ေတးၿမံုငွက္ (သို႔) ေတးေရးဆရာ ေမာင္သစ္မင္း
ေတးေရးဆရာ ေမာင္သစ္မင္းဆိုတာ ဂီတပရိသတ္ေတြနဲ႕ အထူးတလည္မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ မလိုတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ပါ။ သူက ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္လည္း ၿဖစ္တယ္။ သူက ဒႆနဆန္တဲ႔ စာသားေတြ ေရးဖြဲ႕တဲ့ေနရာမွာ နာမည္ၾကီးတယ္။ အဲဒီထက္ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတာက အနုအႏြဲ႕ေတြ ေရးတဲ႔ေနရာမွာလည္း ဆရာၿဖစ္ေနတာပဲ။ စတီရီယို ေခတ္ဦးကေန ဒီေန႔ေခတ္ထိ သီခ်င္းေရးသားၿခင္းနဲ႔ ရပ္တည္လာခဲ႔တဲ႔ ေတးေရးဆရာတစ္ေယာက္ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္ သူ႕အေတြ႕အၾကံဳေတြထဲက ေလ႔လာမယ္ဆိုရင္ကို စာဖတ္ပရိသတ္အဖို႔ အမ်ားၾကီး အက်ိဳးရွိနိုင္မယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ယူဆမိတယ္။အဲဒါေၾကာ င့္ ေတးေရးဆရာ ေမာင္သစ္မင္းနဲ႔ ေၿပာၿဖစ္တဲ႔ စကားတစ္ခ်ိဳ႕ကို အခုလမွာ ေဖၚၿပလိုက္ပါတယ္။
Q- ေတးေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္ၿဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ....။
A- အဲဒါကေတာ့ အစတုန္းက ကဗ်ာေလးေတြ ေရးတယ္။ မဂၢဇင္းေတြ ဘာေတြမွာလည္း ပို႔တယ္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔စုၿပီး ကဗ်ာလံုးခ်င္းေလးေတြ လုပ္တယ္။ ကဗ်ာေရးေနရင္း လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေသြးအသားထဲမွာ ဂီတဆိုတာလည္း စိမ္႔ဝင္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဂီတေလာကၾကီးမွာ အခ်ိဳးအေကြ႕တစ္ခု ေၿပာင္းသြားတာနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါတယ္။ ဒီစတီရီယိုဂီတဆိုတာ ေပၚလာတဲ႔အခ်ိန္မွာ စိတ္က အဲဒီဂီတအေပၚ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အာရံုက်တာေပါ႔။ အရမ္းကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ကိုယ့္အေသြးအသားထဲကို ေရာက္တဲ႔ဂီတလို႔ ခံစားရတယ္။ အဲဒီဂီတမွာ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခ်င္လာတယ္။ ကဗ်ာေရးေနရင္း သီခ်င္းေရးခ်င္စိတ္လည္း ေပၚလာတယ္။Copy ေရးတာ အမွန္ေတာ့ နိုင္ငံၿခားသံစဥ္ေတြထဲမွာ ကဗ်ာစာသားေတြ ထည့္တဲ့သေဘာပါပဲ။ အဲလို သီခ်င္းစာသားေတြ ေရးၿဖစ္သြားေတာ့ အလိုလို သီခ်င္းေရးဆရာဘဝကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးသား ၿဖစ္သြားတာေပါ႔။ ဘာၿဖစ္လို႔ ေရြးခ်ယ္သလဲဆို သီခ်င္းကို ၾကိဳက္လို႔ သီခ်င္းေရးခ်င္လို႔ကို သီခ်င္းေရးဆရာ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာပဲ။ တၿခား ဘာမွ အေၿမာ္အၿမင္ မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါၾကီးက ကိုယ့္ရဲ႕ Professional ၿဖစ္မယ္လို႔ေတာ႔လည္း အဲဒီအခ်ိ္န္တုန္းက ေမ်ွာ္မွန္းမထားဘူး။ ေရးဖို႔ပဲသိတာ။ အနုပညာနဲ႔ဆက္စပ္တဲ႔ စာေရးၿခင္း၊ ကဗ်ာေရးၿခင္း၊ သီခ်င္းေရး ဆိုတာေတြကို ေရးခ်င္စိတ္ရွိလို႔ကို ေရးၿပီး အဲဒီ Life ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ႔တာပါ။
Q- ဦးသစ္ရဲ႕ဘဝမွာ ပထမဆံုး ေရးၿဖစ္ခဲ႔တဲ႔သီခ်င္း။
A- ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ အဆိုေတာ္ စိန္သစ္ရဲ႕ 'စာတိုက္ပံုးေလး' စီးရီးေပါ႔ကြာ။ အဲဒီ 'စာတိုက္ပံုေလး' ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို စေရးၿဖစ္တယ္။ Copy သီခ်င္းပဲ။ အေၾကာင္းအရာက 'စာတိုက္ပံုးေလး အသိပါကြယ္...မယံုရင္ ေမးၾကည့္ ခ်စ္သူရယ္...မင္းမက်ီစားနဲ႔ '
ဆိုတာေလးပါ။ စာတိုက္ပံုးေလးက တစ္ဆင့္ ေကာင္မေလးဆီ စာထည့္ရတာေလ။
အဲဒီေခတ္တုန္းက စာလိုက္ေပးတယ္ဆိုရင္ ရိုင္းတယ္ေပါ႔။ စာတိုက္ကေန
တစ္ေန႔တစ္ေစာင္ ထည့္ၿပီး ေကာင္မေလးကို Propose လုပ္တဲ႔ အေၾကာင္းေလးပါပဲ။
စာေရးကတည္းက series လိုက္ေရးခဲ႔တာ။ တစ္ပုဒ္ကို ၂၅ က်ပ္ေလာက္ပဲရတဲ႔ေခတ္မွာ၊
စိန္သစ္ရဲ႕ စီးရီးမွာ ၁၅ ပုဒ္ ၁၆ ပုဒ္ေလာက္ေရးရတာ။ ကိုယ္စေရးတုန္းက
ကိုယ့္အသက္က ၁၉ -၂၀ ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ၇၃ ခုနွစ္က်ေတာ႔ စိုးပိုင္ရဲ႕
'အခ်စ္ည ရင္ခုန္သံ' စီးရီးကိုေရးၿဖစ္တယ္။ အဲသီခ်င္းက အရမ္းေပါက္သြားၿပီး
တစ္နိုင္ငံလံုး လူတိုင္းရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားေပၚမွာ ေရာက္သြားတယ္။ ကိုယ့္နာမည္ကို
အထင္ကရ ၿဖစ္သြားေစတဲ့သီခ်င္းေပါ႔။
Q- ဦးသစ္နဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ ေတးေရးဆရာေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။
A- ကိုယ္က ၇၁-၇၂ ကတည္းက စေရးခဲ႔တာ။ ကိုလိွုင္(သုခမိန္လိွုင္) ကေတာ့ အတူတူ ေရးလာၾကတာေပါ႔။ ကိုယ္ေရးတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ထက္နည္းနည္းေလး ေစာတဲ့လူေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႔လည္း စတီရီယိုေလာကက ၆၉-၇၀ ေလာက္မွ ေပၚတာဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႔သက္တမ္း သိပ္ေတာ႔မကြာၾကပါဘူး။ ေနေဇာ္ေအာင္၊ မင္းေဇာ္၊ ကိုေဆြႏြယ္၊ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ၊ ဦးေက်ာ႔မႉး...သူတို႔ေတြက ကိုယ့္ထက္ နည္းနည္းေစာတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ၾကားဆရာ၊ ၿမင္ဆရာေတြပါပဲ။ ကိုယ္က သူတို႔ တစ္ေခတ္ထဲမွာပဲ ဝင္ေရးလာတာ။ ကိုယ္တို႔နဲ႔ တစ္တန္းတည္း ေရးတာက ေမာင္ေမာင္ခင္ေအာင္၊ ေမာင္စစ္ၿငိမ္း၊ ဒီေန႔ ပုဏၰက၊ ခုထက္ထိ ကိုယ္နဲ႔အတူတူ ရွိေနတာကေတာ့ ကိုလိွုင္(သုခမိန္လိွုင္)၊ ကိုယ္တို႔ေနာက္မွာဆိုေပမဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ေတာက္ေလ်ွာက္ေရးလာခဲ႔တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ဝင္းမင္းေထြးတို႔၊ မင္းခ်စ္သူတို႔ေပါ႔။ ကိုယ္တို႔နဲ႔ သက္တူရြယ္တူေတြပါပဲ။
Q- ဦးသစ္ေလးစားအတုယူခဲ႔ရတဲ့ ေတးေရးဆရာေတြဆိုရင္ ဘယ္သူေတြၿဖစ္မလဲ။
A- ကိုယ္ကေတာ႔ ဒီ..ေတးေရးဆရာၾကီးေတြ အကုန္လံုးက ၿမန္မာသံကေန စတီရီယို ေၿပာင္းလာၾကတာေလ။ ဦးေက်ာ႔မွဴးဆို 'တဝဂူ' သီခ်င္းတို႔ဘာတို႔ နာမည္ၾကီးခဲ့တယ္။ ကိုေလးလြင္တို႔လည္း ၿမန္မာသီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီးပဲ နာမည္ၾကီးခဲ့တယ္။ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူဆိုလည္း တြံေတးသိန္းတန္ သီခ်င္းေတြနဲ႔ နာမည္ၾကီးခဲ႔တယ္။ အဲလို ေတးေရးဆရာၾကီးေတြ စတီရီယိုမွာ ေၿပာင္းေရးလုပ္တဲ့အခါမွာလည္ း
သူတို႔လက္ရာေတြက အရမ္းေကာင္းေနတယ္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း ေခတ္ဆန္ဆန္နဲ႔ တကယ့္ကို
ဆန္းဆန္းၿပာၿပား ေရးနိုင္ၾကတယ္။ ကိုယ္တို႔က ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ဘယ္လိုလာလာ
