေကာ့ျပတယ္ဆိုရင္
ေဘာင္းဘီခၽြတ္ၿပီးေကာ့ျပတာလား ။ ဒီအတုိင္းေကာ့ျပတာလားတဲ့။ ေကာင္ေလးက
ဒီအတုိင္းေကာ့ျပတာဆိုေတာ့ အဲဒါေကာ့ျပတာ မဟုတ္ဘူး။ ထမင္းစားၿပီး အေညာင္းအညာေျပ
အေက်ာေရွာ့တာလုိ႔ စခန္းမွဴးက ကာဗာေပးၿပီးေျပာဆိုသတဲ့။
အဲသလုိကိစၥကိုပဲ ေျဖရွင္းေပးဖုိ႔
စခန္းေပါင္းစံုမွာ အေရးဆိုရာကေန သူတို႔ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥကို ဥပေဒနည္းလမ္းအရ
ဘယ္လုိကာကြယ္လုိ႔ ရမလဲလုိ႔ ေတြးေတာႀကံဆရင္းကေန ကိုမ်ိဳးရန္ေနာင္သိမ္းရဲ႕
ဖုန္းနံပါတ္ကို ရတဲ့အခါမွာ ဆက္သြယ္ၾကည့္တယ္။ ကိုမ်ိဳးရန္ေနာင္သိမ္းက
လူကိုယ္တုိင္ေတာ့ မလာဘူး။ မႏၱေလးက ဦးကိုကိုႀကီးတုိ႔နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးတယ္။
ဦးကိုကိုႀကီးတို႔ကလည္း သူတို႕တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီပါ့မယ္။ အဖြဲ႕အစည္းေတြကိုလည္း
တင္ျပ အကူအညီေတာင္းဖို႔ လမ္းညႊန္တယ္။ အဲသလုိကေန အင္တာဗ်ဴးဖို႔ေရာက္လာတဲ့ ဒီဗီဘီ
သတင္းေထာက္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္း သားမ်ား
ကိုမ်ိဳးသန္႔တို႔အဖြဲ႕နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိတယ္။ ကိုယ္မ်ိဳးသန္႔ ကြင္းဆင္းၿပီး အေျခအေနကို
လာအကဲခတ္ သြားတယ္။ ဒုတိယတစ္ေခါက္ ထပ္ေရာက္လာတယ္။ ျပန္သြားတယ္။ ဦးဇင္းတစ္ပါးနဲ႔
မေအးနက္ ၊ မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းတို႔ ရန္ကုန္ေရာက္လာၿပီး ကိုမ်ိဳးသန္႔တုိ႔ရံုးမွာ
အကူအညီေတာင္းေတာ့ သူတို႔ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကူညီပါ့မယ္။ တျခားအဖြဲ႕ေတြကိုလည္း
အကူအညီေတာင္းဖုိ႔ ၈၈ က လမ္းညႊန္လိုက္တယ္။ ဂ်ာနယ္မွာ ေျမယာ ေပ်ာက္လုိ႔
ရန္ကုန္ေရာက္လာသူမ်ားလုိ႔ စပါလုိက္တယ္။ သူတို႔ေတြ ျပန္သြားၾကၿပီ။ ႏိုင္ငံေရး
အင္အားစုေတြ ေရာက္မလာေသးခင္မွာပဲ ရြာလံုးကၽြတ္ကေလးပါ မက်န္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး
ကန္႔ကြက္တဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္ေနၿပီ။
အစိုးရ အျမင္ရွင္းေစဖို႔
အထက္ပါ အပုိဒ္ကို ေဖာ္ျပရျခင္းဟာ
တာ၀န္ယူေျဖရွင္းေပးျခင္း မရွိတဲ့အစိုးရက ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂ ေၾကာင္
အခုလုိျဖစ္ရတာပါလုိ႔ မဟုတ္သတင္း ထုတ္ျပန္မွာစိုးလို႔ပါ။ ကိုမ်ိဳးသန္႔က
အေျခအေနကိုသံုးသပ္ၿပီး ကိုေ၀ဠဳကို ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းတဲ့အခါမွာ
ကိုေ၀ဠဳကလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ စပယ္ေတာင္ရဲ႕ သာဓကကို နမူနာထားၿပီး
စံပါယ္ေတာင္ရဲ႕ အက်ယ္အ၀န္းဟာ လက္ပန္ေတာင္ေတာင္းရဲ႕ ၁၀ပံု ၁ ပံုသာရွိတဲ့အတြက္
စံပယ္ေတာင္ရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေတာင္ ဒီေလာက္ခံစားရရင္ ဒီအေရးကိစၥဟာ ျပည္သူ အားလံုးသိၿပီး
ဒီစီမံကိန္းႀကီး ရပ္တန္႔မွ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ လက္ခံစဥ္းစားၿပီး
