ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးရဲ႕ လ်ွဳ႕ိဝွက္ခ်က္ အပိုင္း (၄)
လ်ွဳ႕ိဝွက္ခ်က္ (၃-ခ)
ေ႐ွ႕မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ စာတစ္ပုဒ္ကို အေသအခ်ာ က်က္မွတ္ေလ့က်င့္ထားရင္ အမ်ားစုက သုံးရက္ထက္ ပိုမမွတ္မိႏိုင္ဘူးလို႔ ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။
သည္ေတာ့ ဒါကို အျပန္အလွန္ အသုံးခ်လိုက္႐ုံပါပဲ။ သုံးရက္ေနရင္ က်က္ထားတဲ့ စာေတြ ေမ့သြားတတ္တဲ့အတြက္ က်က္ထားတဲ့စာကို သုံးရက္ဆက္တိုက္ ျပန္ေႏႊးမယ့္ ျပန္ဆိုမယ့္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
သည္ေန႔က်က္တဲ့စာ နက္ျဖန္ ျပန္ဆိုမယ္၊ သဘက္ခါ ဆိုမယ္၊ ဖိန္းႏႊဲခါဆိုမယ္၊ လိုအပ္ရင္ ေလးရက္ငါးရက္ ဆက္တိုက္ဆိုမယ္၊ အဲသည္လို ရက္ဆက္ ဆိုထားတဲ့ စာဟာ တစ္လေလာက္အတြင္းမွာ မေမ့ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ ဆယ့္ငါးရက္ျခာ တစ္ခါေလာက္ ျပန္ျပန္ ဆိုထားမယ္ဆိုရင္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး မွတ္မိသြားပါလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့ တစ္မ်က္ႏွာ ႐ွိတဲ့စာကို အလြတ္ရေအာင္ က်က္ရင္ တစ္နာရီမက ၾကာေကာင္းၾကာႏိုင္ပါတယ္။ စာတစ္မ်က္ႏွာကို အလြတ္ရလို႔ ျပန္ဆိုရင္ ႏွစ္မိနစ္ သုံးမိနစ္အတြင္း ၿပီးပါတယ္။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႔ကို စာသုံးမ်က္ႏွာေလာက္ပဲ ရေအာင္ က်က္ႏိုင္တယ္ဆိုပါစို႔။ အဲသည္က်က္ထားတဲ့ စာက ေမ့မသြားဘူးဆိုရင္ ဆယ္လမွာ စာမ်က္ႏွာ ကိုးရာေက်ာ္ကို အာဂုံေဆာင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲသည္လို စာရထားတဲ့ ေက်ာင္းသားမွ ဂုဏ္ထူးမထြက္ရင္ ဘယ္ေက်ာင္းသား ဂုဏ္ထူးထြက္ဦးမွာလဲ။
ေနာက္ စာဆိုတာ က်က္ရမယ့္စာကိုမွ ျပန္ေႏႊးဖို႔ လိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တြက္ရတဲ့ စာေတြကိုလဲ ျပန္ေႏႊးရပါတယ္။ သခ်ၤာဆိုပါစို႔။ သူက တြက္ရတာ။ တြက္ရတာကလဲ ခက္ခဲတဲ့ ပုစၦာေတြ၊ ပညာသားပါတဲ့ ပုစၦာေတြဆိုရင္ ထပ္ကာထပ္ကာ တြက္ထားဖို႔ လိုတာပါပဲ။ မတြက္ႏိုင္ရင္ေတာင္ စာက်က္သလိုမ်ိဳး ကိုယ္တြက္ထားတာေတြကို ျပန္ျပန္ ဖတ္ေနရပါ့မယ္။ ေတြးေနရပါ့မယ္။
ခက္တဲ့ပုစၦာေတြကို အေျဖထုတ္တဲ့ နည္းနာနိသ် အမ်ိဳးမ်ိဳးက ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ စြဲလမ္းေနရင္ ဉာဏ္စမ္းပုစၦာေတြကိုလဲ အလြယ္တကူ အေျဖထုတ္ႏိုင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိမ်ိဳး ပိုင္ဆိုင္လာတတ္ပါတယ္။
က်က္ထားတဲ့စာေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ႏႈတ္က ရြတ္ဆိုမယ္၊ အခြင့္ရတိုင္း လက္က ေရးမယ္၊ ရထားတဲ့ စာေတြရဲ႕ သေဘာအဓိပၸါယ္ေတြကို အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ ေတြးၾကံၾကည့္ေနမယ္ ဆိုရင္ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးအတြက္ လုံေလာက္တဲ့ အားထုတ္မႈ ႐ွိေနၿပီ ဆိုရပါမယ္။
ဉာဏ္ထိုင္းလွတဲ့ မပုႂကြယ္ဟာ ဆရာမက ေပးမယ့္ ဆုကို လိုခ်င္လို႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရေအာင္ က်က္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မရႏိုင္ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေလ။ စာအုပ္ကိုင္ မႈိင္ေနခိုက္ သူ စာစက်က္စဥ္က အိမ္ျခံဝင္းထရံတိုင္ေပၚ တေရြ႕ေရြ႕ စတက္ေနတဲ့ ခ႐ုငယ္ကေလးက တိုင္ေပၚေရာက္သြားၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ႏွစ္စေထာင္ကာ သူ႔ကို ေလွာင္လိုက္ပါတယ္။
သည္မွာတင္ မပုႂကြယ္ နည္းလမ္းရသြားပါတယ္။
သူက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးကို အစအဆုံး အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ဆိုေနတာကိုး ဘယ္ရႏိုင္ပါ့မလဲ။
သည္တစ္ခါေတာ့ မပုႂကြယ္က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံး အစအဆုံး မဆိုေတာ့ဘူး။ ခ႐ုငယ္ကေလးက တေရြ႕ေရြ႕ အထက္ကို တက္သလို တစ္ပါဒခ်င္း တစ္ပိုဒ္ခ်င္းကို အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ထပ္ကာထပ္ကာ ေက်ညက္ေအာင္ ဆိုပါတယ္။
တစ္ပါဒက ႏွစ္ပါဒ၊ ႏွစ္ပါဒက တစ္ပိုဒ္၊ တစ္ပိုဒ္က ေနာက္တစ္ပိုဒ္ရဲ႕ တစ္ပါဒ ႏွစ္ပါဒ တစ္ပိုဒ္၊ ၿပီးေတာ့ အဲသည္ႏွစ္ပိုဒ္ကို အခါခါ ေက်ညက္ေအာင္ ဆိုလိုက္တာ...တစ္ပိုဒ္..ႏွစ ္ပိုဒ္..သုံးပိုဒ္...သည္လို နဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံး မႊတ္ေနေအာင္ ရသြားပါေတာ့တယ္။
ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ဆရာမဆီမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ကဗ်ာဆိုျပၾကရပါတယ္။ စာအေတာ္ဆုံး ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဆိုဆို သြားလိုက္ၾကတာ အမွားကင္းသူ၊ အထစ္အေငါ့ကင္းသူ တစ္ေယာက္မွ မ႐ွိပါဘူး။ ဆရာမက စာျပင္ေပး ေထာက္ေပးရသူခ်ည္းပါပဲ။