ေရးနိုင္တာနဲ႔ ဆန္းသစ္တဲ႔ ေတြးေခၚမွုေတြကို အတုယူခဲ႔တယ္။ အဲဒီထဲမွာ
ကိုယ့္ရဲ႕စံၿပလိုပုဂၢိဳလ္ကေ တာ႔
ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူပဲ။ သူက တြံေတးသိန္းတန္လို တကယ့္ ၿမန္မာ Country
သီခ်င္းေတြ ေရးတဲ႔ပုဂၢိဳလ္က 'အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ဇာတ္လမ္း၊ ဖက္ရွင္မေလး'
တို႔လို ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြလို ေရးနိုင္တာ။ သူေရးတဲ့သီခ်င္းေတြက
ေခတ္ေပၚကဗ်ာတစ္ပုဒ္လိုပဲ။ အရမ္းဆန္းသစ္တယ္။ ကိုယ္ သူ႕ဆီက
အမ်ားၾကီးပညာယူခဲ႔ရပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔တန္းတူေတြထဲက ကိုယ္အတုခိုးခဲ့ရတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ကိုလိွုင္တို႔ စိုင္းခမ္းလိတ္တို႔ေပါ႔။
ဆင့္ပြါးကူးယူရတယ္။
Q- ဦးသစ္ရဲ႕ Lyrics ေတြ အမ်ားအားၿဖင့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ေနရသလိုဘဲ။ အဲဒါက ကဗ်ာေတြေရးခဲ႔တဲ႔ အေၿခအေနတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္နုိင္သလား။
A- ကိုယ္က ကဗ်ာေရးတာကေန လာတာေၾကာင့္ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ နည္းနည္းသန္တာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္က ရွုေမ်ွာ္ခင္းေလးေတြ ၿမင္ကြင္းေလးေတြနဲ႔လည္း ေရးတတ္တဲ႔ သဘာဝလည္း ရွိတာေပါ႔။ ဒါေတြအားလံုးကလည္း ေတးေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေတြ အမ်ားၾကီးဆီက ကိုယ္ၿဖန္႔က်က္ၿပီးေတာ႔ ရယူထားတဲ့ အာရံုခံစားမွုေတြပါ။ ဒါေတြကိုပဲ ကိုယ့္သီခ်င္းေတြမွာ ၿပန္အသံုးခ်တဲ့ သေဘာပါ။
Q- သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရးၿပီဆိုရင္ ဦးသစ္အေနနဲ႔ အားထုတ္ေလ႔ရွိတဲ႔ အပိုင္းေလးေတြကို ေျပာၿပေပးပါလား။
A- ကိုယ္က ငယ္ငယ္ကတည္းက အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီး နားေထာင္ခဲ႔တယ္။ အရမ္းလည္း နားရည္ဝခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဂစ္တာလည္း မတီးတတ္ေသးသလို Own Tune လည္း မေရးတတ္ေသးပါဘူး။Notes ေတြရဲ႕ သဘာဝ နားထဲမွာ သိေနေတာ႔ စာသားၿဖည့္လိုက္တာနဲ႔ မလြဲဘူး။ ၿပန္ဆိုၾကည့္လို႔ တစ္လံုးတစ္ေလ ေထာက္ေနရင္ ၿပင္လိုက္တာနဲ႔ အဆင္ေၿပတာေပါ႔။ Copy ေရးတာေတာ႔ ကိုယ့္အတြက္ ေရွာေရွာရွုရွုပါပဲ။ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စာလံုးေရြးခ်ယ္တာေတြပဲ နည္းနည္း ဂရုစိုက္ၿပီးေတာ႔ အားထည့္ရတယ္။ Melody လိုင္းမွာ စာသားထည့္ရတာက ကိုယ့္အတြက္ အခက္အခဲမရွိခဲ႔ဘူး။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေရဒီယို အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြ နားေထာင္လာခဲ႔တဲ႔ အားက ၿပည့္ေတာ႔ေလ။ ေနာက္ပိုင္းက် Copy ပဲေရးေရး၊ Owu Tune ပဲေရးေရး Music လည္း တတ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ သိလာတဲ႔အခါ Guitar တီးသင္တာတို႔ Piano တီးသင္တာတို႔ လုပ္လာၿဖစ္တယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က Earing ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ပဲ ေရးခဲ့တာပဲ။
Q- အေၾကာင္းအရာပိုင္းကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ႔ပံုစံကက်ေတာ႔ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ။
