ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘူတာ႐ံ ု
----------------
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံစံေတာ္ခ်ိန္ ၂ဝ၁၆ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၅ရက္ေန႔ ညေန၁နာရီခဲြမွာ ဟိုးအေဝးAsahikawa ကိုသြားမယ့္ရထားဟာ ဘူတာ႐ံုကေန စတင္ထြက္ခြာသြားပါတယ္။ ဒီရထားက စီးသူနည္းပါးတဲ့၊ လူသူမ႐ွိသေလာက္႐ွားပါးတဲ့ Kyū-Shiratakiဘူတာမွာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ရပ္နားမွာျဖ စ္ပါတယ္။
Kyū-Shirataki ဘူတာထက္ ဒီဘူတာကို “ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘူတာ” အျဖစ္ လူသိမ်ားပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့သံုးႏွစ္ေက်ာ္က ရထားစီးသူေတြနည္းပါးတဲ့အတြက္
ဂ်ပန္ Hokkaido ရထားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနက ဒီဘူတာ႐ံုကိုပိတ္လိုက္ဖို႔
ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေဒသမွာေနထိုင္တဲ့ Harada Kana လို႔ေခၚတဲ့
ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္က အထက္တန္းေက်ာင္းစတက္ခ်ိန္မိ ု႔ ေန႔တိုင္းရထားစီးဖို႔ လိုအပ္လာခဲ့ပါတယ္။ နယ္ခံျပည္သူေတြရဲ႕ေတာင္းဆို မႈေၾကာင့္ ရထားကုမၸဏီက တစ္ဦးတည္းေသာ ဒီရထားစီးသူအတြက္ ဘူတာ႐ံုကိုဆက္လက္ဖြင့္ထားခဲ ့ပါတယ္။
အဲဒီေန႔က ရထားဟာ ဘူတာ႐ံုနဲ႔တျဖည္းျဖည္းနီးကပ ္လာခဲ့ပါတယ္။ မၾကာခင္ ႏွင္းက်ပါေတာ့မယ္။ အနက္ေရာင္ေတာအုပ္၊ ေတာင္တန္းေတြနဲ႔ အျဖဴေရာင္ႏွင္းေတြက ရထားျပတင္းေပါက္အျပင္ဘက္မွာ တေမွ်ာ္တေခၚျဖန္႔ခင္းထားပါတ ယ္။
ဒီသံုးႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ Haradaက ဒီဘူတာေလးရဲ႕အနီးနားမွာေနထိ ုင္တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ အထက္တန္းေက်ာင္းသူျဖစ္တယ္။
မနက္တိုင္း ဖခင္ျဖစ္သူက လယ္ထဲကအလုပ္ေတြၿပီးစီးတာနဲ႔ ကားေမာင္းၿပီး သမီးကို ရထားဘူတာဆီ အခ်ိန္မွန္ပို႔ပါတယ္။ ၅မိနစ္ေလာက္စာဒီခရီးကို ဖခင္က အရမ္းတန္ဖုိးထားခဲ့တယ္။
“ဒီရထားဘူတာေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔သားအမိကိုစကား ေတြေျပာဖို႔ တန္ဖိုး႐ွိတဲ့အခ်ိန္ေတြေပးခ ဲ့ပါတယ္”
Harada အထက္တန္းေအာင္လက္မွတ္သြားယူ တဲ့ေန႔က အိမ္နီးနားခ်င္းေတြအားလံုး ဂုဏ္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔တေတြအားလံုး ဘူတာ႐ံုဆီလာေရာက္ၿပီး “ေနာက္ဆံုးအထက္တန္းေက်ာင္းသ ူ” ကို လက္ျပႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၾကတယ္။
“တင္း…တင္း…”
