Followers အားေပးသူမ်ား အထူး အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

✩✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩သီခ်င္းခ်စ္သူ ✪ မွ ✪ သီခ်င္းခ်စ္သူသို႔✩ ✩ ✩ ✩ ✩ ✩✩

8Chit&အိမ္႔ခ်စ္ AhMoon&အမြန္း AhNaing&အႏိုင္ AhNge&အငဲ Akuk Alex&အဲလက္စ္ AnnHellar&အန္ဟဲလာ Ar-T AungHtet&ေအာင္ထက္ AungLa&ေအာင္လ AungNaing&ေအာင္ႏိုင္ AungThu&ေအာင္သူ AungYin&ေအာင္ရင္ AuraLi&အာ္ရာလီ AyeChanMay&ေအးခ်မ္းေမ AyeTinChoShwe&ေအသင္ခ်ိဳေဆြ AyeWuttYiThaung&ေအးဝတ္ရည္ေသာင္း BaDin&ဗဒင္ Blueberry BoBo&ဘိုဘို BoBoHan&ဘိုဘိုဟန္ BoPhyu&ဘိုျဖဴ BobbySoxer Breaky&ဘရိတ္ကီ BunnyPhyoe&ဘန္နီၿဖိဳး ChanChan&ခ်မ္းခ်မ္း ChanChann&ခ်မ္ခ်မ္း ChawSuKhin&ေခ်ာစုခင္ ChinSong&ခ်င္းသီခ်င္း ChitKaung&ခ်စ္ေကာင္း ChitThuWai&ခ်စ္သုေဝ ChoLayLung&ခ်ိဳေလးလုန္ ChoPyone&ခ်ိဳၿပံဳး ChristmasSong&ခရစၥမတ္သီခ်င္း CityFm Dawn&ဒြန္း DiraMore&ဓီရာမိုရ္ DoeLone&ဒိုးလံုး Dway&ေဒြး EainEain&အိန္အိန္း G.Latt&ဂ်ီလတ္ GaeGae&ေဂေဂး GirlLay&ဂဲ(လ္)ေလး Graham&ဂေရဟမ္ Group&အဖြဲ႔လိုက္ GuRawng&ကူးေရာင္ GyoGyar&ႀကိဳးၾကာ HTDTunYin&ဟသာၤတထြန္းရင္ HanTun&ဟန္ထြန္း HaymarNayWin&ေဟမာေနဝင္း He`Lay&ဟဲေလး HlonMoe&လႊမ္းမိုး HlwanPaing&လႊမ္းပိုင္ HtamHkay&ထ်န္ေခး HtetAung&ထက္ေအာင္ HtetHtetMyintAung&ထက္ထက္ျမင္႔ေအာင္ HtetSaung&ထက္ေလွ်ာင္း HtooEainThin&ထူးအိမ္သင္ HtooHtooSet&ထူးထူးဆက္ HtooL.Lin&ထူးအယ္လင္း HtunHtun&ထြဏ္းထြဏ္း HtunYati&ထြန္းရတီ IreneZinMarMyint&အိုင္ရင္းဇင္မာျမင္႔ J.LingMawng&ေဂလိန္းေမာင္း J.MgMg&ေဂ်ေမာင္ေမာင္ JMe&ေဂ်းမီ JarSan&ဂ်ာဆန္ JetSanHtun&ဂ်က္ဆန္ထြန္း KKT&ေကေကတီ KabarPhone&ကမၻာဖုန္း KaiZar&ကိုင္ဇာ KapyaBoiHmu&ကဗ်ာဘြဲ႔မွဴး KaungKaung&ေကာင္းေကာင္း KhaingHtoo&ခိုင္ထူး KhinBone&ခင္ဘုဏ္း KhinMgToe&ခင္ေမာင္တိုး KhinSuSuNaing&ခင္စုစုႏိုင္ KhupPi&ခုပ္ပီး KoKoGyi&ကိုကိုႀကီး KoNi&ေကာ္နီ KyingLianMoong L.KhunYe&L.