Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Tuesday, March 5, 2013

ဝဇီရာယနဂိုဏ္းရဲ့ တန္ထရာဗုဒၶ ရုပ္ပံု ..."

Shwe Khae shared 'ေဌး' သာမေဏေက်ာ္'s photo.
... ဝဇီရာယနဂိုဏ္းရဲ့ တန္ထရာဗုဒၶ ရုပ္ပံု ..."
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
အလုပ္မ်ားေနလို႕ မနက္ပိုင္းက ဖဘေပၚ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ အခု ဝင္ၾကည့္တဲ့ အခါ ဓာတ္ပံုမွာျမင္ရတဲ့ အတိုင္း ဗုဒၶဘုရားပံုကို ဟိုလိုလုပ္ေနပါတယ္ ဒီလိုလုပ္ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ ပို႕စ္ေတြ ေတြ႕ရလို႕ ဒီစေတးတပ္စ္ကို ေရးလိုက္တာပါ။

အခုပံုကေတာ့ တိဘက္က ဗုဒၶဘာသာ ဂိုဏ္းကြဲတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဝဇီရာယနဂိုဏ္းရဲ့ တန္ထရာဗုဒၶ ရုပ္ပံုပါ။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ပံုေတာ္ အစစ္မဟုတ္တဲ့ အတြက္ ရုပ္ပြါးေတာ္လို႕ ေခၚလို႕မရပါဘူး။ ပံုကေတာ့ သူတို႕ရဲ့ ေယာဂက်င့္စဥ္ေတြထဲက ကာမဂုဏ္ခံစားတဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ခုကို ပုံေဖာ္ထားတဲ့ ကာမမုျဒာ ပံုပါ။

တိဘက္ထုံးစံ အရ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးစလုံး အတြက္ အသုံးဝင္တဲ့ က်င့္စဥ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အမ်ိဳးသားနဲ႕အမ်ိဳးသမီး ပူးတြဲေလ့က်င့္လို႕ ရသလို တစ္ဦးထဲလည္း ေလ့က်င့္လို႕ရပါတယ္တဲ့။

ဝဇီရာယန ဆိုတာ လက္ရွိ ဒလိုင္းလားမား ယံုၾကည္လက္ခံ က်င့္သုံးေနတဲ့ ဝါဒလည္းျဖစ္ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ တန္ထရာေယာဂကို က်င့္ၾကံလား ဆိုတာေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ဘဲ သိပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အသံထြက္လာတဲ့ ကာမကို အလႉခံလို႕ရတယ္ ဆိုတဲ့ ဝါဒနဲ႕ေတာ့ မသက္ဆိုင္ဘူးထင္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႕ရဲ့ ေထရဝါဒနဲ႕ မဟာယန မတူသလို ေထရဝါဒနဲ႕ ဝဇီရာယန ဟာလည္း လားလားမွ မဆိုင္ပါဘူး။ တင္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ တင္ၾကလည္းမသိပါ။ ဒီက်င့္စဥ္ေတြဟာ မေန႕တေန႕ကမွ ေပၚလာတာမဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ေပါင္းရာေပါင္း မ်ားစြာကတည္းက တစ္ျခားအယူဝါဒ က်င့္စဥ္ေတြနဲ႕ ေရာျပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႕က်င့္သုံးတဲ့ ေထရဝါဒ (မဟာယနေတြအေခၚ ဟိနယန ) ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို ေရွးမူအတိုင္း မေပ်ာက္မပ်က္ စင္ၾကယ္ ေအာင္ သံဃာယနာ ၆ ၾကိမ္တိုင္တင္ခဲ့ရတာ ဝိနယေတာ္ေတြကို အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝဇီရာယနနဲ႕ တန္ထရာေယာဂ အေၾကာင္း အေသးစိတ္သိလို သူမ်ား ေအာက္ပါလင့္ခ္မ်ားမွာ ဆက္လက္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။

http://en.wikipedia.org/wiki/Tantra_techniques_(Vajrayana)

http://en.wikipedia.org/wiki/Karmamudrā

http://tantrismuskritik.blogspot.com.au/2011/01/true-face-of-dalai-lama-playing-around_21.html

ရာဇာဓိရာဇာမွ ကူးပါသည္။_____________________________________________

ကာမမုျဒာအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ (Aung Kyaw Moe)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
ကာမမုျဒာ က နာေရာပ ရဲ႕ ေယာဂဓမၼ ၆ ပါး ထဲ က ကု႑လိနီေယာဂ(တမ္မို) ကို ေပါက္ေရာက္ၿပီးသူ မွ သာ က်င္႕ ႀကံႏိုင္တယ္။

တြဲဖက္ က်င္႕ႀကံသူ ေယာဂိနီ ဟာ လဲ သာမန္အမ်ိဳးသမီးမွ် မဟုတ္ ပဲ ဓမၼအက်င္႕လမ္းစဥ္ အဆင္႕ တစ္ခုထိ ေပါက္ေျမာက္ၿပီးသူ ျဖစ္ ရ ပါတယ္။

တမ္မို ကို ေအာင္ျမင္ သူေယာဂီဟာ မိမိ ရဲ႕ ပရာဏခႏၶာ မွာ ရွိတဲ႕ နဒီေတြ ခ်ကၠရေတြ ကို ေစစားႏိုင္သူ ျဖစ္တယ္။

ကာမမုျဒာ မွာ အဓိက အက်ဆံုး အခ်က္ က သုက္မလႊတ္ဖို႕ ပဲ ျဖစ္တယ္။ သုက္လႊတ္ျခင္း ဟာ သာမန္အၾကမ္းစား ေမထုန္ ျဖစ္သြားေစတယ္။ က်င္႕သူ ဟာ လဲ ၀ဇိရငရဲ မွာ က်က္ ရ မွာ ျဖစ္လို႕ အလြန္ အႏၱရာယ္ ႀကီးေသာ လမ္း မတ္ေစာက္ေသာ လမ္း လို႕ ဆို ၾကတယ္။

၀ဂ်ေရာလိမုျဒာ လို အက်င္႕ေတြနဲ႕ သုက္မလႊတ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရင္ ကာမမုျဒာ ရဲ႕ အေျခခံ ကို ေအာင္ျမင္ၿပီလို႕ ဆိုႏိုင္တယ္။ေရွ႕ မွာ မဟာသုခ လို႕ ေခၚ တဲ႕ သာမန္လူသားေတြ မႀကံဳ ႏိုင္တဲ႕ အေတြ႕ အႀကံဳေတြ ရွိတယ္။

