Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BobbySoxer BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း JMe&ေဂ်းမီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KKT&ေကေကတီ KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း Madi&မဒီ MaNaw&မေနာ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NO&ႏိုး NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SinPauk&ဆင္ေပါက္ SiThuLwin&စည္သူလြင္ SithuWin&စည္သူဝင္း SiYan&စီယံ Snare SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SoTay&ဆိုေတး SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ SuNit&ဆူးနစ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း TuTu&တူးတူး V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaiLa&ေဝလ WaNa&ဝန WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး Xbox XGALZ Y-Zet YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YummyRookie YuZaNa&ယုဇန YY&၀ိုင္၀ိုင္း Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, March 2, 2017

ဘဝၾကမ္းၾကမ္း လူၾကမ္းမင္းသား

 
 
ဘဝၾကမ္းၾကမ္း လူၾကမ္းမင္းသား

ရန္ကုန္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၆ –

ေထာက္ၾကန္႔ၿမိဳ႕ ရပ္ကြက္ တစ္ခုရဲ႕ လမ္းသြယ္ေလး တစ္ခုအတြင္းရွိ ေျမစိုက္ အုတ္ခံတစ္ထပ္ အိမ္ေလးေရွ႕ ထိုင္ခံုေလးေပၚမွာ ကုန္ပစၥည္း ေၾကာ္ျငာပါတဲ့ တီရွပ္နဲ႔ အနီေရာင္ ေဘာင္းဘီတို ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္အရြယ္ လူတစ္ဦး ထိုင္ေနပါတယ္။ သူ႕ေဘးမွာေတာ့ အနက္ေရာင္ ဖုန္းအေသးစား ေလးတစ္လံုးနဲ႔အတူ ခ်ိဳင္းေထာက္ တစ္ခုက ရွိတယ္။

သူ႕ပံုစံက အသားက ခပ္ျဖဴျဖဴ၊ ခႏၶာကိုယ္က ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳးနဲ႔ အရင္က တုတ္ခိုင္ သန္မာတဲ့ သူ႕လက္ႏွစ္ဖက္မွာ စာတန္းပါ တဲ့ ေဆးမင္ေၾကာင္ေတြဟာ ဟိုေနရာ၊ သည္ေနရာနဲ႔ ေနရာအႏွံ႔အျပား ယူထားပါတယ္။ အရင္ကသန္မာဟန္ရွိတဲ့ သူ႔လက္၊ ေပါင္တံနဲ႔ ေျခသလံုးေတြမွာ အသားေတြလ်ာ့ရဲၿပီး တြဲက်ေနပါတယ္။

ေနေရာင္ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာျပင္က အသားအေရဟာ နီစပ္စပ္ ျဖစ္ေနၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမြးေတြက ထိုးထိုး ေထာင္ေထာင္နဲ႔ ဟိုတစ္စသည္တစ္စ။ ရင့္က်က္ဟန္ ရွိေနတဲ့ မ်က္ႏွာဟာ အနည္းငယ္ခက္ထန္ ေနသလိုလိုနဲ႔ အနီေရာင္ဘက္ သန္းေနတဲ့ သူ႕ မ်က္စိ အေရာင္ေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ သူ႕ ကို ျမင္လိုက္ရတဲ့သူ တခ်ိဳ႕က သူ႕ကို ေခၚ ေနက် နာမည္က ‘ဟယ္ လူယုတ္မာႀကီး” တဲ့ ။

သူ႕နာမည္က “ဦးမင္းစိန္” လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ အခ်ိန္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုနဲ႔ တီဗီ ဖန္သားျပင္ေတြေပၚမွာ ေနရာရခဲ့သူ။ လူဆိုး၊ လူမိုက္၊ ဓားျပ၊ လူသတ္ေကာင္၊ မူးယစ္ ဂိုဏ္းစတား၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို အဓမၼက်င့္သူ ေနရာေတြမွာ ပီပီျပင္ျပင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ။