ေဒသခံေတြဘက္ ကရပ္တည္ေပးခဲ့တယ္။ အေျခခ်လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ့္
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကိုပါေခၚၿပီး လႈပ္ရွားခဲ့ၾက တယ္။
အာဇာနည္ (၃)ဦးေထာင္က်
ဒီအေရးကိစၥမွာ မေအးနက္ နဲ႔
မသြဲ႕သြဲ႕၀င္း ဟာ ႏိုင္ငံေရး ဘိုးေအႀကီးေတြလုိ သက္ဆိုင္ရာရဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္ေနမႈကို
အၿမဲခံခဲ့ရတယ္။ တစ္ေန႔မွာ သူတို႔ေတြ မံုရြာဘက္ကမ္းကို ဘုရားဖူးသြားၾကမယ့္ ကိစၥကို
သက္ဆိုင္ရာေတြက အထင္လြဲၿပီး ကတို႔ပို႔တဲ့စက္ေလွေတြကို ပိတ္လုိက္တယ္။ မျဖဴျဖဴ၀င္းက
ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနခ်ိန္ ေဆးခန္းသြားဖို႔လည္း ပါတယ္။ ကတုိ႔ေတြပိတ္လုိက္မွေတာ့ျဖင့္
ဒီလူမမာကို ဘယ္လုိကုမလဲ။ က်န္တဲ့သူမသြားဘူး။ သူ႕တစ္ေယာက္နဲ႔ အေဖာ္တစ္ေယာက္ကို
ကူးခြင့္ေပးၿပီး ေဆးခန္းသြားျပခြင့္ ေတာင္းခဲ့တယ္။ လူဆိုတာလည္း
မခံခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာရင္ ပိတ္ထားတဲ့ၾကားက ဖြင့္ထြက္ၾကတာပဲ။ သူတို႕ဟာ
အရြဲ႕တိုက္ၿပီးေတာ့ကို မံုရြာဘက္ကမ္းကို နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
ေရာက္ေအာင္ကူးသြားၿပီး ဘုရားသြားဖူးၾကတယ္။ ရဲေတြလုပ္သမွ်ဟာ သူတို႔အတြက္
အထူးအဆန္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဘုရားေပၚကို သူတို႔ေတြ တက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့သူေတြ
၀င္လုိ႔မရေအာင္ ပိတ္ထားလုိက္ေတာ့တယ္။ မေအးနက္ကလည္း သူတုိ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျပႆနာနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ ေအာ္ခ်က္ထုတ္ၿပီ။ ျပန္ခ်ိန္တန္လုိ႔ တံခါးဖြင့္ေပးဖို႔ ၊
ျပန္ခြင့္ျပဳဖုိ႔ ေျပာေတာ့ လမ္းမွာ ဟိုဟာသည္ဟာ မေအာ္ပါနဲ႔လုိ႔ တားသတဲ့။
မံုရြာၿမိဳ႕ေပၚက ပရိတ္သတ္ေတြကေတာ့ ဘုရားနဲ႔ ခပ္ခြာခြာကေနပဲ သူတို႔ကို
ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီေန႔မွာပဲ သူတို႔ဟာ အခ်ဳပ္ထဲကေန ေထာင္ထဲေရာက္ရတယ္။
ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ မေအးနက္ဟာ ထူးဆန္းတဲ့
အိမ္မက္တစ္ခုမက္တယ္။ မေအးနက္ နဲ႔ မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းသာ ေထာင္ထဲေရာက္သြားတာျဖစ္ၿပီး
မျဖဴျဖဴ၀င္း အဖမ္းခံရတဲ့ အထဲမွာ မပါဘူး။ ညၾကေတာ့ မေအးနက္ရဲ႕ အိမ္မက္ထဲမွာ
မျဖဴျဖဴ၀င္း ေထာင္၀င္းႀကီးထဲကို ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ အိမ္မက္ မက္တယ္။ ဒါကို
မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းေျပာျပေတာ့လည္း မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းက မယံုဘူး။ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးေပါ့။
မနက္ၾကေတာ့ မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းကို ေထာင္အရာရွိက ေခၚေတြ႕ၿပီး
