ဂ်ပန္မွာကေလးေတြ
ေက်ာင္းသြားတာ နမူနာ ေလးပါ ေက်ာင္းကို ကိုယ့္ရပ္ကြက္ က ေက်ာင္း မွာပဲ
အပ္လို ့ရပါတယ္ ရပ္ကြက္ေက်ာ္ အပ္လို့မရပါ ကြ်န္မတို့ေနတဲ့ ITABASHI ဆို ရင
္အပ္လို ့ရတာ မူလတန္း ၃ေက်ာင္းရွိတယ္ အဲဒီ ေက်ာင္း ၃ေက်ာင္းထဲကမွ
တစ္ေက်ာင္းကိုအပ္လို ့ရပါတယ္ ေက်ာင္းကို အပ္ဖို ့စီမံခန့္ခဲြတာ က
ဘယ္အိမ္မွာေနတဲ့ ဘယ္ကေလးက ဘယ္ ႏွစ္မွာေက်ာင္းတတ္ရမယ္ လို ့ တတ္လို့ေက်ာင္း
လိပ္စာ နဲ့ တစ္ကြ ရပ္ကြက္ရုံးကစာလာပါတယ္ ကိုယ္က အဲဒီထဲကမွ ကိုယ္ အဆင္ေျပမဲ့ ေက်ာင္းကိုေရြးပီးေက်ာင္းကိ ုသတင္းပို ့ရပါတယ္
အမ်ားစုေရြးတာက အိမ္နဲ့နီးမဲ့ေက်ာင္းပါ ရပ္ကြက္မွာေနတဲ့လူ ဦးေရနဲ့ ေက်ာင္းအေရအတြက္ က သူတို ့က လုံေလာက္ေအာင္ တြက္ခ်က္ထားတာပါ
ေက်ာင္း ဆင္း ေက်ာင္းတတ္ခ်ိန္ေက်ာင္းအနီး နားကို ကားလဲ လာ လို ့မရပါ ၾကိဳပို ့လုပ္လို့မရပါ ဒါေၾကာင့္ အေ၀းမွာမထားၾကတာပါ ..
ျမိဳ့သစ္ အိမ္ယာသစ္ တည္ေဆာက္တိုင္း ပါတာက ေက်ာင္း ေဆးခန္း လုံေလာက္တဲ့ အက်ယ္အ၀န္း နဲ့ ၄ ထပ္ ၅ ထပ္ရွိတဲ့ ကားပါကင္နဲ့ ပန္းၿခံ ကစားကြင္း ပါ မျဖစ္မေနပါပါတယ္
ျမန္မာျပည္မွာလို ျမိဳ့စြန္ေတြမွာ အိမ္ရာစီမံကိန္း အၾကီးၾကီးေတြ လုပ္ေပးပီး အဲဒီမွာေနတဲ့ မိသားစုမွာပါလာမဲ့ တိုးလာမဲ့ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ကိို စာသင္ေက်ာင္း မပါ ေဆးခန္းမပါ ေတာ့ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ကေလးပညာေရးကို မစဥ္းစားေပးတာ သိပ္သိသာပါတယ္ လူၾကားေအာင္ ပညာေရးဘာညာ တာ၀န္ရွိသူ ေၾသာ္ေနတာပါ (ဒါက စကားစပ္ပါ)
သူတို ့နိုင္ငံမွာ ေမြးလာတဲ့ ကေလးတိုင္း ဘာလူမ်ိဳးဘာဘာသာ ျဖစ္ျဖစ္ အရြယ္ေရာက္လာလို ့နိုင္ငံတြင္းမွာရွိေနရင္ ေက်ာင္း အပ္ရမဲ့ေန့ကို ခ်က္ခ်င္းသိပါတယ္ အစိုးရေက်ာင္း မအပ္ခ်င္လို ့ပုဂလိကေက်ာင္းအပ္ရင္ လဲ private ေက်ာင္းက နိင္ငံေတာ္ကို အေၾကာင္းၾကား ေပးရပါတယ္
မအပ္ျဖစ္ ေက်ာင္းမထားျဖစ္ရင္ ျမိဳ ့နယ္က ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာပီး ဘာအခက္အခဲရွီလဲ ကူ ညီဖို ့ခ်က္ခ်င္းေရာက္ လာတာပါ ဒီေလာက္ ပညာေရးကို အားေပးပါတယ္ အစိုးရေက်ာင္းၾကိဳက္တဲ့ေ်က် ာင္းကိုထား သခၤန္းစာ က ဟို ေတာ ေရပါတ္လည္၀ိုင္းေနတဲ့ကြ်န္း က စာသင္ေက်ာင္းက ဒီေန့ သင္တနဲ့သင္ခန္းစာက ျမိဳ့ေပၚ အတန္းတူ ေက်ာင္းအားလုံး သင္ခန္းစာနဲ့အတူတူပါ ပဲ ဘာမွမကဲြပါ
ဘယ္ကေလးက ဘယ္ဘာသာ ညံ့တယ္ ဆိုတာ ဆရာမမ်ားကသိပါတယ္ ခ်က္ခ်င္းအစားထိုးသင္ေပးထား ပိးသားပါ