သူ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားေပါင္း ၁၀ဝ၀ ဝန္းက် င္ရွိတယ္ လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးမင္းစိန္အပါအဝင္ လူၾကမ္း ၁၀ဝ ခန္႔ဟာ ဇာတ္ကားေတြ မ႐ိုက္ရေတာ့ဘဲ မိသားစု ဝမ္းေရးအတြက္ ၾကံဳရာက်ပန္း အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနရတာပါ။

အရင္ကလို ဇာတ္ကားေတြ အမ်ားအျပား မ႐ိုက္ရေတာ့ေပမဲ့ သူ႕လို ဘဝတူေတြထက္ စာရင္ သူက ႐ိုက္ကူးမႈေတြ ရွိေနေသးတဲ့ အတြက္ ကံေကာင္းတယ္ ေျပာရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ ဦးမင္းစိန္ဟာ အရင္က ဖိုက္တင္ ကားေတြ၊ အသတ္အပုတ္ ကားေတြနဲ႔ ၾကမ္းၾကမ္း ရမ္းရမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္း ရရွိခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာေတြ ေၾကာင့္ ေထာက္ၾကန္႔မွာ သံုးဘီး ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းသမား ဘဝနဲ႔ မိသားစု ဝမ္းေရးကို ေျဖရွင္း ေပးေနရေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ရံ လူၾကမ္းေန ရာက သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းလာရင္ ႐ိုက္ကူး ေနရေသးတယ္ လို႔ ေျပာျပပါ တယ္။

“ေျခေထာက္ကလဲ သိပ္မေကာင္းေတာ့လို႔ အရင္လို ၾကမ္းတမ္းတဲ့ေနရာက မဟုတ္ဘဲ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္ၿပီး ညႊန္ၾကား ရတဲ့ လူဆိုးဆရာႀကီး ေနရာက သ႐ုပ္ေဆာင္ ရတာေတာ့ ရွိေသးတယ္၊ ဒါလဲ သံုးလေလာက္မွ တစ္ခါပါ”
သူ႕ရဲ႕ လက္ရွိဝင္ေငြဟာ တစ္ေန႔ကို က်ပ္ ၂၀ဝ၀ ကေန ၁၀,ဝ၀ဝ ေက်ာ္ အထိ ရွိေနတယ္ ဆိုေပမဲ့ သံုးဘီး ဆိုင္ကယ္ မဆြဲရတဲ့ ေန႔ေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။

‘ေရခဲေသတၱာေလး သယ္ခ်င္လို႔ လာငွားတယ္ ဆိုရင္ ၂၀ဝ၀၊ ၃၀ဝ၀ ေလာက္ ရတယ္၊ ေဈးဦး မေပါက္တဲ့ ေန႔ေတြလဲ ရွိေသးတယ္၊ ဆိုင္ကယ္ စေမာင္းတုန္းက လူေတြက ဦးမင္းစိန္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ေနတာလား ဆိုၿပီး ေမးၾကတာ၊ ေလာေလာဆယ္ ဒီလိုပဲ ေျဖရွင္းေနရတယ္˘ လို႔ သူက တစ္လံုးခ်င္း ေျပာျပပါတယ္။

သူ႕ဘဝအေၾကာင္း ေျပာျပေနရင္း သူ႕ အသံဟာ တစ္ခါတစ္ခါ တုန္ေနတတ္ၿပီး မ်က္ဝန္းမွာ မ်က္ရည္ေတြ ေဝ့ေနတတ္ပါတယ္။

■ဒဏ္ရာဗရပြ

လက္ရွိ အခ်ိန္မွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးရင္း ရခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာေတြ အျဖစ္ ဘယ္ဘက္ ဒူးဆစ္ ျပဳတ္ထြက္တဲ့ ဒဏ္ရာ၊ ျမင္းေပၚက ျပဳတ္က်လို႔ရခဲ့တဲ့ ခါး ေနာက္ ေက်ာ႐ိုး ဒဏ္ရာ၊ မင္းသားေနရာ လူစားထိုးၿပီး ကြ်မ္းထိုးတဲ့ အခန္းေၾကာင့္ ရရွိတဲ့ ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ျပည့္ ေနပါတယ္။

