၂၁ ရာစုမွာ လုိအပ္လာတဲ့ 4C ေခတ္အတြက္ Communication ???
-------------------------- --------------------------
စကားေျပာနည္း အတက္ပညာဟာ လူတုိင္းအတြက္ ေန႔စဥ္ အသုံး၀င္ေစပါတယ္၊ မနက္မုိးလင္း မွစၿပီး ညေနအိပ္ရာထင္ခ်ိန္အထိ လုပ္ငန္းကိစၥေတြ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းကိစၥ၊ ပတ္၀န္းက်င္ေရးရာ၊ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ၊ ေန႔စဥ္ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈေတြရ ဲ႕ (၈၀%) ဟာ ေျပာဆုိဆက္သြယ္-ျပန္ၾကားမႈေ တြ ျပဳလုပ္ေနရတာျဖစ္တာမုိ႔ အားလုံးအတြက္ အသုံး၀င္ႏုိင္ဖုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ယေန႔ ၂၁ ရာစုမွာ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈေတြက မ်ားစြာတုိးတက္လာခဲ့ပါၿပီ၊ ဒီအခါမွာ Communication ပန္ၾကားဆက္သြယ္မႈအရည္အခ်င္း ေတြျဖစ္တဲ့ (စကားေျပာဆုိမႈ၊ ဖုန္းဆက္သြယ္မႈ၊ Facebook အြန္လုိင္း ဆက္သြယ္မႈ၊ ျပင္ပေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈမ်ား ဟာ ပုိမုိတုိးတက္လာခဲ့ၿပီျဖစ္လ ုိ႔
21 ရာစု လုိအပ္တဲ့ 4-C အရည္အခ်င္းထဲမွ Communication Skills တြကုိလည္း
ျမင့္တင္ၿပီး လူမႈပတ္၀န္းက်င္သုိ႔ မ်ားစြာဆက္သြယ္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးေတြ
ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေဟာေျပာတင္ဆက္ရတဲ့ ဆရာျဖစ္တဲ့အေလွ်ာက္ Communication အေၾကာင္းကုိ ပုိမုိေလ့လာျဖစ္သလုိ၊ UN သင္တန္းေတြ၊ အင္တာနက္မွ ကုိယ္တုိင္ေလ့လာမႈေတြနဲ႔ ယေန႔မွာ တင္ဆက္ေျပာဆုိမႈ၊ စကားေျပာဆုိမႈ၊ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈမွာ မ်ားစြာထိေရာက္ေစတဲ့အေၾကာင္ းကေတာ့ (စကားေျပာနည္း ပညာ) ရဲ႕ ေက်းဇူးပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ အခ်က္မ်ားစြာကုိ အားလုံးကုိလည္း ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးထားပါတယ္။
Short to the Point လုိရင္တုိရွင္း ရုိးရုိးရွင္းရွင္း တုိက္ရုိက္ေျပာပါ
(နားလည္လြယ္တဲ့ လုိရင္းတုိရင္း ေျပာတာ ပုိအက်ိဳးရွိေစပါတယ္)
Effective Listening စိတ္ရွည္လက္ရွည္ နားေထာင္ဖုိ႔ၾကိဳးစားပါ
(ကုိယ့္ရဲ႕နားေထာင္မႈဟာ တဖက္ရဲ႕စိတ္ေက်နပ္မႈကုိျဖစ္ ေစတယ္)
Encourage to Other တဖက္သူေျပာရန္ အားေပးပါ
(ေမးခြန္းေမးျခင္းျဖင့္ တပါးသူေျပာဖုိ႔ ကုိယ္နားေထာင္ေလ သူအားတက္ေလပဲ)
Communication with Example အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ဥပမာေတြကုိ အသုံးျပဳပါ
