#ပညာဦးေဆာင္ျခင္း
#ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
ေန႔မြန္းလြဲ တစ္နာရီေလာက္မွာ ကိုဘသစ္ အိမ္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားၾကတယ္။ ထိုင္ေနရင္း သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ေမးတယ္။
“ကိုဘသစ္ ဒီေန႔မနက္ ဘာလုပ္လဲ”
“ကၽြန္ေတာ္ တီဗီကလာတဲ့ တရားေတြကို နာတယ္။ တစ္နာရီေလာက္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေစ်းဘက္ထြက္ ေစ်း၀ယ္တယ္။ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ဆီ ထြက္လာတာပဲ”
“ဒါဆို ဒီေန႔နာတဲ့တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးရေအာင္”
“ဘာတရားလဲ”
“ခင္ဗ်ားပဲ တရားနာခဲ့တယ္ဆို”
“ေၾသာ္ ... ဟုတ္ပါရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္နာခဲ့တဲ့တရားက ဆရာေတာ္ အရွင္ဉာဏိႆရေဟာတဲ့ တရားပဲ။ ပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တရားပါပဲ။ ပညာဦးေဆာင္ျခင္းလား၊ ပညာမဲ့တို႔ရဲ႕ နိဂံုးဆိုလား မသိပါဘူး။ ပညာနဲ႔ပတ္သက္တာပါပဲ”
“တရားမွာ ပံု၀တၳဳအေၾကာင္းအရာ ပါေသးလား ”
“ပါတယ္။ ပံု၀တၳဳ ႏွစ္ခုေတာင္ပါတယ္။ ပထမက ႂကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳဆိုတဲ့ ပံု၀တၳဳပဲ”
“ငယ္ငယ္က သင္ရတယ္။ ပ်ား၏နည္းထံုး၊ မွတ္က်င့္သံုး၍၊ ျခပုန္းေတာင္ပို႔၊ ဖို႔သည့္ျခင္းရာ၊ လူလိမၼာတို႔၊ ဥစၥာဆည္းေထြ မွတ္ၾကေလေလာ့။ ႂကြက္ေသတစ္ခု၊ အရင္းျပဳလ်က္၊ သူ႔ထက္လြန္ကဲ၊ ႂကြယ္ေစမင္းလို႔ က်က္ရဖူးတယ္။ နည္းနည္းေတာ့ ေမ့ေနၿပီ”
“ဆရာေတာ္က ဒီလူငယ္ သူေဌးျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေက်းဇူးဆပ္တာကိုလည္း ေျပာသြားေသးတယ္။ သူ အမိႈက္ေတြ ေကာက္ေနစဥ္မွာ အဲဒီအနားက လူတစ္ေယာက္က ႂကြက္ေသကိုျမင္ေတာ့ ဒီႂကြက္ေသကို လိမၼာပါးနပ္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ရင္ သူေဌးျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။ ဒါကို လူငယ္က အဲဒီလူ ေက်းဇူးရွိတယ္ဆိုၿပီး မွတ္လိုက္တယ္”
“သူက ပါးစပ္က ေျပာသြားတာပဲ မဟုတ္လား။ ဘယ္လိုလုပ္လို႔ ညႊန္တာမွ မဟုတ္တာ”
“အဲဒီလို လုပ္လို႔ရတယ္ဆိုတာကို ေျပာဖို႔က အေရးပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ေျပာတာ မွန္တယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ပါဆိုတာမ်ဳိးက သူ႔ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသလို ျဖစ္တယ္လို႔ ဒီဘက္ေခတ္က လူေတြ ယူဆတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူႀကီးေတြနဲ႔ လူငယ္ေတြ ျပႆနာဟာ ဒီကစတာပဲ”
“ဒါနဲ႔ သူ အဲဒီလူကို ေက်းဇူးသြားဆပ္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ”
“တကယ္ေတာ့ ႂကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳဖို႔ ေျပာသြားတဲ့သူကလည္း သူေဌးပါပဲ။ လူငယ္ဟာ ႐ိုးသားၿပီး ႀကိဳးစားတဲ့လူဆိုေတာ့ သူေဌးဟာ အဲဒီလူငယ္ကို သူ႔ရဲ႕သမီးနဲ႔ ထိမ္းျမားေပးစားလိုက္တယ္ တဲ့”
“ေက်းဇူးသိတာက အေရးႀကီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူေတြကို ပါးစပ္က ေက်းဇူးဆပ္ေနလုိ႔ မရဘူး။ သူတို႔ကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ဆပ္ဖို႔ေတာ့ လိုတယ္”
“မွန္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဆိုပါေတာ့၊ အသက္နဲ႔စေတးၿပီး လြတ္လပ္ေရး ရယူေပးခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ေက်းဇူး ရွိတယ္။ ဒီအတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ေပးထားတဲ့ လမ္းစဥ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ရမွာေပါ့”
“ဒါနဲ႔ ကိုဘသစ္ေျပာထားတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားမွာ ပံု၀တၳဳ ႏွစ္ပုဒ္ဆို၊ ေနာက္တစ္ပုဒ္က ဘာအေၾကာင္းအရာလဲ”
“သူကလည္း ပညာနဲ႔ပတ္သက္တာပါပဲ။ ပညာမတတ္တဲ့ ကုေဋရွစ္ဆယ္ သူေဌးသား ဆင္းရဲသြားတာကို ၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လား”
“ၾကားဖူးပါတယ္။ ေရွးသေရာအခါ ျပည္ဗာရာ၀ယ္၊ ကုေဋႂကြယ္သား၊ သူေဌးအားလွ်င္ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ ခ်စ္၍တေစ အိမ္မွာေန၍ စာေပမတတ္ ...”
