သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံ ေတာ္တီေဆြ
စာေပဂီတ အႏုပညာေတြကုိ ဖန္တီးေရးဖြဲ႔ရာမွာ တခါတရံမွာ တမင္မရည္ရြယ္ဘဲ ထင္မွတ္ မထားတဲ့ အခ်ဳိးအေကြ႔ တခုကေန အေတြးရသြားၿပီး ေရးဖြဲ႔မိတတ္ၾကပါတယ္။ ေရးဖြဲ႔သူရဲ႕ အေတြးအာ႐ံု ခံစားမႈေပၚ မူတည္ၿပီး လွပတဲ့ အႏုပညာ တခုလည္း ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ သီခ်င္းေရးခ်င္စိတ္ ျပင္းျပေနခ်ိန္ရယ္၊ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႔လုိက္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းေလး တခုရယ္ ေပါင္းစပ္ၿပီး သီခ်င္းေလး တပုဒ္ က်ေနာ္ ေရးဖြဲ႔ဖူးပါတယ္။
“ဂႏၳ၀င္ဆည္းဆာ” အမည္ရ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေလးပါ။ ဂႏၳ၀င္ဆည္းဆာ သီခ်င္းကို က်ေနာ္ သီခ်င္း စေရးတတ္စ အခ်ိန္ ၁၉၈၃-၈၄ ၀န္းက်င္ကာလက ေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး သီခ်င္းေရးသမား တေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားစဥ္ အခ်ိန္က ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာင္ႀကီးမွာ ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ လာတက္ခ်ိန္ ခ်က္ျခင္း က်ေနာ္ ေက်ာင္းေဆာင္ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လွည္းတန္း စံရိပ္ၿငိမ္ ေဇယ်ာသီရိလမ္းသြယ္ထဲမွာ ေဘာ္ဒါေဆာင္ ေခတၱငွားေနရပါတယ္။ ေဘာ္ဒါေဆာင္ မွာ ႏွစ္ေယာက္တခန္း ေနရပါတယ္။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ က်ေနာ့္ အခန္းေဖာ္က ေတးေရး ေဒါက္တာ တင္၀င္း (ေဆး/မန္း) ျဖစ္လုိ႔ေန ပါတယ္။ ဆရာတင္၀င္း (ေဆး/မန္း) ဟာ ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ ကိုေန၀င္း၊ ကိုေဂ်ေမာင္ေမာင္ တို႔နဲ႔လည္း သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္ၿပီး အဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္ ေဆး႐ံုႀကီးမွာ ေမ့ေဆးပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မြမ္းမံသင္တန္း တခု လာတက္ခ်ိန္ ေဘာ္ဒါေဆာင္ေလးမွာ ေခတၱ လာေရာက္ တည္းခိုခ်ိန္ပါ။ က်ေနာ္နဲ႔ အသက္အရြယ္ မ်ားစြာ ကြာၿပီး ဆရာ၀န္တေယာက္လည္း ျဖစ္ေပမယ့္ က်ေနာ့္ကို ညီငယ္ တေယာက္လုိ၊ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္လုိ ေျပာဆုိ ဆက္ဆံတတ္ ပါတယ္။ သူနဲ႔ အတူေနခ်ိန္ သူ႔ဆီက ေလ့လာ သင္ယူစရာေတြ အမ်ားအျပား ရရွိခဲ့ပါတယ္။
က်ေနာ္ သီခ်င္းေရးဖို႔ ၀ါသနာပါမွန္း သိေတာ့ သူက “မင္းသီခ်င္းေရးခ်င္ရင္ စာမ်ားမ်ားဖတ္၊ သီခ်င္းမ်ားမ်ား နားေထာင္” လုိ႔ အၿမဲ ေျပာပါတယ္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း အေဆာင္မွာေနရင္ Walkman ကက္ဆက္ေလးနဲ႔ တခ်ိန္လံုး သီခ်င္း နားေထာင္ ေနတတ္ပါတယ္။
