Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ BobbySoxer Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JMe&ေဂ်းမီ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း KKT&ေကေကတီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MaNaw&မေနာ Madi&မဒီ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NO&ႏိုး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SiThuLwin&စည္သူလြင္ SiYan&စီယံ SinPauk&ဆင္ေပါက္ SithuWin&စည္သူဝင္း Snare SoTay&ဆိုေတး SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SuNit&ဆူးနစ္ SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TuTu&တူးတူး TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaNa&ဝန WaiLa&ေဝလ WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး XGALZ Xbox Y-Zet YY&၀ိုင္၀ိုင္း YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YuZaNa&ယုဇန YummyRookie Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔ khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Monday, October 22, 2012

#Apple နဲ႕ Google တုိ႕ရဲ႕ ဖန္သားျပင္ ရန္ေစာင္ပြဲ#


အရင္က လည္ပင္းဖက္ ေပါင္းလာခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြေလ။ ယခုေတာ့ ရန္ေစာင္ေနၾကၿပီ။ တရား႐ုံးေတြမွာ၊ လူသုံးပစၥည္း ေစ်းကြက္ေတြမွာ မီးခိုးမဆုံး၊ မုိးမဆုံး တုိက္ပြဲေတြ ဆင္ၾကသည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ သီတ
င္းပတ္ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၃ ရက္) တြင္မေတာ့ ထိုရန္ဆူးရန္ေညႇာင့္က ပုံစံတမ်ဳိးတစ္ဖုံ ျဖစ္သြားျပန္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ စမတ္ဖုန္း ဖန္သားျပင္ထက္မွာ ထိပ္တုိက္ သြားေတြ႕ျခင္းပါတည္း။ ထုိႏွစ္ေယာက္က Google ႏွင့္ Apple တို႔ပင္။ ဗုဒၶဟူးေန႔ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္) က Apple ၏ iPhone ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ဗားရွင္းသစ္ကို ထုတ္ေရာင္းလိုက္သည္။ ထုိဗားရွင္းသစ္၌ Apple က အဓိကက်ေသာ အက္ပလီေကးရွင္း ႏွစ္ခုကို ဖယ္ထုတ္ထားသည္။ ႏွစ္ခုစလုံးက Google ၏ ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပင္။ Google ၏ Map ႏွင့္ YouTube တုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ အက္ပလီေကးရွင္း ႏွစ္ခုကို ဖယ္ထုတ္လုိက္တာကို ၾကည့္လွ်င္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး မည္မွ် အၿပိဳင္ၾကမ္းေနၿပီကို သိႏုိင္၏။ ထုိ႔ျပင္ မိုဘိုင္းသုံးစြဲသူေတြ၏ အေရးပါမႈကလည္း ဒီေနရာတြင္ သိသာထင္ရွားလြန္းေနသည္။

“သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ဖုန္းနဲ႔ၿပိဳင္၊ ေျမပုံနဲ႔ၿပိဳင္၊ သတင္းနဲ႔ၿပိဳင္၊ ရွာေဖြမႈနဲ႔ၿပိဳင္၊ ၿပိဳင္ၿပီးရင္း ၿပိဳင္ေနၾကတယ္” ဟု BCG Partners မွ သုံးသပ္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေျမပုံမ်ားက မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားအတြက္ အေရးပါလွသည္။ မိုဘိုင္းပစၥည္းမ်ားက တည္ေနရာျပ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ေရာ၊ ေၾကာ္ျငာမ်ား အတြက္ေရာ အဆင္ေျပသည့္ ေနရာေလ။ တည္ေနရာျပ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းႏွင့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားက ေငြရွာေကာင္းသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ Google ႏွင့္ Apple တုိ႔ႏွစ္ေယာက္သာ စစ္ခင္းေနသည္ဟု ေျပာ၍မရ။ Amazon, Nokia, Microsoft, AOL ႏွင့္ Yahoo တုိ႔လည္း ဒီပြဲမွာ ပါေနတာပါပဲ။ “Google လုပ္ထားသလို မုိဘိုင္းေဂဟ စနစ္တစ္ခု ရွိထားတယ္ဆုိရင္ တျခားမိုဘိုင္းေဂဟစနစ္ ပိုင္ရွင္ေတြက သူတုိ႔ေလာကမွာရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ ရတနာသိုက္ႀကီးေတြကို ခင္ဗ်ားကို ေပးပိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕သုံးစြဲသူေတြ ဘယ္မွာ ဘာလုပ္ေနတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကို Apple ကပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Amazon ကပဲျဖစ္ျဖစ္ Google ကိုေပးသိမွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု Lumatic အမႈေဆာင္ခ်ဳပ္က ေျပာသည္။

