ေအာ္တုိဂီယာကိုဘယ္လိုေမာင္း မလဲ?
♐♐♐♐♐
🔯ျမန္မာႏိုင္ငံကားေလာကအေျပာင ္းအလဲကုိ၀င္ေရာက္လာတာ ခုမွ
၃၊၄ ႏွစ္ေလာက္ပဲရွိပါေသးတယ္။
အမ်ားဆံုးေရာက္လာတဲ့ကားမ်ား ကေအာ္တုိဂီယာကားမ်ားပါ။
သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေခၚအေ၀ၚ ေလးမ်ားကိုလည္းတတ္ႏိုင္သေလာ က္အတိအက်သိထားေစခ်င္တယ္။
ဂီယာထုိးပံုနည္းစနစ္ကုိလည္း စနစ္တက်သိထားေစခ်င္လုိ႔ပါ။
♎P = Parking position ကားရပ္နားထားေတာ့မယ္ဆုိရင္
ဒီေနရာကိုဂီယာတံေျပာင္းထားပ ါ။
Pထိုး ၿပီးမွ စက္ရပ္ပါ။
သုိ႔မွသာ ကားေသာ့ကုိျဖဳတ္လို႔ရပါမယ္။
ဒီေနရာမေရာက္မခ်င္း ေသာ့ခြ်တ္လို႔မရပါ။ စတတ္တာဆိုတဲ့စက္ႏိုးလို႔ရႏိ ုင္မယ့္ေနရာတစ္ခုပါ။
ဟန္းဘရိတ္ဆြဲစရာမလိုေအာင္
ကားဘီးမ်ားကိုလည္းခ်ဳပ္ၿပီး သားျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
♎R = Reverse position ျမန္မာျပည္ကလူတိုင္းနီးပါးေ ခၚေနၾကတဲ့
Back Gear ပါ။
ကားနည္းပညာမွာေတာ့ဘက္ဂီယာဆု ိတာမရွိပါဘူး။
လည္ႏိုင္တဲ့အရာတစ္ခုခုကိုေန ာက္ျပန္လွည့္ေပးလို႔ Reverse လို႔အတိအက်ေခၚလိုက္ပါတယ္။ (ကားကေနာက္ကိုျပန္လွည့္သြား တာမွမဟုတ္တာဘီးေတြကိိုေျပာင ္းျပန္
ျပန္လည္ခိုင္းလိုက္တာေလ)
♎N = Neutral position ျမန္မာျပည္ကလူတုိင္းနီးပါးေ ခၚေနၾကတဲ့ဂီယာဖရီးဆုိတာၾကီး ေပါ့
တစ္ခ်ိဳ႔ ေတြက
Normal လို႔ေခၚၾကျပန္ေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘာဂီယာမွမရွိေတာ့လြတ္လြတ္လပ ္လပ္ၾကီးျဖစ္ေနလို႔ ဖရီးျဖစ္ေနတာကို
ေမြးစား စကားယူသံုးျဖစ္သြားပံုရသည္။
ကားေ၀ါဟာရမွာဖရီးဆုိတာကိုမသ ံုးပါဘူး။အရွိန္ေျပာင္းGear Position အမ်ိဳးမိ်ဳးရွိေနေပမယ့္
ဒီေနရာမွာဂီယာတံကုိထားလိုက္ ရင္
ဘယ္္ေနရာကိုမွမေရာက္ပဲၾကားမ ွာပဲေနလို႔ Neutralလို႔ေခၚထားပါတယ္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ဘက္မလိုက္ဘူ းေပါ့။
♎D = Drive position ဒါကေတာ့ရွင္းပါတယ္
