လူတုိင္းသိသင့္တဲ့ ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲမႈ
-------------------------- ------------------------
ေငြကုိစီမံခန္႔ခြဲတယ္ဆုိတာ အရမ္းကိုခ်မ္းသာတဲ့သူေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ လူတုိင္း စီမံခန္႔ခြဲဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကိုယ္ရေနတဲ့ဝင္ေငြ
အေပၚမူတည္ျပီး သံုးစြဲရမယ့္ပံုစံေတြ၊ စုေဆာင္းရမယ့္ ပံုစံေတြဆုိတာ ရွိကုိရွိသင့္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ မရည္ရြယ္ဘဲ သံုးမိရာကစလို႔
ကုိယ့္အတြက္ ေငြအသံုးၾကပ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳးေ တြ၊ တျခားေသာ ေငြေၾကးဆုိင္ရာ အခက္အခဲမ်ိဳးေတြ ၾကံဳရတတ္ပါတယ္။
(၁) စာရင္းလုပ္မယ္။
-----------------------
ေငြေၾကးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စာရင္းအင္းလုိ႔ ေျပာလုိက္ရင္ လုပ္ငန္းေတြပဲလုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္တာလုိ႔ ထင္ခ်င္ထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္
ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ကုိယ္ရည္ အသံုးစရိတ္နဲ႔ ဝင္ေငြ၊ထြက္ေငြေတြအတြက္လည္း စာရင္းအင္းလုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိစာရင္းအင္းလုပ္ဖုိ႔အတြ က္လည္း
certificate ေတြ၊ diploma ေတြ မလုိအပ္ပါဘူး။ လူတုိင္း လုပ္နုိင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ ဝင္ေငြကို မွတ္သားျပီး ဝင္ေငြထက္
မေက်ာ္ေအာင္ အသံုစရိတ္သတ္မွတ္ထားသင့္ပါတ ယ္။ ဘယ္ေလာက္ကို စုမယ္၊ ဘယ္ေလာက္ကုိ သံုးမယ္။ ဘာေတြလုပ္မယ္ဆုိတာကို
စနစ္တက် စာရင္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ တစ္ရက္တစ္ရက္သံုးတဲ့ အသံုးစရိတ္ေတြကုိလည္း စာရင္းမွတ္ျပီး တစ္လျပည့္ရင္စာရင္းခ်ဳပ္သင္ ့ပါတယ္။
အစပုိင္းမွာ အလုပ္ရႈပ္တယ္လုိ႔ ထင္စရာရွိေပမယ့္ ၾကာလာတဲ့အခါ အရမ္းကိုအက်ိဳးထူးမွန္း သင္သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။
(၂) ဘာေတြသံုးမလဲဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ။
-------------------------- -------------
ဟုိဟာေလးေတြ႔လည္း ဝယ္ခ်င္၊ ဒီဟာေလးအတြက္လည္း သံုးခ်င္ဆုိရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ဝင္ေငြနဲ႔ထြက္ေငြ မမွ်တဲ့ျပသနာေတြ ျဖစ္လာနုိင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ လာမယ့္လမွာ ဘယ္အရာေတြကုိ ဝယ္မယ္။ (ဝယ္ျဖစ္ေအာင္ ဝယ္မယ္)၊ ဘယ္အရာေတြအတြက္ ေငြသံုးမယ္။ စသျဖင့္ ၾကိဳတင္သတ္မွတ္ထားတာ
သင့္ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲမႈနဲ ႔ ပတ္သက္ျပီး ပုိမုိလြယ္ကူေစမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ အလြယ္တကူ ပစၥည္းဝယ္တတ္တဲ့ သင့္ရဲ႕အက်င့္ကိုလည္း ျပဳျပင္ျပီးသား ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
(၃) တစ္ခုခုဆုိ စဥ္းစားပါ။
------------------------
သံုးရစြဲရမယ္ဆုိတာမ်ိဳး ၾကံဳျပီဆုိတာနဲ႔ လက္လြယ္တတ္တဲ့အက်င့္ကို ေဖ်ာက္လုိက္ပါေတာ့။ တစ္ခုခုကို သံုးမယ္ဆုိရင္ ကုိယ္တကယ္လုိအပ္ရဲ႕လား?