အတန္းတင္ စာေမးပဲြဆိုတာ မရွိပါ အတန္းၾကီးလာရင္ ေတာ့ အရည္အခ်င္း စစ္
စာေမးပဲြရွိေပမဲ့ က်လို ့ေနာက္တစ္နွစ္ ဒီအတန္းတတ္ရတယ္ ဆိုတာ
လုံး၀မရွိသေလာက္ပါပဲ မိဘမ်ား ခရီးသြားရလို ့ ေက်ာင္းခ်ိန္မမွန္ျဖစ္လို
့စာမမွီလို ့ မျဖစ္ မေန ဒီအတန္း ျပန္ေနရတာေတာ့ရွိေပမဲ့ အလြန္နဲပါတယ္
ေက်ာင္းမွာသင္တာက အစုအဖဲြ ့ နဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလးေတြ ခ်ေပးပီး အုပ္စုလိုက္ေဆြးေႏြးပဲြေလးေ တြ
ကိုယ္တစ္ေန့တာ လုပ္ငန္းေလးေတြ ျပင္ပေလ့လာေရး မွတ္ခ်က္ ေလးေတြ ကို Report
လို ေလး ျပန္ေရးခိုင္းတာ မ်ိဳးေတြ ကိုယ္စိုက္ထားတဲ့ပန္းပင္ ရဲ့
အေၿခအေနေလးေတြကို ျပန္ေရးခိုင္း
တာမ်ိဳးေလးေတြပါ
အဲဒီမွာ ဂီတ ပါမယ္ အားကစားပါမယ္ ပန္းခ်ီပါမယ္ ၂ တန္းကစပီးကြန္ျပဴတာ အေၿခခံပါမယ္
အဲဒါေလးေတြကို ညွပ္ညွပ္ပီးမွ ဂ်ပန္စာနဲ့ သခ်ာၤကို သင္ေပးလိုက္တာပါ ၄ တန္းေလာက္ထိ ဒါပါပဲ အတန္းတင္ စာေမးပဲြမရွိပါ
ဟုိကေလးသခၤ်ာညံ ့တယ္ လို ့ စာညံ့တယ္ ဆိုတာ မရွိပါ အလီ ကိုမျဖစ္မေန ၃ တန္းမွာမွသင္ပါတယ္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးဆီကို ၃ တန္းကေလး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က တစ္ေယာက္ခ်င္းစီတန္းစီပီး ဆိုျပရတာပါ
ေနာက္ ေက်ာင္းမွာ အုပ္စုဖဲြ့ပီးေခါင္းစဥ္ေလးေ တြကို
ေဆြးေႏြးခိုင္းတာပါ တစ္လတစ္ၾကိမ္ စေန မွာ မိဘေတြက ေက်ာင္းမွာကေလးေတြကို
စာသင္တာကို ေနာက္က ေနရပ္ၾကည့္ဖို ့မိဘေတြကိုေခၚပါတယ္ ၀င္စြတ္ဖတ္တာမရ်ိပါ
ဟိုလိုေျဖလိုက္လို ့ဒီလို ေျဖလို က္ေျပာလို ့မရပါ ေျပာဖို ့လဲမလိုပါ သူတို
့ဟာသူတို ့စီစဥ္သြားတာပါ အုပ္စု ဖဲြ ၅ ေယာက္တစ္ဖဲြဆို ခုံနီးခ်င္း
အုပ္စုေလး ၅ ခုံ စီဖဲြ့သြားပါတယ္ တစ္ေယာက္ပို တစ္ေယာက္လိုဆိုလဲ သူတို
့ခ်င္း ပဲ ညွိသြားပါတယ္ အျမဲ တန္း ဒီလူ ခ်ည္းပဲ အုပ္စုဖဲြ့လို ့မရပါ ခုံ
အေရွ့အေနာက္ကို တစ္ရက္ခ်င္းစီတိုးတိုး ပီးထိုင္ရတာပါ
နီးစပ္ရာသူတုိ ့ဘာသာ အုပ္စုေလးဖဲြပါတယ္ ေခါင္းစဥ္ေလးကလဲ ဆရာက စဥ္းစားေပးတာ မေန့ က ေက်ာင္းအ၀မွာ အမွိုက္ ေတြ ့ တယ္ အဲဒီအမွီဳက္ေၾကာင့္ စိတ္ထဲဘယ္လိုခံစားရလဲ ဘာေတြ လုပ္သင့္လဲ အဲဒီ အမွုိက္ျပစ္တဲ့သူက မျပစ္ရတဲ့ေနရာမွာ ဘာေၾကာင့္ ျပစ္တယ္ထင္လဲ ဘယ္လို အေရးယူသင့္သလဲ ေနာက္မျပစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဒါမ်ိဳး ေလး ေတြ ပါပါတယ္ အေရးယူ အျပစ္ ခ်ညး္ပဲ ေျပာလို ့ေဆြးေႏြးလို ့မရေအာင္ ဆရာက ျပန္ထိမ္းညွိေပးပါတယ္ သူ ျပစ္ရတဲ့ အေၾကာင္း အခက္အခဲ လဲရွိနုိင္ေၾကာင္းေလးကို အဖဲြ ့တစ္ခုခ်င္းစီ ကို အရင္ေဆြးေႏြးခိုင္းပီးရင္ ေခါင္းစဥ္ ဂိုက္လိုင္းတစ္ခုကို တစ္ခုခ်င္း စီ သူ ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ ေဆြးေနြးခိုင္းတာပါ