အရင္က လူၾကမ္းေနရာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ ႐ႈတင္ရွိရာေနရာ သံုးေလးခုကို အေျပးအလႊာသြားေရာက္ၿပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့ ရေပမဲ့ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္လေနလို႔ တစ္ခါေတာင္ မ႐ိုက္ရေတာ့ဘူးလို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။

ဟိုအရင္အခ်ိန္က သူ႕ရဲ႕ ပီျပင္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ပရိသတ္ေတြက သူ႕ကိုျမင္တိုင္း လန္႔ၿပီး ေျပးသူ၊ ဇာတ္ကားထဲက အတိုင္းပဲ အျပင္မွာ ျမင္ေနၾကတုန္းပဲ လို႔ သူက အဓိပၸာယ္ပါတဲ့ အျပံဳးနဲ႔ ျပံဳးေနပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္က ျပင္ဦးလြင္မွာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရင္း ၿမိဳ႕ထဲကို ဦးမင္းစိန္နဲ႔ ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကင္းေကာင္ တို႔ ႏွစ္ဦး ေလွ်ာက္လည္ေနၾကရင္း တစ္ေနရာ အေရာက္မွာ အမ်ိဳးသမီး ပရိသတ္ ႏွစ္ဦး သူတို႔ရွိရာ ေနရာကို ေျပးလာပါတယ္။

ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကင္းေကာင္ကို ျပံဳးရႊင္ ရယ္ေမာ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေဘးမွာရွိေနတဲ့ သူ႕ကို ျမင္ေတာ့ အလန္႔တၾကားနဲ႔ “ဟယ္ လူယုတ္မာႀကီး မေသေသးဘူး လား” ဆိုတဲ့ ေျပာဆိုမႈဒဏ္ေတြ မၾကာခဏ ခံခဲ့ရဖူးတယ္လို႔ ျပန္ေျပာျပပါတယ္။

‘အားရပါးရကို ေျပာတာ၊ ေသခ်င္းဆိုးႀကီး၊ လူယုတ္မာႀကီး၊ ကိုယ္ကေတာ့ ျပံဳးၿပီး ၾကည့္ေနရတယ္၊ ငါက ႐ုပ္ရွင္ထဲက လူယုတ္မာပါ၊ အျပင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီလို ေျပာေတာ့ သူတို႔က ကြ်န္မတို႔ ေယာင္သြားလို႔ပါ၊ အျပင္မွာ ဦးမင္းစိန္ကို ဇာတ္ကားေတြထဲက ဟာကိုပဲ ေျပးျမင္မိၾကတာလို႔ သူတို႔က ျပန္ေျပာတယ္ေလ” လို႔ သူက အတိတ္ကို ျပန္သတိရဟန္နဲ႔ ေျပာျပပါတယ္။

မင္းသမီးေတြနဲ႔ အလိုမတူဘဲ အတင္း အဓမၼက်င့္တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္း အားမစိုက္ေပမဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ က သ႐ုပ္ေဆာင္ ပီျပင္ေအာင္ လုပ္ခိုင္းတာေၾကာင့္ မျဖစ္မေန လုပ္ရတဲ့အခါမွာ အရွိန္လြန္တာ ေတြေၾကာင့္ ျပႆနာ ေတြနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ ခဲ့ဖူးပါတယ္။

‘ဒါဒါနဲ႔ဆို အေအာ္ေတာင္ ခံရတယ္၊ ”ဦးမင္းစိန္ ရွင္ ဘယ္လို ျဖစ္ေနတာလဲ၊ ဒီမွာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးေတြ စူးကုန္ၿပီ” ဆိုၿပီး မင္းသမီးက စိတ္ဆိုးၿပီး ႐ိုက္ကူးေရး မ႐ိုက္ဘဲ အိမ္ျပန္မယ္ ဆိုတာေၾကာင့္ မနည္း ေတာင္းပန္ခဲ့ရတယ္၊ ”သမီးရယ္၊ ငါက ငါ့အလုပ္ငါ ပီျပင္ေအာင္ လုပ္ရတာ” ဆိုၿပီး မနည္း ေတာင္းပန္ရတယ္”လို႔ သူ႕ အေတြ႕အၾကံဳကို ေျပာျပပါတယ္။