ေနာက္ဆုံး ထုံးစံအတိုင္း မပုႂကြယ္အလွည့္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာမက "မပုႂကြယ္..." လို႔ ေခၚလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္တန္းလုံးက 'ဝါး'ခနဲ ရယ္လိုက္ၾကပါတယ္။ မပုႂကြယ္ စာဆိုရင္ အမွားမွား အယြင္းယြင္း အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငာ့မို႔ သူတို႔ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ႏိုင္ေတာ့မယ္ေပါ့ ေလ။ သူတို႔ေတာင္ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ မရတာ မပုႂကြယ္ေတာ့ တစ္တန္းလုံးရဲ႕ 'လူျပက္' ျဖစ္ျပီေပါ့။
ခါတိုင္းဆို မ်က္ႏွာေသကေလးနဲ႔ တြန္႔ဆုတ္ေနတတ္တဲ့ မပုႂကြယ္က သည္တစ္ခါေတာ့ ထိုင္ေနရာကေန 'ဆတ္'ခနဲ ထလိုက္ၿပီး ဆရာမေ႐ွ႕ကို 'လႊား'ခနဲ ေရာက္သြားပါတယ္။ ေရာက္တာနဲ႔ပဲ လက္ပိုက္ၿပီး ဆရာမ က်က္ခိုင္းထားတဲ့ ကဗ်ာကို ဆိုခ်လိုက္တာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ျပဳံးစိစိ ေလွာင္စစ အမူအရာေတြဟာ ႐ုတ္ခ်ည္း အံ့အားသင့္တဲ့ အသြင္ကို ေျပာင္းသြားၾကေလရဲ႕။
မပုႂကြယ္ ကဗ်ာရြတ္လို႔ အဆုံးမေတာ့ တစ္တန္းလုံး အပ္က်သံ မၾကားရေလာက္ေအာင္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ၿငိမ္က်သြားပါတယ္။ ဆရာမက သတိဝင္လာလို႔ လက္ခုပ္တီးလိုက္တာ မပုႂကြယ္အတန္းက လက္ခုပ္သံက ေက်ာင္းေတာ္တစ္ခုလုံး ညံသြားလို႔ အားလုံးက ေမးျမန္း အံ့ျသ ျဖစ္ကုန္ၾကပါသတဲ့။
မပုႂကြယ္ကို ေအာင္ျမင္မႈေတြ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးလိုက္တာ သူ႔ရဲ႕ စာဆိုတဲ့ အႀကိမ္အေရအတြက္နဲ႔ စနစ္ပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ အက္ဒီဆင္ကို ဉာဏ္ေကာင္းတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူဟာ လ်ွပ္စစ္မီးသီးကေလး ျဖစ္လာေအာင္ အႀကိမ္တစ္ေသာင္းေတာင္ ႀကိဳးစားရသတဲ့။ မပုႂကြယ္နဲ႔ ဘာထူးသလဲဗ်ာ။
အက္ဒီဆင္ ကိုယ္တိုင္က "ေအာင္ျမင္မႈဟာ ဇြဲ လုံ႔လ ကိုးဆယ့္ကိုးက်ပ္သားကို ဉာဏ္တစ္က်ပ္သားနဲ႔ ထည့္ေမႊလို႔ ရခဲ့တာ" လို႔ သူ ဉာဏ္မေကာင္းတာကို ဝန္ခံ ေျပာထားပါတယ္။
ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဟာ အင္မတန္ ခက္ခဲလွတဲ့ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ႀကီးေတြကို ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပး ရြတ္ဆိုႏိုင္တာ ေန႔စဥ္ စာေတြကို ျပန္ဆိုေနလို႔ပါပဲ။ "မွန္ကန္ျခင္းနဲ႔ ရဲရင့္ျခင္း" စကားေျပထဲက ဦးေအာင္ဒြန္းဟာ ဘုရား႐ွိခိုးၿပီးတိုင္း 'စာဝါး'သလိုမ်ိဳးေပါ့။
သည္ေတာ့ ေျခာက္ဘာသာ ဂုဏ္ထူးရဲ႕ နည္းစနစ္ လ်ွဳိ႕ဝွက္ခ်က္ကေတာ့ သင္ၿပီးသားစာ၊ ရၿပီးသားစာ၊ တြက္ၿပီးသားစာ မေမ့ေအာင္ စာျပန္ေႏႊးေနဖို႔ပါပဲ။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ စာအသစ္က်က္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ရၿပီးသားစာေတြကို ျပန္ေႏႊးခ်ိန္ တစ္ေန႔ကို တစ္နာရီထားၿပီး ေလ့က်င့္လာမယ္ ဆိုရင္ ေျခာက္ဘာသာ ဂုဏ္ထူးဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားလို႔ ေမးလိုက္ပါေတာ့။