လမ္းဆံုမွာ ေခါင္းေလာင္သံျမည္လာခဲ့ျပန္ ပါၿပီ။ ရထားက ဘူတာ႐ံုဆီ တျဖည္းျဖည္းခ်ဥ္းကပ္လာခဲ့ပါ တယ္။ ဒီလိုအသံမ်ဳိးက ဒီႏွင္းေတာထဲမွာ ႏွစ္ ၇ဝနီးပါး လူးလားေခါက္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႔က သူ႔ရဲ႕ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္တ ယ္။ ရထားသံလမ္းစဲြလမ္းသူနဲ႔ သတင္းေထာက္ေတြလည္း ဒီဘူတာ႐ံုဆီလာေရာက္ၾကၿပီး ဘူတာ႐ံုဆီ ရထားေနာက္ဆံုးဝင္ေရာက္ဆိုက္ ကပ္ပံုကို အမီအရ ႐ိုက္ယူေနခဲ့ၾကပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ႏွစ္တာကာလမွာ ႏွင္းျပင္းျပင္းထန္ထန္က်တဲ့ ေန႔ရက္ေတြကလဲြလို႔ ရထားဟာ Harada အတြက္ မနက္ ၇နာရီ ၁၅မိနစ္မွာ အခ်ိန္မွန္ဆိုက္ေရာက္လာခဲ့ပ ါတယ္။
မနက္ပိုင္းရထားက ရထားတဲြႏွစ္တဲြသာ႐ွိတဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ
၁ဝဦးေလာက္သာပါတဲ့ ရထားျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပက ရထားေတြလို တိုးစီးစရာမလိုတဲ့
ဒီရထားေပၚမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ ကိုယ္တိုင္ေနရာေတြ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။
မနက္တိုင္း ရထားေရာက္လာတာနဲ႔ Harada က သူထိုင္ေနက်
ပထမတဲြရဲ႕ေနာက္ဆံုးတန္းတစ္ေ နရာမွာ ထိုင္ေလ့႐ွိခဲ့တယ္။
ဘူတာ႐ံုမွာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ရထားဆိုက္ကပ ္မယ့္ မတ္လ ၂၅ရက္ေန႔ ညေန ၂နာရီ ၇မိနစ္မွာ ရထားဟာ ဘူတာ႐ံုဆီ အခ်ိန္မွန္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။
ရထားအျပင္ဘက္မွာ ဘူတာ႐ံုပိတ္အခမ္းအနားကို ကိုယ္တိုင္က်င္းပမယ့္ ျပည္သူေတြက
စီတန္းၿပီးလက္ျပေနၾကပါတယ္။ ဘူတာနဲ႔ ရထားၾကားမွာ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးတစ္ခုကို
သူတို႔ေထာင္ထားၾကပါတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္ေပၚမွာ ေရးထားတာက “Kyū-Shirataki…
၆၉ႏွစ္တာကာလအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္” ဆိုတာျဖစ္တယ္။
ဒီဘူတာ႐ံုနဲ႔ရထားက Harada အတြက္ တမင္ေဆာက္လုပ္ေပးထားတာလို႔ တခ်ဳိ႕က အထင္မွားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆိုင္းဘုတ္ေပၚမွာေရးထားတဲ့အ တိုင္းပဲ
ဒီဘူတာဟာ ဒီေနရာမွာ႐ွိေနခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၇ဝနီးနီး႐ွိခဲ့ပါၿပီ။ ဘူတာေလးဟာ
ဒီအထက္တန္းသူေကာင္မေလးနဲ႔ ေရစက္႐ွိ႐ံုတင္မက နယ္ခံျပည္သူေတြနဲ႔လည္း
ႏုနယ္ပ်ဳိျမစ္တဲ့အခ်ိန္အခါေ တြ အတူျဖတ္သန္းခဲ့ၾကပါတယ္။
အသက္ ၆၃ႏွစ္႐ွိၿပီျဖစ္တဲ့ Dan Yu က ဒီဘူတာေလးဟာ သူ႔မိဘနဲ႔ ႐ြာသူေတြ တက္ညီလက္ညီေဆာက္လုပ္ခဲ့တာလိ ု႔ ျပန္ေျပာင္းေျပာပါတယ္။
အသက္၂ဝအ႐ြယ္ကစ Dan Yu ဟာ ဒီဘူတာေလးမွာ ႏွင္းေတြလွဲက်င္းခဲ့ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ၄၃ႏွစ္ေတာင္႐ွိသြားခဲ့ပါၿပီ ။ သူလည္းတစ္ခ်ိန္က အထက္တန္းေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ ္ခဲ့ၿပီး ဒီဘူတာကေနပဲ ေန႔စဥ္ရထားစီးေက်ာင္းသြားတက ္ခဲ့ပါတယ္။
ဘူတာမပိတ္ခင္ေ႐ွ႕တစ္ရက္မွာ Dan Yu ဟာ ရထားလိုက္စီးရင္း “ဒါဟာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ပဲေလ” လို႔ စိတ္မေကာင္းစြာေျပာခဲ့ပါတယ္ ။ ရထားျပတင္းေပါက္အျပင္ဘက္မွာ ႏွင္းထုေတြက အရင္အတိုင္းပဲ… သူ႔မ်က္ဝန္းမွာေတာ့ မ်က္ရည္ေတြရစ္ဝဲလို႔။
ဒီကေန႔မွာ Kyū-Shiratakiဘူတာအနီး ေနထိုင္ၾကသူေတြ အိမ္ေျခေပါင္း ၅ဝခန္႔႐ွိပါတယ္။ အားလံုးက Dan Yuလိုပဲ လူလတ္ပိုင္းလူအိုေတြပါ။ သူတို႔က သူတို႔မိဘေတြနဲ႔အတူ ဒီေနရာကိုေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ၾကတယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဆံျဖဴအိုမင္းတဲ့အ႐ြယ္ေရာက္ခ ဲ့ပါၿပီ။ သူတို႔မ်ဳိးဆက္ရဲ႕ေနာက္မ်ဳိ းဆက္ေတြမွာ လူငယ္လူ႐ြယ္ေတြနည္းနည္းလာခဲ ့လို႔ ဘူတာ႐ံုေလးလည္း တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ကပ္လာခဲ့တယ္။ ဒီႏွင္းလြင္ျပင္ရဲ႕အျခားတစ္ ဘက္မွာ စက္မႈနည္းပညာေတြက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေနပါတယ္။
မတ္လ ၂၆ရက္ ဒီဘူတာ႐ံုကိုထာဝရပိတ္နားၿပီ းတဲ့ ဒုတိယေန႔မွာပဲ Honshu ကၽြန္းကေန Hakodate ၿမိဳ႕ကိုဆက္သြယ္တဲ့ သံလမ္းအသစ္စတင္ဖြင့္လွစ္ပါတ ယ္။ ရာသီဥတုဆိုး႐ြားတဲ့ Hokkaido ၿမိဳ႕မွာ ျမန္ႏႈန္းျမင့္သံလမ္းပို႔ေဆ ာင္ေရးသမိုင္းသစ္ကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
၂ဝ၁၆ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွာပဲ Harada က ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ့ သူ႔႐ြာေလးနဲ႔ ဘူတာ႐ံုေလးကိုႏႈတ္ဆက္ၿပီး ရထားသံလမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ တဲ့ တုိဂ်ိဳတကၠသိုလ္မွာ ပညာဆက္သင္ဖို႔ သြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
အထက္တန္းတုန္းက ၿမိဳ႕ျပႀကီးေပၚသူေရာက္ခဲ့ဖူ းပါတယ္။ ေ႐ွ႕ရထားတစ္စီးကိုမမီေပမယ့္ မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ ေနာက္ရထားတစ္စီးဆိုက္ေရာက္လ ာလို႔ “သိပ္မိုက္တယ္” လို႔ သူထင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္ရက္မွာ ရထားေလးစီးသာျဖတ္သန္းသြားတဲ ့
Kyū-Shiratakiဘူတာန႔ဲ တျခားစီပါပဲ။ ၿမိဳ႕ျပႀကီးမွာ အျမန္ရထား၊
က်ည္ဆန္ရထားေတြစီးရင္း Harada အံ့ၾသဝမ္းသာရသလို စိုးရိမ္စိတ္လည္းျဖစ္မိပါတယ ္။
“ရထားသံလမ္းေတြ ဒီေလာက္မ်ားတာ ရထားေမာင္းသူေတြ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကို မွတ္ေရာမွတ္မိရဲ႕လားလို႔ စိုးရိမ္စိတ္ျဖစ္မိပါတယ္”
