By Aung Yin Nyein on Tuesday, November 27, 2012 at 9:32am
Ego- The Current State of Humanity
By ECKHART TOLLE ကုိ
ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆုိပါတယ္။
( ေ အ ာ င္ ရ င ္ျငိ မ္ း )
# အီဂုိရဲ့
အေၾကာင္းအရာ နဲ႔ ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ပုံ ( Content & Structure of the Ego
)
အီဂုိ အတၱစိတ္အေပၚ အတိတ္မွာ
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက ၾသဇာ သက္ ေရာက္မႈ ရွိျပီး အီဂုိစိတ္ဟာ
အတိတ္အျဖစ္အပ်က္ေတြရဲ့ ျပဌာန္းခံ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ မွာ
အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ပုံဆုိျပီး အလႊာႏွစ္လႊာ ပါ၀င္ပါတယ္။
အရုပ္ကေလး
ေပ်ာက္ဆုံးသြားလို႔ ကေလးငယ္ ၀မ္းပန္းတနည္း ငုိေၾကြးရတာမ်ဳိး ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီ
ျဖစ္ရပ္မွာ အရုပ္ဟာ အေၾကာင္းအရာကုိ ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ အဲဒါဟာ တျခား အရုပ္ ဒါမွမဟုတ္
အရာ၀တၳဳ ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးနဲ႔မဆုိ ေနရာအလဲအလွယ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား
ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ ခင္ဗ်ားရဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊
ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ ပညာေရးနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ လူမႈ၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္း ယဥ္ေက်းမႈေတြက
ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။
ကေလးငယ္ဟာ ခ်မ္းသာသည္
ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ ျဖစ္ေစ ၊ အရုပ္က တိရစာၧန္ပုံ သစ္သားရုပ္ကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
ရႈပ္ေထြးျပီး နားလည္ရ ခက္ခဲတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ စက္ပစၥည္းကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါ
ေပ်ာက္ဆုံးသြားလို႕ စုိးရိမ္ူပန္ရတဲ့ ၀မ္းနည္းမႈ ပမာဏနဲ႔ အဆင့္အတန္းက
ကြဲျပားျခားနားမႈ မရွိပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို
ထိခုိက္နာက်င္လြယ္တဲ့ ၀မ္းနည္းမႈ ျဖစ္ရတယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းရင္းဟာ " ငါ့ရဲ့ " ဆုိတဲ့
စကားလုံးထဲမွာ လွ်ဳိ႔၀ွက္ပုန္းကြယ္ေနပါတယ္။ အဲဒါဟာ အီဂုိအတၱစိတ္ရဲ့
ဖြဲစည္းတည္ေဆာက္မႈနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ အလႊာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရာ၀တၳဳတစ္ခုနဲ႔ တစ္ထပ္တည္း
တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳမႈ
တုိးတက္ဖြံ႔ျဖဳိးဖုိ႔ အတြက္ အီဂုိအတၱစိတ္ရဲ့ ဖြဲ႔စည္းမႈထဲမွာ ျပင္းထန္တဲ့ မသိစိတ္
လိုအင္ဆႏၵေတြ ပါ၀င္တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။
အီဂုိ အတၱစိတ္ ျဖစ္လာတဲ့
အေျခခံအက်ဆုံး ဖြဲစည္းတည္ေဆာက္မႈေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳမႈ
( Identification ) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Identification ဆုိတဲ့
အဂၤလိပ္စကားလုံးဟာ " ထပ္တူထပ္မွ် " လို႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ " Idem " နဲ႔ " ျပဳလုပ္သည္ "