Drive ဆိုတာေမာင္းႏွင္ေတာ့မယ့္အခ် ိန္မွာသံုးပါတယ္။
ဂီယာနံပါတ္အခ်က္ေရရွိသေလာက္
ေနာက္ဆံုးဂီယာအထိ အရွိန္နဲ႔လိုက္ၿပီး အလိုက္သင့့္ေျပာင္းေပးပါလိမ ့္မယ္။
♎2 = 2 speed
အမ်ားဆံုးအရွိန္ေျပာင္း
၂ခုပဲခ်ိန္းေပးပါမယ္တဲ့
ဒီေနရာမွာဂီယာစထိုးၿပီးထြက္ လည္းရပါတယ္။ဘာထုိးထိုးစထြက္ မွာ1နဲ႔ပဲစထြက္ပါမယ္။
အရွိန္ရလာရင္ေနာက္တစ္ခ်က္ထပ ္ခ်ိန္းေပးမယ္။ ေတာင္တက္တဲ့လမ္းမ်ိဳးမွာ သံုးသင့္တယ္။ေျမျပန္႔မွာေမ့ ထိုးမိရင္ကားကလည္းေတာ္ေတာ္ေ ျပးေပမယ့္ မလိုအပ္ပဲဆီစားျခင္းကိုခံရပ ါမယ္။
(ၾကာလာရင္အင္ဂ်င္ ကိုထိခိုက္ပါတယ္)
♎S=Snow=2 speed
2 နဲ႔ အတူ တူပါဘဲ။ ႏွင္းက်ခ်ိန္ေတြ ၊မိုးအရမ္းရြာၿပီး လမ္းေခ်ာ တတ္တဲ့ အခ်ိန္ ေတာင္ဆင္း ေတာင္တက္ေတြ မွာ ေျဖး၂မွန္၂ ေလးသြားေနေအာင္ no:2 ထက္ ပိုမခ်ိန္းေပးေတာ့ပါ။
♎L = Low speed
အနိမ့္ဆံုးဂီယာပါ
No.1ဆိုတဲ့ ဂီယာတစ္ခ်က္ပဲေျပာင္းေပးထား ပါတယ္။အရွိန္ဘယ္ေလာက္ေရာက္ေ ရာက္ ဒါပါပဲ။အမတ္ေစာက္ဆံုးေတာင္တ က္တဲ့အခါ ဆင္းတဲ့အခါသံုးေပးရပါတယ္။ေန ာက္ၿပီး ဗြက္နစ္လို႔ရုန္းတဲ့အခါမလုပ ္မျဖစ္လုပ္ရပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႔ကားေလးေတြမွာ
Bလို႔ေျပာင္းသံုးပါတယ္
basic ပဲလို႔နားလည္လိုက္ပါ။
🔧ေအာ္တုိဂီယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတ ာ့ မသိမျဖစ္သိထားဘို႔ ေနာက္ထပ္ေျပာစရာ ၂ခုမကက်န္ေသးတယ္။
🔧ကားေ၀ါဟာရမွာ ဂီယာတံလို႔မေခၚပါဘူး။ကုတ္သေ ဘာမ်ိဳး အတံျဖစ္ေနလို႔လီဗါလို႔ေခၚပါ တယ္။
ဒီမွာေတာ့စက္ကုိအရွိန္ျမွင္ ့တဲ့ဟာကို လီဗါတဲ့
ေျခေထာက္နဲ႔နင္းမွကားကိုေျပ းခိုင္းတဲ့အရာက အမွန္ေတာ့
acceleration pedal လို႔ေခၚပါတယ္။
🔧ဂီယာတံကေတာ့ အမွန္ ကဂီယာေဘာက္ကိုထိုးထားတဲ့အတံ မို႔ေခၚလိုက္တာနဲနဲေတာ့သဘာ၀ က်ေပမယ့္အရွိန္အမ်ိဳမ်ိဳးေျ ပာင္းကာထုတ္လႊတ္ေပးေနတဲ့
Transmission ဆိုတဲ့ထုတ္လႊတ္မႈျဖစ္စဥ္အမ် ိဳးမ်ိဳးကိုေျပာင္းေရႊ႔ခုိင ္းတဲ့
