ယေန႔ေခတ္ အသုံးမ်ားလာတဲ့ Marketing နည္းလမ္းမ်ား
-----------------------××× ××------------------------ -
ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ယခင္နဲ႔မတူတဲ့ Marketing ေစ်းကြက္ထုိးေဖာက္တဲ့ ပုံစံမ်ားစြာ တုိးတက္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းအသစ္စတင္သူေတြအတြက္ ေရာ၊ လုပ္ငန္းတုိးခ်ဲ႕သူေတြအတြက္ ပါ
Marketing ရဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္မႈအားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ား တုိးခ်ဲ႕ႏုိင္ပါတယ္။
ေအာင္ျမင္တဲ့ လုပ္ငန္းၾကီးေတြရဲ႕ အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ့ Marketing
အားသာမႈဆုိတာ ျမင္သာႏုိင္ပါတယ္။
Marketing ဆုိတာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးအတြက္သာ အေရးၾကီးတာမဟုတ္ပဲ… Market အသစ္မ်ားတုိးတက္လာမႈႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္ မႈ - ေစ်းကြက္ဖန္တီးလာမႈႏွင့္ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းသစ္မ ်ား ေပၚေပါက္လာမႈ - အားလုံးေသာ လူမႈ၀န္းက်င္အတြက္ တုိးတက္မႈကုိ မ်ားစြာဖန္တီးႏုိင္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
ယေန႔ခတ္ရဲ႕ အသုံးမ်ားလာတဲ့ Marketing နည္းလမ္းမ်ား
(၁) Person Marketing (ေအာင္ျမင္သူမ်ားကုိ မွီျခင္းျဖင့္ ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ေအာင္ျမင္မႈရရွိၿပီးေသာ လူမ်ားျဖင့္ ေၾကာ္ျငာမႈျဖစ္ေစ၊ ေဟာေျပာမႈျဖစ္ေစ၊ ေထာက္ခံအားေပးမႈျဖစ္ေစ နာမည္ၾကီးမႈကုိ မွီၿပီး ေစ်းကြက္ကုိ လူအမ်ားသိေအာင္ ထုိးေဖာက္ႏုိင္ပါတယ္။
(ဥပမာ - ဆရာၾကီး ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ဆရာၾကီး၏ ေဟာေျပာမႈမ်ားတြင္ Sponsor မ်ား၊ ပ့ံပုိးျခင္းျဖင့္ လူေပါင္းမ်ားစြာသုိ႔ ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၂) Relationship Marketing (အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ခ်ိတ္ဆ က္လွ်က္ ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ေစ်းကြက္အတြင္းမွာ ေနရာရၿပီးေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ Corporate ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ - Joint အက်ိဳးတူပူးေပါင္းလွ်က္ - Partnership ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ ေစ်းကြက္ကုိ အခ်ိန္တုိအတြင္း ခ်ဲ႕ထြင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ ္။
(ဥပမာ - Telenor ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္တဲ့အခါ ဖုန္း အေရာင္း ကုိယ္စားလွယ္၊ ဆုိင္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ အခ်ိန္တုိတႏုိင္ငံလုံးအဆင့္ ေစ်းကြက္ေနရာဖန္တီးယူတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၃) Place Marketing (လူမ်ားရာ ေနရာေပၚမွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- လူအမ်ားရွိေစတဲ့ ေနရာမ်ားျဖစ္ေသာ Shopping Mall မ်ား၊ အေရာင္းစင္တာမ်ား၊ လူအမ်ားရွိတဲ့ ေနရာကုိ မွီၿပီး ေနရာခ်င္းတူေပမဲ့ လူအမ်ားရွိေစမဲ့ ေနရာမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ပါတယ္။