တမ္မို ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ေယာဂီ ဟာ ကု႑လိနီ စြမ္းအင္ ကို ဗဟိုနဒီ တစ္ေလွ်ာက္ အထက္သို႕ ဆန္တက္ေစတယ္။ တကိုယ္လံုး က ပရာဏေတြ ကို ဗဟိုနဒီ ထဲ မွာစုစည္း ႏိုင္ရင္ အလြန္ႀကီးမားတဲ႕ သမာဓိ ကို ရတယ္။ တိဗက္ ဗုဒၶဘာသာ မွာ ေတာ႕ Clear Light Mind လို႕ ေခၚ ပါတယ္။

ဒါက ေလာကုတၱရာဥာဏ္ အတြက္ တံခါး တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကု႑လိနီစြမ္းအင္ ဟာ သာမန္ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ ေလာက္နဲ႕ ေဖၚေဆာင္ တတ္သလို က်င္႕ထားတဲ႕ ေယာဂီ အတြက္ ဗုဒၶအျဖစ္ ကို ရသည္ အထိ အက်ိဳးႀကီးတဲ႕ စြမ္းအင္ ျဖစ္တယ္ လို႕ တႏၱရဗုဒၶဓမၼ က ဆို ပါတယ္။

ဂိလာဂ္ပ ရဟန္းေတြ ဟာ ၀ိနည္း နဲ႕ အညီ ေနထိုင္ ၾကသူေတြ ျဖစ္ေတာ႕ ကာမမုျဒာ မရွိ ႏိုင္ ပါ။ပထမ ပါရာဇိကဏ္ ကို ထိန္း ရ လို႕ ပါပဲ။

သမထ ကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ၿပီး စိတ္ဖန္ရုပ္သြင္ေတြ နဲ႕ ပဲ ေလ႕က်င္႕ ရပါတယ္။ ေသတဲ႕ အခ်ိန္ ကို ပဲ ေစာင္႕ၾကပါတယ္။

ေသတဲ႕ အခိုက္ မွာ လဲ ဟဒယခ်ကၠရ အရပ္မွာ ပရာဏဓါတ္ေတြ စုေ၀းလို႕ ဗဟိုနဒီထဲ ကို ၀င္တဲ႕အခါ Clear Light Mind ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ရပါတယ္။ ဒီခဏ အခိုက္ ေလး ကို ဖမ္းႏိုင္ဖို႕ တစ္ဘ၀လံုး ေစာင္႕စား ေန ပါတယ္။

Clear Light Mind ကို ေထရ၀ါဒ စာေပ ေတြ မွာေတာ႕ ပဘႆရစိတၱ အပၸ႒ိတ၀ိညာဏ စတဲ႕ အရာေတြ နဲ႕ နီးစပ္မယ္ ထင္မိပါတယ္။

အခု အေနာက္တိုင္း မွာ ဘာသာေရးခုတံုးလုပ္ ၿပီး လိင္ အျမတ္ထုတ္မႈ ေတြ ရွိတာ ေတြ လဲ ၾကားသိရ ပါတယ္။
____________________________________________

Wai Lu။ ။၀ဇိရယာနဂိုဏ္းအေၾကာင္းအက်ဥ္းေလးပါ
++++++++++++++++++++++++++
၀ဇိရယာန…၀ဇိရမွာ စိန္ဟု ဆိုလို၏။ ေမႀကျပတ္ႏိုင္ေသာ ေသဘာရွိသည္။ စိန္သည္ အရာရာတိုင္းကို ေဖာက္ထြင္းႏိုင္၏။ စိန္သည္ႀကည္လင္ေတာက္ပ၏။ မာေႀကာ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိုးႀကိုးလက္နက္ကို ၀ဇိရဟုေခၚ၏။ ထက္ျမတ္ျပင္းထန္၏။ မိုးႀကိုးဒဏ္ကို မည္သည့္အရာမ်ွ မခံႏိုင္။ ထို့ေႀကာင့္နိဗၺာန္ကို စိန္ႏွင့္ဥပမာျပဳ၍ ေမႀကျပတ္ေအာင္ျပ ဳလုပ္ေပးေသာ လမ္းစဥ္ကို ၀ဇိရာယာနဟု ေခၚ၏။ ခႏၶာကိုယ္ကို နတ္ျပည္သို႔ ပို့ေပးမည့္ ယာဥ္ႀကီးျဖစ္ေစ၏ ၀ဇိရာယာနကို(သာသနာ၁၁၄၄-၁၁၉၄) ဒုတိယနာဂ အဇၨဳနက တီထြင္၏။
___________________________________________________
အိႏၵိယ ေအရွ့ပိုင္းေဒသမ်ားေဘဂၤါနယ္ အာသံ ေတာတင္န္းႏွင့္အိႏိၵယေအနာက္ပိုင္း ပ္ရကွ၀ါတို႔၌ ဤ၀ါဒ ထြန္းကာ၀ဇိရာယာနဂိုင္းသည္ မ-သံုးလံုးက်င့္၀တ္ကို လိုက္နာႀက၏။
၁။ မ= မဇၨ- ေသရည္အရက္ မူးယစ္ေဆး၀ါး;
၂။မ= မံသ -အသား အမဲ သားငါး;
၃= မ= ေမထုန္ မွီ၀ဲမႈ; တႏၲရအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ၀ဇိရယာန ရဟန္းမ်ားသည္ အယုတ္အညံ့ဆံုးအလုပ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ႀက၍ မြန္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ေအာင္ က်မ္းဂန္မ်ားေရးသားႀေကလ၏။
၀ဇိရာယာနက်မ္းမ်ားမွာ-
၁။သိရီသမဇၨေခၚ ဂုယွ သမဇၨ (နာဂ အဇၨဳန);
၂။ သာဓန မာလာ;
၃။ ဉာဏသိဒိၶ;
၄။ ေပညာပါယ ၀ိနိစၧယ သိဒိၶက်မ္း (အနဂၤ၀ဇိရ)ေစသာႀကမ္းမ်ားျဖစ္၏။
ဤ က်မ္းမ်ားအားလံုးသည္ မသံုးလံုး က်င့္စဥ္ကိုေထာက္ခံခ်ီးက်ဴးထား၏။ ဂွယွ သမဇၨက်မ္း၌ လူသတ္မႈခိုးမႈ လိမ္လည္မႈ သူတပါးသားမယား ႀကာခိုမႈမ်ားကို ေထာက္ခံ အားေပးထား၏။ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ႀကီးဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေလ၏။ တႏၲရ၀ါဒ၌ လက္ယာ အထက္လမ္းလက္၀ဲေအာက္လမ္းခြဲထား၏။ လက္ယာေခၚ အထက္လမ္းမ်ားက အက်င့္သီလ ထိန္းသိမ္းႀက၏။ သိႀကား ျဗမာ ေစသာ အထက္နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ႀက၏။ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ပရိ တ္မ်ား; မႏၲန္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားႀက၏။ လက္၀ဲလမ္းေခၚေအာက္လမ္းမ်ားက ကာမဂုဏ္အခ်စ္;မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ျခင္း; မယားခ်စ္; ဥစၥာခ်စ္ တို႔သည္ ေမတၲာအစစ္ျဖစ္ေစရန္ လမ္းစျဖစ္သည္။
အခ်စ္စိတ္ကို မဖိႏွိပ္; အားေပးအားေျမာက္ျပဳ၍ ေမတၲာအစစ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲယူရမည္။ ကာမဂုဏ္သည္ လြတ္ေျမာက္မႈ၏ ပန္းတိုင္ျဖစ္၏ ဟု ဆိုၾကေလ၏။ ဤသည္တို႔ကား၀ဇိရယာန; တႏၱရ ၀ါဒတို႔၏ အယူတစ္စိတ္တပိုင္းျဖစ္ေလသည္။
_________________________________________________________