shift ဆုိတဲ့စကားကုိသံုးေပးထားတဲ့ ကုတ္ေမာင္းတံၾကီး
Lever အားလံုးကုိေပါင္းေခၚမွ ပိုမုိျပီးျပည့္စံုလို႔ ဂီယာတံကုိ
Transmission Shift Lever ။ေအာ္တိုဂီယာမ်ားမွာမပါမျဖစ ္ပါေနက် ဘုေသးေသးေလးတစ္ခုရွိေသးတယ္။ အနီသို႔မဟုတ္အျခားအေရာင္နဲ႔ လည္းရွိတတ္တယ္။(ေနာက္ပိုင္း ေမာ္ဒယ္ေတြေတာ့ မပါေတာ့ပါဘူး ဖြက္ထားလိုက္ပါတယ္)
ဒါေလးကိုေတာ့ အတိအက် Shift Lock လုိ႔ေရးထားတယ္။ဒါေလးက ေအာ္တိုဂီယာတတ္ကားမ်ား
စက္ႏႈိးလို႔မရပဲျဖစ္ျဖစ္
ဘက္ထရီေဒါင္းေနတဲ့အခါပဲျဖစ္ ျဖစ္
ကားကုိတြန္းရေတာ့မယ္၊ေရႊ႕ရေ တာ့မယ္ဆုိပါစို႔။
⚓ဒီအခ်ိန္မွာဂီယာတံကုိ
P ေနရာမွၾကိဳက္ရာတစ္ခုခုကိုေရ ႊ႔ဘို႔အေရးေပၚလက္နဲ႔ျဖဳတ္ခိ ုင္းတဲ့ မင္ႏူရယ္ေလာ့ပါပဲ။
အေရးေပၚကားေရႊ႔ဘို႔အတြက္လက္ တစ္ဘက္နဲ႔ဘုေလးကုိအရင္ႏွိပ္ ျပီးရင္လည္း က်န္တစ္ဘက္နဲ႔ဘုၾကီးကုိလည္း ႏွိပ္ၿပီး
Nေနရာကိုသာေျပာင္းလိုက္ပါ။
ေသာ့ကုိေတာ့ စတတ္မႏိုးခင္ေနရာအထိဖြင့္လိ ုက္ရတယ္။
ဘရိတ္ကုိလည္းကလပ္လုိသေဘာထား ၿပီးနင္းထားအံုး။
ဒါမွလိုအပ္တဲ့ မဂၢနက္ေတြ ကက္ေတာက္ေတြပြင့္သြားမွာဘုၾ ကီးကReleaseျပန္လုပ္ႏုိင္မွ ာေလ။
🌟🌟ရိုးရိုးဂီယာနဲ႔ကြာျခားတာက
စက္ရပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေ အာ္တိုဂီယာမွာ
Pေနရာတစ္ခုပဲကားကုိခ်ဳပ္ထား ပါတယ္။
Pေနရာကေနက်န္ေနရာတစ္ခုခုကို ေျပာင္းထားၿပီးကားကိုတြန္းၾ ကည့္ရင္ ကားကေရြ႕ပါတယ္။
R ေရာက္ေနလည္း ဖရီး
D ေရာက္ေနလည္း ဖရီး
2 မွာထားလည္းဖရီး
ဒီသေဘာမ်ိဳးပါ။
စက္ႏိုးမွသက္ဆိုင္ရာအလုပ္ကု ိလုပ္ပါတယ္။စက္ေသေနရင္ သူတုိ႔လည္းေသေနတယ္ေပါ့။အသက္ မ၀င္ပါ။စက္ႏႈိိးရင္ေတာ့အသက္ ၀င္မွာပါ။ဒီေတာ့ ဒီေနရာေတြမွာ ဂီယာတံေရာက္ေနရင္ စက္ႏႈိးမရေအာင္လုပ္ေပးထားပါ တယ္။
အဓိက
P ဆိုတဲ့ေနရာရယ္
Nဆုိတဲ့ဖရီးရယ္မွာဂီယာတံရွိ မွစတတ္တာခလုပ္ကို ဖြင့္ေပးပါတယ္။
❎❎❎ေမာင္းတတ္ခါစ(proအဆင့္မဟုတ္ ဖူးေနာ္)
မွားတတ္သည္မ်ား