“ဟုတ္ပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဒီကဗ်ာအခ်ဳိ႕တ၀က္ကို ရတယ္။ အဆံုးမွာ ခြက္လက္စြဲကာ ေတာင္းစားပါလည္း နင္သာလူမိုက္ ဒုစ႐ိုက္ဟု ႐ိုက္ပုတ္လိုက္ၾက၊ ရြာမွထြက္ေလ ေတာမွာေသသည္၊ ေကာင္ေသလင္းတ က်၏တည္း ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့”
“ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ဘုရားေဟာ ပံု၀တၳဳကေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး မွတ္စရာေတြပါတယ္”
“စာမတတ္တာေတြ၊ စာမသင္တာေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဆိုးက်ဳိးဟာ ေသရတဲ့အထိ ဆင္းရဲတာကို ေျပာတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဆိုးေသးလား ”
“ဆိုးတယ္ ဆရာညိဳ။ ဆရာေတာ္ေဟာတဲ့ ၀တၳဳနာမည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ျခံဳၿပီးေျပာျပမယ္ ”
.......................... .
တစ္ခါက သူေဌးသားတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ မိဘဆီကရတဲ့ အေမြက ကုေဋ ၈၀ တဲ့။ သူဟာ သူေဌးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ သူ႔မိဘဆီကရတဲ့ အေမြဟာလည္း ကုေဋ ၈၀တဲ့။ သူတို႔ဟာ ဒီေငြေတြနဲ႔ သံုးလို႔ဘယ္ေတာ့မွ မကုန္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ပညာမသင္ၾကဘူး။ ဆိုလိုတာက ႏွစ္ေယာက္စလံုး ပညာမတတ္ၾကဘူးတဲ့။ သူတုိ႔ဟာ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေနၾကတယ္။
ေယာက်္ားျဖစ္သူဟာ တစ္ပတ္တစ္ခါ ဘုရင္ဆီ အခစား၀င္ရတယ္။ လမ္းေဘးက အရက္သမားေတြဟာ သူေဌးသားကို စည္း႐ံုးႏိုင္ရင္ေတာ့ အရက္ေကာင္းေကာင္း ေသာက္ရမယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားမိတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ သူတို႔က သူေဌးသားကို စည္း႐ံုးၿပီး အရက္တိုက္တယ္။ သူေဌးသား အရက္စြဲသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိန္းမပါ အရက္စြဲသြားတာပဲ။ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔စုထားတဲ့ ေငြေတြဟာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကုန္သြားလိုက္တာ အသက္ႀကီးလာေတာ့ ခြက္လက္စြဲကာ ေတာင္းစားရတယ္။
သူတုိ႔ဟာ သိမ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြၾကား ထမင္းက်န္၊ ဟင္းက်န္ေတြကို ေတာင္းစားေနရတယ္။ တစ္ရက္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက သူတို႔ကိုျမင္ေတာ့ ျပံဳးတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ျပံဳးတာကိုျမင္ေတာ့ ရွင္အာနႏၵာက ေမးတယ္။
“အရွင္ဘုရား ဘာေၾကာင့္ ျပံဳးတာပါလဲ”
“ဒီလင္မယားႏွစ္ေယာက္ဟာ ပထမအရြယ္မွာ ရဟန္းျပဳတယ္ဆိုရင္ ေယာက်္ားက ရဟႏၲာျဖစ္မယ္။ မိန္းမက အနာဂါမ္ျဖစ္မယ္။ ဒုတိယအရြယ္မွာ တရားရွာရင္ေတာ့ ေယာက်္ားက အနာဂါမ္ျဖစ္ၿပီး မိန္းမက သကဒါဂါမ္ ျဖစ္မယ္။ တကယ္လို႔ တတိယအရြယ္မွာ တရားရွာရင္ေတာ့ ေယာက်္ားက သကဒါဂါမ္ျဖစ္ၿပီး မိန္းမက ေသာတာပန္ ျဖစ္မယ္”
“ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုမျဖစ္တာလဲ ဘုရား”
“သူတုိ႔မွာ ပညာမတတ္ရွာလို႔ပဲ”
“ခု သူတို႔ ဘာျဖစ္မွာလဲ”
“အပါယ္ေရာက္ေတာ့မယ္” ဆိုၿပီး ေျပာသတဲ့။
.......................... ...........
“ဒါဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာကို ျပ႒ာန္းၿပီးသားပါဆိုၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္”
“မဟုတ္ဘူး။ ပါရမီေၾကာင့္ အဆင္ေျပတဲ့ အေမြေတြ ရႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပညာဉာဏ္မရွိေတာ့ ကုသိုလ္မဆက္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ဟာ ပညာမရွိလို႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ရတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ ပညာရွာရမွာေပါ့ ဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ပညာကို ရွာရမယ္။ ႂကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳတဲ့ ပံုျပင္ထဲမွာ သူငယ္ေလးဟာ ပညာကို ေလာကႀကီးကေန ရွာတာပဲ။ လူေတြရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို လိုက္နာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀ီရိယနဲ႔ ႀကိဳးစားတာပဲ ”
“ဒါဆိုေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ ႀကီးပြားရာႀကီးပြားေၾကာင္း ႏွစ္ခုပဲ လိုတယ္။ အဲဒါက ပညာနဲ႔ ၀ီရိယပါ”
“မွန္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာပညာက ဦးေဆာင္ၿပီး ေကာင္းေသာ ၀ီရိယနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး ေကာင္းေသာစိတ္ထားကို ထားရမယ္ကြဲ႕”
“မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္”
#ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
Eternal Light Magazine
September 2016
#ပညာႏွင့္အေတြးအေခၚ
(လြတ္လပ္စြာ Share ႏိုင္ပါသည္။)
#ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
ေန႔မြန္းလြဲ တစ္နာရီေလာက္မွာ ကိုဘသစ္ အိမ္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားၾကတယ္။ ထိုင္ေနရင္း သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ေမးတယ္။
“ကိုဘသစ္ ဒီေန႔မနက္ ဘာလုပ္လဲ”
“ကၽြန္ေတာ္ တီဗီကလာတဲ့ တရားေတြကို နာတယ္။ တစ္နာရီေလာက္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေစ်းဘက္ထြက္ ေစ်း၀ယ္တယ္။ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ဆီ ထြက္လာတာပဲ”
“ဒါဆို ဒီေန႔နာတဲ့တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးရေအာင္”
“ဘာတရားလဲ”
“ခင္ဗ်ားပဲ တရားနာခဲ့တယ္ဆို”
“ေၾသာ္ ... ဟုတ္ပါရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္နာခဲ့တဲ့တရားက ဆရာေတာ္ အရွင္ဉာဏိႆရေဟာတဲ့ တရားပဲ။ ပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တရားပါပဲ။ ပညာဦးေဆာင္ျခင္းလား၊ ပညာမဲ့တို႔ရဲ႕ နိဂံုးဆိုလား မသိပါဘူး။ ပညာနဲ႔ပတ္သက္တာပါပဲ”
“တရားမွာ ပံု၀တၳဳအေၾကာင္းအရာ ပါေသးလား ”
“ပါတယ္။ ပံု၀တၳဳ ႏွစ္ခုေတာင္ပါတယ္။ ပထမက ႂကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳဆိုတဲ့ ပံု၀တၳဳပဲ”
“ငယ္ငယ္က သင္ရတယ္။ ပ်ား၏နည္းထံုး၊ မွတ္က်င့္သံုး၍၊ ျခပုန္းေတာင္ပို႔၊ ဖို႔သည့္ျခင္းရာ၊ လူလိမၼာတို႔၊ ဥစၥာဆည္းေထြ မွတ္ၾကေလေလာ့။ ႂကြက္ေသတစ္ခု၊ အရင္းျပဳလ်က္၊ သူ႔ထက္လြန္ကဲ၊ ႂကြယ္ေစမင္းလို႔ က်က္ရဖူးတယ္။ နည္းနည္းေတာ့ ေမ့ေနၿပီ”
