Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Friday, November 16, 2012

ဝိုင္းရဲ႕ ဆည္းဆာ၏ နိဂံုး [ပ]

By Nyein Chan Aye on Friday, November 16, 2012 at 5:56am




“ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္ (၁၉၇၁)” ေတးစု က စၿပီး သူေနထိုင္အသက္ရွင္ခဲ့တဲ့ ကမၻာေျမႀကီး အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ သီခ်င္းသံစဥ္ေတြနဲ႕ ဆယ္စုႏွစ္ ေလးစု တိုင္ သီခ်င္းေတးစုေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္ခဲ့တဲ့ ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး တေယာက္ ခု သူခ်စ္တဲ့ ကမၻာေျမႀကီး၊ မိသားစု၊ လူသားေတြနဲ႕ ဂီတသံစဥ္သီခ်င္းေတြ ကို ေက်ာခိုင္းႏႈတ္ဆက္ ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ…။
က်ေနာ္တို႕ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ ကမၻာဟာ မျပည့္စံုမႈေတြ၊ အလိုမက်မႈေတြ၊ တုန္႕ေႏွာင္မႈေတြ၊ လြတ္လပ္မႈ ကို ခ်င္ျခင္းတပ္မက္မႈေတြနဲ႕ ျပည့္ေနေပမယ့္ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ မဇိၥ်မလႈိင္းအုပ္စု ရဲ႕ ေလးနက္တဲ့ ဒႆနအေတြးအေခၚေတြပါတဲ့ သီခ်င္းစာသားေတြ နဲ႕ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးတဲ့ သံစဥ္ေတြက က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဒီ အက်ည္းတန္ ကမၻာေလးကို ပိုမိုလွပ အဓိပၸာယ္ရွိေစခဲ့ခဲ့ရံုသာမက ဘဝအေမာ တိုက္ပြဲေတြကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႕ ရုပ္ဝထၱဳအားေဆးေတြထက္ပိုတဲ့ စိတၱ၊ ဝိညာဥ္အာဟာရျဖည့္အားေဆးေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီး စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ ရရွိေစခဲ့ပါတယ္။ သူလိုလူတေယာက္ ဆံုးတာဟာ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ မ်ိဳးဆက္တဆက္ ဆံုးတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ရင္ဘတ္ႏွလံုးသားကို ေရွ႕ကမားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ကာကြယ္ေပးခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ေဆာင္တံတိုင္းခံတပ္ႀကီး ၿပိဳလဲတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕သီခ်င္းသံစဥ္ေတြကတဆင့္ ေပးခဲ့တဲ့ စိတၱသတၱိ၊ အေတြးအေခၚ၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ နဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာထားေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႕နဲ႕အတူ အျမဲ ရွင္သန္ထင္က်န္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူ မက်န္းမမာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီဆိုတဲ့ သတင္းကို ထံုးစံအတိုင္း သတင္းဆိုးအမ်ားစု ကို သယ္ေဆာင္လာေလ့ရွိတဲ့ “မုခစာအုပ္” ဆိုတဲ့ အရပ္ေဒသကေန စၾကားခဲ့ရတယ္။ အ့ဲအရပ္ေဒသက မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းေတြ နဲ႕ ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုခြင့္ နဲ႕ စိတ္တူ၊ ကိုယ္တူ မိတ္ေဆြအသစ္တခ်ိဳ႕ နဲ႕ ဆံုဆည္းခြင့္၊ ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္၊ သေဘာထားေတြ ေဝမွ်ခြင့္၊ စားသံုးခြင့္ ရလို႕ ေက်နပ္စရာ ကမၻာငယ္ေလးတခု ျဖစ္ေပမယ့္ အျမဲလိုလိုကေတာ့ ေန႕စဥ္ တက္လာတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ သတင္းဆိုးေတြ၊ အနိ႒ာရံုေတြ၊ အလိုမက်စရာ အသိမိုက္မဲမႈေတြ နဲ႕ ေဝဆာျပည့္ႏွက္ေနတတ္တဲ့အျပင္ တခါတရံ အခုလို ကုိယ္ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုး၊ ေလးစားအားက် ရတဲ့..၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ႏွလံုးသားအာဟာရ ခ်င္ျခင္းေတြကို တသက္လံုးလိုလို ျဖည့္ဆြက္ေပးခဲ့တဲ့ ခင္ေမာင္တိုးလို အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ မေကာင္းသတင္းေတြေၾကာင့္ စိတ္ႏွလံုး တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားဖြယ္ အရပ္ေလးလည္း တၿပိဳင္တည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ သိပ္မၾကာေသးခင္ကတင္ တႏိုင္ငံထဲ ေနေပမယ့္ ေတြ႕ဆံုရင္းႏွီးခြင့္ မရခဲ့ဘဲ အေဝးက ေလးစားခဲ့ရဖူးတဲ့ ဂီတပညာရွင္ ကိုဂ်ယ္ရီ (မႏၱေလး “Excitement”၊ “The Shells” ရဲ႕ လိဒ္ ဂစ္တာသမား၊ ဗမာ့ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ နာမည္ႀကီး ေခတ္ေပၚေတးသီခ်င္းေပါင္းမ်ားစြာကို သံစဥ္ရွာေဖြအသက္သြင္းေပးခဲ့သူ) နာေရး သတင္းကို အဲ့ေဒသေလးကေနတဆင့္ သိခြင့္ရခဲ့လို႕ စိတ္ထိခိုက္ေၾကကြဲခဲ့ရပါေသးတယ္။ ခုတခါ ဗမာျပည္ရဲ႕၊ ကိုယ့္ဘဝရဲ႕ အလင္းလက္ဆံုး ဂီတ ၾကယ္ပြင့္ႀကီး တပြင့္ ေၾကြလြင့္တဲ့ သတင္းဆိုး ထပ္ၾကားလိုက္ရပါတယ္။

ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ မိသားစုအတြက္၊ ခ်စ္ခင္သူေတြ အတြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္စရာ ျဖစ္ရတာက မ်က္ေမွက္ေခတ္ ဗမာ့လူ႕အဖြဲ႕အစည္း (အထူးသျဖင့္ ဗမာအြန္လိုင္းသံုးစြဲသူမ်ားအၾကား) မွာ ကူးစက္ျမန္ေရာဂါ သဖြယ္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနတဲ့ ေရာဂါဆိုးတမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ မမွန္သတင္းေတြကို ေသခ်ာမစီစစ္၊ က်င့္ဝတ္ စည္းကမ္းေတြကို မစဥ္းစားမလိုက္နာဘဲ၊ ပုဂၢလိက လြတ္လပ္မႈနဲ႕အခြင့္အေရး ကို စာနာမေထာက္ထား မငဲ့ညွာဘဲ “ခင္ေမာင္တိုးဆံုးၿပီ”ဆိုတဲ့ သတင္းေတြကို နာမည္ႀကီး (Celebrity) ဆိုသူမ်ားကအစ ျဖန္႕ၾကတာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး မိသားစုဝင္နဲ႕ ဂီတေရာင္းရင္းေတြက ခံစားခ်က္ေပါက္ကြဲၿပီး ဒီလို မလုပ္ဖို႕ ေတာင္းပန္ယူရတဲ့အထိ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ “ေဖာင္ပိတ္ခ်ိန္အမွီ သတင္းထည့္ရမွာ ဆံုးမဆံုးႏိုင္ေသးဘူး” ဆိုၿပီး လူေတြရဲ႕ စရိုက္ကို နာနာၾကည္းၾကဥ္းနဲ႕ သေရာ္ေလွာင္လိုက္တဲ့ ကာတြန္းတကြက္ေတာင္ ထြက္လာခဲ့ပါေသးတယ္။ က်ေနာ္တို႕ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ေလ့လာသင္ယူ က်င့္ၾကံစရာ က်င့္ဝတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး လိုေနေသးတယ္ဆိုတာ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္က သက္ေသထပ္ျပဳလိုက္ျပန္ပါတယ္။