ဘယ္ေလာက္ထိ ကုိယ္ကတတ္နုိင္သလဲ? ဝယ္မယ္ဆုိရင္ေကာ ဘာေတြမ်ား အက်ိဳးထူးသြားနုိင္လဲ? ဒါေတြကို ေတြးျဖစ္ေအာင္ ေတြးသင့္ပါတယ္။
ေငြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ေႏွးေႏွးေကြးေကြး ေလးေလးလံလံ ခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္တတ္တာ ေကာင္းတဲ့အက်င့္တစ္ခုပါ။
(၄) မလုိအပ္တဲ့အရာေတြကုိ သင့္စာရင္းထဲက ဖယ္ထုတ္လုိက္ပါေတာ့။
-------------------------- -------------------------- -----
တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ပစၥည္းေတြက သင့္အိတ္ထဲက ပုိက္ဆံေတြကုိ ႏိႈက္ပစ္ဖုိ႔ ေခ်ာင္းေနပါတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာပစၥည္းေတြ
ပါပဲ။ Marketing ပညာရွင္ေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ပစၥည္းေတြကုိ သင္လုိအပ္တယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ျပဳမူတတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ဟာ ဒီပစၥည္းေတြကို
လုိခ်င္စိတ္ျဖစ္လာျပီး သင္ပုိက္ဆံေတြကုိ ေပးခ်င္စိတ္တဖြားဖြား ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္ဆုိ သင္ေသခ်ာစဥ္းစားပါ။ ဒီပစၥည္းေတြကုိဝယ္ဖုိ႔ တကယ္လိုအပ္ရဲ႕လားလို႔။
မလုိအပ္ဖူးထင္ရင္လည္း သင့္စာရင္းထဲက ေစာေစာစီးစီးသာ ဖယ္ထုတ္လုိက္ပါေတာ့။
(၅) စုေဆာင္းျခင္း
----------------------
ဝင္ေငြရသေလာက္ အကုန္သံုးပစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေရးအေၾကာင္းျဖစ္လာရင္ သင့္မွာ ေငြေၾကးအခက္အခဲေတြျဖစ္လာနုိ င္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဝင္ေငြထဲကေန
အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ စုေဆာင္းတတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ေလ းတစ္ခု လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီအက်င့္ဟာ ေနာင္ေရးအတြက္လည္း အဆင္ေျပနုိင္သလို ဘဝတစ္ခုလံုး
စြဲျမဲက်င့္သံုးသင့္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
(Focus Youth E-magazine)
--------------------------
ေငြကုိစီမံခန္႔ခြဲတယ္ဆုိတာ အရမ္းကိုခ်မ္းသာတဲ့သူေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ လူတုိင္း စီမံခန္႔ခြဲဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကိုယ္ရေနတဲ့ဝင္ေငြ
အေပၚမူတည္ျပီး သံုးစြဲရမယ့္ပံုစံေတြ၊ စုေဆာင္းရမယ့္ ပံုစံေတြဆုိတာ ရွိကုိရွိသင့္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ မရည္ရြယ္ဘဲ သံုးမိရာကစလို႔
ကုိယ့္အတြက္ ေငြအသံုးၾကပ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳးေ
(၁) စာရင္းလုပ္မယ္။
-----------------------
ေငြေၾကးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စာရင္းအင္းလုိ႔ ေျပာလုိက္ရင္ လုပ္ငန္းေတြပဲလုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္တာလုိ႔ ထင္ခ်င္ထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္
ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ကုိယ္ရည္ အသံုးစရိတ္နဲ႔ ဝင္ေငြ၊ထြက္ေငြေတြအတြက္လည္း