ဤသို႔တတိယ သဂၤါယနာ ေခတ္မွစ၍ ဂိုင္းကြဲေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္တို႔အယူ၀ါမ်ားသည္ မွားယြင္းေသာ မိစၦာ၀ါဒမ်ား ျဖစ္ႀေကလသည္။ တႏၱရယာန; မႏၲရယာေနခၚ ပန္းဦးလွြတ္၀ါဒနွင့္ အရည္းႀကီး သာသနာမ်ားမွာ ထိုဂိုဏ္းကြဲမ်ား၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားျဖစ္ႀက၏။ ေယန႔လ္ရကွိ ေျမာက္ပိုင္းသာသနာ ၌ အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာ; အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳျပင္ျဖည့္စြက္ခဲ႔ႀက ေလသည္။ သို႔ပါလ်ွက္ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မဟာယနကို တန္းတူယူေစနသူမ်ားသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားႏွင့္တကြ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ား၏ မ်က္ႏွာကို ေမထာက္ပဲ အရွက္ကင္းမဲ႔စြာ ရက္စက္လြန္းရာက်ေပသည္ဟု ေမာင္အ့ံ၏ သာသနာ၂၅၀၀စာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္တင္ျပလိုက္ပါသည္။

အိႏၵိိယကဆင္းသက္လာေသာ (Ashin Nipaka )
+++++++++++++++++++++++++++++++++
ဗုဒၶဘာသာမွာ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာနရယ္လို႔ အဓိကဂုိဏ္းၾကီးႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ မဟာယာနကေန ဂိုဏ္းခြဲထြက္လာတဲ့ ဒီကေန႔ ကမၻာမွာသာသနာျပဳအေအာင္ျမင္ဆုံးလို႔ယူဆရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းခြဲ တိဘက္တန္ဗုဒၶဘာသာမွာ အယူဆတစ္ခုရွိတယ္။ ပညာနဲ႔ ကရုဏာ၊ ပညာပဲတတ္ျပီး ကရုဏာနည္းရင္ ေလာကလူသားေတြရဲ႕အက်ုိးကို ျပည့္ျပည့္၀၀ေဆာင္ရြက္နုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ထို႔အတူပဲ ကရုဏာသာရွိျပီး ပညာနည္းရင္လဲ ေလာကအက်ုိးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ေဆာင္ရြက္နုိင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းအက်င့္ကိုက်င့္လိုတဲ့သူေတြ ပညာကရုဏာ နွစ္ခုလုံးျပည့္စုံဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီဂုိဏ္းခြဲမွာ ပညာနဲ႔ပရုဏာဟာ အေရးၾကီးဆုံး အဓိကက်င့္စဥ္တစ္ခုပဲ။ ပညာကို ေယာက်္ားပုံသ႑ာန္နဲ႔ တင္စားဖာ္ျပျပီး၊ ကရုဏာကို မိန္းမပုံသ႑ာန္နဲ႔ ေဖာ္ျပတတ္ၾကတယ္။ ဒါဟာလဲ ေယာက်္ား မိန္းမတို႔ရဲ႕ ယေန႔ထိေအာင္ မေျပာင္းလဲျဖစ္တည္ေနမႈသေဘာသဘာ၀နဲ႔ဆိုင္မယ္ထင္တယ္။ အမ်ဳိးသားေတြက ပညာအရာမွာသာေကာင္းသာမယ္။ သနားညာတာတတ္မႈကရုဏာအရာမွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကပိုသာတတ္ၾကတယ္။ ဆိုလိုသည္က ပညာနဲ႔ကရုဏာေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ အျမင့္ဆုံးေသာပညာအဆင့္ ဘုရားအျဖစ္ကိုရတယ္လို႔ေဖာ္ျပခ်င္တာျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ သူတို႔အလုိအားျဖင့္ ပညာအရာမွာ ျပီးျပည့္စုံျပီး ေလာကသားအားလုံးအတြက္ ကရုဏာၾကီးေတာ္မူတဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကို ေယာက်္ားမိန္းမပုံသ႑ာန္ႏွစ္ခုတြဲဖက္အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပတာဟာ သေကၤတအေနနဲ႔သာေဖာ္ျပတာ၊ တကယ့္မိန္းမ ေယာက်္ားေတြကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ ပညာနဲ႔ထိန္းေက်ာင္းထားတဲ့ကရုဏာက ပိုအေရးၾကီးတယ္လို႔ ျပခ်င္တဲ့အတြက္ ေယာက်္ားကမိန္းမကို ဖတ္ထားဟန္ေဖာ္ျပၾကတယ္လို႔ယူဆရပါတယ္။ ထင္မိတာေတာ့ ကုိးကြယ္ဖို႔ထက္ သိေစခ်င္မႈကို ပိုဦးစားေပးမယ္ထင္တယ္။ ေက်ာင္းသခၤန္းစာတစ္ခုမွာ အတန္းေဖာ္ဦးဇင္းတစ္ပါးက မိန္းမဘုရား (Female-Buddha) လားလို႔ ပါေမာကၡဆရာမကို ေမးမိေသးတယ္။ ဆရာမကေျပာျပတာကေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘူး ကိုယ္စားျပဳေဖာ္ျပတာတဲ့ အရမ္းအဆင့္ျမင့္တဲ့အရာ သာမန္လူေတြမသိနိုင္တဲ့အရာတဲ့။ သူေျပာပုံဆိုရင္ တစ္ခုခုေတာ့ လြဲေနျပီ သူ႔အျမင္သူ႔အလုိလို႔ပဲမွတ္လို္က္ပါတယ္။ အဲလိုကိုယ္စားျပုေဖာ္ျပတာေတြသာမကပဲ အဲဒီဂုိဏ္းစာေပထဲမွာ ပါတဲ့တခ်ဳိ႔စာေတြကို သာမန္လူေတြက အဓိပၸါယ္မေဖာ္နိုင္ဘူး။ တကယ့္ဂရုၾကီးေတြမွ အဓိပၸါယ္ေဖာ္နုိင္သိနုိ္င္တာတဲ့။ အဲဒီဂုိဏ္းအဆက္ေတြျဖစ္တဲ့ ယေန႔တိဘက္၊ ဘူတန္နဲ႔ အျခားေသာ မြန္ဂိုရီးယား၊ တရုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ အလယ္အာရွနဲ႔ ရုရွနုိင္ငံက ဗုဒၶဘာသာေတြမွာ အဲဒီလိုမ်ုိးရုပ္တုေတြအေတာ္မ်ားမ်ား ရွိၾကတယ္။ အတန္းတူတတ္ေနတဲ့ ဘူတန္ေက်ာင္းသားကေတာ့ သူတို႔ဆီမွာ အဲဒီလို ရုပ္တုေပါင္းမ်ားစြာရွိတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေဖာ္ျပမႈမ်ဳိးဟာ အိႏၵိယကေနပဲ ဆင္းသက္လာတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေယာက်္ားသ႑ာန္ပုံေပါင္ေပၚမွာ တစ္ခါတစ္ေလ ေယာက်္ားသ႑ာန္ပုံရဲ႕ပခုံးေပၚမွာတြဲလ်က္ မိန္းမသ႑ာန္ပုံကို ေဖာ္ျပသရုပ္ေဖာ္ၾကတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ တိဘက္တန္နဲ႔ ဘူတန္ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္ေတြမွာ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကို ေလ့လာရင္ ထိုထက္ပုိျပီး ျပည့္စုံမယ္ထင္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒအျမင္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္အျမင္ဆုိးေပမဲ့ သူတို႔အယူဆ အျမင္အားျဖင့္ ယုံၾကည္ပူေဇာ္ေနၾကတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အျခားအျမင္ ယူဆခ်က္ သိထားတာေလးမ်ားရွိရင္လဲ မွ်ေ၀ေပးဖို႔ ဆႏၵျပဳရင္း . . . . နိပက