ခြန္းရီ L.LwinWar&L.လြန္းဝါ L.SengZi&L.ဆိုင္းဇီ LDKyaw&L.ဒီေက်ာ္ LaShioTheinAung&လားရႈိးသိန္းေအာင္ LaWi&လဝီ LayLayWar&ေလးေလး၀ါ LayPhyu&ေလးျဖဴ LiLiMyint&လီလီျမင္႔ LinNit&လင္းနစ္ LynnLynn&လင္းလင္း MMGospelSong&ခရစ္ယာန္ဓမၼေတး MMLoveSong&ျမန္မာသီခ်င္း MaNaw&မေနာ Madi&မဒီ Marritza&မာရဇၨ MayKhaLar&ေမခလာ MaySweet&ေမဆြိ MayThu&ေမသူ MgThitMin&ေမာင္သစ္မင္း MiMiKhe&မီးမီးခဲ MiMiWinPhay&မီမီဝင္းေဖ MinAung&မင္းေအာင္ Misandi&မိဆႏၵီ MoMo&မို႔မို႔ MoonAung&မြန္းေအာင္ Music&ဂီတ Myanmar-Kid-Songs MyayPeYo&ေျမပဲယို MyoGyi&မ်ိဳးႀကီး MyoMyo&မ်ိဳးမ်ိဳး NO&ႏိုး NangKhinZayYar&နန္းခင္ေဇယ်ာ Naung&ေနာင္ NawLiZar&ေနာ္လီဇာ NawNaw&ေနာေနာ္ NgeNgeLay&ငဲ႔ငယ္ေလး NiNiKhinZaw&နီနီခင္ေဇာ္ NiNiWinShwe&နီနီဝင္းေရႊ NweYinWin&ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္ NyanLinAung&ဥာဏ္လင္းေအာင္ NyiMinKhine&ညီမင္းခိုင္ NyiZaw&ညီေဇာ္ PanYaungChel&ပန္းေရာင္ျခယ္ PannEiPhyu&ပန္းအိျဖဴ Pb.ThanNaing&သန္းႏိုင္ PhawKa&ေဖာ္ကာ PhoeKar&ဖိုးကာ PhuPhuThit&ဖူးဖူးသစ္ PhyoGyi&ၿဖိဳးႀကီး PhyoKyawHtake&ၿဖိဳးေက်ာ္ထိုက္ PhyuPhyuKyawThein&ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း PhyuThi&ျဖဴသီ PoEiSan&ပိုးအိစံ PoPo&ပိုပို PuSue&ပူစူး R.ZarNi&R.