ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ေလာက မွာ ရွမ္း ဂီတစာဆို စိုင္းခမ္းလိတ္ ဟာ သူ႔ရဲ႕ မ်ားျပားလွတဲ့ သီခ်င္းဇာတ္လမ္းဖြဲ႕မႈေတြနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သလို သီခ်င္းမ်ားကတဆင့္ ပံုဝတၳဳ ဇာတ္လမ္းေတြ အမ်ားအျပား ေျပာျပခဲ့သူ ေနာက္ တဦးကေတာ့ ကရင္ ဂီတပညာရွင္ ေစာဘြဲ႕မွဴး လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝ ထဲမွာ သူသူငါငါ ၾကံဳေတြ႕ရတတ္တဲ့ လူ႔သဘာဝ ျဖစ္ရပ္ေလးေတြ၊ သင္ခန္းစာ ယူစရာ သံေဝဂက်စရာေလးေတြ အေၾကာင္းရာစံုကို သူဖြဲ႕သြားႏိုင္ခဲ့တယ္။
လူ႔ေလာက ဇာတ္ထုပ္ မ်ိဳးစံုကို လွစ္ဟျပခဲ့တာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သူ႔ဖြဲ႕သမွ် ဟာ ကိုယ္ေတြ႕ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အငွားခံစား ဖြဲ႕သီ ပံုေဖာ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ အႏုပညာအားေကာင္းေတာ့ သူ႔ရဲ႕ သီခ်င္းဇာတ္လမ္းေတြ တိုင္းက ခံစားမႈ ရသ ကို ေပးႏိုင္စြမ္းတယ္၊ အသိတရား အျမင္ ေတြ႕ရွိမႈ တခုခုကို လမ္းညႊန္ ႏိုင္စြမ္းတယ္။
မျပည့္စံုတဲ့ အစုိးရဝန္ထမ္း သားသမီး ဘဝ ခံစားမႈ ဇာတ္လမ္း “ေပ်ာ္တာေပါ့ အေမရယ္”။ လူၾကမ္းမင္းသား၊ စတန္႔မင္သား တေယာက္ ဘဝ “သုခုမရဲ႕ေက်းကၽြန္ႀကီး”။ ေတာထဲေတာင္ထဲက ဆင္လုပ္သား သစ္ထုတ္ေရးသမားမ်ား အေၾကာင္း “ရိုးမရဲ႕ညေေန”။ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပတဲ့ မိဘ ရဲ႕ သားသမီး ခံစားခ်က္ “ခရစၥမတ္ကိုေၾကာက္တယ္”။ လူ႔ေလာက နဲ႔ အံေခ်ာ္ေနတဲ့ စည္းအျပင္ကလူ ဘဝ ေဖာ္က်ဴး “ၾကက္ေျခခတ္”၊ “မွားတဲ့ဘက္မွာေနၾကည့္မယ္”။ လမ္းေပၚက မိဘမဲ့ ကေလးငယ္ “ဆိုးေပ”။
ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္ ရဲ႕ အခ်စ္သင္ခန္းစာ “ေအးပံုကိုခ်စ္တယ္”။ မိဘနဲ႔ ဆန္႔က်င္ ေလွ်ာက္လမ္းခဲ့ရတဲ့ ဂစ္တာသမား ဘဝ “ဂစ္တာလူ ေလး”။ ဘဝရဲ႕ အနိမ့္အျမင့္ ေလာကဓံ “ေလေၾကာင့္ ေငြေၾကာင့္ မလြင့္ပါ”။ အငွား စိတ္ကူးယဥ္ ေတြးေတာ အမ်ားအတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးသားေပးေနရတဲ့ သီခ်င္းေရး ဆရာ၊ စာေရးဆရာရဲ႕ ခ်ိဳ႕ငဲ့တဲ့ ဘဝ ပံုေဖာ္ “ေမာတယ္”။ ဗမာျပည္ အေျခအေန ေနာက္ခံမွာ ခ်ဲ႕ထြင္ စဥ္းစားစရာ အမ်ားႀကီး ေပးႏိုင္တဲ့ အေတြးတခု ကို “က်ားဟာ က်ားလို ေနဖူးရဲ႕လား” ဆိုကာ အံမဝင္ ခြင္မက် ေနရာမွား အခ်ဳပ္ေလွာင္ ခံေနရရွာတဲ့ တိရစာၦန္ရံု ျမင္ကြင္းေလးနဲ႔ ပံုေဖာ္တဲ့ “ေတာပန္းခ်ီကား”။ တင္စားဖြဲ႕ႏြဲ႕ခံ အမ်ိဳးသမီး နာမည္မ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အခ်စ္သီခ်င္း အေျမာက္အျမား အစရွိတဲ့ မဆံုးႏိုင္တဲ့ စာရင္းရွည္ႀကီး ရပါမယ္။
လူ႔ေလာက အေၾကာင္း အဖြဲ႕ေကာင္းခဲ့သူ ပံုေျပာဆရာႀကီး ေစာဘြဲ႕မွဴးရဲ႕ ဂီတ ဘဝကို ျပန္သံုးသပ္ရင္ အေရး၊ အဆို၊ အတီး၊ ဂီတမွဴး စြယ္စံု ရမႈ က သူ႔ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ ပါရမီလို႔ ဆိုရပါမယ္။ သူလုပ္ခဲ့သမွ် ဂီတအလုပ္အားလံုးဟာ အႏုပညာအရ၊ ဂီတသေဘာအရ ေအာင္ျမင္ လူေလးစား ခံခဲ့ရတယ္။
အေရးမွာ ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္၊ ႏိုင္ငံျခား သံစဥ္မွီး သီခ်င္း အမ်ိဳးစားစံု ရာခ်ီ ေရးခဲ့ၿပီး အပုဒ္တိုင္းလိုလို လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ သီခ်င္းေတြက စထြက္စဥ္မွာ ေခတ္ကာလ လူအမ်ား နားဝင္လြယ္တဲ့ ဂီတပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေခတ္ကိုေက်ာ္ ေနလို႔ မေအာင္ျမင္ခဲ့တာမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း (၁၀/၁၅) ႏွစ္ျခား ျပန္ဆိုၾကရင္ သီခ်င္းတိုင္းလိုလို ေပါက္သီခ်င္းျဖစ္ ပရိသတ္ ခံတြင္းေတြ႕ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ား ရဲ႕ ေရာ့ခ္ပရိသတ္ လူငယ္မ်ားဟာ ေစာဘြဲ႕မွဴး ေရး သီခ်င္းအမ်ားစုကို သူ ဆံုးၿပီးခ်ိန္ သူ႔ အမွတ္တရ ျပန္ဆိုၾကေတာ့မွ ၾကားဖူးခဲ့ၾကတာ မ်ားတယ္။ သူေရး ေရာ့ခ္ အျပင္းစား သီခ်င္းမ်ိဳးကို ၾကားရခ်ိန္မွာ လူငယ္မ်ား အံ့ၾသတုန္လႈပ္ ဖ်ားကုန္ၾကတယ္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ကိုပဲ ဒီလို ႏို္င္ငံတကာ တန္းဝင္ အီလက္ထေရာနစ္ ဂီတ သီခ်င္း အျပင္းစား ေတြ သူ ဘယ္ေခတ္ က ဖန္တီးခဲ့ၿပီး ဘယ္သူေတြ ဆိုခဲ့သလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့သလဲ၊ ႏွေျမာတသ ျဖစ္ၾကတယ္။ တကယ္လည္း သူဟာ အေနာက္တိုင္း ဂီတစနစ္ အေျခခံ သီခ်င္း ပံုစံမ်ိဳးစံု ကို ကိုယ္ပိုင္ ဂီတ အျဖစ္ စုတုျပဳရင္း ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တယ္၊ တခ်ိဳ႕ သီခ်င္းေတြက ေခတ္နဲ႔ သိသိသာသာ လမ္းခြဲ ထြက္ခဲ့ၿပီး ေခတ္ကို ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာသံ စစ္စစ္ သီခ်င္း ေတြလည္း သူ ေရးခဲ့ဖူးတယ္ လို႔ သိရတယ္။
ဂစ္တာ အတီသမား တေယာက္ အေနနဲ႔လည္း သူဟာ ႏိုင္ငံတကာ ကို အျမဲ မ်က္ျခည္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာ သင္ယူရင္း တီးဟန္၊ တီးကြက္ အသစ္ေတြ ဗမာျပည္မွာ စြန္႔ဦး တီထြင္ လမ္းေၾကာင္းေပးခဲ့သူ တဦးပါ။ ေစာဘြဲ႕မွဴးကို ၈၀ ခုႏွစ္မ်ား ရဲ႕ ဗမာ့ ထိပ္တန္း ဂစ္တာ သမား တေယာက္လို႔ ဂီတေလာကသားမ်ား အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိ လက္ခံခဲ့ၾကတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ဂစ္တာသမားဘဝ၊ ဂီတမွဴးဘဝဟာ ၁၉၇၀ ႏွစ္မ်ားကတည္းက စခဲ့ၿပီး ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေတးစုေပါင္းမ်ားစြာ မွာ ဂီတ ဖန္တီး စီမံ ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ အထင္ကရ ေတးဂီတ အဖြဲ႕ အေရအတြက္ အမ်ားအျပားကို (ေနာက္ဆံုး Iron Cross အထိ) ဦးေဆာင္ ထူေထာင္ေပးခဲ့သူလည္း ျဖစ္တယ္။ လူငယ္ အဆိုေတာ္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ၊ ဂစ္တာသမားေပါင္း မ်ားစြာ၊ အျခား ဂီတအတီး ပညာရွင္ေပါင္း မ်ားစြာကိုလည္း ေလ့က်င့္သင္ၾကား ေျမေတာင္ ေျမွာက္ေပး ခဲ့သူ၊ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းေပၚ တြန္းတင္ ေပးခဲ့ႏိုင္သူပါ။။
ကိုယ္တိုင္ အဆို အေနနဲ႔လည္း တကိုယ္ေတာ္ ေတးစု တခု နဲ႔ အုပ္စုေတး တခ်ိဳ႕ ဓမၼေတးစုမ်ားမွာ သီဆိုခဲ့ပါေသးတယ္။ တကိုယ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ေရး/ဆို ေတးစု “သီခ်င္းေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ား” ဟာ စီးပြား သေဘာ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပမယ့္ အႏုပညာ အရ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ဂီတဝါသနာႀကီး ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိ၊ ေတာ္သူေတြ ျဖစ္ေလ့ ရွိတဲ့ အတိုင္း ကိုယ္တိုင္ဆို အေခြ ထုတ္ရာမွာ ဂီတပံုစံ အမ်ိဳးစားစံု စုျပံဳ ထည့္လိုက္လို႔သာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ား အဲ့ဒီ ေတးစု ထြက္ခ်ိန္ ေစ်းကြက္မွာ အဝယ္မလိုက္ခဲ့ေပမယ့္ အေခြပါ သီခ်င္း အမ်ားစုဟာ တပုဒ္ခ်င္း အေနနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆိုေတာ္ အမ်ားအျပား ျပန္ဆိုၾကရင္း ပရိသတ္အႀကိဳက္ ျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။
အဲ့ဒီ ေတးစု ကို အခုအခ်ိန္ မွာ ျပန္နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ ေရာ့ခ္၊ ေပါ့၊ ဒစၥကို ကေန အဲ့ဒီေခတ္ နားမယဥ္ေသးတဲ့ ရက္ပ္သီးခ်င္းဆန္ဆန္ ပံုစံ အထိ ရသစံုေပးႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါမယ္။ ဒါ့အျပင္ သီခ်င္းစာသား အေၾကာင္းအရာပိုင္းကိုၾကည့္ရင္လည္း “သီခ်င္းေျပာေသာ ပံုျပင္မ်ား” ဆိုတဲ့ အတိုင္း သီခ်င္းဇာတ္လမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ လူ႔ ဘဝ အေမာ၊ အေသာ၊ အလြမ္း၊ အေဆြး၊ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ အဖံုဖံု ကို ပံုေဖာ္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ခဲ့တယ္။