စိတ္ခိုင္ခိုင္ထားဖုိ႔ေျပာတယ္။ မျဖဴျဖဴ၀င္းဆီလုိက္ပို႔တယ္။ ေဆးပုလင္းခ်ိတ္ေနရ တဲ့
မျဖဴျဖဴ၀င္းကို မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းေတြလုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ရံႈးပြဲခ်ငိုေတာ့တာပဲ။
အဲသလုိနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းတို႔ ညီအမကို မေအးနက္က ျပဳစုရင္း ေနခဲ့ရတယ္။
ေထာင္ထဲမွာ သူတို႕ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ထားတယ္။ ေကာင္းေကာင္းေကၽြးတယ္။ ဒါေပသည့္
ေကၽြးတာကို မစား၀ံ့ၾကဘူး။ ေရပဲ ေသာက္ေနၾကတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ (၇)ျပည့္တဲ့ေန႔မွာ
ကိုမ်ိဳးသန္႔ ၊ ကိုဂ်င္မီတို႔ေရာက္လာတယ္။ သူတို႕ေတြလက္မွတ္ထိုးၿပီး ေထာင္က
လြတ္ခဲ့တယ္။ သူတို႕(၃)ဦးဟာ ပညာရွိ က၀ိေတြ မဟုတ္ေပမယ့္ သူတို႕အရပ္ သူတို႕ကိုးကြယ္တဲ့
ဘာသာတရားကို ကာကြယ္ရင္း အာဇာနည္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရသူေတြပဲ။
ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ
ႏိုင္ငံမွာ အစဥ္အဆက္ အစိုးရက
အလုပ္အကိုင္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အမ်ားျပည္သူသိရွိခြင့္မရွိဘဲ ဖံုးကြယ္ၿပီး
လုပ္ကိုင္တဲ့ အေလ့အထ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ အစိုးရမွာ သိသိသာသာ ကြဲျပားတာ
အဲဒါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ျပည္သူကိုခ်ၿပႏိုင္ဖို႔ ျပည္သူအင္အားနဲ႔ Action
ေတြလုပ္ၾကရတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ Action ေတြလုပ္ခဲ့လုိ႔ ကိုေ၀ဠဳ ၊ ကိုဟန္၀င္းေအာင္ ၊
ကိုေအာင္စိုးတို႔အတြက္ ဒီနယ္ေျမကို မလာရ ကန္႔သတ္ခဲ့တယ္။ ေတြ႕ရင္ဖမ္းမယ္။
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ
အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ ျပႆနာေတြ
ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္လာရတာ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာပါ။ အစိုးရ ေဟာင္းက ဖံုးဖံုးဖိဖိ
ျပည္သူလည္း ဟခြင့္မရွိ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြ။ ဒီမိုကေရစီအစုိးရ
လက္ထက္လည္းေရာက္ေရာ တစ္ေနရာကစ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ေအာ္ခ်က္ထုတ္ၾကေတာ့တာပဲ။ အစိုးရ
ေဟာင္းရဲ႕ အေမြကို ဆက္ခံတဲ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိေသာ အစိုးရလုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ထားတဲ့
လက္ရွိအစုိးရဟာ ဒီစီမံကိန္း အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွ ရွင္းခ်က္ထုတ္ျခင္း
မရွိဘူး။ ေဒသခံေတြ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကိုပဲ အျပစ္ျမင္ တယ္။ ေတာင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကို
လ်စ္လွ်ဴရႈတယ္။ တရုတ္ကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ ၀မ္ေပါင္နဲ႔ တပ္မေတာ္သားေတြ နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့
