Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Sunday, January 21, 2018

Steve Job ရဲ႕ေအာင္ျမင္ေရးေသာ့ခ်က္ ၁၀ခ်က္



Challenge

Steve Job ရဲ႕ေအာင္ျမင္ေရးေသာ့ခ်က္ ၁၀ခ်က္
၁။ ပံုမွန္ဘဝေလးနဲ႔ ေက်နပ္မေနနဲ႔
ကၽြန္ေတာ္ ကေလးဘဝကတည္းက ၾကားေနက် စကားေလးကေတာ့ “ပံုမွန္ေလးပဲေန၊ ပိုက္ဆံစု၊ အလုပ္ႀကိဳးစားလုပ္၊ မိသားစုကို ေပ်ာ္ေအာင္ထား” ဆုိတဲ့စကားပါ။
ေနာက္ပိုင္း သေဘာေပါက္လာတာကေတာ့ ေလာကမွာ တကယ့္ဘဝအစစ္အမွန္ကို ရွာေဖြတတ္ဖုိ႔ပဲ။ ေလာကမွာ လူေတြက သူတုိ႔ စည္းမ်ဥ္းနဲ႔ သူတုိ႔လုပ္ထားတတ္ၾကတယ္။ ၾကာေတာ့ ဒါေတြဟာ အမွန္ပါလုိ႔ ေနာက္လူေတြကပါ ထင္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ဘဝအတြက္ စည္းမ်ဥ္းအမွန္ကိုရွာေဖြတတ္ဖုိ႔လုိတယ္။
သူမ်ား မိုးခါးေရေသာက္တုိင္း လုိက္ေသာက္စရာမလုိဘူး။ ပံုမွန္ဘဝဆုိတဲ့ အယူအဆကို ကိုင္လႈပ္ပစ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ အေျပာင္းအလဲအသစ္ေတြကို ရင္ဆုိင္ၿပီး၊ ပိုၿပီး တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လုိတယ္။
ေရွးေဟာင္း အယူအဆအမွားေတြကိုခ်ည္း လက္ကိုင္ထားေနရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တုိးတက္သင့္သေလာက္မတိုးတက္ေတာ့ဘူး။ ဒီသေဘာတရားကိုသာ နားလည္သြားရင္ ဘဝကို ဘယ္လုိေရွ႕ဆက္ရမယ္၊ ဘယ္လုိေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္ဆုိတာ သိသြားၿပီ၊ ကိုယ္ဘဝဟာ အရင္နဲ႔ ဘယ္လုိမွ မတူေတာ့ဘူး။
၂။ ဝါသနာပါပါ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ကုိယ့္ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္တဲ့ ဝါသနာအထံုေတြ အျပည့္အ၀ ပါရွိပါတယ္။ အလုပ္တခုကို ေရရွည္ အပင္ပန္းခံၿပီး လုပ္ဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္ခက္ပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကို ကိုယ္က ဝါသနာမပါဘူး၊ မျမတ္ႏုိးဘူးဆုိရင္ ဘယ္လုိမွ ေရရွည္လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မျဖစ္မေနလုပ္ရရင္လည္း လုပ္ရင္းနဲ႔ အေပ်ာ္ေတြ ေပ်ာက္ဆံုးလာမယ္၊ လူက စက္ရုပ္လုိျဖစ္လာမယ္၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘဝကို အေလ်ာ့ေပးခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ ဝင္လာပါလိမ့္မယ္။
ဥပမာ။။ လူေတြ ဘာလုိ႔ ေအာင္ျမင္ၾကလဲဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ အခက္အခဲေတြ ေတြ႔ေတြ႔ ဆက္လုပ္လုိတဲ့ စိတ္ရွိလုိ႔ပဲ၊ ဒါဟာလည္း လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေပၚမွာ ဝါသနာေရာ၊ ျမတ္ႏိုးမႈေရာ ရွိေနလုိ႔ပါ။ ဒီလုိမဟုတ္တဲ့ လူေတြကေတာ့ အခက္အခဲကေလး နည္းနည္းေတြ႔ရင္ေတာင္မွ လက္ေလ်ာ့ခ်င္ေနၾကၿပီ။ ဒီေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာ တကယ့္ကို အခက္အခဲေတြ၊ စိတ္ပူပင္စရာေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ေတြကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံၿပီး ျဖတ္သန္းရတဲ့အလုပ္ပါ။ ဒီလုိ လုပ္ရတာကို မႀကိဳက္ရင္ေတာ့ အၿမဲသာမန္ ဘဝနဲ႔ ေနၿပီး ရံႈးနိမ့္ေနဦးမွာပဲ။
