Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, March 28, 2013

“တိုင္းခ်စ္မင္းလူႏွင့္ ယိုးဒယားျပန္ ခင္ျမဇင္တို႔၏ စာေပစင္တင္တိုက္ပဲြၾကီး” (မင္းလူ)

 

ဟားဟား၊ ဘဲဥမေလာက္ကေတာ့ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္။
စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား သိၿပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း ၂၀၀၅၊ ေအာက္တိုဘာထုတ္ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရယ္စရာမဂၢဇင္းမွာ
'မူပိုင္ခြင့္မ်ားေဖာက္ဖ်က္ျခင္း (သို႔) ဆရာေမ်ာက္လူ' ဆိုေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ခင္ျမဇင္က ကၽြန္ေတာ့္ကို တံု႔ျပန္
ေရးသားထားသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ဝတၳဳေတြထဲမွာ သူ႔ကို ဇာတ္ေကာင္လုပ္ၿပီး ေပါက္ကရေလွ်ာက္ေနာက္ထားတာကိ
မေက်နပ္လုိ႔ျပန္္ၿပီး ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ၾကိဳးစားတာေလ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ကက္ကက္လန္ေအာင္ေရးထားမလဲဟု စိတ္ဝင္
တစားဖတ္ၾကည့္သည္။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ၾကိဳးစားၿပီးရန္ေတြ႔ထားတာပါပဲ။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဖတ္ရင္း
ဖတ္ရင္းက စိတ္မဆိုးႏိုင္တဲ့အျပင္ သူ႔ကိုသနားေတာင္ သနားလာမိပါသည္။

တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားမွာ ငါသာဆို ပိုထိေအာင္ ဒီလိုေရးလိုက္မွာပဲဟု ကုိယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းဖို႔ စိတ္ကူးေလးေတြေတာင္
ထြက္လာလိုက္ေသးသည္။ တကယ္လို႔ သူသာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္တိုင္ပင္ၿပီးေရးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ငယ္က်ဳိးငယ္နာမ်ားႏွင့္
ပတ္သက္ၿပီး ထိေရာက္ေသာ အၾကံဉာဏ္ေတြေတာင္ ေပးလို႔ရပါေသးသည္။ ခုေတာ့ ခင္ျမဇင္ေရးပံုက ေပ်ာ့စိစိ
ႏိုင္လြန္းလွသည္။ ' ငါကသာသူမ်ားကိုေဆာ္မယ္ ႏွက္မယ္။ ငါ့ကိုေတာ့ နည္းနည္းေလးမွ ျပန္ေက်ာဖို႔ စိတ္မကူးနဲ႔'
ဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးဆိုလွ်င္ေတာ့ နာေကာင္းနာမည္။ ကၽြန္ေတာ့္လို မ်က္ႏွာေျပာင္တဲ့လူအဖို႔ေတာ့ သူေရးလိုက္တဲ့အတြက္
ဝဲစြဲေနတဲ့လူကို ျခင္ကိုက္ခံရသေလာက္သာရွိေလသည္။

တကယ္ေတာ့ ခင္ျမဇင္သည္ ရန္စြယ္ေငါေငါ လုပ္တတ္သူမ်ဳိးမဟုတ္။ ေဒါသမျဖစ္တတ္တဲ့သူ၊ ေလာဘမရွိသူ၊
မာန္မာနကင္းစင္သူ၊ အညာကေန တကၠသိုလ္လာတက္တဲ့ ေတာသူရိုးရိုးအအေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္ စတင္
သိကၽြမ္းခင္မင္ခဲ့ရသည္။ ကဗ်ာေတြလည္းေရးသျဖင့္ ေပါင္းမိၾကျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္အတိုင္းဝန္ခံရမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ကၽြန္ေတာ္က ေပါက္တတ္ကရေတြ ေလွ်ာက္ေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ကဗ်ာေတြက အဆင့္မီသေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။
ကဗ်ာေတြေကာင္းေသာ္လည္း လူက အူတူတူ အတတဆိုေတာ့ အျမဲႏွပ္ခ်တာခံရတတ္သည္။ တကၠသိုလ္မွာ
လက္ေရးကဗ်ာစာအုပ္ကေလးေတြ စုၿပီးထုတ္မယ္စီစဥ္ၾကေတာ့-
"ခင္ဗ်ား ငါးဆယ္ပဲထည့္၊ က်န္တာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အကုန္စိုက္မယ္"
ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေျပာေသာအခါ ခင္ျမဇင္က ဘာမွမသိရွာဘဲ မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ထဲက ေငြငါးဆယ္ထုတ္ေပးရွာပါသည္။