ဦးပိုင္ကုမၸဏီကို လံုၿခံဳေရး အေစာင့္ခ်ထားေပးၿပီး အရွိန္မပ်က္ လုပ္ငန္း
ေဆာင္ရြက္ဆဲပဲ။ ဟုတ္ၿပီ အစိုးရက ေဒသခံေတြရဲ႕ ဆူပူမႈအေပၚမွာ ဒီနယ္ေျမကို ၁၄၄
ထုတ္တယ္။ ၁၄၄ ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မ၀င္ရေပါ့။ အဲဒီ ၁၄၄က ျပည္သူနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို
လက္တစ္လံုျခား တားတဲ့ ၁၄၄ပါ။ ၁၄၄ ဆိုတဲ့ ဥပေဒရဲ႕ အထက္မွာ တရုတ္ ၀မ္ေပါင္ နဲ႔ ျမန္မာ
ဦးပိုင္ ႏွစ္ခု ရွိသြားတဲ့ သေဘာသက္ေရာက္ေနပါတယ္။
မံုရြာၿမိဳ႕ဘက္ကမ္းက ျပည္သူလူထုက
လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ႀကီးဟာ ဦးပိုင္လက္ခ်က္ ၊ ၀မ္ေပါင္ လက္ခ်က္နဲ႔ ေပ်ာက္ပ်က္ရေတာ့မယ္
ေနာင္ဆို ျမင္ရေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာင္ႀကီးကို ၾကည့္ထား မွ ဆိုတဲ့
လႈပ္ရွားမႈ ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ တနဂၤေႏြေန႕ေတြမွာ ေတာင္ၾကည့္ပြဲလုပ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ရွိေနစဥ္ ေတာင္ၾကည့္ပြဲ ရက္မွာေတာ့ မံုရြာဘက္ကမ္းကို ကူးလုိ႔မရေအာင္ ကတို႔ဆိပ္ေတြ
ပိတ္ထားျပန္ပါတယ္။ ဒီဘက္က မေအးနက္ ၊ မသြဲ႕သြဲ႕၀င္းတို႔ သြားရင္ အင္တိုက္အားတိုက္
မာန္ပါကုန္မွာကို တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအေနနဲ႔ စိုးရိမ္တဲ့ သေဘာပါ။ ခိုင္းရာေန
ေစရာသြားေတြကေတာ့ ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း လုိက္လုပ္ၾကရ တာေပါ့။
သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး - ေျမေလ်ာ္ေၾကး
ရြာ(၄)ရြာ ေျပာင္းေရႊဖို႕
အစီအစဥ္ေတြခ်ၿပီးသြားၿပီ ရြာသစ္ေတြလည္း တည္ၿပီးသြားၿပီ။ ရြာသူရြာသား ေတြေရာ
ဆရာေတာ္ေတြပါ ပင့္ဖိတ္ၿပီး သာသနာ့အေဆာက္အအံုပါ မက်န္ ဖ်က္စီးေျပာင္းေရႊ႕ရမယ္။
သေဘာတူတဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။ မေျပာင္းေရႊႏိုင္သူေတြကေတာ့ ယာသမားေတြ။ လက္လုပ္လက္စား
ေတြကေတာ့ ကုမၸဏီထဲမွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနသူေတြလည္း ရွိတယ္။ ေျပာင္းဟယ္
ေရႊ႕ဟယ္ဆိုေတာ့ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကတဲ့ လက္လုပ္လက္စားေတြအေပၚ ရြားသားအခ်င္းခ်င္း
အထင္အျမင္လြဲၾကတယ္။ ရြာသစ္မွာက သြပ္မိုးအိမ္ေလးနဲ႔ လွ်ပ္စစ္မီးရတယ္။ အေနသာတယ္။
ယာသမားေတြကို ပိုင္ဆိုင္မႈ အလုိက္ သီးႏွံေလွ်ာ္ေၾကး (၃) ႏွစ္စာေပးတယ္။ ယာသမားေတြက
ေပးပါလုိ႔ ေတာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ ေငြေတြကို အိတ္လိုက္ စစ္ၾကည့္ခြင့္ေတာင္ မရွိဘူး။
ေပးသေလာက္ယူသြားၾကရတယ္။ ယာဧက မ်ားရင္ မ်ားသေလာက္ သိန္း (၁၀)ခ်ီၿပီး ရၾကတာေပါ့။
အဲသလုိ ေပးၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ စြန္႔ပစ္ေျမစာေတြကို ယာထဲမွာ လာပံုဖို႔
ကုမၸဏီဘက္က လုပ္လာေတာ့ လယ္သမားေတြက လက္မခံဘူး။ သူတို႔ကို သံုးႏွစ္ပဲ ေပးထားတယ္။