A- Copy နဲ႔ Own Tune ႏွစ္မ်ိဳးခြဲေၿပာရမယ္ထင္တယ္ ။
Copy သီခ်င္းေရးတာမွာ မူရင္းသံစဥ္ အသြားအလာေလးကို နားေထာင္လိုက္တယ္။ သူက
ဘာ Mood အေၾကာင္းေရးထားတယ္ ဆိုတာကို ကိုယ္က အရင္ခံစားတာေပါ႔။
အဂၤလိပ္စာတတ္ေတာ႔ အဂၤလိပ္သီခ်င္း ဆိုရင္ေတာ႔ လြယ္လြယ္နားလည္တာေပါ႔။
ဂ်ပန္သီခ်င္း၊ တရုတ္သီခ်င္း၊ ကုလားသီခ်င္း ဆိုရင္ေတာ႔ ဘာေတြဆိုေနမွန္း
မသိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕ သံစဥ္သြားတာေလးကို နားေထာင္လိုက္ရင္
သူကေပ်ာ္သလား၊ ေဒါသေတြနဲ႔ ေပါက္ကြဲေနသလား၊ စသၿဖင့္ေပါ႔ေနာ္။ သံစဥ္မွာ
ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ခန္႔မွန္းလို႔ရတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ အေၿခခံလိုက္တယ္။
ကိုယ္ေရးမယ့္ Subject က ဘာလဲဆိုတာ ကြဲၿပားသြားတယ္။ အဲလို ကြဲၿပားသြားၿပီ
ဆိုေတာ႔မွ အေၾကာင္းအရာကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ဆက္ႏြယ္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕
ဘဝအေတြ႕အၾကံဳထဲက (သို႔မဟုတ္) တၿခားသူရဲ႕ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳကို
အငွားခံစားၿပီးေတာ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေရးဖြဲ႕တယ္။
Q- မိန္းကေလးေတြက်ေတာ႔ ဦးသစ္ဘယ္လို ဖန္တီးေရးဖြဲ႕ၿဖစ္တာလဲ။
A- အဲဒါကေတာ႔ ဒီလိုပါပဲ။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ဘက္ကေန စဥ္းစားေပးရတာ ရွိတာေပါ႔။ ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မိန္းကေလးသီခ်င္း ေရးရတာ သိပ္ေတာ႔မလြယ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ သဘာဝကိုလည္း တိတ္တခိုး ေလ႔လာေနတာမ်ိဳးေတာ႔ရွိတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေၿပာတဲ႔စကားေတြကို (ဘက္စ္ကားေပၚ ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္ ေၿပာေနတာပဲၿဖစ္ၿဖစ္) ကိုယ္က မသိမသာ နားေထာင္ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ရင္တြင္းက ပြင့္အံထြက္လာတဲ႔ ခံစားခ်က္ေလးေတြကို ကိုယ္က အၿမဲတမ္း သတိထားၿပီးေတာ႔ နားေထာင္ထားတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သေဘာတရား အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုေပၚမွာ သူတို႔ၿမင္တဲ့ ရွုေထာင့္ေလးေတြကို ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြထဲလည္း မသိမသာ ေလ႔လာထားတဲ႔အခါက် မိန္းကေလးသီခ်င္းေရးတဲ႔ေနရာ မွာ
အေထာက္အကူရတယ္။ ကိုယ္က သူတို႔ရွုေထာင့္ကေန ၾကည့္ေပးလိုက္တာကိုး။
မိန္းကေလးသီခ်င္းမွာ ကိုယ့္သေဘာထားခ်ည္းပဲ ေရးတာမဟုတ္ဘဲ သူတို႔ဘက္က
နားလည္ၿပီး ေရးေပးရတာမ်ိဳးေတာ့ ရွိတာေပါ႔။
Q- ဦးသစ္ေရးၿပီး ေလးၿဖဴဆိုခဲ႔တဲ႔ 'လမ္း' နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးသစ္မွာ ေၿပာစရာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာ ရွိမလား။
A- ကိုယ့္ဇနီးက ေဆးရံုမွာ ကင္ဆာေရာဂါၿဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ကပ္ႏွစ္လံုးစလံုးကလည္ း
ၾကြသြားၿပီေပါ႔ေနာ္။ သူ႕ရဲ႕ခ်ဥ္ဆီ ကင္ဆာကလည္း တစ္ကိုယ္လံုးကို
ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနတဲ႔အခ်ိ္န္။ သူက ေသမယ့္ရက္ကို ေစာင့္ေနရတာ။ သူ႕အသက္ကို