certificate ေတြ၊ diploma ေတြ မလုိအပ္ပါဘူး။ လူတုိင္း လုပ္နုိင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ ဝင္ေငြကို မွတ္သားျပီး ဝင္ေငြထက္
မေက်ာ္ေအာင္ အသံုစရိတ္သတ္မွတ္ထားသင့္ပါတ
စနစ္တက် စာရင္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ တစ္ရက္တစ္ရက္သံုးတဲ့ အသံုးစရိတ္ေတြကုိလည္း စာရင္းမွတ္ျပီး တစ္လျပည့္ရင္စာရင္းခ်ဳပ္သင္
အစပုိင္းမွာ အလုပ္ရႈပ္တယ္လုိ႔ ထင္စရာရွိေပမယ့္ ၾကာလာတဲ့အခါ အရမ္းကိုအက်ိဳးထူးမွန္း သင္သတိထားမိပါလိမ့္မယ္။
(၂) ဘာေတြသံုးမလဲဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ။
--------------------------
ဟုိဟာေလးေတြ႔လည္း ဝယ္ခ်င္၊ ဒီဟာေလးအတြက္လည္း သံုးခ်င္ဆုိရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ဝင္ေငြနဲ႔ထြက္ေငြ မမွ်တဲ့ျပသနာေတြ ျဖစ္လာနုိင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ လာမယ့္လမွာ ဘယ္အရာေတြကုိ ဝယ္မယ္။ (ဝယ္ျဖစ္ေအာင္ ဝယ္မယ္)၊ ဘယ္အရာေတြအတြက္ ေငြသံုးမယ္။ စသျဖင့္ ၾကိဳတင္သတ္မွတ္ထားတာ
သင့္ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲမႈနဲ
(၃) တစ္ခုခုဆုိ စဥ္းစားပါ။
------------------------
သံုးရစြဲရမယ္ဆုိတာမ်ိဳး ၾကံဳျပီဆုိတာနဲ႔ လက္လြယ္တတ္တဲ့အက်င့္ကို ေဖ်ာက္လုိက္ပါေတာ့။ တစ္ခုခုကို သံုးမယ္ဆုိရင္ ကုိယ္တကယ္လုိအပ္ရဲ႕လား?
ဘယ္ေလာက္ထိ ကုိယ္ကတတ္နုိင္သလဲ? ဝယ္မယ္ဆုိရင္ေကာ ဘာေတြမ်ား အက်ိဳးထူးသြားနုိင္လဲ? ဒါေတြကို ေတြးျဖစ္ေအာင္ ေတြးသင့္ပါတယ္။
ေငြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ေႏွးေႏွးေကြးေကြး ေလးေလးလံလံ ခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္တတ္တာ ေကာင္းတဲ့အက်င့္တစ္ခုပါ။
(၄) မလုိအပ္တဲ့အရာေတြကုိ သင့္စာရင္းထဲက ဖယ္ထုတ္လုိက္ပါေတာ့။
--------------------------
တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ပစၥည္းေတြက သင့္အိတ္ထဲက ပုိက္ဆံေတြကုိ ႏိႈက္ပစ္ဖုိ႔ ေခ်ာင္းေနပါတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာပစၥည္းေတြ
ပါပဲ။ Marketing ပညာရွင္ေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ပစၥည္းေတြကုိ သင္လုိအပ္တယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ျပဳမူတတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ဟာ ဒီပစၥည္းေတြကို
လုိခ်င္စိတ္ျဖစ္လာျပီး သင္ပုိက္ဆံေတြကုိ ေပးခ်င္စိတ္တဖြားဖြား ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္ဆုိ သင္ေသခ်ာစဥ္းစားပါ။ ဒီပစၥည္းေတြကုိဝယ္ဖုိ႔ တကယ္လိုအပ္ရဲ႕လားလို႔။
မလုိအပ္ဖူးထင္ရင္လည္း သင့္စာရင္းထဲက ေစာေစာစီးစီးသာ ဖယ္ထုတ္လုိက္ပါေတာ့။
(၅) စုေဆာင္းျခင္း
----------------------
ဝင္ေငြရသေလာက္ အကုန္သံုးပစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေရးအေၾကာင္းျဖစ္လာရင္ သင့္မွာ ေငြေၾကးအခက္အခဲေတြျဖစ္လာနုိ
အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ စုေဆာင္းတတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ေလ
စြဲျမဲက်င့္သံုးသင့္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
(Focus Youth E-magazine)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။