ဇာနည္ RainMoe&ရိန္မိုး RebeccaWin&ေရဗကၠာ၀င္း Ringo&ရင္ဂို SaiHteeSaing&စိုင္းထီးဆိုင္ SaiLay&စိုင္းေလး SaiSaiKhanHlaing&စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္ SaiSaiMaw&စိုင္းဆိုင္ေမာ၀္ SaiSan&ဆိုင္စံ SalaiJonhTinZam SalaiJonhTinZam&ဆလိုင္းဂၽြန္သင္ဇမ္း SalaiSunCeu&ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို SalaiThuahAung&ဆလိုင္းသႊေအာင္ SalaiZamLain&ဆလိုင္းသွ်မ္းလ်န္ SandyMyintLwin&စႏၵီျမင့္လြင္ SangPi&စံပီး SaungOoHlaing&ေဆာင္းဦးလႈိင္ SawBweHmu&စာဘြဲ႔မွဴး SawKhuSe&ေစာခူဆဲ She&သွ်ီ ShinPhone&ရွင္ဖုန္း ShweHtoo&ေရႊထူး SiThuLwin&စည္သူလြင္ SiYan&စီယံ SinPauk&ဆင္ေပါက္ SithuWin&စည္သူဝင္း Snare SoTay&ဆိုေတး SoeLwinLwin&စိုးလြင္လြင္ SoeNandarKyaw&စိုးနႏၵာေက်ာ္ SoePyaeThazin&စိုးျပည္႔သဇင္ SoeSandarTun&စိုးစႏၵာထြန္း SuNit&ဆူးနစ္ SungTinPar&ဆုန္သင္းပါရ္ TekatawAyeMg&တကၠသိုလ္ေအးေမာင္ ThangPaa&ထန္းပါး TharDeeLu&သာဒီးလူ ThawZin&ေသာ္ဇင္ ThiriJ.MgMg&သီရိေဂ်ေမာင္ေမာင္ Thoon&သြန္း TinGyanSong&သႀကၤန္သီခ်င္း TinZarMaw&တင္ဇာေမာ္ TintTintTun&တင္႔တင္႔ထြန္း TuTu&တူးတူး TunEaindraBo&ထြန္းအိျႏၵာဗို TunKham&ထြဏ္းခမ္ TunTun&ထြန္းထြန္း V.NoTun&V.ႏိုထြန္း WaNa&ဝန WaiLa&ေဝလ WarsoMoeOo&ဝါဆိုမိုးဦး WineSuKhineThein&ဝိုင္းစုခိုင္သိန္း WyneLay&ဝိုင္းေလး XGALZ Xbox Y-Zet YY&၀ိုင္၀ိုင္း YadanaMai&ရတနာမိုင္ YadanaOo&ရတနာဦး YairYintAung&ရဲရင္႔ေအာင္ YanAung&ရန္ေအာင္ YarZarWinTint&ရာဇာဝင္းတင္႔ YeTwin&ရဲသြင္ YuZaNa&ယုဇန YummyRookie Z.DiLa&Z.ဒီးလာ ZamNu&ဇမ္ႏူး ZawOne&ေဇာ္ဝမ္း ZawPaing&ေဇာ္ပိုင္ ZawWinHtut&ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ZawWinShing&ေဇာ္ဝင္းရွိန္ ZayYe&ေဇရဲ ZwePyae&ဇြဲျပည္႔ khinMgHtoo&ခင္ေမာင္ထူး
သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ အေပၚက အဆိုေတာ္ နာမည္ Click ပါေနာ္