ဆြဲထားနိုင္ရင္ တစ္ႏွစ္ပဲလို႕ ဆရာဝန္ေတြကလည္း ေၿပာတာေပါ႔။ သူကိုယ္တိုင္လည္း
သိေနရွာတယ္။ အတတ္နိုင္ဆံုးေတာ႔ သူလည္း ေနခ်င္တာေပါ႔ေလ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ေလးၿဖဴကလည္း သီခ်င္းလာအပ္တယ္။ ကိုယ္ကလည္း တစ္စံုတစ္ခု
ကိုယ့္အမ်ိဳးသမီးအတြက္ေပးခ် င္တာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ၿဖစ္ၿဖစ္ေပါ႔ ။ သူလည္း သက္ရွိထင္ရွားရွိေနတဲ့အခ်ိ္ န္ေလးမွာ
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ (သို႔မဟုတ္) သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ သူ႕ကို လက္ေဆာင္ေပးခ်င္တာနဲ႔
အဲဒီသီခ်င္းေလးကို ေရးၿဖစ္ခဲ႔တယ္။ 'လမ္း' ဆိုတာ ကိုယ္တို႔ဘဝမွာ
ရုတ္တရက္ၾကီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေန ေနရာကေန အေၿပာင္းအလဲတစ္ခု
အခ်ိဳးအေကြ႕ၾကီးတစ္ခု ၿဖစ္သြားတယ္။ သူ႕မွာ ေရာဂါဆိုးၾကီးတစ္ခု က်ေရာက္တယ္။
ကိုယ္တို႔နွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ခုခုအတားအဆီး ခံလိုက္ရသလိုပဲ။ လမ္းေပ်ာက္သလို
ၿဖစ္သြားတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ၾကားမွာ
ၿမစ္ေတြေခ်ာင္းေတြ ၿခားေနသလို၊ ဆူးခတ္ေတြ ၿခားေနသလိုမ်ိဳး ခံစားရတယ္။
တို႔နွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ေသၿခင္းတရားက ဒီလိုပဲ လာၿခားၿပီ။ ေသေတာ႔မယ္ဆိုတဲ့
မ်ဥ္းေၾကာင္းၾကီးတစ္ခုက လာၿခားသြားၿပီ။ ဒါေပမယ့္
တို႔နွစ္ေယာက္ၾကားမွာရွိတဲ႔
ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာကေတာ႔ ရတဲ႔ေနရာကေန အေပါက္ရွာၿပီး တို႔နွစ္ေယာက္ကို
ဆက္သြယ္ေပးေနမွာပဲေပါ႔။ လမ္းဆိုတာကိုက အဲဒါကိုေၿပာတာ။ လမ္းေပ်ာက္သြားတာ
မွန္ေပမယ့္ ခ်ိတ္ဆက္ေနတဲ႔လမ္း ရွိတယ္ဆိုၿပီး သူ႕ကိုအားေပးတဲ႔ သီခ်င္းေပါ႔။
သူ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးတဲ႔အခ်ိ္န္မွာ ဒီသီခ်င္းေလးကို
ကိုယ့္အသံနဲ႔ဆိုၿပတယ္။ သူနားေထာင္သြားရတယ္။ ဒီစာသားေလးကို သူခံစားသြားရတယ္။
သူ႕ကို စိတ္မေလ်ွာ့နဲ႔လို႔ အားေပးတဲ့ သီခ်င္းေပါ႔။ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ေတာ႔
ဒီသခၤါရ တရားၾကီးက ၾကံဳရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မၾကံဳခင္မွာ စိတ္မေလ်ွာ့ပါနဲ႔လို႔
အားေပးတဲ႔အေနနဲ႔ ေရးခဲ႔တာ။ ဒီသီခ်င္းက သူဆံုးသြားၿပီးမွပဲ ထြက္လာၿပီးေတာ႔
ေအာင္ၿမင္တဲ႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လည္း ၿဖစ္ခဲ႔တယ္။
Q- ဦးသစ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို အသိအမွတ္ၿပဳၿပီး အားေပးေနတဲ႔ ပရိသတ္ကို ဘာေၿပာခ်င္လဲ။
A- ေတးေရးဆရာကို မခ်ီးက်ဴးရင္ေတာင္မွေလ ဒီသီခ်င္းေလးအေပၚမွာ ဒီလိုခံစားၿပီး အဲေလာက္တန္ဖိုးထားရင္ကို ေတးေရးဆရာက ဘယ္သူလို႔ ကိုယ့္ကိုမခ်ီးက်ဴးလည္း ေက်နပ္သြားၿပီေပါ႔ေနာ္။ အဲေတာ့ အဲလို ပရိသတ္မ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားရွိပါေစလို႔ ကိုယ္က ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။
#ေနလ
#FASHION
#June_2010
#စာစီ_Ko Ka Lee
လမ္း_ေမာင္သစ္မင္း_ေလးျဖဴ
http:// www.myanmarsongs.net/ myanmar_songs/Various/LMN/ 02%20-%20Lan%20-%20Lay%20Ph yu.mp3
