Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, March 19, 2017

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ...

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ...
+++++++++++++++++++++++++++++

ေရးသူ - ေအာင္ကိုဦး (UMK)

ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ၿပီးခဲ့တဲ့လက ႏွစ္အလိုက္ လုပ္ငန္းျပကၡဒိန္နဲ႔ လ်ာထား အသံုးစရိတ္ အေၾကာင္းေတြ ကိုေရးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလ မွာေတာ့ လုပ္ငန္းျပကၡဒိန္ကို စတင္အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္ တာနဲ႔ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အေျပာင္း အလဲျဖစ္ႏိုင္မယ့္ အေၾကာင္းကို ဆက္ေရး ပါဦးမယ္။

လုပ္ငန္းျပကၡဒိန္ အရေတာ့ လအလိုက္ ဘယ္လမွာ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာ သတ္ မွတ္ထားပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္း အေျခအေန အရ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ငန္းတူၿပိဳင္ ဘက္ေတြေၾကာင့္ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ေရးဆြဲ ထားတဲ့ လုပ္ငန္း ျပကၡဒိန္ ကို လိုအပ္ သလိုေျပာင္း လဲခ်ိန္ညိႇ ရတာေတြျဖစ္ ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဥပမာ- ကြၽန္ေတာ့္ သင္တန္းေက်ာင္းက အရြယ္ေရာက္ၿပီး သူေတြနဲ႔ ႐ံုးလုပ္ငန္းက သူေတြကို အဓိကဦးတည္ထားပါ တယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ လည္း စာသင္ခန္း အျပင္အဆင္၊ စာၾကည့္ တိုက္က အစ လူႀကီးပိုင္း အတြက္ပဲ အဓိက ထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ လကေျပာခဲ့သလိုပဲ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ကေန ဧၿပီလ အကုန္ေလာက္ အထိ ပြင့္လင္း ရာသီျဖစ္တာရယ္၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ဘြဲ႕ယူ၊ စာေမးပြဲရယ္ ရွိေနတာေတြေၾကာင့္ သင္တန္းမွာ လူအ၀င္ နည္းပါတယ္။

အဲဒီရဲ႕ တျခားတစ္ဖက္မွာ ေဖေဖာ္၀ါရီ ဒုတိယပတ္မွာ အေျခခံပညာ မူလတန္း၊ အလယ္ တန္းေတြက စာေမးပြဲၿပီးၾက တဲ့အတြက္ ေႏြရာသီ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္း ဆိုတာက Customer Need၊ ဒါမွမဟုတ္ Market Need ျဖစ္လာျပန္ ပါတယ္။ ေႏြရာသီ အဂၤလိပ္စာ သင္ခန္းဆိုၿပီးေတာ့ AELC စကတည္းကဖြင့္ လာခဲ့တာ ဒီႏွစ္ထဲမွာဆို သံုးႏွစ္ေျမာက္ကို ေရာက္လာပါၿပီ။ ခက္တာက မူလေက်ာင္းျဖစ္တဲ့ လိႈင္ေက်ာင္းက ဆက္တိုက္ ဖြင့္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အဆင္သင့္ လို႔ေျပာလို႔ ရေပမဲ့ ေက်ာင္းခြဲေတြျဖစ္တဲ့ စမ္းေခ်ာင္း၊ တာေမြ၊ မႏၲေလး၊ ဘိုကေလးေတြ အတြက္ သင္ၾကားေရး အပိုင္းက အဆင္ေျပေပမဲ့ Facility ပိုင္းမွာ ထပ္ၿပီးေတာ့ျဖည့္ရမယ့္ အရာေတြ ရွိလာျပန္ပါတယ္။