တစ္ဦးတည္း တတ္ပီးတစ္ဦးတည္းေတာ္ေနရင္ လဲ လက္မခံပါ ကိုယ့္အုပ္စုက ကိုယ္လို မစဥ္းစားတတ္တဲ့ သူ ကို ပါ ကိုယ္ဘာေၾကာင့္ ဒီလို စဥ္းစားတာ ဒီလို စဥ္းစားၾကည့္ဆိုတာကို အခ်င္းခ်င္း ညွိခိုင္းတာပါ အဲဒီသင္ခန္းစာ ေလးက သူတို ့ဆီမွာအုပ္စု ေတြ အဖဲြ ေ့တြမ်ားေပမဲ့ျပိဳကဲြတာ သိပ္ မရ်ီပါ
ျမန္မာက ၃ ေယာက္ရွိရင္ ၄ဖဲြ ့ကဲြတယ္ ဆိုတာ အေျပာခံရတာ စာသင္ေက်ာင္းက ဒါမ်ိဳးမသင္ေပးလိုက္လို ့ပါ
ငယ္စဥ္ကတဲက သူ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ကို ခံစားတတ္ေအာင္ အရာရာကို အျပစ္ခ်ည္းပဲ မျမင္ ၾကေအာင္ မသင္ေပးခဲ့လို ့ပါ ထစ္ခနဲ၇ွီမိဘ မေကာင္းလို ့ဆိုတာခ်ည္းပဲ ေျပာၾကပါတယ္ မိဘဆီက ပါလာတာ က စရိုက္ နဲ့ ဗီဇပဲ ပါနိုင္မွာပါ ဒါကို အမ်ားနဲ ့့ဆက္ဆံရရင္ ေနနည္းထိုင္ နည္း က အမ်ား နဲ့ တူတူ ေနတတ္ဖို ့ေက်ာင္းကသင္ဖို ့လိုပါတယ္ ဒါကေက်ာင္းက သင္ေပးရမဲ့ သင္ခန္းစာပါ...
အမ်ားစုက ေက်ာင္းဆိုတာ စာပဲသင္ရမယ္ ထင္ေနတာပါ စာေတြ အလြတ္က်တ္ အလြတ္ေျဖအမွတ္ေကာင္း နံပါတ္ ၁ သူမ်ားထက္သာ ေတြကို သင္ေပးလိုက္တဲ့ကေလးက သူမ်ားကိုကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ဖိ ု ့သူမ်ား အေတြးကို ပါ ခံစားေပးဖို ့ အမွိုက္ျမင္တာနဲ့အမွိုက္ျပစ ္တဲေ့ကာင္စည္းကမ္းမရွိဘူးဆိ ုပီး
ေတြးမဲ့အစား အေၿခအျမစ္က်က် စဥ္းစားတတ္ေအာင္ အမွိုက္သြားျပစ္ေနရင္း နဲ့
ရုတ္တရက္ မူးလဲပီး အေရးေပၚ အေၿခအေန တစ္ခုခုေၾကာင့္လား မ်ိဳးေလးပါ
စဥ္းစားခိုင္းတာ ဒါကို ေဘးကဒီအမွိုက္ကို ျမင္တဲ့အခ်ိန္ မွာ
ဘာမွမလုပ္ၾကဘူးလား ဆို တာ မိဘမအားလို ့ကေလးကိုျပစ္ခိုင္း လိုက္တာမွာ ကေလးက
ေနရာမွားျပစ္ သလား မ်ိဳၚေလးကို ေဆြးေႏြးပိး သင္တာပါ စာတစ္ပုတ္ကို အလြတ္
က်တ္ခိုင္း တာထက္မ်ားစြာတန္ဖိုးရွိတဲ့သ င္ခန္းစာမ်ားပါ ...ဒါကြ်န္မဥပမာေပးတာပါ
အဲဒီ သင္ခန္းစာေဆြးေႏြးေနတုံးမွာ ကေလးတစ္ဦးက ဆရာကိုေမးလိုက္တဲ့ေမးခြန္းေ လး အရမး္သေဘာက်တယ္ သူမ်ားမျမင္ မစဥ္းစားတာ စဥ္းစားလိုက္ပုံေလး
ဆရာဒီအမွိုက္ကို ျမင္သလား တဲ့ ဆရာကျမင္တယ္ ျမင္လို ့ဒီေမးခြန္းကို ေမးတာ လို ့ေျပာတယ္ သူငယ္ခ်င္းလို ေဆြးေနြးတာ
ကေလးကထပ္ေမးတယ္ ျပစ္ တဲ့သူကို ေတြ့လိုက္သလားတဲ့
ဆရာက မေတြ ့ဘူးတဲ့
ကေလးက ထပ္ေျပာတယ္ ဆရာ အဲဒီအမွိုက္ကို ဘာလုပ္ခဲ့သလဲတဲ့