Lumatic သည္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ေျမပုံအက္ပလီေကးရွင္းမ်ား စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ကုမၸဏီျဖစ္သည္။ iPhone ထြက္လာၿပီ ဆုိကတည္းက Google အတြက္ ကာလဝိဘက္ ေနာက္ပိုးတက္ေတာ့တာပင္။ တစ္ခုမွ Google အတြက္ ေကာင္းသည္ဆိုတာ ရွိမလာခဲ့။ Google ၏ Maps ေျမပုံဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းက မုိဘိုင္းပစၥည္းမ်ားေပၚတြင္ ရွိသည့္ ဖုန္းအဆက္အသြယ္ အဝင္အထြက္ အားလုံး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ေနရာယူထားသည္။ အဆုိပါ မိုဘိုင္းအဆက္အသြယ္ အားလုံး၏ ထက္ဝက္နီးပါးကလည္း iPhone သုံးစြဲသူမ်ားက ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ Apple ၏ ယခုလုပ္ရပ္က Google ၏ အမာခံ လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ ရွာေဖြမႈ Search ၏ ရင္ဝကို တည့္တည္ ေဆာင့္ကန္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မုိဘိုင္းရွာေဖြမႈ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔က ေဒသတစ္ခုမွ ေနရာ၊ အရာဝတၳဳမ်ားကို ရွာေဖြေနၾကတာ ျဖစ္၍ပင္။ “ေနရာေဒသ တစ္ခုရဲ႕ အေၾကာင္းကိစၥေတြဟာ Google အတြက္ ေၾကာ္ျငာခ ေဒၚလာတြင္းႀကီးပဲဗ်။ ရွာေဖြမႈကေတာ့ အဲဒါနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကိစၥပဲ” ဟု Serach Engine Land ဆိုေသာ နည္းပညာဘေလာ့ဂ္ အယ္ဒီတာ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ “ခင္ဗ်ား ေကာ္ဖီေသာက္ခ်င္လို႔ ရွာၿပီဆုိပါေတာ့ ခင္ဗ်ားဆီကို ေကာ္ဖီဆုိင္ေတြလည္း ေရာက္လာမယ္။ ေကာ္ဖီနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြလည္း ရမယ္” ဟု သူကေျပာသည္။

တကယ္ေတာ့ သုံးစြဲသူေတြက ထိုရန္ပြဲႏွင့္ လားလားမွ မဆုိင္သည့္ ေဘးမွရပ္ၾကည့္ ေနသူေတြပါပဲ။ သုံးစြဲသူေတြက ယခုေတာ့ App Store မွYouTube အက္ပလီေကးရွင္းကို ေဒါင္းလုတ္လုပ္ႏုိင္ဖို႔ တကူးတက အပုိအလုပ္ေတြ လုပ္ေနၾကရၿပီ။ ယခုအခ်ိန္အထိ Google ကလည္း ေျမပအက္ပလီေကးရွင္းကို ကမ္းလွမ္းတာ မရွိေသးေပ။ Apple ၏ ေျမပုံဆုိတာကလည္း အဆင္မေျပတာေတြႏွင့္ခ်ည္း ျပည့္၍ေနသည္။ ဝါရွင္တန္ျပည္နယ္၊ ပီဂ်စ္ေဆာင္းဒ္ ေရလက္ၾကား၊ တာကိုမာနဲ႐ိုးစ္ ေရျပင္က ျဖတ္ေက်ာ္ထားသည့္ တံတားတစ္စင္း၏ ဓာတ္ပုံဆုိလွ်င္ ပုံမွန္ပုံမဟုတဘဲ တံတားတစ္စင္းလုံး အပုံလိုက္ ၿပိဳက်ေနသည့္ ဓာတ္ပုံျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ Apple ေျမပုံမ်ားက ေကာင္းလာေတာ့မွာပါ။ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ျပင္းထန္လာတာေၾကာင့္ ေျမပုံေကာင္းေတြ ထြက္လာေတာ့မွာပါဟု သံုးသပ္သူမ်ားက ေျပာၾကသည္။ “ Apple ေျမပုံေတြက လူၾကည့္မ်ားပါတယ္ဆုိမွ အဆင္သင့္ျဖစ္တပုံ မေပၚေသးဘူး။ ဒါက ဆုံး႐ႈံးမႈ တစ္ခုပါပဲ” ဟု BIA/Kelsey မီဒီယာ သုေတသန ကုမၸဏီမွ ပ႐ိုဂရမ္ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ “ဒါေပမယ့္ ဒါက ေရရွည္ျဖစ္ေနအုံးမယ့္ ဆုံး႐ႈံးမႈလားဆုိေတာ့၊ အင္း အဲဒီလိုလည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ လူတုိင္းက မယံုၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အစြမ္းထက္တဲ့ နည္းပညာသစ္ေတြ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၾကအုံးမွာ ဆုိေတာ့ သုံးစြဲသူေတြ အတြက္က ေကာင္းတာခ်ည္းပဲေပါ့” ဟု သူက ေျပာသည္။

