ေအာ္တိုဂီယာကို N ထိုးၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းလွ်င္…
1_ဆီစားသက္သာတယ္။
2_ကလပ္လိုအစိတ္အပိုင္းေတြ ပြန္းစားမႈသက္သာမယ္။
3_အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ (transmission system) ေတြ အလုပ္သက္သာမယ္။
4_အင္ဂ်င္နဲ႔ အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကို မထိခိုက္ပါ။
5_အသံနဲ႔တုန္ခါမႈ သက္သာတယ္ လို႔ဆိုၾကပါတယ္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ D နဲ႔ေမာင္းေနရင္း ဘရိတ္ကိုဖိနင္း ထားလိုက္လွ်င္ လည္အားေျပာင္း (torque converters) က အင္ဂ်င္နဲ႔ဘီးကို (ရိုးရိုးဂီယာစနစ္မွာ ကလပ္နင္းခ်ထားတာနဲ႔ အလားတူ) အဆက္ျဖတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ရိုးရိုးေအာ္တိုတြင္ျဖစ္ေစ CVT ေအာ္တိုတြင္ျဖစ္ေစ ဘရိတ္နင္းၿပီး ကားရပ္လိုက္တာနဲ႔ ဂီယာတံ (transmission lever)ကို ေရႊ႕စရာမလိုဘဲ ဂီယာဖရီး (neutral) ကဲ႔သို႔ ျဖစ္ၿပီျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘီးေတြရပ္သြားေပမဲ႔ အင္ဂ်င္က ဆက္လည္ေနႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ လည္အားေျပာင္း (torque converters)က အလုပ္လုပ္ေနတာေၾကာင့္ N မွာထားတာနဲ႔ အင္ဂ်င္သံမတူတာျဖစ္ပါတယ္။ (Nissan ရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ CVT စနစ္မွာ လည္အားေျပာင္း (torque converters) ကို ဝန္မပိေစဘဲ ကလပ္စနစ္တမ်ိဳးနဲ႔ အင္ဂ်င္နဲ႔ဘီးကို အဆက္ျဖတ္ၿပီး ဆီပိုသက္သာေစပါတယ္)
Honda Fit GE6 2008 CVT ကို D မွာထားၿပီး ရပ္ထားတာထက္ N ေျပာင္းရပ္ထားတာက တစ္မိနစ္ကို ေလာင္စာဆီ1cc ေလာက္ပဲ ပိုသက္သာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ဆီေပးတဲ႔ fuel injection စနစ္ကားေတြမွာ လီဘာ (gas pedal) ကိုလႊတ္လိုက္တာနဲ႔ ဆီျဖတ္လိုက္တာ ဆီေလ်ာ့ေပးလိုက္တာေၾကာင့္ စက္လည္ႏွဳန္းက idle RPM နီးနီးကိုေရာက္သြားပါတယ္။ ေမာင္းေနစဥ္လည္း N မွာျဖစ္ေစ D မွာျဖစ္ေစ လီဘာ ေခၚ အရွိန္ေပးေျခနင္း (gas pedal or accelerator pedal) ကိုလႊတ္လိုက္ၿပီး အလြတ္စက္လည္ႏွဳန္း (idle speed) နီးနီးမွာျဖစ္ေနလွ်င္ ဆီစားႏွဳန္းက မဆိုစေလာက္ပဲ ကြာမွာျဖစ္ပါတယ္။ (ကုန္းဆင္းမွာဆို အခ်ိန္, ေျမျပန္႔မွာဆို အရွိန္႔တန္႔အကြာအေဝး ေတာ့ကြာပါမယ္)
ကားကို N မွာထားၿပီး ေမာင္းေနေပမဲ႔ ရိုးရိုးဂီယာစနစ္မွာလို အရွိန္ေျပာင္းစနစ္က လံုးဝႀကီး ျပတ္ေတာက္ေနတာမဟုတ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကားပိုင္ရွင္အတြက္ အညႊန္းစာအုပ္ေတြမွာ ဒီလိုေအာ္တို အရွိန္ေျပာင္းစနစ္နဲ႔ကားကို
ဆြဲရမယ္ဆိုလွ်င္ ေမာင္းႏွင္ဘီးကို ေျမွာက္ၿပီးဆြဲဖို႔ ညႊန္ၾကားထားတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဲ႔ဒီလို မလုပ္ေဆာင္ဘူးဆိုလွ်င္ N မွာထားၿပီး
