မိိဘမ်ား မွားေလ့ရိွေသာ အမွားမ်ား
+++++++++++++++++++++
ကေလးမ်ားကိုု သင္ၾကားတဲ့ေနရာမွာ မိဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွားေလ့မွားထ ရိွတဲ့ အမွားအယြင္းအခ်ဳိ႕ ရိွပါတယ္။ အဲဒီအမွားေတြဟာ ကေလးမ်ားရဲ႕ ပညာေရးကိုု ဆုုတ္ယုုတ္ေစတတ္တဲ့အျပင္ ယံုုၾကည္မူနဲ႔ စိတ္ေနသေဘာထားကိုု ပါ ထိခုုိက္ႏိုုင္ေစတဲ့အတြက္ ကေလးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္တစ္ခုုလံုုးကိုုပါ ထိခိုုက္ေစႏိုုင္ပါတယ္။ မိဘတစ္ဦးအေနနဲ႔ သင္ေကာ အဆိုုပါအမွားမ်ားကိုု က်ဴးလြန္မိဖူးပါသလား၊
၁။ ကေလး အတန္းထဲက ရတဲ့အဆင့္ကိုု ခဏခဏ ေမးျမန္းျခင္း၊
တစ္ခါတစ္ေလ ေမးမိတာကိုု မဆိုုလိုုပါ။ ခဏခဏ ေမးျမန္းၿပီး ကေလးရတဲ့အဆင့္ အေပၚ မူတည္ၿပီး ကေလးကိုု ဆံုုးျဖတ္တာကိုု ဆိုုလိုုတာပါ။ မင္းနည္းနည္းေတာ္လာၿပီ၊ မင္းနည္းနည္း ညံ႔သြားျပန္ၿပီ၊ မင္းအသံုုးမက်တဲ့ေကာင္ စသည္ျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ခ် ျခင္းကိုု ဆိုုလိုုပါတယ္။ အဆင့္ ( ၁ ) မရႏိုုင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကိုု အဆင့္ (၁ ) နဲ႔ သြားသြားခိုုင္းႏိူင္းရင္ ကေလးစိတ္ကိုု ထိခိုုက္ေစႏိုုင္ၿပီး စိတ္ဓါတ္က်သြားေစႏိုုင္ပတယ္ ။ ငါအလြန္ညံ႔ပါလားလိုု႔ ကေလးကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု လက္ခံသြားရင္ တစ္သက္လံုုး ယံုုၾကည္မူ ျပန္တည္ေဆာက္ဖိုု႔ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။
၂။ ဆံုုးရံူးမူကိုု အျပစ္တင္ျခင္း
ဘယ္ကေလးမဆိုု တစ္ခါတစ္ေလ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဆံုုးရံူးျခင္းကုုိ တစ္ခါမဟုုတ္ တစ္ခါ ႀကံဳေတြ႔ေလ့ရိွပါတယ္။ ဘယ္လိုုႀကံဳေတြ႔တာပဲျဖစ္ျဖစ ္၊
မိဘမ်ားက အားေပးဖိုု႔သာ တာ၀န္ရိွပါတယ္။ ကေလးရဲ႕ ဆံုုးရံူးမူကိုု
အေၾကာင္းျပဳၿပီး မင္းအသံုုးမက်တဲ့ေကာင္၊ အလကားေကာင္၊ မင္းဟာ ငပ်င္းပဲ
စသည္ျဖင့္ ျပစ္တင္ျခင္းမ်ားကိုု လံုုး၀ေရွာင္က်ဥ္ ရပါမယ္။ အဲဒီ
စကားလံုုးမ်ားဟာ ကေလးကိုု ေကာက္ခ်က္ခ်တဲ့ စကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ကေလးဘ၀ကိုု
တံဆိပ္ ခတ္လိုုက္သလိုု ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ သတိထားပါ။