စိတ္ခ်ရတဲ့ မိတ္ေဆြတေယာက္က “တကယ္ဆံုးၿပီ” ဆိုတဲ့ သတင္းကို မေန႕က အြန္လိုင္းနဲ႕ပဲ လွမ္းအတည္ျပဳတဲ့အခ်ိန္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ေတြကတည္းက ေရာဂါ အေျခအေနမွန္ကို သိထားခဲ့ေတာ့ အံ့ၾသမႈ မျဖစ္ခဲ့ရပါ။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထိခိုက္ ေၾကကြယ္မႈကေတာ့ တားမရႏိုင္ခဲ့ပါ။ ဒီသတင္းနဲ႕အတူ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆက္တိုက္ တက္လာေတာ့မယ္ ကုိ္ယ္နဲ႕ ရင္ဘတ္ခ်င္းတူ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေၾကကြဲမႈဝမ္းနည္းစကားေတြ၊ ဓာတ္ပံု ေတြကို ရင္မဆိုင္ခ်င္တာရယ္၊ ခင္ေမာင္တိုးအတြက္ ဝမ္းနည္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ျပဳလုပ္ခ်င္တာရယ္ ေၾကာင့္ မေန႕က တေန႕လံုး အြန္လိုင္းေလာက နဲ႕ အဆက္အသြယ္ျဖတ္၊ အဂၤလိပ္ဘန္းစကားနဲ႕ဆိုရရင္ေတာ့ ေခတ္ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာအားလံုးနဲ႕ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ “Airplane Mode” လုပ္ေနလိုက္ရပါတယ္။

ဒီလို ရုပ္ကိုတားဆီးလို႕ ရႏိုင္ေပမယ့္ စိတ္ဆိုတာကို ျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ ပါရမီ မရင့္သန္ေတာ့ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ေခါင္းထဲမွာ ျပည့္ႏွက္လာပါတယ္။ ရင္ဘက္ထဲမွာ ဖိတ္လွ်ံလာပါတယ္။

သူ႕အေၾကာင္းေတြလို႕ ဆိုရေလာက္ေအာင္က တကယ္ေတာ့ သူနဲ႕ ကိုယ္နဲ႕ ၾကား ပုဂၢိဳလ္ေရးး ခင္မင္မႈ ရွိခဲ့ဖူးတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႕ကို ခ်စ္ခင္အားေပးတဲ့ အမ်ား ပရိတ္သတ္ လိုပဲ သူ႕ကို သူ႕ရဲ႕ စင္တင္ေတးဂီတပြဲေတြမွာ ေတြ႕ဖူး၊ ဆံုဖူး၊ စကားအနည္းငယ္ေျပာဖူး၊ ေအာ္တိုလက္မွတ္ေတာင္းဖူး၊ ဓာတ္ပံုတြဲ ရိုက္ဖူး စတဲ့ မေျပာပေလာက္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ေတြပဲ ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕သီခ်င္းေတြကေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ ဘဝတခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူရဲ႕ ေတးသီခ်င္းစာအုပ္ေတြဟာ ငယ္စဥ္ဘဝ သြားေလရာမွာ ပါတဲ့ ခရီးေဆာင္ အေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုနီေဝါ့လ္မင္ ကက္ဆက္ ကေလး (Sony Walkman Cassette) ပိုင္ဆိုင္လာရေတာ့လည္း သူ႕ရဲ႕ ေတးစီးရီး ကက္ဆက္ေခြ တခ်ိဳ႕ဟာ အျမဲတမ္း ကိုယ္နဲ႕ မကြာ ရွိေနတဲ့ တကုိယ္ရည္ အသံုးအဆာင္ပစၥည္းေလးေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ေတးသီခ်င္းေတြက ေပးတဲ့ အျမင္၊ ခံယူခ်က္ နဲ႕ သေဘာ ေတြဟာ ဘဝတခုလံုး က်င့္ၾကံအားထုတ္စရာ တရားေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ေတးသီခ်င္းေတြက ေပးတဲ့ အားမာန္ေတြဟာ ဘဝကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ သတၱိေတြ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီလို သူ႕ကို ဘဝတခုလံုးစာ ရင္းႏွီးခဲ့ရတဲ့အတြက္ သူ႕အေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ သူဖန္တီး အသက္သြင္းခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြ အေၾကာင္းကို စဥ္းစာမိလာပါတယ္။

သူ႕သီခ်င္းေတြ၊ သူရဲ႕ သီခ်င္းေတးစုေတြအေၾကာင္းေျပာရင္ သူကိုယ္တိုင္လည္း သူ႕ဂီတ သမိုင္းမွတ္တိုင္အျဖစ္ စိုက္ထူခ်င္တဲ့ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ စစ္စစ္ သီခ်င္းမ်ားနဲ႕ စုစည္းထားတဲ့ “အဥၨလီအတြက္ ဂီတအဥၨလီ (၁၉၇၉)” ကို စေျပာရပါ့မယ္။ ဒီအေခြကို ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ အေခြေဟာင္း အေနနဲ႕ ရွာေဖြ ဝယ္ယူနားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ စတင္နားေထာင္ဖူးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ခိုင္ထူး ရဲ႕ “အဥၨလီ” ကို ရင္ထဲစြဲေနၿပီး ျဖစ္ေပမယ့္ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ “အဥၨလီအတြက္ ဂီတအဥၨလီ” ဟာ ရင္ထဲကို ပိုလို႕ စူးဝင္ စြဲၿငိေစခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ေတးစုထဲကပဲ “စိမ္းရက္ေလျခင္း” ကို ေနာက္ပိုင္း ေလးျဖဴ ျပန္လည္ခံစားသီဆိုခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေလးျဖဴဗားရွင္းရဲ႕ ႀကိဳစားမႈ နဲ႕ ဂီတ ဖန္တီမႈေတြကို ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳေပမယ့္ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ “စိမ္းရက္ေလျခင္း” သာ ရင္ထဲ အစဥ္စြဲဖို႕ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

သူကိုယ္တိုင္ ေရး/ဆို ခဲ့တဲ့ “ဝိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ” သီခ်င္းကို ေခါင္းစီးေတးအေနနဲ႕ တင္ခဲ့တဲ့ “ဝိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ (၁၉၈၀)” ေတးစုဟာလည္း သူ႕ကို ဂီတဘဝေအာင္ျမင္မႈ နဲ႕ ေျခလွမ္းေတြကို စတင္ က်ယ္ျပန္႕ေစခဲ့တဲ့ ထူးျခားတဲ့ ေတးစုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ “ဝိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ” သီခ်င္း ကေတာ့ အလွဂုဏ္ေမာက္ေနတဲ့ မိန္းကေလး တေယာက္ အေၾကာင္းနဲ႕ သခၤါရ သေဘာကို ေရးဖြဲခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေကာင္းေလးေပါ့။ “ဝိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ (၂)” ကိုေတာ့ ဂီတညီအကို ျဖစ္သူ ကိုေမာင္ေမာင္ နဲ႕ တြဲဖက္ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ေတးစုထဲကပဲ ခင္ေမာင္တိုးနဲ႕ အျမဲမတြဲမခြဲ လက္တြဲညီခဲ့တဲ့ ကိုေနဝင္း ၊ ကိုေမာင္ေမာင္ တို႕ နဲ႕ တြဲ ေရးသားခဲ့တဲ့ “ေခါင္းညိတ္လွ်ာလႊဲ” သီခ်င္းေလးဟာလည္း စာသား၊ သံစဥ္ ထူးျခားလွတဲ့ သီခ်င္းေကာင္းေလးပါပဲ။ သူနဲ႕ ကိုေနဝင္း တြဲေရးခဲ့တဲ့ “ျပင္ဆင္ႏိုင္ခြင့္ မင္းအတြက္ ဘယ္ေန႕လဲ” နဲ႕ “အသည္းေျမကို အရင္းတည္ေသာအခ်စ္” သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ ကလည္း ခ်စ္ျခင္းတရား နဲ႕ စိတ္ဓာတ္အားမာန္ ျပည့္ေစတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထူးထူးျခားျခား စိုင္းခမ္းလိတ္ေရးတဲ့ သီခ်င္းကို ဆိုခဲ့တဲ့ “ဒီရင္ခြင္ဟာမင္းအတြက္ အလံုဆံုးပဲ ” သီခ်င္းေလးဟာလည္း ခင္ေမာင္တိုး ခ်စ္သူေတြၾကားမွာ အျမဲ အမွတ္ရေနမယ့္ သီခ်င္းေလးပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ တင္ေမာင္လိႈင္ေရးတဲ့ “ရတနာသူ” ကေတာ့ ဘယ္ေခတ္မွာမဆို လူငယ္ၾကားေရပန္းစားေလာက္ေအာင္ စာသား၊ သံစဥ္ နဲ႕ ဆိုဟန္ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ မိဘေမတၱာဖြဲ႕ ကိုေမာင္ေမာင္ေရး “ႀကိဳးမဲ့ခ်ည္တိုင္” နဲ႕ အေဆာင္ညေတြသီခ်င္းဆိုရင္ မပါမျဖစ္ ပါရတဲ့ ကိုေနဝင္းေရး “ခ်စ္သူတေရးႏိုး” သီခ်င္းေတြဟာလည္း ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ အသံဝါဝါႀကီးနဲ႕ လိုက္ဖက္လွၿပီး ေၾကကြဲမႈ ရသကို ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုေနဝင္း၊ ကိုရဲလြင္တို႕ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေတးစာသားေတြကို ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ တည္ၿငိမ္ေအးေဆး အားမန္ျပည့္တဲ့ အသံ၊ ဆိုဟန္ နဲ႕ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ “ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္” နဲ႕ “လင္းပါေစ ရွင္ေနမင္း” သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကေတာ့ ေခတ္တိုင္းအတြက္၊ လူတိုင္းအတြက္ ဘဝတိုက္ပြဲကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႕ရာ အားေဆးေကာင္းေတြအျဖစ္ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ ေခတ္မေရြးဖူးဆိုတာကို ခုေနာက္ဆံုး ထြက္ခဲ့တဲ့ သူ႕ရဲ႕ “ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္” ေတးစုမွာ တျခား သီခ်င္းေကာင္းမ်ားစြာနဲ႕အတူ အဲ့ႏွစ္ပုဒ္လည္း ျပန္လည္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့တာက သက္ေသပါပဲ။ အဲ့ “ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္(၂၀၁၂) ” အေခြဟာလည္း သူနဲ႕ တသက္မခြဲ လက္တြဲခဲ့တဲ့အထဲက က်န္ရွိေနတဲ့ ကိုရဲလြင္၊ ေဇာ္မ်ဳိးထြဋ္၊ တြတ္ကီ၊ ေဂ်ေမာင္ေမာင္တို႕ရဲ႕ ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္းႀကိဳးစားမႈနဲ႕အတူ အျမဲအမွတ္တရ ျဖစ္ရေတာ့မယ္ အေခြ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ဂီတဘဝကို အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေစခဲ့တဲ့ “မဟာဆန္သူ (၁၉၈၄)” ေတးစု ကေတာ့ အျမဲဂႏၱဝင္ ထင္က်န္ေနမယ့္ သီခ်င္းေကာင္းေျမာက္မ်ားစြာနဲ႕ လွလွပပ ခန္းခန္းနားနား တကယ့္ မဟာဆန္ဆန္ စုဖြဲ႕ထားတဲ့ ေတးစုေကာင္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးေသြးခ်င္းနီးလွတဲ့ ဂီတရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ကိုေနဝင္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္ သံုးေယာက္ေပါင္း ဖန္တီးထားတဲ့ ေခါင္းစီးေတး “မဟာဆန္သူ”ကို ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ မဟာဆန္လွတဲ့ အသံနဲ႕ ဆိုဟန္ ေပါင္းစပ္လိုက္ေတာ့ တျပည္လံုးမွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေတာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ေတးစုရဲ႕ ဒုတိယ တပုဒ္ျဖစ္တဲ့ သူကိုယ္တိုင္ရယ္၊ ကိုေနဝင္းရယ္၊ ကိုေမာင္ေမာင္ရယ္ ေပါင္းေရးခဲ့တဲ့ “ထားရစ္ေတာ့အလြမ္း” သီခ်င္းေလးဟာလည္း က်ေနာ့္ လူငယ္ဘဝညေတြမွာ စိုးမိုးခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူနဲ႕ ကိုေနဝင္း ပူးေပါင္းေရးသားခဲ့တဲ့ “မကူးနဲ႕ငါး” သီခ်င္းဟာလည္း ေလာကသေဘာ၊ ဘဝအဘိဓမၼာ အျဖစ္နဲ႕ သင္ယူခဲ့ရပါတယ္။ တရားသေဘာ၊ ဒႆနေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့အျပင္ ဗမာဆန္လွတဲ့ ကိုေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ေတးစာသားဖန္တီးဟန္ ၊ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ဆိုဟန္ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ “ဆည္းလည္းလိႈက္သံ” နဲ႕ “ျပန္မလွည့္ေတာ့ဘူး” ေတးႏွစ္ပုဒ္ဟာလည္း ဂႏၱဝင္ (Classic) ဆိုတာထက္ ပို အဓိပၸာယ္ျပည့္ဝ ကမၻာဆံုးအထိ ထင္က်န္ေနဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္ ရုပ္ရွင္ နဲ႕ အတူ နာမည္ပိုႀကီးခဲ့ရတဲ့ ကိုေမာင္ေမာင္ေရး “ဒ႑ာရီ” နဲ႕ ဂီတသံစဥ္၊ ေနာက္ခံေတးဂီတ၊ ဆိုဟန္ တည္ထြင္ဆန္းသစ္လွတဲ့ ကိုရဲလြင္ ေရး “ဒြိဟစိတ္နဲ႕သုံညမွာ” သီခ်င္းေတြဟာလည္း “မဟာဆန္သူ (၁၉၈၄)” ေတးစုမွာ ထူးျခားမႈေတြအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ရပါမယ္။

က်ေနာ့္အတြက္၊ က်ေနာ္နဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ လူငယ္ေတြအတြက္ ဘဝတေလွ်ာက္လံုးစာ က်င့္ၾကံအားထုတ္စရာ သင္ခန္းစာ နဲ႕ ဘဝအျမင္၊ ခံယူခ်က္ေတြကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တဲ့ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ေတးစုကေတာ့ “ႀကိဳးၾကာသံ (၁၉၈၅)” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတးစုဟာ “ခင္ေမာင္တိုး” နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အုပ္စုဝင္ေတြ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဂီတဘုရား၊ ဘဝမွာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္စရာ ဒုတိယဘုရားေတြ အျဖစ္ ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ေတးစုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ “ႀကိဳးၾကာသံ” ေတးစု ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး သီခ်င္းျဖစ္တဲ့ သူနဲ႕ ကိုေမာင္ေမာင္ ပူးေပါင္းေရးခဲ့တဲ့ “ေလေျပညင္း” သီခ်င္းေလးဟာ တီးလံုး အင္ထရို အဝင္က စၿပီး က်ေနာ့္ရဲ႕ ရင္ႏွလံုးကို ဆြဲကိုင္လႈပ္ေစခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းတပုဒ္လံုးမွာ စာသား၊ သံစဥ္၊ ဆိုဟန္နဲ႕ “မဇၨ်ိမလိႈင္း” အဖြဲ႕ရဲ႕ တီးခတ္ဟန္ေတြဟာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ေကာင္းလြန္းေတာ့ ဘဝမွာ အႀကိမ္တေထာင္ထက္မနည္း နားေထာင္ဖူးတဲ့ လက္ခ်ိဳးရည္လို႕ရတဲ့ ရွားပါးသီခ်င္း နဲ႕ အေခြ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒုတိယ အပုဒ္ ေခါင္းစီးေတး “ႀကိဳးၾကာသံ” ကေတာ့ “ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရ.. မင္းရဲ႕ဘဝမွာ ဒီလို ေနၿပီး..၊ ဒီလို ေသေတာ့ေဟ့” လို႕ ကက္ဆက္တိတ္ေခြႀကိဳးထဲကေန လွမ္း ဆိုလိုက္သလိုပါပဲ။ “ႀကိဳးၾကာသံ” သီခ်င္းနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ကိုေမာင္ေမာင္ နဲ႕ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ခဲ့ဖူးၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အထက္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ စကားစုကေလးတခု နဲ႕ပဲ သီခ်င္း၊ စာသား နဲ႕ ဆိုဟန္ ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္ဆိုခ်င္ပါတယ္။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလ တခုမွာ က်ေနာ့္ ထက္ေလးႏွစ္ႀကီးသူ အကိုျဖစ္သူက ဘီဘီစီ ဗမာပိုင္း သတင္းဌာန၊ လူငယ့္ေရးရာအစီအစဥ္ တခုရဲ႕ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းတခုမွာ ဗမာလူငယ္ေတြရဲ႕ ဘဝ နဲ႕ အသိ ကို ေပးတဲ့၊ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သီခ်င္းေတြအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ “ႀကိဳးၾကာသံ” သီခ်င္းကို ထည့္သြင္းေျပာဆို ရွင္းျပခဲ့ဖူးတာလည္း အမွတ္ရမိပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ “ႀကိဳးၾကာသံ” ရဲ႕ အား နဲ႕ ထိေရာက္မႈ စက္ဝန္းအတိမ္အနက္အေၾကာင္း သီခ်င္းကို မခံစားဖူးတဲ့ ဒီေခတ္လူငယ္မ်ားနဲ႕ ေနာင္ေခတ္မွာ ေမြးဖြားလာမယ့္ လူငယ္မ်ား ခံစားနားလည္ႏိုင္မယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။

“ႀကိဳးၾကာသံ” ေတးစုထဲကပဲ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ ကိုေမာင္ေမာင္ ပူးတြဲေရးခဲ့တဲ့ “ညီေစမင္း” ၊ ခင္ေမာင္တိုး နဲ႕ ကိုေနဝင္း ပူးတြဲေရးခဲ့တဲ့ “အမုန္းမိတ္ေဆြ”၊ ကိုေမာင္ေမာင္ ရဲ႕ “ခႏၶာဝန္”၊ “ပန္းတို႕ပြင့္တယ္လို႕”၊ ႏိုင္မင္း ရဲ႕ “အေတြးပန္းခ်ီ၊ ကိုရဲလြင္ (ေမာင္သစ္မင္း ကဗ်ာ) ရဲ႕ “အခ်စ္မဲ့ခရီးသည္” စတဲ့ သီခ်င္းေတြနဲ႕ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့ ဆိုဟန္ေတြကလည္း ဗမာဂီတကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးဂီတ သမိုင္းမွာ အျမဲ မွတ္တမ္းဝင္ရမယ့္ သီခ်င္းေကာင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

(ဒုတိယပိုင္းသို႕ ဆက္ရန္)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။