ယေန႔ေခတ္ကေလးမ်ား ေက်ာင္းပညာေရးေၾကာင့္ ဉာဏ္ရည္နိမ့္လာရျခင္း အေၾကာင္း
--------------------
ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို လွိဳ႕ဝွက္ခ်က္တစ္ခုေလာက္ မွ်ေဝခ်င္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥဟာ လူအမ်ားစု သေဘာ ေတြ႕ေစမယ့္ အေၾကာင္းအရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေပမယ့္ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း ဒီကိစၥဟာ အရမ္း အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမွကို ျဖစ္မယ့္ကိစၥ ျဖစ္တယ္။
လွိဳ႕ဝွက္ခ်က္ကေတာ့ "ကေလးေတြ ေက်ာင္းကို တစ္ရက္သြားတိုင္း သြားတိုင္း သူတို႔ရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဟာ နိမ့္က်လာတယ္ ဆိုတာပါပဲ။"
ကဲ.. အဲဒါ ဘယ္လို ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ကေလးဆိုတာ ေက်ာင္းကိုသြားရင္ တစ္စံုတစ္ခု သင္လာၾက တာမ်ိဳးလို႔ တသက္လံုး သိလာၾကတာ မဟုတ္လား။ ပိုေတာင္ ဗဟုသုတေတြ ႂကြယ္ဝ လာၾကရမွာ လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြးေကာင္းေတြးေနၾကလိမ့္မယ္ ။
ဒီေတာ့ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ ပိုေတာ္လာတာသာ ျဖစ္သင့္တာ။ အဲဒါကို ဘယ့္ႏွယ္ ဉာဏ္ပိုတိမ္လာရတယ္လို႔။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာေနပါလိမ့္လ ို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိလိမ့္မယ္။
ဟုတ္ၿပီ။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီကိစၥကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းစီ ရွင္းသြားပါရေစ။
ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္မျပည့္ခင္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘဝမွာ ကိုယ္ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသခ်ာ မသိတဲ့ ခ်ာတိတ္ တစ္ေယာက္ပါ။ ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသခ်ာမသိေသးတဲ့လူဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္ ဥပမာ အသက္ ၅ ႏွစ္အရြယ္ ၆ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ကို သြားေမးၾကည့္။ "သားသား ႀကီး လာရင္ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ။" လို႔။ ကေလးက ေျပာလိမ့္မယ္။ "သားသားက ႀကီးလာရင္ ဆရာဝန္ႀကီး လုပ္မွာ။ အင္ဂ်င္နီယာႀကီး လုပ္မွာ။ စီးပြားေရးသမားႀကီး လုပ္မွာ။" စသျဖင့္ သူတို႔ ၾကားဖူးနားဝ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြ ေရြးေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း ထို႔အတူပါပဲ။ ကိုယ္ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသခ်ာမသိေသးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝရဲ႕ အနာဂတ္ ေရြးခ်ယ္မႈကို မိဘစီမံတဲ့အတိုင္း ရာနႈန္းျပည့္ နာခံလိုက္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ဘဝကို သူတို႔အေနနဲ႔ စဥ္းစားေပးႏိုင္ လိမ့္မယ္ ဆိုတာ ယံုတယ္ေလ။
ကၽြန္ေတာ့္မိဘေတြဟာလဲ တျခား သာမန္ မိဘေတြလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ ေစခ်င္တယ္။ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ရေစခ်င္တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ဒီလို သမား႐ိုးက် စံျပတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျဖစ္လာေစခ်င္ၾကတာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ ေနခိုင္းတဲ့အတိုင္း ႀကိဳးစားေတာ့ေနတာပဲ။ သို႔ေသာ္ ျပႆနာ တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္ဟာ စာေတာ္တဲ့ ေက်ာင္းသားထဲမွာ မပါဘူး။ သိပၸံဆိုရင္ ဘာမွန္းေတာင္မသိပဲ ေအာင္လာတာ။ စာစီစာကံုးေတြဆိုရင္ အေတာ္ႀကိဳးစားၿပီး ေရးရတာ။ ၿပီးေတာ့ အာရွတိုက္သား တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အာရွသားမပီသစြာ သခၤ်ာပါ ညံ့တဲ့ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ အရြယ္ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ေလထဲမွာ လြင့္ခ်င္ရာ လြင့္ၿပီး ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္နဲ႔ ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္းမသိတဲ့ မီးပံုးပ်ံလို မဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး။ တစ္နာရီကို မိုင္ငါးေသာင္း နႈန္းနဲ႔သြားေနတဲ့ ဂ်က္ေလယာဥ္ရဲ႕ အရွိန္လို ဦးတည္ခ်က္တစ္ခုကို တစိုက္မတ္မတ္ ျမန္ေသာ အရွိန္နဲ႔ သြားႏိုင္ ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ အေျပာင္းအလဲႀကီး တစ္ခုလံုးရဲ႕ အစဟာ စာေလးတစ္ေစာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံရရွိတဲ့ေန႔က စပါတယ္။ ေဘာ္စတြန္မွာ က်င္းပမယ့္ အေကာင္းဆံုး စီးပြားေရးစီမံကိန္း ေရးဆြဲတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚတဲ့ ဖိတ္ၾကားလႊာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဟာကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းစိတ္ဝင္စား သြားခဲ့တယ္။ ေဘာ္စတြန္ကို ေရာက္သြားေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲ အမႈေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာက ရွင္းျပခဲ့တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခ်ိန္ ငါးလအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အုပ္စုဖြဲ႕ အလုပ္လုပ္ ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တင္သြင္းခ်င္တဲ့ စီးပြားေရးစီမံကိန္း တစ္ခုေရးဆြဲၿပီး ဒိုင္ေတြေရွ႕မွာ အေကာင္းဆံုးတင္ဆက္ ျပသရွင္းလင္းေပးသြား ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒိုင္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝတ္ပံုစားပံု၊ ေလယူေလသိမ္း၊ တင္ဆက္မႈနဲ႔ စီမံကိန္း အခ်က္အလက္ေတြ အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ အမွတ္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ တိုတိုနဲ႔ လိုရင္းကို ေျပာရရင္ အဲ့ဒီကေန ေနာက္ ငါးလအတြင္း ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဖြဲ႕တစ္ခုကို ဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ အၾကံအစည္ တစ္ခုကို စီမံကိန္းအေနနဲ႔ ေရးဆြဲတင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏိုင္ရရွိခဲ့ၿပီး ဆုေၾကးေငြေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အိမ္ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီ ေအာင္ျမင္မႈကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ပြဲေတြ ဆက္လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ဆက္တိုက္ အဲဒီလို စီးပြားေရးစီမံကိန္း ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ကၽြန္ေတာ္ သြားေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ခဲ့ပါတယ္။ သြားၿပိဳင္ခဲ့သမွ်လဲ ကၽြန္ေတာ္ပဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ ၿပိဳင္သမွ်ပြဲ အကုန္လံုး နီးပါး လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခု သံုးသပ္မိလာခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ့္ကို လွံဳ႕ေဆာ္ ေနတာ ဒီပြဲေတြကို ႏိုင္ခ်င္ေနတဲ့စိတ္ထက္ကို တျခား စိတ္ဝင္စားမႈ တစ္ခုခု ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီ စိတ္ဝင္စားတဲ့ အရာဟာ ပြဲေတြကို ဆက္တိုက္ အႏိုင္ရေစခဲ့သလိုပဲ ဆက္လုပ္ေနဖို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္ကို တြန္းအား ေပးေနခဲ့တယ္။
အဲဒီ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားတဲ့အရာဟာ ဘာလဲဆိုရင္ ဆန္းသစ္တီထြင္ ျခင္း ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ လဲ ဆိုရင္ စီးပြားေရးစီမံကိန္း ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုပဲ တျခားအဖြဲ႕ေတြ ဟာလည္း အားစိုက္ ထုတ္မႈရွိတယ္။ ေသသပ္မႈရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ကို ဒိုင္ေတြသတိျပဳမိလာ ေစတာ ကေတာ့ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈနဲ႔ တင္ဆက္သြားတဲ့ပံုစံပဲ ျဖစ္တယ္။ သူမ်ားေတြက ကြန္ပ်ဴတာ ႀကီးဖြင့္ စာရြက္ေတြကိုင္ၿပီး စာရြက္ဖတ္လို႔ ရွင္းျပေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ကုန္မာ ဆိုင္ ေတြ ကေန ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း ေတြ လိုက္ပတ္ဝယ္ၿပီး ကိုယ္လုပ္မယ့္ စီးပြားေရး စီမံကိန္းရဲ႕ ပစၥည္းေတြ ကို လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ၿပီး ကိုင္တြယ္ ရွင္းလင္း ျပသသြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔အဖြဲ႕ ရွင္းလင္းျပသ ၿပီဆိုရင္ ဒိုင္ေတြအေနနဲ႔ တစ္ေယာက္မွကို စိတ္မဝင္စားပဲ မေနႏိုင္ေအာင္ပဲ။ အားလံုး တအံ့တၾသနဲ႔ ၾကည့္ရင္း စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ၾကတယ္။
ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုတုန္းက ပိုလန္က ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ဖူးတယ္။ သူ႔နာမည္က ဖရန္႔ခ္ တဲ့။ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ထားတဲ့ နမူနာ ပစၥည္းကို လာၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တယ္။ "ငါ မင္းတို႔ကို ကုမၸဏီ အစစ္ တစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။" တဲ့။
စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။ ဘယ္ေလာက္မိုက္သလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အခုမွ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ေက်ာ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အျပင္ေလာကထဲကို ထြက္ၿပီး တကယ့္ လူႀကီး အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးက အရမ္းမိုက္တယ္။ ပထမေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ စိတ္လႈပ္ရွားမိတာေပါ့။ "စတိဗ္ေဂ်ာ့ပ္ လို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္။ Apple ကုမၸဏီလို ေထာင္ပစ္မယ္။ ေက်ာင္းထြက္ပစ္ လိုက္မယ္။" စသျဖင့္ အေတြးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း ေသခ်ာ သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ တကယ္တမ္း ခင္ဗ်ားတို႔ဆီမွာ က်ိန္းေသ အၾကံေကာင္းမရွိေသးရင္ ေက်ာင္းေတြ ဘာေတြ ေလွ်ာက္မထြက္မိေစနဲ႔ေနာ္။
ဆိုေတာ့... ဖရန္႔ခ္ရဲ႕ အေပးအယူကိစၥဟာ မျဇစ္ႏိုင္လို႔ ျငင္းလိုက္ေပမယ့္ သူ႔အၾကံေလးက စိတ္ဝင္စား ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ဒီအၾကံအစည္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးစီမံကိန္းကို ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုထက္ ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ စဥ္းစားမိတယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ စီမံကိန္းကို အျပင္က လူေတြကို လိုက္ျပဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဟာ သာမန္ အသက္မျပည့္ ေသးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘီယာဘားေတြ စားေသာက္ဆိုင္ ေတြမွာ လူႀကီးေတြလို စီးပြားျဖစ္ သြားေရာက္ၿပီး ေျပာဆို စားေသာက္ေနလို႔ မရဘူးေလ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ၾကားမွာ ျပန္ခ်ျပဖို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ ပထမဆံုး တစ္ေက်ာင္းလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပစၥည္း မိတ္ဆက္ပြဲအေၾကာင္းကို စာပို႔လိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္မွ အေၾကာင္းမျပန္ၾကဘူးဗ်ာ။ သတိျပဳမိတဲ့လူ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စေၾကာင့္သာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်န္လူေတြပါ သိသြားၾကတယ္။ သိသြားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလွာင္ခံ ရတယ္ ေလ။ မာ့ခ္ ဇူကာဘတ္ ႐ူး႐ူး ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြလို႔ အားလံုးက ဝိုင္းေလွာင္ၾက တာေပါ့ ဗ်ာ။
ဒါေပမယ့္ ထူးဆန္းတာတစ္ခုက ေနာက္တစ္ပတ္မွာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီပြဲနဲ႔ အလား သ႑ာန္တူတဲ့ ေဟာေျပာ မိတ္ဆက္ပြဲတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မူလတန္းေက်ာင္းအေဟာင္းမွာ သြားျပန္လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီမွာ ပရိသတ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ငါးႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ငယ္တဲ့ အရြယ္ေလးေတြေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေဟာေျပာပြဲ အၿပီးမွာ သူတို႔ရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈက ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကို စိတ္လႈပ္ရွားလို႔ တုန္လႈပ္ေစခဲ့တယ္။