ဘူတာမွာ ရထားဆယ္မိနစ္ခန္႔ရပ္ၿပီးေနာ က္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း Kyū-Shiratakiဘူတာကေန ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ ရထားတဲြေပၚမွာ Haradaရဲ႕အရိပ္အေယာင္႐ွိမေန ခဲ့ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါတုန္းက ဒီရထားဟာ ဘူတာမွာရပ္နားၿပီး ဒီ့ထက္ပိုက်ယ္ေျပာတဲ့ ေလာကႀကီးတစ္ခုဆီကိုသြားမယ့္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကို ရပ္ေစာင့္ၿပီး သယ္ေဆာင္သြားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေတြ႔ႀကံဳဆံုကဲြျဖတ္သန္းမႈနဲ ႔ ႀကီးျပင္းအိုမင္းမႈေတြကို ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ဒီဘူတာ႐ံု ေလးဟာ ေလာကႀကီးကိုထြက္ခြာသြားေတာ့ မယ့္ လူအိုတစ္ေယာက္လိုပါပဲ…. ဧၿပီလကုန္ရင္ ႏွင္းထုေတြအရည္ေပ်ာ္တဲ့အခါ ဒီဘူတာ႐ံုကို ၿဖိဳဖ်က္ပစ္ၾကမွာမို႔ပါ။
သူက ငယ္႐ြယ္ႏုပ်ဳိတဲ့ Harada ကို ေကာင္းမြန္လွပတဲ့အတိတ္ေတြ ေပးေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
“ဒီဘူတာရံုေလးကို ကၽြန္မေက်းဇူးတင္တယ္… ကၽြန္မအထက္တန္းၿပီးတဲ့အထိ သူ႐ွိေနခဲ့လို႔ပါ။ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္”
မႏွစ္က စက္တင္ဘာလမွာ ဂ်ပန္ရထားသံလမ္းဌာနက စနစ္တစ္ခုကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မွာ .. တစ္ရက္တာအတြင္း လူႏွစ္ေယာက္ထက္မေလ်ာ့ဘဲ အသံုးျပဳေနတဲ့ ဘူတာ႐ံု႐ွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ကားဂိတ္ပတ္ဝန္းက်င္အနီးနားမ ွာ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ၄ေယာက္ထက္မနည္း႐ွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလိုအပ္တဲ့ အထက္တန္းေက်ာင္းသား႐ွိခဲ့ရင ္ စီးသူနည္းတဲ့ဘူတာ႐ံုျဖစ္ပါေ စ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းဖြင့္လွစ္ထ ားခြင့္႐ွိတယ္ဆိုတာပဲျဖစ္ပါ တယ္။
.
မူရင္းလင့္ -- http://www.85nian.net/ rensheng/57311.html
#NineNineSaNay (The Chic မဂၢဇင္းဧၿပီ ၂ဝ၁၇)
----------------
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံစံေတာ္ခ်ိန္ ၂ဝ၁၆ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၅ရက္ေန႔ ညေန၁နာရီခဲြမွာ ဟိုးအေဝးAsahikawa ကိုသြားမယ့္ရထားဟာ ဘူတာ႐ံုကေန စတင္ထြက္ခြာသြားပါတယ္။ ဒီရထားက စီးသူနည္းပါးတဲ့၊ လူသူမ႐ွိသေလာက္႐ွားပါးတဲ့ Kyū-Shiratakiဘူတာမွာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ရပ္နားမွာျဖ
Kyū-Shirataki ဘူတာထက္ ဒီဘူတာကို “ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘူတာ”
အဲဒီေန႔က ရထားဟာ ဘူတာ႐ံုနဲ႔တျဖည္းျဖည္းနီးကပ
ဒီသံုးႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ Haradaက ဒီဘူတာေလးရဲ႕အနီးနားမွာေနထိ
မနက္တိုင္း ဖခင္ျဖစ္သူက လယ္ထဲကအလုပ္ေတြၿပီးစီးတာနဲ႔
“ဒီရထားဘူတာေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔သားအမိကိုစကား
Harada အထက္တန္းေအာင္လက္မွတ္သြားယူ