(ဥပမာ - Shopping Center ေတြမွာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ Promotion ပြဲေတြ၊ ထုတ္ကုန္ မိတ္ဆက္ ပြဲေတြ ျပဳလုပ္လွ်က္ မ်ားစြာေသာ လူအမ်ားသုိ႔ ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္မႈ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၄) Case Marketing (လက္တေလာ လူစိတ္၀င္စားမႈကုိမွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- လတ္တေလာမွာ လူအမ်ားစိတ္၀င္စားမႈရွိတဲ့ အေျခအေနမ်ားျဖစ္တဲ့ သၾကၤန္ပြဲေတြ၊ ေဘာလုံးပြဲေတြ၊ အကယ္ဒမီေပးပြဲေတြ စတဲ့ လူအမ်ားစိတ္၀င္စားတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ မွီၿပီး လူအမ်ားသိေအာင္ လုပ္ငန္းမိတ္ဆက္ဖန္တီးႏုိင္ ပါတယ္။
(ဥပမာ - တႏုိင္ငံလုံးမွ ၾကည့္ရႈအားေပးေနတဲ့ ေဘာလုံးပြဲေတြမွာ Sponsor ေပးျခင္းျဖင့္ လူမ်ားစြာဆီသုိ႔ Marketing မ်ား ေဆာင္ရြက္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးေတြပါ)
(၅) Event Marketing (အေရာင္းျပပြဲမ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားမွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ယေန႔ေခတ္ ေရပန္းစားလာတဲ့ Business Expo ေတြ၊ Seminar Event ေတြ၊ Show ပြဲေတြ စတဲ့ လူမ်ားစြာမွ စိတ္၀င္တစားလာေရာက္ၾကည့္ရႈမ ႈႏွင့္အတူ မိမိလုပ္ငန္း၊ ထုတ္ကုန္မ်ားကုိ မိတ္ဆက္ၿပီး လုပ္ငန္းမ်ား လူအမ်ားသိေအာင္ ေစ်းကြက္ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။
(ဥပမာ - တပ္မေတာ္ ခန္းမ၊ အမ်ိဳးသားကဇတ္ရုံ စီးပြားေရး ေဟာေျပာပြဲေတြ၊ Business Expo မ်ားတြင္ လုပ္ငန္းမ်ားမွ ပါ၀င္ၿပီး လူမ်ားစြာသုိ႔ ေစ်းကြက္မိတ္ဆက္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၆) Social Media Marketing (သတင္းမီဒီယာ လူမႈကြန္ယက္မွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ၂၁ ရာစု တုိးတက္လာတဲ့ အင္တာနက္၊ Facebook ၊ ၀ဘ္ဆုိဒ္၊ YouTube ၊ တီဗီအစီအစဥ္ စတဲ့ သတင္းမီဒီယာမ်ားအား ၾကားခံလွ်က္ Online မွ မိတ္ဆက္ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ားျဖ င့္ လူမ်ားစြာသိေအာင္ ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္ ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။
(ဥပမာ - တကမၻာလုံးမွ လုိအပ္တဲ့ ပစၥည္းမ်ားကုိ အြန္လုိင္းမွတဆင့္ ၀ယ္ယူရရွိႏုိင္ေအာင္ Website ဖန္တီးၿပီး ခ်ိတ္ဆက္ေရာင္းခ်ေနတဲ့ Alibaba.com သကဲ့သုိ႔ ေစ်းကြက္ဖန္တီးတဲ့ပုံစံမ်ိဳ းပါ)
ယေန႔ေခတ္တုိးတက္လာမႈအားလုံး ကုိ
မွီၿပီး Marketing ေတြ ဖန္တီးဖုိ႔ အားေပးပါရေစ၊ အခြင့္အေရးေတြ မ်ားလာေပမဲ့
ဖန္တီးမႈေတြရွိဖုိ႔လည္း လုိအပ္လာပါတယ္။ မိမိထုတ္ကုန္၊ လုပ္ငန္း အားလုံးေသာ
အရာေတြကုိ တျခားေသာ ေဖာက္သည္၊ ၀ယ္ယူသူ၊ အားေပးသူ မ်ားသိေအာင္