လို႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ " Facere " ဆုိတဲ့ လက္တင္ စကားလုံးေတြဆီက ဆင္းသက္လာတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ တစ္စုံတစ္ရာကုိ
ကၽြန္ေတာ္က ကုိယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳ ( identify with sth )တယ္ ဆုိတာ
ကၽြန္ေတာ္က " အဲဒါကုိ ကိုယ္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း တစ္သားတည္း ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ "
လုိက္တာပါပဲ။ ဘယ္အရာနဲ႔ ထပ္တူ ထပ္မွ်လဲ ဆုိေတာ့ " ငါ " ဆုိတဲ့ အီဂုိ အတၱစိတ္နဲ႔
ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္ပါတယ္။ ( ဆုိလိုတာက မမ္မုိရီစတစ္ခ္ တစ္ခုကုိ သူ႔ ဘာသာသူ
တည္ရွိေနတဲ့ အရာ၀တၳဳတစ္ခုလို႔ သီးျခားခြဲ မျမင္ဘဲ ငါ ပုိင္ဆုိင္တဲ့အရာ၊ ငါနဲ႔
တစ္သားတည္း တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္ေနတဲ့ အရာလို႔ အာရုံထင္ျမင္မွတ္သားလိုက္တာမ်ဳိး
ျဖစ္ပါတယ္။) " ငါ " က အတၱသိစိတ္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္ေအာင္
ကူညီပံ့ပုိးေပးလိုက္တာေၾကာင့္ အဲဒါဟာ ငါ့ " ကိုယ္ပုိင္ သရုပ္အမွတ္အသား
"ျဖစ္လာပါတယ္။
ကုိယ္ပုိင္ ထပ္တူ
အမွတ္အသားျပဳမႈရဲ့ အေျခခံအက်ဆုံး အဆင့္ေတြထဲက တစ္ခုက အရာ၀တၳဳေတြကုိ ကိုယ္ပုိင္
ထပ္တူ ျပဳတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ပုိင္းမွာ ငါ့ အရုပ္
ဆုိတဲ့ ကိုယ္ပုိင္ထပ္တူျပဳမႈဟာ ငါ့ကား၊ ငါ့အိမ္၊ ငါ့ အ၀တ္အစား၊ ငါ့ ရည္းစား၊ ငါ့
လူမႈအဆင့္အတန္း၊ ငါ့ ဥာဏ္ပညာ အစရွိသျဖင့္ ဆက္လက္က်ာ္ျပန္႔လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ
ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြထဲမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ရွာေဖြဖုိ႔ ၾကဳိးစားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့
အဲဒါကုိ သဲလြန္စမွ် ရွာမေတြ႔ႏုိင္ဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ေပ်ာက္ဆုံးသြားရတဲ့ အျဖစ္ဆီပဲ
ဆုိက္ေရာက္သြားပါတယ္။
ဒါဟာ အီဂုိ အတၱစိတ္ရဲ့
ေမွာ္ဆန္တဲ့ မာယာတစ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
# ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြကုိ
ကုိယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳျခင္း ( Identification With The Things
)
လူေတြ အမွန္တကယ္
မလိုအပ္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြကုိ ေရာင္းရဖုိ႔ဆုိရင္ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္နဲ႔ တျခားလူေတြရဲံ
အျမင္မွာ အဲဒီ ပစၥည္းေတြက အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ တစ္စုံတစ္ရာ
ပံ့ပုိးျဖည့္စြက္ေပးႏုိင္တယ္လုိ႔ လူေတြ စိတ္ခ်ယုံၾကည္လာေအာင္ လုပ္ရမယ္ ဆုိတာ
ေၾကာ္ျငာေလာကထဲက လူေတြ ေကာင္းေကာင္း နားလည္ၾကပါတယ္။ တျခားနည္းနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္
လူေတြရဲ့ အတၱစိတ္ကုိ တစ္ခုခု ထပ္ျဖည့္ေပးလိုက္တဲ့ သေဘာေပါ့။
ဥပမာ- အဲဒီ
ေၾကာ္ျငာကုန္ပစၥည္းေတြကုိ သုံးစြဲျခင္းအားျဖင့္ ခင္ဗ်ားဟာ လူေတြၾကားထဲမွာ
အမ်ားနဲ႔မတူ ထူးျခားေပၚလြင္ေနလိမ့္မယ္၊ သူတုိ႔ေပးတဲ့ အၾကံဥာဏ္ကုိ
လုိက္နာျခင္းအားျဖင့္ ခင္ဗ်ားကုိယ္ ခင္ဗ်ား ပုိျပီး ျပည့္စုံသြားေစလိမ့္မယ္၊
အဲဒီလို ေျပာျပီး သူတုိ႔ ဆြဲေဆာင္ စည္းရုံးၾကေလ့ ရွိတယ္။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္လည္း
