စစ္ကိုင္းတံတား (အင္းဝတံတား)
စစ္ကိုင္းတံတားကို ဆံုးေအာင္စစ္ျပန္ေတာ့
သံုးေထာင္နဲ႔ ရွစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္ေပ
မီးရထားလမ္းအက်ယ္အေဝးအေနမွာ
ႏွစ္ဆယ့္ေလးေပ မပိုမစား
ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း အေျမွာင္ဆြယ္ကာရယ္
လူသြား ခုႏွစ္ေပထား
အုတ္တိုင္ႀကီးမ်ား အကြက္သြားၿမိဳင္တယ္
တစ္ဆယ့္ႏွင့္ ငါးတိုင္ တန္းစဥ္ထား
ခံုးေပါင္းတစ္ဆယ္ လမ္းဖြင့္ထား၍
အခန္းတစ္ဒါဇင္ အားရွိေစသည္
ကုန္စရိတ္ေတြ အခုေငြသင့္ျပန္ေတာ့
တစ္ကုေ႗ႏွင့္ ငါးသန္းေက်ာ္ေလၿပီ
ေရမွျမင့္ ေတြးဖြယ္ေမွ်ာ္လ်င္
ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးေပစြန္း၍
တံတားညႊန္းေရးဖြဲ႕ပါသည္
ေစာႏြဲ႕ကဗ်ာစီ
နန္းေတာ္ေရွ႕ တစ္နာမည္မွာ
ျမန္မာျပည္ခ်စ္ေၾကာင္းသာပါ့ ေလး။
နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ႏွင့္ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္ ဘက္ကမ္း တို႔ကို ခ်ိတ္ဆက္ ေဖာက္လုပ္ ေပးထား ခဲ့သည့္ နာမည္ေက်ာ္ 'စစ္ကိုင္းတံတား' ေခၚ 'အင္းဝတံတားႀကီး' မွာ ရတနာပံု တံတားသစ္ႀကီး ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးခ်ိန္မွ စတင္၍ ျဖတ္သန္း သြားလာမႈ နည္းပါး သြားခဲ့ၿပီး ယခုအခါ မီးရထား မ်ားသာ အဓိက ျဖတ္သန္း သြားလာသည့္ တံတားႀကီး အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ ေန၍ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ မ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းလ်က္ ရွိေနသည္။ နာမည္ေက်ာ္ အင္းဝတံတား ႀကီးသည္ အျမင့္ ၁ဝ၂ ေပရွိၿပီး ၃၉၄၈ ေပ ရွည္လ်ားသည္။ တံတား အမ်ဳိးအစား မွာ ေပါင္းကူး တံတား ျဖစ္ၿပီး ယက္မႀကီး ကိုးခု၊ ယက္မလတ္ တစ္ခုႏွင့္ ယက္မငယ္ ေျခာက္ခု ပါရွိေၾကာင္း၊ ယက္မႀကီး တစ္ခုလွ်င္ ေပ ၃၅ဝ၊ ယက္မလတ္ မွာ ေပ ၂၅ဝ၊ အပိုင္းဆက္ ယက္မငယ္ တစ္ခုလွ်င္ ေပ ၆ဝ စီ ရွည္လ်ား ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္းဝ တံတားႀကီးကို ၁၉၃၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္က ျမန္မာ ဘုရင္ခံ ဆာဟူးဂ်္ လင္းစေဒါင္း စတီဖင္ဆန္ ကိုယ္တိုင္ အခမ္းအနား ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့သည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျဖစ္ပြား ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္မွ ၿဗိတိသွ် တပ္မ်ား ဆုတ္ခြာေသာ အခါ ေျမလွန္စနစ္ အရ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၃ဝ ရက္က တံတားႀကီး၏ ေပါင္းကူး အမွတ္(၇) ႏွင့္ (၈)တို႔ကို ဒိုင္းနမိုက္ ျဖင့္ ေဖာက္ခြဲ ဖ်က္ဆီး ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရရွိၿပီး ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာမွ် ျပင္ဆင္ ႏိုင္မႈ မရွိဘဲ ျဖစ္ေန ခဲ့သည္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္က ႏိုင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ ႏိႈးေဆာ္ခဲ့ရာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသား အလုပ္သမား မ်ား၏ ဝီရိယ၊ မီးရထား ဌာန၏ ႀကိဳးစားမႈျဖင့္ ျပင္ဆင္ခဲ့ ၾကသည္။ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ လက ေငြက်ပ္ ၅၇ သိန္းေက်ာ္ အကုန္ အက်ခံကာ ျပဳျပင္ခဲ့ သျဖင့္ အင္းဝ တံတားႀကီး ၿပီးစီး ခဲ့သည္။
၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၇ ရက္က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ေဒါက္တာ ဘဦး ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္းဝ တံတားႀကီး သည္ ရန္ကုန္ မွ ျမစ္ႀကီးနား၊ မႏၲေလး မွ မုံရြာ၊ ေရဦး အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ သြားလာ ႏိုင္ေအာင္ ဆက္သြယ္ ေပးခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး အတြက္ အဓိက အေရးပါ ေသာ သမိုင္းဝင္ တံတားႀကီး ျဖစ္သည္။ အလယ္တြင္ မီးရထားလမ္း ပါရွိၿပီး ေဘး တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္စီတြင္ ယာဥ္သြားလမ္း မ်ားပါရွိရာ ယခင္က မီးရထားမ်ား၊ ယာဥ္မ်ား အားလုံး အင္းဝ တံတားႀကီး ေပၚမွ ျဖတ္သန္း သြားလာခဲ့ ၾကသည္။
၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္မွ စတင္၍ အင္းဝ တံတားႀကီး ႏွင့္ ေပ ၂ဝဝဝ ခန္႔ အကြာတြင္ အရွည္ ၅၆၇၄ ေပရွိသည့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ကူး တံတား (ရတနာပံု) ကို တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၄ ရက္က စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ တေကာင္း ဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္ ေရႊၾကက္ယက္၊ ခဝါေတာ္ ဆိပ္ကမ္း တို႕ကို ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ ထားသည့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ကူး တံတား (ရတနာပံု)ကို ဖြင့္လွစ္ လိုက္ရာ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္၊ ကုန္တင္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ အစရွိသည့္ ယာဥ္မ်ား အားလုံးသည္ တံတားသစ္ႀကီး ေပၚမွသာ ျဖတ္သန္း သြားလာၾကေတာ့ သည္။
အင္းဝ တံတားႀကီး ေပၚမွ မီးရထားမ်ား၊ စစ္ကိုင္း - မႏၲေလး ခရီးသည္ တင္ယာဥ္မ်ား ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ အနည္းငယ္ တို႕သာ ျဖတ္သန္း သြားလာ ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ရတနာပံု တံတားသစ္ ႀကီး မေပၚေပါက္မီ က အင္းဝ တံတားႀကီးကို ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းမွ ႏွစ္စဥ္ ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဆးမ်ား သုတ္လိမ္းကာ ပုံမွန္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ မ်ားေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
ရတနာပံု တံတား သစ္ႀကီး ဖြင့္လွစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အင္းဝ တံတားႀကီး ကို ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဆးမ်ား သုတ္လိမ္း ထိန္းသိမ္းျခင္း ကို မေတြ႕ရ ေတာ့ေၾကာင္း၊ ယခင္က ေဘာ္ေငြေရာင္ ေတာက္ပစြာ ျဖင့္ ခံ့ညား တင့္တယ္ ခဲ့သည့္ သမိုင္းဝင္ အင္းဝ တံတားႀကီး၏ သံေပါင္မ်ားမွာ ယခုအခါ ေအာက္ခံ ေဆးနီမ်ား ေပၚေနသည္ ကို စိတ္မေကာင္း ဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ေန ရေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္ ျပည္သူ မ်ား အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း(၈ဝ) ကသမိုင္းေပး တာဝန္ ေက်ပြန္ခဲ့ သည့္ 'စစ္ကိုင္းတံတား' ေခၚ 'အင္းဝ တံတားႀကီး' ကို ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဆးမ်ား ျပန္လည္ သုတ္လိမ္းျခင္း၊ သမိုင္းဝင္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ အျဖစ္ ပုံမွန္ ထိန္းသိမ္းျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ ေပးေစခ်င္ ေၾကာင္း စစ္ကိုင္း ၿမိဳ႕မွ စာေရးဆရာ တစ္ဦးက ေျပာျပ၍ သိရသည္။
စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးႏွင္ ့
မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီးကိ ု ဆက္သြယ္ ထားသည့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ကူး''အင္းဝ တံတားေခၚ
စစ္ကိုင္းႀကီး ''ကို ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈ဝ၄ ခုႏွစ္တြင္ျမန္မာ ဘုရင္ (ထူပါ႐ံု
ဒါယကာ)ျပည္သီဟ သူနရ ပတိမွ စတင္ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့သည္။
၁၇ႏွစ္ ၾကာၿပီးေနာက္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၂၁ခုႏွစ္တြင္ သာလြန္ မင္းသား၏ သားေတာ္ မင္းရဲ နႏၵမိတ္မွ ကြၽန္းသစ္ တို႔ျဖင့္ ဒုတိယ အႀကိမ္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထပ္မံ၍စစ္ကိုင္း ဘက္ရွိ ထူပါ႐ံု ေစတီေတာ္ ထီးေတာ္ တင္ပဲြသို႔ စစ္အဂၤါ ေလးပါးျဖင့္ ခ်ီတက္ ႏိုင္ရန္ တတိယ အႀကိမ္ (ရတနာ ပူရေရႊဝ) ကြၽန္းသစ္ ျဖင့္ပင္ ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ေၾကာင္း ခရစ္ႏွစ္ ၁၄၈၅ခုႏွစ္ နရပတိ ေက်ာက္စာတြင္ ေရးထိုး ထားသည္။
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၉၅ခုႏွစ္ျပာသို လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ အဂၤါေန႔ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၃၄ခုႏွစ္ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္)တြင္ မီးရထားတစ္စီးသာ သြားလာ ႏိုင္ေသာ အဆင့္ျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ အစိုးရမွ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
Posted by phyo zaw
စစ္ကိုင္းတံတားကို ဆံုးေအာင္စစ္ျပန္ေတာ့
သံုးေထာင္နဲ႔ ရွစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္ေပ
မီးရထားလမ္းအက်ယ္အေဝးအေနမွာ
ႏွစ္ဆယ့္ေလးေပ မပိုမစား
ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း အေျမွာင္ဆြယ္ကာရယ္
လူသြား ခုႏွစ္ေပထား
အုတ္တိုင္ႀကီးမ်ား အကြက္သြားၿမိဳင္တယ္
တစ္ဆယ့္ႏွင့္ ငါးတိုင္ တန္းစဥ္ထား
ခံုးေပါင္းတစ္ဆယ္ လမ္းဖြင့္ထား၍
အခန္းတစ္ဒါဇင္ အားရွိေစသည္
ကုန္စရိတ္ေတြ အခုေငြသင့္ျပန္ေတာ့
တစ္ကုေ႗ႏွင့္ ငါးသန္းေက်ာ္ေလၿပီ
ေရမွျမင့္ ေတြးဖြယ္ေမွ်ာ္လ်င္
ေလးဆယ္ေက်ာ္ ငါးေပစြန္း၍
တံတားညႊန္းေရးဖြဲ႕ပါသည္
ေစာႏြဲ႕ကဗ်ာစီ
နန္းေတာ္ေရွ႕ တစ္နာမည္မွာ
ျမန္မာျပည္ခ်စ္ေၾကာင္းသာပါ့
နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ႏွင့္ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္ ဘက္ကမ္း တို႔ကို ခ်ိတ္ဆက္ ေဖာက္လုပ္ ေပးထား ခဲ့သည့္ နာမည္ေက်ာ္ 'စစ္ကိုင္းတံတား' ေခၚ 'အင္းဝတံတားႀကီး' မွာ ရတနာပံု တံတားသစ္ႀကီး ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးခ်ိန္မွ စတင္၍ ျဖတ္သန္း သြားလာမႈ နည္းပါး သြားခဲ့ၿပီး ယခုအခါ မီးရထား မ်ားသာ အဓိက ျဖတ္သန္း သြားလာသည့္ တံတားႀကီး အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ ေန၍ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ မ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းလ်က္ ရွိေနသည္။ နာမည္ေက်ာ္ အင္းဝတံတား ႀကီးသည္ အျမင့္ ၁ဝ၂ ေပရွိၿပီး ၃၉၄၈ ေပ ရွည္လ်ားသည္။ တံတား အမ်ဳိးအစား မွာ ေပါင္းကူး တံတား ျဖစ္ၿပီး ယက္မႀကီး ကိုးခု၊ ယက္မလတ္ တစ္ခုႏွင့္ ယက္မငယ္ ေျခာက္ခု ပါရွိေၾကာင္း၊ ယက္မႀကီး တစ္ခုလွ်င္ ေပ ၃၅ဝ၊ ယက္မလတ္ မွာ ေပ ၂၅ဝ၊ အပိုင္းဆက္ ယက္မငယ္ တစ္ခုလွ်င္ ေပ ၆ဝ စီ ရွည္လ်ား ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္းဝ တံတားႀကီးကို ၁၉၃၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္က ျမန္မာ ဘုရင္ခံ ဆာဟူးဂ်္ လင္းစေဒါင္း စတီဖင္ဆန္ ကိုယ္တိုင္ အခမ္းအနား ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့သည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ျဖစ္ပြား ခ်ိန္တြင္ ျမန္မာျပည္မွ ၿဗိတိသွ် တပ္မ်ား ဆုတ္ခြာေသာ အခါ ေျမလွန္စနစ္ အရ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၃ဝ ရက္က တံတားႀကီး၏ ေပါင္းကူး အမွတ္(၇) ႏွင့္ (၈)တို႔ကို ဒိုင္းနမိုက္ ျဖင့္ ေဖာက္ခြဲ ဖ်က္ဆီး ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရရွိၿပီး ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာမွ် ျပင္ဆင္ ႏိုင္မႈ မရွိဘဲ ျဖစ္ေန ခဲ့သည္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္က ႏိုင္ငံေတာ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ ႏိႈးေဆာ္ခဲ့ရာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသား အလုပ္သမား မ်ား၏ ဝီရိယ၊ မီးရထား ဌာန၏ ႀကိဳးစားမႈျဖင့္ ျပင္ဆင္ခဲ့ ၾကသည္။ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ လက ေငြက်ပ္ ၅၇ သိန္းေက်ာ္ အကုန္ အက်ခံကာ ျပဳျပင္ခဲ့ သျဖင့္ အင္းဝ တံတားႀကီး ၿပီးစီး ခဲ့သည္။
၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၇ ရက္က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ေဒါက္တာ ဘဦး ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္းဝ တံတားႀကီး သည္ ရန္ကုန္ မွ ျမစ္ႀကီးနား၊ မႏၲေလး မွ မုံရြာ၊ ေရဦး အထိ ေတာက္ေလွ်ာက္ သြားလာ ႏိုင္ေအာင္ ဆက္သြယ္ ေပးခဲ့သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး အတြက္ အဓိက အေရးပါ ေသာ သမိုင္းဝင္ တံတားႀကီး ျဖစ္သည္။ အလယ္တြင္ မီးရထားလမ္း ပါရွိၿပီး ေဘး တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္စီတြင္ ယာဥ္သြားလမ္း မ်ားပါရွိရာ ယခင္က မီးရထားမ်ား၊ ယာဥ္မ်ား အားလုံး အင္းဝ တံတားႀကီး ေပၚမွ ျဖတ္သန္း သြားလာခဲ့ ၾကသည္။
၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္မွ စတင္၍ အင္းဝ တံတားႀကီး ႏွင့္ ေပ ၂ဝဝဝ ခန္႔ အကြာတြင္ အရွည္ ၅၆၇၄ ေပရွိသည့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ကူး တံတား (ရတနာပံု) ကို တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၄ ရက္က စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ တေကာင္း ဆိပ္ကမ္း ႏွင့္ အမရပူရ ၿမိဳ႕နယ္ ေရႊၾကက္ယက္၊ ခဝါေတာ္ ဆိပ္ကမ္း တို႕ကို ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ ထားသည့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ကူး တံတား (ရတနာပံု)ကို ဖြင့္လွစ္ လိုက္ရာ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္၊ ကုန္တင္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ အစရွိသည့္ ယာဥ္မ်ား အားလုံးသည္ တံတားသစ္ႀကီး ေပၚမွသာ ျဖတ္သန္း သြားလာၾကေတာ့ သည္။