သူတို႔ အားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပြဲကို အရမ္းစိတ္ဝင္စားၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပသသြားတဲ့ နမူနာ ပစၥည္းေတြကို အတင္းလိုက္ ဝယ္ၾကတာပဲ။ ဒီနမူနာအတိုင္းသူတို႔ မူပိုင္တင္မယ္။ မူပိုင္တင္ၿပီးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လို႔ အႀကီးအက်ယ္ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ီမယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလို သူတို႔ရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အားတက္ေစ ခဲ့တယ္။
ဆိုေတာ့ အဲဒါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ရလဒ္က အဲဒါပါပဲ။ ၅ ႏွစ္ ၆ ႏွစ္ အသက္အပိုင္းအျခား အတြင္းမွာ ဒီလို တက္ႂကြ စူးစမ္း ေလ့လာတတ္ၿပီး မေၾကာက္မရြံ႕ ေတြးေခၚသံုးသပ္ဆံုးျဖတ္ရဲတဲ ့ ကေလးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသက္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ အမ်ားစုက ေဘာင္အျပင္ကို ထြက္ မေတြး ရဲၾကေတာ့ဘူး။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တဲ့ အတန္းပညာ ျမင့္လာေလေလ ဉာဏ္နည္းလာေလေလဆိုတာကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဉာဏ္ ဆိုတာ အမ်ိဳးအစား တစ္မ်ိဳးထက္ ပိုရွိေနမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိတယ္။
အတန္းပညာေရးက ေပးလိုက္မယ့္ ဉာဏ္ ဆိုတာ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာေတြရင့္သန္လာတာကိုေတ ာ့
မျငင္း ႏိုင္ပါဘူး။ ႐ူပေဗဒ၊ သခၤ်ာ၊ သိပၸံ စသျဖင့္ ပညာရပ္ေတြေပါ့။ သို႔ေသာ္
အဲ့ဒီတစ္လိုင္း ရင့္သန္ လာတာနဲ႔ အမွ် တီထြင္ ဖန္တီး ဆန္းသစ္ႏိုင္စြမ္း
ဉာဏ္ေတြဟာ ျဖည္းျဖည္းစီ အားနည္း လာပါ ေတာ့တယ္။
အတန္းပညာေရးက သင္ေပးမွာေတြက ဒီလမ္းအတိုင္းစဥ္းစားဖို႔၊ ဒီပံုအတိုင္း သြားဖို႔၊ ဒီလမ္းမွာ ဆံုးဖို႔ ဆိုတဲ့ သမား႐ိုးက် ေက်ာင္းတက္၊ ေက်ာင္းၿပီး၊ ဘြဲ႕ရ၊ အလုပ္ဝင္။ ဒါပဲ လံုးလည္လိုက္ေနတဲ့ ဉာဏ္။ ဒီလိုမလုပ္ရင္ မေအာင္ျမင္ဘူးလို႔ ႐ိုက္ထည့္ ခ်ိတ္ပိတ္လိုက္တဲ့ ဉာဏ္။
ဆိုေတာ့ အကယ္၍သာ ဒီလိုမလုပ္ရင္ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုတဲ့ အဆိုျပဳခ်က္ မွန္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကေန႔ ဒီေနရာမွာ ဘယ္လို ရပ္ေနႏိုင္ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမ်ား အတန္းထဲမွာ အဆင့္ ေနာက္ဆံုးနဲ႔ အသက္ ၁၆ မွာ ကုမၸဏီ ေထာင္ႏိုင္ခဲ့ပါသလဲ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လို ေကာင္ ေထာင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီဟာ တျခား ဟားဗာဒ့္တို႔ စတန္းဖို႔ဒ္တို႔က ေက်ာင္းၿပီးတဲ့ လူေတြ ေထာင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြ ထက္ ဘာ့ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း Wall Street Journal မွာ ေဖာ္ျပျခင္း ခံရပါသလဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ နိဂံုးအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သမား႐ိုးက် ပညာရပ္ေနာက္ကို လိုက္တဲ့ ဉာဏ္အျပင္ ေနာက္ထပ္ ဉာဏ္တစ္မ်ိဳးလည္း ရွိေနပါလိမ့္ဦးမယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကေန႔ ပြဲတက္ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတြ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာၾကားလိုတာက ဒီကေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ အမ်ားစုဟာ သမား႐ိုးက် ပံုစံခြက္ ဉာဏ္ပိုင္ရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ပံုေပၚလာေနၾကပါၿပီ။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ လမ္းေတြ ေလွ်ာက္ဖို႔၊ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈကို အားေပးဖို႔ အတြက္ အမ်ားအျပားလိုအပ္ေနၾကပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြဟာ ဖန္တီးႏိုင္တယ္။ တီထြင္ႏိုင္တယ္။ ဆန္းသစ္ႏိုင္တယ္။ ကြန္႔ျမဳးႏိုင္ တယ္။ ဟိုးအစဥ္အဆက္ကထဲက လူသားဘိုးေဘးေတြ အေနနဲ႔ ေမြးကထဲက ပါလာတဲ့ အသိကို ေသသြားတဲ့ အထိ မခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ကမ႓ာႀကီး ဒီကေန႔အထိ တိုးတက္လာစရာ အေၾကာင္းကို မရွိပါဘူး။