ၾကားခံခ်ိတ္ဆက္ေပးတဲ့ Marketing သာ အဓိကျဖစ္လာပါတယ္။
Marketing လုပ္လုိက္လုိ႔ ကုန္က်သြားတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ထက္စာရင္ ျပန္လည္ရရွိေစမဲ့ Profit က မ်ားေနစျမဲပါပဲ၊ ကုန္က်တာကုိ အဓိကမထားပဲ ျပန္လည္ရရွိႏုိင္မဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ အာရုံစုိက္ျခင္းျဖင့္ ေစ်းကြက္အသစ္မ်ားဖန္တီဖုိ႔၊ ေစ်းကြက္ေနရာမ်ားခ်ိတ္ဆက္ဖု ိ႔၊ လုပ္ငန္းအခြင့္အေရးမ်ား ဖန္တီးႏုိင္ဖုိ႔ အားေပးေရးသားလွ်က္…
အားလုံးေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္တုိးတက္ပါေစ…
ေလးစားလွ်က္
Zin Phyo Paing
MESI Business Institute
EntrepreneurSME.com
(ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႔ ျမိဳ႔ေပါင္း ၂၇ ျမိဳ႕အထိ သင္တန္းပုိ႔ခ်ေပးထားေသာ)
သင္တန္းေက်ာင္း ႏွင့္ စီးပြားေရး အသိပညာ အခမဲ့ ၀ဘ္ဆုိဒ္
-----------------------×××
ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ယခင္နဲ႔မတူတဲ့ Marketing ေစ်းကြက္ထုိးေဖာက္တဲ့ ပုံစံမ်ားစြာ တုိးတက္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းအသစ္စတင္သူေတြအတြက္
Marketing ဆုိတာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးအတြက္သာ အေရးၾကီးတာမဟုတ္ပဲ… Market အသစ္မ်ားတုိးတက္လာမႈႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္
ယေန႔ခတ္ရဲ႕ အသုံးမ်ားလာတဲ့ Marketing နည္းလမ္းမ်ား
(၁) Person Marketing (ေအာင္ျမင္သူမ်ားကုိ မွီျခင္းျဖင့္ ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ေအာင္ျမင္မႈရရွိၿပီးေသာ လူမ်ားျဖင့္ ေၾကာ္ျငာမႈျဖစ္ေစ၊ ေဟာေျပာမႈျဖစ္ေစ၊ ေထာက္ခံအားေပးမႈျဖစ္ေစ နာမည္ၾကီးမႈကုိ မွီၿပီး ေစ်းကြက္ကုိ လူအမ်ားသိေအာင္ ထုိးေဖာက္ႏုိင္ပါတယ္။
(ဥပမာ - ဆရာၾကီး ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ဆရာၾကီး၏ ေဟာေျပာမႈမ်ားတြင္ Sponsor မ်ား၊ ပ့ံပုိးျခင္းျဖင့္ လူေပါင္းမ်ားစြာသုိ႔ ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၂) Relationship Marketing (အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ခ်ိတ္ဆ
- ေစ်းကြက္အတြင္းမွာ ေနရာရၿပီးေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ Corporate ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ - Joint အက်ိဳးတူပူးေပါင္းလွ်က္ - Partnership ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ ေစ်းကြက္ကုိ အခ်ိန္တုိအတြင္း ခ်ဲ႕ထြင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ
(ဥပမာ - Telenor ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္တဲ့အခါ ဖုန္း အေရာင္း ကုိယ္စားလွယ္၊ ဆုိင္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လွ်က္ အခ်ိန္တုိတႏုိင္ငံလုံးအဆင့္
(၃) Place Marketing (လူမ်ားရာ ေနရာေပၚမွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- လူအမ်ားရွိေစတဲ့ ေနရာမ်ားျဖစ္ေသာ Shopping Mall မ်ား၊ အေရာင္းစင္တာမ်ား၊ လူအမ်ားရွိတဲ့ ေနရာကုိ မွီၿပီး ေနရာခ်င္းတူေပမဲ့ လူအမ်ားရွိေစမဲ့ ေနရာမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ပါတယ္။