အဲဒီမွာ Budget Plan က နည္းနည္း အေျပာင္းအလဲျဖစ္ လာျပန္ပါတယ္။ Summer School အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ ထပ္ထည့္မလား။ တကယ္လို႔ ထပ္တည့္ မယ္ဆိုရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမႈ ကာလက ဘယ္ေလာက္ သတ္မွတ္ မလဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ Decoration & Facility အတြက္ထပ္သံုးမယ့္ Initial Cost ေတြက တစ္လတည္း မွာ Expense အျဖစ္ သံုးလိုက္မယ္ဆိုရင္အ႐ႈံး၊ အျမတ္ စာရင္းရွင္းတမ္း မွာေသခ်ာတာက အႏုတ္ျပဖို႔ရာခုိင္ႏႈန္း က မ်ားသြား ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အတြက္ Extra Budget Plan ကို ထပ္ဆြဲရပါေတာ့ တယ္။ အဲဒီမွာတင္ Budget Plan ၿပီးတာ ရပ္မသြားေသးဘဲ အဲဒီအတြက္ အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ လိုပဲ လုပ္ငန္း တူေတြကလည္း လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစား တူေတြလုပ္ၾက မွာဆိုေတာ့ Market Share ကို လက္ဦးမႈရ ယူႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့လ ကေျပာခ့ဲသလို Budget Plan ဆြဲတဲ့ အခ်ိန္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ တဲ့ အသံုးစား ရိတ္ေတြကို ထည့္သြင္း ေရးဆြဲရပါတယ္။ အဲဒီမွာ တင္ဒါဆိုရင္ စဆြဲကတည္းက ဒါကိုထည့္မစဥ္းစား ဘူးလားလို႔ ေမးႏိုင္စရာ ရွိပါတယ္။ ထည့္စဥ္းစား ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပံုမွန္လုပ္ငန္းစဥ္ ဇယားကို ဦးစားေပး စဥ္းစားတဲ့အခါ မူလ လည္ပတ္ခဲ့တဲ့ အေျခအေနကို မူတည္ၿပီး တြက္ခ်က္ ထားေပမဲ့ လုပ္ငန္းခြဲ အသစ္ေတြက တြက္ခ်က္တဲ့ အတိုင္း ၀င္တာေတြ ရွိသလို မ၀င္တာေတြ လည္းရွိတယ္။ အဲဒီမွာတင္ Second Plan ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရပါ ေတာ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ေငြေရး၊ ေၾကးေရး အက်ဳိး အျမတ္ တစ္ခုတည္း သာမက လုပ္ငန္းရဲ႕ Branding လုပ္ငန္း အက်ဳိးအျမတ္ အတြက္ လုပ္သင့္တာေတြ လည္းရွိတဲ့ အတြက္ စဥ္းစားျဖစ္လာတာေတြ လည္းရွိပါ တယ္။

အဲဒီေတာ့ Facility ပိုင္းမွာ Classroom Decoration ကိုျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္မီ မလား၊ အခ်ိန္ မမီႏိုင္ရင္ တျခား Facility ဘာေပးႏိုင္လဲ ထပ္စဥ္းစားရ ပါတယ္။ နယ္ပယ္ တိုင္းမွာ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္တဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ သင္တန္းေက်ာင္း တစ္ခုက သင္ၾကားေရးက အဓိကဆိုေပမဲ့ Classroom Decoration နဲ႔ Facility ကလည္း အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ တစ္ခုျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ထပ္စဥ္းစား လိုက္တာက သင္ၾကားေရးကို လံုး၀အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ အေသးစိတ္ ညိႇႏိႈင္းတယ္။ Classroom Decoration ကို ဒီႏွစ္မွာအရမ္းႀကီးမျပင္ ေတာ့ဘဲ ကေလးေတြ အတြက္ လိုအပ္တဲ့ စာအုပ္ေတြနဲ႔ Material ပိုင္းေတြ ထပ္ျဖည့္ ၿပီးေတာ့ Student Kit ထပ္ ထည့္ေပးမယ္။ ေစ်းႏႈန္းကို အတတ္ႏိုင္ ဆံုးေလွ်ာ့ခ်ၿပီးသတ္မွတ္လိုက္ တယ္။

အစပိုင္းေဆာင္းပါးေတြမွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ စာသင္တဲ့သူက စာသင္႐ံု သက္သက္ အခ်ိန္တုန္းက Professional Career ပါ။ သင္တန္းေက်ာင္း တည္ေထာင္ လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆံုး သင္ေပး႐ံု တစ္ခုတည္းနဲ႔ မလံုေလာက္ေတာ့ ဘဲ Business Idea ေတြ လိုလာပါတယ္။ Business Plan ၊ Budget Plan ၊ Income & Expense ၊ Market Share ၊ Customer Need & Want ၊ Customer Satisfaction စတာေတြ လိုလာပါၿပီ။ Customer Need & Want နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စကားစပ္လို႔ နည္းနည္းဆက္ေျပာ ခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သင္တန္း သား၊ သင္တန္းသူက တနဂၤေႏြတစ္ရက္ တည္းပိတ္တဲ့အတြက္ တနဂၤေႏြ တစ္ရက္တည္း အတန္းေတြ ဖြင့္ေပးဖို႔ေတာင္းဆိုၾကတာ ရွိပါတယ္။ Business ဘက္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Customer Want ျဖစ္တဲ့အတြက္ Demand ရွိေန ပါၿပီ။ သင္ၾကားေရး ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ တစ္ပတ္ကိုႏွစ္ရက္ဆိုတာ ေတာင္ေတာ္ေတာ္ နည္းပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ တစ္တန္းအပ္ၿပီးရင္ အားရင္ အားသလို လိုက္တက္လို႔ရေအာင္ အျခားအတန္း ေတြကို လိုက္တက္ခြင့္ေပး ထားပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ အခ်ိန္ေပးၿပီး တက္တာေတာင္မွ အသံုး ခ်ႏိုင္ေလာက္ တဲ့ Skill တစ္ခုရဖို႔ အခ်ိန္ ယူရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တနဂၤေႏြ တစ္ရက္တည္း သင္တန္းကို မဖြင့္တာပါ။ တကယ္လို႔ ဖြင့္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္လည္း တစ္ရက္တည္းမွာ ၿပဳံ သင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္ယူၿပီး သင္ရတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး နဲ႔ပဲဖြင့္ျဖစ္ပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သင္တဲ့သူက သင္ေပမဲ့ တစ္ရက္ တည္းမွာ သင္ယူ သူက အဲဒီေလာက္အထိ ေခါင္းထဲေရာက္ဖို႔ မလြယ္လွပါ။ ဒါေၾကာင့္ Customer Need ဆိုေပမဲ့လည္း ကိုယ့္လုပ္ငန္းရဲ႕ Quality နဲ႔ Theme မကိုက္ညီရင္ ပိုက္ဆံ ရရင္ၿပီးေရာဆိုတဲ့ပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ တခ်ဳိ႕ဟာေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းမူ အတိုင္း ကိုက္ညီမွသာ လုပ္သင့္ပါတယ္။