Eddy Zhong ရဲ႕ TED Talk မွာ ေဟာေျပာသြားတဲ့ အေၾကာင္းကို ဘာသာျပန္သည္။
#kyawnge
--------------------
ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ကို လွိဳ႕ဝွက္ခ်က္တစ္ခုေလာက္ မွ်ေဝခ်င္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကိစၥဟာ လူအမ်ားစု သေဘာ ေတြ႕ေစမယ့္ အေၾကာင္းအရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေပမယ့္ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း ဒီကိစၥဟာ အရမ္း အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမွကို ျဖစ္မယ့္ကိစၥ ျဖစ္တယ္။
လွိဳ႕ဝွက္ခ်က္ကေတာ့ "ကေလးေတြ ေက်ာင္းကို တစ္ရက္သြားတိုင္း သြားတိုင္း သူတို႔ရဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဟာ နိမ့္က်လာတယ္ ဆိုတာပါပဲ။"
ကဲ.. အဲဒါ ဘယ္လို ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ကေလးဆိုတာ ေက်ာင္းကိုသြားရင္ တစ္စံုတစ္ခု သင္လာၾက တာမ်ိဳးလို႔ တသက္လံုး သိလာၾကတာ မဟုတ္လား။ ပိုေတာင္ ဗဟုသုတေတြ ႂကြယ္ဝ လာၾကရမွာ လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြးေကာင္းေတြးေနၾကလိမ့္မယ္
ဒီေတာ့ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ ပိုေတာ္လာတာသာ ျဖစ္သင့္တာ။ အဲဒါကို ဘယ့္ႏွယ္ ဉာဏ္ပိုတိမ္လာရတယ္လို႔။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာေနပါလိမ့္လ
ဟုတ္ၿပီ။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီကိစၥကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းစီ ရွင္းသြားပါရေစ။
ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္မျပည့္ခင္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘဝမွာ ကိုယ္ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသခ်ာ မသိတဲ့ ခ်ာတိတ္ တစ္ေယာက္ပါ။ ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသခ်ာမသိေသးတဲ့လူဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္ ဥပမာ အသက္ ၅ ႏွစ္အရြယ္ ၆ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ကို သြားေမးၾကည့္။ "သားသား ႀကီး လာရင္ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ။" လို႔။ ကေလးက ေျပာလိမ့္မယ္။ "သားသားက ႀကီးလာရင္ ဆရာဝန္ႀကီး လုပ္မွာ။ အင္ဂ်င္နီယာႀကီး လုပ္မွာ။ စီးပြားေရးသမားႀကီး လုပ္မွာ။" စသျဖင့္ သူတို႔ ၾကားဖူးနားဝ ေကာင္းႏိုးရာရာေလးေတြ ေရြးေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း ထို႔အတူပါပဲ။ ကိုယ္ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္း ေသခ်ာမသိေသးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝရဲ႕ အနာဂတ္ ေရြးခ်ယ္မႈကို မိဘစီမံတဲ့အတိုင္း ရာနႈန္းျပည့္ နာခံလိုက္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ဘဝကို သူတို႔အေနနဲ႔ စဥ္းစားေပးႏိုင္ လိမ့္မယ္ ဆိုတာ ယံုတယ္ေလ။
ကၽြန္ေတာ့္မိဘေတြဟာလဲ တျခား သာမန္ မိဘေတြလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းမွန္မွန္တက္ ေစခ်င္တယ္။ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ရေစခ်င္တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ဒီလို သမား႐ိုးက် စံျပတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျဖစ္လာေစခ်င္ၾကတာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ ေနခိုင္းတဲ့အတိုင္း ႀကိဳးစားေတာ့ေနတာပဲ။ သို႔ေသာ္ ျပႆနာ တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္ဟာ စာေတာ္တဲ့ ေက်ာင္းသားထဲမွာ မပါဘူး။ သိပၸံဆိုရင္ ဘာမွန္းေတာင္မသိပဲ ေအာင္လာတာ။ စာစီစာကံုးေတြဆိုရင္ အေတာ္ႀကိဳးစားၿပီး ေရးရတာ။ ၿပီးေတာ့ အာရွတိုက္သား တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အာရွသားမပီသစြာ သခၤ်ာပါ ညံ့တဲ့ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ အရြယ္ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ေလထဲမွာ လြင့္ခ်င္ရာ လြင့္ၿပီး ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္နဲ႔ ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္းမသိတဲ့ မီးပံုးပ်ံလို မဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး။ တစ္နာရီကို မိုင္ငါးေသာင္း နႈန္းနဲ႔သြားေနတဲ့ ဂ်က္ေလယာဥ္ရဲ႕ အရွိန္လို ဦးတည္ခ်က္တစ္ခုကို တစိုက္မတ္မတ္ ျမန္ေသာ အရွိန္နဲ႔ သြားႏိုင္ ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ အေျပာင္းအလဲႀကီး တစ္ခုလံုးရဲ႕ အစဟာ စာေလးတစ္ေစာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံရရွိတဲ့ေန႔က စပါတယ္။ ေဘာ္စတြန္မွာ က်င္းပမယ့္ အေကာင္းဆံုး စီးပြားေရးစီမံကိန္း ေရးဆြဲတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚတဲ့ ဖိတ္ၾကားလႊာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဟာကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းစိတ္ဝင္စား သြားခဲ့တယ္။ ေဘာ္စတြန္ကို ေရာက္သြားေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲ အမႈေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာက ရွင္းျပခဲ့တယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ခ်ိန္ ငါးလအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အုပ္စုဖြဲ႕ အလုပ္လုပ္ ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တင္သြင္းခ်င္တဲ့ စီးပြားေရးစီမံကိန္း တစ္ခုေရးဆြဲၿပီး ဒိုင္ေတြေရွ႕မွာ အေကာင္းဆံုးတင္ဆက္ ျပသရွင္းလင္းေပးသြား ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒိုင္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝတ္ပံုစားပံု၊ ေလယူေလသိမ္း၊ တင္ဆက္မႈနဲ႔ စီမံကိန္း အခ်က္အလက္ေတြ အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ အမွတ္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ တိုတိုနဲ႔ လိုရင္းကို ေျပာရရင္ အဲ့ဒီကေန ေနာက္ ငါးလအတြင္း ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဖြဲ႕တစ္ခုကို ဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ အၾကံအစည္ တစ္ခုကို စီမံကိန္းအေနနဲ႔ ေရးဆြဲတင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏိုင္ရရွိခဲ့ၿပီး ဆုေၾကးေငြေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အိမ္ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီ ေအာင္ျမင္မႈကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ပြဲေတြ ဆက္လာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ဆက္တိုက္ အဲဒီလို စီးပြားေရးစီမံကိန္း ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ကၽြန္ေတာ္ သြားေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ခဲ့ပါတယ္။ သြားၿပိဳင္ခဲ့သမွ်လဲ ကၽြန္ေတာ္ပဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။ ၿပိဳင္သမွ်ပြဲ အကုန္လံုး နီးပါး လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခု သံုးသပ္မိလာခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ့္ကို လွံဳ႕ေဆာ္ ေနတာ ဒီပြဲေတြကို ႏိုင္ခ်င္ေနတဲ့စိတ္ထက္ကို တျခား စိတ္ဝင္စားမႈ တစ္ခုခု ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီ စိတ္ဝင္စားတဲ့ အရာဟာ ပြဲေတြကို ဆက္တိုက္ အႏိုင္ရေစခဲ့သလိုပဲ ဆက္လုပ္ေနဖို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္ကို တြန္းအား ေပးေနခဲ့တယ္။
အဲဒီ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားတဲ့အရာဟာ ဘာလဲဆိုရင္ ဆန္းသစ္တီထြင္ ျခင္း ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ လဲ ဆိုရင္ စီးပြားေရးစီမံကိန္း ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုပဲ တျခားအဖြဲ႕ေတြ ဟာလည္း အားစိုက္ ထုတ္မႈရွိတယ္။ ေသသပ္မႈရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ကို ဒိုင္ေတြသတိျပဳမိလာ ေစတာ ကေတာ့ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈနဲ႔ တင္ဆက္သြားတဲ့ပံုစံပဲ ျဖစ္တယ္။ သူမ်ားေတြက ကြန္ပ်ဴတာ ႀကီးဖြင့္ စာရြက္ေတြကိုင္ၿပီး စာရြက္ဖတ္လို႔ ရွင္းျပေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လွ်ပ္စစ္နဲ႔ ကုန္မာ ဆိုင္ ေတြ ကေန ကုန္ၾကမ္းပစၥည္း ေတြ လိုက္ပတ္ဝယ္ၿပီး ကိုယ္လုပ္မယ့္ စီးပြားေရး စီမံကိန္းရဲ႕ ပစၥည္းေတြ ကို လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ၿပီး ကိုင္တြယ္ ရွင္းလင္း ျပသသြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔အဖြဲ႕ ရွင္းလင္းျပသ ၿပီဆိုရင္ ဒိုင္ေတြအေနနဲ႔ တစ္ေယာက္မွကို စိတ္မဝင္စားပဲ မေနႏိုင္ေအာင္ပဲ။ အားလံုး တအံ့တၾသနဲ႔ ၾကည့္ရင္း စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ၾကတယ္။
ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုတုန္းက ပိုလန္က ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ဖူးတယ္။ သူ႔နာမည္က ဖရန္႔ခ္ တဲ့။ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ထားတဲ့ နမူနာ ပစၥည္းကို လာၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေျပာခဲ့တယ္။ "ငါ မင္းတို႔ကို ကုမၸဏီ အစစ္ တစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။" တဲ့။
စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။ ဘယ္ေလာက္မိုက္သလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အခုမွ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ေက်ာ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အျပင္ေလာကထဲကို ထြက္ၿပီး တကယ့္ လူႀကီး အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးက အရမ္းမိုက္တယ္။ ပထမေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ စိတ္လႈပ္ရွားမိတာေပါ့။ "စတိဗ္ေဂ်ာ့ပ္ လို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္။ Apple ကုမၸဏီလို ေထာင္ပစ္မယ္။ ေက်ာင္းထြက္ပစ္ လိုက္မယ္။" စသျဖင့္ အေတြးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း ေသခ်ာ သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ တကယ္တမ္း ခင္ဗ်ားတို႔ဆီမွာ က်ိန္းေသ အၾကံေကာင္းမရွိေသးရင္ ေက်ာင္းေတြ ဘာေတြ ေလွ်ာက္မထြက္မိေစနဲ႔ေနာ္။
ဆိုေတာ့... ဖရန္႔ခ္ရဲ႕ အေပးအယူကိစၥဟာ မျဇစ္ႏိုင္လို႔ ျငင္းလိုက္ေပမယ့္ သူ႔အၾကံေလးက စိတ္ဝင္စား ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ဒီအၾကံအစည္အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးစီမံကိန္းကို ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုထက္ ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႕ စဥ္းစားမိတယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ စီမံကိန္းကို အျပင္က လူေတြကို လိုက္ျပဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဟာ သာမန္ အသက္မျပည့္ ေသးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘီယာဘားေတြ စားေသာက္ဆိုင္ ေတြမွာ လူႀကီးေတြလို စီးပြားျဖစ္ သြားေရာက္ၿပီး ေျပာဆို စားေသာက္ေနလို႔ မရဘူးေလ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ၾကားမွာ ျပန္ခ်ျပဖို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ ပထမဆံုး တစ္ေက်ာင္းလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပစၥည္း မိတ္ဆက္ပြဲအေၾကာင္းကို စာပို႔လိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္မွ အေၾကာင္းမျပန္ၾကဘူးဗ်ာ။ သတိျပဳမိတဲ့လူ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စေၾကာင့္သာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်န္လူေတြပါ သိသြားၾကတယ္။ သိသြားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလွာင္ခံ ရတယ္ ေလ။ မာ့ခ္ ဇူကာဘတ္ ႐ူး႐ူး ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြလို႔ အားလံုးက ဝိုင္းေလွာင္ၾက တာေပါ့ ဗ်ာ။
ဒါေပမယ့္ ထူးဆန္းတာတစ္ခုက ေနာက္တစ္ပတ္မွာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီပြဲနဲ႔ အလား သ႑ာန္တူတဲ့ ေဟာေျပာ မိတ္ဆက္ပြဲတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မူလတန္းေက်ာင္းအေဟာင္းမွာ သြားျပန္လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီမွာ ပရိသတ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ငါးႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ငယ္တဲ့ အရြယ္ေလးေတြေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေဟာေျပာပြဲ အၿပီးမွာ သူတို႔ရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈက ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကို စိတ္လႈပ္ရွားလို႔ တုန္လႈပ္ေစခဲ့တယ္။