က်ေနာ့္ဘ၀မွာ ကက္ဆက္ေခြေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့ လူကို အဲဒီမွာ စေတြ႔ဖူးတာပါပဲ။ ဆရာတင္၀င္း (ေဆး/မန္း) ဟာ ႏုိင္ငံျခား သီခ်င္းေခြ ေတြကို အ၀တ္ေသတၱာႀကီး တလံုးနဲ႔ အျပည့္ သိမ္းထားတဲ့ သူပါ။ အဲဒီတုန္းက ႏုိင္ငံျခား သီခ်င္းေတြကို ယင္းမာ ေတးသံသြင္းတုိ႔လုိ ေနရာမ်ဳိးမွာသာ ရွာေဖြ ရရွိႏုိင္ေပမယ့္ သူကေတာ့ ဘယ္လုိရွာေဖြ စုေဆာင္း ထားမွန္း မသိတဲ့ Original မူရင္း တိပ္ေခြေတြပါ။
ေသတၱာႀကီးထဲမွာ အ၀တ္အစား သံုးေလးစံုသာ ထည့္ၿပီး က်န္တာ အားလံုး ကက္ဆက္ေခြေတြ ပါပဲ။ သူ႔ဆီက ရွားပါးတဲ့ ျပည္ပက အဆုိေတာ္အဖြဲ႔ အစံုအလင္ရဲ႕ ေတးသီခ်င္းေတြကို နားဆင္ ျမည္းစမ္းခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ က်ေနာ့္ကို Pink Floyd အဖြဲ႔ရဲ႕ သီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္သြားေအာင္ စ ေပးနားေထာင္ ခဲ့သူက ဆရာတင္၀င္း (ေဆး/မန္း) ပါပဲ။ အေဆာင္ကုိ သူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Shells အဖြဲ႔ရဲ႕ ဂစ္တာသမား ကိုဂ်ယ္ရီနဲ႔ ကုိေဂ်ေမာင္ေမာင္ ႀကီးလည္း မၾကာခဏ လာတတ္ပါတယ္။ ဆရာတင္၀င္း (ေဆး/မန္း) ဟာ ကုိေဂ်ေမာင္ေမာင္ရဲ႕ “အခ်စ္ေရ” ေတး Album မွာလည္း ပါ၀င္ ေရးသားခဲ့သူပါ။ သူတုိ႔နဲ႔ ေတြ႔လုိက္ရတာဟာ က်ေနာ့္ ၀ါသနာပုိးကုိ ပုိႏိႈးဆြလုိက္ သလုိပါပဲ။
ဒီထက္ပုိၿပီး ေရာဂါ တက္ေစတဲ့ အေၾကာင္း ကေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ေတာင္ႀကီးမွာ အတူေနလာတဲ့ သူေတြလည္းျဖစ္၊ The Wild Ones ေတးဂီတအဖြဲ႔ရဲ႕ ဂစ္တာသမားေတြလည္း ျဖစ္တဲ့ ကုိမ်ဳိးထြန္းနဲ႔ ကုိေနထြန္းတို႔ဟာ The Wild Ones အဖြဲ႔နဲ႔ အတူ တံတားျဖဴ ခရမ္းျပာ အေဆာင္မွာ ငွားေန စတည္းခ်ၾကပါတယ္။
အစ္ကုိဆရာေတြလုိ ျဖစ္တဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုိထီး (စိုင္းထီးဆုိင္) နဲ႔လည္း ရင္းႏွီးခဲ့ရသလုိ တံတားျဖဴ ခရမ္းျပာ အေဆာင္ကိုလည္း မၾကာခဏ က်ေနာ္သြားေလ့ ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔ တဖြဲ႔လံုး ေရးဆုိတီး ေနတာ ေတြ ကလည္း က်ေနာ့္ ေရးခ်င္စိတ္ကို ပုိတြန္းအား ေပးခဲ့ပါတယ္။
လွည္းတန္း က်ေနာ့္ အေဆာင္နဲ႔ တံတားျဖဴက သိပ္မေ၀းလွတာေၾကာင့္ ညေန ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ဆုိ က်ေနာ္ အၿမဲ သြားလည္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ခရမ္းျပာအေဆာင္ ေရာက္ရင္ က်ေနာ့္ဆရာ ကုိေနထြန္းနဲ႔ အင္းလ်ားကန္ေပါင္ကုိ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္စၿမဲပါ။ အဲဒီကာလက အင္းလ်ားကန္ေပါင္ဟာ ညေနခင္းဆုိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ အၿမဲ စည္ကား အသက္၀င္ေန တတ္ပါတယ္။
တညေန က်ေနာ္နဲ႔ ကိုေနထြန္း အင္းလ်ား ကန္ေပါင္ေဘးက အေၾကာ္ဆုိင္ေလးမွာ ဘူးသီးေၾကာ္စားရင္း စကားစျမည္ ေျပာကာ ဟုိေငးဒီေငး လုပ္ေနမိၾကပါတယ္။ ေန၀င္ဆည္းဆာခ်ိန္မို႔ ညေနခင္းဟာ သာယာ လွပလြန္းတဲ့ အျပင္ ေကာင္းကင္က သက္တံ တစင္းကလည္း ကန္ေရထဲ ထုိးဆင္းေနသလုိ ျမင္ေတြ႔ ေနရပါတယ္။