“ဆရာေတာ္က ဒီလူငယ္ သူေဌးျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေက်းဇူးဆပ္တာကိုလည္း ေျပာသြားေသးတယ္။ သူ အမိႈက္ေတြ ေကာက္ေနစဥ္မွာ အဲဒီအနားက လူတစ္ေယာက္က ႂကြက္ေသကိုျမင္ေတာ့ ဒီႂကြက္ေသကို လိမၼာပါးနပ္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ရင္ သူေဌးျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။ ဒါကို လူငယ္က အဲဒီလူ ေက်းဇူးရွိတယ္ဆိုၿပီး မွတ္လိုက္တယ္”
“သူက ပါးစပ္က ေျပာသြားတာပဲ မဟုတ္လား။ ဘယ္လိုလုပ္လို႔ ညႊန္တာမွ မဟုတ္တာ”
“အဲဒီလို လုပ္လို႔ရတယ္ဆိုတာကို ေျပာဖို႔က အေရးပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ေျပာတာ မွန္တယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ပါဆိုတာမ်ဳိးက သူ႔ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသလို ျဖစ္တယ္လို႔ ဒီဘက္ေခတ္က လူေတြ ယူဆတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူႀကီးေတြနဲ႔ လူငယ္ေတြ ျပႆနာဟာ ဒီကစတာပဲ”
“ဒါနဲ႔ သူ အဲဒီလူကို ေက်းဇူးသြားဆပ္ေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ”
“တကယ္ေတာ့ ႂကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳဖို႔ ေျပာသြားတဲ့သူကလည္း သူေဌးပါပဲ။ လူငယ္ဟာ ႐ိုးသားၿပီး ႀကိဳးစားတဲ့လူဆိုေတာ့ သူေဌးဟာ အဲဒီလူငယ္ကို သူ႔ရဲ႕သမီးနဲ႔ ထိမ္းျမားေပးစားလိုက္တယ္ တဲ့”
“ေက်းဇူးသိတာက အေရးႀကီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူေတြကို ပါးစပ္က ေက်းဇူးဆပ္ေနလုိ႔ မရဘူး။ သူတို႔ကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ဆပ္ဖို႔ေတာ့ လိုတယ္”
“မွန္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဆိုပါေတာ့၊ အသက္နဲ႔စေတးၿပီး လြတ္လပ္ေရး ရယူေပးခဲ့တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ေက်းဇူး ရွိတယ္။ ဒီအတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ေပးထားတဲ့ လမ္းစဥ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ရမွာေပါ့”
“ဒါနဲ႔ ကိုဘသစ္ေျပာထားတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားမွာ ပံု၀တၳဳ ႏွစ္ပုဒ္ဆို၊ ေနာက္တစ္ပုဒ္က ဘာအေၾကာင္းအရာလဲ”
“သူကလည္း ပညာနဲ႔ပတ္သက္တာပါပဲ။ ပညာမတတ္တဲ့ ကုေဋရွစ္ဆယ္ သူေဌးသား ဆင္းရဲသြားတာကို ၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လား”
“ၾကားဖူးပါတယ္။ ေရွးသေရာအခါ ျပည္ဗာရာ၀ယ္၊ ကုေဋႂကြယ္သား၊ သူေဌးအားလွ်င္ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ ခ်စ္၍တေစ အိမ္မွာေန၍ စာေပမတတ္ ...”
“ဟုတ္ပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ဒီကဗ်ာအခ်ဳိ႕တ၀က္ကို ရတယ္။ အဆံုးမွာ ခြက္လက္စြဲကာ ေတာင္းစားပါလည္း နင္သာလူမိုက္ ဒုစ႐ိုက္ဟု ႐ိုက္ပုတ္လိုက္ၾက၊ ရြာမွထြက္ေလ ေတာမွာေသသည္၊ ေကာင္ေသလင္းတ က်၏တည္း ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့”
“ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ဘုရားေဟာ ပံု၀တၳဳကေတာ့ ဒီထက္ပိုၿပီး မွတ္စရာေတြပါတယ္”
“စာမတတ္တာေတြ၊ စာမသင္တာေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ဆိုးက်ဳိးဟာ ေသရတဲ့အထိ ဆင္းရဲတာကို ေျပာတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဆိုးေသးလား ”
“ဆိုးတယ္ ဆရာညိဳ။ ဆရာေတာ္ေဟာတဲ့ ၀တၳဳနာမည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ျခံဳၿပီးေျပာျပမယ္ ”
..........................