ဒီလို ေရး/ဆို/တီး/ဂီတ စီမံ အျပင္ သူဟာ ဂီတေဝဖန္ေရး ဆရာ အျဖစ္လည္း ဗမာ ဂီတ ေလာက နဲ႔ ေတးစုေတြကို သံုးသပ္တဲ့ စာေတြ ေရးခဲ့ပါေသးတယ္။ ဂီတ နဲ႔ ပတ္သက္သမွ် အႏုပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အလုပ္မ်ိဳးစံု လုပ္သြားခဲ့သူလို႔ ဆိုရပါမယ္။
သူ႔ရဲ႕ အေစာပိုင္း လူငယ္ ဘဝ ဂီတေလာက စတင္ေျခခ် ခ်ိန္ ကို ေျခရာေကာက္ လိုက္ၾကည့္ရင္ စတီရီယို ေခတ္ဦး ၁၉၇၁/၇၂ တဝိုက္ စိန္သစ္ ရဲ႕ အေခြမွာ သူေရးသီခ်င္း တခ်ိဳ႕ ပါခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္။ ဘာသီခ်င္းေတြ ဆိုတာေတာ့ အတိအက် လိုက္လို႔ မရေသးပါဘူး။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ သူ႔ အသက္ ရွိလွ ၁၆/၁၇ ေပါ့။ အဲ့ဒီလို အရြယ္ငယ္ငယ္ နဲ႔ပဲ ဂီတပါရမီ ကို ျပႏိုင္ခဲ့သူပါ။ အဲ့ဒီတုန္းက ငယ္နာမည္ “ေဇာ္ဝင္း” အျပင္ အႏုပညာ အမည္ အျဖစ္ “ဇာလိႈင္း” ကို သံုးစြဲခဲ့ခ်ိန္ပါ။
အသက္ (၂၀) ေက်ာ္ အရြယ္ ၁၉၇၆/၇၇ တဝိုက္မွာ မိတ္ေဆြ ဂစ္တာ သမား စိုးစိုး (လႊမ္းမိုး) ရဲ႕ "မေအးကိုခ်စ္လို႔ပါ (ဇင္မ/ကၽြန္းဆြယ္ စမ္းစမ္းေအး) စံုတြဲ" ေတးစု မွာ ေနာင္ ဗမာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယို သီခ်င္း က႑ မွာ ဂႏၱဝင္တြင္ ေစမယ့္ သီခ်င္း မ်ားကို ဖန္တီးေပးခဲ့ႏိုင္တယ္။ ေနာင္ပိုင္း တေလွ်ာက္လည္း လႊမ္းမိုးနဲ႔ လက္တြဲ ခဲ့ၿပီး လႊမ္းမိုး ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ ကို ခိုင္္မာ ေစခဲ့တယ္။ "မေအးကိုခ်စ္လို႔ပါ” ေတးစုပါ “ဘာ့ေၾကာင့္” တို႔၊ “ေလေၾကာင့္ေငြေၾကာင့္ မလြင့္ပါ” တို႔ဆိုရင္ ဒီဘက္ေခတ္ေတြ အထိ ထူးအိမ္သင္ ျပန္လည္ သီဆိုမႈ နဲ႔ အတူ လူႀကိဳက္မ်ား ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့တယ္။
၁၉၇၈ မွာ ဘိုဘိုဟန္ နဲ႔ တျခမ္းစီ ထြက္ခဲ့တဲ့ ေအာင္ျမင္ ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေတးစု မွာလည္း “မိုးသိပါေစ"၊ "နန္းမိုးခမ္း"၊ "လိမ့္က်ရင္မနာဘို႔ (အခ်စ္သမားေတာ္)" လို သီခ်င္းေကာင္းေတြ ေရးစပ္ေပးခဲ့ၿပီး အဲ့ဒီ သီခ်င္းေတြ အားလံုး ေရရွည္ခံ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပန္ဆိုမႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ လူသိမ်ား ေရပန္းစားခဲ့တယ္။