အမွန္က ဖေယာင္းစကၠဴေပၚမွာ လက္နဲ႔ေရး၊ စာကူးစက္ႏွင့္လွည့္ထုတ္ရေသာ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး၏ ကုန္က်စရိတ္မွာ
အားလံုးေပါင္းမွ ေလးဆယ့္ငါးက်ပ္ေလာက္သာက်သည္။ သူ႔ဆီကရတဲ့ ငါးဆယ္ကလက္ဖက္ရည္ဖိုး ငါးက်ပ္ေလာက္
ပိုထြက္လာေသးသည္။စာအုပ္ေတြကို သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ တြန္းထိုးေရာင္းရလို႔ေငြေလး နည္းနည္းပါးပါး ရေတာ့လည္း
သူ႔ပိုက္ဆံေတြ ျပန္ေပးတာမဟုတ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထုိင္ခ်င္ထိုင္၊ သံလမ္းမွာ သြားေမာ့ခ်င္ေမာ့နဲ႔ ကုန္တာပဲ။

ဒီအခါမွာ သူကျပစ္တင္ၾကိမ္းေမာင္းၿပီး အတင္းျပန္ေတာင္းတာမ်ဳိးမရွိ
"အင္း- ဒုကၡပါပဲ၊ ပိုက္ဆံက သိပ္မရွိရတဲ့ၾကားထဲမွာ အေဆာင္ေၾကးသြင္းဖို႔ ဖယ္ထားတဲ့ထဲက ေပးလိုက္ရတာ၊
အေဆာင္က ထမင္းျဖတ္တာ ခံရေတာ့မွာပဲ" ဟု သနားစဖြယ္ ညည္းညဴျခင္းကိုသာ ျပဳရွာသည္။
အႏုပညာအသင္း ပန္းခ်ီသင္တန္းက ေကာင္ေတြကလည္း သူ႔ဆီက ပိုက္ဆံမၾကာခဏ ေခ်းတတ္ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ
ျပန္မေပးၾက။ (ေမာင္ေမာင္စေနဟာ အဆိုးဆံုးေပါ့။ သူ႕ေကာင္မေလး ဖက္တီးပုတ္ ခင္ေစာဦးကို ဖားခ်င္တာနဲ႔ပဲ
ၾကားက ခင္ျမဇင္ခမ်ာ ပိုက္ဆံထုတ္ေခ်းရသည္။ ခင္ေစာဦးကလည္း ႏွစ္ပဲြေလာက္စားရမွ ေက်နပ္တာ။)

ခင္ျမဇင္ကေတာ့ ခံဘက္ကခ်ည္းပဲ။ သူ႔ကိုဆိုလွ်င္ အႏိုင္က်င့္ခ်င္တဲ့လူက မ်ားသည္။ ဒီလိုအခါမ်ဳိးမွာလည္း
ထမိန္စြန္ေတာင္ဆဲြၿပီး တံု႔ျပန္တိုက္ခိုက္ဖို႔ စိတ္မကူး။ 'ဒုကၡပါပဲ' ဟူ၍ ညည္းညဴရုံသာ တတ္စြမ္းရွာသည္။
ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔ကို 'ခိုျမဇင္'လို႔ေခၚၾကတာေပါ့။ ခုလည္း သူကၽြန္ေတာ့္ကို တံု႔ျပန္ေရးသားတ့ဲ ေလသံမွာ
'ခို'သံပါေနေလသည္။