သူတုိ႔ရဲ့ ေၾကာ္ညာကုန္ပစၥည္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူေတြ၊ တက္ၾကြပ်ဳိျမစ္တဲ့
လူငယ္ေတြနဲ႔ ၾကည့္ေပ်ာ္ ရႈေပ်ာ္ရွိတဲ့ လူေတြၾကားက အဆက္အစပ္ကုိ ခင္ဗ်ား စိတ္ထဲ
၀င္သြားေအာင္၊ စိတ္အာရုံ တိမ္းညြတ္သြားေအာင္ ဖန္တီးယူၾကလိမ့္မယ္။
သူတုိ႔
ေၾကာ္ျငာေကာင္းရင္ ေကာင္းသလုိ အသက္အရြယ္အုိမင္းေနတဲ့ (ဒါမွမဟုတ္) ကြယ္လြန္သြားတာ
မၾကာေသးတဲ့ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူေတြရဲ့ ပုံရိပ္ေတြကေတာင္မွ သူတုိ႔ရဲ့ ဆြဲေဆာင္
ျဖားေယာင္းတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္ေစေအာင္ ေကာင္းေကာင္း လုပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီ
ကုန္ပစၥည္းကုိ ၀ယ္ယူသုံးစြဲမယ္ဆုိရင္ သူ႔ရဲ့ ေမွာ္ဆန္တဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင့္
ခင္ဗ်ားဟာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသူေတြနဲ႔ တူလာမယ္၊ အနည္းဆုံးေတာ့ သူတုိ႔ရဲ့ အေပၚယံ
အသြင္အျပင္နဲ႔ အတန္အသင့္ တူလာလိမ့္မယ္လို႔ ခင္ဗ်ား စိတ္ထဲမွာ
ထင္ျမင္ယုံၾကည္သြားတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ကိစၥ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ကုန္ပစၥည္းကုိ
မ၀ယ္ျဖစ္ဘူး ဆုိရင္ေတာင္ ေၾကာ္ျငာသမားေတြ ေျပာတဲ့ ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္ေတြကုိ စိတ္ထဲမွာ
စြဲျပီး ခင္ဗ်ားဟာ ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳမႈ ဖြ႔ံျဖဳိးသူ ( Identity
Enhancer ) တစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္း ေၾကာ္ျငာ အမွတ္တံဆိပ္ေတြဟာ
ခင္ဗ်ား အသိမွတ္မဲ့ လက္ခံယုံၾကည္မိသြားတဲ့ ေပါင္းစု ကိုယ္ပုိင္ထပ္တူ အမွတ္အသား(
Collective Identities ) ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ကုန္ပစၥည္းေတြဟာ
ေစ်းႏႈန္းၾကီးျမင့္တာေၾကာင့္ အေရအတြက္ ကန္႔သတ္ထုတ္လုပ္တဲ့ ကန္႔သတ္ကုန္ပစၥည္းေတြလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ လူတုိင္းကသာ ၀ယ္ႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ သူတုိ႔အေပၚ လူေတြရဲ့ စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာ
တန္ဖုိးထားမႈေတြ ေလ်ာ့က်သြားျပီး ခင္ဗ်ားေပးလိုက္တဲ့ တန္ရာတန္ေၾကးက သူတုိ႔ရဲ့
ရုပ္ပုိင္းတန္ဖုိးေတြပဲ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါက ခင္ဗ်ားေပးေခ်ခဲ့တဲ့ ေငြေၾကးရဲ့
ေသးငယ္တဲ့ အစိတ္အပုိင္း ပမာဏေလာက္ပဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
# ကုိယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳ
ရုပ္၀တၳဳ အမ်ိဳးအစားမ်ား
လူေတြ ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ
အမွတ္အသားျပဳ ( Identify with sth ) လိုက္တဲ့ ရုပ္၀တၳဳ အမ်ဳိးအစားေတြကေတာ့
အသက္အရြယ္၊ လိင္၊ ၀င္ေငြ၊ လူမႈအဆင့္အတန္း၊ လူမႈ၀န္းက်င္ ယဥ္ေက်းမႈ စတာေတြ အေပၚ
မူတည္ျပီး လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပား
ျခားနားေနႏုိင္ပါတယ္။
ဥပမာ- လူတခ်ဳိ႕က
ငါ့ဖုန္း၊ ငါ့ကား၊ ငါ့ တုိက္ခန္း လို႔ အရူးအမူး တန္ဖုိးထား စြဲလမ္းေလ့ ရွိၾကျပီး
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ငါ့ ဖက္ရွင္၊ ငါ့ဆံပင္ပုံစံ၊ ငါ့ စာအုပ္စာတမ္း လို႔ ကိုယ္ပုိင္
ထပ္တူျပဳ စြဲလမ္းၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြအေပၚ တ္ဖုိးထား စြဲလမ္းတာမ်ဳိး