ဆြဲေသာ္လည္းပဲ အခန္႔မသင့္လွ်င္ အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကို
ထိခိုက္ပ်က္စီးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ N မွာထားၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းတာဟာ N
မွာထားၿပီး ကားကို ေလးဘီးလိမ့္ဆြဲသလို အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္တယ္
လို႔ဆိုပါတယ္။ (အင္ဂ်င္လည္ ေအာ္တိုဆီအလုပ္လုပ္ေနလို႔
အရွိန္ေျပာင္းစနစ္မထိခိုက္တ ာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္)
့အရွိန္နဲ႔သြားေနစဥ္မွာ D ကို အဝင္အထြက္လုပ္တာဟာ အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကိုသာမက driveshaft, CV joints, differentials နဲ႔ အျခားအေရးႀကီး အစိတ္အပိုင္းေတြ ေရွာ့ (shocks) ရေစႏိုင္ပါတယ္။ ခ်ိတ္ဆက္မႈကို ျဖဳတ္လိုက္ခ်ိန္နဲ႔ ျပန္လည္ခ်ိတ္ဆက္ခ်ိန္မွာလည္ း
စြမ္းအင္ပိုလိုအပ္တဲ႔အတြက္ ဆီပိုစားႏိုင္ပါသတဲ႔။ အလိုအေလ်ာက္
အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ (auto transmission system) ဟာ တန္ဖိုးႀကီးၿပီး
ထိခိုက္ပ်က္စီးလြယ္တာေၾကာင္ ့ ဘာအတြက္ စြန္႔စားလုပ္ေဆာင္မွာလဲ။ (အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ N ထိုးၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းတာကို ဥပေဒနဲ႔ တားျမစ္ထားပါတယ္)
1_ကားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရ ပိုခက္ပါမယ္။
2_ကုန္းဆင္းေတြမွာ ဘရိတ္ကို ပိုသံုးရလို႔ ပူၿပီး လိုအပ္ခ်ိန္မွာမမိ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
3_ABS လို စနစ္ေတြ အလုပ္မလုပ္လို႔ စလစ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
4_ရုတ္တရက္ အရွိန္တင္ဖို႔လိုလာလွ်င္ ၾကန္႔ၾကာေနပါမယ္။
5_D မွာထင္ၿပီး စက္ရွိန္ တင္မိတတ္ပါတယ္။
6_D ျပန္ထိုးတဲ႔အခါ အင္ဂ်င္ (engine) နဲ႔ အရွိန္ေျပာင္း (transmission) ေတြရဲ႕ လည္ႏွဳန္း (RPMs) ေတြ လိုက္ဖက္ကိုက္ညီ (match) ဖို႔ မေသခ်ာပါဘူး။
7_မေတာ္တဆ R ကိုေရာက္သြားၿပီး သင္လံုးဝေတြးထင္မထားတဲ႔ အရာေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
8_သင္ထင္သေလာက္ ဆီစားမသက္သာပါဘူး။
9_ကုန္းတက္မွာ N ေျပာင္းရပ္ထားၿပီး D ထိုးထြက္တဲ႔အခါ ေနာက္ျပန္လိမ့္ ေရွ႕ျပန္ဆြဲ အေျခအေနက ေအာ္တိုအရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကိ ု
မ်ားစြာပြန္းစား ထိခိုက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ (ေနာက္ကိုေရႊ႕ေနခ်ိန္ D ထိုးတာ
ေရွ႕ကိုေရႊ႕ေနခ်ိန္ R ထိုးတာ ဘီးမရပ္ခင္ P ထိုးတာကို မလုပ္ရပါ)
