Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, August 25, 2016

ေျပာၾကရမယ့္ လိင္ ကိစၥ

 
ေျပာၾကရမယ့္ လိင္ ကိစၥ

shared by MaMa on 23/08/16 - thevoicemyanmar.com - အဖြဲ႕အစည္း

စာတမ္းတခ်ဳိ႕ ေရးေနတာနဲ႔ စာမေရးျဖစ္တာ ၾကာပါၿပီ။ ဒီေန႔ေတာ့ လိင္ကိစၥ ေျပာခ်င္တာနဲ႔ စာေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္ေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Facebook စတဲ့ လူမႈကြန္ရက္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လိင္အၾကမ္းဖက္မႈ ျဖစ္ရပ္ေတြကို ေန႔စဥ္လိုလို ျမင္ေတြ႔ ဖတ္႐ႈေနရပါ တယ္။ အလြန္ အင္မတန္မွပဲ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ရတာက အရြယ္ မေရာက္ေသးတဲ့ ကေလးငယ္ေတြကို လိင္အၾကမ္းဖက္တဲ့ ကိစၥပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြဆုိရင္ လိင္အၾကမ္းဖက္ ခံရ႐ံုတင္မက မေသမခ်င္းပါ ရက္ရက္စက္စက္ အသတ္ခံေနရပါတယ္။

ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ႐ိုးရာ အစဥ္အလာက အေဖနဲ႔သားၾကား၊ အေမနဲ႔ သမီးၾကားမွာ လိင္ကိစၥ ေျပာဆုိတာကို ကန္႔သတ္ထားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသား အမ်ားစုက အေဖနဲ႔သား၊ အေမနဲ႔သမီး လိင္ကိစၥ ေျပာတာကို ရွက္စရာ ကိစၥ၊ မေျပာသင့္တဲ့ ကိစၥလို႔ ခံယူထားၾကတဲ့ သူေတြက မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေဖနဲ႔သား၊ အေမနဲ႔ သမီးၾကားမွာ လိင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးၾကတဲ့ မိသားစုက မရွိသေလာက္ နည္းပါးမယ္ ထင္ပါတယ္။

တကယ္က အေဖက သားကို၊ အေမက သမီးကို လိင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အရြယ္အလိုက္ ေျပာျပရပါမယ္။ လိင္ကိစၥ ေျပာျပရမယ္ ဆုိတာက လိင္ ပညာေပး ကိစၥကို ဆုိလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ အသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္ေလာက္ကစၿပီးေတာ့ လိင္ပညာေပး ကိစၥကို ကေလးေတြ နားလည္ ႏုိင္ေလာက္တဲ့ အသံုးအႏႈန္းမ်ားနဲ႔ ေျပာျပ ထားၾကရပါမယ္။ ေျပာျပႏုိင္ေအာင္လည္း မိဘေတြက ေလ့လာ ထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။

ငါးႏွစ္ကေန ဆယ္ႏွစ္အတြင္း ကေလးငယ္ေတြကို မိန္းကေလးေတြ ဆုိရင္လည္း ဘယ္ေနရာေတြကို ေယာက္်ားေလးေတြ ကိုင္မယ္ဆုိရင္ အကိုင္ မခံရဘူး စသျဖင့္ နားဝင္ေအာင္ ေျပာျပ ထားရပါမယ္။ ဆယ္ႏွစ္ကေန ဆယ့္ငါးႏွစ္အတြင္းကိုလည္း လိင္ဆက္ဆံမႈ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ သိသင့္ သိထုိက္တာေတြကို အေမျဖစ္သူက ေျပာျပ ေပးရပါမယ္။&

မိန္းကေလးပဲလား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေယာက္်ားေလးေတြကိုလည္း ေျပာျပရမွာပါပဲ။ အခုေခတ္က လိင္တူခ်င္း လိင္အၾကမ္းဖက္တာေတြလည္း မၾကာခဏ သတင္းေတြမွာ ျမင္ေတြ႔ ဖတ္႐ႈေနရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား အခ်ိဳ႕ကလည္း ကေလးေတြနဲ႔ လိင္တူခ်င္း ဆက္ဆံဖုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံ အသီးသီးကို ခရီးသြား ေနၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီေခတ္ႀကီးက ကိုယ့္သားေလးကို အေဖ မဟုတ္တဲ့ အျခား အမ်ိဳးသား တစ္ဦးက ေပြ႔ခ်ီၿပီး နမ္းရင္ေတာင္မွ စကၠန္႔မလပ္ အကဲခတ္ေနရမယ့္ ေခတ္ႀကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္ သားေယာက္်ားေလးပဲ ဆုိၿပီးေတာ့လည္း လႊတ္မထားဖို႔ လိုပါတယ္။ သားေယာက္်ားေလးေတြကိုလည္း ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီးဆုိတာနဲ႔ လိင္ ဆက္ဆံမႈ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ သိသင့္ သိထိုက္တာေတြကို အေဖျဖစ္သူက ေျပာျပေပးရပါမယ္။