ေျဖရွင္းနည္းကေတာ့ ကေလးကိုု အားေပးပါ။ ဆံုုးရံူးျခင္းဆိုုတာ ေအာင္ျမင္ျခင္း၏ မိခင္ျဖစ္သည္ဆိုုတာကိုု လက္ခံေအာင္ သိမ္းသြင္းပါ။ ဆံုုးရံူးျခင္းကေန ေအာင္ျမင္ျခင္းကိုု ခ်က္ခ်င္းမကူးႏိုုင္ေပမဲ့ တစ္ျဖည္းျဖည္းတိုုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားလိုု႔ရတယ္ဆိုုတာကို ု စည္းရံုုးေပးပါ။
၃။ ကေလးမ်ားကိုု ေဆာ့ခ်ိန္၊ ကစားခ်ိန္ မေပးျခင္း
ကေလးမ်ားရဲ႕ သဘာ၀အရ ကစားခ်င္ၾကတယ္။ ေဆာ့ခ်င္ၾကတယ္။ ေဆာ့ကစားတယ္ဆိုုတာကလည္း ကေလးမ်ား ကိုုယ္က်န္းမာ၊ စိတ္က်န္းမာ ရိွေစဖိုု႔အတြက္ လိုုအပ္လွတဲ့ ႀကီးျပင္းမူ အစိတ္အပိုုင္း တစ္ခုု ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ မိဘမ်ားဟာ ကေလးမ်ားေဆာ့ကစားေနတာကိုု ရပ္တန္႔ခိုုင္းၿပီး စာက်က္စားပြဲခုုန္ဆီကိုု မရရေအာင္ ေခၚတယ္၊ ၿပီးရင္ စာလုုပ္ခိုုင္းတယ္။ အဲလိုုျပဳလုုပ္လိုုက္ရင္ ကေလးမ်ား စာလုုပ္တာကိုု ရႊံ႕ မူန္းသြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာအေပၚ စိတ္မ၀င္စားေတာ့သလိုု မေက်နပ္မူမ်ားကိုုလည္း ေမြးျမဴ ေပးသလုုိ ျဖစ္သြားေစႏိုုင္ပါတယ္။
ေျဖရွင္းနည္းကေတာ့ ကေလးမ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးပါ။ သေဘာတူညီမူ တစ္ခုုကိုု အရယူပါ။ သူဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေဆာ့ကစားမယ္။ ၿပီးရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ စာက်က္မယ္။ ဂတိေတာင္းပါ။ ေဆာ့တဲ့အခ်ိန္ကိုု စိတ္လြတ္ကိုုယ္လြတ္ ေဆာ့ကစားေစၿပီး စာလုုပ္တဲ့အခါမွာ စိတ္ပါလက္ပါ စာလုုပ္ေစပါ။
၄။ ကေလးမ်ား မိမိကိုုယ္မိမိ အားကိုုးႏိုုင္ေအာင္ မပ်ဳိးေထာင္ေပးမိျခင္း
ပညာေရးကိုု ပဲဆက္ေျပာမယ္။ မိဘမ်ားဟာ ကေလးမ်ား ပညာသင္ၾကားတဲ့ ကာလမွာ အစားထိုုးလုုပ္ေပးစရာ မလိုုသလိုု ညဥ္နက္သန္ေခါင္အထိ အတူ စာက်က္ကူေပးစရာလည္း မလိုုပါ။ က်ဴရွင္ေကာင္းေကာင္း ပိုု႔ေပးျခင္း၊ ဆရာဆရာမ ေကာင္းေကာင္း အိမ္ေခၚ သင္ေပးျခင္းမ်ဳိးလည္း မလိုုပါ။ အဲဒီလိုု ျပဳလုုပ္ေပးျခင္းဟာ ကေလးမ်ား ျပင္ပကိုု အားကိုုးစိတ္သာ ပြားမ်ားေစၿပီး မိမိကိုုယ္ကိုု ေျဖရွင္းဖိုု႔ ႀကိဳးစားၾကေတာ့မည္ မဟုုတ္ပါ။ ျဖစ္သင့္တာက ကေလးမ်ား ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု စာလုုပ္တတ္ေအာင္၊ ႀကိဳးစားလာေအာင္၊ ဘယ္လိုုကူညီေပးရမလဲ၊ သူတိုု႔ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ယံုုၾကည္ခ်က္ရိွလာေအာင္ ဘယ္လိုုပ်ဳိးေထာင္ေပးရမလဲ၊ သူတိုု႔ စာလုုပ္ခ်င္လာေအာင္၊ ဘယ္လိုု တြန္းအားေပးသင့္သလဲ စသည္ျဖင့္ သားသမီးအေပၚ မူတည္ၿပီး မိဘမ်ားက နည္းလမ္းရွာေဖြသင့္ပါတယ္။