ဒီအခုိက္အတန္႔ ေလးမွာပဲ ဆံပင္ရွည္ရွည္ေတြ ျဖန္႔ခ်ထားတဲ့ မိန္းကေလး တေယာက္ဟာ ကန္ေပါင္ေဘးက ျမက္ခင္းျပင္ကို ျဖတ္ၿပီး ေရာင္စံု ပန္းခင္းေတြ ၾကားထဲကေန ကန္ေပါင္ေပၚကုိ တျဖည္းျဖည္း လွမ္းေလွ်ာက္ တက္လာတာ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။ ကန္ေရကုိ ျဖတ္တုိက္လာတဲ့ ေလတျဖဴးျဖဴးမွာ သူ႔ဆံပင္ရွည္ရွည္ေတြ လူးလြန္႔ေမ်ာပါလို႔ ေပါ့။
ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လုိ လွပတဲ့ ျမင္ကြင္းကုိ ေတြ႔လုိက္ရတဲ့ က်ေနာ္ဟာ အေတြးထဲမွာ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ထားသလုိ စြဲၿမဲသြားရ ပါတယ္။ ညဘက္ အေဆာင္ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ အဲဒီ ညေနဆည္းဆာ ျမင္ကြင္းေလးကုိ ဂစ္တာေလးနဲ႔ သံစဥ္ရွာကာ သီခ်င္းစတင္ ေရးဖြဲ႔မိပါတယ္။
ဂႏၳ၀င္ဆည္းဆာ
V1- ညေနခင္းရဲ႕ ေလေျပထဲမွာ… မင္းဆံႏြယ္ေတြ ေတာင္ပံျဖန္႔တဲ့အခါ
ပန္းပြင့္ေလးေတြ ရွက္ေသြးျဖာ…. ေက်းငွက္ေလးတြ ေတးမဆုိေတာ့ပါ
ဟုိမွာ – ျမက္ခင္းစိမ္းမ်ား ဦးၫႊတ္လုိ႔… ေမလာရာ လမ္းခင္းေပးရရွာ
စမ္းေခ်ာင္းေလးေတြေတာင္ ငုိေနၿပီကြာ…. မင္းဆံပင္ေလးေတြ သိပ္လွတဲ့ အရွိန္အ၀ါ
CHO: ကမၻာေျမတခြင္ကို မင္းဆံႏြယ္ေတြ လႊမ္းၿခံဳလုိက္မွာလားကြာ…. တိမ္ေတြေပၚမွာ ေရႊေနျခည္ဟာ ေရာင္စဥ္ျဖန္းပက္ကာ…. ဆံပင္ေတြကုိ နမ္းတဲ့အခါ…. ေလအဟုန္မွာလူးလြန္႔သြား …. ဆံႏြယ္ေလးေတြ သံစဥ္ေတးလိပ္ျပာ …)
အႏုပညာ တခုဟာ ဖန္တီးခ်င္တဲ့စိတ္၊ ျပင္းျပတဲ့ စိတ္ဆႏၵ ရွိိရင္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္ခ်ိန္ ရင္ဘတ္ထဲက ရိုးသားစြာ ဖိတ္လွ်ံ က်လာစၿမဲပါ။
က်ေနာ္ သီခ်င္းေတြ စမ္းသပ္ ေရးစဥ္ ကတည္းက Acoustic ဂစ္တာကို ဦးစားေပးတဲ့ Folk ဂီတဆန္တဲ့ ကဗ်ာဆန္ဆန္ ေရးဖြဲ႔မႈမ်ဳိးကို အားသန္ခဲ့ပါတယ္။ Bob Dylan နဲ႔ Simon and Garfunkal တို႔ရဲ႕ Folk သီခ်င္း ေရးဖြဲ႔ပုံ ေတြကို အားက် အတုယူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သီခ်င္းကို ကဗ်ာဆန္တဲ့ တင္စားဖြဲ႔ဆိုမႈ အမ်ားအျပားနဲ႔ ဖြဲ႔ဆို ခဲ့ပါတယ္။
ညေနခင္း ေလေျပေတြ၊ ပန္းပြင့္ေလးေတြ၊ ေက်းငွက္ေလးေတြ၊ ျမက္ခင္းစိမ္းေတြ၊ ေရႊေနျခည္ေတြဟာ က်ေနာ္ အမွန္တကယ္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ သဘာ၀ျမင္ကြင္း ေနာက္ခံအစစ္ ျဖစ္ေပမယ့္ အင္းယားကန္ ေရျပင္ႀကီးကုိေတာ့ စမ္းေခ်ာင္းေလး အသြင္ ေျပာင္းလဲ ဖန္ဆင္းၿပီး လွပေအာင္ ေရးဖြဲ႔ခဲ့တာပါ။ ထူးဆန္းတာက ဆံႏြယ္ေတြ ေလမွာ ေမ်ာလြင့္ၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းလာတဲ့ ဆံပင္ရွည္ရွည္ မိန္းကေလးဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဆိုတာကို က်ေနာ္ ဒီေန႔ထိ မသိျခင္းပါ။
ေသခ်ာတာ တခုကေတာ့ ေက်ာင္းေဆာင္တခုခုက အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသူေလးတဦး ျဖစ္ေနမွာ ပါပဲ။ က်ေနာ္ လုံး၀ မသိတဲ့ မိန္းကေလးတဦးရဲ႕ ဆံပင္အလွအပနဲ႔ သဘာ၀ရႈခင္းအလွ ႏႈိင္းယွဥ္ခံစားၿပီး တင္စားေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။