ခင္ျမဇင္ဟာ
လင္မရခင္အခါ
ဆင္မ...အဲ...
ဆင္မယဥ္သာကေလးပါ။

သူသည္ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ အျမဲတမ္းအႏိုင္က်င့္ခံရၿပီး ဘာမွလည္း ျပန္မလုပ္တတ္သူျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ေရွ႕က
မားမားမတ္မတ္ရပ္ၿပီး ကာကြယ္ေပးမည့္ သူရဲေကာင္းကိုရွာေသာခါ ဆရာကိုသန္းအံုးကို ေတြ႔ျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္
'သူရာပုလင္း'ကို 'စူပါမင္း' လုိ႔မွတ္ၿပီး 'ယမကာအိုး' ကို 'အာႏိုး'ထင္မိတာ ခင္ျမဇင္ရဲ႕ အမွားပါပဲေလ။ သူ႔လူၾကီးက
ဘယ္ေလာက္အားကိုးရသလဲဆိုေတာ့ ခင္ျမဇင္က ကၽြန္ေတာ့္ကို တံု႔ျပန္္တိုက္ခိုက္မယ္လို႔ ၾကံဳးဝါးတဲ့အခါသူက
အားေပးအားေျမွာက္မလုပ္တဲ့အျပင္- "မင္းကြာ ေလွ်ာက္မေရးပါနဲ႔။ ဟိုေကာင့္ကို အားနာစရာၾကီး"လို႔ေျပာသတဲ့။
တကယ္ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ဟိုစကားလံုးက ၾကမ္းပါတယ္။ ဒီဟာေတာ့ ျပင္းထန္လြန္းတယ္ဆိုၿပီး
လိုက္တားျမစ္ေနေသးသည္ဆုိ၏။

ဒီသတင္းၾကားေတာ့-
"အစ္ကိုရာ ေရးခ်င္တာေရးပါေစ၊ လႊတ္ေပးလိုက္ပါ။ သူစိတ္ခ်မ္းသာရင္ၿပီးတာပါပဲ"
ဟုခံရမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာင္ ဝင္ၿပီး ကူေျပာေပးခဲ့ရေသးသည္။
အမွန္ေတာ့ ဆရာကိုသန္းအံုးသည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရ ပုဂၢိဳလ္မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးဆရာ ေပါက္စဘဝက အနားေတာင္
မသီရဲေလာက္ေအာင္ ၾသဇာအရွိန္အဝါ ၾကီးမားေသာမိုးေဝမဂၢဇင္းၾကီးမွာ အယ္ဒီတာလုပ္ခဲ့သူျဖစ္၏။ သူသာ တည္တည္တ့ံတံ့
ဆက္ေနခဲ့လွ်င္ ဆရာတစ္ဆူအျဖစ္တေလးတစား ရွိေနေပလိမ့္မည္။ ခုေတာ့ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ႏိုင္ငယ္သူငယ္ခ်င္း
ခင္ျမဇင္နဲ႔ လက္ထပ္လုိက္ေတာ့ သူ႔ကိုပါ သူငယ္ခ်င္းအရာသြင္းၿပီး အရုိေသတန္ကုန္ၾကတာေပါ့။ သူ႔လူၾကီးကို မ်က္စိမႈန္တယ္
ေျပာလို႔ဆိုၿပီး ခင္ျမဇင္က မေက်မနပ္ ျဖစ္ခ်င္ေသးသည္။ ဒီကိစၥနဲ႔ပက္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္မွာ မျငင္းႏိုင္တဲ့ သက္ေသ
အေထာက္အထားရွိ၏။ ဆရာကိုသန္းအံုးအေနျဖင့္ ခင္ျမဇင္ကို ၾကိဳက္မိတယ္ဆိုတာကိုက မ်က္စိမႈန္ေနလို႔ပဲ မဟုတ္လား။