၅။ တစ္ခါတစ္ေလ လက္ပါျခင္း
မ်ားေသာအားျဖင့္ ယခုုေခတ္မိဘမ်ားဟာ အလုုပ္မ်ားေနတတ္ပါတယ္။ ကိုုယ္ပိုုင္အလုုပ္မ်ားတာ ပါတယ္။ လူမူေရး မ်ားလြန္းတာ ပါႏိုုင္တယ္။ လက္ကိုုင္ဖုုန္းတစ္လံုုးနဲ႔
အလုုပ္ရူပ္ေနတာ ျဖစ္ႏိုုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမ်ဳိးမွာ သားသမီးမ်ားအေပၚ
စိတ္မရွည္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါႏွစ္ခါ ေျပာမရရင္ လက္ပါေတာ့တာပါပဲ။
လက္ပါၿပီးရင္ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ေနာင္တျပန္ရေနတတ္တယ္။
မၾကာပါဘူး၊ စိတ္မထိန္းႏိုု္င္ေတာ့ ထပ္မံက်ဴးလြန္ေတာ့တာပါပဲ ။
ေျဖရွင္းနည္းကလြယ္ပါတယ္။ ကေလးကိုု တကယ္စိတ္၀င္စားပါ။ သူတိုု႔နဲ႔ အတူ ႀကီးျပင္းပါ။ သားသမီးကိုု နားလည္တဲ့မိဘမ်ားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ လက္နဲ႔ သားသမီးကိုု မဆံုုးမပါ။
၆။ သူမ်ားကေလးနဲ႔ ႏုုိင္းယွဥ္တတ္ျခင္း
အခ်ဳိ႕ မိဘမ်ားဟာ ကိုုယ့္ကေလးကိုု ၾကြားစရာေအာင့္ေမ႔ၿပီး ဟိုုသူကေလးနဲ႔ ၿပိဳင္လိုုက္၊ ဒီလူ႔ကေလးနဲ႔ ၿပိဳင္လိုုက္ လုုပ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ မိဘအခ်င္းခ်င္း အလြန္ခင္မင္တယ္လိုု႔ ယူဆရေပမဲ့ မိဘမ်ားက ႀကိတ္ၿပိဳင္ေနတာလည္း ေတြ႔ဖူးၾကားဖူးပါတယ္။ ကေလးမ်ားကိုု ဆံုုးမတဲ့ အခါမွာလည္း ဘယ္ကေလးဆိုုရင္ ဘာျဖစ္တယ္၊ မင္းဆိုုရင္ ဘာျဖစ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာမိဆိုုမိ ဆဲမိတတ္ပါတယ္။ ကေလးကိုု အလြန္ထိခိုုက္ပါတယ္။ ပညာေရးပါမက ေရွ႕ေရးပါ ထိခိုုက္ပါတယ္။ မိဘမ်ားဆင္ျခင္ပါ။
+++++++++++++++++++++
ကေလးမ်ားကိုု သင္ၾကားတဲ့ေနရာမွာ မိဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွားေလ့မွားထ ရိွတဲ့ အမွားအယြင္းအခ်ဳိ႕ ရိွပါတယ္။ အဲဒီအမွားေတြဟာ ကေလးမ်ားရဲ႕ ပညာေရးကိုု ဆုုတ္ယုုတ္ေစတတ္တဲ့အျပင္ ယံုုၾကည္မူနဲ႔ စိတ္ေနသေဘာထားကိုု ပါ ထိခုုိက္ႏိုုင္ေစတဲ့အတြက္ ကေလးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္တစ္ခုုလံုုးကိုုပါ ထိခိုုက္ေစႏိုုင္ပါတယ္။ မိဘတစ္ဦးအေနနဲ႔ သင္ေကာ အဆိုုပါအမွားမ်ားကိုု က်ဴးလြန္မိဖူးပါသလား၊
