*** ေလယာဥ္မယ္ေတြရဲ႕ ဆက္ရွင္းမျပေတာ့တဲ့ ေလယာဥ္ေပၚမွ သိသင့္တဲ့အရာေလးေတြ ***
*မၾကာခင္မွာ ရြာကလိုက္လာၿပီး စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ေမးတတ္တဲ့ အမ်ိဳးေတြကိုရွင္းျပဖို႔ပါ။ ေဘာ္ဒါေတြလည္း ဗဟုသုတ ရေအာင္ရွယ္လိုက္တယ္။
*ေလယာဥ္စီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အႏၲရယ္အမ်ားဆံုးအေနအထားက ေလယာဥ္ေျမျပင္က စတက္ခ်ိန္ နဲ႔ ေျမျပင္ကို ဆင္းသက္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္ျဖစ္တ ယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္ျပတင္းေပါက္ အဖုံးေတြ "မ"တင္ ထားရလည္းလဲဆိုေတာ့ ေလယာဥ္
ဝန္းထမ္းမ်ား နဲ႔ ခရီိးသည္ေတြဟာ ေလယာဥ္ အျပင္ပိုင္း ပ်က္စီးမႈ မီးခိုးထြက္မႈ မီးေလာင္မႈေတြတစ္ခုခုျဖစ္ခဲ ့ရင္ အျမန္ျမင္ႏိုင္ၿပီး evacuate အျမန္လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္တဲ့။ ေနာက္ၿပီး ေလယာဥ္ crush ျဖစ္သြားရင္လည္း ကယ္ဆယ္ေရးသမားမ်ားအေနျဖင့္ ေလယာဥ္ အတြင္းဘက္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ႏိုင္ရန္အတြက္ပါ။ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ေဘးလြတ္ရာကို ကယ္ဖို႔ စကၠန္႔ ၉၀ ပဲရပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ေလယာဥ္အတြင္းက မီးေလးေတြ မွိန္သြားရတာက in case of emergency အေျခအေနမွာ ေလယာဥ္အျပင္ဘက္ကအလင္းေရာင္ နဲ႔ eye adjust လုပ္လို႔ရေအာင္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ထိုင္ခံုေတြမတ္မတ္ထားၿပီး ေရွ႕စားပြဲေလးေတြကို ျပန္ေခါက္ထားဖို႔ေျပာတာက in case of emergency အေျခအေနမွာ အခက္ခဲမရွိ ဝင္ထြက္သြားလာႏိုင္ရန္အတြက္ ပါ။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းလုပ္ေနခ်ိန ္ေတြမွာ အိမ္သာေပးမတက္တာက အံစားတံုးကို ႏို႔ဆီဘူးထဲထည့္ၿပီး ခေလာက္ခံရသလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါ။ အိမ္သာမွာ seatbelt မရွိပါ။ မ်က္ႏွာျပင္ေတြက မာေက်ာေနေတာ့ ေလယာဥ္အႏၵရယ္တစ္ခုခု ျဖစ္တာနဲ႔ အိမ္သာအတြင္းကလူက ထိခိုက္မႈအမ်ားဆံုး ရႏိုင္လို႔ပါ။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းလုပ္ေနခ်ိန ္ေတြမွာ electronics devices ေတြသံုးျခင္းက ေလယာဥ္ကို ခိ်ဳ႕ယြင္းမႈျဖစ္ေစႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီး သိပၸံနည္းက်အကိုးအကားနဲ႔ မျပႏိုင္ေသးပါလို႔ ဆိုပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အလားအလာရွိလို႔ Federal Communications Commission က ၁၉၉၀ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းကတည္းက cell phone သံုးျခင္းကို ban ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ pilot ေတြကို ေလယာဥ္မႈးအခန္းထဲမွာ ေလေၾကာင္းျပပံုစံေတြအတြက္ iPad ကို အသံုးျပဳဖို႔ The Federal Aviation Administration ကခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ electronic devices ေတြရဲ႕ signals ေတြ မ်ားလာရင္ေတာ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ communications, လမ္းျပမႈ , flight control အစရွိတာေတြကို မေတာ္တဆအေနနဲ႔ ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