ဒီေနရာမွာ 'စာၾကံဳ'တုန္း တင္ျပစရာေလးတစ္ခု ရွိပါေသးသည္။ ခင္ျမဇင္လိုပဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို တုံ႔ျပန္တိုက္ခိုက္ေရးသားဖို႔
ၾကိဳးစားေနသူတစ္ေယာက္ ရွိေနတဲ့အေၾကာင္းပင္ျဖစ္၏။ ထိုသူကေတာ့ နာေရးဆရာမ (အဲ... ေဆာရီး) စာေရးဆရာမ
သန္းျမင့္ေအာင္ပင္ျဖစ္၏။ သူကခင္ျမဇင္ထက္စာလွ်င္ မဆိုစေလာက္ကေလးေတာ့ ပိုၿပီးလည္လည္ဝယ္ဝယ္ရွိတယ္ဆိုႏိုင္သည္။
သူတစ္ေယာက္တည္းဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို မႏိုင္မွာစိုးသျဖင့္ တပ္ေပါင္းစုဖြဲ႔ၿပီး ရင္ဆိုင္ဖို႔ၾကံစည္သည္။ သူ႔စိတ္ကူးက ကၽြန္ေတာ္၏
ကေလာင္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ေသာဒဏ္ခံခဲ့ရေသာ စာေပသမားမ်ားကို လိုက္ၿပီး အင္တာဗ်ဴးမည္။ ထိုသူမ်ား၏ အၾကံဉာဏ္ကိုပါရယူၿပီး
ဝိုင္းဝန္းထိုးႏွက္ တိုက္ခိုက္မည္။

သူကေတာ့ သူ႔ဘာသာ လုံလွၿပီထင္ေနတာ။ သူတို႔အထဲမွာ သစၥာေဖာက္တစ္ေယာက္က ရွိေနသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေရေက်ာ္လမ္းေန
(ဆရာၾကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ ေဒၚနီနီခင္တု႔ိ၏ ေခၽြးမ၊ ကိုေက်ာ္ဇင္ေခၚ ဘုန္းတင့္ေက်ာ္၏ဇနီး၊ ျပည့္ျပည့္ႏွင့္ ပုလုေကြးတို႔၏
အေမ) ကံ့ေကာ္ဝတ္ရည္စာေပတိုက္ပိုင္ရွင္ အမ်ဳိးသမီးက အထက္ပါလွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ့္အား လာေရာက္သတင္းေပး
ေလသည္။ (စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္အရ သတင္းေပးသူ၏ အမည္ကိုေတာ့ ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳဘဲ လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားပါသည္။) သူကလည္း
ေစတနာနဲ႔ လာသတိေပးတာေတာ့ မဟုတ္။ ခုလိုလာၿပီး လက္ေထာက္ခ်သျဖင့္ သူ႔စာအုပ္တိုက္အတြက္ ဝတၳဳစာအုပ္မ်ား
ေရးေပးမလားဆိုေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေၾကာင့္သာျဖစ္၏။ ထုတ္ေဝသူေတြ အဲဒီအတိုင္းပဲ။ မယံုရဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူေျပာတဲ့အတိုင္း ဟုတ္သလားလို႔ အစ္မၾကီး သန္္းျမင့္ေအာင္ကို သြားေမးေတာ့-
"ေအး... ဟုတ္တယ္။ နင့္ကို လက္စားေခ်ခ်င္ေနတဲ့လူေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ေရးမယ္လုပ္ေတာ့
ထိထိမိမိ ရွိမယ့္အခ်က္အလက္ေတြ ရွာရခက္ေနၾကတယ္"
" ဒါမ်ဳိးက အရူးလက္မွတ္ရွိတဲ့လူမွ ေရးႏိုင္တာဗ်။ ဒီလုိလုပ္ေလ။ တစ္ရက္ေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို လာခဲ့။ အစ္မၾကီးတို႔မသိေသးတဲ့
ငယ္က်ိဳးငယ္နာေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ ဘာသာပဲေဖာ္ေကာင္လုပ္ၿပီး ေျဖာင့္ခ်က္ေပးပါ့မယ္ "
"ေအးဟယ္- ေက်းဇူးပါပဲ"