Facebook မွာ ဖတ္ခ်င္ရင္ Like တစ္ခ်က္ေလာက္ နဲ႔ အားေပးႏိုင္ပါသည္

Thursday, May 11, 2017

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
+++++++++++++++++++++++++++

ေရးသူ - ေအာင္ကိုဦး (UMK)

ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့လက ႏွစ္အလိုက္ လုပ္ငန္း ျပကၡဒိန္မွာ ထပ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့ မေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ မေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္တဲ့ အသံုးစရိတ္ ေတြအေၾကာင္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း စတင္တဲ့အခ်ိန္ မွာ လုပ္ငန္းေအာင္ ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရသလို လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္လာ ခ်ိန္မွာလည္း ေအာင္ျမင္မႈကို ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အတြက္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္ရပါတယ္။

စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ဘာနဲ႔တုိင္းတာ ၾကမလဲ။ ဒီေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ပုဂၢလိကခံယူခ်က္ တစ္ခုကိုေျပာ ျပခ်င္ပါတယ္။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုက ေရြးခ်ယ္တဲ့ လူငယ္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္စာရင္းမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို AELC သင္တန္းေက်ာင္းရဲ႕ ဦးစီးတည္ေထာင္သူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အြန္လိုင္း ႐ုပ္သံ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Myanmar Business Channel (MBC) ကလည္း သူတို႔ဘယ္လုိ တည္ေထာင္ခဲ့လဲ ဆိုတဲ့က႑အတြက္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု ႐ုိက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ့္မွာ သင္တန္းဆရာ၊ စာေရးသူဆိုတဲ့ အမည္နာမအျပင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ဆိုတဲ့ အမည္နာမ တစ္ခု တိုးလာမွန္း သတိထားမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ AELC ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို ဘာလဲလို႔ေမးရင္ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကား သင္တန္းေက်ာင္း တစ္ခုအေနနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြး ျပည့္၀တဲ့ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူမ်ား ေမြးထုတ္ႏုိင္မႈလို႔ ခ်က္ခ်င္းေျဖမိမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ AELC ကို သင္တန္းေက်ာင္း တစ္ခုအေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႔ေျဖရမယ္ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္းေျဖဖို႔ နည္းနည္း ခက္ခဲသြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႔ေျဖရမယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္စာ အရည္အေသြး ျပည့္၀ေသာ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူမ်ား ေမြးထုတ္ႏိုင္ၿပီး ထုိက္သင့္ေသာ ေငြေၾကးအက်ဳိးအျမတ္ ရရွိမႈလို႔ ေျဖရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမွာတင္ ၿပီးခဲ့တဲ့လက ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း အရည္အေသြး အပိုင္းအရ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ မႈရေပမဲ့ ေငြေရးေၾကးေရးေအာင္ ျမင္မႈမရရင္ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္သလို ေငြေရးေၾကးေရးအရ အက်ဳိးအျမတ္ ရၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းအရည္ အေသြးေတြက်ဆင္း ရင္လည္း ေရရွည္မရပ္တည္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ လုပ္ငန္းလုပ္ ကိုင္သူတုိင္းကို အၿမဲစိန္ ေခၚေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုပါ။ AELC ဟာ Branding ကို ဦးစားေပးတဲ့အတြက္ အရည္အေသြး၊ ေစတနာျပည့္၀တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ အထူးသျဖင့္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူေတြကို ေစတနာထားၿပီး သင္ၾကားေပးတဲ့အတြက္ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ ေလးႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းေက်ာင္း မ်ားစြာထဲမွာ ေနရာတစ္ခု ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေငြေရးေၾကးရး အရေတာ့ သင္တင့္႐ံုေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္ တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ AELC ဟာ ရန္ကုန္ (လိႈင္၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ တာေမြ)၊ မႏၲေလး၊ ဘိုကေလးေက်ာင္း ငါးေက်ာင္းနဲ႔ လည္ပတ္ေနပါတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးအရ သင္တင့္႐ံုပဲ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုရတာက သင္တန္းေက်ာင္း အားလံုးကို Classroom Structure အတူတူထားပါတယ္။ ေက်ာင္းအားလံုးဟာ Air-conditioned Classroom ၊ Projector ၊ Sound System၊ Book Stand အားလံုး အတူတူပါပဲ (ဘိုကေလးေက်ာင္း ကေတာ့ လွ်ပ္စစ္အခက္ အခဲေၾကာင့္ Air-conditioned Classroom မဟုတ္ပါဘူး။ Fan ပဲရွိပါတယ္။ က်န္တာေတာ့ အတူတူပါ)၊ စမ္းေခ်ာင္းေက်ာင္းမွာဆိုရင္ Audio Assessment Desk နဲ႔ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ Fitness Area ပါ ထားရွိပါတယ္။ လိႈင္ေက်ာင္းမွာ Free Wifi Area ထားရွိပါတယ္။

