Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, May 20, 2014

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒႏွင့္ ျမန္မာ့သနပ္ခါး


သနပ္ခါးလိမ္းေနသည့္ ျမန္မာမိန္းကေလးတဦး (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)
ျမန္မာ့သနပ္ခါး၏ အမည္နာမသည္ ျမန္မာသံသက္သက္ ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အသံတို႔မွ (ပါဠိ၊ သကၠတ၊ ဟိႏီၵ) စသည္တုိ႔မွ ဆင္းသက္လာသည္ မဟုတ္ေခ်။ တိုင္းရင္းေဆး ေကာင္စီဝင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာသမားေတာ္ႀကီး ဦးစံတင့္ (ကြယ္လြန္) က သနပ္ခါးကို အနက္ဖြင့္ရာတြင္ အသားကို ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေစျခင္းကို အေၾကာင္းျပဴ၍ သားနပ္ခါးမွ ဆင္းသက္လာဖြယ္ ရွိေၾကာင္း (ခါး) ဆိုသည္ကား ပင္ကိုအရသာကို အစြဲျပဳျခင္းဟူ၍ သူ၏ အယူအဆကို စာေရးသူအား ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။

ေနာက္တနည္း ႀကံဆမႈတြင္ သနေစေသာ (မႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ) ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွ အညစ္အေၾကးမ်ားအား၊ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ လိမ္းျခယ္ျခင္းျဖင့္ အသားအေရ တင့္တယ္ေစျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သနခါမွ သနပ္ခါးျဖစ္လာဖြယ္ ရွိေၾကာင္း တျခားေသာပုဂိၢဳလ္ တဦးကလည္း ဖြင့္ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ဤအဆိုအမိန္႔သည္ ကြယ္လြန္သူ ျမန္မာစာေပ ပညာရွင္ႀကီး – ဆရာႀကီး ဦးဆန္းထြန္း (ဆန္းထြန္း-မန္းတကၠသိုလ္) ၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
မည္သို႔ျဖစ္ေစ သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာ့ရင္းျမစ္ သယံဇာတစစ္စစ္သာ ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္တို႔ မွည့္ေခၚသည့္ (Elephant Apple) အမည္နာမႏွင့္ လံုးဝဆက္သြယ္မႈမရွိ၊ သမပိုင္းေဒသျဖစ္ေသာ တရုတ္ျပည္အား အမည္နာမ တပ္ထားသည့္ သနပ္ခါးတမ်ိဳးအား (Chinese box tree) အဂၤလိပ္အမည္ မွည့္ထားသည္မွာလည္း လံုးဝ မျဖစ္သင့္ေခ်။ အပူပိုင္းဇုန္တြင္ ေပါက္ေရာက္သည့္ သနပ္ခါးႏွင့္ လံုးဝအဆက္ အစပ္မရွိဘဲ Murraya exotica (သနပ္ခါး) တမ်ိဳးဟူ၍ ဖြင့္ဆိုခဲ့ျပန္သည္။
ဟိႏီၵဘာသာျဖင့္ သနပ္ခါးကို ေဗဠိဟူ၍ ရွိေသာ္လည္း၊ သနပ္ခါးဟူေသာ ျမန္မာသံစစ္စစ္သည္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေဒသတဝွမ္းတြင္ ေခၚေဝၚသံုးစြဲသည့္ အမည္နာမသာ ျဖစ္သည္။ ရုကၡေဗဒ အမည္အားျဖင့္ ယခင္က (Limonia acidissima) ေခၚတြင္၍ ယခုအခါ (Naringi crenulate) ဟူ၍အမည္ေပးစနစ္ ေျပာင္းလဲကာ ေခၚတြင္ခဲ့သည္။
ယခုအခါ ျမန္မာ့ေဒသေပါက္ ျမန္မာသံစစ္စစ္ (သနပ္ခါး) အမည္နာမရွိေသာ ပစၥည္းကို ဂ်ပန္ႏိူင္ငံတြင္ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒ မွတ္ပံုတင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းကိစၥမွာ လံုးဝမျဖစ္သင့္ေသာ ကိစၥရပ္ျဖစ္၍၊ သက္ဆိုင္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို္႔ စံုစမ္းေမး ျမန္းျခင္း၊ သနပ္ခါးျဖစ္ထြန္းရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ပညာရွင္မ်ား ထံသို႔ ဆက္သြယ္ျခင္း တို႔ကို ေရွးဦးစြာ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္။
ဤမူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ မ်ိဳးျမန္တိုးအမည္ျဖင့္ ၂၇ . ၁ . ၂၀၁၀ ေန႔ မွတ္ပံုတင္အမွတ္ ၂၀၁၀ – ၃၁၇၈၁ (ပီ ၂၀၁၀ – ၃၁၇၈၁) ျဖင့္တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ဤေလွ်ာက္ထားခြင့္ကို (Ms.Sawako Otomo) မစၥဆာဝါကို အိုတိုမိုက တာဝန္ယူ ေလွ်ာက္ထား ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ဂ်ပန္တရားရံုးမွ (၁၁ ရက္ ဩဂုတ္လ ၂၀၁၁) ေန႕စြဲျဖင့္ မူပိုင္ခြင့္ထုတ္ျပန္ျခင္း အမွတ္၂၀၁၁ – ၁၅၃၁၂၀ (ပီ ၂၀၁၁ -
၁၅၃၁၂ဝ ေအ) တိုျဖင့္ တရားဝင္ အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရွိိရသည္။ ဤသို႔ေသာ ျမန္မာ့သနပ္ခါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူပုဂၢိဳလ္ တဦးတည္းက လက္ဝါးႀကီးအုပ္၍ ေမာင္ပိုင္စီးရယူျခင္းမွာ လံုးဝ မျဖစ္ထိုက္ေသာ ကိစၥ တရပ္ ျဖစ္သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းတို႔ႏွင့္ ျမန္မာတမ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ပတ္သက္ ေနေသာ က႑ရပ္တို႔အေပၚ ႏိုင္ငံႀကီးသား ပီသစြာ စံုစမ္း ေထာက္လွမ္းျခင္းမ်ားကို တရားဥပေဒ ရႈေထာင့္မွ ကနဦး စူးစမ္း ေလ့လာျခင္းမ်ား စနစ္တက် စိစစ္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါလ်က္၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဘက္မွ သက္ဆိုင္ရာ မူပိုင္ခြင့္ျပဳမိ္န္႔ကို ခ်မွတ္ေပးခဲ့ျခင္းတို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းတို႔အား ေလ့လာမႈ အားနည္းလွေၾကာင္း စိတ္မေကာင္းစြာ သိရွိခံစားမိသည္။
မူပိုင္ခြင့္ မွတ္ပံုတင္သည့္ (မ်ိဳးျမန္တိုး) ဆိုသူသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ပါက မိမိတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္းအေပၚ ထားရွိအပ္သည့္ ျမန္မာ စိတ္ထား မထားရွိေၾကာင္း ေပၚလြင္ထင္ရွားလွသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ျမန္မာ့သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေဒသတြင္ အေလ့က် သဘာဝအေလ်ာက္ ရွင္သန္ျဖစ္ထြန္းေသာ ျမန္မာ့ရင္းျမစ္ သယံဇာတ စစ္စစ္ ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း ေဒသမ်ားႏွင့္ ဘီဟာ ျပည္နယ္၊ အာသံျပည္နယ္ တို႔တြင္ ေပါက္ေရာက္ေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ား ရွိေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီး ေလာကတြင္ နံ႔သာလိမ္းက်ံ၊ အလွဟန္ဖြဲ႕မႈတို႔ကို ျမန္မာ့ဓေလ့၊ ျမန္မာ့ေဒသ၌သာ ေတြ႔ျမင္ ခံစားႏိုင္သည္။
အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔ေသာ ေက်ာက္စရစ္ ကုန္းေျမက်စ္ ေျမမာ၊ ေျမဩဇာ မေကာင္းသည့္ ေဒသတို႔တြင္ သဘာဝအေလ်ာက္ အေလ့က် ရွင္သန္ ျဖစ္ထြန္းေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း သနပ္ခါး၏ သင္းသင္း ေမႊးေမႊး၊ ေလခ်ိဳ တေသြးေသြးတြင္ ထူးကဲေသာ ရနံ႔ကိုေဆာင္ျခင္းသည္ သူ၏ အရည္အခ်င္း တရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ေဆးဖက္လည္းဝင္၍၊ နံ႔သာအျဖစ္ ပါးကြက္ၾကားတြင္ သနပ္ခါး လိမ္းက်ံျခင္းျဖင့္ ေက်းေတာေပ်ာ္ လံုမတို႔ အတြက္ သဘာဝ အလွတန္ဆာ ဆင္ဖြယ္ရာ အျဖစ္ ျမန္မာ့သနပ္ခါးသည္ ထင္ရွားလာခဲ့သည္။
စာေရးသူ၏ ၁၉၆၈ – ၆၉ ခုႏွစ္တြင္ ေရးသားျပဳစုခဲ့ေသာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းရွိ ေဆးဖက္ဝင္ အပင္မ်ား (မံုရြာခ႐ိုင္) က်မ္းတြင္ သနပ္ခါးအေၾကာင္း ျပဳစုေရးသားခဲ့သည္။ ကြင္းဆင္း ေလ့လာျခင္းကာလသည္ (၁၉၆၇ -၁၉၆၈) ကာလမ်ားျဖစ္၍ မံုရြာခ႐ိုင္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းရွိ ဆားလင္းႀကီး၊ ယင္းမာပင္၊ ပုလဲၿမိဳ႕နယ္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္း တေလွ်ာက္ရွိ ေက်းလက္ေဒသ အသီးသီးသို႔ ကြင္းဆင္းခရီး သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ကာလက မံုရြာခရိုင္ သစ္ေတာဌာနတြင္ သစ္ေတာဦးစီး အျဖစ္ ဦးသာလွ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနခ်ိန္ ျဖစ္၍ သစ္ေတာေျမပံုၾကမ္းမ်ား ေလ့လာခြင့္ ရရွိခဲ့သည္ကိုလည္း သတိရမိသည္။ ေနာင္တြင္ သစ္ေတာက႑ မွေန၍ ျမန္မာ့သနပ္ခါးကို သစ္ေတာခ႐ိုင္ဝန္ ဦးသာလွက ေရးသားျပဳစုကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သုေတသန စာတမ္း ဖတ္ပြဲတြင္ တင္သြင္းခဲ့၍ ျပည္သူ႔စာစဥ္အျဖစ္ စာေပဗိမာန္မွ (၁၉၇၄ – ခုႏွစ္) တြင္ စာအုပ္အျဖစ္ ႐ိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ စာေရးသူႏွင့္ ဦးသာလွသည္ တူညီေသာအခ်ိန္ကာလ အတြင္း သနပ္ခါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေစာဆံုး သုေတသန ေရးသားျပဳစုခဲ့ၾက သူမ်ားအျဖစ္ နားလည္ခဲ့မိသည္။ စာေရးသူကလည္း ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ မႏၱေလး စာဆိုေတာ္ေန႔ စာတမ္း ဖတ္ပြဲတြင္ ဦးေလးလွ (လူထုဦးလွ) မွတဆင့္ စာတမ္းတင္သြင္း ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ကာလမ်ားတြင္ ခတၲိယ အသံုးခ် သိပံၸဂ်ာနယ္တြင္ သနပ္ခါး ေဆာင္းပါးမ်ား ဆက္တိုက္ ေရးသားခဲ့သည္။
စင္ကာပူ ႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္ေဝေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသားပိုင္ သဇင္ ေအာင္ျမင္ေရး မဂၢဇင္းတြင္လည္း (ျမန္မာ့သနပ္ခါး ႏုသားဝါေသြး ႀကိဳင္ႀကိဳင္ေမႊးရွင့္) အမည္ျဖင့္ေဆာင္းပါး ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းတို႔ အျပင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝ ခဲ့ေသာ စာေရးသူ၏ (ကမၻာ့ေစ်းကြက္ဝင္ ျမန္မာ့ေဆးပင္ႏွင့္ ေဆးဝါးပစၥည္းမ်ား) စာအုပ္တြင္လည္း သနပ္ခါး အေၾကာင္း ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္ျဖစ္သည့္ သနပ္ခါးသည္ မူလအေနအထားအရ ေက်းေတာေပ်ာ္ လံုမတို႔၏  လယ္ဝင္ ေကာက္စိုက္ခ်ိန္ ေနပူဒဏ္ခံႏိုင္ေသာ အပင္ထြက္ပစၥည္း (အေခါက္နံ႔သာ) အျဖစ္ လိမ္းက်ံခဲ့ရာမွ တျဖည္းျဖည္း ၿမိဳ႕ျပေဒသသံုး အလွအပအတြက္ လိမ္းခ်ယ္သည့္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈ ပစၥည္း ျဖစ္လာခဲ့သည္။
သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာျပည္၏ သယံဇာတ ရင္းျမစ္၊ သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာ့ေျမ၏ ရင္ႏွစ္၊ မူလကတည္းကပင္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းက အေျခခံလူတန္းစား ေကာက္စိုက္ပ်ိဳျဖဴ မိလကၡဴတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ လိမ္းခ်ယ္သစရာ၊ နံ႔သာတပါး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သနပ္ခါးသည္ ေတာ္ဝင္နံ႔သာကို မဝယ္ႏိုင္သူတို႔အတြက္ ေျဖသိမ့္စရာ ေျမနိမ့္စံမွ်သာ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ သနပ္ခါးကား မ်က္ႏွာငယ္အႏွိမ့္ခ်ခံသည့္ အနိမ့္စံဘဝမွာ ထာဝရစံေနသူေတာ့ မဟုတ္ပါ၊ သူ႔ဂုဏ္သိကၡာ အရွိန္အဝါသည္ ေမွးမွိန္ သိမ္ငယ္ေနသည္ေတာ့ မဟုတ္။ အလွကိုယ္စီ ရွိေနေသာ ေလာကသဘာဝ အေလွ်ာက္၊ သနပ္ခါးသည္လည္း သူ႔ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ထံုၾကဴးခြင့္ရခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။ သို႔ရာတြင္သနပ္ခါးကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၄၀ဝ ခန္႔ ဗိႆႏိုးေခတ္ ကတည္းက မိဖုရားတို႔ သံုးစြဲခဲ့သည္ ဆိုသည္ကား မည္သည့္ က်မ္းမွာမွ မေတြ႔ခဲ့ဖူးပါ။ ဗိႆႏိုးသည္ပင္ (၁) ရာစုမွ တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္၍ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၂၄၀ဝ ခန္႔က ဆိုပါက တေကာင္းေခတ္ဦး အစ ဘီစီ ၈၅၀ ကာလႏွင့္ ခ်ိန္ဆၾကည့္ ရန္ျဖစ္သည္။
ဤကာလသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားပင္ ပြင့္ေတာ္မမူေသးသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ပ်ဴေခတ္၏  ပ်ဴလူမ်ိဳး မိန္းမပ်ိဳတို႔၏ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈ တြင္လည္း သနပ္ခါးဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း မေတြ႔ခဲ့ရေခ်။ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ေရွးေခတ္ အစဥ္တစိုက္ ေတာ္ဝင္နံ႔သာ ငါးပါးသည္သာ သမိုင္းဝင္ အလွအပသံုး မ်က္ႏွာျပင္အလွဆင္ ရနံ႔ေပး ပစၥည္းမ်ားသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ မင္းသံုးစိုးသံုး ျဖစ္၍ သာမန္ ေတာေနလူတန္းစားတို႔ မခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ၾက။ ထိုေခတ္ကာလက အပင္ထြက္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေသာ သနပ္ခါး၊ သီး၊ မန္က်ည္းေခါက္ တို႔သည္သာ အလွဆင္စရာ ေက်းေတာသူတို႔ အသံုးခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ နံ႔သာငါးပါး သံုးစြဲမႈသည္ကား အိႏၵိယ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္မႈရွိေၾကာင္း သာဓကမ်ားရွိသည္။
၁၉၅၁ ခုႏွစ္က ပဲခူးေရႊေမာ္ေဓာ ဘုရားႀကီး ျပင္ဆင္မြမ္းမံစဥ္ ဘုရင့္ေနာင္ မင္းတရားႀကီး၏ သမီးေတာ္ ဓာတုကလ်ာ၏ ေက်ာက္ပ်ဥ္အား ဘုရားငုတ္တိုတခုမွ တူးေဖာ္ရရွိဖူးေၾကာင္း ၂. ၇. ၇၃ ေန႔ ထုတ္ေဝသည့္ သတင္းစာတြင္ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ တင္ျပထားသည္။ ေက်ာက္ပ်ဥ္ ေတြ႔ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထိုေခတ္က သနပ္ခါး အသံုးျပဳေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုဟန္ ရွိေသာ္လည္း ေက်ာက္ပ်ဥ္သည္ သနပ္ခါး တမ်ိဳးကိုသာ ေသြးယူလိမ္းျခယ္ျခင္း မဟုတ္သည္ကို သတိျပဳရန္ ျဖစ္သည္။ (အဓိပၸာယ္မွာ ေက်ာက္ပ်ဥ္ေတြ႕၍ လိုရာဆြဲယူ ေတြးေခၚျခင္း မျပဳႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေက်ာက္ပ်ဥ္သည္ သနပ္ခါး တခုတည္း အတြက္ ကိုယ္စားျပဳရာ အသံုးခ်ပစၥည္း မဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္) ဤေဆာင္းပါးတြင္ သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာ့ ရင္းျမစ္ သယံဇာတ ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ျမန္မာျပည္သူလူထု၏ အားထားစရာ အလွအပဆင္ယင္ မႈႏွင့္ ေဆးဖက္ဝင္မႈ တို႔၏ ထင္ရွားေပၚလြင္မႈကို ဦးစားေပး မီးေမာင္းထိုးျပရန္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို႔ ပိုင္ဆိုင္သည့္ သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာတို႔၏ က်န္းမာေရး၊ ျမန္မာပ်ိဳျဖဴတို႔၏ အလွအပကို ျဖည့္ကူေပးေနသည့္ အလွဆင္ရာ မႈန္နံ႔သာျဖစ္သည္။