(ဆင္တူရုိးမွားျဖစ္ေစတဲ့ ဥပမာတခ်ိဳ႕ျဖင့္ လုိရင္းတုိရွင္းတင္ျပပါ)
Don’t Hurry အလွ်င္စလုိ ဖုတ္ပူမီးတုိက္ မေျပာပါေစနဲ႔
(ျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွန္မွန္ သတိထားၿပီး ေအးေဆးတည္ျငိမ္စြာေျပာပါ)
Slow & Speak စကားမ်ားကုိ ေခတၱရပ္ဆုိင္းမႈ အသုံးျပဳပါ
(ကုိယ္ နဲ႔ သူ စဥ္းစားခ်ိန္အတြက္ အနည္းငယ္နားဖုိ႔ လုိပါတယ္)
Give & Take တဖက္သူဆီက ျပန္ၾကားခ်င္တဲ့အသံ ကုိယ္ကအရင္ေပးပါ
(ကုိယ္ေပးတဲ့အတုိင္း တပါးသူျပန္ေပးပါလိ့မ္မယ္)
Active Communication အသက္၀င္ၿပီး အားပါတဲ့ဟန္မ်ိဳးထိန္းပါ
(တက္ၾကြစြာေျပာဆုိမႈဟာ တဖက္သူသုိ႔ လႊမ္းမုိးအားျဖစ္ေစတယ္)
Focus on Subject စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ ကိစၥအေပၚ အာရုံစုိက္ပါ
(သတိရွိရွိ အာရုံစုိက္ေနျခင္းဟာ ေျပာဆုိတုန္႔ျပန္မႈကုိ အက်ိဳးရွိေစတယ္)
စကားေျပာဆုိတဲ့အခါမွာ သတိထားရမဲ့ အရာေတြလည္း ရွိပါတယ္၊ ကုိယ္က ေျပာသူဆုိရင္ - လက္ခံမည့္သူ ရဲ႕ နားလည္ႏုိင္မႈ၊ အေတြ႔အၾကဳံ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ အသက္အရြယ္ကြာဟမႈ၊ အသိပညာကြာဟမႈ စတဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း သိႏုိင္ရင္ ပုိမုိအက်ိဳးရွိႏုိင္ပါတယ္။
လူမႈပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႔ၾကဳံေနရတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ သတင္းအမွားေတြ၊
နားလည္မႈလြဲတာေတြ အားလုံးဟာ Gap of Communication ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူမႈအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ အျမဲအဆင္ေျပဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ မတူညီတဲ့ အျမင္ေတြ၊
မတူညီတဲ့သိထားမႈေတြ၊ မတူညီတဲ့ လက္ခံယုံၾကည္မႈေတြရွိလုိ႔ (Understanding
နားလည္လက္ခံျခင္း) ကသာ ထိေရာက္ေသာ ေျပာဆုိဆက္သြယ္မႈကုိ
ျဖစ္ေစႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ထိေရာက္ေသာ ေျပာဆုိဆက္သြယ္မႈျဖစ္ဖုိ႔အတ ြက္
(ေျပာဆုိသူ - လက္ခံသူ) အၾကားမွာ Gap of Communication ေတြ
မ်ားစြာရွိႏုိင္တာမုိ႔ Feedback ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ျခင္း၊ Understanding
နားလည္လက္ခံျခင္း၊ Negotiation ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ျခင္း၊ Q&A