၁၉၇၈ တဝိုက္ မွာ ဗမာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေရာ့ခ္ဂီတ ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ့္ ဆလိုင္းသႊေအာင္၊ ဆလိုင္း ဂၽြန္သင္ဇမ္း ေရာင္းရင္း ႏွစ္ဦး နဲ႔ အတူ သူတို႔ရဲ႕ ေတးစု ေတြမွာ သီခ်င္း အေရး၊ အတီး၊ ဂီတ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ ကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယိုသီခ်င္း သမိုင္းမွာ မွတ္ေက်ာက္ တင္ခံႏိုင္တဲ့ “အေဆာင္သူရဲ (သႊေအာင္ နဲ႔ တြဲေရး)၊ အငိုနဲ႔မိတ္ဖြဲ႕သူ (ဂၽြန္သင္ဇမ္း စာသား)၊ စတိတ္ရိႈးဘုရင္မ၊ အခ်စ္ရဲ႕အားမာန္၊ မွားတဲ့ဘက္မွာ ေနၾကည့္မယ္၊ ပဲ့ကိုင္၊ ေဖေဖ့ ဒိုင္ယာရီ၊ ေဝးလြင့္ျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေျခရာ (၂) လို ေခတ္တိုင္း မွာ က်န္ရစ္မယ့္ သီခ်င္းေကာင္းေတြပါပဲ။
သူတို႔ တေတြ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ကေလးေတြနဲ႔ အမ်ား မိုးခါးေရ ေသာက္တဲ့ အခ်ိန္ လိုက္မေသာက္ ေစ်းကြက္ ေအာင္ျမင္မႈ ကို မတပ္မက္ဘဲ မေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ ေနပါေစ၊ အႏုပညာက်န္ရင္္ၿပီးၿပီ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ ဇြဲ သတၱိ နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီး ကိုယ္တိုင္ လမ္းထြင္ လမ္းေဖာက္ခဲ့ၾကတာဟာ တကယ့္ကို အံ့ၾသ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ပါ။
၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ဗမာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယို ဂီတလည္း အေတာ့္ႀကီးကို အေျခတည္လာ၊ ဂီတပညာရွင္မ်ား လူစံု၊ လိုင္းစံု ေပၚလာပါၿပီ။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သမား အမ်ားအျပားလည္း ေစ်းကြက္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ စရေနၾကပါၿပီ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ေစာဘြဲ႕မွဴးဟာ စိုးပိုင္၊ လႊမ္းမိုး၊ ကိုင္ဇာ အစရွိတဲ့ အဆိုေတာ္ႀကီးမ်ား အတြက္ ပံုမွန္ သီခ်င္းေရးေပးခဲ့သလို အဆိုေတာ္ အသစ္ေတြကိုလည္း စတင္ တင္ေပးခဲ့တာ ေတြ႕ရတယ္။
အဲ့ဒီထဲက အသိအမွတ္ ျပဳထိုက္တာ တခုက ထြက္ခ်ိန္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ မဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ေနာင္ ဂီတသမိုင္းမွာ ေနရာေပး ေဆြးေႏြးရတဲ့ ပရင့္စ္ဘေသာ္ ရဲ႕ “အရပ္ျမင့္ျမင့္အခ်စ္ဆံုး (၁၉၈၂/၃ ဝန္းက်င္)” အေခြပါပဲ။ ေစာဘြဲ႕မွဴး တေခြ လံုး ေရး၊ တေခြလံုး ဂီတ စီမံ ေပး၊ ဂစ္တာလည္း တီးေပးခဲ့တယ္။ ဂီတဖန္တီမႈ ထူးျခားသစ္လြင္ ကြဲျပားေနတဲ့ အဲ့ဒီ အေခြ ထြက္ေတာ့ ေဒသေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား ဘဝ ထူးအိမ္သင္ နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစု ဂီတကိုဦးခ်တဲ့အေနနဲ ကက္ဆက္တိပ္ေခြ ကို ထိုင္ေတာင္ ကန္ေတာ့ၾကတယ္လို႔ ၾကားဖူးခဲ့တယ္။
ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေတြမွာလည္း မဆံုးခင္ အခ်ိန္ထိ ေစာဘြဲ႕မွဴး ဟာ လူေဟာင္းမ်ား အတြက္ အျပင္ လူငယ္ လူသစ္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး အဆိုရွင္ မ်ားစြာ အတြက္ တေခြလံုး ေရးပါတာမ်ိဳးရယ္ ျဖစ္ေစ၊ တေခြလံုး ဂီတစီမံေပးတာရယ္ ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့တာ အမ်ားအျပား ပါပဲ။
ဥပမာ - ေအာင္ရင္ ရဲ႕ ပထမဆံုး ေတးစု မိုးသိပါေစ (၁၉၈၄)၊ သီလ ရဲ႕ ပထမဆံုး ေတးစု သိမ္းထားမွာလား (၁၉၈၅)၊ မ်ိဳးဦး ရဲ႕ ကၽြန္တာ္ခ်စ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ား ေတးစု (၁၉၈၅)၊ မ်ိဳးညြန္႔ + ေစာျဖဴ ရဲ႕ ရင္ထဲကေမႊး (၁၉၈၇) လို မ်ိဳးကစလို႔ ၉၀ ခုႏွစ္မ်ား Iron Cross နဲ႔ ထြက္ခဲ့တဲ့ အဆိုေတာ္ မင္းသား စိုးသူ ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ အထြတ္အထိပ္ရ ေတးစုမ်ား နဲ႔ IC အဦးကာလ ပင္တိုင္ ေရာ့ခ္ အဆိုေတာ္ ထြဏ္းထြဏ္း ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ျမား၏ေျပးလမ္း (၁၉၉၄) လို အထိ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။
ဒီလို ဂီတ အလုပ္မ်ိဳးစံု ကို အရည္အေသြးျမင့္ျမင့္ လုပ္သြားခဲ့တဲ့ ေစာဘြဲ႕မွဴး ဆံုးေတာ့ အသက္ (၄၀) မျပည့္ေသးပါဘူး။ အႏွစ္ (၂၀)ေက်ာ္ သာ က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ဂီတေလာက မွာ သူ ထားခဲ့တဲ့ အႏုပညာ ပစၥည္းေတြက အံ့မခန္းပါပဲ။
အခု ေစာဘြဲမွဴး အလြန္ အႏွစ္ (၂၀) ဗမာ့ ဂီတေလာက ကို ၾကည့္ရင္ “သူလိုလူ” “စြယ္စံု ဂီတပညာရွင္” အမ်ားအျပား ေမြးထုတ္မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလို ရွားပါး ပါရမီရွင္ေတြ လူ႔သက္တမ္းေစ့ မေနခဲ့ရတာ တကယ့္ ႀကီးမားတဲ့ ဆံုးရံႈးမႈပါပဲ။ အေၾကာင္းမ်ိဳးစံု နဲ႔ ဂီတၾကယ္ပြင့္ေတြ အေၾကြေစာခဲ့ရတယ္။ မိုးေက်ာ္၊ ဖိုးခ်ိဳ၊ စိုးလြင္လြင္၊ ထူးအိမ္သင္၊ အယ္လ္ျဖဴ၊ ဒိုးလံုး အစရွိသလို ေပါ့၊ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီ ျဖစ္တဲ့ သူတို႔လို ပါရမီရွင္ေတြ အစား အားျဖည့္ေပးႏိုင္တဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ မျပတ္ေရး အလို႔ငွာ ေရခံ ေျမခံ အေျခခံ ေကာင္း၊ စည္ပင္ဝေျပာတဲ့ ဗမာ့ ဂီတေလာက ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ ဗမာျပည္မွာ မရွိမျဖစ္ လိုေနတယ္။ ဂီတနဲ႔ နီးစပ္ဖို႔ကို အေျခခံပညာေရး အဆင့္က စ ထည့္သြင္း လမ္းေၾကာင္းေပးမႈမ်ိဳး လိုေနတယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းႏိုင္ဖို႔ရာလည္း စနစ္တက် ဂီတ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးႏိုင္စြမ္းတဲ့ ေနရာေတြ အခုထက္ပို က်ယ္ျပန္႔မ်ားျပားဖို႔ လိုတယ္။ လူငယ္မ်ား ဂီတ အလုပ္ကို ဘဝ အတြက္ ပရို အေနနဲ႔ ေရြးႏိုင္ေအာင္၊ ရပ္တည္ခ်င္လာေအာင္လည္း ဂီတစီးပြားလုပ္ငန္း စည္ပင္ရပါမယ္။