ထြက္ၿပီ...။
ဦးျမင့္ေဇာ္ (ေရႊတံခါး)
လ်ွဳ႕ိဝွက္ခ်က္ (၃-ခ)
ေ႐ွ႕မွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ စာတစ္ပုဒ္ကို အေသအခ်ာ က်က္မွတ္ေလ့က်င့္ထားရင္ အမ်ားစုက သုံးရက္ထက္ ပိုမမွတ္မိႏိုင္ဘူးလို႔ ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။
သည္ေတာ့ ဒါကို အျပန္အလွန္ အသုံးခ်လိုက္႐ုံပါပဲ။ သုံးရက္ေနရင္ က်က္ထားတဲ့ စာေတြ ေမ့သြားတတ္တဲ့အတြက္ က်က္ထားတဲ့စာကို သုံးရက္ဆက္တိုက္ ျပန္ေႏႊးမယ့္ ျပန္ဆိုမယ့္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
သည္ေန႔က်က္တဲ့စာ နက္ျဖန္ ျပန္ဆိုမယ္၊ သဘက္ခါ ဆိုမယ္၊ ဖိန္းႏႊဲခါဆိုမယ္၊ လိုအပ္ရင္ ေလးရက္ငါးရက္ ဆက္တိုက္ဆိုမယ္၊ အဲသည္လို ရက္ဆက္ ဆိုထားတဲ့ စာဟာ တစ္လေလာက္အတြင္းမွာ မေမ့ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ ဆယ့္ငါးရက္ျခာ တစ္ခါေလာက္ ျပန္ျပန္ ဆိုထားမယ္ဆိုရင္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး မွတ္မိသြားပါလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့ တစ္မ်က္ႏွာ ႐ွိတဲ့စာကို အလြတ္ရေအာင္ က်က္ရင္ တစ္နာရီမက ၾကာေကာင္းၾကာႏိုင္ပါတယ္။ စာတစ္မ်က္ႏွာကို အလြတ္ရလို႔ ျပန္ဆိုရင္ ႏွစ္မိနစ္ သုံးမိနစ္အတြင္း ၿပီးပါတယ္။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႔ကို စာသုံးမ်က္ႏွာေလာက္ပဲ ရေအာင္ က်က္ႏိုင္တယ္ဆိုပါစို႔။ အဲသည္က်က္ထားတဲ့ စာက ေမ့မသြားဘူးဆိုရင္ ဆယ္လမွာ စာမ်က္ႏွာ ကိုးရာေက်ာ္ကို အာဂုံေဆာင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ စာဆိုတာ က်က္ရမယ့္စာကိုမွ ျပန္ေႏႊးဖို႔ လိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ တြက္ရတဲ့ စာေတြကိုလဲ ျပန္ေႏႊးရပါတယ္။ သခ်ၤာဆိုပါစို႔။ သူက တြက္ရတာ။ တြက္ရတာကလဲ ခက္ခဲတဲ့ ပုစၦာေတြ၊ ပညာသားပါတဲ့ ပုစၦာေတြဆိုရင္ ထပ္ကာထပ္ကာ တြက္ထားဖို႔ လိုတာပါပဲ။ မတြက္ႏိုင္ရင္ေတာင္ စာက်က္သလိုမ်ိဳး ကိုယ္တြက္ထားတာေတြကို ျပန္ျပန္ ဖတ္ေနရပါ့မယ္။ ေတြးေနရပါ့မယ္။
ခက္တဲ့ပုစၦာေတြကို အေျဖထုတ္တဲ့ နည္းနာနိသ် အမ်ိဳးမ်ိဳးက ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ စြဲလမ္းေနရင္ ဉာဏ္စမ္းပုစၦာေတြကိုလဲ အလြယ္တကူ အေျဖထုတ္ႏိုင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိမ်ိဳး ပိုင္ဆိုင္လာတတ္ပါတယ္။