တျခားေက်ာင္းေတြလည္း မၾကာခင္တပ္ဆင္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။ သင္တန္းအပ္ရင္ Course Book ၊ Exercise Book ၊ Pen ပါ အဆင္သင့္ ေပးပါတယ္။ သင္တန္းကို လူပဲလာဖို႔လိုပါ တယ္။ အဲဒီလို Facility နဲ႔ သင္တန္းေၾကးကို Level တစ္ခုအတြက္ သင္တန္းကာလ သံုးလအတြက္ ျမန္မာေငြ ေလးေသာင္းက်ပ္ပဲ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ သင္တန္းေၾကးေလး ေသာင္းက်ပ္မွာ စာအုပ္စာတမ္းေတြနဲ႔ Facility ေတြ ပါ၀င္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကးမွ ထပ္ သြင္းစရာမလုိတဲ့ အျပင္ အခါအားေလ်ာ္စြာ အဂၤလိပ္စာသာမက ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္း တခ်ဳိ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး Leadership ၊ Business အပါအ၀င္ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူေတြ အတြက္ လုိအပ္တဲ့ Skill ေတြကို ပညာဒါနသင္တန္းေတြ စီစဥ္ေပးပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေငြေရးေၾကးေရးအရ ေအာင္ျမင္မႈဟာ သင့္တင့္႐ံုပဲ ရွိပါေသးတယ္လို႔ ေျပာရတာပါ။
ဒါဆိုရင္ ေငြေရးေၾကးေရးအရ သင္တင့္႐ံုပဲ ေအာင္ျမင္တဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းေတြ ဆက္ လက္ ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ လြယ္ ေတာ့မလြယ္ပါဘူး။ ႀကိဳးစားရတာေပါ့။ လစဥ္အျမတ္ ေငြရဲ႕ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို Reserve ခ်န္ထားပါတယ္။ အဲဒီ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ လုပ္ငန္းခ်ဲ႕ ထြင္ဖို႔ အတြက္ အရန္ေငြစုေဆာင္း ထားတာပါ။ ေမးစရာရွိတာ တစ္ခုက အဲဒီလို ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ စုေဆာင္းထားတာဟာ ေနာက္ထပ္ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔၊ ဥပမာ- AELC (ေနာက္ တစ္ေက်ာင္း) ျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရမလဲ။ တိတိက်က်ေျပာဖို႔ခက္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ မျဖစ္မေန ဖြင့္ဖို႔လိုလာတဲ့အခါ (မျဖစ္မေနဖြင့္ဖို႔ လိုလာတယ္ ဆိုတာက အဓိက Demand ပါ) တျခားေက်ာင္းေတြရဲ႕ မူလရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မတည္ေငြထဲက လိုအပ္ရင္ ထုတ္ယူသံုးစြဲ သင့္ရင္သံုးစြဲရမွာပါ။ ေနျပည္ေတာ္ဆုိရင္ AELC ေက်ာင္းခဲြေတြ စဖြင့္ကတည္းက ခုခ်ိန္အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေတာင္းဆိုေနပါ တယ္။ ဘာလို႔မဖြင့္ႏုိင္ေသး တာလဲဆိုေတာ့ အရင္းအႏွီးထက္ ဆရာ၊ ဆရာမ အခက္အခဲေၾကာင့္ အခုထိ မဖြင့္ႏုိင္ေသး တာပါ။ တကယ့္ကို Demand ရွိတယ္။ လိုအပ္တဲ့ Man ? Material အစ ရွိတဲ့ Resource ေတြလည္း ျပည္စံုတယ္ဆိုရင္ Demand ရွိတဲ့ အခ်ိန္မွာ အခ်ိန္မီေစ်းကြက္ကုိ အရယူႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေန ဖို႔အတြက္ Quality & Facility က ေကာင္းမြန္ေနရမွာ ျဖစ္သလို Income & Expense နဲ႔ Profit & Loss Margin ကုိ လံုး၀ဂ႐ုစိုက္ေနရပါမယ္။ အဲဒီမွာတခ်ဳိ႕ေသာအသံုး စရိတ္ေတြဟာေျပာ ခဲ့ဖူးသလိုပဲ တစ္လတည္းမွာ မ်ားစြာကုန္က် သြားေပမဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးနဲ႔ ဆုိင္တာေတြမ်ဳိးဆိုရင္ ကနဦးအသံုး စရိတ္အေနနဲ႔ တစ္ႏွစ္စာလံုးက မွ်ေ၀က်ခံဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ Profit & Loss Margin က အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အရည္အေသြးကေတာ့ နံပါတ္ ၁ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ကခံယူပါတယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းေနရင္ အေျခအေနအခ်ိန္အခါအရ (ဆိုလိုတာက ေငြေရးေၾကးေရးအရ အက်ဳိး