ေျမစာေတြပံုလုိက္ေတာ့ သူတို႕ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ျပန္လည္ စိုက္ပ်ိဳးစားေသာက္မလဲ။ အဲဒီမွာ
သက္ဆိုင္ရာက ေပးထားၿပီးသား (၃)ႏွစ္စာ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးကို
ေျမေလ်ာ္ေၾကးအသြင္ေဆာင္ၿပီးေျပာတယ္။ ပညာတတ္ႀကီးေတြေတာ့ မဟုတ္ၾကဘူး။ လိမ္တာကိုေတာ့
လိမ္မွန္းသိတယ္။
ေဒသခံေတြ အျမင္မွား
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ဟုိေရာက္ေတာ့
ေတြ႕တိုင္းဆံုးတိုင္း ဒီကိစၥေမးျဖစ္တာပဲ။ လႈပ္ရွားမႈေတြက ေတာ့ အစဥ္မပ်က္ရွိေနတယ္။
ဦး၀င္းေက်ာ့မွဴး နဲ႔ ကိုဥကၠာတို႕ကလည္း ဒီအေရးမွာ ပါ၀င္ရမယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔
ႏွစ္ေယာက္တည္း တက္လာၿပီး ေဒသခံေတြနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အဏုျမဴ ကပ္ေက်ာ္ေစတီေတာ္ ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴဖို႔ ဆရာစံ
သီးခ်င္းေတြ ၊ လက္ပန္ေတာင္း ေတာင္ အတြက္ ေရးသားသီကံုးထားတဲ့ သံခ်ပ္ေတြနဲ႔
ရြာစဥ္လွည့္ၿပီး အလွဴခံပြဲ က်င္းပေနတယ္။ ေငြအတြက္ လုပ္တယ္လုိ႔ အစိုးရဘက္က
မျမင္နဲ႔အံုး။ Action တစ္ခုအေနနဲ႔ ပဲ လုပ္ၾကတာ။ ဒီအေရးမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ ဖယ္ရွားရမယ့္
ေက်းရြာေတြက ရြာသူရြာသားေတြက အင္တိုက္အားတိုက္ရွိၿပီး ေညာင္ပင္ႀကီးလုိ ရြာမ်ိဳးက
ေဒသခံေတြက ဘာလို႔ ေသြးေအးေနၾကတာလဲလုိ႔ ေမးမိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တခ်ိဳ႕ကလည္း
ဒီရြာသားေတြဟာ ေငြယူၿပီးမွ ဒီလုိေတြေလွ်ာက္လုပ္တယ္လုိ႔ ျမင္ၾကတယ္။ အထက္က
ဆိုခဲ့ၿပီးတဲ့အတိုင္း သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးသံုး ႏွစ္စာေပးၿပီး ေျမစာပံုသြားရင္
ဒီေတာင္သူေတြေနာက္ေနာင္ ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ။ အဓိက စီးပြားေရးက စိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႕
ေမြးျမဴေရး။ အလိမ္ခံခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြမွာ လိမ္တယ္သူေတြဟာ ေပၚေပၚထင္ထင္ လိမ္တာ
မ်ိဳးမရွိဘူး။ အဲသလုိပဲ လက္တစ္လံုးျခားလုပ္တယ္။ ထိထိေရာက္ေရာက္ မပါ၀င္ႏိုင္ၾကတာလဲ
ကိုယ့္စီးပြားေရး အေျခအေနေတြေၾကာင့္ပါ။ လုိအပ္တဲ့ ကူညီပ့ံပိုးမႈေတြကိုေတာ့
ရြာေပါင္း(၂၆)လံုးက ပူးေပါင္းပါ၀င္ၾကပါတယ္။
ရြာသစ္သုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာ
ဆည္တည္းရြာသစ္အျဖစ္ တည္ေပးထားတဲ့
ေနရာကို ကိုေအာင္မ်ိဳးဦးသြားတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း သြားေတာ့ ေမးလုိ႔ျမန္းလုိ႔က မရဘူး။
ဆည္တည္းရြာေဟာင္းအ၀င္မွာ အႏၱရာယ္ဇုန္ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ရွိတယ္။ ၀င္ခ်င္တိုင္း၀င္
ထြက္ခ်င္တိုင္းထြက္ေတာ့ မလုပ္ၾကရဘူး။ ရြာသားေတြက ဂိတ္ေစာင့္နဲ႔ ရဲလာလည္း စစ္ေဆးတယ္။