ကဲ- ဘယ္ေလာက္ အူတူတူႏိုင္တဲ့ ဆရာမလဲလို႔။ သဖန္းသီးမွည့္ကို ေမ်ာက္ရဲ႕အသည္းႏွလံုးပါလို႔ ယံုစားမိတဲ့ မိေက်ာင္းမိုက္လို
ပါပဲလား။ အမွန္အားျဖင့္ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္သည္ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြကို အားၾကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ
ေစတနာရွင္တစ္ဦးသာျဖစ္၏။ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ ဆုိရာမွာလည္း အပ်ံစားဝတ္စားျပင္ဆင္၊ စိန္ထည္ေတြ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္
ဆင္ယင္လို႔ရေသာ ေနရာမ်ဳိးမဟုတ္၊ ေရေဝးတို႔ ထိန္ပင္တို႔လို သုႆာန္ေတြမွာ ဘယ္လုိလုပ္ ဟန္ေရးျပမလဲ။ သူလုပ္ေနတာ
ေတြက နာေရးကူညီမႈအသင္း၊ အနာၾကီးေဝဒနာသည္ေတြ၊ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေဝဒနာရွင္ေတြ၊ မိဘမဲ့ကေလးေတြ၊ ခိုကိုးရာမဲ့
ကေလးငယ္ေလးေတြအတြက္ ေထာက္ပံ့ကူညီရေသာ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္၏။

ဒါေတြေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူ႔ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးကိုေတာင္ လွည့္မၾကည့္ႏိုင္။ ေစ်းထဲမွာ ဆုိင္ကေလးတစ္ဆိုင္ရွိတာကို
ပစ္ထားလို႔ ဝယ္သူလာတဲ့အခါ အျမင္မေတာ္ေသာ ေဘးဆိုင္ေတြက ဝင္ကူေရာင္းေပးထားရသတဲ့။ ခုလို ကုသိုလ္ေရးေတြကို
အိုးပစ္အိမ္ပစ္လုပ္ေနတဲ့အတြက္ သူ႔မိဘအပါအဝင္ မိသားစုက မၿငိဳျငင္တဲ့အျပင္ ေနာက္ဆံမငင္ရေအာင္ ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရး၊
ေလွ်ာ္ဖြတ္ေရးကအစ အိမ္မႈကိစၥေတြ တာဝန္ယူေပးထားရသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ သူ႔လို လူမ်ဳိးကုိ ' မာသာသန္းျမင့္ေအာင္'
လုိ႔ေတာင္ ေခၚဖို႔ေကာင္းပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အစ္မၾကီးသန္းျမင့္ေအာင္တို႔၊ သူငယ္ခ်င္းခင္ျမဇင္တို႔ဆိုတာ သူေတာ္ေကာင္း
ေတြပါ။ သူတို႔ေရးတဲ့ စာေတြကလည္း ဘဝသရုပ္မွန္ အက်ိဳးျပဳစာေပေတြပဲ။ ဒီလိုလူေတြက ကၽြန္ေတာ့္လိုေကာင္မ်ဳိးနဲ႔
အံတုယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔ ၾကိဳးစားတာဟာ ဖဲလိမ္ရိုက္တတ္တဲ့လူနဲ႔ တစ္ဝုိင္းထဲထိုင္မိတဲ့ ေက်ာင္းတကာလိုျဖစ္ေနေတာ့မွာေပါ့။