ဒီလို ေျပာျပထားျခင္းအားျဖင့္ ကေလးငယ္ေတြ လိင္အၾကမ္းဖက္ ခံရတဲ့ေဘးကေန ကင္းေဝး ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒီကိစၥက ရွက္စရာကိစၥ မဟုတ္သလို ႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ ကိစၥလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ လိင္ကိစၥက သာမန္လူ မဆုိထားနဲ႔ ဘုရားရွင္ေတာင္မွ လိုအပ္ခ်က္အရ မျဖစ္မေန မိန္႔စရာ ရွိတာကို တစ္တစ္ခြခြ မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ရပါေသးတယ္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ အခါတုန္းက ဆဗၺဂၢီရဟန္းေတြရဲ႕ ၾသဝါဒခံ တပည့္မ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ဆဗၺဂၢိယာဆိုတဲ့ ဘိကၡဳနီမေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ထို ဘိကၡဳနီမေတြက သူတို႔ရဲ႕ ခ်ိဳင္းေမြး၊ အဂၤါဇာတ္ေမြးေတြကို ႏုတ္ၾက ရိတ္ၾက ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အစီရဝတီ ျမစ္ထဲမွာ ကိုယ္လံုးတီး ေရခ်ဳိးၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ခ်ဳိးတဲ့ ေရဆိပ္မွာ ျပည့္တန္ဆာမေတြကလည္း ေရခ်ိဳး ေနၾကပါတယ္။ ျပည့္တန္ဆာမေတြက ဘိကၡဳနီမေတြ အေမြး ရိတ္ထားတာ ႏုတ္ထားတာကို ျမင္ၾကရတဲ့အခါမွာ “ဘိကၡဳနီေတြကလည္း ကာမဂုဏ္ ခံစားၾကတဲ့ လူဝတ္ေၾကာင္ မိန္းမေတြလိုပဲ အေမြးအမွင္ကို ရိတ္ၾက ႏုတ္ၾကသတဲ့လား”လို႔ ဝိုင္းဝန္း ကဲ့ရဲ႕ၾကပါတယ္။ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က “ဘိကၡဳနီမမ်ား ခ်ဳိင္းေမြး၊ အဂၤါဇာတ္ေမြးမ်ားကို ရိတ္ျခင္း ႏုတ္ျခင္း မျပဳရ”လို႔ ပညတ္ေတာ္ မူခဲ့ရပါတယ္။

သာဝတၴိျပည္မွာေနတဲ့ ဘိကၡဳနီမ တစ္ပါးက သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူက ေက်ာင္းခန္းအတြင္း ဝင္ၿပီး နင့္ေၾကာင့္ မေပ်ာ္တာပဲ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ သူ႔အဂၤါဇာတ္ကို သူ႔လက္နဲ႔ တဖတ္ဖတ္ ျမည္ေအာင္ ႐ိုက္ပါတယ္။ တဖတ္ဖတ္ ျမည္တဲ့အသံကုိ ၾကားၾကရတဲ့ အျခား ဘိကၡဳနီမေတြက ေက်ာင္းေဆာင္ထဲ ေျပးဝင္လာၾကၿပီး “ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ ေယာက္နဲ႔ ေဖာက္ျပန္ ေနတာလား”လို႔ စစ္ေဆး ေမးျမန္းၾကပါတယ္။ ဘိကၡဳနီမကလည္း အမွန္အတုိင္း ေျဖဆုိပါတယ္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ ၾကားသိရတဲ့အခါမွာ “အဂၤါဇာတ္ကို မည္သည္ အရာနဲ႔မွ် မပုတ္ခတ္ရ”လို႔ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္ မူခဲ့ရတယ္။