တပါတည္း ဗမာ့ဂီတသမိုင္းရဲ႕ ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳထိုက္သူေတြကို ဂုဏ္ျပဳ ထုတ္ေဖာ္ မွတ္တမ္းျပဳရင္း အနာဂတ္ လူငယ္မ်ားကို အားက် ေစဖို႔ရာ ဂီတသမိုင္းစာအုပ္ေတြ၊ ဂီတ ျပတိုက္ေတြ ရွိဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။
လက္ရွိတိုင္ေတာ့ ဒါေတြ အားလံုး အတြက္ ဂီတေလာကသားမ်ား၊ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အျပည့္အဝ အေကာင္အထည္ မေဖၚႏိုင္ေသးပါဘူး။
ပါးလ်လွတဲ့ လူမႈ၊ စီးပြား ႏိုင္ငံေရး စနစ္ေနာက္ခံေၾကာင့္္ ဗမာ့ဂီတေလာက ဟာ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ် မွသာ အသက္ဆက္ ရပ္တည္ႏိုင္တာမို႔ ေပၚပင္ ေတြသာ လႊမ္းမိုးေနဆဲ ျဖစ္တယ္။ သမိုင္းေတြ၊ ပထဝီ ေတြ၊ မူလ ပထမ ေတြ၊ ဆံုးသြားတဲ့ ေတးေရး ေတြ စိတ္မဝင္စား ေငြေၾကးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈ အတြက္သာ သီခ်င္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္ဆိုေနၾကတဲ့ “ဘာဘာ ဘာမွ မသိ” အဆိုေတာ္မ်ားလည္း ေပါမ်ားေနဆဲပါ။ သီခ်င္းေလး ႏွစ္ပုဒ္ သံုးပုဒ္၊ အလြန္ဆံုး တေခြေလာက္နဲ႔ ပါရမီရွင္ ဂီတဘုရား အလား ေျမွာက္စား ခံေနရတာေတြလည္း အျပည့္ပါပဲ။
နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ ေစာဘြဲ႕မွဴးတို႔လို ကမၻာကို ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္ႏိုင္တဲ့ ဂီတပညာရွင္ေတြ အမ်ားအျပား ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးေပမယ့္ စနစ္ဆိုး၊ လူဆိုးမ်ား ဒဏ္ခံ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေထြေထြ ခၽြတ္ျခံဳက် အေျခအေနေၾကာင့္ ဗမာ့ဂီတေလာကရဲ႕ က်န္းမာေရး ဟာ နာတာရွည္ ခ်ည့္နဲ႔ အားနည္ေနရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ မဆိုထားနဲ႔ ေဒသတြင္း အိမ္နီးခ်င္း တိုင္းျပည္မ်ားကို ေတာင္ “ေစာဘြဲ႕မွဴး အလြန္ အႏွစ္ (၂၀)” မွာ ဗမာ့ဂီတ မထိုးေဖာက္ႏိုင္ခဲ့သလို ေနာင္ အႏွစ္ (၂၀) မွာလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔က စိတ္ကူးယဥ္အဆင့္သာ ရွိေနေသးေၾကာင္း ဝမ္းနည္းဖြယ္ သံုးသပ္ရပါမယ္။
http://taunggyidiary.blogspot.no/2015_11_13_archive.html
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။