သူမ်ားကို မေကာင္းၾကံစည္ဖို႔ဆိုတာ ထင္သေလာက္မလြယ္လွေၾကာင္း သူတို႔သိဖို႔ေကာင္းပါသည္။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးမွာ ပါရမီ
ဓာတ္ခံကလည္း လိုေသးသည္။ ဥပမာ သူခိုးလုပ္မယ့္လူဟာ သူခိုးအဂၤါရပ္နဲ႔ေတာ့ ညီညႊတ္ဖို႔လိုပါသည္။ ကိုယ္ခႏၶာ တည္ေဆာက္ပံု
ကအစ ဒါရိုက္တာေအာင္မင္းသိမ္းတို႔၊ ေမာင္ေျမၾကီး(ပန္းေတာင္း)တို႔၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ပါးပါးလ်ားလ်ား ရွိရပါမည္။ နီကိုရဲဆိုလွ်င္
သူခိုးလုပ္လို႔ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ ေတာ္ရုံ အေပါက္ေလာက္ဆိုေလွ်ာခနဲ ဝင္ႏိုင္ထြက္ႏုိင္သည္။ တေကာင္းစာေပက ေနမ်ဳိးသူရတို႔၊
ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းတို႔လို ဘုတ္ထိုင္းၾကီးေတြက သူခိုးလုပ္လုိ႔ ဘယ္ရပါ့မလဲ။ ဓားျပလုပ္လွ်င္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္။

ၿပီးေတာ့ ခါးပိုက္ႏိႈက္ဆိုလွ်င္လည္း ပန္းခ်ီျမင့္ေမာင္ေက်ာ္တို႔၊ ေဇယ်ာျမတ္ခိုင္တို႔လို လက္သြက္တဲ့လူေတြမွ ျဖစ္မွာ။ သီဟရတနာ
သိမ္းစိုးတို႔၊ ဆရာေလး ေဒါက္တာတင္စံဦးတို႔လို၊ ေငးေငးငိုင္ငိုင္ ေလးတိေလးကန္လူမ်ဳိးေတြဆိုလွ်င္ လက္ေႏွးေနတာနဲ႔ ကြိခနဲ
မိမွာပဲ။ ဒီသေဘာမ်ဳိးေပါ့။ သူမ်ားကို ေပါက္ကရ လုပ္ၾကံဖန္တီးထားတ့ဲစာမ်ဳိးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ဦးေႏွာက္ပံုမွန္မဟုတ္တ့ဲ
လူမ်ဳိးေတြသာ ေရးႏိုင္တာ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္လည္း စာေပေလာကသားေတြကို ဇာတ္ေကာင္လုပ္ၿပီး မဟုတ္ကဟုတ္ကေတြ
ေရးရတာ လြယ္တယ္မ်ားမွတ္ေနသလား။ ေခါင္းထဲက ေလ်ာေလ်ာရွဴရွဴ ထြက္လာျခင္းမဟုတ္။ တခ်ဳိ႕ဝတၳဳေတြဆို ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး
ၾကာတဲ့အထိ ေအာင္းထားရသည္။ ဒီၾကားထဲမွာ အခ်က္အလက္ေတြ စုရသည္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေနရာခ်ရတာကိုက ေတာ္ေတာ္
ဦးေႏွာက္စားသည္။ တကယ္ခ်ေရးတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကို တစ္လေလာက္ၾကာေအာင္ ပင္ပင္ပန္းပန္း
ေရးရတာေနာ္။ (ဒီစာကိုေရးေနတာေတာင္ ဆယ္ရက္ေလာက္ရွိၿပီ။)

ေလာကၾကီးမွာ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့လည္း မေကာင္းၾကံစည္ရတာက ကုသိုလ္လုပ္ရတာထက္ ပိုခက္ခ်င္ ခက္ေနတတ္သည္။
အလွဴခံပံုးထဲကို ပိုက္ဆံထည့္ရတာ လြယ္သေလာက္ ပံုးထဲကျပန္ၿပီး ႏိႈက္ထုတ္ခိုးယူဖို႔က်ေတာ့ အလြန္ခဲယဥ္းတယ္မဟုတ္လား။
ဒီသေဘာအတိုင္းပါပဲ။ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္တို႔ ခင္ျမဇင္တို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို တံု႔ျပန္ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတဲ့အတြက္ 'ေမ်ာက္တုလို႔
ဝက္ခုန္ရင္ ရႊံ႕စင္ရုံသာ ရွိေတာ့မေပါ့'လို႔သာ ဆိုရေတာ့မွာပဲ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ စဥ္းစားရင္းက သူတို႔အျဖစ္ႏွင့္ဆင္ေသာ ၾကားဖူး
ဖတ္ဖူးသည့္ ျမန္မာ့ရိုးရာ ဟာသပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို သြားသတိရမိ၏။