အေမး-အေျဖမ်ားနဲ႔ လုိခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ႏွစ္ဖက္နားလည္သေဘာက္ေပါက္ႏု ိင္ဖုိ႔ အေရးၾကိးပါတယ္။ အေျပာအဆုိ တုန္႔ျပန္မႈဟာ လူတဦးကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ အရာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အေျပာအဆုိဟာ လူတဦးရဲ႕ Integrity ကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္၊
ေျပာေနတဲ့ အရာ၊ လုပ္ေနတဲ့ အရာ၊ ညီေနတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ပုံရိပ္ကုိ ကုိယ္စားျပဳလာၿပီး၊ စကားလုံးတုိင္းကုိ Power အျဖစ္ လြမ္းမုိးဖန္တီးလာေစပါတယ္။
ဘာေတြ လုပ္ႏုိင္သလဲကုိ မျမင္ခင္မွာ - ဘာေျပာသလဲကုိ ၾကည့္ၿပီး တခ်ိဳ႕က ဆုံးျဖတ္တာလည္း ေတြ႔ရလုိ႔၊ အေျပာေကာင္းဖုိ႔ထက္ - အေကာင္းေျပာဖုိ႔၊ Don’t tell အေျပာမဟုတ္ - Show what … အလုပ္နဲ႔ သက္ေသျပဖုိ႔၊ ဘာေျပာသလဲ မၾကည့္ပဲ - ဘာလုပ္သလဲ ၾကည့္ဖုိ႔သာ အေရးၾကီးမွာျဖစ္ပါတယ္။
အက်ိဳးရွိတဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈေတြျဖစ္ဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္သိတယ္ဆုိတာဟာ (၂၀%) ပဲျဖစ္ေစၿပီး၊ ကုိယ္သိလုိက္တဲ့ အရာေတြကုိ ဘယ္လုိလက္ခံယူသလဲဆုိတာ (၈၀%) ကုိျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ခံၾကားေနသမွ် အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ မွန္ကန္မႈဟာ လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ မတူညီတဲ့ သိထားမႈေတြ၊ ေတြးေခၚခံစားမႈေတြနဲ႔ ရလဒ္ေတြအေပၚမွာ မူတည္ေနပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္ေျပာခ်င္တာ ကုိယ္နားလည္ဖုိ႔ထက္ တျခားသူ နားလည္ဖုိ႔သာ ပုိအေရးၾကီးမွာျဖစ္ပါတယ္။
(မတူညီစြာ လက္ခံထားတဲ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမွာ ဘာေတြေျပာမလဲ၊ ဘယ္လုိေျပာမလဲ၊ ဘယ္လုိနားေအာင္ေျပာမလဲ၊ ဘယ္လုိနားလည္လက္ခံမလဲ၊ ဘယ္လုိ တုန္႔ျပန္ေျပာဆုိမလဲ . . . ဆုိတဲ့ အရာေတြဟာ ထိေရာက္ေသာ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈရဲ႕ ရလဒ္ေတြျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္)
အေတြးေတြကုိ အေျပာက ကုိယ္စားျပဳႏုိင္ပါတယ္။
အေျပာေတြကုိ အလုပ္နဲ႔ ကုိယ္စားျပဳႏုိင္ပါတယ္။
အလုပ္ေတြကုိ ရလဒ္နဲ႔ ကုိယ္စားျပဳႏုိင္ပါတယ္။
ရလဒ္ေတြကုိ ေအာင္ျမင္မႈက ကုိယ္စားျပဳေပးပါလိ့မ္မယ္…
အားလုံးေအာင္ျမင္ပါေစ...
အေျပာေကာင္းဖုိ႔ထက္ - အမ်ားအတြက္ ေကာင္းတဲ့အရာေတြ ေျပာႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားလွ်က္ပါ
:)
ေလးစားလွ်က္.....