*ေလယာဥ္မယ္ေတြအမ်ားစုက passengers ေတြကိုေတာ့ မသံုးနဲ႔ေျပာၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ passengers နဲ႔ ျခားထားတဲ့ လိုက္ကာေလးကြယ္လိုက္တာနဲ႔ သူတို႔ဖုန္းကို စသံုးေတာ့တာပါပဲတဲ့ဗ်ာ။ (အဲ့ဒီအခ်ိန္မွပဲ သူတို႔က အားသြားတာကိုး) ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္တြင္း မုန္႔မစားနဲ႔ေျပာၿပီး ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ျခင္းေတာင္ကြယ္ႀကီး အခ်ဥ္ထုပ္ စားေနတဲ့ ဆရာမနဲ႔တူတယ္။
*ေလယဥ္ပ်ံစီးရင္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ accident ရာခိုင္ႏႈန္းေတြက
ေလေပၚမွာ အရွိန္ႏႈန္းမွန္မွန္ေလးေမာင ္းေနခ်ိန္ ၁၀%
စတက္ခ်ိန္ ၁၄%၊ အဆင္း ၄၇%၊ ၂၉ % က က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ accident အျဖစ္အမ်ားဆံုးက on ground မွာပါ။
ဗဟုသုတ အျဖစ္ေပါ့
လြမ္းေအာင္ကူခြၽဲ
*မၾကာခင္မွာ ရြာကလိုက္လာၿပီး စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ေမးတတ္တဲ့ အမ်ိဳးေတြကိုရွင္းျပဖို႔ပါ။
*ေလယာဥ္စီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အႏၲရယ္အမ်ားဆံုးအေနအထားက ေလယာဥ္ေျမျပင္က စတက္ခ်ိန္ နဲ႔ ေျမျပင္ကို ဆင္းသက္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္ျဖစ္တ
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္ျပတင္းေပါက္
ဝန္းထမ္းမ်ား နဲ႔ ခရီိးသည္ေတြဟာ ေလယာဥ္ အျပင္ပိုင္း ပ်က္စီးမႈ မီးခိုးထြက္မႈ မီးေလာင္မႈေတြတစ္ခုခုျဖစ္ခဲ
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ေလယာဥ္အတြင္းက မီးေလးေတြ မွိန္သြားရတာက in case of emergency အေျခအေနမွာ ေလယာဥ္အျပင္ဘက္ကအလင္းေရာင္ နဲ႔ eye adjust လုပ္လို႔ရေအာင္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ထိုင္ခံုေတြမတ္မတ္ထားၿပီး ေရွ႕စားပြဲေလးေတြကို ျပန္ေခါက္ထားဖို႔ေျပာတာက in case of emergency အေျခအေနမွာ အခက္ခဲမရွိ ဝင္ထြက္သြားလာႏိုင္ရန္အတြက္
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းလုပ္ေနခ်ိန
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းလုပ္ေနခ်ိန
*ေလယာဥ္မယ္ေတြအမ်ားစုက passengers ေတြကိုေတာ့ မသံုးနဲ႔ေျပာၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ passengers နဲ႔ ျခားထားတဲ့ လိုက္ကာေလးကြယ္လိုက္တာနဲ႔ သူတို႔ဖုန္းကို စသံုးေတာ့တာပါပဲတဲ့ဗ်ာ။ (အဲ့ဒီအခ်ိန္မွပဲ သူတို႔က အားသြားတာကိုး) ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္တြင္း မုန္႔မစားနဲ႔ေျပာၿပီး ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ျခင္းေတာင္ကြယ္ႀကီး အခ်ဥ္ထုပ္ စားေနတဲ့ ဆရာမနဲ႔တူတယ္။
*ေလယဥ္ပ်ံစီးရင္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ accident ရာခိုင္ႏႈန္းေတြက
ေလေပၚမွာ အရွိန္ႏႈန္းမွန္မွန္ေလးေမာင
စတက္ခ်ိန္ ၁၄%၊ အဆင္း ၄၇%၊ ၂၉ % က က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ accident အျဖစ္အမ်ားဆံုးက on ground မွာပါ။
ဗဟုသုတ အျဖစ္ေပါ့
လြမ္းေအာင္ကူခြၽဲ
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။