30 November 2012 |By 7Day News
ပထမဆံုး ေလးကိုယ္ခြဲ ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ႐ိုက္ကူးေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနတိုးရဲ႕ ႐ိုက္ကြင္း ကို ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ဇာတ္၀င္ ခန္းအခန္းစဥ္ေတြကို ေလ့လာေနတဲ့ ေနတိုးနဲ႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနတိုးက ယခုလက္ရွိအထိေတာ့ နယ္ေရာ ရန္ကုန္မွာ ပါ ေအာင္ျမင္မႈ အရွိန္ ထိန္းထားႏုိင္ဆဲ မင္းသား တစ္လက္လည္း ျဖစ္ေနသလို ဒီႏွစ္ထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တစ္ႏွစ္လံုး လိုလို ေျဖရွင္းေနရတဲ့ သူလည္းျဖစ္ေန ပါတယ္။
ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြရဲ႕အားေပးမႈက အႏုပညာပိုင္းအျပင္ သူတို႔ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ ဆုိတာ ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလည္းစင္ ျဖစ္ေစခ်င္ ၾကတဲ့ ေစတနာလည္းအျပည့္ရွိေတာ့ ဒီလိုပရိသတ္ေတြၾကားမွာ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ သတင္းစကားေတြနဲ႔ ပရိသတ္ေမတၲာေလ်ာ့ပါးသြားမွာကို တခ်ဳိ႕ကလည္း စိတ္ပူပန္ၾကပါတယ္။ ေနတိုးနဲ႔ ပထမဆံုးေလးကိုယ္ခြဲ ဇာတ္႐ုပ္အေတြ႔အႀကံဳနဲ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ခံစားခ်က္အခ်ဳိ႕ကို သူ႔႐ိုက္ကြင္းေပၚမွာ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။ ေလးကိုယ္ခြဲဇာတ္႐ုပ္ကို ပထမဆံုး႐ိုက္ကူးမႈလို႔သိရပါတယ္။ ေလးကိုယ္ခြဲ႐ိုက္ကူးမႈမွာ ဘယ္လို အေတြ႕အႀကံဳမ်ဳိးေတြရရွိခဲ့ပါသလဲ။ ဒီကားကေတာ့ စတူဒီယို႐ိုက္ကူးမႈေတြ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ေလးကုိယ္ခြဲအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့အတြက္ နည္းနည္းေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္။ ႐ိုက္ ကူးမႈ ပံုစံေတြကေတာ့ကိုယ္ခြဲ ဇာတ္႐ုပ္အတြက္ အနီးစပ္ဆံုး ႏုိင္ငံတကာပံုစံနဲ႔တူေအာင္ လုပ္ထားပါတယ္။ အ၀တ္အစားစီစဥ္ရတာ တျခားကားေတြထက္ ဒီကားမွာပိုၿပီး ေခါင္းစားမယ္ထင္ပါတယ္။ အ၀တ္အစားပိုင္း မလြဲေခ်ာ္ေအာင္ ဘယ္လိုစီစဥ္ျဖစ္ပါသလဲ။ ေလးကိုယ္ခြဲဆိုေပမယ့္ ဒီကားမွာ တစ္ကိုယ္စီက အ၀တ္အစားအမ်ားႀကီး၀တ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာမ်ဳိးေတာ့ မပါပါဘူး။ အမ်ားဆံုး ေလးစံုေလာက္ပါပဲ။ ေလးစံုေလာက္ကိုမွ တစ္ဇာတ္လံုးကို ခ်ိတ္ဆက္၀တ္ဆင္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္သြားရတဲ့ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံဆိုေတာ့ တစ္ထည္တည္းကို ၁၀ ခန္းေလာက္ပါေနတာမ်ဳိးဆိုေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ ခ႐ိုမာနည္းပညာနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမွာျဖစ္လို႔ အက်ကို အစိမ္းေရာင္တို႔၊ အဆင္ေျပေျပျဖစ္ႏုိင္မယ့္ အလတ္စတစ္ပါတဲ့အက်၊ ေဘာင္းဘီေတြေရြးရတယ္။