တစ္ခါက သူေဌးသားတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ မိဘဆီကရတဲ့ အေမြက ကုေဋ ၈၀ တဲ့။ သူဟာ သူေဌးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္။ သူ႔မိဘဆီကရတဲ့ အေမြဟာလည္း ကုေဋ ၈၀တဲ့။ သူတို႔ဟာ ဒီေငြေတြနဲ႔ သံုးလို႔ဘယ္ေတာ့မွ မကုန္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ပညာမသင္ၾကဘူး။ ဆိုလိုတာက ႏွစ္ေယာက္စလံုး ပညာမတတ္ၾကဘူးတဲ့။ သူတုိ႔ဟာ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေနၾကတယ္။
ေယာက်္ားျဖစ္သူဟာ တစ္ပတ္တစ္ခါ ဘုရင္ဆီ အခစား၀င္ရတယ္။ လမ္းေဘးက အရက္သမားေတြဟာ သူေဌးသားကို စည္း႐ံုးႏိုင္ရင္ေတာ့ အရက္ေကာင္းေကာင္း ေသာက္ရမယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားမိတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ သူတို႔က သူေဌးသားကို စည္း႐ံုးၿပီး အရက္တိုက္တယ္။ သူေဌးသား အရက္စြဲသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိန္းမပါ အရက္စြဲသြားတာပဲ။ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔စုထားတဲ့ ေငြေတြဟာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကုန္သြားလိုက္တာ အသက္ႀကီးလာေတာ့ ခြက္လက္စြဲကာ ေတာင္းစားရတယ္။
သူတုိ႔ဟာ သိမ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြၾကား ထမင္းက်န္၊ ဟင္းက်န္ေတြကို ေတာင္းစားေနရတယ္။ တစ္ရက္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက သူတို႔ကိုျမင္ေတာ့ ျပံဳးတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ျပံဳးတာကိုျမင္ေတာ့ ရွင္အာနႏၵာက ေမးတယ္။
“အရွင္ဘုရား ဘာေၾကာင့္ ျပံဳးတာပါလဲ”
“ဒီလင္မယားႏွစ္ေယာက္ဟာ ပထမအရြယ္မွာ ရဟန္းျပဳတယ္ဆိုရင္ ေယာက်္ားက ရဟႏၲာျဖစ္မယ္။ မိန္းမက အနာဂါမ္ျဖစ္မယ္။ ဒုတိယအရြယ္မွာ တရားရွာရင္ေတာ့ ေယာက်္ားက အနာဂါမ္ျဖစ္ၿပီး မိန္းမက သကဒါဂါမ္ ျဖစ္မယ္။ တကယ္လို႔ တတိယအရြယ္မွာ တရားရွာရင္ေတာ့ ေယာက်္ားက သကဒါဂါမ္ျဖစ္ၿပီး မိန္းမက ေသာတာပန္ ျဖစ္မယ္”
“ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုမျဖစ္တာလဲ ဘုရား”
“သူတုိ႔မွာ ပညာမတတ္ရွာလို႔ပဲ”
“ခု သူတို႔ ဘာျဖစ္မွာလဲ”
“အပါယ္ေရာက္ေတာ့မယ္” ဆိုၿပီး ေျပာသတဲ့။
..........................
“ဒါဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာကို ျပ႒ာန္းၿပီးသားပါဆိုၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္”
“မဟုတ္ဘူး။ ပါရမီေၾကာင့္ အဆင္ေျပတဲ့ အေမြေတြ ရႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပညာဉာဏ္မရွိေတာ့ ကုသိုလ္မဆက္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ဟာ ပညာမရွိလို႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ရတာပဲ မဟုတ္လား”
“ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ ပညာရွာရမွာေပါ့ ဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ပညာကို ရွာရမယ္။ ႂကြက္ေသတစ္ခု အရင္းျပဳတဲ့ ပံုျပင္ထဲမွာ သူငယ္ေလးဟာ ပညာကို ေလာကႀကီးကေန ရွာတာပဲ။ လူေတြရဲ႕ အဆံုးအမေတြကို လိုက္နာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀ီရိယနဲ႔ ႀကိဳးစားတာပဲ ”
“ဒါဆိုေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ ႀကီးပြားရာႀကီးပြားေၾကာင္း ႏွစ္ခုပဲ လိုတယ္။ အဲဒါက ပညာနဲ႔ ၀ီရိယပါ”
“မွန္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာပညာက ဦးေဆာင္ၿပီး ေကာင္းေသာ ၀ီရိယနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး ေကာင္းေသာစိတ္ထားကို ထားရမယ္ကြဲ႕”
“မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္”
#ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
Eternal Light Magazine
September 2016
#ပညာႏွင့္အေတြးအေခၚ
(လြတ္လပ္စြာ Share ႏိုင္ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။