(တစ္)
ဟိုးခပ္ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေမ့အိပ္ရာ၀င္ ပုံျပင္ေတြထဲမွာ ေမွာ္ဆရာ ဆိုတာကို စၿပီးၾကားဖူးခဲ့ပါသည္။ ေမွာ္ဆရာႏွင့္အတူ ေမွာ္ပညာေတြ ေရာ၊ ဆယ့္ႏွစ္ႀကိဳးေတြေရာ၊ ကေ၀ေတြေရာ၊ တေစၧေတြေရာ၊ စုန္းေတြေရာ၊ သိုက္ေတြေရာ၊ အိုစုံလုိ႔။ ေနာက္ေတာ့ ကိုကိုေလး အမည္ခံ ဒဂုန္ ခင္ခင္ေလး၏ “ေမွာ္ဆရာမွတ္တမ္း”ကို ဖတ္ရပါသည္။ တကယ့္ေမွာ္ဆရာ ဇာတ္လမ္းေတြ။ ထို႔ေနာက္ ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ေသာ “ေမွာ္႐ုံေတာမွာ ေမာလွၿပီ” ပန္းခ်ီေက်ာ္ေဂၚဂင္၏ ဘ၀ပုံရိပ္။ ထုိ႔ေနာက္ ထူးအိမ္သင္၏ “ေမွာ္ဆရာအိပ္မက္”သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္။ ေမွာ္ဆိုတာ လွည့္စားတတ္တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ သီတာေဒ၀ီ ပူဆာ၍ ရာမမင္းသား သမင္လုိက္ရင္း မ်က္စိလည္သြားခဲ့ရသည့္ ေတာမွာ ေမွာ္႐ုံေတာပဲမဟုတ္လား။ ေနာက္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ ေမွာ္သားဆန္ဆန္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ ႐ုန္းကန္ရေသာ ဘ၀ေမွာ္ေတာႀကီးမ်ားရွိရာဆီသို႔ တစ္ခါတစ္ခါ ေရာက္သြားရျပန္ပါေလသည္။
(ႏွစ္)
ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမာက္ဖ်ားရွိ နာမည္ေက်ာ္ ဖားကန္႔ေဒသ ေက်ာက္စိမ္းေမွာ္မ်ားရွိရာသို႔ ေရာက္သြားခ့ဲဖူးပါသည္။ “ေမွာ္ဆိုတာ လုပ္ကြက္ကို ေခၚတာဗ်”ဟု လုိရင္းတုိရွင္း ရွင္းျပေသာ ေဒသခံမ်ားႏွင့္အတူ တစ္ေတာင္တက္ တစ္ေတာင္ဆင္းကာ ေမွာ္ေတြထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားခဲ့ဖူးပါသည္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေနာက္ဘက္ ကမ္းပါးေပၚက ဟုမၼလင္း၊ ခႏၲီး ေဒသတစ္၀ိုက္ နာဂေတာင္တန္းမ်ားဆီက ေရႊေမွာ္မ်ား ရွိရာဆီသို႔လည္း ေရာက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ကမၻာႀကီးကိုယ္တုိင္က ေမွာ္႐ုံေတာႀကီးမ်ားလား။ သူ႔၀မ္းဗုိက္ႀကီးထဲကေန ဟိုနားဆီမွာ ေက်ာက္စိမ္းေတြ ထုတ္ေပးလုိက္။ သည္နားဆီမွာ ေရႊေတြထုတ္ေပးလုိက္။
သည့္အျပင္ ပတၱျမားေတြ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ေတြ၊ ေရနံေတြ။ တစ္ခါက ေရနံမ်ားရွိရာဆီသို႔ ဖ်ဳိးခနဲဖ်တ္ခနဲဆိုသလို ေရာက္သြားဖူးပါသည္။ ရန္ကုန္ ကေန ပုဂံေညာင္ဦးအထိ ေလယာဥ္ႏွင့္ ပ်ံသန္းခ်ိန္က တစ္နာရီ၀န္းက်င္။ ထို႔ေနာက္ ေလဆိပ္ေရွ႕ရွိ အဆင့္သင့္ေစာင့္ေနေသာ ကားေပၚသို႔ တက္ကာ ပုဂံေညာင္ဦးကေန ဧရာ၀တီျမစ္ကိုျဖတ္ၿပီး အေနာက္ဘက္ကမ္းပါးရွိ ပခုကၠဴသို႔။ ထို႔ေနာက္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကိုယွဥ္ကာ သြားေနရင္း ေရစႀကိဳဘက္သို႔ မလုိက္ဘဲ ၿမိဳင္ဘက္သို႔လွည့္ကာ ၿမိဳင္ကေန ေက်ာက္ခင္းလမ္းအတုိင္း လမ္းၾကမ္းႀကီးထဲ ေမာင္းခ်သြားလုိက္ရာ ေဘာင့္ဘင္၊ ဗဟင္းစသည့္ ရြာမ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားၿပီးသည့္ေနာက္ ေတာင္ေျခအစပ္က ၀ယ္ေလာင္ရြာ၌ လမ္းဆုံးသြားပါသည္။ ၀ယ္ေလာင္ရြာ၏ အေနာက္ ဘက္၌ တန္႔ၾကည့္ေတာင္၏အဆြယ္ ေတာင္တန္းခပ္ရြယ္ရြယ္က ေတာင္ေျမာက္တန္းလ်က္ ရွိပါသည္။ သူ႔ဟိုဘက္မွာက ပုံေတာင္ပုံညာ ေတာင္တန္း။ ေရနံေမွာ္ေတြက ေပါက္နယ္ႏွင့္ ၿမိဳင္နယ္စပ္ၾကား တန္႔ၾကည္ေတာင္စြယ္ေတြ တစ္၀ုိက္မွာရွိေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရနံေမွာ္ေတြထဲ ရွိရာဆီသို႔ ကားႏွင့္သြားဖို႔ကေတာ့ မလြယ္လွ။
တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္မ်ားသာ ဖုန္အလူးလူး၊ ရြံ႕အလူးလူးျဖင့္ အဆင္းအတက္ ခက္ခဲလွေသာ မတ္ေစာက္က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ ေတာင္႐ုိးေတာင္စြယ္ လမ္းေတြေပၚမွာ လြန္းထိုးေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အားအကိုးရဆုံးကေတာ့ ႏြားလွည္းေတြ၊ ေရနံတုိင္ကီေတြကို သယ္တာလည္း သည္ႏြားလွည္း ေတြ။ ေမွာ္ထဲက စားေသာက္ဆုိင္ကေလးမ်ား၊ စတုိးဆုိင္ကေလးမ်ားအတြက္ လိုအပ္သမွ် ပစၥည္းေတြကို သယ္တာလည္း သည္ႏြားလွည္းေတြ။ ေရနံတြင္းတူးဖို႔အတြက္ လိုအပ္သမွ် သံပိုက္ကအစ မီးစက္အဆုံးကို သယ္တာလည္း သည္ႏြားလွည္းေတြ။ ေရနံတူးသူမ်ား ခပ္သူမ်ား ယာယီခိုနား ေနထုိင္ဖို႔ တဲေဆာက္ရန္ ၀ါးလုံးကအစ ၀ါးကပ္အဆုံးကို သယ္တာလည္း သည္ႏြားလွည္းေတြ။ “ေခတ္အဆက္ဆက္ကေတာ့ ဓားမဦးခ်ေျမမွာ စိုက္ပ်ဳိးစားေသာက္လာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အခုေတာ့လည္း ေမွာ္ေတာေပါ့။ ၁၉၉၈ ေလာက္တုန္းက ဦးဖိုးနီဆိုတဲ့လူႀကီးကစၿပီး စမ္းတူးၾကည့္တာ။ အဲသည့္ ဦးဖုိးနီကလည္း ဆူး၀င္းဘက္မွာ အဂၤလိပ္ေခတ္က တစ္ပိုင္တစ္ႏုိင္ ေရနံတြင္းကေလးေတြ တူးခဲ့ၾကဖူးတာကို သိထားေတာ့သည္မွာလည္း ရမယ္ထင္ၿပီး တူးၾကည့္ေတာ့ အဲသမွာ ေရနံရတာနဲ႔ သူလုိက္တူး ကိုယ္လုိက္တူး တူးၾကရင္း ခုလိုမ်ားလာတာဆိုပါေတာ့” ဟုတ္ပါသည္။
ဆူး၀င္းဘုရားေလး ကုန္းဘက္က ေမွာ္ေတြက အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက လက္စလက္နရွိခဲ့ဖူးေသာ ေမွာ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အခု၀ယ္ ေတာင္ရြာ ပတ္၀န္းက်င္မွာက ၀ယ္ေတာင္တ႐ုတ္ကုန္းေမွာ္တဲ့။ ၀ယ္ေတာင္ဆီ ၾကည္ကုန္းေမွာ္တဲ့။ ၀ယ္ေတာင္ေက်ာက္စ ေလာင္းေမွာ္တဲ့။ ၀ယ္ေတာင္ ေတာင္ၾကပ္ေမွာ္တဲ့။ ၀ယ္ေတာင္ ေထာက္ခြေမွာ္တဲ့။ ေမွာ္ေတြ ေမွာ္ေတြ။ ေရနံေမွာ္ကေလးေတြ။ ေတာင္ကုန္း ေတာင္တန္းေတြၾကားမွာ ဟိုနားဆီမွာ ေရနံတစ္တြင္း၊ သည္နားဆီမွာ ေရနံတစ္တြင္း။ ဟိုနားဆီမွာ တဲအစုစု သည္နားဆီမွာ တဲအစုစု။ ေပါက္တို႔ ၿမိဳင္တို႔ ေရစႀကိဳတို႔၀န္းရံ စသည့္ နယ္ေျမမို႔လားမသိ။ သနပ္ခါးပင္ေတြကေတာ့ ဘယ္ေနရာကိုၾကည့္ၾကည့္ မိုးတုိးမတ္တတ္။ အ၀ီစိတြင္းတူးသလို ႏွစ္လက္မသံပိုက္ကို ေျမႀကီးထဲ ေပတစ္ေထာင္၊ တစ္ေထာင့္ငါးရာ၀န္းက်င္အထိ စက္ႏွင့္တူးသြင္းကာ ေရနံေၾကာကို ရွာၾကရသည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္ရာ ေတြ႕သည္လည္းရွိ မေတြ႕သည္ လည္းရွိမို႔ ေမွာ္ဆန္သည္ကေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္ပါသည္။ ေရနံေၾကာကိုေတြ႕ကာ ေရနံကလည္း အထြက္ေကာင္းၿပီ ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ေမွာ္ေပါက္သည္ဟု သူတို႔ဆုိၾကပါသည္။
ေမွာ္ေပါက္ေသာ ေရနံတြင္းတစ္ကြင္းေဘးသို႔ ေရာက္သြားပါသည္။ ေရနံအၾကည္က ပိုက္ေခါင္းကေန တဗြမ္းဗြမ္းထြက္က်ေနရာ ခပ္၍မႏုိင္ေတာ့။ ေျမႀကီးကိုက်င္းတူးကာ တာလပတ္ျဖင့္ခံၿပီး ခပ္ယူေနၾကရပါသည္။ “သည္ေမွာ္ကေပါက္တာ ေလးငါးရက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ တစ္ေန႔ တုိင္ကီအလုံး ငါးဆယ္” ၾကား႐ုံႏွင့္လန္႔သြားေလာက္သည့္ ကိန္းဂဏန္းျဖစ္ပါသည္။ ေရနံအၾကည္က တုိင္ကီတစ္လုံးကို တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္း ေစ်းေလာက္ ေပါက္ေနရာ အလုံးငါးဆယ္ႏွင့္ ေျမႇာက္လုိက္ေပေတာ့။ ေရနံေခ်း အႏွစ္ေတြခ်ည္းပဲ ထြက္သည့္တြင္း တစ္ခုနားသို႔လည္း ေရာက္သြားပါသည္။ သည္တြင္းကေတာ့ ခပ္တြင္း။ စက္ျဖင့္ေမာင္းကာ ေရနံေခ်းကို အေပၚသို႔တက္လာေအာင္ ငင္ယူၿပီး ပုံးထဲသို႔ခပ္ထည့္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ “တစ္ေန႔လုံးမွ ေရနံေခ်းက သံပုံးေလးငါးလုံးစာပဲ ရေတာ့တယ္။ တြင္းကခန္းစျပဳၿပီေလ” ေရနံေစ်းကေတာ့ တုိင္ကီတစ္လုံးကို ကိုးေသာင္း၀န္းက်င္ သာ ေစ်းေပါက္ပါသည္။ သူ႔ေစ်းႏွင့္သူ မဆိုးလွေသာ္လည္း တြင္းက ခန္းစၿပီးမို႔ အားမကိုးေလာက္ေတာ့။
“တဗြမ္းဗြမ္းထြက္ေနတဲ့ ေရနံအၾကည္တြင္းေတြက အလြန္ဆုံးခံလွရင္ ေျခာက္လေပါ့။ စိမ့္ထြက္ေနတဲ့တြင္းရယ္ ေရနံေခ်း တြင္းရယ္ကေတာ့ ကံေကာင္းရင္ သုံးေလးႏွစ္ ဆက္ထြက္ေနတတ္တယ္” ေဒသခံက ေမွာ္ပုံၾကမ္းကို အဆက္မျပတ္ဆိုသလို ပါးစပ္ျဖင့္ ေရးျခစ္ျပ၍သာ ေနပါသည္။ ေမွာ္ဆရာေတြကေတာ့သည္ ေမွာ္ေတာထဲမွာ တစ္တြင္းခန္းသြားလုိက္ ေနာက္တစ္တြင္း ထပ္စမ္းလုိက္။ “ဓားမဦးခ် စုိက္ပ်ဳိးစားခဲ့တဲ့ ေျမေတြဆို ေတာ့ ပိုင္ရွင္ရွိတယ္ေပါ့။ သူ႔ေျမထဲမွာ ကိုယ္ကေရနံ၀င္တူးရင္ တုိင္ကီခုနစ္လုံး။ ဒါမွမဟုတ္ ရွစ္လုံး။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုးလုံးထြက္ရင္ ေျမရွင္ကို တစ္လုံး ေပးရတယ္။ တြင္းတစ္တြင္းတူးတဲ့ စရိတ္ကလည္း သိန္းတစ္ရာ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ၀န္းက်င္ဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ေျမရွင္က ပထမတြင္းကို ႀကိဳက္ သေလာက္ထြက္၊ လုံး၀မယူဘဲ အလကားေပးတာမ်ဳိးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္” ေရနံက ေဆာင္းတြင္ပိုထြက္တတ္ၿပီး ေႏြ၌ ဆြံ႕အသြားေလ့ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ၀ယ္ေတာ္ရြာက တစ္လကို တုိင္ကီအလုံး သုံးေထာင္ခန္႔ထြက္ၿပီး သည္နားတစ္၀ိုက္ ေမွာ္ေတြကေန လစဥ္အလုံး တစ္ေသာင္းေလာက္ ထြက္သည္ဟု ဆုိပါသည္။
သည္ကေန ေရနံခ်က္သည့္ မုံရြာ၊ ေက်ာကၠာ ေဒသမ်ားသို႔ သယ္ယူၾကရျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ၀ယ္ေလာင္က ရပ္ရြာဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေရနံတစ္တုိင္ကီ သယ္ေဆာင္သြားတုိင္း ေငြ ၈၀၀၀ (သို႔မဟုတ္) ၉၀၀၀ ေကာက္ယူကာ ရပ္မိရပ္ဖ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ရန္ပုံေငြ စုေဆာင္းၾကသည္ဟု ေဒသခံ တခ်ဳိ႕က ရွင္းျပလာပါ၏။ သည္ရန္ပုံေငြက ေဒသဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ တကယ့္ကို အသုံးခ်သင့္သည့္ ေငြပဲျဖစ္ပါသည္။ လွ်ပ္စစ္မီးရဖို႔။ ကတၱရာ လမ္းခင္းဖို႔။ စာသင္ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔။ ေဆး႐ုံေဆးခန္းေဆာက္ဖို႔။ စာၾကည့္တုိက္ေဆာက္ဖို႔။ စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္။
သဘာ၀ သယံဇာတဆုိသည္က အၿမဲတမ္းမထြက္။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ခန္းၾကၿမဲေျခာက္ၾကၿမဲ။ ကာရာအိုေကေလးဆိုလုိက္။ Black Label ေလး ေသာက္လုိက္၊ ပခုကၠဴတို႔၊ မေကြးတို႔ဘက္သို႔ တက္ကာ အေညာင္းအညာေျဖလုိက္၊ ကိုယ္ပိုင္ကားႀကီးေတြကို ေတာလမ္းေတြထဲ ၀ုန္းဒုိင္းႀကဲ ျဖတ္ေမာင္းသြားေနလုိက္ႏွင့္ ေက်နပ္ကာ အနာဂတ္ကို မ်က္စိေမွာက္ မေနဖို႔ကိုေတာ့ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳတို႔ မႏုႏုရည္ (အင္း၀) တုိ႔ကိုယ္စား ကၽြန္ေတာ္က သတိေပးခဲ့မိပါသည္။ ေမွာ္႐ုံေတာေတြက ပဥၥလက္ဆန္လွသည္ မဟုတ္လား။ ေရနံေမွာ္ေတြကေရာ ဘာသားနဲ႔ ထုထားလို႔တဲ့တုံး။ ဘယ္ေန႔ခန္းမလဲ မသိ။ ဘယ္ေန႔ေျခာက္မလဲ မသိ။ အခုေတာ့ ေမွာ္ဆရာအိပ္မက္ေတြ မက္ကာ ေမွာ္႐ုံေတာမွာ ေမာၾကေပဦးေပါ့။ ။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။