မင္းသမီးေတြကို အတင္းအဓမၼ ဆြဲေခၚၿပီး ျပန္ေပးဆြဲရတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္တဲ့ အခါမွာလည္း သူ႕အတြက္ အခက္အခဲနဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရဖူးသလို သူ႕ေၾကာင့္ မွားတာ မဟုတ္ဘဲ မင္းသမီးရဲ႕ အမွားေၾကာင့္ ဇာတ္ဝင္ခန္း တစ္ခန္းကို ေျခာက္ခါေလာက္ ျပန္႐ိုက္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။

အဲသည္ ဇာတ္ကားကေတာ့ ၿမိဳ႕ကေန ရြာ ျပန္လာတဲ့ သူႀကီး သမီးျဖစ္တဲ့ မင္းသမီးလွအဥၥလီတင့္ကို သူ႕ရဲ႕ တပည့္ ျဖစ္သူေတြနဲ႔ အတူ လွည္းေပၚကေန အတင္း ဆြဲခ်တဲ့ အခန္း ႐ိုက္ရတာပါ၊ ဇာတ္လမ္းအရ ေနပူပူ၊ ဖုန္ထူထူမွာ ႐ိုက္ရတာပါ၊ မင္းသမီးက မေက်နပ္လို႔ သူ႕ကို ပါး႐ိုက္တဲ့ အခန္း ႐ိုက္ကူးေနခ်ိန္ ၾကံဳေတြ႕ရတာပါ။

“အဲဒီလိုပဲ ပါး႐ိုက္လိုက္ ၿပီးေတာ့ သူကဟီးဟီး မွားသြားၿပီ ဆိုၿပီး အဲဒီေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာက သမီး ေနလဲပူတယ္ကြာ၊ ဟိုမွာလဲ ပါးႀကီးလဲ ရဲေနၿပီ၊ သမီး ေသခ်ာလုပ္ပါ ဆိုၿပီး အဲဒါလဲ သည္းခံရတာပဲ” လို႔ ေျပာရင္း သတိရဟန္နဲ႔ သူ႕ပါးကို စမ္း လိုက္ပါတယ္။

ပရိသတ္ေတြရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈသေဘာက လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြကို အျပင္မွာ ေတြ႕ရင္ ဇာတ္ကားထဲက အတိုင္းပဲ ျမင္ေနတတ္တာ ေတြေၾကာင့္ သူအလုပ္လုပ္ ခါစတုန္းက ဆိုရင္ မၾကာခဏ ဝမ္းနည္းမိတတ္တယ္။

■ေၾကာက္ၾကတယ္

လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ ေကာင္းလို႔ ေအာင္ျမင္သြားရင္ အျပင္မွာေရာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၾကည့္ေနတုန္းမွာပါ ဆဲဆိုတာေတြ ခံရၿပီး လူရႊင္ေတာ္ေတြနဲ႔ မင္းသားေတြ က်ေတာ့ ပရိသတ္ေတြက ျပံဳးရႊင္ၿပီး ႏႈတ္ဆက္ တတ္ၾကတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

‘တစ္ခါတစ္ခါ ရင္ထဲကို ထိတယ္၊ ဘတ္စ္ကားစီးလို႔ ေနရာလြတ္တယ္ ဆိုၿပီး ဝင္ထိုင္မိတာ ေဘးမွာ ရွိေနတဲ့ ေကာင္မေလးက ေၾကာက္ၿပီး ကားေပၚက ေျပးဆင္းတာ ခံရဖူးတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။

႐ုပ္ရွင္ေလာကကို သူစၿပီး ဝင္လာခ်ိန္က မင္းသားေတြကို ဖိုက္တင္ ေနရာကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ ျပသရတဲ့ ကြန္ဖူးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။

မင္းသားေတြကို အသတ္အပုတ္ အတြက္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးရင္း တပည့္ ျဖစ္သူက ေအာင္ျမင္တဲ့ မင္းသားေနရာ ေရာက္လာေတာ့ သူပါ ဇာတ္ကားေတြ ထဲမွာ ကိုယ္တိုင္သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္း လူၾကမ္း မင္းသား ေနရာကို ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္လာတာပါ လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