💮D နဲ႔ေမာင္းလာရင္း လမ္းမွာအခ်စ္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့အခ် စ္ေရ
ေနလို႔မွေကာင္းရဲ႕လားဘာညာကြ ိကြ ရပ္စကားေျပာေတာ့ ဆီကုန္မွာစိုးလုိ႔ ဘရိတ္နင္းလ်က္နဲ႔ ေသာ့ပိတ္စက္ရပ္လိုက္ပါတယ္
ၿပီးမွာစက္ျပန္ႏႈိးၾကည့္ေတာ ့
စတတ္တာလိုင္းေအာက္သြားပါၿပီ ။
D ဆုိိတဲ့ေနရာမွာရွိေနလ်က္ကုိ း
ေစာေစာက ဖြန္ေၾကာင္ေနမိေတာ့ ျပာျပာသလဲျဖစ္ ခုမွစက္ႏႈိးလို႔မရေတာ့ဘူး။
ဘက္ထရီေဒါင္းသြားတာထင္ပါရဲ႕ ဆုိၿပီး ဘက္ထရီနဲ႔ေထာက္ႏႈိုးဘုိ႔ထိၾ ကိဳးစားၾကပါတယ္ဒါေတြကတစ္ကယ္ ၾကံဳဘူးတဲ့ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာထဲ ကတစ္ခုပါ။
💮တစ္ခိ်ဳ႔ကမီးပြိဳင့္မွာဆီစာ းမွာစိုးလို႔ဘရိတ္နင္းလ်က္စ က္သပ္။
Dမွာေတာ့ထုိးလ်က္ပဲမီးစိမ္း ေတာ့ျပန္ႏႈိုးၾကည့္
အထက္ကေျပာတဲ့ျဖစ္စဥ္အတုိင္း ပါပဲ။
ေျပာမယံုၾကံဳဘူးမွသိလိမ့္မယ ္။
💮တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္း
ဂီယာကုိ Nမွာဖရီးရိုက္တယ္ဆုိၿပီးထား ဟင္းန္ဘရိတ္ကုိဆြဲၿပီးကားရပ ္ေသာ့ခြ်တ္လို႔မရေတာ့ပါဘူးရ ွင့္။
လုပ္ၾကပါအံုးဆုိၿပီး ေသာ့ျပင္ကုလားလည္းသြားေခၚကာ ေသာ့ခြ်တ္ခိုင္းတဲ့အျဖစ္္လည ္းေတြ႔ဘူးတယ္။
✔✔✔ဒါေၾကာင့္
ကားရပ္ရင္
🏁ဂီယာတံကို P အမွာအျမဲထားပါ။
🏁ဟင္းန္ဘရိတ္ ဆြဲထားတဲ့အက်င့္ကိုေတာ့
မေမ့တတ္ရင္ေတာ့လုပ္။
အမွန္ကေနရာတကာဟင္းန္ဘရိတ္
မလုိဘူး။ကုန္းဆင္းကုန္းတက္မ ွာကားၾကာၾကာရပ္မွလိုတယ္။
ဟင္းန္ဘရိတ္ျပန္ျဖဳတ္ဘို႔ေမ ့တတ္တယ္။
တစ္ခ်ိဳ႔ ကားေတြမွာဟင္းန္းဘရိတ္ကလက္န ဲ႔မခ်ေတာ့ဘူး။ေျခေထာက္နဲ႔ခ် ဖို႔ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္နားကေျခန င္းျပားေသးေသးေလးနဲ႔ထားၾကတယ ္။က်န္တဲ့ရိုးရုိးလက္ကိုင္န ဲ႔ထားတ့ဲဟာလည္းထုိင္ခံု၂ခံု ၾကားေပမယ့္က်ဳပ္လည္းေမ့တတ္တ ယ္ခင္ဗ်။
🏁ဆီကုန္မွာစိုးလို႔ ဆုိၿပီးမီးပြိဳင့္မွာစက္မသတ ္္နဲ႔။စက္သတ္ခ်င္ ရင္ေတာင္ P မွာထားလိုက္ပါ။အာရံုမ်ားစြာ နဲ႔ျပန္ႏႈိးရင္ခ်က္ခ်င္းႏို းမယ္။
N မွာထားလည္းရပါတယ္ သို႔ေသာ္ ဘရိတ္နင္းမထားရင္ ကားလိမ့္သြားပါမယ္။
🏁ကားေပၚတက္တာနဲ႔ ဘရိတ္ကိုအရင္နင္းပါ ။
ၿပီးရင္ေသာ့ထည့္ပါ။
ဒီအတုိင္းႏႈိးပါ။
လီဗါနင္းစရာမလိုပါဘူး။
(Idle Speed ဆုိတဲ့စလုိးအပတ္ေရ ကို ECUက autoလုပ္ေပးသြားပါ လိမ့္မယ္။)
သတိျပဳရန္
ဂီယာ position ေလ့လာပါ ။
❌ဘယ္ေျခကို လံုးဝ မသံုးပါနဲ႔။
✔ညာေျခ တစ္ဖက္ တည္းနဲ႔ လီဘာ နဲ႔ ဘရိတ္ ကို အသံုးျပဳပါ။
❌ဘယ္က ဘရိတ္၊ညာ က လီဘာ လံုးဝ မသံုးပါနဲ႔။(တခ်ိဳ႕ ခုထိ မျပင္ေသးပါ)
APP sensor က လီဘာ လံုးဝ လႊတ္မွ အလုပ္ လုပ္တာပါ။ တင္ထားရင္ မရ ပါဘူး။
☆ ကြန္ျပဴတာ ဦးေႏွာက္ က ေမာင္းေနတယ္ထင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရခက္ေနလို႔ပါ ။
☆ ညာေျခ ကို လီဘာ ကေန လႊတ္ၿပီး ဘရိတ္ ဘက္ေရႊ႕ နင္း မွသာ ကြန္ျပဴတာ က ဘရိတ္ အုပ္မူ႔ အနည္းအမ်ား ေပၚ မူတည္ ၿပီး ဂီယာ ေဒါင္းသင့္ မသင့္ ဆံုးျဖတ္ေပးပါမယ္။
✳ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္ autoကားေတြ မွာ အရွိန္နဲ႔ေမာင္းေနစဥ္ ရုတ္တရက္ အတားဆီး ေပၚလာပါ က ဘာဂီယာ မွ မခ်ိန္းပါနဲ႔ ။
☆ တည္ၿငိမ္ ေအာင္ထိန္းၿပီး ဘရိတ္ကိုဘဲနင္းပါ။
☆ ကြန္ျပဴတာက လူထက္ လၽွင္ျမန္စြာ ဂီယာ ေဒါင္းေပးသြားပါလိမ့္မယ္။
🚩🚩🚩ဘာမဆိုကြ်မ္းက်င္မႈဟူသည္ၾကိ မ္ဖန္မ်ားစြာေလ့က်င့္ျခင္းမ ွရရွိလာသည္ဆုိတဲ့ စကားေလးကိုႏွလံုးသြင္းကာၾကိ ဳတင္ခါအခ်ိန္ရသေလာက္
ဇာတ္တိုက္ခါေလ့က်င့္ျခင္းအာ းျဖင့္မိမိတို႔ရဲ႕
Driving Skillေလးမ်ားကုိတုိးတက္ေအာင ္ေလ့က်င့္ထားဘို႔တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္အပ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ား။
🚘🚘🚘🚘🚘
ကားခ်စ္သူ
Credit 》》
Ko Thet Win
♐♐♐♐♐
🔯ျမန္မာႏိုင္ငံကားေလာကအေျပာင
၃၊၄ ႏွစ္ေလာက္ပဲရွိပါေသးတယ္။
အမ်ားဆံုးေရာက္လာတဲ့ကားမ်ား