ဆရာက လက္ခုပ္တီးပီး ကေလးပါတဲ့ အဲဒီအုပ္စုကို ခ်ိီးက်ူးတယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ထဲကို မခ်ီးမႊန္းပါ
သူလုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ကေလးအားလုံးကုိျပန္ရွင္းျပတ ယ္
အဲဒီလို အုပ္စု အဖဲြ့ေလး နဲ့ လုပ္တတ္ စဥ္းစားတတ္ေအာင္သင္သလို တစ္ဦး ခ်င္း အတြက္လဲ သင္ပါတယ္
ပန္းပင္ေလးစိုက္ထားရင္ တစ္ဦးခ်င္စီ ကိုယ္အပင္ ျဖစ္လာတာကို အေသးစိတ္ ပုံေလးပါဆဲြပီး သူတို ့အျမင္ အျဖစ္အပ်က္ ေလးေတြ ကို စာေရးခိုင္းပါတယ္
အိမ္မွာပိတ္ရက္မွာ လုပ္ခဲ့တာေလး ကို လဲ ေဟာေျပာပဲြမွာ ေဟာေျပာရသလို အတန္းေရွ့ ထြက္တစ္ဦးစီ အကုန္ လုံး အခ်ိန္သတ္ မွတ္ေပးပီးေျပာခ်ိုင္း တာေလး စကားေျပာဖို ့ေရွ့ထြက္လာရင္ လူေတြကို အရိုအေသးေပးရမွာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ေျပာရမွာ စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ ပါသင္လိုက္တာပါ
ကေလးက ငယ္ကတဲ က လူရာ၀င္ေနပါပီ
အုပ္စုလိုက္ကို လဲ အလွည့္က်ေခါင္းေဆာင္ေလးလုပ္ ခိုင္းပါတယ္
စိုက္ခင္းေလးတစ္ဖဲြ ့ဖဲြ့ေပးတာမ်ိဳး လုပ္ပီး ေခါင္းေဆာင္ အလွည့္က်
လုပ္ခိုင္းတာ ေခါင္းေဆာင္ခိုင္းတာကို ေနာက္ လိုက္ အလွည့္က် သူက လိုက္နာ
ခိုင္းတာမ်ိဳးေလးေတြပါ
ေက်ာင္းဆိုတာ စာသင္တာ တစ္ခုတည္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း နဲ့့ ထစ္ခနဲရွိ ဆရာ ၀န္ ျဖစ္ ဖို ့တစ္ခုတည္း ေက်ာင္း ပို ့တာမဟုတ္ ေၾကာင္း ကို မိဘေကာ ဆရာေကာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားေကာ သိဖို ့လိုပါတယ္
ေနာက္ ေက်ာင္းအက်ယ္ အ၀န္းပါ ကြ်န္းနိုင္ငံေျမရွားတဲ့ နိုင္ငံမွာေ်ကာင္း အက်ယ္ က ကစားကြင္း မိုးလုံေလလုံ အစည္းအေ၀းခန္းမစသည္ျဖင့္အကု န္ပါပါတယ္ လုံေလာက္ပါတယ္
ျမန္မာျပည္မွာ ေက်ာင္းေတြက မူလကက်ယ္ပါတယ္ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေျမေတြ ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္ ေဘး အိမ္နဲ့ကပ္ေနတဲ့ေက်ာင္းေတြလ ဲ
မ်ားစြာရွိပါတယ္ မီးေရးထင္းေရး သိပ္အႏၱရယ္မ်ားပါတယ္ ထြက္ေပါက္
လုံလုံေလာက္ေလာက္မရွိ ေက်ာင္းေရွ ့မွာ ကား လမ္းမၾကီး နဲ့ေက်ာင္းေတြ အခု
ပုဂလိကေက်ာင္းေတြ ဆို အခန္းက်ဥ္းေလးေတြ မွာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း လုပ္
သင္ေနတယ္ အလင္းေရာင္လုံုလုံေလာက္ေလာက ္မရွီ ဒါေတြစီ စစ္ရမွာပါ ေအာင္ ခ်က္ ေကာင္းရင္ အမွတ္အမ်ားၾကီးရတဲ့ေက်ာင္းသ ား ေမြးထုတ္နိုင္တယ္ ဆိုတာကိုဂုဏ္ယူေနတဲ့ပညာေရးစ နစ္ က တကုိယ္ေကာင္း စိတ္ ေတြ ေမြးထုတ္ေန တာပါပဲ
