"ေက်းဇူးျပဳ၍ ၃ မိနစ္ခန္႔ ဖတ္ၾကည့္ေပးျပီး လူငယ္ေတြအတြက္ Share ေပးပါ "
"Senior ဆုိတာ တစ္ခါတုန္းက Junior တစ္ေယာက္ပါ "
************************** ******
လုပ္ငန္းခြင္တုိင္းမွာ Senior ဆုိတာ တစ္ခါတုန္းက Junior ဘဝက ျဖတ္ေက်ာ္လာခ့ဲဖူးတ့ဲ လူတစ္ေယာက္ပါ။ Junior ဘဝက ကုိယ္ဘယ္လုိ ျဖတ္သန္းလာခ့ဲရတာ Senior ေတြနဲ႔ ဘယ္လုိ လက္တြဲအလုပ္ လုပ္ခ့ဲရတယ္ဆုိတာ နားလည္သေဘာေပါက္လာမိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
မိမိကုိယ္တုိင္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ Senior ရာထူးရလာတဲ႔ အခါမွာ ေနာက္က ေရာက္ရွိလာမယ့္ Junior လက္တြဲေဖာ္အသစ္ေတြကုိ ဆြဲေခၚ သင္ျပေပးဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။ Junior ဘဝရဲ႕ ခံစားခ်က္ကုိလည္း စာနာနားလည္မႈျဖင့္ မွ်ေဝလုပ္ေဆာင္တတ္ရန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္ Senior က Junior အသစ္ေတြကုိ မိမိက့ဲသုိ႔ Senior ျဖစ္ေစဖုိ႔ လမ္းညြန္မသင္ျပ နုိင္ဘူးဆုိရင္ Senior ရာထူးထက္ သာလြန္တ့ဲ Team Leader အသင္းရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ဆုိတာ
ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ။ Team Leader ျဖစ္ဖုိ႔သာမက Good Leadership ေကာင္းေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ျဖစ္ဖုိ႔လည္း လြန္စြာ အေရးၾကီးပါတယ္။ Leader နဲ႔ Leadership လုံးဝမတူပါဘူး ။Leader ဆုိတာက အသင္းအဖြဲ႔ကုိ ဦးေဆာင္သူ ၊ ေခါင္းေဆာင္သူ ။အသင္းအဖြဲ႔ကုိ စနံမူနာထား၍ ကုိယ္တုိင္က အသင္းသားမ်ားနွင့္အတူ ဦးေဆာင္လုပ္ေဆာင္ေပးရတယ္ ေခါင္းေဆာင္ေပးရတယ္။ Leadership ဆုိတာက အသင္းအဖြဲ႔ကုိ ဦးေဆာင္မႈေပးသူ ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈေပးသူ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ကုိယ္တုိင္က အသင္းအဖြဲ႔ကုိယ္စား တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ေပးမႈ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပေခါင္းေဆာင္ ေကာင္းတစ္ေယာက္ ဦးေဆာင္မႈေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ Leadership Skill ေခါင္းေဆာင္မႈစြမ္းရည္ ရွိဖုိ႔လုိအပ္တယ္ဆုိတာ ေျပာတာပါ ။ Leader , Leadership ျဖစ္ခ်င္ရင္ မိမိရဲ႕ Junior ဝန္ထမ္းေတြကုိ မိမိက့ဲသုိ႔ ျဖစ္လာေစရန္ ဆြဲေဆာင္ သင္ျပေပးဖုိ႔ လုံးဝမေမ့သင့္ပါဘူး။
"ကြ်န္ေတာ္ မလုပ္နုိင္ဘူး "
" I can't do "
*******************
ကုိယ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္က တာဝန္တစ္ခုေပးအပ္တ့ဲအခါ လက္ခံသူ မိမိကုိယ္တုိင္က ေပးအပ္သည့္ တာဝန္အလုပ္အေပၚ ၾကိဳးစားျပီး မလုပ္ရေသးခင္ " I can't do" ကြ်န္ေတာ္ မလုပ္နုိင္ပါဘူးဆုိတဲ႔ "Negative Thinking "ဆန္တ့ဲ စကားကုိ မေျပာသင့္ပါဘူး။ ဒီလုိေျပာလုိက္ျခင္းဟာ ကုိယ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အလုပ္ရွင္ေတြက ျငင္းပယ္သူအေပၚ စိတ္ပ်က္သြားေစပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈလည္း ကင္းမ့ဲလာေစပါတယ္။ ေျပာလုိက္မိတ့ဲ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနျဖင့္လည္ း မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈ အားနည္းျပီး ရရွိလာမယ့္ အခြင့္အေရးေတြ အခြင့္အလမ္းေတြကုိ လုိလုိလားလားမရွိဘူးလုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆနုိင္ပါတယ္။
ကုိယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္းက တာဝန္တစ္ခုေပးတ့ဲ အခါ အ့ဲဒါကုိ မလုပ္နုိင္ပါဘူးလုိ႔ ခ်က္ခ်င္းတုန္႔ျပန္မႈ မေျပာမိပါေစနွင့္။ ေရွ႕တစ္လွမ္းတုိး၍ ၾကိဳးစားျပီးေတာ့ လုပ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ သစ္တစ္ပင္ ခုတ္လွဲဖုိ႔ရန္ ဓါးအရုိး တုိေနလွ်င္ ေရွ႕ကုိ ေျခတစ္လွမ္းမတုိးဘဲနွင့္ေတာ ့ ခုတ္လွဲမည့္အရာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ လဲွမွာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါ့ေၾကာင္ ့ ေအာင္ျမင္မႈကုိ လုိခ်င္ရင္ေတာ့ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းမႈေလး စုိက္ထုတ္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။
"ငါ မသိဘူး " / " I don't know "
**************************
အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တာကုိပဲျဖစ္ျ ဖစ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကုိ ကုိယ့္ရဲဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က ေမးျမန္းသည့္အခါ " I Don't Know " "မသိဘူး" လုိ႔ ခ်က္ခ်င္းတုန္႔ျပန္မႈ မေပးမိပါေစနွင့္ ။ တစ္ခါတရံမွာ မသိဘူးဆုိတာ ေကာင္းေပမယ့္ ေမးခြန္းတုိင္းအတြက္ မသိဘူးလုိ႔ ေျဖလုိက္ျခင္းဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ကုိယ့္ရဲ႕ အလုပ္ရွင္က ျငင္းပယ္သူကုိ စိတ္ပ်က္လာေစျပီး ယုံၾကည္မႈ ကင္းမ့ဲသြားနုိင္ပါတယ္။ အကယ္၍ ကိစၥရပ္တုိင္းမွာ ကုိယ္မသိဘူးဆုိရင္ေတာင္ "Positive Thinking" ျဖင့္ " ဟုတ္က့ဲပါခင္ဗ်ာ ... ကြ်န္ေတာ္ ဒီကိစၥအတြက္ ၾကိဳးစားျပီးလုပ္ၾကည့္ပါမယ္ ... စူးစမ္းရွာေဖြ လုိက္ပါဦးမယ္...အခ်ိန္နည္း နည္းယူပါရေစ..." လုိ႔ ယဥ္ေက်းေသာ ေျပာဆုိ တုန္႔ျပန္တ့ဲ အေျဖမ်ိဳးကုိ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အလုပ္ရွင္ေတြက လုိခ်င္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ " မသိဘူး " ဆုိတ့ဲ အေျဖေၾကာင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ကုိယ့္ရဲ႕ အလုပ္ရွင္က ကုိယ့္ကုိ ယုံၾကည္မႈကင္းမ့ဲေစျပီး အလုပ္အေပၚ အားကုိလက္လြဲလုိ႔ မရနုိင္တ့ဲလူ လုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆသြားေစနုိင္ပါတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီစကားလုံးကုိ မေျပာမိေစရန္ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။
" ဒါကေတာ့ ငါ့ တာဝန္ ငါ့အလုပ္ မဟုတ္ဘူး "
" It is not my duty , It is not my business " ************************** ***********