“တင္း…တင္း…”
လမ္းဆံုမွာ ေခါင္းေလာင္သံျမည္လာခဲ့ျပန္
လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ႏွစ္တာကာလမွာ ႏွင္းျပင္းျပင္းထန္ထန္က်တဲ့
ဘူတာ႐ံုမွာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ရထားဆိုက္ကပ
ဒီဘူတာ႐ံုနဲ႔ရထားက Harada အတြက္ တမင္ေဆာက္လုပ္ေပးထားတာလို႔ တခ်ဳိ႕က အထင္မွားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆိုင္းဘုတ္ေပၚမွာေရးထားတဲ့အ
အသက္ ၆၃ႏွစ္႐ွိၿပီျဖစ္တဲ့ Dan Yu က ဒီဘူတာေလးဟာ သူ႔မိဘနဲ႔ ႐ြာသူေတြ တက္ညီလက္ညီေဆာက္လုပ္ခဲ့တာလိ
အသက္၂ဝအ႐ြယ္ကစ Dan Yu ဟာ ဒီဘူတာေလးမွာ ႏွင္းေတြလွဲက်င္းခဲ့ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ၄၃ႏွစ္ေတာင္႐ွိသြားခဲ့ပါၿပီ
ဘူတာမပိတ္ခင္ေ႐ွ႕တစ္ရက္မွာ Dan Yu ဟာ ရထားလိုက္စီးရင္း “ဒါဟာ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ပဲေလ” လို႔ စိတ္မေကာင္းစြာေျပာခဲ့ပါတယ္
ဒီကေန႔မွာ Kyū-Shiratakiဘူတာအနီး ေနထိုင္ၾကသူေတြ အိမ္ေျခေပါင္း ၅ဝခန္႔႐ွိပါတယ္။ အားလံုးက Dan Yuလိုပဲ လူလတ္ပိုင္းလူအိုေတြပါ။ သူတို႔က သူတို႔မိဘေတြနဲ႔အတူ ဒီေနရာကိုေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ၾကတယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဆံျဖဴအိုမင္းတဲ့အ႐ြယ္ေရာက္ခ
မတ္လ ၂၆ရက္ ဒီဘူတာ႐ံုကိုထာဝရပိတ္နားၿပီ
၂ဝ၁၆ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွာပဲ Harada က ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းတဲ့ သူ႔႐ြာေလးနဲ႔ ဘူတာ႐ံုေလးကိုႏႈတ္ဆက္ၿပီး ရထားသံလမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္
အထက္တန္းတုန္းက ၿမိဳ႕ျပႀကီးေပၚသူေရာက္ခဲ့ဖူ
“ရထားသံလမ္းေတြ ဒီေလာက္မ်ားတာ ရထားေမာင္းသူေတြ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကို မွတ္ေရာမွတ္မိရဲ႕လားလို႔ စိုးရိမ္စိတ္ျဖစ္မိပါတယ္”
ဘူတာမွာ ရထားဆယ္မိနစ္ခန္႔ရပ္ၿပီးေနာ
သူက ငယ္႐ြယ္ႏုပ်ဳိတဲ့ Harada ကို ေကာင္းမြန္လွပတဲ့အတိတ္ေတြ ေပးေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
“ဒီဘူတာရံုေလးကို ကၽြန္မေက်းဇူးတင္တယ္… ကၽြန္မအထက္တန္းၿပီးတဲ့အထိ သူ႐ွိေနခဲ့လို႔ပါ။ အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္”
မႏွစ္က စက္တင္ဘာလမွာ ဂ်ပန္ရထားသံလမ္းဌာနက စနစ္တစ္ခုကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မွာ .. တစ္ရက္တာအတြင္း လူႏွစ္ေယာက္ထက္မေလ်ာ့ဘဲ အသံုးျပဳေနတဲ့ ဘူတာ႐ံု႐ွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ကားဂိတ္ပတ္ဝန္းက်င္အနီးနားမ
.
မူရင္းလင့္ -- http://www.85nian.net/
#NineNineSaNay (The Chic မဂၢဇင္းဧၿပီ ၂ဝ၁၇)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။