ေမာင္အံ႔(မဟာဝိဇၨာ ဘံုေဘ)ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ၂၅၀၀ ခရီးဆိုတဲ႔ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၅၃ မွာလည္း အေသးစိတ္ ေလ႔လာဖတ္ရႈ နိုင္ပါေၾကာင္း...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ပညာပါရမိတာ နတ္သမီး(Thein Loikaw)
____________________________
ေမတၱာမပါေသာ ပညာသည္ ဖ်က္ဆီးမႈသို႕ဦးတည္၏ ပညာမပါေသာ ေမတၱာသည္ မ်က္ကန္အခ်စ္ျဖစ္၍ အႏၱရယ္မ်ား၏ . ထို႕ေၾကာင့္ ေမတၱာတရား(အခ်စ္) ကို ေယာက်ၤား(ပုလႅိင္) အျဖစ္တင္စား၍ ပညာကို မိန္းမ(ကုတၳိလိင္) အျဖစ္တင္စားလိုက္၏။ ေမတၱာႏွင့္ တြဲစပ္ထားေသာ ပညာသည္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဥာဏ္ ျဖစ္၏။ ဤအဓိပၸါယ္ကို သရုပ္ေဖာ္ရန္ ေမတၱာဓာတ္ အျမင့္မားဆံုးအခ်ိန္ ဖို-မ ႏွစ္ဦး စပ္ယွက္ ေနဟန္ကို ေဖာ္ျပၾကသည္။ ဤစံုတြဲပံုကို မဟာမုျဒာဟု ဗုဒၶတႏၱရ ၌ ေခၚ၏။ ကမၼဌာန္း ထိုင္ရာ တြင္ ဤ အစံုလိိုက္ျဖစ္ေသာ ပံုကို ၾကည္႕၍ ေမတၱာႏွင့္ တြဲစပ္ထားေသာ ပညာ ကို အာရံုနိမိတ္ယူၾကရ၏
ဗုဒၶ(ဖိုဓါတ္) သည္ ပညာ(မဓါတ္)ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္ေသာအခါ တစ္ခုတည္း ျဖစ္လာ၏။ လင္ႏွင့္မယားသည္ ထိုအခ်ိန္၌ တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္း ေပါင္းစပ္သြားသကဲ႕သို႕ေမတၱာကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ေဗာဓိသတၱ ရုပ္တုသည္ ပညာနတ္သမီးရုပ္ကို ေပြ႕ဖတ္ထားသည္႔ပံုကို ထုလုပ္ၾက၏။ ပညာပါရမိတာ က်မ္းကိုပင္ နတ္သမီးအျဖစ္ တင္းစား၍ ေဗာဓိသတၱ၏ ရင္ခြင္၌ ရိွေသာ နတ္သမီးကို ပညာပါရမိတာ နတ္သမီးဟု လည္း ေခၚၾက၏။ ထိုစံုတြဲ ေပြ႕ဖက္ေနပံုကို တိဘက္ျပည္၌မ်ားစြာ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ၾက၍ တိဘက္ဘာသာျဖင့္ Yabyum ဟုေခၚၾက၏။