က်က္ထားတဲ့စာေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ႏႈတ္က ရြတ္ဆိုမယ္၊ အခြင့္ရတိုင္း လက္က ေရးမယ္၊ ရထားတဲ့ စာေတြရဲ႕ သေဘာအဓိပၸါယ္ေတြကို အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ ေတြးၾကံၾကည့္ေနမယ္ ဆိုရင္ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးအတြက္ လုံေလာက္တဲ့ အားထုတ္မႈ ႐ွိေနၿပီ ဆိုရပါမယ္။
ဉာဏ္ထိုင္းလွတဲ့ မပုႂကြယ္ဟာ ဆရာမက ေပးမယ့္ ဆုကို လိုခ်င္လို႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ရေအာင္ က်က္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မရႏိုင္ ျဖစ္ေနတာေပါ့ေလ။ စာအုပ္ကိုင္ မႈိင္ေနခိုက္ သူ စာစက်က္စဥ္က အိမ္ျခံဝင္းထရံတိုင္ေပၚ တေရြ႕ေရြ႕ စတက္ေနတဲ့ ခ႐ုငယ္ကေလးက တိုင္ေပၚေရာက္သြားၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမႊး ႏွစ္စေထာင္ကာ သူ႔ကို ေလွာင္လိုက္ပါတယ္။
သည္မွာတင္ မပုႂကြယ္ နည္းလမ္းရသြားပါတယ္။
သူက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးကို အစအဆုံး အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ဆိုေနတာကိုး ဘယ္ရႏိုင္ပါ့မလဲ။
သည္တစ္ခါေတာ့ မပုႂကြယ္က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံး အစအဆုံး မဆိုေတာ့ဘူး။ ခ႐ုငယ္ကေလးက တေရြ႕ေရြ႕ အထက္ကို တက္သလို တစ္ပါဒခ်င္း တစ္ပိုဒ္ခ်င္းကို အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ထပ္ကာထပ္ကာ ေက်ညက္ေအာင္ ဆိုပါတယ္။
တစ္ပါဒက ႏွစ္ပါဒ၊ ႏွစ္ပါဒက တစ္ပိုဒ္၊ တစ္ပိုဒ္က ေနာက္တစ္ပိုဒ္ရဲ႕ တစ္ပါဒ ႏွစ္ပါဒ တစ္ပိုဒ္၊ ၿပီးေတာ့ အဲသည္ႏွစ္ပိုဒ္ကို အခါခါ ေက်ညက္ေအာင္ ဆိုလိုက္တာ...တစ္ပိုဒ္..ႏွစ
ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ဆရာမဆီမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ကဗ်ာဆိုျပၾကရပါတယ္။ စာအေတာ္ဆုံး ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဆိုဆို သြားလိုက္ၾကတာ အမွားကင္းသူ၊ အထစ္အေငါ့ကင္းသူ တစ္ေယာက္မွ မ႐ွိပါဘူး။ ဆရာမက စာျပင္ေပး ေထာက္ေပးရသူခ်ည္းပါပဲ။
ေနာက္ဆုံး ထုံးစံအတိုင္း မပုႂကြယ္အလွည့္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာမက "မပုႂကြယ္..." လို႔ ေခၚလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္တန္းလုံးက 'ဝါး'ခနဲ ရယ္လိုက္ၾကပါတယ္။ မပုႂကြယ္ စာဆိုရင္ အမွားမွား အယြင္းယြင္း အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငာ့မို႔ သူတို႔ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ႏိုင္ေတာ့မယ္ေပါ့