ေနာက္ေက်ာင္းလြႊတ္ ခ်ိန္ ပါ ျမန္မာျပည္ မွာ ေက်ာင္း ဆင္းေခါင္းေလာင္း နဲ့ အကုန္ အတန္းအားလုံးတစ္ျပိုင္တည္းဆ င္းပါ
ဒီမွာကေတာ့ အတန္းခဲြလႊတ္ပါတယ္ တစ္တန္းနဲ့တစ္တန္း ၁၀ မိနစ္စီၿခားလိုက္တာပါ ၁ တန္းကေလးေတြဆိုရင္ ေတာ့ အတန္းၾကီးနဲ့ တစ္နာရီေစာ ေက်ာင္းဆင္းေပးပီး တစ္တန္းနဲ့တစ္တန္းကို ၁၀ မိန္စ္ေလာက္စီ ၿခားလိုက္တာပါ အဲဒီေတာ့အ၀မွာလူမျပဳေတာ့ဘူး မိဘေတြ လဲ ျပြတ္မေနေတာ့ဘူး
ပညာေရးေျပာငး္မယ္ ဆိုလို ့ေျပာသံသိပ္ၾကားလာပီး ခုထိေတာ့ သိပ္မ ထူးၿခား မို ့ ေရးလိုက္ပါတယ္
ကြွန္မမွာသမီးေတြရွိတယ္ သူတို ့အနာဂါတ္က သူတို ့ကို ေက်ာင္းမွာ ဘယ္လို ပညာသင္ေပးလိုက္မွာလဲ ေပၚမူတည္တယ္ လို ့ပဲ ကြ်န္မခံယူထားပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မနားလည္သလို ခံစား ေရးေပးလိုက္ပါတယ္
စာေတြ အလြတ္ က်တ္ပီးေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပး ျပန္ဆိုျပနိင္တာ ကို စာေတာ္တယ္ ဆို တာ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္ေပမဲ့ လူေတာ္ တာ ညဏ္ ရည္ထက္ျမတ္တာ စိတ္ႏွလုံး ရည္ ျပည့္၀တာ ေလာကမွာ ကိုယ္တစ္ဦးတည္း ထိပ္ေရာက္ေအာင္ ျဖတ္သန္း ပီး ကိုယ္လို ထိပ္မေရာက္လာသူ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့သူကို ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမထား နိုင္ပဲ နိင္လို မင္းထက္ျပဳ ပီး ငါ့လို မွမင္းမလုပ္ခဲ့တာ ဆိုပီးနိမ့္နိမ့္က်က် ဆက္ဆံ မဲ့ ဘဲြ့ရ စာ တတ္ ပညာမတတ္ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ငါသိငါတတ္ငါေတာ္ လို ့ထင္ေနေစတဲ့ သူ ေတြ ေမြးထုတ္ ေပးရာမ်ိဳး ေက်ာင္း မ်ား ကို ေျပာင္းလဲေစခ်င္လိုက္တာ
Credit: Yuri Ko
အမ်ားစုေရြးတာက အိမ္နဲ့နီးမဲ့ေက်ာင္းပါ ရပ္ကြက္မွာေနတဲ့လူ ဦးေရနဲ့ ေက်ာင္းအေရအတြက္ က သူတို ့က လုံေလာက္ေအာင္ တြက္ခ်က္ထားတာပါ
ေက်ာင္း ဆင္း ေက်ာင္းတတ္ခ်ိန္ေက်ာင္းအနီး
ျမိဳ့သစ္ အိမ္ယာသစ္ တည္ေဆာက္တိုင္း ပါတာက ေက်ာင္း ေဆးခန္း လုံေလာက္တဲ့ အက်ယ္အ၀န္း နဲ့ ၄ ထပ္ ၅ ထပ္ရွိတဲ့ ကားပါကင္နဲ့ ပန္းၿခံ ကစားကြင္း ပါ မျဖစ္မေနပါပါတယ္
ျမန္မာျပည္မွာလို ျမိဳ့စြန္ေတြမွာ အိမ္ရာစီမံကိန္း အၾကီးၾကီးေတြ လုပ္ေပးပီး အဲဒီမွာေနတဲ့ မိသားစုမွာပါလာမဲ့ တိုးလာမဲ့ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ကိို စာသင္ေက်ာင္း မပါ ေဆးခန္းမပါ ေတာ့ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ကေလးပညာေရးကို မစဥ္းစားေပးတာ သိပ္သိသာပါတယ္ လူၾကားေအာင္ ပညာေရးဘာညာ တာ၀န္ရွိသူ ေၾသာ္ေနတာပါ (ဒါက စကားစပ္ပါ)