သီခ်င္းကို ေရးဖြဲ႔ခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ဟာ Plucking ဂစ္တာ တီးခတ္နည္းကို ဆရာ ကိုေနထြန္းဆီက ေလ့လာ သင္ယူ ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သီခ်င္းကို Plucking တီးခတ္ဟန္နဲ႔ Chord ဖြဲ႔စည္းပုံကိုလည္း သီခ်င္း စေရးသူတို႔ ထုံးစံအတိုင္း C – Family ထဲမွာပဲ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။
သီခ်င္းေရးၿပီးခ်ိန္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မျပရဲဘဲ သိမ္းဆည္း ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လွည္းတန္းအေဆာင္ကေန ေမဂ်ာတူ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္တဲ့ ရန္ကင္းေက်ာက္ကုန္းက ကိုညီပု (ေျမႀကီးကို ဒုကၡေပးသူ) အိမ္ေျပာင္း ေနခ်ိန္မွာေတာ့ ညီပုကို သီခ်င္းေလး ထုတ္ျပ ဆိုတီး မိခဲ့ပါတယ္။ ညီပုက အရမ္းႀကိဳက္သြားၿပီး ရန္ကင္း ေလးလုံးတန္းက သူ႔ခ်စ္သူ အိမ္ေရွ႕ ညဘက္ ဂစ္တာသြားတီးရင္ သီခ်င္းကို အၿမဲဆိုေလ့ ရွိပါတယ္ (သူ႔ေကာင္မေလးက ဆံပင္ရွည္ရွည္ေလးနဲ႔မို႔ ပါ)။
ရန္ကင္းက လူငယ္ေတြၾကားထဲမွာ အဲဒီကာလ ကတည္းက သီခ်င္းေလး ျပန္႔ႏွံ႔ေနခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ေတးေရး ညီညီသြင္က က်ေနာ့္ကို အဆိုေတာ္ႀကီး စိုးလြင္လြင္ဆီ ေခၚသြားၿပီး သီခ်င္းကို ဆိုတီးျပေစခဲ့ပါတယ္။ စိုးလြင္လြင္က နဂိုကတည္းက ရန္ကင္းမွာ ၾကားဖူးေနက် သီခ်င္းျဖစ္ၿပီး ႀကိဳက္သြားတာမို႔ သူ႔ရဲ႕ “ခ်စ္တဲ့ၿငိမ္း” ေတး Album ထဲမွာ ထည့္သုံးဖို႔ ၀ယ္ယူသြားခဲ့ပါတယ္။
သီခ်င္းက အတိုင္းအတာတခုထိ လူသိခဲ့ေပမယ့္ စိုးလြင္လြင္ ကြယ္လြန္ၿပီး စိုးလြင္လြင္ အမွတ္တရ Live Show ဆိုၿပီး ရတနာၿမိဳင္ ေတးသံသြင္းက စီစဥ္တဲ့ ေတး Album က်မွ လူသိမ်ား ထင္ရွား သြားရပါတယ္။
အဆိုေတာ္ R ဇာနည္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႔ Lazy Club တီး၀ိုင္းရဲ႕ Arrange အျပင္ ခ်မ္းဟိန္းႂကြယ္ရဲ႕ Violin Solo ကလည္း သီခ်င္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို မ်ားစြာ ပံ့ပိုးေပးခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဂႏၳ၀င္ဆည္းဆာ သီခ်င္းဟာ က်ေနာ္သိသမွ် တတ္သမွ် ႏုနယ္တဲ့ ဂီတအေတြ႔အႀကဳံေလးနဲ႔ ရိုးသားစြာ ဖြဲ႔ဆိုခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလး ျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းေလး ေမြးဖြားေပးခဲ့တဲ့ တံတားျဖဴ အင္ယားကန္ေပါင္ ေလးဟာလည္း မ်ားမၾကာမီ ကာလမွာပဲ အာဏာရွင္ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ရက္စက္စြာ ၿဖိဳခြင္းမႈေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပုံ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ေသြးေျမက်ခဲ့ရပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သီခ်င္းျဖစ္တည္ခဲ့တဲ့ တံတားျဖဴ အင္းယားကန္ ညေနခင္းဆည္းဆာ ေတြကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဂႏၳ၀င္ အမွတ္တရ က်န္ရစ္ေနမွာ မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ။
burma.irrawaddy
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။