ေတးေရးဆရာ ေမာင္သစ္မင္းဆိုတာ ဂီတပရိသတ္ေတြနဲ႕ အထူးတလည္မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ မလိုတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ပါ။ သူက ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္လည္း ၿဖစ္တယ္။ သူက ဒႆနဆန္တဲ႔ စာသားေတြ ေရးဖြဲ႕တဲ့ေနရာမွာ နာမည္ၾကီးတယ္။ အဲဒီထက္ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတာက အနုအႏြဲ႕ေတြ ေရးတဲ႔ေနရာမွာလည္း ဆရာၿဖစ္ေနတာပဲ။ စတီရီယို ေခတ္ဦးကေန ဒီေန႔ေခတ္ထိ သီခ်င္းေရးသားၿခင္းနဲ႔ ရပ္တည္လာခဲ႔တဲ႔ ေတးေရးဆရာတစ္ေယာက္ ၿဖစ္တဲ႔အတြက္ သူ႕အေတြ႕အၾကံဳေတြထဲက ေလ႔လာမယ္ဆိုရင္ကို စာဖတ္ပရိသတ္အဖို႔ အမ်ားၾကီး အက်ိဳးရွိနိုင္မယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ယူဆမိတယ္။အဲဒါေၾကာ
Q- ေတးေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္ၿဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း
A- အဲဒါကေတာ့ အစတုန္းက ကဗ်ာေလးေတြ ေရးတယ္။ မဂၢဇင္းေတြ ဘာေတြမွာလည္း ပို႔တယ္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔စုၿပီး ကဗ်ာလံုးခ်င္းေလးေတြ လုပ္တယ္။ ကဗ်ာေရးေနရင္း လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေသြးအသားထဲမွာ ဂီတဆိုတာလည္း စိမ္႔ဝင္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဂီတေလာကၾကီးမွာ အခ်ိဳးအေကြ႕တစ္ခု ေၿပာင္းသြားတာနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါတယ္။ ဒီစတီရီယိုဂီတဆိုတာ ေပၚလာတဲ႔အခ်ိန္မွာ စိတ္က အဲဒီဂီတအေပၚ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အာရံုက်တာေပါ႔။ အရမ္းကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ကိုယ့္အေသြးအသားထဲကို ေရာက္တဲ႔ဂီတလို႔ ခံစားရတယ္။ အဲဒီဂီတမွာ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခ်င္လာတယ္။ ကဗ်ာေရးေနရင္း သီခ်င္းေရးခ်င္စိတ္လည္း ေပၚလာတယ္။Copy ေရးတာ အမွန္ေတာ့ နိုင္ငံၿခားသံစဥ္ေတြထဲမွာ ကဗ်ာစာသားေတြ ထည့္တဲ့သေဘာပါပဲ။ အဲလို သီခ်င္းစာသားေတြ ေရးၿဖစ္သြားေတာ့ အလိုလို သီခ်င္းေရးဆရာဘဝကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးသား ၿဖစ္သြားတာေပါ႔။ ဘာၿဖစ္လို႔ ေရြးခ်ယ္သလဲဆို သီခ်င္းကို ၾကိဳက္လို႔ သီခ်င္းေရးခ်င္လို႔ကို သီခ်င္းေရးဆရာ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာပဲ။ တၿခား ဘာမွ အေၿမာ္အၿမင္ မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါၾကီးက ကိုယ့္ရဲ႕ Professional ၿဖစ္မယ္လို႔ေတာ႔လည္း အဲဒီအခ်ိ္န္တုန္းက ေမ်ွာ္မွန္းမထားဘူး။ ေရးဖို႔ပဲသိတာ။ အနုပညာနဲ႔ဆက္စပ္တဲ႔ စာေရးၿခင္း၊ ကဗ်ာေရးၿခင္း၊ သီခ်င္းေရး ဆိုတာေတြကို ေရးခ်င္စိတ္ရွိလို႔ကို ေရးၿပီး အဲဒီ Life ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ႔တာပါ။
Q- ဦးသစ္ရဲ႕ဘဝမွာ ပထမဆံုး ေရးၿဖစ္ခဲ႔တဲ႔သီခ်င္း။
A- ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ အဆိုေတာ္ စိန္သစ္ရဲ႕ 'စာတိုက္ပံုးေလး' စီးရီးေပါ႔ကြာ။ အဲဒီ 'စာတိုက္ပံုေလး' ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို စေရးၿဖစ္တယ္။ Copy သီခ်င္းပဲ။ အေၾကာင္းအရာက 'စာတိုက္ပံုးေလး အသိပါကြယ္...မယံုရင္ ေမးၾကည့္ ခ်စ္သူရယ္...မင္းမက်ီစားနဲ႔
Q- ဦးသစ္နဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ ေတးေရးဆရာေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။