၃။ ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ့္ဘာသာပံုေဖၚပါ
ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္၊ ဘဝနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ပံုျဖစ္ေအာင္ ပံုေဖၚယူပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္ Mac Computer စတီထြင္ဖုိ႔အတြက္ အလုပ္ရံုမရွိေတာ့ အိမ္က ကားဂိုေဒါင္ အေဟာင္းလံုး ထဲမွာပဲ ရွိသမွ် ပစၥည္းေတြ ရွာႀကံၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက အခုလုိ အရမ္းေကာင္းတဲ့၊ အရမ္းျမန္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြ မရွိခဲ့ဘူး၊ Software တခုခု ကိုေရးလုိက္ရင္ နာရီ ၄၀ ေလာက္ ၾကာၿပီး၊ အဲ့ဒါကို ျပန္ၿပီး အမွားေတြ ျပင္ဖုိ႔ ေနာက္ထပ္ နာရီ ၂၀ ျပန္ၾကာတယ္။
ဒီလုိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အားမေလွ်ာ့့ပဲ ဆက္ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ဒီလုိ ေဆာက္ၿပီးေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ Marketing ဆုိတာ ဘာမွ မသိပါဘူး။ ကိုယ့္ပစၥည္းကို ဘယ္လုိေရာင္းရမယ္၊ ဘယ္မွာ ေရာင္းရမယ္ဆုိတာ မၾကားဘူး၊ မသိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆုိင္ေတြကို ဒီ Computer အေလးႀကီးမၿပီး လုိက္စပ္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဒီစက္ကို ႀကိဳက္တဲ့ ဆုိင္ပိုင္ရွင္ တဦးနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့မွ ေရာင္းျဖစ္တယ္။ သူက ဒီလုိ စက္အမ်ားႀကီး ထပ္လုိတယ္ေျပာပါတယ္။ အဲ့ဒီကတည္းက သိလုိက္ပါတယ္၊ ဒီစက္ဟာ ေရာင္းရေတာ့မယ္ဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိထဲမွာ ေဒၚလာေတြ ျမင္ေနရတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလုိစက္ကို ေဆာက္ဖုိ႔ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ လူအင္အားေရာ၊ ပစၥည္းအင္အားေရာ မလံုေလာက္ဘူး။ ဒါနဲ႔ မ်က္စိမွိတ္ေခါင္းညိတ္ခဲ့ၿပီး ရသမွ်လူေတြဆီက အေၾကြးပတ္ယူ၊ ရသမွ် စက္ပစၥည္းအေဟာင္းေတြ ျဖဳတ္တပ္ဆင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး စီးပြားေရး အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ေျမာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အရွိန္ရလာၿပီး ဆက္တုိက္မွာယူသူေတြမ်ားလာၿပီး Apple Company ရယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေထာင္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ အရွိန္ဆုိတာ ရလာပါလိမ့္မယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆက္လုပ္ျဖစ္ေနဖုိ႔ပဲလုိတယ္။
၄။ အစုတ္ေတြ မေရာင္းနဲ႔