လူစိမ္း၀င္လာရင္ စစ္ေဆးၿပီးမွ ၀င္ခြင့္ျပဳတယ္။ ႀကိဳတင္ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးမွ
သြားေရာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္တစ္ပါးနဲ႔လည္း ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားျဖစ္တယ္။
ဆည္တည္းရြာထဲက အဖြားေဒၚေအးပိုက္ ဆီကုိ ေရာက္ေတာ့ ဒီလုိယာေျမေတြ
သိမ္းဆည္းခံခဲ့ရတဲ့အေပၚမွာ အဖြားဘယ္လုိ ခံစားလဲလုိ႔ ေမးမိတယ္။ အဖြားရွင္း
မျပတတ္ဘူးတဲ့။ စိတ္ထဲမခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္လာတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အူဂ်ာေပါက္ သီခ်င္းေတြ
ဆိုျဖစ္တယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္က သီခ်င္းေတြ၊ မဆလေခတ္က သီခ်င္းေတြေပါ့။
သူတို႕လက္ရွိခံစားေနရတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ထပ္တူၾကပါတယ္။
ရြာသစ္ကို အဖြဲ႕လုိက္သြားၾကတဲ့အခါ
အိမ္ေကာင္းေကာင္းေတြ ေဆာက္လုပ္ေပးထားတယ္။ ၿခံကြက္ကေတာ့ ေဒသခံေတြ အျမင္အရ က်ဥ္းတယ္။
လွ်ပ္စစ္မီးသြယ္ေပးထားတယ္။ ဆည္တည္းရြာက ေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိင္သူ ၂၈ ဦးပဲရွိတယ္။
သူတို႕ေတြနဲ႔ ေမးျမန္းျဖစ္ေတာ့ သူတုိ႔ဟာ လက္လုပ္လက္စားေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီမွာက
အေနသာတယ္။ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ႏႈန္းနဲ႔ ကုမၸဏီက အလုပ္ေပးထားတယ္။ သူတို႕ ေနထိုင္တဲ့
အိမ္ၿခံေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ေတာ့ ေျပာစရာ စကားရွိေနတယ္။ အိမ္နဲ႔ၿခံအတြက္ ဂရံလာေပးေတာ့
ယာယီပံုစံျဖစ္ေနတယ္။ ေဒသခံေတြက ဘာေတြးသလဲဆိုရင္ ခုိင္ခိုင္မာမာ မဟုတ္ရင္
သူတုိ႕ဘံုေပ်က္မယ္။ ယာယီကို လက္မခံဘူး။ ဘယ္သူမွ မယူၾကဘူး။
ကုမၸဏီက မက္လံုးေပးတာလား
ရြာေဟာင္းကေန ရြာသစ္ အိမ္အသစ္ ၊
လွ်ပ္စစ္မီးရမယ္။ ဒါေတြဟာ ေဒသခံ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူေတြ အတြက္ မက္လံုးပါ။ သို႔ေပသည့္
လံုေလာက္ေသာ မက္လံုးလား။ ကုမၸဏီမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ အလုပ္ခြင္မွာ
ကေတာက္ကဆျဖစ္ရင္ ဒါနဲ႔ ကိုင္ေပါက္မွာလား။ ေရရွည္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ လုပ္ငန္း
ကိုင္ငန္းမရွိရင္ ေဒသခံေတြဟာ ဒိလုိေနရာမ်ိဳးက ဒီေလာက္အိမ္ေလး မေျပာနဲ႔
လုပ္ကိုင္စားေသာက္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္မရွိရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ကြန္ဒိုမွာ ေခၚထားေတာင္
မေနဘူးလုိ႔ ဦးေနမ်ိဳးေ၀က သံုးသပ္ေျပာဆိုတယ္။ သူတို႕ေတြေျပာင္းေရႊ႕လာတဲ့အေပၚမွာေတာ့
မေျပာင္းေရႊ႕တဲ့သူေတြက အျမင္မမွားသင့္ပါဘူး။ သူတို႕အက်ိဳး အတြက္လည္း လုိအပ္ရင္
၀ိုင္းကူေပးၾကရမွာပါ။ ဒီကုမၸဏီႀကီးက သတၱလုပ္ငန္းမရွိေတာ့လို႔ ရပ္ဆိုင္းသြားမယ္။
ေျပာင္းေရႊ႕သြားမယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆိုင္လာရၿပီဆိုရင္ ေနထုိင္သူေတြ