သူတို႔နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေခၚအေ၀ၚ
ဂီယာထုိးပံုနည္းစနစ္ကုိလည္း
♎P = Parking position ကားရပ္နားထားေတာ့မယ္ဆုိရင္
ဒီေနရာကိုဂီယာတံေျပာင္းထားပ
Pထိုး ၿပီးမွ စက္ရပ္ပါ။
သုိ႔မွသာ ကားေသာ့ကုိျဖဳတ္လို႔ရပါမယ္။
ဒီေနရာမေရာက္မခ်င္း ေသာ့ခြ်တ္လို႔မရပါ။ စတတ္တာဆိုတဲ့စက္ႏိုးလို႔ရႏိ
ဟန္းဘရိတ္ဆြဲစရာမလိုေအာင္
ကားဘီးမ်ားကိုလည္းခ်ဳပ္ၿပီး
♎R = Reverse position ျမန္မာျပည္ကလူတိုင္းနီးပါးေ
Back Gear ပါ။
ကားနည္းပညာမွာေတာ့ဘက္ဂီယာဆု
လည္ႏိုင္တဲ့အရာတစ္ခုခုကိုေန
ျပန္လည္ခိုင္းလိုက္တာေလ)
♎N = Neutral position ျမန္မာျပည္ကလူတုိင္းနီးပါးေ
တစ္ခ်ိဳ႔ ေတြက
Normal လို႔ေခၚၾကျပန္ေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဘာဂီယာမွမရွိေတာ့လြတ္လြတ္လပ
ေမြးစား စကားယူသံုးျဖစ္သြားပံုရသည္။
ကားေ၀ါဟာရမွာဖရီးဆုိတာကိုမသ
ဒီေနရာမွာဂီယာတံကုိထားလိုက္
ဘယ္္ေနရာကိုမွမေရာက္ပဲၾကားမ
တစ္နည္းအားျဖင့္ဘက္မလိုက္ဘူ
♎D = Drive position ဒါကေတာ့ရွင္းပါတယ္
Drive ဆိုတာေမာင္းႏွင္ေတာ့မယ့္အခ်
ဂီယာနံပါတ္အခ်က္ေရရွိသေလာက္
ေနာက္ဆံုးဂီယာအထိ အရွိန္နဲ႔လိုက္ၿပီး အလိုက္သင့့္ေျပာင္းေပးပါလိမ
♎2 = 2 speed
အမ်ားဆံုးအရွိန္ေျပာင္း
၂ခုပဲခ်ိန္းေပးပါမယ္တဲ့
ဒီေနရာမွာဂီယာစထိုးၿပီးထြက္
အရွိန္ရလာရင္ေနာက္တစ္ခ်က္ထပ
(ၾကာလာရင္အင္ဂ်င္ ကိုထိခိုက္ပါတယ္)
♎S=Snow=2 speed
2 နဲ႔ အတူ တူပါဘဲ။ ႏွင္းက်ခ်ိန္ေတြ ၊မိုးအရမ္းရြာၿပီး လမ္းေခ်ာ တတ္တဲ့ အခ်ိန္ ေတာင္ဆင္း ေတာင္တက္ေတြ မွာ ေျဖး၂မွန္၂ ေလးသြားေနေအာင္ no:2 ထက္ ပိုမခ်ိန္းေပးေတာ့ပါ။
♎L = Low speed
အနိမ့္ဆံုးဂီယာပါ
No.1ဆိုတဲ့ ဂီယာတစ္ခ်က္ပဲေျပာင္းေပးထား
တစ္ခ်ိဳ႔ကားေလးေတြမွာ
Bလို႔ေျပာင္းသံုးပါတယ္
basic ပဲလို႔နားလည္လိုက္ပါ။
🔧ေအာ္တုိဂီယာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေတ
🔧ကားေ၀ါဟာရမွာ ဂီယာတံလို႔မေခၚပါဘူး။ကုတ္သေ