‎ ဝဇီရာယနဂိုဏ္းရဲ့ တန္ထရာဗုဒၶ ရုပ္ပံု ..."
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
အလုပ္မ်ားေနလို႕ မနက္ပိုင္းက ဖဘေပၚ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ အခု ဝင္ၾကည့္တဲ့ အခါ ဓာတ္ပံုမွ...ာျမင္ရတဲ့ အတိုင္း ဗုဒၶဘုရားပံုကို ဟိုလိုလုပ္ေနပါတယ္ ဒီလိုလုပ္ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ ပို႕စ္ေတြ ေတြ႕ရလို႕ ဒီစေတးတပ္စ္ကို ေရးလိုက္တာပါ။

အခုပံုကေတာ့ တိဘက္က ဗုဒၶဘာသာ ဂိုဏ္းကြဲတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဝဇီရာယနဂိုဏ္းရဲ့ တန္ထရာဗုဒၶ ရုပ္ပံုပါ။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ပံုေတာ္ အစစ္မဟုတ္တဲ့ အတြက္ ရုပ္ပြါးေတာ္လို႕ ေခၚလို႕မရပါဘူး။ ပံုကေတာ့ သူတို႕ရဲ့ ေယာဂက်င့္စဥ္ေတြထဲက ကာမဂုဏ္ခံစားတဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ခုကို ပုံေဖာ္ထားတဲ့ ကာမမုျဒာ ပံုပါ။

တိဘက္ထုံးစံ အရ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦးစလုံး အတြက္ အသုံးဝင္တဲ့ က်င့္စဥ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အမ်ိဳးသားနဲ႕အမ်ိဳးသမီး ပူးတြဲေလ့က်င့္လို႕ ရသလို တစ္ဦးထဲလည္း ေလ့က်င့္လို႕ရပါတယ္တဲ့။

ဝဇီရာယန ဆိုတာ လက္ရွိ ဒလိုင္းလားမား ယံုၾကည္လက္ခံ က်င့္သုံးေနတဲ့ ဝါဒလည္းျဖစ္ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ တန္ထရာေယာဂကို က်င့္ၾကံလား ဆိုတာေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ဘဲ သိပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အသံထြက္လာတဲ့ ကာမကို အလႉခံလို႕ရတယ္ ဆိုတဲ့ ဝါဒနဲ႕ေတာ့ မသက္ဆိုင္ဘူးထင္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႕ရဲ့ ေထရဝါဒနဲ႕ မဟာယန မတူသလို ေထရဝါဒနဲ႕ ဝဇီရာယန ဟာလည္း လားလားမွ မဆိုင္ပါဘူး။ တင္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ တင္ၾကလည္းမသိပါ။ ဒီက်င့္စဥ္ေတြဟာ မေန႕တေန႕ကမွ ေပၚလာတာမဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ေပါင္းရာေပါင္း မ်ားစြာကတည္းက တစ္ျခားအယူဝါဒ က်င့္စဥ္ေတြနဲ႕ ေရာျပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႕က်င့္သုံးတဲ့ ေထရဝါဒ (မဟာယနေတြအေခၚ ဟိနယန ) ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို ေရွးမူအတိုင္း မေပ်ာက္မပ်က္ စင္ၾကယ္ ေအာင္ သံဃာယနာ ၆ ၾကိမ္တိုင္တင္ခဲ့ရတာ ဝိနယေတာ္ေတြကို အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝဇီရာယနနဲ႕ တန္ထရာေယာဂ အေၾကာင္း အေသးစိတ္သိလို သူမ်ား ေအာက္ပါလင့္ခ္မ်ားမွာ ဆက္လက္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။

http://en.wikipedia.org/wiki/Tantra_techniques_(Vajrayana)

http://en.wikipedia.org/wiki/Karmamudrā

http://tantrismuskritik.blogspot.com.au/2011/01/true-face-of-dalai-lama-playing-around_21.html

ရာဇာဓိရာဇာမွ ကူးပါသည္။_____________________________________________

ကာမမုျဒာအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ (Aung Kyaw Moe)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
ကာမမုျဒာ က နာေရာပ ရဲ႕ ေယာဂဓမၼ ၆ ပါး ထဲ က ကု႑လိနီေယာဂ(တမ္မို) ကို ေပါက္ေရာက္ၿပီးသူ မွ သာ က်င္႕ ႀကံႏိုင္တယ္။

တြဲဖက္ က်င္႕ႀကံသူ ေယာဂိနီ ဟာ လဲ သာမန္အမ်ိဳးသမီးမွ် မဟုတ္ ပဲ ဓမၼအက်င္႕လမ္းစဥ္ အဆင္႕ တစ္ခုထိ ေပါက္ေျမာက္ၿပီးသူ ျဖစ္ ရ ပါတယ္။

တမ္မို ကို ေအာင္ျမင္ သူေယာဂီဟာ မိမိ ရဲ႕ ပရာဏခႏၶာ မွာ ရွိတဲ႕ နဒီေတြ ခ်ကၠရေတြ ကို ေစစားႏိုင္သူ ျဖစ္တယ္။

ကာမမုျဒာ မွာ အဓိက အက်ဆံုး အခ်က္ က သုက္မလႊတ္ဖို႕ ပဲ ျဖစ္တယ္။ သုက္လႊတ္ျခင္း ဟာ သာမန္အၾကမ္းစား ေမထုန္ ျဖစ္သြားေစတယ္။ က်င္႕သူ ဟာ လဲ ၀ဇိရငရဲ မွာ က်က္ ရ မွာ ျဖစ္လို႕ အလြန္ အႏၱရာယ္ ႀကီးေသာ လမ္း မတ္ေစာက္ေသာ လမ္း လို႕ ဆို ၾကတယ္။

၀ဂ်ေရာလိမုျဒာ လို အက်င္႕ေတြနဲ႕ သုက္မလႊတ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရင္ ကာမမုျဒာ ရဲ႕ အေျခခံ ကို ေအာင္ျမင္ၿပီလို႕ ဆိုႏိုင္တယ္။ေရွ႕ မွာ မဟာသုခ လို႕ ေခၚ တဲ႕ သာမန္လူသားေတြ မႀကံဳ ႏိုင္တဲ႕ အေတြ႕ အႀကံဳေတြ ရွိတယ္။