Zin Phyo Paing
MESI Business Institute
www.eSMEmm.com
--------------------------
စကားေျပာနည္း အတက္ပညာဟာ လူတုိင္းအတြက္ ေန႔စဥ္ အသုံး၀င္ေစပါတယ္၊ မနက္မုိးလင္း မွစၿပီး ညေနအိပ္ရာထင္ခ်ိန္အထိ လုပ္ငန္းကိစၥေတြ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းကိစၥ၊ ပတ္၀န္းက်င္ေရးရာ၊ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ၊ ေန႔စဥ္ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈေတြရ
ယေန႔ ၂၁ ရာစုမွာ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈေတြက မ်ားစြာတုိးတက္လာခဲ့ပါၿပီ၊ ဒီအခါမွာ Communication ပန္ၾကားဆက္သြယ္မႈအရည္အခ်င္း
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေဟာေျပာတင္ဆက္ရတဲ့ ဆရာျဖစ္တဲ့အေလွ်ာက္ Communication အေၾကာင္းကုိ ပုိမုိေလ့လာျဖစ္သလုိ၊ UN သင္တန္းေတြ၊ အင္တာနက္မွ ကုိယ္တုိင္ေလ့လာမႈေတြနဲ႔ ယေန႔မွာ တင္ဆက္ေျပာဆုိမႈ၊ စကားေျပာဆုိမႈ၊ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈမွာ မ်ားစြာထိေရာက္ေစတဲ့အေၾကာင္
Short to the Point လုိရင္တုိရွင္း ရုိးရုိးရွင္းရွင္း တုိက္ရုိက္ေျပာပါ
(နားလည္လြယ္တဲ့ လုိရင္းတုိရင္း ေျပာတာ ပုိအက်ိဳးရွိေစပါတယ္)
Effective Listening စိတ္ရွည္လက္ရွည္ နားေထာင္ဖုိ႔ၾကိဳးစားပါ
(ကုိယ့္ရဲ႕နားေထာင္မႈဟာ တဖက္ရဲ႕စိတ္ေက်နပ္မႈကုိျဖစ္
Encourage to Other တဖက္သူေျပာရန္ အားေပးပါ
(ေမးခြန္းေမးျခင္းျဖင့္ တပါးသူေျပာဖုိ႔ ကုိယ္နားေထာင္ေလ သူအားတက္ေလပဲ)
Communication with Example အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ဥပမာေတြကုိ အသုံးျပဳပါ
(ဆင္တူရုိးမွားျဖစ္ေစတဲ့ ဥပမာတခ်ိဳ႕ျဖင့္ လုိရင္းတုိရွင္းတင္ျပပါ)
Don’t Hurry အလွ်င္စလုိ ဖုတ္ပူမီးတုိက္ မေျပာပါေစနဲ႔
(ျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွန္မွန္ သတိထားၿပီး ေအးေဆးတည္ျငိမ္စြာေျပာပါ)
Slow & Speak စကားမ်ားကုိ ေခတၱရပ္ဆုိင္းမႈ အသုံးျပဳပါ
(ကုိယ္ နဲ႔ သူ စဥ္းစားခ်ိန္အတြက္ အနည္းငယ္နားဖုိ႔ လုိပါတယ္)
Give & Take တဖက္သူဆီက ျပန္ၾကားခ်င္တဲ့အသံ ကုိယ္ကအရင္ေပးပါ
(ကုိယ္ေပးတဲ့အတုိင္း တပါးသူျပန္ေပးပါလိ့မ္မယ္)
Active Communication အသက္၀င္ၿပီး အားပါတဲ့ဟန္မ်ိဳးထိန္းပါ
(တက္ၾကြစြာေျပာဆုိမႈဟာ တဖက္သူသုိ႔ လႊမ္းမုိးအားျဖစ္ေစတယ္)
Focus on Subject စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ ကိစၥအေပၚ အာရုံစုိက္ပါ
(သတိရွိရွိ အာရုံစုိက္ေနျခင္းဟာ ေျပာဆုိတုန္႔ျပန္မႈကုိ အက်ိဳးရွိေစတယ္)