(ဥပမာ - Shopping Center ေတြမွာ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ Promotion ပြဲေတြ၊ ထုတ္ကုန္ မိတ္ဆက္ ပြဲေတြ ျပဳလုပ္လွ်က္ မ်ားစြာေသာ လူအမ်ားသုိ႔ ေစ်းကြက္ခ်ိတ္ဆက္မႈ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၄) Case Marketing (လက္တေလာ လူစိတ္၀င္စားမႈကုိမွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- လတ္တေလာမွာ လူအမ်ားစိတ္၀င္စားမႈရွိတဲ့ အေျခအေနမ်ားျဖစ္တဲ့ သၾကၤန္ပြဲေတြ၊ ေဘာလုံးပြဲေတြ၊ အကယ္ဒမီေပးပြဲေတြ စတဲ့ လူအမ်ားစိတ္၀င္စားတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ မွီၿပီး လူအမ်ားသိေအာင္ လုပ္ငန္းမိတ္ဆက္ဖန္တီးႏုိင္
(ဥပမာ - တႏုိင္ငံလုံးမွ ၾကည့္ရႈအားေပးေနတဲ့ ေဘာလုံးပြဲေတြမွာ Sponsor ေပးျခင္းျဖင့္ လူမ်ားစြာဆီသုိ႔ Marketing မ်ား ေဆာင္ရြက္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးေတြပါ)
(၅) Event Marketing (အေရာင္းျပပြဲမ်ား၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားမွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ယေန႔ေခတ္ ေရပန္းစားလာတဲ့ Business Expo ေတြ၊ Seminar Event ေတြ၊ Show ပြဲေတြ စတဲ့ လူမ်ားစြာမွ စိတ္၀င္တစားလာေရာက္ၾကည့္ရႈမ
(ဥပမာ - တပ္မေတာ္ ခန္းမ၊ အမ်ိဳးသားကဇတ္ရုံ စီးပြားေရး ေဟာေျပာပြဲေတြ၊ Business Expo မ်ားတြင္ လုပ္ငန္းမ်ားမွ ပါ၀င္ၿပီး လူမ်ားစြာသုိ႔ ေစ်းကြက္မိတ္ဆက္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပါ)
(၆) Social Media Marketing (သတင္းမီဒီယာ လူမႈကြန္ယက္မွီၿပီး ေစ်းကြက္ဖန္တီးျခင္း)
- ၂၁ ရာစု တုိးတက္လာတဲ့ အင္တာနက္၊ Facebook ၊ ၀ဘ္ဆုိဒ္၊ YouTube ၊ တီဗီအစီအစဥ္ စတဲ့ သတင္းမီဒီယာမ်ားအား ၾကားခံလွ်က္ Online မွ မိတ္ဆက္ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ားျဖ
(ဥပမာ - တကမၻာလုံးမွ လုိအပ္တဲ့ ပစၥည္းမ်ားကုိ အြန္လုိင္းမွတဆင့္ ၀ယ္ယူရရွိႏုိင္ေအာင္ Website ဖန္တီးၿပီး ခ်ိတ္ဆက္ေရာင္းခ်ေနတဲ့ Alibaba.com သကဲ့သုိ႔ ေစ်းကြက္ဖန္တီးတဲ့ပုံစံမ်ိဳ
ယေန႔ေခတ္တုိးတက္လာမႈအားလုံး
Marketing လုပ္လုိက္လုိ႔ ကုန္က်သြားတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ထက္စာရင္ ျပန္လည္ရရွိေစမဲ့ Profit က မ်ားေနစျမဲပါပဲ၊ ကုန္က်တာကုိ အဓိကမထားပဲ ျပန္လည္ရရွိႏုိင္မဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ အာရုံစုိက္ျခင္းျဖင့္ ေစ်းကြက္အသစ္မ်ားဖန္တီဖုိ႔၊
အားလုံးေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္တုိးတက္ပါေစ…
ေလးစားလွ်က္
Zin Phyo Paing
MESI Business Institute
EntrepreneurSME.com
(ျမန္မာႏုိင္ငံအႏွံ႔ ျမိဳ႔ေပါင္း ၂၇ ျမိဳ႕အထိ သင္တန္းပုိ႔ခ်ေပးထားေသာ)
သင္တန္းေက်ာင္း ႏွင့္ စီးပြားေရး အသိပညာ အခမဲ့ ၀ဘ္ဆုိဒ္
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။