တကယ္ေတာ့ iPhone ဖန္သားျပင္ထက္မွာ တုိက္ပြဲမဆင္မီ ကတည္းက Google ႏွင့္ Apple တုိ႔၏ ရန္ေစာင္ပြဲက အရွိန္တက္လာခဲ့သည္ပင္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး ခ်စ္လုိ႔ ေကာင္းေနတုန္းကေတာ့ ေျမပုံမ်ား၊ ရွာေဖြမႈႏွင့္ YouTube တုိ႔ကဲ့သို႔ Google ၏ ဝန္ေဆာင္မႈေတြပါေသာ iPhone ကို ႏွစ္ဘက္ အမႈေဆာင္ခ်ဳပ္ ႏွစ္ဦးက မဂၤလာယူကာ ပူးတြဲမိတ္ဆက္ေပးခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္ သူ၏ကိုယ္ပိုင္မုိဘိုင္း လည္ပတ္ေရးစနစ္ Android ကို Google က “ထ” ထုတ္လိုက္ရာမွ အကြဲအျပဲဇာတ္လမ္းက “စ” သည္။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ မူပိုင္ခြင့္ မွတ္ပုံတင္၊ ေၾကာ္ျငာ၊ အက္ပလီေကးရွင္း စသည့္ မိုဘိုင္းကိစၥ အားလုံးမွာ ကုမၸဏီႏွစ္ခုစလုံး တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ရန္ေစာင္ေနၾကေတာ့သည္။ ထုိရန္ေစာင္ပြဲက တရား႐ုံး ေရာက္လာေတာ့မွ လူေတြ ပိုသိလာၾကသည္။ အမွန္က အျပန္အလွန္ တရားစြဲၾကတာက Google ႏွင့္ Apple တုိ႔ေတာ့ မဟုတ္။ Apple ႏွင့္ Google ၏ Android ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ကို အသုံးျပဳၾကေသာ ဖုန္းထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီေတြ ျဖစ္သည္။