ဘံုမေပ်ာက္ဖို႔ ကုမၸဏီမက္လံုးေပးတာ မက္ေလာက္စရာေတာ့ မရွိေသးဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္း
ႏိုင္ငံေရးသမားဘက္က ေျပာရအံုးမွာပဲ။
ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ခံယူခ်က္ ကြဲလြဲ
ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြထဲမွာမွ
မ်က္ႏွာမရွိတဲ့ မ်က္ႏွာႀကီးတဲ့ အင္အားစု ႏွစ္မ်ိဳးခြဲရမွာေပါ့။ မ်က္ႏွာႀကီးရင္
သြားေလရာလူစည္တယ္။ အဲဒီကိစၥမွာလည္း မ်က္ႏွာႀကီး ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုထဲက အစိုးရ
စီမံကိန္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဒသခံေတြလည္း လက္ေလ်ာ့ၾကဖို႔ ဆုိတဲ့အေပၚ ကြဲလြဲေတာ့တာပဲ။
ႏိုင္ငံေတာ္ စီမံကိန္းလုိ႕ ဆိုရေအာင္ ဦးပိုင္ကလည္း တပ္မေတာ္သားမ်ားပိုင္ ၀မ္ေပါင္က
တရုတ္ကုမၸဏီ ။ အဲဒီမွာ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္ျဖစ္ၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးအင္အားစုလည္း
လက္ေရွာင္သြားတယ္။ လူငယ္အင္အားစုေတြ ပဲ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနတယ္။
ဥကၠဌ တစ္ဦးျပဳတ္ - ရဲ ႏွစ္ဦးအဖမ္းခံရ
ဒီတိုက္ပြဲအစဟာ ကိုေဇာ္ဦးလည္း
ျဖစ္ေကာင္းရာသည္။ ေျပာင္းရေရႊ႕ရမယ္ဆိုၿပီး အစည္းအေ၀းေခၚ တယ္။ ၿပီးေတာ့
အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္ေၾကာင္း လက္မွတ္ထုိးခိုင္တယ္။ လက္မွတ္ကို ဘယ္လုိအသံုးခ်မယ္
မသိဘူး။ ကိုေဇာ္ဦးက ၀က္ေမွးဥကၠဌ။ သူတစ္ဦးသာ လက္မွတ္မထိုးဘူး။ အေၾကာင္းျပခ်က္မလုိ။
ေအာ္တို ျပဳတ္တယ္။ စနစ္ေဟာင္းရဲ႕ လက္က်န္။ ရဲေတြဟာလည္း ခုိင္းတာလုပ္ရ တဲ့ဘ၀။
ေဒသခံေတြနဲ႔ အေစာပိုင္းမွာ တင္းတင္းမာမာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း သူတို႕ေတြဟာ
ေဒသခံေတြ အေပၚနားလည္လာၿပီး ဦးပိုင္နဲ႔ ၀မ္ေပါင္ကို မကာကြယ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုလို႔
ရဲႏွစ္ဦး အဖမ္းခံထားရတယ္။
ဒီတိုက္ပြဲက ၿပီးၿပီလား
ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြမွာ
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လုိသူေတြရွိသလုိ နာမည္ေကာင္း၀င္ယူမွာကို မလုိလားတဲ့ သူေတြလည္း
ရွိႏုိင္တယ္။ သုိ႔ေပသည့္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကိုေတာ့ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔
လုပ္ၾကတယ္။ ဒါဟာ အားရစရာတစ္ခုေပါ့။ လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ဘဲနဲ႔
ေလႀကီးမိုးႀကီးဆိုရင္ေတာ့ ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ မဆဲရံုတမယ္ပါပဲ။ ကိုေ၀ဠဳတို႔
ဆက္လက္ရပ္တည္ဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႕ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ညီငယ္ေတြ
ကိုေသာ္ဇင္တို႔ ကိုဗထူးတို႔ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနတယ္။ ဦး၀င္းေက်ာ့မွဴးတို႕