တမ္မို ေအာင္ျမင္ၿပီးသူ ေယာဂီ ဟာ ကု႑လိနီ စြမ္းအင္ ကို ဗဟိုနဒီ တစ္ေလွ်ာက္ အထက္သို႕ ဆန္တက္ေစတယ္။ တကိုယ္လံုး က ပရာဏေတြ ကို ဗဟိုနဒီ ထဲ မွာစုစည္း ႏိုင္ရင္ အလြန္ႀကီးမားတဲ႕ သမာဓိ ကို ရတယ္။ တိဗက္ ဗုဒၶဘာသာ မွာ ေတာ႕ Clear Light Mind လို႕ ေခၚ ပါတယ္။

ဒါက ေလာကုတၱရာဥာဏ္ အတြက္ တံခါး တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကု႑လိနီစြမ္းအင္ ဟာ သာမန္ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ ေလာက္နဲ႕ ေဖၚေဆာင္ တတ္သလို က်င္႕ထားတဲ႕ ေယာဂီ အတြက္ ဗုဒၶအျဖစ္ ကို ရသည္ အထိ အက်ိဳးႀကီးတဲ႕ စြမ္းအင္ ျဖစ္တယ္ လို႕ တႏၱရဗုဒၶဓမၼ က ဆို ပါတယ္။

ဂိလာဂ္ပ ရဟန္းေတြ ဟာ ၀ိနည္း နဲ႕ အညီ ေနထိုင္ ၾကသူေတြ ျဖစ္ေတာ႕ ကာမမုျဒာ မရွိ ႏိုင္ ပါ။ပထမ ပါရာဇိကဏ္ ကို ထိန္း ရ လို႕ ပါပဲ။

သမထ ကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ၿပီး စိတ္ဖန္ရုပ္သြင္ေတြ နဲ႕ ပဲ ေလ႕က်င္႕ ရပါတယ္။ ေသတဲ႕ အခ်ိန္ ကို ပဲ ေစာင္႕ၾကပါတယ္။

ေသတဲ႕ အခိုက္ မွာ လဲ ဟဒယခ်ကၠရ အရပ္မွာ ပရာဏဓါတ္ေတြ စုေ၀းလို႕ ဗဟိုနဒီထဲ ကို ၀င္တဲ႕အခါ Clear Light Mind ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ရပါတယ္။ ဒီခဏ အခိုက္ ေလး ကို ဖမ္းႏိုင္ဖို႕ တစ္ဘ၀လံုး ေစာင္႕စား ေန ပါတယ္။

Clear Light Mind ကို ေထရ၀ါဒ စာေပ ေတြ မွာေတာ႕ ပဘႆရစိတၱ အပၸ႒ိတ၀ိညာဏ စတဲ႕ အရာေတြ နဲ႕ နီးစပ္မယ္ ထင္မိပါတယ္။

အခု အေနာက္တိုင္း မွာ ဘာသာေရးခုတံုးလုပ္ ၿပီး လိင္ အျမတ္ထုတ္မႈ ေတြ ရွိတာ ေတြ လဲ ၾကားသိရ ပါတယ္။
____________________________________________

Wai Lu။ ။၀ဇိရယာနဂိုဏ္းအေၾကာင္းအက်ဥ္းေလးပါ
++++++++++++++++++++++++++
၀ဇိရယာန…၀ဇိရမွာ စိန္ဟု ဆိုလို၏။ ေမႀကျပတ္ႏိုင္ေသာ ေသဘာရွိသည္။ စိန္သည္ အရာရာတိုင္းကို ေဖာက္ထြင္းႏိုင္၏။ စိန္သည္ႀကည္လင္ေတာက္ပ၏။ မာေႀကာ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိုးႀကိုးလက္နက္ကို ၀ဇိရဟုေခၚ၏။ ထက္ျမတ္ျပင္းထန္၏။ မိုးႀကိုးဒဏ္ကို မည္သည့္အရာမ်ွ မခံႏိုင္။ ထို့ေႀကာင့္နိဗၺာန္ကို စိန္ႏွင့္ဥပမာျပဳ၍ ေမႀကျပတ္ေအာင္ျပ ဳလုပ္ေပးေသာ လမ္းစဥ္ကို ၀ဇိရာယာနဟု ေခၚ၏။ ခႏၶာကိုယ္ကို နတ္ျပည္သို႔ ပို့ေပးမည့္ ယာဥ္ႀကီးျဖစ္ေစ၏ ၀ဇိရာယာနကို(သာသနာ၁၁၄၄-၁၁၉၄) ဒုတိယနာဂ အဇၨဳနက တီထြင္၏။
___________________________________________________
အိႏၵိယ ေအရွ့ပိုင္းေဒသမ်ားေဘဂၤါနယ္ အာသံ ေတာတင္န္းႏွင့္အိႏိၵယေအနာက္ပိုင္း ပ္ရကွ၀ါတို႔၌ ဤ၀ါဒ ထြန္းကာ၀ဇိရာယာနဂိုင္းသည္ မ-သံုးလံုးက်င့္၀တ္ကို လိုက္နာႀက၏။
၁။ မ= မဇၨ- ေသရည္အရက္ မူးယစ္ေဆး၀ါး;
၂။မ= မံသ -အသား အမဲ သားငါး;
၃= မ= ေမထုန္ မွီ၀ဲမႈ; တႏၲရအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ၀ဇိရယာန ရဟန္းမ်ားသည္ အယုတ္အညံ့ဆံုးအလုပ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ႀက၍ မြန္ျမတ္ေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္ေအာင္ က်မ္းဂန္မ်ားေရးသားႀေကလ၏။
၀ဇိရာယာနက်မ္းမ်ားမွာ-
၁။သိရီသမဇၨေခၚ ဂုယွ သမဇၨ (နာဂ အဇၨဳန);
၂။ သာဓန မာလာ;
၃။ ဉာဏသိဒိၶ;
၄။ ေပညာပါယ ၀ိနိစၧယ သိဒိၶက်မ္း (အနဂၤ၀ဇိရ)ေစသာႀကမ္းမ်ားျဖစ္၏။
ဤ က်မ္းမ်ားအားလံုးသည္ မသံုးလံုး က်င့္စဥ္ကိုေထာက္ခံခ်ီးက်ဴးထား၏။ ဂွယွ သမဇၨက်မ္း၌ လူသတ္မႈခိုးမႈ လိမ္လည္မႈ သူတပါးသားမယား ႀကာခိုမႈမ်ားကို ေထာက္ခံ အားေပးထား၏။ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ႀကီးဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေလ၏။ တႏၲရ၀ါဒ၌ လက္ယာ အထက္လမ္းလက္၀ဲေအာက္လမ္းခြဲထား၏။ လက္ယာေခၚ အထက္လမ္းမ်ားက အက်င့္သီလ ထိန္းသိမ္းႀက၏။ သိႀကား ျဗမာ ေစသာ အထက္နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ႀက၏။ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ပရိ တ္မ်ား; မႏၲန္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားႀက၏။ လက္၀ဲလမ္းေခၚေအာက္လမ္းမ်ားက ကာမဂုဏ္အခ်စ္;မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္ျခင္း; မယားခ်စ္; ဥစၥာခ်စ္ တို႔သည္ ေမတၲာအစစ္ျဖစ္ေစရန္ လမ္းစျဖစ္သည္။
အခ်စ္စိတ္ကို မဖိႏွိပ္; အားေပးအားေျမာက္ျပဳ၍ ေမတၲာအစစ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲယူရမည္။ ကာမဂုဏ္သည္ လြတ္ေျမာက္မႈ၏ ပန္းတိုင္ျဖစ္၏ ဟု ဆိုၾကေလ၏။ ဤသည္တို႔ကား၀ဇိရယာန; တႏၱရ ၀ါဒတို႔၏ အယူတစ္စိတ္တပိုင္းျဖစ္ေလသည္။
_________________________________________________________