ေနာက္ဆံုးေကာက္ခ်က္ ဆြဲရလွ်င္ ေအာ္တိုစနစ္မွာ N ကိုထိုးၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းတာဟာ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေျခ နည္းပါတယ္ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေျခ ပိုမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အႏၱရယ္ကင္းေရးအတြက္ N ထိုးၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းတာ ဖရီးရိုက္လွိမ့္ဆင္းတာ မလုပ္သင့္ပါ။ မီးပြိဳင့္ေတြမွာ ရပ္တန္႔ခ်ိန္ နည္းနည္းပိုၾကာလို႔, ဘရိတ္အပူခ်ိန္မတက္ေအာင္, သက္ေတာင့္သက္သာရွိေအာင္
ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းနဲ႔သာ N ေျပာင္းထားသင့္ပါတယ္။
Ko Tun Oo
ဆက္စပ္ပိုစ့္>>>
သင့္ရဲ႕ Honda Fit ကားေလးကို ဆြဲရေတာ့မယ္ဆိုရင္… (AT 2WD အတြက္)
https://facebook.com/ HondaFitFanClub/photos/ a.513953271971726.121024.51 3948428638877/ 1050822508284797/?type=1
1_ဆီစားသက္သာတယ္။
2_ကလပ္လိုအစိတ္အပိုင္းေတြ ပြန္းစားမႈသက္သာမယ္။
3_အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ (transmission system) ေတြ အလုပ္သက္သာမယ္။
4_အင္ဂ်င္နဲ႔ အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကို မထိခိုက္ပါ။
5_အသံနဲ႔တုန္ခါမႈ သက္သာတယ္ လို႔ဆိုၾကပါတယ္။
ေအာ္တိုဂီယာစနစ္မွာ D နဲ႔ေမာင္းေနရင္း ဘရိတ္ကိုဖိနင္း ထားလိုက္လွ်င္ လည္အားေျပာင္း (torque converters) က အင္ဂ်င္နဲ႔ဘီးကို (ရိုးရိုးဂီယာစနစ္မွာ ကလပ္နင္းခ်ထားတာနဲ႔ အလားတူ) အဆက္ျဖတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ရိုးရိုးေအာ္တိုတြင္ျဖစ္ေစ CVT ေအာ္တိုတြင္ျဖစ္ေစ ဘရိတ္နင္းၿပီး ကားရပ္လိုက္တာနဲ႔ ဂီယာတံ (transmission lever)ကို ေရႊ႕စရာမလိုဘဲ ဂီယာဖရီး (neutral) ကဲ႔သို႔ ျဖစ္ၿပီျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘီးေတြရပ္သြားေပမဲ႔ အင္ဂ်င္က ဆက္လည္ေနႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ လည္အားေျပာင္း (torque converters)က အလုပ္လုပ္ေနတာေၾကာင့္ N မွာထားတာနဲ႔ အင္ဂ်င္သံမတူတာျဖစ္ပါတယ္။ (Nissan ရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ CVT စနစ္မွာ လည္အားေျပာင္း (torque converters) ကို ဝန္မပိေစဘဲ ကလပ္စနစ္တမ်ိဳးနဲ႔ အင္ဂ်င္နဲ႔ဘီးကို အဆက္ျဖတ္ၿပီး ဆီပိုသက္သာေစပါတယ္)
Honda Fit GE6 2008 CVT ကို D မွာထားၿပီး ရပ္ထားတာထက္ N ေျပာင္းရပ္ထားတာက တစ္မိနစ္ကို ေလာင္စာဆီ1cc ေလာက္ပဲ ပိုသက္သာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ဆီေပးတဲ႔ fuel injection စနစ္ကားေတြမွာ လီဘာ (gas pedal) ကိုလႊတ္လိုက္တာနဲ႔ ဆီျဖတ္လိုက္တာ ဆီေလ်ာ့ေပးလိုက္တာေၾကာင့္ စက္လည္ႏွဳန္းက idle RPM နီးနီးကိုေရာက္သြားပါတယ္။ ေမာင္းေနစဥ္လည္း N မွာျဖစ္ေစ D မွာျဖစ္ေစ လီဘာ ေခၚ အရွိန္ေပးေျခနင္း (gas pedal or accelerator pedal) ကိုလႊတ္လိုက္ၿပီး အလြတ္စက္လည္ႏွဳန္း (idle speed) နီးနီးမွာျဖစ္ေနလွ်င္ ဆီစားႏွဳန္းက မဆိုစေလာက္ပဲ ကြာမွာျဖစ္ပါတယ္။ (ကုန္းဆင္းမွာဆို အခ်ိန္, ေျမျပန္႔မွာဆို အရွိန္႔တန္႔အကြာအေဝး ေတာ့ကြာပါမယ္)