တခါက Apple နဲ႔ NIKE Company (အားကစား သမား ဖိနပ္ေရာင္း Company) တုိ႔ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ဒီပူးေပါင္းမႈ ေအာင္ျမင္ၿပီး CEO အခ်င္းခ်င္း ဖုန္းဆက္ၿပီး ေရွ႕ေရးအတြက္ စကားစျမည္ေျပာ၊ ပူးေပါင္းမႈအတြက္ေက်းဇူးတင္စကား ဖလွယ္ေနၾကပါတယ္။ ေျပာေနရင္း ဖုန္းခ်ခါနီးမွာ NIKE ရဲ႕ CEO က Steve Jobs ကိုေမးပါတယ္။ ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို အျခား အႀကံေပးခ်င္တာမ်ားရွိလားမသိဘူး။ Steve Jobs ကျပန္ၿပီး၊ မရွိပါဘူး။ NIKE က ကမာၻ႕ထိပ္တန္းအေကာင္းဆံုး Company တခုပါ။ ေနာက္ ခဏ ရပ္သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆက္ေျပာပါတယ္။ “အင္း..တခုေတာ့ရွိတယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က တကယ္ေကာင္းတဲ့ အရည္အေသြးျမင့္ လွပတဲ့ ဖိနပ္ေတြကို ထုတ္ပါတယ္။ ဒါအင္မတန္ ေကာင္းပါတယ္။ဒါေပမယ့္… ခင္ဗ်ားတုိ႔ တကယ့္ အစုတ္ အညံ့ေတြလည္း ထုတ္တယ္ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ ဒီလုိ အစုတ္ေတြေပၚ အာရံုစိုက္ေနမယ့္အစား၊ တကယ့္ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ဖိနပ္ေတြ ပိုထုတ္ဖုိ႔ကို အာရံုစိုက္သင့္တယ္”။ NIKE CEO ကေတာ့ လူႀကီးခ်င္းစတယ္ထင္ၿပီး ဒီစကားရဲ႕အဆံုးမွာ ရယ္သံေလးၾကားရမလားလို႔ ေစာင့္နားေထာင္ေနပါေသးတယ္၊ ဒါေပမယ့္ Steve Jobs က မရယ္ခဲ့ပါဘူး။ သူအတည္ေျပာေနခဲ့တာပါ။
၅။ အေကာင္းဆံုး Team ဖြဲ႔ပါ
အေကာင္းဆံုး လူေတြဟာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ထိန္းသိမ္းတတ္ပါတယ္။ ဘယ္ Manager မွ ေနာက္က လုိက္ၾကည့္ေနဖုိ႔မလုိပါဘူး။ သူတုိ႔က ဘာလုပ္ရမယ္ဆုိတာသာ ေသခ်ာသိရင္၊ ဘယ္လုိလုပ္ရမယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ဘာသာသူတုိ႔ ရွာေဖြပါလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔လုိေနတာတခု က အျမင္တူတဲ့ အနာဂတ္ပန္းတုိင္တခုပါ။ ဒါပဲ အမွန္လုိေနတာပါ။ ဒါကလည္း Leader ေတြရဲ႕ တာဝန္ပါ။ Leader ဆုိတာ ဒီ ပန္းတုိင္ကို ဦးစြာသိၿပီး၊ ကိုယ့္လုိ အျခား လူေတြ သေဘာေပါက္နားလည္ လက္ခံေအာင္ ေက်ေက်လည္လည္ ရွင္းျပႏိုင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူေတြဆီက အႀကံျပဳခ်က္ကိုလည္း နားေထာင္ လက္ခံေပးတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေတာ္ဆံုးဆုိတဲ့လူေတြကို ငွားဖုိ႔မလုိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိ အလုပ္ကို စိတ္အပါဝင္ဆံုးနဲ႔ ဘယ္လုိပဲအခက္အခဲရွိပါေစ အားသြန္ခြန္စိုက္လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ရွိတဲ့လူေတြပဲလုိတယ္။
Apple မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒီနည္းပညာအေၾကာင္း ဘာမွ မသိဘဲ၊ စီမံတာမွာေတာ့ အင္မတန္ ကၽြမ္းက်င္တယ္ဆုိတဲ့ Manager ေတြ မခန္႔ပါဘူး။ ဒီမွာ လုပ္က်တဲ့ Engineer ေတြက လူေတာ္ေတြပါ၊ သူတုိ႔ကို စီမံဖုိ႔ ဒီမွာ လာလုပ္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူတုိ႔ ဘာေတြ ထပ္သင္ယူႏုိင္လဲဆုိၿပီး လာလုပ္ၾကတာပါ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေကာင္းဆံုး Company ေတြ တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ အေကာင္းဆံုး Team ေတြကို အရင္ တည္ေဆာက္တတ္ဖုိ႔လုိတယ္။
၆။ ပိုက္ဆံ အတြက္ မလုပ္နဲ႔