ဤသို႔တတိယ သဂၤါယနာ ေခတ္မွစ၍ ဂိုင္းကြဲေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္တို႔အယူ၀ါမ်ားသည္ မွားယြင္းေသာ မိစၦာ၀ါဒမ်ား ျဖစ္ႀေကလသည္။ တႏၱရယာန; မႏၲရယာေနခၚ ပန္းဦးလွြတ္၀ါဒနွင့္ အရည္းႀကီး သာသနာမ်ားမွာ ထိုဂိုဏ္းကြဲမ်ား၏ အဆက္အႏြယ္မ်ားျဖစ္ႀက၏။ ေယန႔လ္ရကွိ ေျမာက္ပိုင္းသာသနာ ၌ အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာ; အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳျပင္ျဖည့္စြက္ခဲ႔ႀက ေလသည္။ သို႔ပါလ်ွက္ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မဟာယနကို တန္းတူယူေစနသူမ်ားသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားႏွင့္တကြ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ား၏ မ်က္ႏွာကို ေမထာက္ပဲ အရွက္ကင္းမဲ႔စြာ ရက္စက္လြန္းရာက်ေပသည္ဟု ေမာင္အ့ံ၏ သာသနာ၂၅၀၀စာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္တင္ျပလိုက္ပါသည္။

အိႏၵိိယကဆင္းသက္လာေသာ (Ashin Nipaka )
+++++++++++++++++++++++++++++++++
ဗုဒၶဘာသာမွာ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာနရယ္လို႔ အဓိကဂုိဏ္းၾကီးႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ မဟာယာနကေန ဂိုဏ္းခြဲထြက္လာတဲ့ ဒီကေန႔ ကမၻာမွာသာသနာျပဳအေအာင္ျမင္ဆုံးလို႔ယူဆရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းခြဲ တိဘက္တန္ဗုဒၶဘာသာမွာ အယူဆတစ္ခုရွိတယ္။ ပညာနဲ႔ ကရုဏာ၊ ပညာပဲတတ္ျပီး ကရုဏာနည္းရင္ ေလာကလူသားေတြရဲ႕အက်ုိးကို ျပည့္ျပည့္၀၀ေဆာင္ရြက္နုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ထို႔အတူပဲ ကရုဏာသာရွိျပီး ပညာနည္းရင္လဲ ေလာကအက်ုိးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ေဆာင္ရြက္နုိင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းအက်င့္ကိုက်င့္လိုတဲ့သူေတြ ပညာကရုဏာ နွစ္ခုလုံးျပည့္စုံဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီဂုိဏ္းခြဲမွာ ပညာနဲ႔ပရုဏာဟာ အေရးၾကီးဆုံး အဓိကက်င့္စဥ္တစ္ခုပဲ။ ပညာကို ေယာက်္ားပုံသ႑ာန္နဲ႔ တင္စားဖာ္ျပျပီး၊ ကရုဏာကို မိန္းမပုံသ႑ာန္နဲ႔ ေဖာ္ျပတတ္ၾကတယ္။ ဒါဟာလဲ ေယာက်္ား မိန္းမတို႔ရဲ႕ ယေန႔ထိေအာင္ မေျပာင္းလဲျဖစ္တည္ေနမႈသေဘာသဘာ၀နဲ႔ဆိုင္မယ္ထင္တယ္။ အမ်ဳိးသားေတြက ပညာအရာမွာသာေကာင္းသာမယ္။ သနားညာတာတတ္မႈကရုဏာအရာမွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကပိုသာတတ္ၾကတယ္။ ဆိုလိုသည္က ပညာနဲ႔ကရုဏာေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ အျမင့္ဆုံးေသာပညာအဆင့္ ဘုရားအျဖစ္ကိုရတယ္လို႔ေဖာ္ျပခ်င္တာျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ သူတို႔အလုိအားျဖင့္ ပညာအရာမွာ ျပီးျပည့္စုံျပီး ေလာကသားအားလုံးအတြက္ ကရုဏာၾကီးေတာ္မူတဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကို ေယာက်္ားမိန္းမပုံသ႑ာန္ႏွစ္ခုတြဲဖက္အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပတာဟာ သေကၤတအေနနဲ႔သာေဖာ္ျပတာ၊ တကယ့္မိန္းမ ေယာက်္ားေတြကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ ပညာနဲ႔ထိန္းေက်ာင္းထားတဲ့ကရုဏာက ပိုအေရးၾကီးတယ္လို႔ ျပခ်င္တဲ့အတြက္ ေယာက်္ားကမိန္းမကို ဖတ္ထားဟန္ေဖာ္ျပၾကတယ္လို႔ယူဆရပါတယ္။ ထင္မိတာေတာ့ ကုိးကြယ္ဖို႔ထက္ သိေစခ်င္မႈကို ပိုဦးစားေပးမယ္ထင္တယ္။ ေက်ာင္းသခၤန္းစာတစ္ခုမွာ အတန္းေဖာ္ဦးဇင္းတစ္ပါးက မိန္းမဘုရား (Female-Buddha) လားလို႔ ပါေမာကၡဆရာမကို ေမးမိေသးတယ္။ ဆရာမကေျပာျပတာကေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘူး ကိုယ္စားျပဳေဖာ္ျပတာတဲ့ အရမ္းအဆင့္ျမင့္တဲ့အရာ သာမန္လူေတြမသိနိုင္တဲ့အရာတဲ့။ သူေျပာပုံဆိုရင္ တစ္ခုခုေတာ့ လြဲေနျပီ သူ႔အျမင္သူ႔အလုိလို႔ပဲမွတ္လို္က္ပါတယ္။ အဲလိုကိုယ္စားျပုေဖာ္ျပတာေတြသာမကပဲ အဲဒီဂုိဏ္းစာေပထဲမွာ ပါတဲ့တခ်ဳိ႔စာေတြကို သာမန္လူေတြက အဓိပၸါယ္မေဖာ္နိုင္ဘူး။ တကယ့္ဂရုၾကီးေတြမွ အဓိပၸါယ္ေဖာ္နုိင္သိနုိ္င္တာတဲ့။ အဲဒီဂုိဏ္းအဆက္ေတြျဖစ္တဲ့ ယေန႔တိဘက္၊ ဘူတန္နဲ႔ အျခားေသာ မြန္ဂိုရီးယား၊ တရုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ အလယ္အာရွနဲ႔ ရုရွနုိင္ငံက ဗုဒၶဘာသာေတြမွာ အဲဒီလိုမ်ုိးရုပ္တုေတြအေတာ္မ်ားမ်ား ရွိၾကတယ္။ အတန္းတူတတ္ေနတဲ့ ဘူတန္ေက်ာင္းသားကေတာ့ သူတို႔ဆီမွာ အဲဒီလို ရုပ္တုေပါင္းမ်ားစြာရွိတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေဖာ္ျပမႈမ်ဳိးဟာ အိႏၵိယကေနပဲ ဆင္းသက္လာတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေယာက်္ားသ႑ာန္ပုံေပါင္ေပၚမွာ တစ္ခါတစ္ေလ ေယာက်္ားသ႑ာန္ပုံရဲ႕ပခုံးေပၚမွာတြဲလ်က္ မိန္းမသ႑ာန္ပုံကို ေဖာ္ျပသရုပ္ေဖာ္ၾကတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ တိဘက္တန္နဲ႔ ဘူတန္ဗုဒၶဘာသာက်မ္းဂန္ေတြမွာ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကို ေလ့လာရင္ ထိုထက္ပုိျပီး ျပည့္စုံမယ္ထင္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒအျမင္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္အျမင္ဆုိးေပမဲ့ သူတို႔အယူဆ အျမင္အားျဖင့္ ယုံၾကည္ပူေဇာ္ေနၾကတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အျခားအျမင္ ယူဆခ်က္ သိထားတာေလးမ်ားရွိရင္လဲ မွ်ေ၀ေပးဖို႔ ဆႏၵျပဳရင္း . . . . နိပက