၁။ ကေလး အတန္းထဲက ရတဲ့အဆင့္ကိုု ခဏခဏ ေမးျမန္းျခင္း၊
တစ္ခါတစ္ေလ ေမးမိတာကိုု မဆိုုလိုုပါ။ ခဏခဏ ေမးျမန္းၿပီး ကေလးရတဲ့အဆင့္ အေပၚ မူတည္ၿပီး ကေလးကိုု ဆံုုးျဖတ္တာကိုု ဆိုုလိုုတာပါ။ မင္းနည္းနည္းေတာ္လာၿပီ၊ မင္းနည္းနည္း ညံ႔သြားျပန္ၿပီ၊ မင္းအသံုုးမက်တဲ့ေကာင္ စသည္ျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ခ် ျခင္းကိုု ဆိုုလိုုပါတယ္။ အဆင့္ ( ၁ ) မရႏိုုင္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကိုု အဆင့္ (၁ ) နဲ႔ သြားသြားခိုုင္းႏိူင္းရင္ ကေလးစိတ္ကိုု ထိခိုုက္ေစႏိုုင္ၿပီး စိတ္ဓါတ္က်သြားေစႏိုုင္ပတယ္
၂။ ဆံုုးရံူးမူကိုု အျပစ္တင္ျခင္း
ဘယ္ကေလးမဆိုု တစ္ခါတစ္ေလ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဆံုုးရံူးျခင္းကုုိ တစ္ခါမဟုုတ္ တစ္ခါ ႀကံဳေတြ႔ေလ့ရိွပါတယ္။ ဘယ္လိုုႀကံဳေတြ႔တာပဲျဖစ္ျဖစ
ေျဖရွင္းနည္းကေတာ့ ကေလးကိုု အားေပးပါ။ ဆံုုးရံူးျခင္းဆိုုတာ ေအာင္ျမင္ျခင္း၏ မိခင္ျဖစ္သည္ဆိုုတာကိုု လက္ခံေအာင္ သိမ္းသြင္းပါ။ ဆံုုးရံူးျခင္းကေန ေအာင္ျမင္ျခင္းကိုု ခ်က္ခ်င္းမကူးႏိုုင္ေပမဲ့ တစ္ျဖည္းျဖည္းတိုုးတက္ေအာင္
၃။ ကေလးမ်ားကိုု ေဆာ့ခ်ိန္၊ ကစားခ်ိန္ မေပးျခင္း
ကေလးမ်ားရဲ႕ သဘာ၀အရ ကစားခ်င္ၾကတယ္။ ေဆာ့ခ်င္ၾကတယ္။ ေဆာ့ကစားတယ္ဆိုုတာကလည္း ကေလးမ်ား ကိုုယ္က်န္းမာ၊ စိတ္က်န္းမာ ရိွေစဖိုု႔အတြက္ လိုုအပ္လွတဲ့ ႀကီးျပင္းမူ အစိတ္အပိုုင္း တစ္ခုု ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ မိဘမ်ားဟာ ကေလးမ်ားေဆာ့ကစားေနတာကိုု ရပ္တန္႔ခိုုင္းၿပီး စာက်က္စားပြဲခုုန္ဆီကိုု မရရေအာင္ ေခၚတယ္၊ ၿပီးရင္ စာလုုပ္ခိုုင္းတယ္။ အဲလိုုျပဳလုုပ္လိုုက္ရင္ ကေလးမ်ား စာလုုပ္တာကိုု ရႊံ႕ မူန္းသြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာအေပၚ စိတ္မ၀င္စားေတာ့သလိုု မေက်နပ္မူမ်ားကိုုလည္း ေမြးျမဴ ေပးသလုုိ ျဖစ္သြားေစႏိုုင္ပါတယ္။
ေျဖရွင္းနည္းကေတာ့ ကေလးမ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးပါ။ သေဘာတူညီမူ တစ္ခုုကိုု အရယူပါ။ သူဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေဆာ့ကစားမယ္။ ၿပီးရင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ စာက်က္မယ္။ ဂတိေတာင္းပါ။ ေဆာ့တဲ့အခ်ိန္ကိုု စိတ္လြတ္ကိုုယ္လြတ္ ေဆာ့ကစားေစၿပီး စာလုုပ္တဲ့အခါမွာ စိတ္ပါလက္ပါ စာလုုပ္ေစပါ။