ကၽြန္ေတာ္ Apple Company စေထာင္ျပီး ေနာက္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္မွာ 1 Million ရွာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္၊ ၂၄ ႏွစ္မွာ 10 Millions နဲ႔ ၂၅ ႏွစ္မွာ 100 Millions ရခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အခုထိ အေတြးနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္ေတြက ပိုက္ဆံေၾကာင့္မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ ပိုက္ဆံတခုထဲအတြက္ မလုပ္ဘူး။
ပုိက္ဆံဆုိတာ အင္မတန္ ေကာင္းတဲ့ အရာဝတၳဳတခုပါ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္မျငင္းပါဘူး။ ပိုက္ဆံရွိလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စားလုိ႔ရတယ္၊ ဝတ္လုိ႔ရတယ္၊ မ်ားရင္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ေတြကို လြယ္လြယ္ကူကူ အေကာင္အထည္ေဖၚလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးႀကီးဆံုးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ ဒီ Apple Company ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ေအာက္မွာ လုပ္ေနက်တဲ့လူေတြရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားထုတ္ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြပါ။
၇။ ကိုယ္ထုတ္တဲ့ ပစၥည္းအေပၚ/ ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္အေပၚ ဂုဏ္ယူပါ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ကမာၻေပၚမွာ အေကာင္းဆံုး ဆုိတဲ့ ပစၥည္းကုိထုတ္ၿပီး၊ ဒီပစၥည္းအတြက္ ဂုဏ္ယူေနခ်င္တယ္၊ ဒီပစၥည္းကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ၊ မိသားစုဝင္ေတြကိုေတာင္ သံုးၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းႏုိင္တဲ့ အမ်ိဳးအစားမ်ိဳးျဖစ္ရမယ္။
ၿပီးေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် ေစ်းအနည္းဆံုးနဲ႔ ေရာင္းခ်ခ်င္တယ္။ ဒါကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တကယ္ႀကိဳးစားေနတဲ့အရာပါ။ တကယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ထုတ္တဲ့ ပစၥည္းဟာ ကိုယ့္မိတ္ေဆြေတြ၊ မိသားစုဝင္ေတြကိုေတာင္မွ သံုးဖုိ႔ မတုိက္တြန္းဝ့ံဘူးဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒါေတြကို မျဖန္႔ခ်ီပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ Company မွာ ဒီလုိ တုိင္းတာတဲ့ စံညႊန္းေတြရွိပါတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့ ဘယ္ပစၥည္းနဲ႔မဆို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယွဥ္လုိ႔ရပါတယ္။
၈။ သံုးစြဲသူအတြက္ထုတ္ပါ
ဆုိၾကပါစုိ႔…ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပစၥည္းတခုခုကို ထုတ္ၿပီး၊ ဒီပစၥည္းကို သံုးစြဲသူေတြကို ဘယ္လုိ သံုးရမယ္၊ ဘယ္လုိ အလုပ္လုပ္တယ္လုိ႔ ေၾကာ္ျငာလုိက္လုိ႔ရတယ္။ ဒါက လြယ္တယ္ဗ်။ ဘာက ခက္တာလဲဆုိရင္ လက္ရွိ ေစ်းကြက္နဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး လက္ေတြ႔ အံဝင္ဂြင္က် ျဖစ္ေစမယ့္၊ ၁ႏွစ္ကိုလည္း 8 Billions ေလာက္ ေရာင္းအားရွိတဲ့ ပစၥည္းမ်ိဳးကို ထုတ္ပါဆုိရင္ေတာ့ အရမ္းခက္သြားၿပီ။ ဒါကၽြန္ေတာ္တုိ႔ Company ကလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ပါ။ သံုးစြဲသူ ဘာလုိတယ္ဆုိတာက စၿပီးမွ၊ နည္းပညာနဲ႔ ဘယ္လုိေထာက္ပံ့သင့္သလဲဆုိၿပီး ေနာက္ျပန္ ျပန္ၿပီး ပစၥည္းထုတ္ရတာပါ။