သူတို ့နိုင္ငံမွာ ေမြးလာတဲ့ ကေလးတိုင္း ဘာလူမ်ိဳးဘာဘာသာ ျဖစ္ျဖစ္ အရြယ္ေရာက္လာလို ့နိုင္ငံတြင္းမွာရွိေနရင္ ေက်ာင္း အပ္ရမဲ့ေန့ကို ခ်က္ခ်င္းသိပါတယ္ အစိုးရေက်ာင္း မအပ္ခ်င္လို ့ပုဂလိကေက်ာင္းအပ္ရင္ လဲ private ေက်ာင္းက နိင္ငံေတာ္ကို အေၾကာင္းၾကား ေပးရပါတယ္
မအပ္ျဖစ္ ေက်ာင္းမထားျဖစ္ရင္ ျမိဳ ့နယ္က ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာပီး ဘာအခက္အခဲရွီလဲ ကူ ညီဖို ့ခ်က္ခ်င္းေရာက္ လာတာပါ ဒီေလာက္ ပညာေရးကို အားေပးပါတယ္ အစိုးရေက်ာင္းၾကိဳက္တဲ့ေ်က်
ဘယ္ကေလးက ဘယ္ဘာသာ ညံ့တယ္ ဆိုတာ ဆရာမမ်ားကသိပါတယ္ ခ်က္ခ်င္းအစားထိုးသင္ေပးထား
ေက်ာင္းမွာသင္တာက အစုအဖဲြ ့ နဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလးေတြ ခ်ေပးပီး အုပ္စုလိုက္ေဆြးေႏြးပဲြေလးေ
တာမ်ိဳးေလးေတြပါ
အဲဒီမွာ ဂီတ ပါမယ္ အားကစားပါမယ္ ပန္းခ်ီပါမယ္ ၂ တန္းကစပီးကြန္ျပဴတာ အေၿခခံပါမယ္
အဲဒါေလးေတြကို ညွပ္ညွပ္ပီးမွ ဂ်ပန္စာနဲ့ သခ်ာၤကို သင္ေပးလိုက္တာပါ ၄ တန္းေလာက္ထိ ဒါပါပဲ အတန္းတင္ စာေမးပဲြမရွိပါ
ဟုိကေလးသခၤ်ာညံ ့တယ္ လို ့ စာညံ့တယ္ ဆိုတာ မရွိပါ အလီ ကိုမျဖစ္မေန ၃ တန္းမွာမွသင္ပါတယ္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီးဆီကို ၃ တန္းကေလး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က တစ္ေယာက္ခ်င္းစီတန္းစီပီး ဆိုျပရတာပါ
ေနာက္ ေက်ာင္းမွာ အုပ္စုဖဲြ့ပီးေခါင္းစဥ္ေလးေ
နီးစပ္ရာသူတုိ ့ဘာသာ အုပ္စုေလးဖဲြပါတယ္ ေခါင္းစဥ္ေလးကလဲ ဆရာက စဥ္းစားေပးတာ မေန့ က ေက်ာင္းအ၀မွာ အမွိုက္ ေတြ ့ တယ္ အဲဒီအမွီဳက္ေၾကာင့္ စိတ္ထဲဘယ္လိုခံစားရလဲ ဘာေတြ လုပ္သင့္လဲ အဲဒီ အမွုိက္ျပစ္တဲ့သူက မျပစ္ရတဲ့ေနရာမွာ ဘာေၾကာင့္ ျပစ္တယ္ထင္လဲ ဘယ္လို အေရးယူသင့္သလဲ ေနာက္မျပစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဒါမ်ိဳး ေလး ေတြ ပါပါတယ္ အေရးယူ အျပစ္ ခ်ညး္ပဲ ေျပာလို ့ေဆြးေႏြးလို ့မရေအာင္ ဆရာက ျပန္ထိမ္းညွိေပးပါတယ္ သူ ျပစ္ရတဲ့ အေၾကာင္း အခက္အခဲ လဲရွိနုိင္ေၾကာင္းေလးကို အဖဲြ ့တစ္ခုခ်င္းစီ ကို အရင္ေဆြးေႏြးခိုင္းပီးရင္ ေခါင္းစဥ္ ဂိုက္လိုင္းတစ္ခုကို တစ္ခုခ်င္း စီ သူ ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ ေဆြးေနြးခိုင္းတာပါ