သူတို႔ အားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပြဲကို အရမ္းစိတ္ဝင္စားၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပသသြားတဲ့ နမူနာ ပစၥည္းေတြကို အတင္းလိုက္ ဝယ္ၾကတာပဲ။ ဒီနမူနာအတိုင္းသူတို႔ မူပိုင္တင္မယ္။ မူပိုင္တင္ၿပီးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လို႔ အႀကီးအက်ယ္ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ီမယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလို သူတို႔ရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အားတက္ေစ ခဲ့တယ္။
ဆိုေတာ့ အဲဒါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ရလဒ္က အဲဒါပါပဲ။ ၅ ႏွစ္ ၆ ႏွစ္ အသက္အပိုင္းအျခား အတြင္းမွာ ဒီလို တက္ႂကြ စူးစမ္း ေလ့လာတတ္ၿပီး မေၾကာက္မရြံ႕ ေတြးေခၚသံုးသပ္ဆံုးျဖတ္ရဲတဲ
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တဲ့ အတန္းပညာ ျမင့္လာေလေလ ဉာဏ္နည္းလာေလေလဆိုတာကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဉာဏ္ ဆိုတာ အမ်ိဳးအစား တစ္မ်ိဳးထက္ ပိုရွိေနမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိတယ္။
အတန္းပညာေရးက ေပးလိုက္မယ့္ ဉာဏ္ ဆိုတာ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာေတြရင့္သန္လာတာကိုေတ
အတန္းပညာေရးက သင္ေပးမွာေတြက ဒီလမ္းအတိုင္းစဥ္းစားဖို႔၊ ဒီပံုအတိုင္း သြားဖို႔၊ ဒီလမ္းမွာ ဆံုးဖို႔ ဆိုတဲ့ သမား႐ိုးက် ေက်ာင္းတက္၊ ေက်ာင္းၿပီး၊ ဘြဲ႕ရ၊ အလုပ္ဝင္။ ဒါပဲ လံုးလည္လိုက္ေနတဲ့ ဉာဏ္။ ဒီလိုမလုပ္ရင္ မေအာင္ျမင္ဘူးလို႔ ႐ိုက္ထည့္ ခ်ိတ္ပိတ္လိုက္တဲ့ ဉာဏ္။
ဆိုေတာ့ အကယ္၍သာ ဒီလိုမလုပ္ရင္ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုတဲ့ အဆိုျပဳခ်က္ မွန္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကေန႔ ဒီေနရာမွာ ဘယ္လို ရပ္ေနႏိုင္ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမ်ား အတန္းထဲမွာ အဆင့္ ေနာက္ဆံုးနဲ႔ အသက္ ၁၆ မွာ ကုမၸဏီ ေထာင္ႏိုင္ခဲ့ပါသလဲ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္လို ေကာင္ ေထာင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီဟာ တျခား ဟားဗာဒ့္တို႔ စတန္းဖို႔ဒ္တို႔က ေက်ာင္းၿပီးတဲ့ လူေတြ ေထာင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြ ထက္ ဘာ့ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း Wall Street Journal မွာ ေဖာ္ျပျခင္း ခံရပါသလဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ နိဂံုးအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သမား႐ိုးက် ပညာရပ္ေနာက္ကို လိုက္တဲ့ ဉာဏ္အျပင္ ေနာက္ထပ္ ဉာဏ္တစ္မ်ိဳးလည္း ရွိေနပါလိမ့္ဦးမယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကေန႔ ပြဲတက္ေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတြ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာၾကားလိုတာက ဒီကေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ အမ်ားစုဟာ သမား႐ိုးက် ပံုစံခြက္ ဉာဏ္ပိုင္ရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ပံုေပၚလာေနၾကပါၿပီ။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ လမ္းေတြ ေလွ်ာက္ဖို႔၊ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈကို အားေပးဖို႔ အတြက္ အမ်ားအျပားလိုအပ္ေနၾကပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြဟာ ဖန္တီးႏိုင္တယ္။ တီထြင္ႏိုင္တယ္။ ဆန္းသစ္ႏိုင္တယ္။ ကြန္႔ျမဳးႏိုင္ တယ္။ ဟိုးအစဥ္အဆက္ကထဲက လူသားဘိုးေဘးေတြ အေနနဲ႔ ေမြးကထဲက ပါလာတဲ့ အသိကို ေသသြားတဲ့ အထိ မခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္
Eddy Zhong ရဲ႕ TED Talk မွာ ေဟာေျပာသြားတဲ့ အေၾကာင္းကို ဘာသာျပန္သည္။
#kyawnge
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။