နည္းပညာအသစ္ေပၚလုိ႔၊ ဒါနဲ႔စၿပီး သူ႔ကိုသံုးမယ့္ သံုးစြဲသူေတြ လုိက္ရွာေနရရင္ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလုိ မသိလုိ႔ ခံခဲ့ရတဲ့ ဒဏ္ရာေတြ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ဒီေတာ့ Apple အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ နည္းဗ်ဴဟာ အသစ္တခု အစားထုိးသံုးလုိက္ပါတယ္။ ပစၥည္းတခုထုတ္မယ္ႀကံတုိင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ “ငါတုိ႔ သံုးစြဲသူေတြကို ဘယ္လုိ သူမတူျခားနားတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ေပးႏုိင္လဲ” ဆုိၿပီး စေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။
၉။ Marketing ဆုိတာ အက်ိဳးရွိေအာင္လုပ္ေပးျခင္းပဲ
Marketing ဆုိတာ အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ေပးျခင္းပဲ။ Marketing က႑က အရမ္းဆူတယ္။ လူေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ Company ကုိမွတ္မိဖုိ႔ အခြင့္အေရးရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ Company မွ မရဘူး။ ဒီေတာ့ လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘယ္အေၾကာင္းကို သိေစခ်င္တယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကိုယ္တုိင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ေနဖုိ႔လုိတယ္။
Apple Company ဆုိတာ ကမာၻမွာ လက္ခ်ိဳးေရလုိ႔ရတဲ့ အေကာင္းဆံုး Company ေတြထဲက တခုပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြက ဒီလုိ မရွင္းမလင္းခဲ့တာေတြေၾကာင့္ Marketing မွာ အမ်ားႀကီးသံုးၿပီး၊ ေစ်းကြက္ေတြ ေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ Marketing စနစ္ကို ေျပာင္းလဲဖုိ႔လုိၿပီ။
NIKE ကုိၾကည့္ပါ။ အေကာင္းဆံုး လူသံုးကုန္ ပစၥည္း (ဖိိနပ္) ေရာင္းတဲ့ Company ပါ။ ဒါေပမယ့္ လူေတြက NIKE လုိ႔ေတြးလုိက္ရင္ ဖိနပ္လုိ႔မျမင္ၾကဘူး၊ မတူတဲ့ ဖီလင္ တမ်ိဳးနဲ႔ ေတြးၾကတယ္။ သာမာန္ ဖိနပ္မဟုတ္ဘူး။ NIKE ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာမွာ တခုမွ သူ႔ဖိနပ္အေၾကာင္းမပါဘူး။ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ အားကစား သမားေတြကို ဂုဏ္ယူရေအာင္၊ အားကစားကို ျမတ္ႏုိးရေအာင္ ရိုက္ျပတာေတြပဲ ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ရပ္တည္မႈကရွင္းတယ္ သူတုိ႔ဟာ အားကစားသမားေတြကို ေလးစားတဲ့လူေတြ။ ဒါပဲ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း အခု ေစ်းကြက္မွာ ဘယ္ေနရာကေန ဘယ္လုိ အဆင့္မ်ိဳးနဲ႔ ရပ္တည္မလဲ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္သံုးသပ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ထားတယ္၊ Apple ရဲ႕ အဓီက ရပ္တည္မႈက “ဝါသနာ အရင္းခံနဲ႔၊ စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္စြာ လုပ္တဲ့လူေတြဟာ ကမာၻႀကီးကို တိုးတက္ေျပာင္းလဲေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္” ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။ ဒီအခ်က္ကို မေမ့ၾကေစနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ နည္းပညာေတြ၊ ဗ်ဴဟာေတြ၊ Marketing ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာင္းေျပာင္း ဒီ ရပ္တည္မႈ မေျပာင္းသြားေစနဲ႔။