အျမတ္မရႏိုင္တဲ့အခါျဖစ္ေစ Expense ေတြ မ်ားလာတာမ်ဳိး Expense Material ေတြ ေစ်းႏႈန္းျမင့္လာ တာမ်ဳိးေတြမွာ) Price ကို ထိုက္သင့္သေလာက္ တိုးျမႇင့္သင့္တုိးျမႇင့္ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ ရဲ႕ Target Customer နဲ႔ မကြာဟ သြားဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ေသာကုန္ပစၥည္းေတြဟာ Low Quality ၊ Low Price နဲ႔ရပ္ တည္လာၿပီး ေတာ့ High Quality ၊ High Price ကို ဦးတည္လာတဲ့အခါ Customer ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အရည္အေသြးျမင့္ လာတာကို သတိမထားေတာ့ဘဲ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ Branding ကို ျမင္မိတတ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဒီေစ်းႏႈန္းဆို ဟိုဟာ (နာမည္ႀကီးတဲ့ Brand တစ္ခုခုေပါ့) ကိုပဲ သံုးေတာ့မွာေပါ့လို႔ ျမင္မိတာမ်ဳိးကို ဆိုလိုတာပါ။ AELC က High Quality ၊ Medium Facility and Medium Price ကို ဦးတည္ထားတဲ့အတြက္ Price ကို မျမႇင့္ခ်င္တဲ့အခါ အရည္အေသြးကို အထိမခံဘဲ Facility ကိုပဲ လိုအပ္သလို ခ်ိန္ညိႇရပါတယ္။ လိုအပ္ သလို ခ်ိန္ရတယ္ ဆိုတာက ဥပမာ- Air Con ကို MITSUBISHI သံုးမယ့္အစား ေစ်းႏႈန္းနည္းတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ Air Con တစ္ခုခု သံုးတာမ်ဳိး အခ်ဳိ႕ေသာ Management Institute ေတြမွာ သံုးတဲ့ One Seat Lecture Chair ဆို ကြၽန္ေတာ္ အရမ္း ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခံုကို $193 ရွိပါတယ္။ AELC ရဲ႕သင္တန္းေၾကးနဲ႔ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ကိုယ့္အတုိင္း၊ ကိုယ့္ အထြာ နဲ႔ေစ်းႏႈန္း သင့္တာမ်ဳိးပဲ သံုးတာမ်ဳိးပါ။ ဥပမာ- Mobile Phone Handset ဆိုပါစို႔ တခ်ဳိ႕ေသာ Brand အသစ္ေတြဟာ Performance ပိုင္းမွာ နာမည္ရၿပီးသား Brand ေတြနဲ႔အၿပိဳင္ သံုးထား ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရရွည္ခံမႈ အပိုင္းမွာေတာ့ ကြာျခားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀င္ေငြနည္းတဲ့ Customer ေတြက Price နဲ႔ Performance ကိုၾကည့္ၿပီး အဲဒီလို Middle Brand ေတြကို သံုးစြဲၾကတာမ်ဳိးေတြရွိပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ဟာ လုပ္ငန္းအရ စီးပြားေရးလို႔ ေျပႏိုင္ေပမဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ တစ္ခါတေလမွာ သင္တန္းသား၊ သင္တန္းသူေတြကုိ အေကာင္းဆံုးေပး ခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ အရည္အေသြးအျပင္ Facility ပိုင္းေတြပါ Budget Limit ကို ေက်ာ္ၿပီး သံုးစြဲမိတာေတြျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလကိစၥမရွိေပမဲ့ ခဏခဏဆိုရင္ေတာ့ မလြယ္လွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုဆိုတာ ကုန္ပစၥည္းအရည္ အေသြးကို ထိန္းသိမ္းထား ႐ံုသာမက မွ်တတဲ့ႏႈန္းထားနဲ႔ ေငြေရးေၾကးေရး အက်ဳိးအျမတ္ ပါရရွိရပါမယ္။ It’s easier said than done ဆိုသလိုပဲ အေျပာလြယ္ သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း Branding ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔အတူ Financial Profit ျမင့္တက္လာ ဖို႔အတြက္ပါ ႀကိဳးစားေနဆဲပါ။ Financial Profit အတြက္ ဘယ္လိုေတြ လုပ္သင့္လဲဆိုတာနဲ႔ လက္ရွိဘယ္လိုေတြ လုပ္ေနလဲဆိုတာ ေနာက္လမွာ ဆက္လက္ေရး ပါဦးမယ္။

''လူငယ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းကို စနစ္တက်စတင္ၿပီး ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ၾကပါေစ''။

#MyanmarB2BManagementMagazine

No comments:

Post a Comment

မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။