အျပင္ တခ်ဳိ႕လူေတြကေတာ့ ငါ့ ဘုရားသခင္၊ ငါ့အႏုပညာ၊ ငါ့ ကုိယ္က်င့္သီလဆုိျပီး
စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တန္ဖုိးေတြအေပၚ ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသား ျပဳတတ္တာမ်ဳိးလည္း
ရွိပါတယ္။
ရုပ္ပုိင္းနဲ႔
စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ား ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူျပဳလိုက္တဲ့ အရာအားလုံးဟာ
အီဂုိရဲ့ အေၾကာင္းအရာပုိင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနျပီး ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳတဲ့
မသိစိတ္လႈံ႔ေဆာ္မႈနဲ႔ ျပင္းထန္တဲ့ လိုအင္ဆႏၵေတြက အီဂုိရဲ့ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္မႈနဲ႔
ဆုိင္တဲ့ အပုိင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ အီဂုိ အတၱစိတ္ ယႏၱရား
လည္ပတ္တဲ့ အေျခခံအက်ဆုံး နည္းလမ္းေတြထဲက တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စားသုံးသူ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဆုိတဲ့
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူသားေတြ အခက္အခဲေတြနဲ႔ စခန္းဆက္သြားေနရတဲ့ ၀ိေရာဓိ ျဖစ္စရာ
တစ္ခုကေတာ့ ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြဆီမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေဖြဖုိ႔ ၾကဳိးစားေနျခင္းဟာ
အလုပ္မျဖစ္ဘူး ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ရုပ္၀တၳဳေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အတၱစိတ္ေက်နပ္မႈဟာ
အခ်ိန္ခဏတာပဲ ခံပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ရုပ္၀တၳဳေတြကုိ တစ္ခုျပီး တစ္ခု ဆက္
၀ယ္ယူ/ သုံးစြဲေနရမယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား ထပ္တလဲလဲ ဆက္
ရွာေဖြဗနရမယ္။
ဒါဟာ ေခတ္သစ္လူသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔
ဘယ္လုိမွ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရႏုိင္တဲ့ ရုပ္၀တၳဳေတြရဲ့ ေက်းကၽြန္ ျဖစ္ရျခင္းပါပဲ
ေသခ်ာတာက အေပၚယံ အေရျပား ဆန္တဲ့
ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အျမင္အရ ဒီ ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘ၀ရဲ့ မရွိမျဖစ္
လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ျပီး ေရွာင္လႊဲလုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ အစိတ္အပုိင္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ အိမ္ရာတုိက္ခန္းေတြ၊ အ၀တ္အစား အသုံးအေဆာင္ေတြ၊ ပရိေဘာဂ
တန္ဆာပလာေတြနဲ႔ ပုိ႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြကုိ လုိအပ္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ရဲ့
ေရရွည္ခုိင္ျမဲတဲ့ အရည္အေသြးနဲ႔ အလွအပေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘ၀မွာ
တန္ဖုိးထားရတဲ့ အရာ၀တၳဳပစၥည္းေတြ ရွိေနႏုိင္ပါတယ္။ အျပဳသေဘာနဲ႔ေတြးရင္ လူသားေတြရဲ့
ဘ၀မွာ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ တည္ရွိေနတာကုိ အေရးမၾကီး တန္ဖုိးမထား မႏွစ္ျမဳိ႔တာမ်ဳိး
မျဖစ္ေစဘဲ ဂုဏ္ယူ ေက်နပ္တတ္ဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။
# ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြကုိ
ဘုရားသခင္လို မကုိးကြယ္ မိေစဖုိ႔
ဒါေပမဲ့ ရုပ္၀တၳဳေတြကုိ
အစြန္းေရာက္ ကိုးကြယ္မိတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္မသြားရေအာင္
စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာတခ်ဳိ႔ေတာ့ ရွိေနပါတယ္။
ရုပ္၀တၳဳေတြကုိ လူ႔ဘ၀အတြက္
လိုအပ္တဲ့ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြလုိ႔ပဲ သေဘာမထားဘဲ အီဂုိ အတၱစိတ္
ၾကီးမားဖြံ႔ျဖဳိးေစတဲ့ နည္းလမ္းအျဖစ္ အသုံးျပဳမယ္ဆုိရင္၊ သူတုိ႔ဆီမွာ လူသားရဲ့
တန္ဖုိးနဲ႔ အဓိပၸာယ္ကုိ ရွာေဖြမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သူတုိ႔ကုိ အမွန္တကယ္
ဂုဏ္ယူတန္ဖုိးထားရာ က်မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ရုပ္၀တၳဳေတြအေပၚ ကိုယ္ပုိင္
ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳျခင္းဟာ သူတုိ႔အေပၚ တပ္မက္တြယ္တာမႈနဲ႔ စြဲလမ္းမႈကုိ
ဖန္တီးေပးပါတယ္။ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ တုိးတက္ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ အျပင္းအထန္ မရပ္မနား
ရုန္းကန္ၾကဳိးစားျခင္းဟာ လူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပုံမွန္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မဟုတ္ဘဲ
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တဲ့ စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြနဲပ
ပတ္သက္ျပီး စိတ္ကင္ဆာ ျဖစ္ေနတဲ့ သရုပ္လကၡဏာပါပဲ။
အဲဒီလုိ လူမ်ဳိးေတြရဲ့
တစ္ခုတည္းေသာ ပန္းတုိင္က သူတုိ႔ဘ၀မွာ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ တုိးတက္မ်ားျပားလာဖုိ႔နဲ႔
သူတုိ႔ရဲ့ အီဂုိ ထပ္တူအမွတ္အသားျပဳမႈ တုိးပြားလာေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကဗ်ာဆန္ဆန္ေျပာရရင္ လူမ်ားစုဘ၀ေတြရဲ့ အစိတ္အပုိင္း အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ
ရုပ္၀တၳဳေတြအေပၚ အလြန္အက်ဴးတန္ဖုိးထား စြဲလမ္းမႈက စားသုံးပစ္လိုက္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ရဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အႏၱရာယ္ေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့
တပ္မက္စြဲလမ္းစရာ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ ေဖာျခင္း ေသာျခင္း တစ္ဟုန္ထုိး
မ်ားျပားလာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္မွာ တစ္ေန႕တစ္မ်ဴိး မရုိးႏုိင္တဲ့
ေခတ္ေပၚ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္းေတြ၊ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာ ပစၥည္းေတြ၊ အလွအပနဲ႔
လူသုံးကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ဇိမ္ခံ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြဟာ လူသားေတြကုိ
နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ ျဖားေယာင္းေနၾကတယ္။
အသက္ရွင္ ျဖစ္တည္ေနရတဲ့ လူ႔ဘ၀ကုိ
သိပ္ အာရုံမလာေတာ့တဲ့အခါ ခင္ဗ်ားဘ၀ကုိ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းအသစ္ေတြနဲ႔
အျပည့္ျဖည့္ဆည္းဖုိ႔ ၾကဳိးစားလာႏုိင္ပါတယ္။
ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြကုိ
အသုံးခ်ပစၥည္းတစ္ခုလို႔ပဲ ျမင္ဖုိ႔၊ သူတုိ႔ရဲ့ ေက်းကၽြန္အျဖစ္ကို ေရာက္မသြားေစဖုိ႔
ခင္ဗ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ အၾကံေပးခ်င္တာ တစ္ခု ရွိပါတယ္။
ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြနဲ႔
ခင္ဗ်ားရဲ့ၾကားက အဆက္အစပ္ကုိ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ ဆန္းစစ္ေလ့လာျပီး
စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုအေနနဲ႔ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈ လုပ္ၾကည့္ဖုိ႔ အၾကံေပးခ်င္တာပါ။
အထူးသျဖင့္ " ငါ့ရဲ့ " ဆုိတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္ေနတဲ့
အရာ၀တၳဳေတြကုိေပါ့။
ခင္ဗ်ား အေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
ဆန္းစစ္ေလ့လာရာမွာ ရုိးေျဖာင့္မႈ ရွိဖုိ႔နဲ႔ သတိရွိဖုိ႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။
ဥပမာ- ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တန္ဖုိး
ရွိတယ္လို႔ ထင္တဲ့ အသိအျမင္ဟာ ခင္ဗ်ား ပုိင္ဆုိင္တဲ့ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြနဲ႔
ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္မႈ ရွိေနသလား၊ ရွိမေနဘူးလား။ ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား အေရးပါ
အရာေရာက္တယ္၊ တျခားလူေတြထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္တယ္ဆုိတဲ့ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တဲ့
စိတ္ခံစားမႈကို ရုပ္၀တၳဳေတြက ျဖစ္ေစတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာသလား။ တျခားလူေတြရဲ့ အျမင္မွာ
ခင္ဗ်ားဟာ တန္ဖုိး ရွိတယ္ဆုိတဲ့ အသိမ်ဳိး ပုိျဖစ္လာေစဖုိ႔ ခင္ဗ်ား ပုိင္ဆုိင္တဲ့
ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြကုိ မသိမသာ ၾကြား၀ါ ေဖာ္ျပတာမ်ဳိး အမွတ္မထင္ လုပ္မိတတ္ေလ့
ရွိသလား။
တျခားလူတစ္ေယာက္ေယာက္က ခင္ဗ်ားထက္
ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ ပုိ ျပည့္စုံၾကြယ္၀ေနတဲ့ အခါမ်ဳိး၊ ခင္ဗ်ား တန္ဖုိးထားတဲ့
ပုိင္ဆုိင္မႈတစ္ခုခု ဆုံးရႈံး/ ေပ်ာက္ဆုံးသြားရတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ ခင္ဗ်ား
မေက်မနပ္ျဖစ္/ မစၧရိယပြား/ ေဒါသျဖစ္မယ္ ( ဒါမွ မဟုတ္ ) အဲဒီ အေျခအေနဟာ
ဘယ္လိုနည္းလမ္းမ်ဳိးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားရဲ့ အီဂုိ အတၱသိစိတ္ကုိ အေရးမပါ
အရာမေရာက္ ျဖစ္ေစတယ္၊ နိမ့္က်သိမ္ငယ္ေအာင္ လုပ္သလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေစတယ္လို႔
ခံစားရသလား။
အခု ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးသြားတဲ့
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ဆင္ျခင္ေလ့လာတဲ့ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္းကုိ ပုံမွန္
အေလ့အက်င့္ရေအာင္ လုပ္ရင္း ရုပ္၀တၳဳေတြကုိ ဘုရားသခင္လို အစြန္းေရာက္ ကိုးကြယ္မိတဲ့
အျဖစ္မ်ဳိး၊ ရုပ္၀တၳဳေတြရဲ့ ေက်းကၽြန္ ျဖစ္ရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါေစ။
ခင္ဗ်ား စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ လြတ္လပ္မႈ ရႏုိင္ပါေစ၊ လူသားဆန္တဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ
တန္ဖုိး အလွတရားေတြ တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါေစ၊ ကိုယ္ပုိင္ ထပ္တူ အမွတ္အသားျပဳမႈေတြ
ေလ်ာ့နည္းသြားႏုိင္ပါေစလို႔ အေလးအနက္ ဆႏၵျပဳအပ္ပါတယ္။
# ေ အ ာ င္ ရ င္ ျငိ မ္ း
ECKHART TOLLE ရဲ့
Ego- The Current State of Humanity ကုိ
ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆုိပါတယ္။
...................မ ျပီ း ေ သ း ပါ
..................
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။