A- ကိုယ္က ၇၁-၇၂ ကတည္းက စေရးခဲ႔တာ။ ကိုလိွုင္(သုခမိန္လိွုင္) ကေတာ့ အတူတူ ေရးလာၾကတာေပါ႔။ ကိုယ္ေရးတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ထက္နည္းနည္းေလး ေစာတဲ့လူေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႔လည္း စတီရီယိုေလာကက ၆၉-၇၀ ေလာက္မွ ေပၚတာဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႔သက္တမ္း သိပ္ေတာ႔မကြာၾကပါဘူး။ ေနေဇာ္ေအာင္၊ မင္းေဇာ္၊ ကိုေဆြႏြယ္၊ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ၊ ဦးေက်ာ႔မႉး...သူတို႔ေတြက ကိုယ့္ထက္ နည္းနည္းေစာတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ၾကားဆရာ၊ ၿမင္ဆရာေတြပါပဲ။ ကိုယ္က သူတို႔ တစ္ေခတ္ထဲမွာပဲ ဝင္ေရးလာတာ။ ကိုယ္တို႔နဲ႔ တစ္တန္းတည္း ေရးတာက ေမာင္ေမာင္ခင္ေအာင္၊ ေမာင္စစ္ၿငိမ္း၊ ဒီေန႔ ပုဏၰက၊ ခုထက္ထိ ကိုယ္နဲ႔အတူတူ ရွိေနတာကေတာ့ ကိုလိွုင္(သုခမိန္လိွုင္)၊ ကိုယ္တို႔ေနာက္မွာဆိုေပမဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ေတာက္ေလ်ွာက္ေရးလာခဲ႔တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ဝင္းမင္းေထြးတို႔၊ မင္းခ်စ္သူတို႔ေပါ႔။ ကိုယ္တို႔နဲ႔ သက္တူရြယ္တူေတြပါပဲ။
Q- ဦးသစ္ေလးစားအတုယူခဲ႔ရတဲ့ ေတးေရးဆရာေတြဆိုရင္ ဘယ္သူေတြၿဖစ္မလဲ။
A- ကိုယ္ကေတာ႔ ဒီ..ေတးေရးဆရာၾကီးေတြ အကုန္လံုးက ၿမန္မာသံကေန စတီရီယို ေၿပာင္းလာၾကတာေလ။ ဦးေက်ာ႔မွဴးဆို 'တဝဂူ' သီခ်င္းတို႔ဘာတို႔ နာမည္ၾကီးခဲ့တယ္။ ကိုေလးလြင္တို႔လည္း ၿမန္မာသီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီးပဲ နာမည္ၾကီးခဲ့တယ္။ ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူဆိုလည္း တြံေတးသိန္းတန္ သီခ်င္းေတြနဲ႔ နာမည္ၾကီးခဲ႔တယ္။ အဲလို ေတးေရးဆရာၾကီးေတြ စတီရီယိုမွာ ေၿပာင္းေရးလုပ္တဲ့အခါမွာလည္
Q- ဦးသစ္ရဲ႕ Lyrics ေတြ အမ်ားအားၿဖင့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ေနရသလိုဘဲ။ အဲဒါက ကဗ်ာေတြေရးခဲ႔တဲ႔ အေၿခအေနတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္နုိင္သလား။
A- ကိုယ္က ကဗ်ာေရးတာကေန လာတာေၾကာင့္ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ နည္းနည္းသန္တာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္က ရွုေမ်ွာ္ခင္းေလးေတြ ၿမင္ကြင္းေလးေတြနဲ႔လည္း ေရးတတ္တဲ႔ သဘာဝလည္း ရွိတာေပါ႔။ ဒါေတြအားလံုးကလည္း ေတးေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေတြ အမ်ားၾကီးဆီက ကိုယ္ၿဖန္႔က်က္ၿပီးေတာ႔ ရယူထားတဲ့ အာရံုခံစားမွုေတြပါ။ ဒါေတြကိုပဲ ကိုယ့္သီခ်င္းေတြမွာ ၿပန္အသံုးခ်တဲ့ သေဘာပါ။
Q- သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေရးၿပီဆိုရင္
A- ကိုယ္က ငယ္ငယ္ကတည္းက အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီး နားေထာင္ခဲ႔တယ္။ အရမ္းလည္း နားရည္ဝခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဂစ္တာလည္း မတီးတတ္ေသးသလို Own Tune လည္း မေရးတတ္ေသးပါဘူး။Notes ေတြရဲ႕ သဘာဝ နားထဲမွာ သိေနေတာ႔ စာသားၿဖည့္လိုက္တာနဲ႔ မလြဲဘူး။ ၿပန္ဆိုၾကည့္လို႔ တစ္လံုးတစ္ေလ ေထာက္ေနရင္ ၿပင္လိုက္တာနဲ႔ အဆင္ေၿပတာေပါ႔။ Copy ေရးတာေတာ႔ ကိုယ့္အတြက္ ေရွာေရွာရွုရွုပါပဲ။ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ စာလံုးေရြးခ်ယ္တာေတြပဲ နည္းနည္း ဂရုစိုက္ၿပီးေတာ႔ အားထည့္ရတယ္။ Melody လိုင္းမွာ စာသားထည့္ရတာက ကိုယ့္အတြက္ အခက္အခဲမရွိခဲ႔ဘူး။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေရဒီယို အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြ နားေထာင္လာခဲ႔တဲ႔ အားက ၿပည့္ေတာ႔ေလ။ ေနာက္ပိုင္းက် Copy ပဲေရးေရး၊ Owu Tune ပဲေရးေရး Music လည္း တတ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ သိလာတဲ႔အခါ Guitar တီးသင္တာတို႔ Piano တီးသင္တာတို႔ လုပ္လာၿဖစ္တယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က Earing ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ပဲ ေရးခဲ့တာပဲ။
Q- အေၾကာင္းအရာပိုင္းကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ႔ပံုစံကက်ေတာ႔ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ။
A- Copy နဲ႔ Own Tune ႏွစ္မ်ိဳးခြဲေၿပာရမယ္ထင္တယ္
Q- မိန္းကေလးေတြက်ေတာ႔ ဦးသစ္ဘယ္လို ဖန္တီးေရးဖြဲ႕ၿဖစ္တာလဲ။
A- အဲဒါကေတာ႔ ဒီလိုပါပဲ။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ဘက္ကေန စဥ္းစားေပးရတာ ရွိတာေပါ႔။ ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မိန္းကေလးသီခ်င္း ေရးရတာ သိပ္ေတာ႔မလြယ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ သဘာဝကိုလည္း တိတ္တခိုး ေလ႔လာေနတာမ်ိဳးေတာ႔ရွိတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေၿပာတဲ႔စကားေတြကို (ဘက္စ္ကားေပၚ ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္ ေၿပာေနတာပဲၿဖစ္ၿဖစ္) ကိုယ္က မသိမသာ နားေထာင္ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ရင္တြင္းက ပြင့္အံထြက္လာတဲ႔ ခံစားခ်က္ေလးေတြကို ကိုယ္က အၿမဲတမ္း သတိထားၿပီးေတာ႔ နားေထာင္ထားတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သေဘာတရား အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုေပၚမွာ သူတို႔ၿမင္တဲ့ ရွုေထာင့္ေလးေတြကို ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြထဲလည္း မသိမသာ ေလ႔လာထားတဲ႔အခါက် မိန္းကေလးသီခ်င္းေရးတဲ႔ေနရာ
Q- ဦးသစ္ေရးၿပီး ေလးၿဖဴဆိုခဲ႔တဲ႔ 'လမ္း' နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးသစ္မွာ ေၿပာစရာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာ ရွိမလား။
A- ကိုယ့္ဇနီးက ေဆးရံုမွာ ကင္ဆာေရာဂါၿဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ကပ္ႏွစ္လံုးစလံုးကလည္
Q- ဦးသစ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို အသိအမွတ္ၿပဳၿပီး အားေပးေနတဲ႔ ပရိသတ္ကို ဘာေၿပာခ်င္လဲ။
A- ေတးေရးဆရာကို မခ်ီးက်ဴးရင္ေတာင္မွေလ ဒီသီခ်င္းေလးအေပၚမွာ ဒီလိုခံစားၿပီး အဲေလာက္တန္ဖိုးထားရင္ကို ေတးေရးဆရာက ဘယ္သူလို႔ ကိုယ့္ကိုမခ်ီးက်ဴးလည္း ေက်နပ္သြားၿပီေပါ႔ေနာ္။ အဲေတာ့ အဲလို ပရိသတ္မ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားရွိပါေစလို႔ ကိုယ္က ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။
#ေနလ
#FASHION
#June_2010
#စာစီ_Ko Ka Lee
လမ္း_ေမာင္သစ္မင္း_ေလးျဖဴ
http://
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။