ဘိကၡဳနီမ တစ္ပါးက ကာမရာဂစိတ္ေတြ ထၾကြေသာင္းက်န္းၿပီးေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ပိုက္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ သူက မိဖုရားငယ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘိကၡဳနီမ တစ္ပါးဆီကိုသြားၿပီးေတာ့ “ရွင္ဘုရင္ဆုိေတာ့ မိဖုရားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အရွင္မတုိ႔အလွည့္ မေရာက္ခင္မွာ ကာမရာဂစိတ္ျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေျဖေဖ်ာက္ ၾကတာပါလဲ”လို႔ ေမးျမန္းပါတယ္။ မိဖုရားငယ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘိကၡဳနီမက “ခ်ိပ္ေတာင့္နဲ႔ ေျဖေဖ်ာက္ ရတာေပါ့”လို႔ ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္း ေျဖေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေမးတဲ့ ဘိကၡဳနီမက နားမလည္တာနဲ႔ ခ်ိပ္ေတာင့္ ဆုိတာက ဘယ္လိုဟာမ်ဳိးပါလဲလို႔ ထပ္မံ ေမးျမန္းပါတယ္။ မိဖုရားငယ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘိကၡဳနီမက ခ်ိပ္ေတာင့္ဆုိတဲ့အရာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပေပးပါတယ္။

သေဘာေပါက္သြားတဲ့အခါမွာ ကာမရာဂစိတ္ ထၾကြေသာင္းက်န္းေနတဲ့ ဘိကၡဳနီမက ခ်ိပ္ေတာင့္ကို အသံုးျပဳပါတယ္။ အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ခ်ိပ္ေတာင့္ကို ေရမေဆးဘဲ တစ္ေနရာမွာ ပစ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ခ်ိပ္ေတာင့္ကို ယင္ေကာင္ေတြက တ႐ုန္း႐ုန္း အံုေနေတာ့ အျခား ဘိကၡဳနီမေတြက ျမင္ေတြ႔ သြားၾကပါတယ္။ စစ္ေဆး ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ ခ်ိပ္ေတာင့္သံုးတဲ့ ဘိကၡဳနီမက အမွန္အတုိင္း ဝန္ခံပါတယ္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ ၾကားသိေတာ္မူတဲ့အခါမွာ “ဘိကၡဳနီမမ်ား အဂၤါဇာတ္အတြင္းသို႔ ခ်ိပ္ေတာင့္နဲ႔ ထိုးသြင္းျခင္း မျပဳရ။ ယုတ္စြဆံုးအားျဖင့္ ၾကာဝတ္ဆံ ကေလးကိုေတာင္မွ် ထုိးသြင္းျခင္း မျပဳရ”လို႔ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္ မူခဲ့ရပါတယ္။

ကပိလဝတ္ ေနျပည္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္ သီတင္း သံုးေနေတာ္မူစဥ္ ဘိကၡဳနီမ ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီ ေထရီမႀကီးက ဘုရားရွင္ကို လာေရာက္ ဖူးျမင္ပါတယ္။ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီေထရီမႀကီးက ဘုရားရွင္ဆီကုိ မေကာင္းတဲ့ အနံ႔အသက္ေတြ ေရာက္ရွိ သြားမွာစိုးလို႔ ေလေအာက္က ေနထိုင္ၿပီးေတာ့ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ၿပီးတဲ့အခါမွာ “ျမတ္စြာဘုရား မာတုဂါမဆုိတာ နဂိုအတုိင္းဆုိရင္ အနံ႔အသက္ မေကာင္းပါဘူး ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ထုိအခါမွာ ဘုရားရွင္က “ဘိကၡဳနီမ်ား သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေအာင္ ေရေဆးႏုိင္တယ္”လို႔ ခြင့္ျပဳ ေပးေတာ္မူပါတယ္။

ထုိခြင့္ျပဳခ်က္အရ ဘိကၡဳနီမေတြကို သူတုိ႔ အဂၤါဇာတ္ကို ေရေဆးၾကပါတယ္။ ဘိကၡဳနီမ တစ္ပါးက အဂၤါဇာတ္ကို လက္နဲ႔ႏိႈက္ၿပီး ေရေဆးရင္း ေရေဆးရင္းနဲ႔ သာယာ တပ္မက္စိတ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လက္ေခ်ာင္းေတြကို အေတာ္နက္နက္အထိ ထုိးသြင္းလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဂၤါဇာတ္ အတြင္းမွာ အနာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ ၾကားသိေတာ္ မူတဲ့အခါမွာ “အဂၤါဇာတ္ကို ေရေဆးေသာ ဘိကၡဳနီမသည္ အဂၤါဇာတ္အတြင္းသို႔ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းသာ ႏႈိက္ရမည္။ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကိုလည္း လက္ ႏွစ္ဆစ္ထက္ ပိုဝင္ေအာင္ မႏိႈက္ရ”လို႔ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။