လႈပ္ရွားမႈေတြပါတဲ့အတြက္ အရမ္းက်ပ္မယ့္ အ၀တ္အစားမ်ဳိး ကိုေတာ့ေရွာင္ရပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ကူးဖို႔ ဘာေၾကာင့္ လက္ခံျဖစ္ခဲ့တာပါလဲ။ ဒီကားအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာငွားတုန္းက ဒီဇာတ္လမ္း မရွိေသးပါဘူး။ ကိုယ္ခြဲဇာတ္႐ုပ္ေလးေတြ ႐ိုက္ခ်င္တဲ့ ဦးညီ(ဒါ႐ိုက္တာညီညီထြန္းလြင္)၊ ဇာတ္ညႊန္း ဆရာလြင္မင္းအံ့တုိ႔က စီစဥ္မယ္ဆိုလုိ႔ လက္ခံ ျဖစ္တာပါ။ ဦးညီနဲ႔ အစ္ကိုက လက္တြဲ႐ိုက္ကူးတာမ်ားလာေတာ့ ပရိသတ္ အျမင္ဆန္းသစ္ေအာင္ တင္ျပပံု ကို ညိႇႏိႈင္းၿပီး လုပ္ျဖစ္ပါသလား။ ရွိပါတယ္။ ဦးညီက ကၽြန္ေတာ့္မွာရွိတဲ့ အႏုပညာအားသာခ်က္ေတြကို ထုတ္သံုးခိုင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း ဇာတ္ ၫႊန္းေတြက တစ္ႏွစ္ေလာက္ ႀကိဳၿပီးေရးတဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းေတြျဖစ္ေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆံုး၊ အပီျပင္ဆံုး အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ေရြးခ်ယ္မႈ ပံုစံေျပာင္းမယ္လို႔ မႏွစ္က အစ္ကို ေျပာဖူးတယ္။ ဒီႏွစ္ထဲ႐ုိက္ကူးျဖစ္တဲ့ကားေတြက အစ္ကိုေျပာတဲ့ စကားနဲ႔အညီ ေျပာင္းလဲမႈရွိပါသလား။ ေျပာင္းလဲပါတယ္။ အရင္တည္းက ႐ိုက္တာေတာ့ ႐ိုက္ေနၾကတာပဲ။ ရသပိုင္းဆုိင္ရာေပါ့။ အဓိကက ပရိသတ္လိုခ်င္တဲ့၊ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္တစ္ခု အေပၚမွာေတာ့ ဒီ့ထက္မကေပးရမယ့္ ျဖည့္ဆည္းမႈေလးေတြေတာ့ လိုအပ္ခဲ့တယ္။
အရင္က ကားတစ္ကား႐ိုက္ရင္ သံုးစြဲရတဲ့ လူအင္အားက ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရွိတယ္။ ခုေတာ့ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ကိုယ့္ဘက္က ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ လာေတာ့ ကားတစ္ကားက အရင္ထက္စာရင္ ပိုၿပီး ေတာက္ေျပာင္မႈ ရွိလာမွာေပါ့။ ဥပမာ-ကားေဟာင္းကို ျပန္႐ိုက္ရင္ေတာင္မွ အရင္ထက္ ပိုၿပီး ျဖည့္ ဆည္းေပးႏုိင္ လာတယ္။ တင္ျပပံုတင္ျပနည္းေတြကို ပိုၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ေပးစြမ္းႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ အကုန္လံုး လိုလိုက နည္းပညာပိုင္းအရလည္း တိုးတက္လာေတာ့ အႏုပညာ မွာေတာ့ အားရွိ စရာပါပဲ။ ျပည္ပက အႏုပညာရွင္ေတြက ဒီကိုေနာက္ပိုင္းအေရာက္ အေပါက္မ်ား လာေတာ့ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ျမန္မာ အႏုပညာ ရွင္ေတြမွာ ၀မ္းစာျပည့္ဖို႔ ဘာေတြ ထပ္ျဖည့္ဆည္းဖို႔လိုပါမလဲ။ ဇာတ္လမ္းဖြဲ႕စည္းမႈပိုင္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမႈပိုင္းက အဓိကက်ပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈပိုင္းနဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ဟာ ေန႔တုိင္း႐ႈတင္ ႐ိုက္ေနရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သာတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ျပည္ပမွာေတာ့ ကားတစ္ကား႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ အရမ္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။ တစ္ႏွစ္ကိုမွ ႏွစ္ကားေလာက္ ႐ိုက္ၾကတာ။ အပင္ပန္းခံႏုိင္မႈ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ဇာတ္႐ုပ္ပိုင္းမွာဆို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို မမီပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သူတုိ႔ကို မမီတာက နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမႈပိုင္းမွာ ျပင္ဆင္မႈပါ။ ဒါေတြမွာ သူတို႔က အရမ္းသာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကားတစ္ကားမွာ ဘယ္အရာက အေရးအႀကီးဆံုးလဲဆုိတာ တိုင္ပင္ၿပီး ဇာတ္လမ္းပံုစံနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမႈပံုစံေတြကို ေျပာင္းေနပါၿပီ။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေန႔မွာ ႏွင္းဆီအဖြဲ႕က ပရဟိတနဲ႔အႏုပညာ တြဲဖက္လုပ္လို႔ ႐ုပ္ရွင္ဂုဏ္ျပဳဆု ရရွိခဲ့ေတာ့ ပရဟိတအလုပ္ကို ဆက္လုပ္ဖို႔ ဒီဆုက တြန္းအား ျဖစ္ေစပါသလား။ ပရဟိတအလုပ္ကို တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။ အဓိကက လိုအပ္လာမယ့္အခ်ိန္ လိုအပ္လာမယ့္ေနရာေဒသမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အၿမဲတမ္းအဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ အလွဴအထေျမာက္ဖုိ႔အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာ စြမ္းအား၊ ကိုယ့္ရဲ႕ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ လွဴဒါန္းမႈဟာ ပိုၿပီးျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ထင္တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လွဴဒါန္းမႈေတြျပဳတုိင္း ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖရာေရာက္ေအာင္ လိုအပ္တဲ့ ေနရာမွာ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မယ့္ အလွဴမ်ဳိးကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္နဲ႔ ငလ်င္ဒဏ္ခံေဒသေတြမွာ ဘယ္လိုလွဴဒါန္းမႈေတြ ျပဳလုပ္သြားဖို႔ ရွိပါသလဲ။ အစည္းအ႐ံုးကေတာ့ ဦးေဆာင္ၿပီး ငလ်င္ေဒသကိုသြားခဲ့ၾကၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္က ကားႀကီး႐ိုက္လက္စ တန္းလန္းနဲ႔မို႔ အခ်ိန္ေပးၿပီး လုိက္သြားတာမ်ဳိး မရွိလုိက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာ အႏုပညာပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပါ၀င္လႈပ္ရွားဖို႔ ရွိပါတယ္။ အစ္ကို႔ရဲ႕ အခ်စ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမာ္ဒယ္အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕အင္တာဗ်ဴးေျဖၾကားထားမႈေတြ အြန္လိုင္းမွာလည္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနခဲ့ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျပာျပႏိုင္စရာ ေထြေထြထူးထူး မရွိပါဘူး။
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ အခ်ိန္က ဆံုးျဖတ္ေပးသြားမွာပါ။ အဲဒီသတင္း၊ အဲဒီခံစားမႈေတြ အားလံုး ကလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သေလာက္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အစျပန္ၿပီးဆြဲ မထုတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒီသတင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆုိးအေကာင္း၊ အက်ဳိး အေၾကာင္းကို အားလံုးကလည္း သံုးသပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အားလံုးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈရပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းေပးခ်င္ ပါတယ္။ အစ္ကို႔အေမ ေျဖထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုထဲက ကၽြန္မသားက ပ်ဳိတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ႏွင္းဆီခိုင္ပါ ဆုိတဲ့စကားအေပၚ တခ်ဳိ႕ က ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကတယ္။ အစ္ကိုကိုယ္တုိင္ကေရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏွင္ ဆီခိုင္လို႔ ခံယူထားပါသလား။ စကားလံုးရဲ႕ လာရာလမ္းေၾကာင္းကိုက လိုရာဆြဲေမးတဲ့ အေမးကို အေမက အင္တာဗ်ဴးေျဖတာနည္းေတာ့ နားလည္မႈလြဲသြားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ပ်ဳိတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ႏွင္းဆီခိုင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစကားကလည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ပါ၀င္တဲ့ Theme တစ္ခုပါပဲ။ အလန္းလြန္ အလြန္လန္းထဲမွာ SKB ေစာ္ၾကည္ဘဲ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ပါ။ ဒီဇာတ္ေကာင္ေပၚမွာ တင္စားျပီးေျပာတဲ့စကားလံုးပါ။ ခုနကလို ကိစၥေတြေၾကာင့္ ပရိသတ္နဲ႔ အစ္ကို႔ၾကားမွာ နားလည္မႈ လြဲမွားသြားမွာကို စိုးရိမ္မိလား။ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ပရိသတ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို နားလည္မႈ မလြဲဘူးလို႔ ယံုတဲ့အတြက္ စိတ္လည္းမပူပါဘူး။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေလးကိုယ္ခြဲ ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ႐ိုက္ကူးေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနတိုးရဲ႕ ႐ိုက္ကြင္း ကို ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ဇာတ္၀င္ ခန္းအခန္းစဥ္ေတြကို ေလ့လာေနတဲ့ ေနတိုးနဲ႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနတိုးက ယခုလက္ရွိအထိေတာ့ နယ္ေရာ ရန္ကုန္မွာ ပါ ေအာင္ျမင္မႈ အရွိန္ ထိန္းထားႏုိင္ဆဲ မင္းသား တစ္လက္လည္း ျဖစ္ေနသလို ဒီႏွစ္ထဲမွာ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တစ္ႏွစ္လံုး လိုလို ေျဖရွင္းေနရတဲ့ သူလည္းျဖစ္ေန ပါတယ္။
ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြရဲ႕အားေပးမႈက အႏုပညာပိုင္းအျပင္ သူတို႔ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ ဆုိတာ ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလည္းစင္ ျဖစ္ေစခ်င္ ၾကတဲ့ ေစတနာလည္းအျပည့္ရွိေတာ့ ဒီလိုပရိသတ္ေတြၾကားမွာ သူ႔ရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ သတင္းစကားေတြနဲ႔ ပရိသတ္ေမတၲာေလ်ာ့ပါးသြားမွာကို တခ်ဳိ႕ကလည္း စိတ္ပူပန္ၾကပါတယ္။ ေနတိုးနဲ႔ ပထမဆံုးေလးကိုယ္ခြဲ ဇာတ္႐ုပ္အေတြ႔အႀကံဳနဲ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ခံစားခ်က္အခ်ဳိ႕ကို သူ႔႐ိုက္ကြင္းေပၚမွာ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။ ေလးကိုယ္ခြဲဇာတ္႐ုပ္ကို ပထမဆံုး႐ိုက္ကူးမႈလို႔သိရပါတယ္။ ေလးကိုယ္ခြဲ႐ိုက္ကူးမႈမွာ ဘယ္လို အေတြ႕အႀကံဳမ်ဳိးေတြရရွိခဲ့ပါသလဲ။ ဒီကားကေတာ့ စတူဒီယို႐ိုက္ကူးမႈေတြ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ေလးကုိယ္ခြဲအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတဲ့အတြက္ နည္းနည္းေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္။ ႐ိုက္ ကူးမႈ ပံုစံေတြကေတာ့ကိုယ္ခြဲ ဇာတ္႐ုပ္အတြက္ အနီးစပ္ဆံုး ႏုိင္ငံတကာပံုစံနဲ႔တူေအာင္ လုပ္ထားပါတယ္။ အ၀တ္အစားစီစဥ္ရတာ တျခားကားေတြထက္ ဒီကားမွာပိုၿပီး ေခါင္းစားမယ္ထင္ပါတယ္။ အ၀တ္အစားပိုင္း မလြဲေခ်ာ္ေအာင္ ဘယ္လိုစီစဥ္ျဖစ္ပါသလဲ။ ေလးကိုယ္ခြဲဆိုေပမယ့္ ဒီကားမွာ တစ္ကိုယ္စီက အ၀တ္အစားအမ်ားႀကီး၀တ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာမ်ဳိးေတာ့ မပါပါဘူး။ အမ်ားဆံုး ေလးစံုေလာက္ပါပဲ။ ေလးစံုေလာက္ကိုမွ တစ္ဇာတ္လံုးကို ခ်ိတ္ဆက္၀တ္ဆင္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္သြားရတဲ့ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕စည္းမႈပံုစံဆိုေတာ့ တစ္ထည္တည္းကို ၁၀ ခန္းေလာက္ပါေနတာမ်ဳိးဆိုေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ ခ႐ိုမာနည္းပညာနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမွာျဖစ္လို႔ အက်ကို အစိမ္းေရာင္တို႔၊ အဆင္ေျပေျပျဖစ္ႏုိင္မယ့္ အလတ္စတစ္ပါတဲ့အက်၊ ေဘာင္းဘီေတြေရြးရတယ္။
လႈပ္ရွားမႈေတြပါတဲ့အတြက္ အရမ္းက်ပ္မယ့္ အ၀တ္အစားမ်ဳိး ကိုေတာ့ေရွာင္ရပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ကူးဖို႔ ဘာေၾကာင့္ လက္ခံျဖစ္ခဲ့တာပါလဲ။ ဒီကားအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာငွားတုန္းက ဒီဇာတ္လမ္း မရွိေသးပါဘူး။ ကိုယ္ခြဲဇာတ္႐ုပ္ေလးေတြ ႐ိုက္ခ်င္တဲ့ ဦးညီ(ဒါ႐ိုက္တာညီညီထြန္းလြင္)၊ ဇာတ္ညႊန္း ဆရာလြင္မင္းအံ့တုိ႔က စီစဥ္မယ္ဆိုလုိ႔ လက္ခံ ျဖစ္တာပါ။ ဦးညီနဲ႔ အစ္ကိုက လက္တြဲ႐ိုက္ကူးတာမ်ားလာေတာ့ ပရိသတ္ အျမင္ဆန္းသစ္ေအာင္ တင္ျပပံု ကို ညိႇႏိႈင္းၿပီး လုပ္ျဖစ္ပါသလား။ ရွိပါတယ္။ ဦးညီက ကၽြန္ေတာ့္မွာရွိတဲ့ အႏုပညာအားသာခ်က္ေတြကို ထုတ္သံုးခိုင္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း ဇာတ္ ၫႊန္းေတြက တစ္ႏွစ္ေလာက္ ႀကိဳၿပီးေရးတဲ့ ဇာတ္ၫႊန္းေတြျဖစ္ေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆံုး၊ အပီျပင္ဆံုး အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ေရြးခ်ယ္မႈ ပံုစံေျပာင္းမယ္လို႔ မႏွစ္က အစ္ကို ေျပာဖူးတယ္။ ဒီႏွစ္ထဲ႐ုိက္ကူးျဖစ္တဲ့ကားေတြက အစ္ကိုေျပာတဲ့ စကားနဲ႔အညီ ေျပာင္းလဲမႈရွိပါသလား။ ေျပာင္းလဲပါတယ္။ အရင္တည္းက ႐ိုက္တာေတာ့ ႐ိုက္ေနၾကတာပဲ။ ရသပိုင္းဆုိင္ရာေပါ့။ အဓိကက ပရိသတ္လိုခ်င္တဲ့၊ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္တစ္ခု အေပၚမွာေတာ့ ဒီ့ထက္မကေပးရမယ့္ ျဖည့္ဆည္းမႈေလးေတြေတာ့ လိုအပ္ခဲ့တယ္။