တစ္ဦးတည္း တတ္ပီးတစ္ဦးတည္းေတာ္ေနရင္ လဲ လက္မခံပါ ကိုယ့္အုပ္စုက ကိုယ္လို မစဥ္းစားတတ္တဲ့ သူ ကို ပါ ကိုယ္ဘာေၾကာင့္ ဒီလို စဥ္းစားတာ ဒီလို စဥ္းစားၾကည့္ဆိုတာကို အခ်င္းခ်င္း ညွိခိုင္းတာပါ အဲဒီသင္ခန္းစာ ေလးက သူတို ့ဆီမွာအုပ္စု ေတြ အဖဲြ ေ့တြမ်ားေပမဲ့ျပိဳကဲြတာ သိပ္ မရ်ီပါ
ျမန္မာက ၃ ေယာက္ရွိရင္ ၄ဖဲြ ့ကဲြတယ္ ဆိုတာ အေျပာခံရတာ စာသင္ေက်ာင္းက ဒါမ်ိဳးမသင္ေပးလိုက္လို ့ပါ
ငယ္စဥ္ကတဲက သူ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ကို ခံစားတတ္ေအာင္ အရာရာကို အျပစ္ခ်ည္းပဲ မျမင္ ၾကေအာင္ မသင္ေပးခဲ့လို ့ပါ ထစ္ခနဲ၇ွီမိဘ မေကာင္းလို ့ဆိုတာခ်ည္းပဲ ေျပာၾကပါတယ္ မိဘဆီက ပါလာတာ က စရိုက္ နဲ့ ဗီဇပဲ ပါနိုင္မွာပါ ဒါကို အမ်ားနဲ ့့ဆက္ဆံရရင္ ေနနည္းထိုင္ နည္း က အမ်ား နဲ့ တူတူ ေနတတ္ဖို ့ေက်ာင္းကသင္ဖို ့လိုပါတယ္ ဒါကေက်ာင္းက သင္ေပးရမဲ့ သင္ခန္းစာပါ...
အမ်ားစုက ေက်ာင္းဆိုတာ စာပဲသင္ရမယ္ ထင္ေနတာပါ စာေတြ အလြတ္က်တ္ အလြတ္ေျဖအမွတ္ေကာင္း နံပါတ္ ၁ သူမ်ားထက္သာ ေတြကို သင္ေပးလိုက္တဲ့ကေလးက သူမ်ားကိုကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ဖိ
အဲဒီ သင္ခန္းစာေဆြးေႏြးေနတုံးမွာ
ဆရာဒီအမွိုက္ကို ျမင္သလား တဲ့ ဆရာကျမင္တယ္ ျမင္လို ့ဒီေမးခြန္းကို ေမးတာ လို ့ေျပာတယ္ သူငယ္ခ်င္းလို ေဆြးေနြးတာ
ကေလးကထပ္ေမးတယ္ ျပစ္ တဲ့သူကို ေတြ့လိုက္သလားတဲ့
ဆရာက မေတြ ့ဘူးတဲ့
ကေလးက ထပ္ေျပာတယ္ ဆရာ အဲဒီအမွိုက္ကို ဘာလုပ္ခဲ့သလဲတဲ့
ဆရာက လက္ခုပ္တီးပီး ကေလးပါတဲ့ အဲဒီအုပ္စုကို ခ်ိီးက်ူးတယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ထဲကို မခ်ီးမႊန္းပါ
သူလုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ကေလးအားလုံးကုိျပန္ရွင္းျပတ
အဲဒီလို အုပ္စု အဖဲြ့ေလး နဲ့ လုပ္တတ္ စဥ္းစားတတ္ေအာင္သင္သလို တစ္ဦး ခ်င္း အတြက္လဲ သင္ပါတယ္
ပန္းပင္ေလးစိုက္ထားရင္ တစ္ဦးခ်င္စီ ကိုယ္အပင္ ျဖစ္လာတာကို အေသးစိတ္ ပုံေလးပါဆဲြပီး သူတို ့အျမင္ အျဖစ္အပ်က္ ေလးေတြ ကို စာေရးခိုင္းပါတယ္
အိမ္မွာပိတ္ရက္မွာ လုပ္ခဲ့တာေလး ကို လဲ ေဟာေျပာပဲြမွာ ေဟာေျပာရသလို အတန္းေရွ့ ထြက္တစ္ဦးစီ အကုန္ လုံး အခ်ိန္သတ္ မွတ္ေပးပီးေျပာခ်ိုင္း တာေလး စကားေျပာဖို ့ေရွ့ထြက္လာရင္ လူေတြကို အရိုအေသးေပးရမွာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ေျပာရမွာ စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ ပါသင္လိုက္တာပါ
ကေလးက ငယ္ကတဲ က လူရာ၀င္ေနပါပီ
အုပ္စုလိုက္ကို လဲ အလွည့္က်ေခါင္းေဆာင္ေလးလုပ္