၁၀။ ဆာေလာင္ေနပါေစ၊ ရႈးသြပ္ေနပါေစ
ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္း ပံုျပင္ေလး ၃ ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
၁။ မွင္စက္ေလးေတြ လုိက္ဆက္ဖုိ႔
ကၽြန္ေတာ့္ကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ေမြးစား ခံခဲ့ရပါတယ္။ ေမြးစားတဲ့ မိဘေတြက ပညာမတတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္မွာ လူတန္းေစ့ေအာင္ထားၿပီး ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ဖုိ႔ သူတုိ႔ေတြ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ အေမ၊အေဖေတြ ေခၽြးနည္းစာနဲ႔ ရလာတဲ့ ဒီပိုက္ဆံေတြကိုု ကၽြန္ေတာ့္ေကာင္းက်ိဳးတခုတည္းအတြက္သံုးၿပီး ေက်ာင္းတက္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ မဝံ့ရဲခဲ့ပါဘူး။
ဒီပိုက္ဆံေတြဟာ ေက်ာင္းတက္ၿပီး ဘြဲ႔ေလးတခုရဖုိ႔အတြက္ မတန္ဘူးလုိ႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ရရာအတန္းေတြ၊ ပိုက္ဆံ မေပးရတဲ့ အတန္းေတြကို လုိက္တက္ရင္း ကၽြန္ေတာ္စိတ္ဝင္စားတဲ့ လက္ေရးလွဆြဲနည္းပညာကုိ ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလုိ တက္ရဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ၾကမ္းျပင္မွာ အိပ္ခဲ့ရပါတယ္၊ ဘူးခြံေလးေတြစုၿပီး ထမင္းစားရဖုိ႔ ပိုက္ဆံရွာခဲ့ပါတယ္၊ ၇ မုိင္ေဝးတဲ့ တပတ္မွ တခါသာ ေကၽြးတဲ့ ဘုရားေက်ာင္းက ထမင္းေကာင္းေကာင္းကို စားရဖုိ႔ အပတ္စဥ္ လမ္းေလွ်ာက္သြားခဲ့ရပါတယ္။
ဒီခက္ခဲတဲ့ ဘဝကို ျဖတ္သန္းခဲ့ေပမယ့္ ေနာင္ Apple Computer စထြင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္မွာမွ မေပၚဖူးေသးတဲ့ Computer စာလံုးအလွကို ဒီလုိကိုယ္တတ္ေျမာက္ခဲ့တဲ့ ပညာေပၚ အေျခခံၿပီး တီထြင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလုိ ေနာက္ကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာမွ ငါတက္ခဲ့တာ မွန္ခဲ့ေလျခင္းလုိ႔ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဝမွာ မွင္စက္ေတြ က်ပါလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔ေတြ ေရွ႕မွာ ဘယ္လုိ ဆက္ၾကဦးမယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္ျပန္ပဲ ဒီမွင္စက္ေတြကို ျပန္ဆက္လုိ႔ရပါတယ္။
၂။ အခ်စ္နဲ႔ အရႈံးပါ
ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတဲ့ အလုပ္ကို ေစာစီးစြာ ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ လုပ္ကိုင္ရင္း ကိုယ္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Company ကေန ကန္ထုတ္ခံလုိက္ရပါတယ္။ ေရေရလည္လည္ ခံစားရၿပီး ၁၀လ ေလာက္ ေျဖမဆည္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီ Computer ေလာကကေနေတာင္ ထြက္သြားဖုိ႔အထိ ႀကံရြယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ျမတ္ႏုိးတယ္ဗ်၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဝုိင္းပယ္တာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ျမတ္ႏိုးတုန္းပဲ။