ဒီမွာေတာ့စက္ကုိအရွိန္ျမွင္
ေျခေထာက္နဲ႔နင္းမွကားကိုေျပ
acceleration pedal လို႔ေခၚပါတယ္။
🔧ဂီယာတံကေတာ့ အမွန္ ကဂီယာေဘာက္ကိုထိုးထားတဲ့အတံ
Transmission ဆိုတဲ့ထုတ္လႊတ္မႈျဖစ္စဥ္အမ်
shift ဆုိတဲ့စကားကုိသံုးေပးထားတဲ့
Lever အားလံုးကုိေပါင္းေခၚမွ ပိုမုိျပီးျပည့္စံုလို႔ ဂီယာတံကုိ
Transmission Shift Lever ။ေအာ္တိုဂီယာမ်ားမွာမပါမျဖစ
ဒါေလးကိုေတာ့ အတိအက် Shift Lock လုိ႔ေရးထားတယ္။ဒါေလးက ေအာ္တိုဂီယာတတ္ကားမ်ား
စက္ႏႈိးလို႔မရပဲျဖစ္ျဖစ္
ဘက္ထရီေဒါင္းေနတဲ့အခါပဲျဖစ္
ကားကုိတြန္းရေတာ့မယ္၊ေရႊ႕ရေ
⚓ဒီအခ်ိန္မွာဂီယာတံကုိ
P ေနရာမွၾကိဳက္ရာတစ္ခုခုကိုေရ
အေရးေပၚကားေရႊ႔ဘို႔အတြက္လက္
Nေနရာကိုသာေျပာင္းလိုက္ပါ။
ေသာ့ကုိေတာ့ စတတ္မႏိုးခင္ေနရာအထိဖြင့္လိ
ဘရိတ္ကုိလည္းကလပ္လုိသေဘာထား
ဒါမွလိုအပ္တဲ့ မဂၢနက္ေတြ ကက္ေတာက္ေတြပြင့္သြားမွာဘုၾ
🌟🌟ရိုးရိုးဂီယာနဲ႔ကြာျခားတာက
စက္ရပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေ
Pေနရာတစ္ခုပဲကားကုိခ်ဳပ္ထား
Pေနရာကေနက်န္ေနရာတစ္ခုခုကို
R ေရာက္ေနလည္း ဖရီး
D ေရာက္ေနလည္း ဖရီး
2 မွာထားလည္းဖရီး
ဒီသေဘာမ်ိဳးပါ။
စက္ႏိုးမွသက္ဆိုင္ရာအလုပ္ကု
အဓိက
P ဆိုတဲ့ေနရာရယ္
Nဆုိတဲ့ဖရီးရယ္မွာဂီယာတံရွိ
❎❎❎ေမာင္းတတ္ခါစ(proအဆင့္မဟုတ္
မွားတတ္သည္မ်ား
💮D နဲ႔ေမာင္းလာရင္း လမ္းမွာအခ်စ္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့အခ်
ေနလို႔မွေကာင္းရဲ႕လားဘာညာကြ
ၿပီးမွာစက္ျပန္ႏႈိးၾကည့္ေတာ
စတတ္တာလိုင္းေအာက္သြားပါၿပီ
D ဆုိိတဲ့ေနရာမွာရွိေနလ်က္ကုိ
ေစာေစာက ဖြန္ေၾကာင္ေနမိေတာ့ ျပာျပာသလဲျဖစ္ ခုမွစက္ႏႈိးလို႔မရေတာ့ဘူး။
ဘက္ထရီေဒါင္းသြားတာထင္ပါရဲ႕
💮တစ္ခိ်ဳ႔ကမီးပြိဳင့္မွာဆီစာ
Dမွာေတာ့ထုိးလ်က္ပဲမီးစိမ္း
အထက္ကေျပာတဲ့ျဖစ္စဥ္အတုိင္း
ေျပာမယံုၾကံဳဘူးမွသိလိမ့္မယ
💮တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္း