ေက်ာင္းဆိုတာ စာသင္တာ တစ္ခုတည္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း နဲ့့ ထစ္ခနဲရွိ ဆရာ ၀န္ ျဖစ္ ဖို ့တစ္ခုတည္း ေက်ာင္း ပို ့တာမဟုတ္ ေၾကာင္း ကို မိဘေကာ ဆရာေကာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားေကာ သိဖို ့လိုပါတယ္
ေနာက္ ေက်ာင္းအက်ယ္ အ၀န္းပါ ကြ်န္းနိုင္ငံေျမရွားတဲ့ နိုင္ငံမွာေ်ကာင္း အက်ယ္ က ကစားကြင္း မိုးလုံေလလုံ အစည္းအေ၀းခန္းမစသည္ျဖင့္အကု
ျမန္မာျပည္မွာ ေက်ာင္းေတြက မူလကက်ယ္ပါတယ္ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေျမေတြ ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္ ေဘး အိမ္နဲ့ကပ္ေနတဲ့ေက်ာင္းေတြလ
ေနာက္ေက်ာင္းလြႊတ္ ခ်ိန္ ပါ ျမန္မာျပည္ မွာ ေက်ာင္း ဆင္းေခါင္းေလာင္း နဲ့ အကုန္ အတန္းအားလုံးတစ္ျပိုင္တည္းဆ
ဒီမွာကေတာ့ အတန္းခဲြလႊတ္ပါတယ္ တစ္တန္းနဲ့တစ္တန္း ၁၀ မိနစ္စီၿခားလိုက္တာပါ ၁ တန္းကေလးေတြဆိုရင္ ေတာ့ အတန္းၾကီးနဲ့ တစ္နာရီေစာ ေက်ာင္းဆင္းေပးပီး တစ္တန္းနဲ့တစ္တန္းကို ၁၀ မိန္စ္ေလာက္စီ ၿခားလိုက္တာပါ အဲဒီေတာ့အ၀မွာလူမျပဳေတာ့ဘူး
ပညာေရးေျပာငး္မယ္ ဆိုလို ့ေျပာသံသိပ္ၾကားလာပီး ခုထိေတာ့ သိပ္မ ထူးၿခား မို ့ ေရးလိုက္ပါတယ္
ကြွန္မမွာသမီးေတြရွိတယ္ သူတို ့အနာဂါတ္က သူတို ့ကို ေက်ာင္းမွာ ဘယ္လို ပညာသင္ေပးလိုက္မွာလဲ ေပၚမူတည္တယ္ လို ့ပဲ ကြ်န္မခံယူထားပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မနားလည္သလို ခံစား ေရးေပးလိုက္ပါတယ္
စာေတြ အလြတ္ က်တ္ပီးေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပး ျပန္ဆိုျပနိင္တာ ကို စာေတာ္တယ္ ဆို တာ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္ေပမဲ့ လူေတာ္ တာ ညဏ္ ရည္ထက္ျမတ္တာ စိတ္ႏွလုံး ရည္ ျပည့္၀တာ ေလာကမွာ ကိုယ္တစ္ဦးတည္း ထိပ္ေရာက္ေအာင္ ျဖတ္သန္း ပီး ကိုယ္လို ထိပ္မေရာက္လာသူ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့သူကို ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမထား နိုင္ပဲ နိင္လို မင္းထက္ျပဳ ပီး ငါ့လို မွမင္းမလုပ္ခဲ့တာ ဆိုပီးနိမ့္နိမ့္က်က် ဆက္ဆံ မဲ့ ဘဲြ့ရ စာ တတ္ ပညာမတတ္ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ငါသိငါတတ္ငါေတာ္ လို ့ထင္ေနေစတဲ့ သူ ေတြ ေမြးထုတ္ ေပးရာမ်ိဳး ေက်ာင္း မ်ား ကို ေျပာင္းလဲေစခ်င္လိုက္တာ
Credit: Yuri Ko
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။