ဒီလုိ ကုိယ္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Company ကေန ကိုယ့္ကို ျပန္ကန္ထုတ္ခံရတာကိုက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေကာင္းျပန္ဖန္လာတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ အစက ျပန္စပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ NeXT ဆုိတဲ့ Computer Company နဲ႔ Pixar ဆုိတဲ့ ရုပ္ရွင္အဖြဲ႔ကို ထူေထာင္လုိက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဘ၀အေဖာ္မြန္ျဖစ္လာမယ့္ အမ်ိဳးသမီး Laurene နဲ႔ စေတြ႔ျဖစ္တာပါပဲ။ တခါတေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဆးခါးႀကီးကို ေရာဂါေပ်ာက္ဖုိ႔ မ်ိဳရတတ္တယ္ဗ်ာ။
ဒီေတာ့ အႀကံေပးခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာကို ျမတ္ႏုိးသလဲဆုိတာ အားမေလွ်ာ့ပဲ ရွာေနဖုိ႔လုိတယ္၊ အလုပ္ေရာ၊ ဘ၀အေဖာ္မြန္ေရာေပါ့။ မေတြ႔ေသးဘူးဆုိရင္ ဆက္ရွာပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ ေရစံုမေမ်ာပါနဲ႔။
၃။ ေသမင္း
ကၽြန္ေတာ္ ၁၇ ႏွစ္သားမွာ စာသားေလးတခုကို ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မထင္ ဖတ္မိၿပီး ႀကိဳက္သြားတယ္။
ဒီေန႔ကိုသာ မင္းဘဝရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔လုိ႔ ေတြးထားတတ္ရင္၊ ေနာင္တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဒီအေတြးက အမွန္ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ တဲ့။ ဒီစကားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ကို ထိတယ္။ အဲဒီေန႔ကစၿပီး ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၃ ႏွစ္ၾကာတဲ့အခုအထိ ေန႔တုိင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးျဖစ္တယ္။
ဒီေန႔သာ ငါ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ဆုိရင္ အခုဒီေန႔လုပ္မယ့္ အရာေတြကို ငါလုပ္မလားဆုိၿပီး။ အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျဖတဲ့ အေျဖဟာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ မ်ားလာရင္၊ ေသခ်ာတယ္ ကၽြန္ေတာ္တခုခု ေျပာင္းလဲရေတာ့မယ္ဆုိတာ သိတယ္။ ဒီလုိ ေသမင္းဆုိတာ တေန႔ကိုယ္စီလာမယ္ဆုိတာကို ေန႔စဥ္ သိထားတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရာမွာ အလြန္လြယ္ကူလာတယ္။ ေသမင္းလာရင္ ဝိုင္းပယ္တာေတြ၊ အရံႈးေတြ၊ အထင္အျမင္ေတြဟာ အားလံုး အေဝးကို တုိက္စားခံလုိက္ရမွာပဲ။
ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုး စကားလံုးေလးတခုကို လက္ဆင့္ကမ္းေပးလုိက္ပါရေစ။
~~~~~~~~~~~~~~”ဆာေလာင္ေနပါေစ၊ ရႈးသြပ္ေနပါေစ” ~~~~~~~~~~~
Credit ko thu ra

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။