ဂီယာကုိ Nမွာဖရီးရိုက္တယ္ဆုိၿပီးထား
လုပ္ၾကပါအံုးဆုိၿပီး ေသာ့ျပင္ကုလားလည္းသြားေခၚကာ
✔✔✔ဒါေၾကာင့္
ကားရပ္ရင္
🏁ဂီယာတံကို P အမွာအျမဲထားပါ။
🏁ဟင္းန္ဘရိတ္ ဆြဲထားတဲ့အက်င့္ကိုေတာ့
မေမ့တတ္ရင္ေတာ့လုပ္။
အမွန္ကေနရာတကာဟင္းန္ဘရိတ္
မလုိဘူး။ကုန္းဆင္းကုန္းတက္မ
ဟင္းန္ဘရိတ္ျပန္ျဖဳတ္ဘို႔ေမ
တစ္ခ်ိဳ႔ ကားေတြမွာဟင္းန္းဘရိတ္ကလက္န
🏁ဆီကုန္မွာစိုးလို႔ ဆုိၿပီးမီးပြိဳင့္မွာစက္မသတ
N မွာထားလည္းရပါတယ္ သို႔ေသာ္ ဘရိတ္နင္းမထားရင္ ကားလိမ့္သြားပါမယ္။
🏁ကားေပၚတက္တာနဲ႔ ဘရိတ္ကိုအရင္နင္းပါ ။
ၿပီးရင္ေသာ့ထည့္ပါ။
ဒီအတုိင္းႏႈိးပါ။
လီဗါနင္းစရာမလိုပါဘူး။
(Idle Speed ဆုိတဲ့စလုိးအပတ္ေရ ကို ECUက autoလုပ္ေပးသြားပါ လိမ့္မယ္။)
သတိျပဳရန္
ဂီယာ position ေလ့လာပါ ။
❌ဘယ္ေျခကို လံုးဝ မသံုးပါနဲ႔။
✔ညာေျခ တစ္ဖက္ တည္းနဲ႔ လီဘာ နဲ႔ ဘရိတ္ ကို အသံုးျပဳပါ။
❌ဘယ္က ဘရိတ္၊ညာ က လီဘာ လံုးဝ မသံုးပါနဲ႔။(တခ်ိဳ႕ ခုထိ မျပင္ေသးပါ)
APP sensor က လီဘာ လံုးဝ လႊတ္မွ အလုပ္ လုပ္တာပါ။ တင္ထားရင္ မရ ပါဘူး။
☆ ကြန္ျပဴတာ ဦးေႏွာက္ က ေမာင္းေနတယ္ထင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရခက္ေနလို႔ပါ
☆ ညာေျခ ကို လီဘာ ကေန လႊတ္ၿပီး ဘရိတ္ ဘက္ေရႊ႕ နင္း မွသာ ကြန္ျပဴတာ က ဘရိတ္ အုပ္မူ႔ အနည္းအမ်ား ေပၚ မူတည္ ၿပီး ဂီယာ ေဒါင္းသင့္ မသင့္ ဆံုးျဖတ္ေပးပါမယ္။
✳ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္ autoကားေတြ မွာ အရွိန္နဲ႔ေမာင္းေနစဥ္ ရုတ္တရက္ အတားဆီး ေပၚလာပါ က ဘာဂီယာ မွ မခ်ိန္းပါနဲ႔ ။
☆ တည္ၿငိမ္ ေအာင္ထိန္းၿပီး ဘရိတ္ကိုဘဲနင္းပါ။
☆ ကြန္ျပဴတာက လူထက္ လၽွင္ျမန္စြာ ဂီယာ ေဒါင္းေပးသြားပါလိမ့္မယ္။
🚩🚩🚩ဘာမဆိုကြ်မ္းက်င္မႈဟူသည္ၾကိ
ဇာတ္တိုက္ခါေလ့က်င့္ျခင္းအာ
Driving Skillေလးမ်ားကုိတုိးတက္ေအာင
🚘🚘🚘🚘🚘
ကားခ်စ္သူ
Credit 》》
Ko Thet Win
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။