ကားကို N မွာထားၿပီး ေမာင္းေနေပမဲ႔ ရိုးရိုးဂီယာစနစ္မွာလို အရွိန္ေျပာင္းစနစ္က လံုးဝႀကီး ျပတ္ေတာက္ေနတာမဟုတ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကားပိုင္ရွင္အတြက္ အညႊန္းစာအုပ္ေတြမွာ ဒီလိုေအာ္တို အရွိန္ေျပာင္းစနစ္နဲ႔ကားကို
့အရွိန္နဲ႔သြားေနစဥ္မွာ D ကို အဝင္အထြက္လုပ္တာဟာ အရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကိုသာမက driveshaft, CV joints, differentials နဲ႔ အျခားအေရးႀကီး အစိတ္အပိုင္းေတြ ေရွာ့ (shocks) ရေစႏိုင္ပါတယ္။ ခ်ိတ္ဆက္မႈကို ျဖဳတ္လိုက္ခ်ိန္နဲ႔ ျပန္လည္ခ်ိတ္ဆက္ခ်ိန္မွာလည္
1_ကားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရ ပိုခက္ပါမယ္။
2_ကုန္းဆင္းေတြမွာ ဘရိတ္ကို ပိုသံုးရလို႔ ပူၿပီး လိုအပ္ခ်ိန္မွာမမိ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
3_ABS လို စနစ္ေတြ အလုပ္မလုပ္လို႔ စလစ္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
4_ရုတ္တရက္ အရွိန္တင္ဖို႔လိုလာလွ်င္ ၾကန္႔ၾကာေနပါမယ္။
5_D မွာထင္ၿပီး စက္ရွိန္ တင္မိတတ္ပါတယ္။
6_D ျပန္ထိုးတဲ႔အခါ အင္ဂ်င္ (engine) နဲ႔ အရွိန္ေျပာင္း (transmission) ေတြရဲ႕ လည္ႏွဳန္း (RPMs) ေတြ လိုက္ဖက္ကိုက္ညီ (match) ဖို႔ မေသခ်ာပါဘူး။
7_မေတာ္တဆ R ကိုေရာက္သြားၿပီး သင္လံုးဝေတြးထင္မထားတဲ႔ အရာေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
8_သင္ထင္သေလာက္ ဆီစားမသက္သာပါဘူး။
9_ကုန္းတက္မွာ N ေျပာင္းရပ္ထားၿပီး D ထိုးထြက္တဲ႔အခါ ေနာက္ျပန္လိမ့္ ေရွ႕ျပန္ဆြဲ အေျခအေနက ေအာ္တိုအရွိန္ေျပာင္းစနစ္ကိ
ေနာက္ဆံုးေကာက္ခ်က္ ဆြဲရလွ်င္ ေအာ္တိုစနစ္မွာ N ကိုထိုးၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းတာဟာ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေျခ နည္းပါတယ္ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေျခ ပိုမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အႏၱရယ္ကင္းေရးအတြက္ N ထိုးၿပီး ဖရီးရိုက္ေမာင္းတာ ဖရီးရိုက္လွိမ့္ဆင္းတာ မလုပ္သင့္ပါ။ မီးပြိဳင့္ေတြမွာ ရပ္တန္႔ခ်ိန္ နည္းနည္းပိုၾကာလို႔, ဘရိတ္အပူခ်ိန္မတက္ေအာင္, သက္ေတာင့္သက္သာရွိေအာင္
ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းနဲ႔သာ N ေျပာင္းထားသင့္ပါတယ္။
Ko Tun Oo
ဆက္စပ္ပိုစ့္>>>
သင့္ရဲ႕ Honda Fit ကားေလးကို ဆြဲရေတာ့မယ္ဆိုရင္… (AT 2WD အတြက္)
https://facebook.com/
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။