ဥဗၻဇာဏုမ႑လိကာ သိကၡာပုဒ္မွာ ဆုိရင္လည္း “အၾကင္ဘိကၡဳနီမသည္ ကိုယ္လက္ ႏွီးေႏွာလိုေသာ ရာဂစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ကိုယ္လက္ ႏွီးေႏွာလိုေသာ ေယာက္်ားက ညႇပ္႐ိုး ႏွစ္ဖက္ေအာက္ ဒူးဆစ္ႏွစ္ဖက္ အထက္ တံေတာင္ဆစ္ အထက္မွ လက္ေမာင္း ဤအတြင္း တစ္ေနရာရာဝယ္ ေနရာ မေရႊ႕ဘဲ နာနာျဖစ္ညႇစ္၍ ကိုင္ျခင္း၊ ဟုိေရႊ႕ သည္ေရႊ႕ ေနရာေရႊ႕၍ နာနာဖ်စ္ညႇစ္၍ ကိုင္ျခင္း၊ နာနာ မညႇစ္ဘဲ ကိုင္႐ံုမွ်သာ ကိုင္ျခင္း၊ တုိ႔ျခင္း၊ ေပြ႔ယူ ဖ်စ္ညႇစ္ျခင္းဟူေသာ ဤျပဳမႈကို သာယာ ႏွစ္သက္အံ့၊ ထုိဘိကၡဳနီမသည္ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏”လို႔ တိတိက်က် ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။ (ဤဝတၴဳမ်ားကို အရွင္ဇနကာ ဘိဝံသ၏ ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီး က်မ္းတြင္႐ႈ)

ပဌမပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ေမထုနဓမၼ သိကၡာပုဒ္မွာ ဆုိရင္လည္းပဲ ဘုရားရွင္က တစ္တစ္ခြခြ ေျပာဆုိ ပညတ္ထားရတာကို ေလ့လာ ေတြ႔ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ-ရဟန္း တစ္ပါးက သုသာန္မွာ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အေသေကာင္ မိန္းမအေလာင္း ေတြ႔ျမင္တဲ့အခါမွာ လိင္စိတ္ ျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေသေကာင္ မိန္းမရဲ႕ အဂၤါဇာတ္ကိုလည္း ေခြးက တစ္ဝက္စားၿပီးၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ရဟန္းက သူ႔လိင္စိတ္ကို သူ မထိန္းႏုိင္ေတာ့ အေသေကာင္ မိန္းမကို ဆက္ဆံလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ပါရာဇိကက် မက် သိခ်င္တာနဲ႔ သူကိုယ္တုိင္ပဲ ဘုရားရွင္ဆီ သြားေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္က အဂၤါဇာတ္ တစ္ဝက္ကို ေခြးစားထားတဲ့ အေသေကာင္ မိန္းမနဲ႔ ဆက္ဆံရင္ ပါရာဇိက မက်ဘူး။ သို႔ေသာ္ ထုလႅစၥည္း အာပတ္သင့္တယ္ လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ပါရာဇိက မက်ေပမယ့္ အလြန္ အျပစ္ႀကီးတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။

ဒီလို ဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ “ဘုရားလူ႔ဘ မုနိႏၵလ်က္ မိန္းမ ေယာက္်ား လူ႔စကားျဖင့္ မၾကားစေကာင္း မဆိုေကာင္းကို အေၾကာင္းေဆာင္ေသြး ဆုိတံုေသး၏ ဆုိေရးရွိက ဆုိအပ္လွ၏”လို႔ အင္းဝေခတ္ စာဆုိေက်ာ္ အရွင္မဟာရ႒သာရက ဘူရိဒတ္ပ်ိဳ႕မွာ စပ္ဆုိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေျပာစရာ ရွိလာရင္ ဘုရားရွင္ေတာင္မွ ေျပာသင့္ ေျပာထိုက္တာကို ေျပာဆုိရတာ ျဖစ္လို႔ အေဖနဲ႔သား၊ အေမနဲ႔သမီး လိင္ပညာေပး ကိစၥေတြကို ေျပာျပရမွာကို ရွက္စရာလို႔ ထင္ျမင္ ယူဆမႈကို စြန္႔လႊတ္ၿပီးေတာ့ မိမိတုိ႔ ရင္ေသြး ရတနာမ်ားကို အရြယ္အလိုက္ လိင္ပညာေပး စကားမ်ားကို ေျပာၾကား ေပးၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ကေလးေတြ အေနနဲ႔ သူတုိ႔ဘဝကို သူတု႔ိ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္း သိမ္းႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ မလြန္ခင္မွာ ျပင္ဆင္ၾကဖို႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။

မုိးသု (မႏၲေလး)
Credit: The Voice

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။