အင္းဝ တံတားႀကီး ေပၚမွ မီးရထားမ်ား၊ စစ္ကိုင္း - မႏၲေလး ခရီးသည္ တင္ယာဥ္မ်ား ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ အနည္းငယ္ တို႕သာ ျဖတ္သန္း သြားလာ ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ရတနာပံု တံတားသစ္ ႀကီး မေပၚေပါက္မီ က အင္းဝ တံတားႀကီးကို ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းမွ ႏွစ္စဥ္ ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဆးမ်ား သုတ္လိမ္းကာ ပုံမွန္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ မ်ားေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
ရတနာပံု တံတား သစ္ႀကီး ဖြင့္လွစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အင္းဝ တံတားႀကီး ကို ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဆးမ်ား သုတ္လိမ္း ထိန္းသိမ္းျခင္း ကို မေတြ႕ရ ေတာ့ေၾကာင္း၊ ယခင္က ေဘာ္ေငြေရာင္ ေတာက္ပစြာ ျဖင့္ ခံ့ညား တင့္တယ္ ခဲ့သည့္ သမိုင္းဝင္ အင္းဝ တံတားႀကီး၏ သံေပါင္မ်ားမွာ ယခုအခါ ေအာက္ခံ ေဆးနီမ်ား ေပၚေနသည္ ကို စိတ္မေကာင္း ဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ေန ရေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္ ျပည္သူ မ်ား အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း(၈ဝ) ကသမိုင္းေပး တာဝန္ ေက်ပြန္ခဲ့ သည့္ 'စစ္ကိုင္းတံတား' ေခၚ 'အင္းဝ တံတားႀကီး' ကို ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဆးမ်ား ျပန္လည္ သုတ္လိမ္းျခင္း၊ သမိုင္းဝင္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ အျဖစ္ ပုံမွန္ ထိန္းသိမ္းျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ ေပးေစခ်င္ ေၾကာင္း စစ္ကိုင္း ၿမိဳ႕မွ စာေရးဆရာ တစ္ဦးက ေျပာျပ၍ သိရသည္။
စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးႏွင္
၁၇ႏွစ္ ၾကာၿပီးေနာက္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၂၁ခုႏွစ္တြင္ သာလြန္ မင္းသား၏ သားေတာ္ မင္းရဲ နႏၵမိတ္မွ ကြၽန္းသစ္ တို႔ျဖင့္ ဒုတိယ အႀကိမ္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထပ္မံ၍စစ္ကိုင္း ဘက္ရွိ ထူပါ႐ံု ေစတီေတာ္ ထီးေတာ္ တင္ပဲြသို႔ စစ္အဂၤါ ေလးပါးျဖင့္ ခ်ီတက္ ႏိုင္ရန္ တတိယ အႀကိမ္ (ရတနာ ပူရေရႊဝ) ကြၽန္းသစ္ ျဖင့္ပင္ ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ေၾကာင္း ခရစ္ႏွစ္ ၁၄၈၅ခုႏွစ္ နရပတိ ေက်ာက္စာတြင္ ေရးထိုး ထားသည္။
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၉၅ခုႏွစ္ျပာသို လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ အဂၤါေန႔ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၃၄ခုႏွစ္ဇန္နဝါရီ ၂ ရက္)တြင္ မီးရထားတစ္စီးသာ သြားလာ ႏိုင္ေသာ အဆင့္ျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ အစိုးရမွ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
Posted by phyo zaw
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။