“ခုေတာ့ သူတို႔ေတြသာ ေပ်ာက္သြားတာ၊ ကိုယ္က ဆက္တိုးေပါ့”

သူစတင္ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ကားက မင္းသားစိုးသူ ပထမဆံုး ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ “မိုက္ေၾကြး မိုက္ျပစ္” ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားနဲ႔ စတင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဖိုက္တင္ ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ နာမည္ရခဲ့တဲ့ မင္းသား ရဲကိုကိုနဲ႔ ရဲမင္းပိုင္ကို သင္တန္း နည္းျပ အျဖစ္ သင္ေပးရင္းက သူတို႔ ႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကား တိုင္းမွာ မလြတ္တမ္း ႐ိုက္ကူးခဲ့ရသူ ပါ။

သူက ‘ရဲကိုကိုက ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ခ်င္ တယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ ဆရာဆီမွာ လာေျပာတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္က ဖိုက္တင္နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးမယ္၊ မင္းမျဖစ္ရင္ ငါ့ လည္ပင္းကို လာျဖတ္ဆိုၿပီး ေလာင္းေၾကးထပ္ခဲ့တာ” လို႔ သူက ျပံဳးၿပီး ျပန္ေျပာပါတယ္။

သူနဲ႔အတူ တြဲၿပီး ႐ိုက္ဖူးခဲ့တဲ့ မင္းသားေတြက စိုးသူ၊ ရန္ေအာင္၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ ရဲေအာင္၊ လြင္မိုး၊ ရဲကိုကို၊ ရဲမင္းပိုင္၊ ေဒြး၊ သီဟတင္စိုး၊ မင္းအုပ္စိုး၊ လူမင္း၊ မင္းေမာ္ကြန္းနဲ႔ ျမင့္ျမတ္ တို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

သူ အသတ္အပုတ္၊ ဖိုက္တင္ ပညာေတြ သင္ေပးခဲ့တဲ့ တပည့္ေတြနဲ႔ ဆံုတဲ့ ဇာတ္ကားေတြမွာ ႏွစ္ဖက္ တိုက္ခိုက္ တဲ့ အခန္းေတြမွာ ခံရတဲ့ေနရာက အၿမဲပဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့ရတယ္။ ရဲကိုကိုနဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားမွာဆို မင္းသားရဲ႕ လက္သီးခ်က္ေၾကာင့္ သတိေမ့ဖူးတဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

‘ရဲေလး မင္း အဲဒီလိုထိုးရင္ ငါ့ပါးကို ထိႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီး သတိေပးတာ မရဘူး၊ ထင္ထားတဲ့ အတိုင္းထိုးတာ၊ ေနာက္မွာလဲ အုတ္နံရံပဲ ရွိေတာ့တာ၊ ေရွ႕မွာ လက္သီးနဲ႔ တစ္ပတ္လည္ သြားခ်ိန္၊ ဂုတ္ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔ အတူ ႏွာေခါင္းကို ထိသြားတာ၊ ေသြးေတြ အေတာင့္လိုက္ ပန္းထြက္ၿပီး ေမ့သြားတာ” လို႔ ေျပာရင္း ႏွာေခါင္းက ဒဏ္ရာကို လက္နဲ႔ ပြတ္သပ္လိုက္ပါတယ္။

လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြဟာ မင္းသားေတြနဲ႔ သတ္ပုတ္ ရတဲ့ ဖိုက္တင္ဇာတ္ ကားေတြမွာ မင္းသားေတြရဲ႕ လက္သီး ခ်က္ေတြ၊ ေျခနဲ႔ကန္မိတာ၊ တုတ္နဲ႔ ႐ိုက္မိတာေတြ မၾကာခဏ ခံခဲ့ရေပမဲ့ လူၾကမ္းေတြက သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္း မင္းသားကို ထိမိ ခိုက္မိပါရင္ ႐ႈတင္ မန္ေနဂ်ာကို သည္လူၾကမ္းနဲ႔ မ႐ိုက္ဘူးလို႔ ေျပာေတာ့ လူၾကမ္းေတြ မ႐ိုက္ရတာ ေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။

‘မင္းသားကို ထိမိတာ သိပ္မရွိပါဘူး၊ မင္းသားက ဘရိတ္ ေပါက္ရင္ေတာ့ ေဆာရီးတဲ့ ၊ ကိုယ္ေတြ ထိမိရင္ ေနာက္မေခၚနဲ႔ လို႔ ေျပာရင္ ကိုယ္ပဲ ထမင္းငတ္မွာ” လို႔ ေျပာတယ္။

ရဲကိုကိုအျပင္ ရဲမင္းပိုင္နဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားမွာလည္း သူ အျပင္းအထန္ ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ျမင္းစီးၿပီး ေျပးလာတဲ့ အခန္းမွာ ျမင္းေပၚကေန မတ္တတ္ ရပ္ၿပီး မင္းသားက ေျခေထာက္နဲ႔ ရင္ဘတ္ကို ကန္ရတဲ့ အခန္းမွာ အရွိန္လြန္ၿပီး ျမင္းေပၚက ျပဳတ္က်သြားပါတယ္။

သူ သတိရလို႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ႐ိုက္ကူးေရး ေနရာ မဟုတ္ဘဲ အိမ္တစ္အိမ္မွာ ေရာက္ေနတာပါ။

သူ ဒဏ္ရာ အႀကီးအက်ယ္ရခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားကေတာ့ မင္းသား ရန္ေအာင္နဲ႔ ႐ိုက္ကူးရတဲ့ “ေက်ာက္လက္ဝါးနဲ႔ စိုင္းေဗဒါ” ဇာတ္ကားပါ။ သည္ဇာတ္ကားဟာ အက္ရွင္ကား ျဖစ္ၿပီး အသတ္အပုတ္ေတြ၊ ဒိုင္ဗင္ထိုးတဲ့ အခန္းေတြလည္း ပါပါတယ္။

■လွည့္မၾကည့္ၾက

အဲသည္ အခ်ိန္တုန္းက သူ မင္းသား ထြန္းထြန္းႏိုင္ရဲ႕ ေနရာမွာ လူစားထိုးၿပီး ဒိုင္ဗင္ ဝင္ထိုးရပါတယ္။ ဒိုင္ဗင္ ထိုးရင္း မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ ေျခသလံုး႐ိုး ျပဳတ္ထြက္ၿပီး သံုးလေလာက္ အိမ္မွာ နားခဲ့ရပါတယ္။ လမ္းမေလွ်ာက္ ႏိုင္လို႔ ဖင္ကို တရြတ္တိုက္ဆြဲၿပီး သြားခဲ့ရတာေၾကာင့္ သူ႕ရဲ႕မိသားစု ဒုကၡေရာက္မွာကို သူ ပူပန္ခဲ့ေပမဲ့ ထုတ္လုပ္သူေရာ ဒါ႐ိုက္တာဘက္ကပါ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေပးတာေတြ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။

“မ်က္ရည္ေတြ တင္က်တာ မဟုတ္၊ စိတ္ဓာတ္ေတြပါ က်သြားတာ၊ ျပည္မွာရွိ တဲ့ အစ္မက သူ႕အိမ္မွာ ဗမာ ဆရာနဲ႔ ေခၚ ကုေပးလို႔ သက္သာလာတာ၊ မင္းသား မင္းသမီးေတြက ဒဏ္ရာရလို႔ မ႐ိုက္ႏိုင္ရင္ ပရိသတ္ေတြက သနားတယ္၊ သူတို႔ မွာ စီးပြားေရးလဲ ရွိေတာ့ မပူရဘူး၊ လူၾကမ္းေတြကေတာ့ အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ရင္ ဒုကၡ ေရာက္ရတာ” လို႔ ေျပာျပပါတယ္။

လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးမင္းစိန္တို႔လို လူၾကမ္းေတြမွာ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈေတြ အမ်ားအျပား မရွိေတာ့ဘဲ အနည္းငယ္သာ ရွိတာေၾကာင့္ လူၾကမ္း အမ်ားစုဟာ ၾကံဳရာ အလုပ္ လုပ္ေနရသူေတြ အမ်ား ႀကီးရွိေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕ စြန္က ေနရာေတြမွာ မုန္႔ဆိုင္ေလး ဖြင့္ၿပီး ေရာင္းသူ၊ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီ ဆြဲေနသူ၊ ကားေမာင္းတဲ့ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ ေနသူေတြ၊ မိသားစုကို ျပန္ၿပီး မွီခိုေနရတာ ေတြလည္း ရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အၾကမ္း၊ အရမ္း၊ အသတ္အပုတ္ကားေတြ နည္းသြားသလို ဒရာမာ ဇာတ္ကားေတြမွာ လူၾကမ္းေနရာ၊ လူဆိုးေနရာ၊ ဂိုဏ္းစတား ေနရာေတြမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနသ လူၾကမ္းေတြ ေနရာ ေပ်ာက္ေနရၿပီ လို႔ သူက သံုးသပ္ပါတယ္။

ဦးမင္းစိန္ တစ္ေယာက္ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ တုန္းက ဇာတ္ကား တစ္ကားအတြက္ ႐ိုက္ကူးရတဲ့ ေငြေတြက သားသမီးေတြကို ပညာသင္ ေပးႏိုင္တယ္၊ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးကို အျပည့္အဝ တာဝန္ယူႏိုင္ ခဲ့တာေၾကာင့္ သည္အလုပ္ေပၚ မွာ စိတ္ေရာ ကိုယ္ေရာ ႏွစ္ၿပီး လုပ္ခဲ့တယ္။ ခုခ်ိန္အထိ သည္ ေလာကက အၿပီးတိုင္ ထြက္သြားဖို႔ တစ္ခါမွ မစဥ္းစားခဲ့ပါဘူး။

သားသမီး ငါးေယာက္ ဖခင္ျဖစ္တဲ့ သူဟာ ႐ုပ္ရွင္ စတင္ ႐ိုက္ကူးစ အခ်ိန္တုန္းက သူပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား ထြက္လာရင္ ေနအိမ္ကို ယူသြားၿပီး မိသားစုနဲ႔အတူ ၾကည့္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

အတူၾကည့္ေနခ်ိန္မွာ မင္းသားရဲ႕ ႐ိုက္ႏွက္မႈေၾကာင့္ သူ ေသြးထြက္သံယို ျဖစ္ေနတဲ့ အခန္းေတြပါတဲ့ အခ်ိန္၊ ရဲေတြက ဖမ္းၿပီး ေထာင္က်တဲ့ အခန္းေတြေရာက္ရင္ ဇနီးနဲ႔ သားသမီးေတြဟာ မ်က္ရည္ေတြက်ၿပီး ဆက္မၾကည့္ဘဲ အျပင္ကို ထြက္သြားတာေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူအိမ္ကို ယူမသြားေတာ့ပါဘူး။

သူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားကို ရပ္ကြက္ထဲက ႐ံုေတြမွာ သြားေရာက္ ၾကည့္ဖို႔ သူ စီစဥ္ခဲ့ေပမဲ့ ႐ံုထဲမွာ သူပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြ ေရာက္ရင္ ပရိသတ္ေတြက “ဒီေကာင္မေသေသ ဘူးလား၊ လူယုတ္မာေကာင္ကို အရွင္မထားနဲ႔ သတ္သတ္” ဆိုတဲ့ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အသံေတြကို သူၾကားခဲ့တာေၾကာင့္ ႐ံုထဲမဝင္ဘဲ ျပန္လွည့္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

‘ကိုယ့္ဇာတ္ကားေလး ျပေနတယ္ ဆို ၿပီး ဝင္ၾကည့္မလို႔ ဂိတ္ေပါက္ကေန ေခ်ာင္းၾကည့္တာ၊ ပရိသတ္ေတြ ကိုယ့္ကို ဆဲေနတာနဲ႔ ၾကံဳလို႔ အေပါက္ဝကေန လွည့္ျပန္ခဲ့ရတယ္၊ စဥ္းစားၾကည့္ အဲဒီအခ်ိန္ မွာသာ ပရိသတ္ေတြက ဦးေလးကို ေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုတံု႔ျပန္မလဲ၊ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေတာ့” လို႔ ေျပာျပရင္း ရယ္ေနပါတယ္။

■ဆရာဝန္ ျဖစ္ဖူးတယ္

လူၾကမ္းေနရာကပဲ အၿမဲသ႐ုပ္ ေဆာင္ေနတဲ့သူ႕ အတြက္ ႐ိုက္ေနက်ျဖစ္တဲ့ ဇာတ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေနရာကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ အခြင့္အေရး တခ်ိဳ႕ ရခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲသည္ ဇာတ္႐ုပ္ကေတာ့ ၿမိဳ႕ကေန ေတာရြာ တစ္ရြာမွာ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ဖို႔ ဆရာဝန္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရမယ့္ ဇာတ္႐ုပ္ပါ။

မူလ စီစဥ္ထားတဲ့ သူက အဆင္မေျပ ျဖစ္တာေၾကာင့္ သူ႕ကို ဆရာဝန္ ေနရာကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကမ္းလွမ္း ခံခဲ့ရတာပါ။ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ရြာမွာ ရြာသားေတြက ဆရာဝန္ကို ႀကိဳဖို႔ စုၿပီး ေစာင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူတို႔ ထင္ထားသလို ဆရာဝန္က လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္တဲ့ သူ႔ကိုေတြ႕ေတာ့ သတိ လက္လြတ္နဲ႔ သည္လူယုတ္မာက ဆရာဝန္ေနရာက သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ဆိုၿပီး အဟား ခံခဲ့ရဖူးတယ္ လို႔ ျပန္ေျပာျပပါတယ္။

ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ရန္ကုန္ေနသူေတြက သူ႔ကိုေတြ႕ရင္ အရင္ကလို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆက္ဆံမႈေတြ မရွိေတာ့ဘဲ နယ္က လူေတြကေတာ့ အခုခ်ိန္အထိ သူ႕ကို ႐ုပ္ရွင္ထဲက အတိုင္းပဲ ျပန္ျမင္ေနၾကတုန္းပဲ လို႔ သူက ေျပာပါ တယ္။

ပရိသတ္ေတြက ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးမႈေတြ ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ေတြဆိုရင္ သူတို႔လို လူၾကမ္းေတြကို ထမင္း ေကြ်းတာ၊ လက္ေဆာင္ေပးတာ ၊ ႏႈတ္ဆက္တာေတြ ရွိေနတုန္းပဲ လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

‘ခုေတာ့ ခံရတာမ်ားလို႔ အေရေတာင္ ထူေနပါၿပီ၊ မိန္းမႀကီးေတြဆို ပိုဆိုးတယ္၊ ဟာအၾကံဆိုးနဲ႔ လူႀကီး ဆိုၿပီး ေျပာ ေကာင္းတုန္း” လို႔ ျပန္ေျပာျပရင္း ေဘး ထိုင္ခံုေပၚက မ်က္ႏွာျပင္ တစ္ခုလံုး ေၾကမြ အက္ကြဲေနတဲ့ ဟြာေဝး အမ်ိဳးအစား ဖုန္းေလးကို ေကာက္ကိုင္ လိုက္ပါတယ္။

လက္ရွိ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူဟာ သူပိုင္ဆိုင္တဲ့ သံုးဘီး ဆိုင္ကယ္ေလးကို ေမာင္းရင္း သူ႕ကို လူၾကမ္း သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရာက သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကမ္းလွမ္း လာမယ့္ သူကို ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။

သူက ‘ပိုင္ဆိုင္မႈ ဆိုလို႔ ကေလး ငါးေယာက္သာ အဖတ္တင္တယ္၊ ေငြက စုထားတာ တစ္ျပားမွမရွိဘူး၊ အိမ္လခကလဲ ျပည့္ေတာ့မယ္” လို႔ ေျပာရင္း သက္ျပင္းခ်လိုက္ပါတယ္။

Author ေအးေအးေအာင္
Kumudra

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။