၄။ ကေလးမ်ား မိမိကိုုယ္မိမိ အားကိုုးႏိုုင္ေအာင္ မပ်ဳိးေထာင္ေပးမိျခင္း
ပညာေရးကိုု ပဲဆက္ေျပာမယ္။ မိဘမ်ားဟာ ကေလးမ်ား ပညာသင္ၾကားတဲ့ ကာလမွာ အစားထိုုးလုုပ္ေပးစရာ မလိုုသလိုု ညဥ္နက္သန္ေခါင္အထိ အတူ စာက်က္ကူေပးစရာလည္း မလိုုပါ။ က်ဴရွင္ေကာင္းေကာင္း ပိုု႔ေပးျခင္း၊ ဆရာဆရာမ ေကာင္းေကာင္း အိမ္ေခၚ သင္ေပးျခင္းမ်ဳိးလည္း မလိုုပါ။ အဲဒီလိုု ျပဳလုုပ္ေပးျခင္းဟာ ကေလးမ်ား ျပင္ပကိုု အားကိုုးစိတ္သာ ပြားမ်ားေစၿပီး မိမိကိုုယ္ကိုု ေျဖရွင္းဖိုု႔ ႀကိဳးစားၾကေတာ့မည္ မဟုုတ္ပါ။ ျဖစ္သင့္တာက ကေလးမ်ား ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု စာလုုပ္တတ္ေအာင္၊ ႀကိဳးစားလာေအာင္၊ ဘယ္လိုုကူညီေပးရမလဲ၊ သူတိုု႔ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ယံုုၾကည္ခ်က္ရိွလာေအာင္ ဘယ္လိုုပ်ဳိးေထာင္ေပးရမလဲ၊ သူတိုု႔ စာလုုပ္ခ်င္လာေအာင္၊ ဘယ္လိုု တြန္းအားေပးသင့္သလဲ စသည္ျဖင့္ သားသမီးအေပၚ မူတည္ၿပီး မိဘမ်ားက နည္းလမ္းရွာေဖြသင့္ပါတယ္။
၅။ တစ္ခါတစ္ေလ လက္ပါျခင္း
မ်ားေသာအားျဖင့္ ယခုုေခတ္မိဘမ်ားဟာ အလုုပ္မ်ားေနတတ္ပါတယ္။ ကိုုယ္ပိုုင္အလုုပ္မ်ားတာ ပါတယ္။ လူမူေရး မ်ားလြန္းတာ ပါႏိုုင္တယ္။ လက္ကိုုင္ဖုုန္းတစ္လံုုးနဲ႔
ေျဖရွင္းနည္းကလြယ္ပါတယ္။ ကေလးကိုု တကယ္စိတ္၀င္စားပါ။ သူတိုု႔နဲ႔ အတူ ႀကီးျပင္းပါ။ သားသမီးကိုု နားလည္တဲ့မိဘမ်ားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ လက္နဲ႔ သားသမီးကိုု မဆံုုးမပါ။
၆။ သူမ်ားကေလးနဲ႔ ႏုုိင္းယွဥ္တတ္ျခင္း
အခ်ဳိ႕ မိဘမ်ားဟာ ကိုုယ့္ကေလးကိုု ၾကြားစရာေအာင့္ေမ႔ၿပီး ဟိုုသူကေလးနဲ႔ ၿပိဳင္လိုုက္၊ ဒီလူ႔ကေလးနဲ႔ ၿပိဳင္လိုုက္ လုုပ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ မိဘအခ်င္းခ်င္း အလြန္ခင္မင္တယ္လိုု႔ ယူဆရေပမဲ့ မိဘမ်ားက ႀကိတ္ၿပိဳင္ေနတာလည္း ေတြ႔ဖူးၾကားဖူးပါတယ္။ ကေလးမ်ားကိုု ဆံုုးမတဲ့ အခါမွာလည္း ဘယ္ကေလးဆိုုရင္ ဘာျဖစ္တယ္၊ မင္းဆိုုရင္ ဘာျဖစ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာမိဆိုုမိ ဆဲမိတတ္ပါတယ္။ ကေလးကိုု အလြန္ထိခိုုက္ပါတယ္။ ပညာေရးပါမက ေရွ႕ေရးပါ ထိခိုုက္ပါတယ္။ မိဘမ်ားဆင္ျခင္ပါ။
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။