Customer is the King ဆုိတဲ့ အတိုင္း Customer ဟာ လုပ္ငန္းအတြက္ အဓိက အေရးႀကီးသလို လုပ္ငန္းရဲ႕ အရည္အေသြးကလည္း အဓိကက် ပါ တယ္။ အေစာပိုင္း မွာေျပာခဲ့သလိုပဲ Customer Want ေနာက္ကို လိုက္ လုပ္ေပးမလား။ ကိုယ့္ရဲ႕ Quality &Theme ေနာက္ကို Customer လိုက္ လာေအာင္ လုပ္မလားဆိုတာလည္း ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳး စားရပါ တယ္။ လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့အခါ Quality & Price ကို ဟန္ခ်က္ ညီေအာင္ လုပ္ရတာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး မလြယ္တဲ့ကိစၥပါ။ Quality ျမင့္ရင္ Price ျမင့္တာ လံုး၀အေျခခံ သေဘာတရားပါ။ ဒါေပမဲ့ အရည္အေသြးက ဘယ္ေလာက္ အထိေကာင္းၿပီးေတာ့ ေစ်းႏႈန္းကို ဘယ္ေလာက္ အထိျမင့္ မလဲ ဆိုတာကို မားကက္နဲ႔လည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားရ ပါ တယ္။

ဒီေနရာမွာ အစားအေသာက္ ဆိုင္တစ္ခုဆိုပါေတာ့ လံုး၀ Low Level ကိုရည္ ရြယ္မယ္။ အရည္အေသြးလည္း မေကာင္း သလိုေစ်းႏႈန္းလည္း မျမင့္ဘူးဆိုရင္ အဲဒါလည္း Business အရအဆင္ေျပပါတယ္။ Low Level ေတြဟာ အရည္ အေသြးဆိုတာထက္ ၀င္ေငြအေန အထားအရ ေစ်းႏႈန္းကိုပဲ အဓိကထားၿပီး ဆံုးျဖတ္တတ္ ၾကပါတယ္။ လံုး၀ High Quality နဲ႔ High Price ကလည္း အဆင္ေျပပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ အရမ္းခ်မ္းသာတဲ့ High Income ရွိတဲ့ လူတန္းစား တစ္ရပ္က ရွိပါတယ္။ ၀င္ေငြအလယ္အလတ္ရွိတဲ့ Medium Class ဟာ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ အမ်ားစုရွိေပမဲ့ သူ႔ကို Target ထားၿပီး လုပ္ရတာ ခက္ပါ တယ္။ သူတို႔ကေစ်းႏႈန္း ကိုလည္း အမ်ားႀကီးမသံုးသလို အရည္အေသြး ညံ့ရင္ လည္း မႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Hight Quality & Facility မျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ High Quality? Medium Facility နဲ႔ Medium Price ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရ ပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုလုပ္တဲ့အခါ အရည္အေသြးအပိုင္းအရ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ မႈရေပမဲ့ေငြေရး၊ ေၾကးေရး ေအာင္ျမင္မႈမရရင္ ေရရွည္ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္သလိုေငြေၾကး၊ ေၾကးေရးအရ အက်ဳိးအျမတ္ရၿပီး ေတာ့ လုပ္ငန္းအရည္ အေသြးေတြ က်ဆင္းရင္လည္း ေရရွည္ရပ္တည္မွာ မဟုတ္ ပါဘူး။ လုပ္ငန္းေရာ၊ ေငြေရး၊ ေၾကးေရးေအာင္ျမင္မႈပါ ရဖို႔အတြက္ အဘက္ ဘက္က အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားသံုးသပ္ လုပ္ေဆာင္မွသာ ေအာင္ျမင္ တဲ့လုပ္ငန္း တစ္ခုကို လည္ပတ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

"လူငယ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းကို စနစ္တက် စတင္ၿပီး ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ ၾကပါေစ"။

#MyanmarB2BManagementMagazine

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။