တစ္ခါက ဘုန္းၾကီးလူထြက္တစ္ေယာက္သည္ တစ္ကိုယ္တည္းေနရတာ ၿငီးေငြ႔လာသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္သည္။ ဘုန္းၾကီး
လူထြက္ဆိုေတာ့လည္း ထံုးစံအတိုင္း အပ်ဳိၾကီးနဲ႔ပဲ ရတာေပါ့။ သူ႔စိတ္ကူးထဲမွာတံုးကေတာ့ မိန္းမရရင္ အျပဳအစု အယုအယခံၿပီး
ဇိမ္နဲ႔ေနရလိမ့္မယ္ထင္ခဲ့တာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အပ်ဳိၾကီး (ဟိုစာေရးဆရာမ အပ်ိဳၾကီးေတြလိုပဲ) ဘာမွမလုပ္တတ္၊
မကုိင္တတ္။ ထမင္းဟင္းေတာင္ ေျဖာင့္ေအာင္မခ်က္တတ္သျဖင့္ အခ်ဳိးမေျပတာေတြက မ်ားေနသည္။ ဘုန္းၾကီးလူထြက္
ကလည္း ရဟန္းဘဝကလာတာဆိုေတာ့ တတ္ႏိုင္သမွ် သည္းခံၿပီးေနေနရသည္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ ထမင္းက အရမ္းဆာေနတဲ့
အခ်ိန္မွာ ခ်က္လို႔ ျပဳတ္လု႔ိက မၿပီးေသး။ ေစာင့္ရင္းက အခ်ိန္ေတြၾကာလာေတာ့ စိတ္တိုစျပဳလာၿပီ။ ေတာ္ေတာ္ၾကီးၾကာမွ
က်က္ၿပီဆိုၿပီး ခူးခပ္ေကၽြးသည္။ ထမင္းကေပ်ာ့ျပဲေနသည္။ ဟင္းေတြက တူးျခစ္ေနသည္။ ဟင္းခ်ဳိက ငန္ကၽြတ္ေန၏။ ဒီမွာ
ေဒါသက ေပါက္ကြဲေတာ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဘုန္းၾကီး လူထြက္ဆိုေတာ့ ဌာန္ကရိုဏ္းက်ေအာင္လည္း မဆဲတတ္။ စာသံ၊
ေပသံနဲ႔ ေဟာတာေျပာတာကလည္း အက်င့္ၾကီးပါေနေတာ့-

"နင့္အေမကလႊားၾကေလကုန္ေတာ့သတည္း"
လို႔ ထေအာ္ဆဲလိုက္ပါသတဲ့။
ခုလည္း မ်က္ေစာင္းေတာင္ အခ်ဳိးက်ေအာင္ မထိုးတတ္ရွာၾကတဲ့ အစ္မၾကီး သန္းျမင့္ေအာင္တို႔၊ သူငယ္ခ်င္းခင္ျမဇင္တို႔က
ကၽြန္ေတာ့္ကို ရန္ေတြ႔ဖို႔ၾကိဳးစားၾကတာဟာ သီလရွင္လူထြက္က က်ိန္ဆဲသလို-
'ေသနာေကာင္မ်ားရွင္...'
ဆိုေသာ ေလသံမ်ဳိးသာ ျဖစ္ရရွာေလကုန္ေတာ့သတည္း။


(ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စာေပဇာတ္ေဆာင္ စာေရးဆရာမ်ားအေနနဲ႔ တံု႔ျပန္ၿပီး
ကလူက်ီစယ္လိုတယ္ဆိုရင္ အားမနာတမ္း ေရးၾကပါ။ စိတ္မဆိုးပါဘူး။
ေပ်ာ္စရာေတာင္ ေကာင္းေသးဗ်ာ)


မင္းလူ
--------------------
(ရယ္စရာမဂၢဇင္း အမွတ္-၁၊
ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၅)

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။