ကိုဥကၠာတို႕ကလည္း ကမ္ပိန္းေတြ ေဖာ္ေဆာင္ၿပီး ဒီစီမံကိန္း ရပ္တန္႔သြားဖို႔အထိ
ေဆာင္ရြက္သြားမယ္။ တစ္ခါေသဖူး ပ်ဥ္ဖိုးနားလည္ဆသလုိ စပယ္ေတာင္လုိ
အျဖစ္မခံႏိုင္ေတာ့တာရယ္ ၊ စံပါယ္ေတာင္မွာ တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္သြားတဲ့ အစိုးရကေတာ့
ေငြစား ၊ ေဒသခံေတြကိုေတာ့ ေရာဂါစားသြားမယ့္ အျဖစ္မ်ိဳးမေရာက္လုိတာပါ။ အဲဒီအတြက္ပဲ
ဦးတည္တိုက္ပြဲ၀င္သြားၾကမယ့္သူေတြခ်ည္းပဲ။ ဆရာစံသီခ်င္း ကိုသီဆိုၿပီး အလွဴခံထြက္တယ္။
သံခ်ပ္ေတြ သီဆိုတယ္။ ဘုရားေရႊသကၤန္းကပ္လွဴပြဲနီးေတာ့ ရြားသားေတြ ဟာေတာင္တက္လမ္း
သြားရွင္းၾကတယ္။ ဒါကိုလည္း ရဲကား ႏွစ္စီးနဲ႔ လာၿပီးတာေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုး
ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴတဲ့ေန႔မွာလည္း တားျမစ္တာေတြရွိတဲ့ ၾကားက လူထုအင္အားနဲ႔
ပြဲၿပီးဆံုးသည္အထိ ေဆာင္ရြက္သြားခဲ့ၾကတယ္။
အစိုးရ ရွင္းပါ
၁၄၄ ထုတ္ၿပီး တားျမစ္ထားတဲ့ နယ္ေျမမွာ
၀မ္ေပါင္နဲ႔ ဦးပိုင္ ဘာလုိ႕ဆက္လုပ္ေနလဲ။ ဒီစီမံကိန္းက ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕
အက်ိဳးအျမတ္ကို ျပည္သူကို ျပပါ။ အက်ိဳးအျမတ္ တကယ္ရရိုးမွန္ရင္ နစ္နာသူ ေဒသခံ
ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို ေရွးရႈၿပီး စဥ္းစားပါ။ ေနရာတကာ အစိုးရကိုခ်ည္းအားကိုးတာ
မေကာင္းဘူးဆိုတာ မွန္၏။ သုိ႔ေပေသာ္ျငား လက္ရွိအစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ေျမတစ္ကြက္မွ
မေရာင္း ေပမယ့္ အစိုးရ ေဟာင္းက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာအထိမ်ား
ေျမငွားဂရမ္ေတြ ခ်ထားေပးခဲ့သလဲ။ ျပည္သူေတြအက်ိဳးရွိမယ့္ အလုပ္ဆိုရင္ ဘယ္ျပည္သူကမွ
အပင္ပန္းခံၿပီး ကန္႔ကြက္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရး သမားေသြးထုိးတိုင္း လည္း
ေဟာဒီျပည္သူက တက္ၾကြတဲ့ အမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ေဒသ ကိုယ့္နယ္ပယ္ ေနာက္ဆံုး
ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ကို ထိပါးလာတဲ့အတြက္ ေသလည္းမထူး ဆိုတဲ့ဇာတ္ခင္းရတဲ့ ျပည္သူ။
အခုေနာက္ပိုင္း ျပည္သူေတြရဲ႕ လက္နက္ဟာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး
အေၾကာင္းအရာတိုင္းမွာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တာေတြ လုပ္တဲ့အထိ ဆႏၵျပခ်င္လည္းျပ
ေအာ္ခ်င္လည္းေအာ္ ေရးခ်င္သလုိေရး ျပည္သူေတြ လုပ္ခ်င္ရာေတာ့ လုပ္ခြင့္ ျပဳတယ္။
ျပည္သူေတြ လုပ္ခ်င္သလုိ ငါတို႔ကေတာ့ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူးလုိ႔မ်ား
ဆံုးျဖတ္ထားေလေရာ့သလားပဲ။ လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ ကိစၥမွ မဟုတ္ ဘယ္အေရးကိစၥကိုမွ
ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပးျခင္း မရွိေသးပါ။
ေနာင္ေတာ္ေလး
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။