သနပ္ခါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ သနပ္ခါးေဝါဟာရႏွင့္ သနပ္ခါး ေလာကႀကီး တခုလံုးကို တဦးတေယာက္တည္း က လြဲမွားေသာ အေတြးအေခၚ တို႔ျဖင့္ ေမာင္ပိုင္စီး၍ ခံစားလိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရံႈ႕ခ်ကန္႔ကြက္ ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘက္မွ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတို႔မွလည္း ဆက္လက္ ကန္႔ကြက္သြားႏိုင္ရန္ တင္ျပ ေတာင္းဆိုသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သနပ္ခါးဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ မွည့္ေခၚထားသည့္ သနပ္ခါးထြက္ ပစၥည္း အားလံုး အေပၚ မိမိတဦးတည္း မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒ ျပဌာန္းေပးရန္ ဂ်ပန္ျပည္၌ မူပိုင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ကိစၥတြင္ သနပ္ခါးအေပၚ မည္သည့္ႏိုင္ငံသားႏွင့္  မည္သည့္ ႏိုင္ငံကမွ ယေန႔ေခတ္ႀကီးထဲတြင္ တဦးတည္း ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ လံုးဝ လုပ္ေဆာင္၍ မရႏိူင္ေၾကာင္း သိရွိေစခ်င္သည္။ တျခား ေသာ ႏိုင္ငံတို႔မွ ႏိုင္ငံျခားသား တဦးဦးက မသိရွိ ၍ျဖစ္ေစ၊ ျပည္ပႏိုင္ငံ တခုခုတြင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသား အားလံုးပိုင္ဆိုင္သည့္ (သနပ္ခါး အမည္နာမႏွင့္ ပတ္သက္ ႏွီးႏႊယ္ရာ အားလံုးတို႔ကို) အတၲစိတ္ထားျဖင့္ မူပိုင္ခြင့္ တင္ျပ ေလွ်ာက္ထား ခဲ့ပါကလည္း ျမန္မာျပည္သူလူထု အေနႏွင့္ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈ တစိတ္တေဒသအျဖစ္ ရပ္တည္လွ်က္ရွိသည့္ ျမန္မာ့ သနပ္ခါးအား လက္ဝါးႀကီးအုပ္ အျမတ္ထုတ္ကာ လႊမ္းမိုးလိုသည့္ စိတ္ထားအား ျပည္သူအေပါင္းက လက္ခံၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ အတၲစိတ္ျဖင့္ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ ေလးနက္ျပတ္သားစြာ အေရးယူကန္႔ကြက္ ေပးရန္ႏွင့္ ျပည္သူအားလံုးတြင္လည္း အမ်ိဳးသားေရး တာဝန္တရပ္ ႐ွိေနေပသည္။ တခုေတာ့႐ွိသည္။  ျမန္မာ့သနပ္ခါးမွ ယေန႔ေခတ္ သိပၸံ သုေတသန စမ္းသပ္ခ်က္တို႔ျဖင့္ အာနိသင္ တခုခု (Alkaloid ျဖစ္ေစ၊ တျခားေသာ ဓာတုပစၥည္း ဖြဲ႕စည္းမႈ) တို႔ကို သိပံၸပညာရွင္ တဦးဦး၏ စမ္းသပ္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအရ ဓာတုပစၥည္း အသစ္ေတြ႔႐ွိခဲ့ပါမူ၊ ထိုစမ္းသပ္ လုပ္ေဆာင္သူ၏ ကိုယ္ပိုင္အျဖစ္ မူပိုင္ တင္သြင္းခြင့္႐ွိသည္။ ဤတင္ျပခ်က္ မူပိုင္ခြင့္သည္ သနပ္ခါး အမ်ိဳးအစား အားလံုးအေပၚ ေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ မူပိုင္ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ မိမိ၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဓာတုေဗဒပစၥည္း ဓာတုေဗဒ က႑ အစိတ္အပိုင္း တခုကိုသာ မူပိုင္ခြင့္တင္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာျပည္သူ အမ်ားက နားလည္သိရွိ လက္ခံၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ေသာ အေနအထား ၂ ရပ္ကို သဲကြဲထင္႐ွားစြာ ႐ႈျမင္ႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသည္။ ျမန္မာ့သနပ္ခါးသည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလံုး၏ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕မႈ ပစၥည္းႏွင့္ ေဆးဝါးအသံုးခ် ျမန္မာ့သယံဇာတ ပစၥည္းလည္း ျဖစ္၍ မည္သူမွ် တဦးတေယာက္တည္း မူပိုင္ အသံုးခ်ပိုင္ခြင့္ မ႐ွိဘဲ အမ်ိဳးသားထု လကၡဏာ ေဆာင္လွ်က္႐ွိပါသည္။ ျမန္မာတမ်ိဳးသားလံုး ပိုင္ဆိုင္ခြင့္႐ွိသည့္ ပစၥည္းအား အတၲ စိတ္ျဖင့္ ေလာဘသမား တဦးဦးသည္ သနပ္ခါးမူပိုင္ခြင့္ကို တင္သြင္းခဲ့ပါက ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရန္သာ ႐ွိသည္။ ျမန္မာ့သယံဇာတ အရင္းအျမစ္မ်ား ျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့ေရေျမ ေတာေတာင္ သဘာဝမွ ေပါက္ဖြားလာသမွ် အားလံုးကို ျမန္မာတို႔သာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္႐ွိသည္။
သနပ္ခါးအမ်ိဳးအစား အားလံုးအေပၚ မူပိုင္ခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္းမဟုတ္ဘဲ မိမိ၏ ႀကိဳးစား အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဓာတုေဗဒ ပစၥည္းအသစ္အေပၚ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါမူ သနပ္ခါး၏ ဓာတုေဗဒ က႑ပိုင္း တခုခုကိုသာ မူပိုင္ ေလွ်ာက္ ထားျခင္းျဖစ္၍ အမ်ားကနားလည္စြာလက္ခံၾကရမည္။ အကယ္၍ ဤသယံဇာတထဲမွ တဦးတေယာက္ေသာ ပညာရွင္က သိပၸံ စနစ္တို႔ျဖင့္ ဓာတုေဗဒ အသစ္အဆန္းတို႔ကို  စမ္းသပ္ေဖာ္ထုတ္ ႏိုင္ခဲ႔ပါမူ မူပိုင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထား ရယူႏိုင္႐ံုသာမက မိမိအတြက္လည္း  အက်ိဳးေက်းဇူးကို ခံစားေစျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွပင္ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္စြာ ဆုတံဆိပ္မ်ား ခ်ီးျမင့္ေျမႇာက္စားျခင္း တို႔ကို ခံစားရယူ ႏိုင္ေပသည္။
ျမန္မာ့သယံဇာတ အပင္ထြက္ ပစၥည္းျဖစ္သည့္ သနပ္ခါးအား ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ဖက္စပ္ တည္ေထာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ ႐ွိေသာ္လည္း၊ တဦးတည္း မူပိုင္အျဖစ္ကိုမူ၊ မည္သူမွ် လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မျပဳႏိုင္ေခ်။ ျပည္တြင္းျပည္ပ တို႔တြင္ မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒျဖင့္ လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ အားထုတ္ခဲ႔ပါကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရအပါအဝင္ ျမန္မာျပည္သူလူထု အေပါင္း၏ ဆႏၵျပ ကန္႔ကြက္ျခင္းတို႔ကိုသာ ခံယူၾကရေပလိမ္႔မည္။
သို႔ျဖစ္၍ မိမိ၏ ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ႀကိဳးစား အားထုတ္ျခင္းျဖင္ ့ခံစားရယူႏိုင္ေသာ မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ပစၥည္း တခုခုအား မိမိတဦးတည္း အက်ိဳးခံစားခြင့္ကို မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒ (Patent Law) ျဖင့္ ခံစားရယူရန္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ျခင္း တို႔သည္ ကြာျခားခ်က္ ႀကီးမားလွေၾကာင္း ထင္႐ွားစြာ သိရွိႏိုင္ေစရန္ ေရးသားလိုက္ရ ေပသည္။
http://burma.irrawaddy.org/article/2014/05/20/59184.html

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။