အလုပ္ရွင္က ကုိယ့္ရဲ႕ ရာထူးတာဝန္ယူမႈနဲ႔ မစပ္အပ္တ့ဲ အလုပ္တစ္ခုကုိ လုပ္ေပးဖုိ႔ အကူအညီေတာင္းတ့ဲအခါ " ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္မဟုတ္ဘူး ကြ်န္ေတာ့္ရာထူးနဲ႔မဆုိင္ဘူ း ကြ်န္ေတာ္မလုပ္ေပးနုိင္ပါဘူ း " ဆုိတ့ဲ " Negative Thinking " ဆန္တ့ဲ ျငင္းဆုိမႈေတြကုိ မေျပာမိေစဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က အလုပ္ရွင္က သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ကုိယ္လုပ္နုိင္တ့ဲ အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေပးဖုိ႕ အကူအညီေတာင္းတ့ဲအခါ ရရွိလာတ့ဲ ေပးအပ္ေသာ အခြင့္အေရးကုိ ေခါင္းေရွာင္လုိက္တာမ်ိဳး မလုပ္မိပါေစနွင့္။ အ့ဲဒီလုိ ေခါင္းေရွာင္တတ္တ့ဲ အျပဳအမူဟာ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အလုပ္ရွင္ရဲ႕ အားကုိးရတ့ဲ ယုံၾကည္ရတ့ဲ ဝန္ထမ္းစာရင္းထဲမွာ
ကုိယ့္ရဲ႕ နာမည္ပါလာမည္မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဒီလုိစကားမ်ိဳးကုိ မေျပာမိေစရန္ သတိထားဖုိ႔ အေရးၾကီးပါတယ္။
" မခုန္ခင္ အရင္ၾကည့္ ၊ မေျပာခင္ အရင္စဥ္းစား "
" Look before you leap , Think before you speak "
************************** ***********
လုပ္ငန္းခြင္မွာ အဆုိးျမင္တတ္တ့ဲ ျပစ္တင္ေျပာဆုိတတ္တ့ဲ အက်င့္ဆုိးေလးေတြကုိ ေရွာင္ရွားဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ ္။ မိမိအပါအဝင္ မည္သူမဆုိ မိမိအေၾကာင္းအဆုိးျမင္တာေတြ မျဖစ္နုိင္တ့ဲ အယူအဆေတြကုိ မၾကားခ်င္ပါဘူး ။ " ဒါေတြပဲ ထပ္ခါထပ္ခါေျပာေနတယ္ ....နားပူေနျပီ ... ဒုိ႔ကေတာ့ ဘယ္ဘက္ နားကဝင္ ညာဘက္ နားက ထြက္သြားလိမ့္မယ္ .. ေျပာခ်င္တာ ေျပာပါေစ .. ဒုိ႔မွာ နားနွစ္ဖက္ ပါေနတာပဲ...." လုိ႔ Teamwork ကုိ ပ်က္ပ်ားေစတ့ဲ အျပဳအမူေတြ ေရွာင္က်ဥ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ Meeting အစည္းအေဝးတစ္ခုက ခ်မွတ္ေပးထားတ့ဲ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ Company ရဲ႕ အနာဂတ္ Visions ေတြကုိ ကုိယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က အလုပ္ရွင္ေတြက ျပန္လည္မွ်ေဝတ့ဲအခါ အားလုံးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖ ုိ႔ရန္ ညွိႏႈိင္းတ့ဲအခါမ်ိဳးမွာ ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္ရေသးဘဲနွင့္ " ဒါကေတာ့ လုံးဝမျဖစ္နုိင္ပါဘူး..." Impossible " ဆုိတ့ဲ စကားကုိ လုံးဝ မေျပာမိေစရန္ အေရးၾကီးပါတယ္။
ကုိယ့္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈေတြ အယူအဆေတြ မွတ္ခ်က္ေတြဟာလည္း အားလုံးေရွ႕မွာ အဆုိးျမင္သမားတစ္ေယာက္က့ဲသု ိ႔ မျဖစ္မိေအာင္ သတိထားဖုိ႔လုိပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ စကားလုံးေရြးခ်ယ္ေျပာဆုိမႈက ုိ လြန္စြာ အေရးၾကီးပါတယ္။ " Look before you leap , Think before you speak " မခုန္ခင္ အရင္ၾကည့္ ၊ မေျပာခင္ အရင္စဥ္းစား " လုိ႔ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္မွာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတ့ဲအခါမွာ အခက္အခဲေတြကုိ ျပႆနာလုိ႔ မယူဆလုိက္ပါနဲ႔။ တကယ္ေတာ့ ျပႆနာဆုိတာ အေတြ႔အၾကံဳတစ္ခုရဲ႕ ဆရာတစ္ပါးပါပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အ့ဲဒီ အခက္အခဲေတြ ျပႆနာေတြပါလုိ႔ ေျပာဆုိေနမည့္အစား " ဘဝေနနည္းမွာ စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနျခင္း ကုိယ့္ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအတြက္ မိမိအနာဂတ္တုိးတက္ေစဖုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈဆီသုိ႔ ေက်ာ္လႊားေနျခင္းျဖစ္တယ္ ..." ဆုိတာ " Positive Thinking " ျဖင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ရန္ လြန္စြာ အေရးၾကီးပါတယ္...။
စာေပခ်စ္ျမတ္နုိးသူမ်ားကုိ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္
( ေရနံ႔သာ ေဇာ္ျမင့္ )
"Senior ဆုိတာ တစ္ခါတုန္းက Junior တစ္ေယာက္ပါ "
**************************
လုပ္ငန္းခြင္တုိင္းမွာ Senior ဆုိတာ တစ္ခါတုန္းက Junior ဘဝက ျဖတ္ေက်ာ္လာခ့ဲဖူးတ့ဲ လူတစ္ေယာက္ပါ။ Junior ဘဝက ကုိယ္ဘယ္လုိ ျဖတ္သန္းလာခ့ဲရတာ Senior ေတြနဲ႔ ဘယ္လုိ လက္တြဲအလုပ္ လုပ္ခ့ဲရတယ္ဆုိတာ နားလည္သေဘာေပါက္လာမိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
မိမိကုိယ္တုိင္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ Senior ရာထူးရလာတဲ႔ အခါမွာ ေနာက္က ေရာက္ရွိလာမယ့္ Junior လက္တြဲေဖာ္အသစ္ေတြကုိ ဆြဲေခၚ သင္ျပေပးဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။
ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ။ Team Leader ျဖစ္ဖုိ႔သာမက Good Leadership ေကာင္းေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ျဖစ္ဖုိ႔လည္း လြန္စြာ အေရးၾကီးပါတယ္။ Leader နဲ႔ Leadership လုံးဝမတူပါဘူး ။Leader ဆုိတာက အသင္းအဖြဲ႔ကုိ ဦးေဆာင္သူ ၊ ေခါင္းေဆာင္သူ ။အသင္းအဖြဲ႔ကုိ စနံမူနာထား၍ ကုိယ္တုိင္က အသင္းသားမ်ားနွင့္အတူ ဦးေဆာင္လုပ္ေဆာင္ေပးရတယ္ ေခါင္းေဆာင္ေပးရတယ္။ Leadership ဆုိတာက အသင္းအဖြဲ႔ကုိ ဦးေဆာင္မႈေပးသူ ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈေပးသူ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ကုိယ္တုိင္က အသင္းအဖြဲ႔ကုိယ္စား တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ေပးမႈ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပေခါင္းေဆာင္
"ကြ်န္ေတာ္ မလုပ္နုိင္ဘူး "
" I can't do "
*******************
ကုိယ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္က တာဝန္တစ္ခုေပးအပ္တ့ဲအခါ လက္ခံသူ မိမိကုိယ္တုိင္က ေပးအပ္သည့္ တာဝန္အလုပ္အေပၚ ၾကိဳးစားျပီး မလုပ္ရေသးခင္ " I can't do" ကြ်န္ေတာ္ မလုပ္နုိင္ပါဘူးဆုိတဲ႔ "Negative Thinking "ဆန္တ့ဲ စကားကုိ မေျပာသင့္ပါဘူး။ ဒီလုိေျပာလုိက္ျခင္းဟာ ကုိယ္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အလုပ္ရွင္ေတြက ျငင္းပယ္သူအေပၚ စိတ္ပ်က္သြားေစပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈလည္း ကင္းမ့ဲလာေစပါတယ္။ ေျပာလုိက္မိတ့ဲ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနျဖင့္လည္
ကုိယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္းက တာဝန္တစ္ခုေပးတ့ဲ အခါ အ့ဲဒါကုိ မလုပ္နုိင္ပါဘူးလုိ႔ ခ်က္ခ်င္းတုန္႔ျပန္မႈ မေျပာမိပါေစနွင့္။ ေရွ႕တစ္လွမ္းတုိး၍ ၾကိဳးစားျပီးေတာ့ လုပ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ သစ္တစ္ပင္ ခုတ္လွဲဖုိ႔ရန္ ဓါးအရုိး တုိေနလွ်င္ ေရွ႕ကုိ ေျခတစ္လွမ္းမတုိးဘဲနွင့္ေတာ
"ငါ မသိဘူး " / " I don't know "
**************************
အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တာကုိပဲျဖစ္ျ
" ဒါကေတာ့ ငါ့ တာဝန္ ငါ့အလုပ္ မဟုတ္ဘူး "
" It is not my duty , It is not my business " **************************
အလုပ္ရွင္က ကုိယ့္ရဲ႕ ရာထူးတာဝန္ယူမႈနဲ႔ မစပ္အပ္တ့ဲ အလုပ္တစ္ခုကုိ လုပ္ေပးဖုိ႔ အကူအညီေတာင္းတ့ဲအခါ " ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္မဟုတ္ဘူး ကြ်န္ေတာ့္ရာထူးနဲ႔မဆုိင္ဘူ
ကုိယ့္ရဲ႕ နာမည္ပါလာမည္မဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဒီလုိစကားမ်ိဳးကုိ မေျပာမိေစရန္ သတိထားဖုိ႔ အေရးၾကီးပါတယ္။
" မခုန္ခင္ အရင္ၾကည့္ ၊ မေျပာခင္ အရင္စဥ္းစား "
" Look before you leap , Think before you speak "
**************************
လုပ္ငန္းခြင္မွာ အဆုိးျမင္တတ္တ့ဲ ျပစ္တင္ေျပာဆုိတတ္တ့ဲ အက်င့္ဆုိးေလးေတြကုိ ေရွာင္ရွားဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ
ကုိယ့္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈေတြ အယူအဆေတြ မွတ္ခ်က္ေတြဟာလည္း အားလုံးေရွ႕မွာ အဆုိးျမင္သမားတစ္ေယာက္က့ဲသု
ဒါ့ေၾကာင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ စကားလုံးေရြးခ်ယ္ေျပာဆုိမႈက
လုပ္ငန္းခြင္မွာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတ့ဲအခါမွာ အခက္အခဲေတြကုိ ျပႆနာလုိ႔ မယူဆလုိက္ပါနဲ႔။ တကယ္ေတာ့ ျပႆနာဆုိတာ အေတြ႔အၾကံဳတစ္ခုရဲ႕ ဆရာတစ္ပါးပါပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အ့ဲဒီ အခက္အခဲေတြ ျပႆနာေတြပါလုိ႔ ေျပာဆုိေနမည့္အစား " ဘဝေနနည္းမွာ စိန္ေခၚမႈေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနျခင္း ကုိယ့္ရဲ႕ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအတြက္ မိမိအနာဂတ္တုိးတက္ေစဖုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈဆီသုိ႔ ေက်ာ္လႊားေနျခင္းျဖစ္တယ္ ..." ဆုိတာ " Positive Thinking " ျဖင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ရန္ လြန္စြာ အေရးၾကီးပါတယ္...။
စာေပခ်စ္ျမတ္နုိးသူမ်ားကုိ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္
( ေရနံ႔သာ ေဇာ္ျမင့္ )
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။