စကားေျပာဆုိတဲ့အခါမွာ သတိထားရမဲ့ အရာေတြလည္း ရွိပါတယ္၊ ကုိယ္က ေျပာသူဆုိရင္ - လက္ခံမည့္သူ ရဲ႕ နားလည္ႏုိင္မႈ၊ အေတြ႔အၾကဳံ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ အသက္အရြယ္ကြာဟမႈ၊ အသိပညာကြာဟမႈ စတဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း သိႏုိင္ရင္ ပုိမုိအက်ိဳးရွိႏုိင္ပါတယ္။
ထိေရာက္ေသာ ေျပာဆုိဆက္သြယ္မႈျဖစ္ဖုိ႔အတ
အေျပာအဆုိဟာ လူတဦးရဲ႕ Integrity ကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္၊
ေျပာေနတဲ့ အရာ၊ လုပ္ေနတဲ့ အရာ၊ ညီေနတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ပုံရိပ္ကုိ ကုိယ္စားျပဳလာၿပီး၊ စကားလုံးတုိင္းကုိ Power အျဖစ္ လြမ္းမုိးဖန္တီးလာေစပါတယ္။
ဘာေတြ လုပ္ႏုိင္သလဲကုိ မျမင္ခင္မွာ - ဘာေျပာသလဲကုိ ၾကည့္ၿပီး တခ်ိဳ႕က ဆုံးျဖတ္တာလည္း ေတြ႔ရလုိ႔၊ အေျပာေကာင္းဖုိ႔ထက္ - အေကာင္းေျပာဖုိ႔၊ Don’t tell အေျပာမဟုတ္ - Show what … အလုပ္နဲ႔ သက္ေသျပဖုိ႔၊ ဘာေျပာသလဲ မၾကည့္ပဲ - ဘာလုပ္သလဲ ၾကည့္ဖုိ႔သာ အေရးၾကီးမွာျဖစ္ပါတယ္။
အက်ိဳးရွိတဲ့ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈေတြျဖစ္ဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္သိတယ္ဆုိတာဟာ (၂၀%) ပဲျဖစ္ေစၿပီး၊ ကုိယ္သိလုိက္တဲ့ အရာေတြကုိ ဘယ္လုိလက္ခံယူသလဲဆုိတာ (၈၀%) ကုိျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ခံၾကားေနသမွ် အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ မွန္ကန္မႈဟာ လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ မတူညီတဲ့ သိထားမႈေတြ၊ ေတြးေခၚခံစားမႈေတြနဲ႔ ရလဒ္ေတြအေပၚမွာ မူတည္ေနပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္ေျပာခ်င္တာ ကုိယ္နားလည္ဖုိ႔ထက္ တျခားသူ နားလည္ဖုိ႔သာ ပုိအေရးၾကီးမွာျဖစ္ပါတယ္။
(မတူညီစြာ လက္ခံထားတဲ့ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမွာ ဘာေတြေျပာမလဲ၊ ဘယ္လုိေျပာမလဲ၊ ဘယ္လုိနားေအာင္ေျပာမလဲ၊ ဘယ္လုိနားလည္လက္ခံမလဲ၊ ဘယ္လုိ တုန္႔ျပန္ေျပာဆုိမလဲ . . . ဆုိတဲ့ အရာေတြဟာ ထိေရာက္ေသာ ေျပာဆုိဆက္ဆံမႈရဲ႕ ရလဒ္ေတြျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္)
အေတြးေတြကုိ အေျပာက ကုိယ္စားျပဳႏုိင္ပါတယ္။
အေျပာေတြကုိ အလုပ္နဲ႔ ကုိယ္စားျပဳႏုိင္ပါတယ္။
အလုပ္ေတြကုိ ရလဒ္နဲ႔ ကုိယ္စားျပဳႏုိင္ပါတယ္။
ရလဒ္ေတြကုိ ေအာင္ျမင္မႈက ကုိယ္စားျပဳေပးပါလိ့မ္မယ္…
အားလုံးေအာင္ျမင္ပါေစ...
အေျပာေကာင္းဖုိ႔ထက္ - အမ်ားအတြက္ ေကာင္းတဲ့အရာေတြ ေျပာႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားလွ်က္ပါ
ေလးစားလွ်က္.....
Zin Phyo Paing
MESI Business Institute
www.eSMEmm.com

No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။