ခါတိုင္းဆို မ်က္ႏွာေသကေလးနဲ႔ တြန္႔ဆုတ္ေနတတ္တဲ့ မပုႂကြယ္က သည္တစ္ခါေတာ့ ထိုင္ေနရာကေန 'ဆတ္'ခနဲ ထလိုက္ၿပီး ဆရာမေ႐ွ႕ကို 'လႊား'ခနဲ ေရာက္သြားပါတယ္။ ေရာက္တာနဲ႔ပဲ လက္ပိုက္ၿပီး ဆရာမ က်က္ခိုင္းထားတဲ့ ကဗ်ာကို ဆိုခ်လိုက္တာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ျပဳံးစိစိ ေလွာင္စစ အမူအရာေတြဟာ ႐ုတ္ခ်ည္း အံ့အားသင့္တဲ့ အသြင္ကို ေျပာင္းသြားၾကေလရဲ႕။
မပုႂကြယ္ ကဗ်ာရြတ္လို႔ အဆုံးမေတာ့ တစ္တန္းလုံး အပ္က်သံ မၾကားရေလာက္ေအာင္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ၿငိမ္က်သြားပါတယ္။ ဆရာမက သတိဝင္လာလို႔ လက္ခုပ္တီးလိုက္တာ မပုႂကြယ္အတန္းက လက္ခုပ္သံက ေက်ာင္းေတာ္တစ္ခုလုံး ညံသြားလို႔ အားလုံးက ေမးျမန္း အံ့ျသ ျဖစ္ကုန္ၾကပါသတဲ့။
မပုႂကြယ္ကို ေအာင္ျမင္မႈေတြ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးလိုက္တာ သူ႔ရဲ႕ စာဆိုတဲ့ အႀကိမ္အေရအတြက္နဲ႔ စနစ္ပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ အက္ဒီဆင္ကို ဉာဏ္ေကာင္းတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူဟာ လ်ွပ္စစ္မီးသီးကေလး ျဖစ္လာေအာင္ အႀကိမ္တစ္ေသာင္းေတာင္ ႀကိဳးစားရသတဲ့။ မပုႂကြယ္နဲ႔ ဘာထူးသလဲဗ်ာ။
အက္ဒီဆင္ ကိုယ္တိုင္က "ေအာင္ျမင္မႈဟာ ဇြဲ လုံ႔လ ကိုးဆယ့္ကိုးက်ပ္သားကို ဉာဏ္တစ္က်ပ္သားနဲ႔ ထည့္ေမႊလို႔ ရခဲ့တာ" လို႔ သူ ဉာဏ္မေကာင္းတာကို ဝန္ခံ ေျပာထားပါတယ္။
ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဟာ အင္မတန္ ခက္ခဲလွတဲ့ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ႀကီးေတြကို ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပး ရြတ္ဆိုႏိုင္တာ ေန႔စဥ္ စာေတြကို ျပန္ဆိုေနလို႔ပါပဲ။ "မွန္ကန္ျခင္းနဲ႔ ရဲရင့္ျခင္း" စကားေျပထဲက ဦးေအာင္ဒြန္းဟာ ဘုရား႐ွိခိုးၿပီးတိုင္း 'စာဝါး'သလိုမ်ိဳးေပါ့။
သည္ေတာ့ ေျခာက္ဘာသာ ဂုဏ္ထူးရဲ႕ နည္းစနစ္ လ်ွဳိ႕ဝွက္ခ်က္ကေတာ့ သင္ၿပီးသားစာ၊ ရၿပီးသားစာ၊ တြက္ၿပီးသားစာ မေမ့ေအာင္ စာျပန္ေႏႊးေနဖို႔ပါပဲ။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ စာအသစ္က်က္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ရၿပီးသားစာေတြကို ျပန္ေႏႊးခ်ိန္ တစ္ေန႔ကို တစ္နာရီထားၿပီး ေလ့က်င့္လာမယ္ ဆိုရင္ ေျခာက္ဘာသာ ဂုဏ္ထူးဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားလို႔ ေမးလိုက္ပါေတာ့။
ထြက္ၿပီ...။
ဦးျမင့္ေဇာ္ (ေရႊတံခါး)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။