အနီးစပ္ဆုံး ဥပမာက ေသာၾကာေန႔ႏွင့္ စေနေန႔ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၁-၂၂ ရက္) တြင္ ျဖစ္ခဲ့သည့္ တရား႐ုံး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပင္ဆင္ေပးဖုိ႔၊ ပယ္ဖ်က္ေပးဖုိ႔၊ Apple ႏွင့္ Samsung တုိ႔က အသီးသီး စာတင္ခဲ့ၾကသည္။ တရား႐ုံး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ဆုိသည္မွာ မူပိုင္ခြင့္ ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းအတြက္ Samsung က Apple ကို ေဒၚလာတစ္ဘီလ်ံေပးရန္ ဆုံးျဖတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ Apple က ေငြပိုလိုခ်င္၊ Samsung က အသစ္ျပန္လည္ စစ္ေဆးေပးေစခ်င္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔တြင္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တရား႐ုံးတြင္ တရားဆုိင္ၾကရဦးမည္။ စင္စစ္ YouTube ကို Apple က စြန္႔လႊတ္လိုက္ျခင္းသည္ သူ၏ မိတ္ေဆြေဟာင္းႀကီးႏွင့္ အဆက္ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားျခင္းပင္။ ဒါေပမဲ့ ထုိကိစၥက ေျမပုံကိစၥႏွင့္ေတာ့ မတူပါေလ။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆုိေတာ့ Apple မွာ ဗီဒီယိုဝန္ေဆာင္မႈဆုိ၍ ဟုတ္တိပတ္တိ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ပင္။ ထုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာမွ Google ကလည္း YouTube အက္ပလီေကးရွင္း အသစ္ကို ထုတ္လုိက္ျပန္သည္။
YouTube အက္ပလီေကးရွင္း အသစ္က App Store ရွိ အခမဲ့ အက္ပလီေကးရွင္းမ်ားထဲတြင္ နံပါတ္တစ္အျဖစ္ ဗုိလ္ဆြဲေနျပန္သည္။ ခုနစ္ႏွစ္ၾကာ အေတြ႕အႀကံဳ ေျမပုံမ်ားေၾကာင့္ Google က အစဥ္အလာႀကီးေသာ ဒီဂ်စ္တယ္ေျမပုံ ဆရာႀကီး ျဖစ္လာရသည္။ ယခုေတာ့ သူ႔ကို ဖက္ၿပိဳင္မည့္ ၿပိဳင္ဘက္အသစ္ တစ္ေယာက္တုိးၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ iPhone သုံးစြဲသူေတြကလည္း သူ႔ကို ေျခစုံကန္သြားတာ ခံလိုက္ရၿပီ။ Android ဖုန္းက iPhone ထက္ အေရအတြက္အားျဖင့္ မ်ားသည္။ စမတ္ဖုန္း ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက Android ကို သုံးစြဲသည္။ iPhoneက ၃၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ Google Maps သို႔ ဝင္ေရာက္လာသူ ထက္ဝက္ခန္႔ကေတာ့ iPhone ဘက္ေတာ္သားမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ (၂၀၁၂ ခုႏွစ္) ဇူလိုင္လက iPhone သုံးစြဲသူ ၁၂ ဒသမ ၆ သန္း Google maps သို႔ ေန႔စဥ္ ဝင္ေရာက္သည္။ ထုိကာလ၌ Android ဖုန္းသုံးစြဲသူ ၇ ဒသမ ၆ သန္းသာ Google Maps သို႔ ေရာက္လာသည္။ iPhone သုံးစြဲသူမ်ားက Google Maps တြင္ တစ္နာရီခြဲ ၾကာေအာင္ ေက်ာက္ခ်ေနတတ္ၿပီး Android ဖုန္း သုံးစြဲဲသူမ်ားက တစ္နာရီသာ ေနသည္။ ဒီသုံးစြဲသူေတြက Google အတြက္ အေရးႀကီးလွသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မည္သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား သို႔မဟုတ္ မည္သည့္ အေဆာက္အအုံမ်ားက တစ္ေခတ္ “ထ” ထင္ေပၚ နာမည္ႀကီးေနသည္။

ေျမပုံမ်ားတြင္ အမွားအယြင္း ရွိ ၊ မရွိ စသည္တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ Google က သူတုိ႔ကို အားကိုးေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့လည္း ေျမပုံမ်ားအတြက္ အက္ပလီေကးရွင္းမ်ား ဖန္တီးေပးေနေသာ အက္ပလီေကးရွင္း ေရးဆြဲသူ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ျပတ္ေတာက္ကုန္မွာလည္း Google က စိုးရိမ္ေနသည္။ “Apple ကလည္း ႐ုတ္ျခည္းဆုိသလို Google ေစ်းကြက္ ေဝစုခပ္ႀကီးႀကီး တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို အပိုင္ယူသြားၿပီေလ။ ဒါကို Googleက သူ႔ရဲ႕ အက္ပလီေကးရွင္း ေရးဆြဲသူ ကုမၸဏီေတြကို ဘယ္လိုျပန္ေျပာမလဲ” ဟု ကုမၸဏီသုံးသပ္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ဒါေပမဲ့ Apple ၏ ေျမပုံေတြ ကိုး႐ိုးကားရား ျဖစ္ေနတာကို လူေတြက စကားတင္း ဆုိၾကသည့္အခါ၊ Google က မိန္႔မိန္႔ႀကီး သေဘာက်ေနမွာ ေသခ်ာေနသည္။ Apple ေျမပုံေတြ အဆင္မေျပပုံကေတာ့ ရာဇဝင္ပါပဲ။ အိႏၵိယျပည္၊ ဟိုက္ဒရဘတ္မွ ေရကန္တစ္ကန္ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည္။ မက္ဆာခ်ဴးဆက္ ျပည္နယ္၊ ကင္းဘရစ္ခ်္မွ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားကို ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားသည္။ ဘာလင္ၿမိဳ႕ကို ေတာင္ဝင္႐ိုးစြန္း၊ အန္တာတိကတုိက္တြင္ ပို႔ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာေလာဆယ္မွာ မည္သည့္ပစၥည္း၊ မည္သည့္ ဘေရာက္ဇာ၊ မည္သည့္ လည္ပတ္ေရး စနစ္ႏွင့္မဆုိ Google Maps ကိုသုံးစြဲႏုိင္ေရးက သူ၏ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင ္ျဖစ္ေၾကာင္း Google က ေစာင္းခ်ိတ္ေျပာေနကာ Apple မ်က္ျဖဴဆုိက္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ ျဖစ္ေနသည္။

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။