ေမာင္အံ႔(မဟာဝိဇၨာ ဘံုေဘ)ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ၂၅၀၀ ခရီးဆိုတဲ႔ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၅၃ မွာလည္း အေသးစိတ္ ေလ႔လာဖတ္ရႈ နိုင္ပါေၾကာင္း...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ပညာပါရမိတာ နတ္သမီး(Thein Loikaw)
____________________________
ေမတၱာမပါေသာ ပညာသည္ ဖ်က္ဆီးမႈသို႕ဦးတည္၏ ပညာမပါေသာ ေမတၱာသည္ မ်က္ကန္အခ်စ္ျဖစ္၍ အႏၱရယ္မ်ား၏ . ထို႕ေၾကာင့္ ေမတၱာတရား(အခ်စ္) ကို ေယာက်ၤား(ပုလႅိင္) အျဖစ္တင္စား၍ ပညာကို မိန္းမ(ကုတၳိလိင္) အျဖစ္တင္စားလိုက္၏။ ေမတၱာႏွင့္ တြဲစပ္ထားေသာ ပညာသည္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဥာဏ္ ျဖစ္၏။ ဤအဓိပၸါယ္ကို သရုပ္ေဖာ္ရန္ ေမတၱာဓာတ္ အျမင့္မားဆံုးအခ်ိန္ ဖို-မ ႏွစ္ဦး စပ္ယွက္ ေနဟန္ကို ေဖာ္ျပၾကသည္။ ဤစံုတြဲပံုကို မဟာမုျဒာဟု ဗုဒၶတႏၱရ ၌ ေခၚ၏။ ကမၼဌာန္း ထိုင္ရာ တြင္ ဤ အစံုလိိုက္ျဖစ္ေသာ ပံုကို ၾကည္႕၍ ေမတၱာႏွင့္ တြဲစပ္ထားေသာ ပညာ ကို အာရံုနိမိတ္ယူၾကရ၏
ဗုဒၶ(ဖိုဓါတ္) သည္ ပညာ(မဓါတ္)ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္ေသာအခါ တစ္ခုတည္း ျဖစ္လာ၏။ လင္ႏွင့္မယားသည္ ထိုအခ်ိန္၌ တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္း ေပါင္းစပ္သြားသကဲ႕သို႕ေမတၱာကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ေဗာဓိသတၱ ရုပ္တုသည္ ပညာနတ္သမီးရုပ္ကို ေပြ႕ဖတ္ထားသည္႔ပံုကို ထုလုပ္ၾက၏။ ပညာပါရမိတာ က်မ္းကိုပင္ နတ္သမီးအျဖစ္ တင္းစား၍ ေဗာဓိသတၱ၏ ရင္ခြင္၌ ရိွေသာ နတ္သမီးကို ပညာပါရမိတာ နတ္သမီးဟု လည္း ေခၚၾက၏။ ထိုစံုတြဲ ေပြ႕ဖက္ေနပံုကို တိဘက္ျပည္၌မ်ားစြာ ထုလုပ္ကိုးကြယ္ၾက၍ တိဘက္ဘာသာျဖင့္ Yabyum ဟုေခၚၾက၏။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။