အရင္က ကားတစ္ကား႐ိုက္ရင္ သံုးစြဲရတဲ့ လူအင္အားက ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲရွိတယ္။ ခုေတာ့ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ကိုယ့္ဘက္က ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ လာေတာ့ ကားတစ္ကားက အရင္ထက္စာရင္ ပိုၿပီး ေတာက္ေျပာင္မႈ ရွိလာမွာေပါ့။ ဥပမာ-ကားေဟာင္းကို ျပန္႐ိုက္ရင္ေတာင္မွ အရင္ထက္ ပိုၿပီး ျဖည့္ ဆည္းေပးႏုိင္ လာတယ္။ တင္ျပပံုတင္ျပနည္းေတြကို ပိုၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ေပးစြမ္းႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ အကုန္လံုး လိုလိုက နည္းပညာပိုင္းအရလည္း တိုးတက္လာေတာ့ အႏုပညာ မွာေတာ့ အားရွိ စရာပါပဲ။ ျပည္ပက အႏုပညာရွင္ေတြက ဒီကိုေနာက္ပိုင္းအေရာက္ အေပါက္မ်ား လာေတာ့ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ျမန္မာ အႏုပညာ ရွင္ေတြမွာ ၀မ္းစာျပည့္ဖို႔ ဘာေတြ ထပ္ျဖည့္ဆည္းဖို႔လိုပါမလဲ။ ဇာတ္လမ္းဖြဲ႕စည္းမႈပိုင္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမႈပိုင္းက အဓိကက်ပါတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈပိုင္းနဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ဟာ ေန႔တုိင္း႐ႈတင္ ႐ိုက္ေနရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သာတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ျပည္ပမွာေတာ့ ကားတစ္ကား႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ အရမ္းျပင္ဆင္ၾကတယ္။ တစ္ႏွစ္ကိုမွ ႏွစ္ကားေလာက္ ႐ိုက္ၾကတာ။ အပင္ပန္းခံႏုိင္မႈ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ဇာတ္႐ုပ္ပိုင္းမွာဆို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို မမီပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က သူတုိ႔ကို မမီတာက နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမႈပိုင္းမွာ ျပင္ဆင္မႈပါ။ ဒါေတြမွာ သူတို႔က အရမ္းသာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကားတစ္ကားမွာ ဘယ္အရာက အေရးအႀကီးဆံုးလဲဆုိတာ တိုင္ပင္ၿပီး ဇာတ္လမ္းပံုစံနဲ႔ ႐ိုက္ကူးမႈပံုစံေတြကို ေျပာင္းေနပါၿပီ။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေန႔မွာ ႏွင္းဆီအဖြဲ႕က ပရဟိတနဲ႔အႏုပညာ တြဲဖက္လုပ္လို႔ ႐ုပ္ရွင္ဂုဏ္ျပဳဆု ရရွိခဲ့ေတာ့ ပရဟိတအလုပ္ကို ဆက္လုပ္ဖို႔ ဒီဆုက တြန္းအား ျဖစ္ေစပါသလား။ ပရဟိတအလုပ္ကို တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။ အဓိကက လိုအပ္လာမယ့္အခ်ိန္ လိုအပ္လာမယ့္ေနရာေဒသမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အၿမဲတမ္းအဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ အလွဴအထေျမာက္ဖုိ႔အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕ အႏုပညာ စြမ္းအား၊ ကိုယ့္ရဲ႕ေခၽြးႏွဲစာနဲ႔ လွဴဒါန္းမႈဟာ ပိုၿပီးျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ထင္တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လွဴဒါန္းမႈေတြျပဳတုိင္း ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖရာေရာက္ေအာင္ လိုအပ္တဲ့ ေနရာမွာ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မယ့္ အလွဴမ်ဳိးကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္နဲ႔ ငလ်င္ဒဏ္ခံေဒသေတြမွာ ဘယ္လိုလွဴဒါန္းမႈေတြ ျပဳလုပ္သြားဖို႔ ရွိပါသလဲ။ အစည္းအ႐ံုးကေတာ့ ဦးေဆာင္ၿပီး ငလ်င္ေဒသကိုသြားခဲ့ၾကၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္က ကားႀကီး႐ိုက္လက္စ တန္းလန္းနဲ႔မို႔ အခ်ိန္ေပးၿပီး လုိက္သြားတာမ်ဳိး မရွိလုိက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာ အႏုပညာပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပါ၀င္လႈပ္ရွားဖို႔ ရွိပါတယ္။ အစ္ကို႔ရဲ႕ အခ်စ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမာ္ဒယ္အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕အင္တာဗ်ဴးေျဖၾကားထားမႈေတြ အြန္လိုင္းမွာလည္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနခဲ့ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျပာျပႏိုင္စရာ ေထြေထြထူးထူး မရွိပါဘူး။
ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ အခ်ိန္က ဆံုးျဖတ္ေပးသြားမွာပါ။ အဲဒီသတင္း၊ အဲဒီခံစားမႈေတြ အားလံုး ကလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သေလာက္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အစျပန္ၿပီးဆြဲ မထုတ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒီသတင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆုိးအေကာင္း၊ အက်ဳိး အေၾကာင္းကို အားလံုးကလည္း သံုးသပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အားလံုးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈရပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းေပးခ်င္ ပါတယ္။ အစ္ကို႔အေမ ေျဖထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုထဲက ကၽြန္မသားက ပ်ဳိတုိင္းႀကိဳက္တဲ့ႏွင္းဆီခိုင္ပါ ဆုိတဲ့စကားအေပၚ တခ်ဳိ႕ က ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကတယ္။ အစ္ကိုကိုယ္တုိင္ကေရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏွင္ ဆီခိုင္လို႔ ခံယူထားပါသလား။ စကားလံုးရဲ႕ လာရာလမ္းေၾကာင္းကိုက လိုရာဆြဲေမးတဲ့ အေမးကို အေမက အင္တာဗ်ဴးေျဖတာနည္းေတာ့ နားလည္မႈလြဲသြားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ပ်ဳိတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ႏွင္းဆီခိုင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစကားကလည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားမွာ ပါ၀င္တဲ့ Theme တစ္ခုပါပဲ။ အလန္းလြန္ အလြန္လန္းထဲမွာ SKB ေစာ္ၾကည္ဘဲ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ပါ။ ဒီဇာတ္ေကာင္ေပၚမွာ တင္စားျပီးေျပာတဲ့စကားလံုးပါ။ ခုနကလို ကိစၥေတြေၾကာင့္ ပရိသတ္နဲ႔ အစ္ကို႔ၾကားမွာ နားလည္မႈ လြဲမွားသြားမွာကို စိုးရိမ္မိလား။ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ပရိသတ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို နားလည္မႈ မလြဲဘူးလို႔ ယံုတဲ့အတြက္ စိတ္လည္းမပူပါဘူး။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။